Awaria turbo diesla
1 | Data: Listopad 17 2011 16:24:59 |
Temat: Awaria turbo diesla | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY 2 |
Data: Listopad 17 2011 15:35:59 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "Zygmunt M. Zarzecki" wrote in message http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY wysiÄ…ć z auta podnieć maskÄ™ i rÄ™kÄ… zamknąć klapÄ™ gaszÄ…cÄ… w kolektorze dolotowym jeĹ›li takowÄ… posiada i jest do niej dostÄ™p ewentualnie przeciąć lub zerwać z kolektora dolotowego rurÄ™ która idzie z intercoolera z powietrzem doładowanym (również jeĹ›li jest dostÄ™p) wiÄ™kszosc osób i tak spanikuje i bÄ™dzie biegać wkoło :) W manualu spokjnie z 5 biegu można silnik zadławić. Pzdr Piotrek 3 |
Data: Listopad 17 2011 16:45:56 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: news-gazeta |
Szmata/kurtka/koszulka w dolot - zgasnie momentalnie. Szkoda sprzegla nawet przy benzyniaku. Pozdrawiam - Darek. 4 |
Data: Listopad 17 2011 16:03:58 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "news-gazeta" wrote in message wysiÄ…ć z auta podnieć maskÄ™ i rÄ™kÄ… zamknąć klapÄ™ gaszÄ…cÄ… w kolektorze dolotowym jeĹ›li takowÄ… posiada i jest do niej dostÄ™p ewentualnieSzmata/kurtka/koszulka w dolot - zgasnie momentalnie. Ta a jak ci tÄ… szmatkÄ™ wciÄ…gnie do turbiny to siÄ™ dopiero sieczka moze zrobić ;) poza tym nie oszukujmy jak przeciÄ™tny użytkownik auta nie bÄ™dzie wiedział gdzie ma tego szukać. Ja w swoim aucie żeby Ĺ›ciÄ…gnąć rurÄ™ z dolotu żeby jÄ… zatkać bez narzÄ™dzi lub w takiej chmurze dymu jak to na niektórych filmikach na youtube widac miałbym spory problem. WiÄ™c zadławienie silnika wydaje siÄ™ najszybszym i najbezpieczniejszym sposobem jeĹ›li tylko nie mamy automata ;) Pzdr Piotrek 5 |
Data: Listopad 17 2011 21:13:57 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-17 17:03, X-Man pisze: Ta a jak ci tÄ… szmatkÄ™ wciÄ…gnie do turbiny to siÄ™ dopiero sieczka moze Ze co?? ;) Acha, juz myslalem, ze powaznie piszesz. poza tym nie oszukujmy jak przeciÄ™tny użytkownik auta nie Wystarczy zatkac tam gdzie chwyta powietrze, a nie za filtrem powietrza jak Ci sie wydaje. -- Karolek 6 |
Data: Listopad 17 2011 21:33:21 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "Karolek" wrote in message W dniu 2011-11-17 17:03, X-Man pisze: na przykładzie mojego ayta powiem ci ze żeby zatkac tam gdzie chwyta musiałbyć wykrÄ™cić puszkÄ™ filtra powietrza co nawet z kluczami pod rÄ™kÄ… chwilÄ™ zajmuje wiec juz szybciej bym Ĺ›ciÄ…gnÄ…ł na siłÄ™ rurÄ™ z filtra niż siÄ™ dostał do miejsca gdzie on zasysa powietrze... Pzdr Piotrek 7 |
Data: Listopad 18 2011 05:13:10 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-17 22:33, X-Man pisze: na przykładzie mojego ayta powiem ci ze żeby zatkac tam gdzie chwyta Jaki samochod? -- Karolek 8 |
Data: Listopad 19 2011 01:52:47 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "Karolek" wrote in message W dniu 2011-11-17 22:33, X-Man pisze: Octavia I 1.9TDi ALH 90KM 2005. Wlot powietrza do filtra jest w karoserii na wysokoĹ›ci prawego nadkola, jedna ze Ĺ›rub która filtr trzyma wymaga przedłużki z grzechotkÄ… żeby siÄ™ do niej dobrać marne szanse w takim stresie i możliwym zadymieniu, prÄ™dzej bym odkrÄ™cił wieko puszki filtra i zatkał od Ĺ›rodka ale i tak pierwszÄ… rzeczÄ… za jakÄ… bym łapał bylaby klapa gaszÄ…ca lub wÄ…ż który wchodzi do kolektora dolotowego, solidnym szarpniÄ™ciem dałbym radÄ™ go pewnie Ĺ›ciÄ…gnąć zresztÄ… wożÄ™ ze sobÄ… szczypce do opasek smaozaciskajacych wiÄ™c o ile by tam nei było momentalnie wielkiej chmury dymu po prostu bym zdjÄ…ł opaskÄ™ i rurÄ™ i tyle. Pzdr Piotrek 9 |
Data: Listopad 19 2011 02:22:43 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "X-Man" wrote in message "Karolek" wrote in message wróć... lewego nadkola ;) Pzdr Piotrek 10 |
Data: Listopad 19 2011 08:02:45 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-19 02:52, X-Man pisze: "Karolek" wrote in message O ile mnie pamiec nie myli to wieko jest na zatrzaskach, wiec nic nie trzeba odkrecac. ale i tak pierwszÄ… rzeczÄ… za jakÄ… bym łapał Jak sie ma taka klape to mozna nia probowac. lub wÄ…ż który wchodzi do kolektora dolotowego, W Twoim przypadku tez mozna, bo dobre dojscie jest. solidnym szarpniÄ™ciem dałbym radÄ™ go pewnie Ĺ›ciÄ…gnąć Chyba bys nie dal rady, ale majac szczypce sciagniesz bez problemu. zresztÄ… wożÄ™ ze Nie w kazdym aucie mozna to zrobic tak latwo. -- Karolek 11 |
Data: Listopad 19 2011 10:35:08 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "Karolek" wrote in message W dniu 2011-11-19 02:52, X-Man pisze: jest na dwóch wkrÄ™tach przynajmniej w moim aucie wymieniałem niedawno filtr wiÄ™c pamiÄ™tam Pzdr Piotrek 12 |
Data: Listopad 19 2011 10:39:43 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "Karolek" wrote in message W dniu 2011-11-19 02:52, X-Man pisze: tak ale jeĹ›li znasz swoje auto to zawsze coĹ› wymyĹ›lisz dlatego warto czasem zajrzeć pod maskÄ™ i siÄ™ zorientować gdzie co jest, wiÄ™kszoĹ›c tych ludzi co stoi i krÄ™ci filmiki nie odróżnia pewnie rozrusznika od alternatora ani nie wie jak turbina wyglÄ…da ani gdzie siÄ™ znajduje w ich aucie... Pzdr Piotrek 13 |
Data: Listopad 19 2011 12:39:55 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-19 11:39, X-Man pisze: tak ale jeśli znasz swoje auto to zawsze coś wymyślisz dlatego warto Ano prawda. -- Karolek 14 |
Data: Listopad 17 2011 17:25:41 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Sebastian BiaĹ‚y | On 2011-11-17 16:35, X-Man wrote: przeciąć lub zerwać z kolektora dolotowego rurÄ™ Mechanik mówił mi o przypadku kiedy klient wbił nóż w rurÄ™ celem rozciÄ™cia i zarobił w oko gorÄ…cym olejem. Ponadto zarobienie kawałkiem silnika w glowÄ™ skutecznie odstrzasza grzebanie w okolicy bloku. Czemu gasik nie może być dostepny jako linka gdzieĹ› koło deski? 15 |
