Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC ( FSI)
1 | Data: Maj 27 2008 12:10:20 |
Temat: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | |
Autor: gosmo | Witam, ktoś się może spotkał ze statystykami/raportami dotyczącymi awaryjności tych silników. W sumie nie wiem, co wybrać, bo ani ekonomia ani 13KM różnicy do mnie nie przemawia (zbyt mała różnica - zwrot za FSI po 6-8 latach), tym bardziej naklejka FSI, więc postanowiłem, że argumentem będzie bezawaryjność silnika :) W końcu w przypadku DOHC może wystąpić rozsynchronizowanie się wałków, jak to wygląda w przypadku MPI? Auto będzie zagazowane. 2 |
Data: Maj 27 2008 12:23:47 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: Jakuub | gosmo pisze: Witam, ktoś się może spotkał ze statystykami/raportami dotyczącymi awaryjności tych silników. W sumie nie wiem, co wybrać, bo ani ekonomia ani 13KM różnicy do mnie nie przemawia (zbyt mała różnica - zwrot za FSI po 6-8 latach), tym bardziej naklejka FSI, więc postanowiłem, że argumentem będzie bezawaryjność silnika :) W końcu w przypadku DOHC może wystąpić rozsynchronizowanie się wałków, jak to wygląda w przypadku MPI? Auto będzie zagazowane. temat FSI + gaz był niedawno wałkowany, a jeśli auto do gazu to MPI będzie bardzo dobrym wyborem pozd Tomek 3 |
Data: Maj 27 2008 12:30:46 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: Funaki | Użytkownik "gosmo" napisał w wiadomości Witam, ktoś się może spotkał ze statystykami/raportami dotyczącymi A da się normalnie (czyt. dobrze i w przystępnej cenie) FSI zagazować?? Niedawno był o tym wątek. -- 3M Felicia 1.9D GLX Break + mobil, y2k. https://www.mm.pl/~funaki/fela.jpg 4 |
Data: Maj 27 2008 12:56:14 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: gosmo | Funaki pisze: Użytkownik "gosmo" napisał w wiadomości Jeśli się nie da, albo kosztuje dużo więcej to jednak jest zdecydowany argument za MPI ;) Dzięki 5 |
Data: Maj 27 2008 12:43:19 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: Agent |
Witam, ktoś się może spotkał ze statystykami/raportami dotyczącymi awaryjności tych silników. W sumie nie wiem, co wybrać, bo ani ekonomia ani 13KM różnicy do mnie nie przemawia (zbyt mała różnica - zwrot za FSI po 6-8 latach), tym bardziej naklejka FSI, więc postanowiłem, że argumentem będzie bezawaryjność silnika :) W końcu w przypadku DOHC może wystąpić rozsynchronizowanie się wałków, jak to wygląda w przypadku MPI? Auto będzie zagazowane. Jak niby ma nastapić rozsynchronizowanie wałków? No i jakoś nie wiem co ma układ SOHC/DOHC do trwałości silnika. 6 |
Data: Maj 27 2008 12:55:33 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: gosmo | Agent pisze:
Nie jestem mechanikiem i tak na prawdę na temat silników wiem tyle co nic, ale z wydaje mi się, że wałki muszą być połączone i odpowiednio wyregulowane. No i mogłoby pójść połączenie/regulacja. Nawet gdyby to było na zębatkach, to wiadomo, że i to jest rzecz która się zużywa. 7 |
Data: Maj 27 2008 13:03:09 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: Robert J. | ...wydaje mi się, że wałki muszą być połączone i odpowiednio wyregulowane. No i mogłoby pójść połączenie/