Data: Listopad 17 2011 16:30:53 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-17 16:24, Zygmunt M. Zarzecki pisze: http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY Co takiego zrobic? Po prostu zatkac dolot. -- Karolek 16 |
Data: Listopad 17 2011 18:10:39 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY Niby czym? Piszemy o sytuacji awaryjnej, nie warsztatowej. zyga -- -- force -- nodeps -- all 17 |
Data: Listopad 17 2011 21:11:22 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-17 18:10, Zygmunt M. Zarzecki pisze: Niby czym? Jakas szmata... chociazby ta co masz na sobie ;> -- Karolek 18 |
Data: Listopad 17 2011 22:37:34 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
Niby czym? Wessana zostanie i zmielona. zyga -- -- force -- nodeps -- all 19 |
Data: Listopad 17 2011 23:32:25 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: yabba | Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" napisał w wiadomoĹ›ci
Zatrzyma siÄ™ na filtrze powietrza. -- Pozdrawiam, yabba 20 |
Data: Listopad 17 2011 22:43:25 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "yabba" wrote in message Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" napisał w wiadomoĹ›ci wlot filtra powietrza zazwyczaj jest dosc trudno dostepny... Pzdr Piotrek 21 |
Data: Listopad 18 2011 00:42:28 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: yabba | Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomoĹ›ci "yabba" wrote in message To jakie inne miejsce dolotu można szybko zatkać szmatÄ…? -- Pozdrawiam, yabba 22 |
Data: Listopad 18 2011 00:35:55 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "yabba" wrote in message Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomoĹ›ci żadne trzeba Ĺ›ciÄ…gnąć jakÄ…s rurÄ™ ale to wszystko zależy od konkretnego silnika w moim aucie mam klapÄ™ gaszÄ…cÄ… przed kolektorem dolotowym wiÄ™c wystarczy ze pociÄ…gnÄ™ za siłownik rÄ™ka zeby jÄ… zamknÄ…c jeĹ›li sama nie zadział jak wyłÄ…czÄ™ zapłon. Zatykania dolotu bym nie próbował z obawy przed wciÄ…gniÄ™ciem czegoĹ› do turbiny (a zatkanie przed filtrem w tak krókim czasie i ekstremalnych warunkach graniczy z niemożliwoĹ›ciÄ…. Ale jak pisałem ile silników tyle możliwoĹ›ci ja nawet przewód od smarowania turbo byłbym w stanie odkrÄ™cić bo mam go w doć dostÄ™pnym miejscu przy filtrze oleju i podstawowe klucze wożÄ™ zawsze ze sobÄ…. Najważniejsze w tym wszystkim to nie spanikować bo najgorsze w takiej sytuacji jak silnik ci wyje na maksa i dym wali jak z lokomotywy umieć zachowac zimnÄ… krew zamiast stać na poboczu i krÄ™cic filmik komórkÄ…... Ostatecznie nawet jak zatkamy ten dolot szmatÄ… i coĹ› tam wpadnei w turbinÄ™ to straty i tak bÄ™da nikłe w porównaniu do tego co siÄ™ stanie jak nic nie zrobimy... dlatego warto siÄ™ przyjrzeć na spokojnie swojemu silnikowi zawczasu i ułożyć plan działania na takÄ… sytuacjÄ™. Pzdr Piotrek 23 |
Data: Listopad 18 2011 07:51:23 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: LEPEK | W dniu 2011-11-18 01:35, X-Man pisze: ja nawet przewód od smarowania Chciałbym ciÄ™ zobaczyć mistrzu, jak odkrÄ™casz ten przewód w silniku wkrÄ™conym na 7 krpm z łbem pod maskÄ… zastanawiajÄ…c siÄ™ czy najpierw dostaniesz korbÄ… miÄ™dzy oczy, czy może wczeĹ›niej chlapnie ci płonÄ…cym olejem. Oj, chciałbym... Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹ„ski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 24 |
Data: Listopad 19 2011 01:45:49 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "LEPEK" wrote in message W dniu 2011-11-18 01:35, X-Man pisze: ja to podałem jako teoretycznÄ… możliwoć nie po to mam klapÄ™ gaszÄ…cÄ… na dolocie zeby odkrÄ™cac wÄ…ż od turbo, poza tym jaki płonÄ…cy olej o czym ty piszesz przykładasz kawał szmaty żeby ciÄ™ nie ochlapało i odkrÄ™casz Ĺ›rubÄ™, wiadomo że w kłÄ™bach dymu jak na niektórych filmikach to juz za wiele nie zrobisz ale bez przesady taki silnik nie wybucha w minutÄ™... Pzdr Piotrek 25 |
Data: Listopad 18 2011 10:45:44 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: yabba | Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomoĹ›ci "yabba" wrote in message W moim samochodzie nie ma szans na dostanie siÄ™ do jakiekolwiek rury. WiÄ™kszoć rur jest dostÄ™pna od dołu, a klapa gaszÄ…ca schowana pod osłonami silnika. Za to chwyt powietrza jest dostÄ™pny w grillu. -- Pozdrawiam, yabba 26 |
Data: Listopad 18 2011 13:43:24 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Bartek | Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomo¶ci "yabba" wrote in message dokladnie tak. inn± opcj± - zamiast zatykania - moze byc zerwanie rury dolotowej od turbo do kolektora. oczywiscie tutaj mozna dostac olejem i tak dalej. w moim aucie np taka rura jest plastikowa, ma też elementy gumowe, więc przy zachowaniu zimnej krwi może by się udało. Zatykania dolotu bym nie próbował z obawy przed wci±gnięciem czego¶ do turbiny (a zatkanie przed filtrem w tak krókim czasie i ekstremalnych akurat:) prz takich obrotach... nie wsadzil bys tam lba pod spod;) -- Pozdrawiam, Bartek 27 |
Data: Listopad 18 2011 22:13:13 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
To jakie inne miejsce dolotu można szybko zatkać szmatÄ…?wlot filtra powietrza zazwyczaj jest dosc trudno dostepny...Zatrzyma siÄ™ na filtrze powietrza.Wessana zostanie i zmielona.Niby czym?Jakas szmata... chociazby ta co masz na sobie ;> Tego nie uczÄ… w salonach samochodowych i na kursach jazdy. :) zyga -- -- force -- nodeps -- all 28 |
Data: Listopad 18 2011 22:09:44 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
Niby czym? Tak, miałem na myĹ›li za filtrem. zyga -- -- force -- nodeps -- all 29 |
Data: Listopad 18 2011 05:12:20 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-17 22:37, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
Tak tak... nawet nie bede komentowal. -- Karolek 30 |
Data: Listopad 18 2011 12:00:55 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Agent |
Joł, dobre to było :)))) 31 |
Data: Listopad 18 2011 11:15:47 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: AZ | On 2011-11-18, Agent wrote: Nie ma co sie smiac, takie gaszenie moze sie skonczyc podobnie jak tu:Joł, dobre to było :)))) http://www.youtube.com/watch?v=7va16CYYbSE 0:48 -- Artur ZZR 1200 32 |
Data: Listopad 18 2011 14:28:39 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: wchpikus | o k.. 33 |
Data: Listopad 18 2011 13:42:21 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: AZ | On 2011-11-18, wchpikus wrote: o k..Spokojnie, gosc przezyl :-) -- Artur ZZR 1200 34 |
Data: Listopad 18 2011 16:00:20 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-18 14:42, AZ pisze: On 2011-11-18, wrote: Jak Cie diesel przecisnie przez rure wydechowa to moze byc gorzej ;> -- Karolek 35 |
Data: Listopad 18 2011 22:17:49 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
Nie ma co sie smiac, takie gaszenie moze sie skonczyc podobnie jak tu:Wessana zostanie i zmielona.Joł, dobre to było :)))) Przeżył. zyga -- -- force -- nodeps -- all 36 |
Data: Listopad 17 2011 22:46:30 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-17, Karolek wrote: Niby czym? Lepiej najpierw z siebie j± zdj±ć... Krzysiek Kiełczewski 37 |
Data: Listopad 17 2011 17:27:06 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-11-17 16:24, Zygmunt M. Zarzecki pisze: http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY TrawÄ… go trawÄ… ROTFL :D Woda chyba tylko by przyspieszyła destrukcjÄ™. OdciÄ™cie dopływu powietrza, chociaż przy takim niekontrolowanym rozkrÄ™caniu siÄ™ to ja nie wiem jak i czym zatkać dolot - wszystko zassie :) JeĹ›li jest gdzie4Ĺ› na wierzchu i na siÄ™ głowÄ™ na karku można spróbować wyrwać, rozciąć przewód powietrzny od turbiny do kolektora ssÄ…cego albo rurÄ™ od intercoolera do kolektora, żeby nie ciÄ…gnÄ…ł oleju z IC - a w nim może być go naprawdÄ™ dużo :D Pozdrawiam ! 38 |
Data: Listopad 17 2011 18:26:54 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: TheWarAgainstTerror |
Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssÄ…cego, by zrobić no a tu ? http://www.youtube.com/watch?v=Da-- uv1e4Qg&feature=related wlał browara tylko gdzie? 39 |
Data: Listopad 17 2011 19:57:25 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: M1SLQ | Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssÄ…cego, by zrobić mieszankÄ™ olejowo-wodnÄ…? Użyć gaĹ›nicy. Pozdrawiam 40 |
Data: Listopad 17 2011 20:10:24 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
Wstrzykiwanie/wpryskiwanie wody/napoju do kolektora ssÄ…cego, by zrobić W ogóle wiesz o co chodzi? zyga -- -- force -- nodeps -- all 41 |
Data: Listopad 17 2011 20:16:45 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: nazgul |
a to wcale nie jest głupie.Użyć gaĹ›nicy. np. dwutlenek wÄ™gla zamiast powietrza wprowadzony w dolot. tyle, że te gaĹ›nice sÄ… proszkowe :-( 42 |
Data: Listopad 17 2011 20:32:51 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
a to wcale nie jest głupie.Użyć gaĹ›nicy. Dlatego napisałem coĹ› o napoju. zyga -- -- force -- nodeps -- all 43 |
Data: Listopad 17 2011 22:10:19 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: M1SLQ | Użyć gaĹ›nicy. O zatrzymanie "wyłÄ…czonego" silnika spalajÄ…cego olej. Użyć gaĹ›nicy do góry nogami majÄ…c nadziejÄ™, że wystarczy dwutlenku wÄ™gla. Padły propozycje polegajÄ…ce na odciÄ™ciu dopływu tlenu bazujÄ…ce na prawach fizyki, tu masz propozycjÄ™ z dziedziny chemii. DziałajÄ…cÄ…. Pozdrawiam 44 |
Data: Listopad 17 2011 22:39:00 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
Użyć gaĹ›nicy. Masz takÄ… gaĹ›nicÄ™? zyga -- -- force -- nodeps -- all 45 |
Data: Listopad 18 2011 08:47:35 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Robson | Masz tak± ga¶nicę? Normalna ga¶nica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2. Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot. R 46 |
Data: Listopad 18 2011 07:52:51 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: AZ | On 2011-11-18, Robson wrote: To moze lepiej zawczasu zrobic sobie na dolocie zaworek pod naboje CO2 aMasz taką gaśnicę? w bagazniku: http://allegro.pl/naboj-co2-220g-blyskawiczne-pompowanie-kola-i1919046126.html ;-) -- Artur ZZR 1200 47 |
Data: Listopad 18 2011 09:23:39 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Robson | W dniu 2011-11-18 08:52, AZ pisze: On 2011-11-18, wrote:Mozna tak, a pomyslaem sobie, ze mozna tez miec juz taka spreparowana gasnice, znaczy sie z wysypanym proszkiem. Albo wyprowadzic rurke z dolotu pod silnikiem i zawor wewnatrz kabiny ;) R 48 |
Data: Listopad 18 2011 14:10:48 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Michał Baszyński | W dniu 2011-11-18 08:47, Robson pisze: Masz tak± ga¶nicę? a czy wiesz, ile masz tam tego CO2? -- Pozdr. Michał 49 |
Data: Listopad 17 2011 22:45:55 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-17, M1SLQ wrote: W ogóle wiesz o co chodzi? Z kilogramowej może nie wystarczyć. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 50 |
Data: Listopad 17 2011 23:26:47 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: nazgul |
tam s± naboje po 16g co2W ogóle wiesz o co chodzi? 51 |
Data: Listopad 18 2011 01:29:09 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-17, nazgul wrote: tam s± naboje po 16g co2O zatrzymanie "wył±czonego" silnika spalaj±cego olej. Użyć ga¶nicy do No i? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 52 |
Data: Listopad 18 2011 07:59:25 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: PM |
i już.tam s± naboje po 16g co2O zatrzymanie "wył±czonego" silnika spalaj±cego olej. Użyć ga¶nicy do z 5 kilogramowej też by nie starczyło i z 10... twoje "może" było w tym kontek¶cie nieco szydercze. 53 |
Data: Listopad 18 2011 08:10:13 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-18, PM wrote: i już.tam s± naboje po 16g co2O zatrzymanie "wył±czonego" silnika spalaj±cego olej. Użyć ga¶nicy do Kluczowe jest, żeby jako¶ zatrzymać ten silnik w czasie podawania mu co2. Dwie osoby potrzebne, nie bardzo widzę realizację bez wcze¶niejszego treningu. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 54 |
Data: Listopad 18 2011 08:41:29 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: PM |
On 2011-11-18, PM wrote:no co ty??? gdyby miec ga¶nicę sniegow± (dużo CO2) to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie. przynajmniej tak to widzę teoretycznie. 55 |
Data: Listopad 18 2011 09:01:51 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-18, PM wrote: no co ty??? Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z powrotem. Pzdr, krzysiek Kiełczewski 56 |
Data: Listopad 18 2011 08:12:30 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: AZ | On 2011-11-18, Krzysiek Kielczewski wrote: No wlasnie tu moze byc problem. Oproznienie takiego naboju 16g to moze sekunda, wiekszego pewnie wiecej ale tez nie wiele a jednak silnik zgaszony na kilku tysiacach obrotow jeszcze pare sekund sie kreci. -- Artur ZZR 1200 57 |
Data: Listopad 18 2011 10:29:07 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: PM |
No wlasnie tu moze byc problem. Oproznienie takiego naboju 16g to mozeno co ty??? to nawet nie jest dyskusyjne, o 16g naboju zapominamy. wiekszego pewnie wiecej ale tez nie wiele 2kg CO2 to 1120dm3 gazu (w temp 300K) silnik 2dm3 obroty 5tys/min. iloć zassanego powietrza (cisnienie przed sprÄ™żeniem niestety) 1dm3*5000=5000dm3/min -> ~10s a jednak silnik ha ha ha chyba elektryczny 58 |
Data: Listopad 18 2011 09:34:45 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: AZ | On 2011-11-18, PM wrote: To w ile wg. Ciebie obroty spadaja do 1000? Oczywiscie pi razy drzwi boa jednak silnik tutaj sporo zalezy od konstrukcji silnika. -- Artur ZZR 1200 59 |
Data: Listopad 18 2011 11:01:40 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: PM |
a wez policz choc orientacyjnieTo w ile wg. Ciebie obroty spadaja do 1000? Oczywiscie pi razy drzwi boa jednak silnik to przynajmniej obaj sie czegos konkretnego dowiemy. 60 |
Data: Listopad 18 2011 12:45:57 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-18, PM wrote: a jednak silnik Spalinowy niczym nie hamowany również. Krzysiek Kiełczewski 61 |
Data: Listopad 18 2011 12:57:54 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: PM |
mam nadzieję że "pare" sekund to nie s± dla Ciebie 2s.a jednak silnik oczekuję wyliczeń - ja już tu parę rzeczy policzyłem wiec Twoja kolej. przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać powietrze, a CO2 z ga¶nicy starcza na ~10s 62 |
Data: Listopad 18 2011 13:23:12 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-18, PM wrote: mam nadzieję że "pare" sekund to nie s± dla Ciebie 2s.a jednak silnik Przecież wiesz, że nie jestem w stanie tego dokładnie wyliczyć, nie mam sk±d wzi±ć danych: energii (kręc±cego się silnika), strat na sprężaniu, oporów wewnętrznych. przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać Jeden bł±d popełniłe¶: kluczowe jest jak szybko ga¶nica będzie się opróżniać. Je¶li za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze. Je¶li za szybko (szybciej niż w 10s): czę¶ć CO2 poleci w atmosferę. Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 63 |
Data: Listopad 18 2011 19:21:12 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: nazgul |
mam nadzieję że "pare" sekund to nie s± dla Ciebie 2s. miało być Pi*drzwi , nie mam sk±d wzi±ć danych: energii (kręc±cego się silnika), strat na sprężaniu, proponuję liczyć tak na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar ile gazu można sprężyc do tego ci¶nienia za pomoc± energii zawartej w kole zamachowym (przyj±ć ¶rednicę, masę i 5000obr/min) albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy 200 obr.min itd itp... bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo ile, ale na pewno dłużej ;-) przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać nie wiadomo kluczowe jest jak szybko ga¶nica będzie się a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika. Je¶li za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze. Je¶li za szybko (szybciej niż w 10s): czę¶ć CO2 poleci w atmosferę. możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz ga¶nicy ¶niegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min. ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilo¶ci tlenu o 50% -kto wie? 64 |
Data: Listopad 18 2011 22:08:49 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-18, nazgul wrote: , nie mam Koło zamachowe to nie jest jedyna czę¶ć ruchoma, czę¶ć energii zużytej na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozpręż±niu, kupa elementów stawia dodatkowy opór... albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy 24KM pozwalaj± pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :) bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej. przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać Wiadomo, popełniłe¶. Acz wynik pomimo wszystko możesz mieć prawidłowy. kluczowe jest jak szybko ga¶nica będzie się To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie ga¶nicy. ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilo¶ci tlenu o 50% W dieslu z turbin±? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczan± ilo¶ć tlenu na wolnych obrotach z ilo¶ci± dostarczan± przy tych 5krpm. Strzał ze sprzęgła pod koniec pracy ga¶nicy pewnie by załatwił sprawę - ale nie da się być naraz w dwóch miejscach. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 65 |
Data: Listopad 18 2011 22:24:37 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
, nie mam Pomyliło Ci się. 200km/h. zyga -- -- force -- nodeps -- all 66 |
Data: Listopad 18 2011 23:26:21 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-18, Zygmunt M. Zarzecki wrote: albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy Nie pomyliło mi się. Pomimo czterokrotnie mocniejszego silnika nie pojedzie cztery razy szybciej. A w okolicach dwustu to akurat ma szansę. Krzysiek Kiełczewski 67 |
Data: Listopad 19 2011 10:17:26 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: nazgul |
Koło zamachowe to nie jest jedyna czę¶ć ruchoma, czę¶ć energii zużytej tu faktycznie mały spory zonk popełniłem (była o tym rozmowa przy zamykaniu zaworów w TSI), dlatego licz z mocy rozrusznika. kupa elementów to wolisz polegac na swoim przekonaniu niż na (chociaż przybliżonych wyliczeniach? 24KM pozwalaj± pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że jak się nie upierasz to, zmierz czas zatrzymania silnika z biegu jałowego i po sprawie. Wiadomo, popełniłe¶. Acz wynik pomimo wszystko możesz mieć prawidłowy.nie wiadomoprzypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężaćJeden bł±d popełniłe¶: wyborne. to się nazywa uproszczenie. możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz ga¶nicy oooooghhhh masz już 2 dane ilo¶ć CO2 w ga¶nicy i porównanie (na czuja) przepływu ga¶nica/wydech - mało? ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilo¶ci tlenu o 50% turbina nie ma tu nic do rzeczy, ilo¶ć obrotów też liczy się proporcja paliwo/tlen w cylindrze. 68 |
Data: Listopad 20 2011 10:24:51 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-19, nazgul wrote: Koło zamachowe to nie jest jedyna czę¶ć ruchoma, czę¶ć energii zużytej Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o przypadku, gdy silnik ma pięć tysięcy i więcej. 24KM pozwalaj± pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :) To się tak łatwo nie liczy. Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej. A co ma do tego bieg jałowy? możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz ga¶nicy Nie mam żadnego porównania. ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilo¶ci tlenu o 50% Oczywi¶cie, że turbina ma dużo do rzeczy. To przez turbinę przy wyższych obrotach dostajesz więcej powietrza na suw pracy. Krzysiek Kiełczewski 69 |
Data: Listopad 20 2011 21:39:47 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: nazgul |
licz z mocy rozrusznika. nikt nie mówił ze będzie łatwo ale może podejmiesz chociaż próbę a nie tylko: "nie wiem jak, ale to nie tak" ;-)
to ze siły hamuj±ce s± takie same z 800 i z 5000obr/min (no może @5000 nawet większe). możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz ga¶nicy no to szkoda, nie widziałe¶ działaj±cej ga¶nicy ani działaj±cego diesla? ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilo¶ci tlenu o 50% ale tlenu w powietrzu nie robi się przez to więcej. można założyć że przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo bogata wiec i tak naturalnie występuje deficyt tlenu, a my go jeszcze obniżamy (ga¶nic±). zapewne jest granica stężenia tlenu gdzie spalanie wogole nie zajdzie ponadto Co2 z ga¶nicy jest zimny. 70 |
Data: Listopad 21 2011 00:39:35 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-20, nazgul wrote: Rozrusznik da radę rozkręcić silnik do kilkuset obrotów, a my mówimy o Ja po prostu zdaję sobie sprawę, że używanie tylu przybliżeń i liczb wyci±gniętych z kapelusza daje wyniki nic nie znacz±ce. Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej. No niech Ci będzie. Silnik zatrzymuje się w jedn± sekundę. Licz dalej. Nie mam żadnego porównania. Widziałem. Dalej nie wiem ile czasu taka ga¶nica "psika" dwutlenkiem węgla. ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilo¶ci tlenu o 50% W powietrzu (procentowo) nie. Ale w cylindrze i owszem. można założyć że przy wrzucaniu oleju w dolot mieszanka jest bardzo Dieslowi nadmiar paliwa nie przeszkadza, jak po kompresji temperatura będzie odpowiednia to się zapali. Jak się zapali - ci¶nienie wzro¶nie, suw pracy się wykona - pewnie nie z najwyższ± do uzyskania moc±, na pewno nie z najwyższ± sprawno¶ci± - ale silnik będzie się kręcić. Krzysiek Kiełczewski 71 |
Data: Listopad 18 2011 15:00:51 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-11-18 09:01, Krzysiek Kielczewski pisze: On 2011-11-18, wrote: Chyba że to proszkowe ¶wiństwo dokumentnie zaklei filtr powierza. No i filtr musi wtedy jeszcze wytrzymać mechanicznie - podci¶nienie... Chętnie bym zobaczył w praktyce czym to się skończy :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 72 |
Data: Listopad 18 2011 21:59:26 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-18, Jakub Witkowski wrote: Chyba że to proszkowe ¶wiństwo dokumentnie zaklei filtr powierza. To kto funduje silnik do testu? ;-) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 73 |
Data: Listopad 23 2011 11:07:39 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-11-18 21:59, Krzysiek Kielczewski pisze: On 2011-11-18, Jakub wrote: Może Michał co¶ podrzuci, u niego to tak szybko idzie, że i strata niewielka ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. 74 |
Data: Listopad 18 2011 22:20:39 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
no co ty??? Robimy zrzutę na jakiego¶ złoma? ;-) zyga -- -- force -- nodeps -- all 75 |
Data: Listopad 19 2011 01:57:07 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "Krzysiek Kielczewski" wrote in message On 2011-11-18, PM wrote:ludzie ale o czym wy piszecie je¶li tam będzie tyle miejsca zeby ga¶nic± wycelowac w dolot to równie dobrze można by go spokojnie zatkać wspomnian± wcze¶niej szmat± (oczywi¶cie odpowiedniej wielkosci - kurtki czy jakiej¶ bluzy zwiniętej w kłębek to raczej żadne podci¶nienie nie wci±gnie przez rurę która ma moze max z 10cm ¶rednicy. Pzdr Piotrek 76 |
Data: Listopad 19 2011 16:03:49 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: nazgul |
ludzie ale o czym wy piszecie je¶li tam będzie tyle miejsca zeby ga¶nic± po prostu tak sobie teoretyzujemy dla zabawy bo po pierwsze nie mamy armat czyli 2kg ga¶nic co2. 77 |
Data: Listopad 18 2011 22:14:30 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
i już.tam s± naboje po 16g co2O zatrzymanie "wył±czonego" silnika spalaj±cego olej. Użyć ga¶nicy do Na filmie go¶ć chlapn±ł gdzie¶ piwem. zyga -- -- force -- nodeps -- all 78 |
Data: Listopad 17 2011 20:42:43 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: K | W dniu 17-11-2011 16:24, Zygmunt M. Zarzecki pisze: http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY fizycznie odciac doplyw paliwa. 79 |
Data: Listopad 17 2011 19:43:38 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Waldek Godel | Dnia Thu, 17 Nov 2011 20:42:43 +0100, K napisał(a): fizycznie odciac doplyw paliwa. no to facet pojechałe¶ teraz... -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze ¶niegu 80 |
Data: Listopad 17 2011 22:19:42 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: K | W dniu 17-11-2011 20:43, Waldek Godel pisze: Dnia Thu, 17 Nov 2011 20:42:43 +0100, K napisał(a): no popatrz, a w audi 80 tdi pomoglo. ale pewnie wiesz lepiej, byles widziales itp. 81 |
Data: Listopad 17 2011 21:23:00 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Waldek Godel | Dnia Thu, 17 Nov 2011 22:19:42 +0100, K napisał(a): fizycznie odciac doplyw paliwa. Pasjami uwielbiam ludzi tak zadufanych w sobie, którzy nie tylko zrobi± z siebie idiotę, ale również jeszcze będa pyskowali na tych co to stwierdz±. Tzw. leczenie temperatury poprzez rozbicie termometru. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze ¶niegu 82 |
Data: Listopad 17 2011 22:42:55 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: K | W dniu 17-11-2011 22:23, Waldek Godel pisze: Dnia Thu, 17 Nov 2011 22:19:42 +0100, K napisał(a): tak jak sadzilem, byles przy tym i znasz sprawe. a opinie idioty to masz raczej ty i to nie tylko tutaj. EOT. 83 |
Data: Listopad 17 2011 21:47:22 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Waldek Godel | Dnia Thu, 17 Nov 2011 22:42:55 +0100, K napisał(a): tak jak sadzilem, byles przy tym i znasz sprawe. a opinie idioty to masz byłem ciekawy jak dalego w to zabrniesz. Jak widać - za daleko. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze ¶niegu 84 |
Data: Listopad 17 2011 22:49:12 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 17-11-2011 22:23, Waldek Godel pisze: ale zdajesz sobie sprawe, ze on nie jest w takiej sytuacji zasilnany, a zupełnie czym¶ innym i odcięcie dopływu paliwa na nic sie nie zdaje... i tylko tak sobie piszesz z nudów, tak? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na ¶mieci - 120L - 40zł 85 |
Data: Listopad 17 2011 23:05:01 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Michał sirapacz Gut |
tak jak sadzilem, byles przy tym i znasz sprawe. a opinie idioty to jak zawsze pms niezawodny - lepszy od joemonstera:))))))))))))))) 86 |
Data: Listopad 17 2011 23:20:42 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: K | W dniu 17-11-2011 22:49, Kuba (aka cita) pisze:
tak, z nudow. napisalem to czego bylem swiadkiem. jesli tez tam byles i widziales co innego, to napisz :) wiem na czym polega problem, "zdusic na piatce" sie nie dalo. 87 |
Data: Listopad 17 2011 23:29:13 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: nazgul |
tak, z nudow. napisalem to czego bylem swiadkiem. jesli tez tam byles i ok to byłe¶ ¶wiadkiem czego¶, ale nie o tym tu mowa. 88 |
Data: Listopad 17 2011 22:31:10 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Waldek Godel | Dnia Thu, 17 Nov 2011 23:29:13 +0100, nazgul napisał(a): tak, z nudow. napisalem to czego bylem swiadkiem. jesli tez tam byles i No co ty, jak ¶miesz obrażać pana K. On wie. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze ¶niegu 89 |
Data: Listopad 17 2011 23:33:01 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: nazgul |
przepraszamok to byłe¶ ¶wiadkiem czego¶, ale nie o tym tu mowa. 90 |
Data: Listopad 18 2011 13:58:20 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Bartek | Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomo¶ci Dnia Thu, 17 Nov 2011 23:29:13 +0100, nazgul napisał(a): w zasadzie to ma racje:) odciac doplyw paliwa. w tym przypadku paliwem jest olej z turbo podawany przez dolot. więc odcina doplyw paliwa - np przerywajac rure dolotu;):):) lub zamykajac klape gaszaca. ;) -- Pozdrawiam, Bartek 91 |
Data: Listopad 17 2011 23:40:59 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "K" wrote in message W dniu 17-11-2011 22:49, Kuba (aka cita) pisze: A możesz to rozwin±ć ? jak masz normalne sprawne sprzęgło to nie ma bata puszczasz powoli sprzęgło i trzymasz nogę na hamulcu zga¶nie i kropka, nawet wolałbym spalić sprzęgło niż potem ogl±dać co się zostało z silnika jak się spali cały olej... Pzdr Piotrek 92 |
Data: Listopad 18 2011 14:06:43 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: K | W dniu 18-11-2011 00:40, X-Man pisze: "K" wrote in message szarpnal, ale nie zgasl. potem juz w ogole nie reagowal na bieg. moze mu sie przegub zerwal - nie wiem, nie sledzilem dalej losow tego auta. 93 |
Data: Listopad 18 2011 15:38:26 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Myjk | Thu, 17 Nov 2011 23:40:59 -0000, X-Man puszczasz powoli sprzÄ™gło i trzymasz nogÄ™ na hamulcu zgaĹ›nie i kropka W takiej sytuacji strzela siÄ™ ze sprzÄ™gła -- w przeciwnym razie przy obrotach silnika >6000 obr./s (w sumie nie wiem ile tam jest dokładnie przy rozbieganym motorze) przy lekkim puszczaniu sprzÄ™gło wyĹ›lizga siÄ™ w chwilÄ™ moment, a po kolejnej chwili już go wcale nie bÄ™dzie i tyle wyjdzie z gaszenia silnika. Strzał nie niszczy drastycznie sprzÄ™gła ani innych elementów. PS w poliftowych Mazdach6 (po upgrejdzie PCM) na wypadek niekontrolowanego rozbiegania silnika, jest elektronicznie zamykany dolot. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl 94 |
Data: Listopad 17 2011 19:50:57 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: AZ | On 2011-11-17, K wrote: A Ty w ogole wiesz o jakiej sytuacji jest mowa? W tym momencie paliwemhttp://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY jest olej z silnika ciagniety przez turbine, tego nie odetniesz. -- Artur ZZR 1200 95 |
Data: Listopad 17 2011 21:07:16 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Michał sirapacz Gut |
A Ty w ogole wiesz o jakiej sytuacji jest mowa? W tym momencie paliwem odkręcic korek w misce olejowej :D:D:D 96 |
Data: Listopad 17 2011 21:14:16 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Sebastian BiaĹ‚y | On 2011-11-17 21:07, Michał sirapacz Gut wrote: odkrÄ™cic korek w misce olejowej :D:D:D No właĹ›nie, po co czakać aż siÄ™ zatrze sam ;) 97 |
Data: Listopad 17 2011 22:59:13 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Michał sirapacz Gut |
No właĹ›nie, po co czakać aż siÄ™ zatrze sam ;) generalnie lipa bo co nie zrobisz to jest po zawodach i generalka lepiej zapobiegac niz leczyc:) 98 |
Data: Listopad 18 2011 05:15:34 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-17 22:59, Michał sirapacz Gut pisze:
Generalnie to nieprawda co piszesz. lepiej zapobiegac niz leczyc:) A to to akurat prawda. -- Karolek 99 |
Data: Listopad 18 2011 13:46:33 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Michał sirapacz Gut |
No właĹ›nie, po co czakać aż siÄ™ zatrze sam ;) jak zrobisz to odpowiednio szybko i skutecznie(zatrzymanie silnika) to zgoda ale na wszystkich filmikach ludzie lataja bez ladu i sjkladu dookola samochodu z dymiacym juz silnikiem w tym stadium silniku juz jest raczej napewno przegrzany a proba przecinania przewodow z powiertrzem pod cisnieniem o wysokiej temperaturze(plus rozpylony olej) moze sie zle skonczyc. wole wydac 2-4kafle na remont niz miec nieciekawe poparzenia 100 |
Data: Listopad 18 2011 16:03:52 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-18 13:46, Michał sirapacz Gut pisze:
Jedni lataja, drudzy kreca filmy jak ci pierwsi lataja, a inni robia co trzeba, czyli gasza silnik :> Reagowac faktycznie trzeba szybko, ale szanse na uratowanie silnika sa duze. -- Karolek 101 |
Data: Listopad 18 2011 18:48:26 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Michał sirapacz Gut |
Jedni lataja, drudzy kreca filmy jak ci pierwsi lataja, a inni robia co wszystko ok ale jak zgasic:D o tym caly watek:) swoja droga klape gaszaca ma kazdy diesel? 102 |
Data: Listopad 18 2011 20:40:11 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-18 18:48, Michał sirapacz Gut pisze:
Juz napisalem, a ze pmsowi teoretycy glowkuja dalej... A w manualu to zdusic na biegu. swoja droga klape gaszaca ma kazdy diesel? Nie kazdy. -- Karolek 103 |
Data: Listopad 19 2011 12:37:37 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Michał sirapacz Gut |
Juz napisalem, a ze pmsowi teoretycy glowkuja dalej... troche mi szkoda testowac na moim dieslu bo mam nowe sprzeglo, ale w przypadku starszych sprzegiel (czyli nie slizga sie podczas normalnej eksploatacji ale juz blizej mu do konca niz do poczatku) muslisz ze na 5tym biegu to dobry pomysl? ja myslalem raczej zeby strzelic z 2ki i gdy sprzeglo sie zasprzegli (czyli bedzie dzialal opor statyczny a nie dynamiczny) dopiero wtedy deptac hamulce (minus - trzeba miec te 100m luzu przed samochodem). nie lepiej tak? 104 |
Data: Listopad 20 2011 18:06:06 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-19 12:37, Michał sirapacz Gut pisze:
Mysle, ze 5 bieg bedzie za wysoki (na tym biegu to bys w zasadzie nie musial hamowac). Lepiej chyba pozwolic zeby samochod troche ruszyl i zahamowac dopiero jak sprzeglo jest calkowicie puszczone. ja myslalem raczej zeby strzelic z 2ki i gdy sprzeglo sie zasprzegli Lepiej, ale bez strzelania sprzeglem. Czyli powiedzmy ten 2 bieg, puszczamy w miare normalnie sprzeglo (ale nie trzymamy na polsprzegle, bo w mig bedzie spalone), samochod wyrywa oczywiscie do przodu, wiec to tez warto wziac pod uwage no i hamujemy. Gwaltowne puszczenie sprzegla daje duze szanse na zerwanie tarczy sprzegla, a jak zrobimy to etapami to silnik wstepnie obciazony troche zwolni, a sprzeglo nie bedzie musialo przenisc dynamicznego obciazenia, wiec powinno wytrzymac. -- Karolek 105 |
Data: Listopad 18 2011 22:08:19 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
No właĹ›nie, po co czakać aż siÄ™ zatrze sam ;) JakaĹ› awaryjna przepustnica powinna być. zyga -- -- force -- nodeps -- all 106 |
Data: Listopad 19 2011 18:11:03 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: nazgul |
skoro teraz dajÄ… przepustnice w dieslach to w ecu powinna być proceduralepiej zapobiegac niz leczyc:) obr>x -> zamknij przepustnicÄ™ i upuć powietrze z turbo. a może to baaaaardzo rzadkie jest i nie warto? 107 |
Data: Listopad 23 2011 11:13:59 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-11-19 18:11, nazgul pisze:
JeĹ›li nawet jest czÄ™ste, ale przytrafia siÄ™ głównie autom juz po gwarancji, to nie tylko nie warto, ale wrÄ™cz nie należy (z pkt. widzenia producenta). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora. 108 |
Data: Listopad 17 2011 22:16:02 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: DoQ | W dniu 17-11-2011 21:07, Michał sirapacz Gut pisze: A Ty w ogole wiesz o jakiej sytuacji jest mowa? W tym momencie paliwemodkręcic korek w misce olejowej :D:D:D Przeci±ć przewód smarowania turbiny sekatorem ;) -- Paweł 109 |
Data: Listopad 17 2011 22:39:49 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
A Ty w ogole wiesz o jakiej sytuacji jest mowa? W tym momencie paliwemodkręcic korek w misce olejowej :D:D:D Takim ze scyzoryka szwajcarskiego? zyga -- -- force -- nodeps -- all 110 |
Data: Listopad 17 2011 22:46:35 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: DoQ | W dniu 17-11-2011 22:39, Zygmunt M. Zarzecki pisze: Przeci±ć przewód smarowania turbiny sekatorem ;)Takim ze scyzoryka szwajcarskiego? Takim do przecinania kłódek. -- Paweł 111 |
Data: Listopad 17 2011 22:58:22 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: MichaĹ‚ sirapacz Gut | Przeciąć przewód smarowania turbiny sekatorem ;)Takim ze scyzoryka szwajcarskiego? uprzednio zdejmujÄ…c zderzak, pas chłodnic, filtr powietrza itd:D 112 |
Data: Listopad 17 2011 23:54:09 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: DoQ | W dniu 17-11-2011 22:58, Michał sirapacz Gut pisze: Takim do przecinania kłódek.uprzednio zdejmuj±c zderzak, pas chłodnic, filtr powietrza itd:D E bez przesady, jak sobie wcze¶niej obczaisz i przygotujesz w bagażniku odpowiednie narzędzie to masz szanse : http://peugeot.centralwallpaper.com/wp-content/uploads/2010/12/Peugeot-206-SW-HDi-engine-pictures.jpg np tu :) -- Paweł 113 |
Data: Listopad 18 2011 00:01:58 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Michał sirapacz Gut |
E bez przesady, jak sobie wczeĹ›niej obczaisz i przygotujesz w bagażniku tu to piknie jest bo turbina wysoko i pod rÄ™kÄ…. w swoim punciaku bym juz tak nie zrobil - za nisko i za ciasno. moze jeszcze bez chlodnicy klimy byloby wiecej miejsca a tak to makabra u mnie. Ja musialem do wyjecia turbo zrzucic pas z chlodnicami i zderzak:). jakbys mnie zapytal na spokojnie teraz jak bym zatrzymal silnik(poza proba duszenia sprzeglem) to bym nie wymyslil nic. ciecie przewodow to proszenie sie o ciezkie poparzenia. wsadzenie czegos do rury....wessie i filtr nie zatrzyma-poleci z filtrem dalej. rÄ™kÄ…? ponoc mozna palce stracic. a gasnice te samochodowe to mozna sobie wsadzic w dupe conajwyzej bo to do gaszenia kiepow sie ledwie nadaje. i to nie czynnikiem a zgniatajac kiepa gaĹ›nicÄ… o beton:) 114 |
Data: Listopad 20 2011 12:22:25 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: jerzu | On Fri, 18 Nov 2011 00:01:58 +0100, Michał sirapacz Gut tu to piknie jest bo turbina wysoko i pod ręk±. Dokładnie. U mnie tirbina jest za silnikiem, za cholere nie można się do niej dostać. http://jerzu.waw.pl/moto/master_awaria/silnik00.jpg -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 115 |
Data: Listopad 20 2011 14:50:02 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Michał sirapacz Gut | ale lipa 116 |
Data: Listopad 20 2011 14:48:14 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: X-Man | "Michał sirapacz Gut" wrote in message ale lipa też mam w takim miejscu ostatnio z mechanikiem wymienialiĹ›my (dwa razy bo za pierwszym gównianÄ… uszczelkÄ™ spod wydechu wydmuchało) za pierwszym razem chyba 10h przez zapieczone Ĺ›ruby za drugim jakieĹ› 5h tak czy inaczej dostÄ™p masakryczny... Pzdtr Piotrek 117 |
Data: Listopad 17 2011 21:15:47 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Karolek | W dniu 2011-11-17 20:42, K pisze:
ROTFL :P pms jak zwykle nie zawodzi. -- Karolek 118 |
Data: Listopad 17 2011 22:36:15 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY Paliwa?! zyga -- -- force -- nodeps -- all 119 |
Data: Listopad 17 2011 23:00:06 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: Michał sirapacz Gut |
fizycznie odciac doplyw paliwa. jak napisalem wyzej - zrzucic miche:D 120 |
Data: Listopad 17 2011 23:09:02 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: 'Tom N' | Michał sirapacz Gut w fizycznie odciac doplyw paliwa.Paliwa?! jak napisalem wyzej - zrzucic miche:D A przy okazji sprawdzić, czy sonda lambda jeszcze się na trytrytce trzyma. Uuuupsss, to nie puntolot... ;-) -- Tomasz Nycz 121 |
Data: Listopad 17 2011 23:44:00 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: venioo | W dniu 2011-11-17 22:36, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
No tak gwoli scislosci, to dobrze kolega napisal. Paliwem w tej reakcji jest zassany olej, jak odetniemy jego doplyw, to przestanie sie spalac - logiczne :) -- venioo GG:198909 122 |
Data: Listopad 18 2011 09:40:52 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: wchpikus | Witam! 123 |
Data: Listopad 20 2011 15:17:00 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: J.F. | Dnia Fri, 18 Nov 2011 09:40:52 +0100, wchpikus napisał(a): W przypadku zassania oleju do dolotu powietrza (bo gdzie indziej turbina Hm, a ja mam forda i chyba nie ma nic takiego. Ale filtr powietrza zazwyczaj gdzies na wierzchu, otworzyc, wyciagnac, zatkac czyms dziure .. J. 124 |
Data: Listopad 20 2011 21:15:58 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: jerzu | On Sun, 20 Nov 2011 15:17:00 +0100, "J.F." Hm, a ja mam forda i chyba nie ma nic takiego. U mnie chyba też nie ma, nigdy się tym nie interesowałem. Ale filtr powietrza zazwyczaj gdzies na wierzchu, otworzyc, wyciagnac, Taa, pokrywa filtra przykręcona na cztery ¶ruby torx :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 125 |
Data: Listopad 21 2011 12:54:17 | Temat: Re: Awaria turbo diesla | Autor: | |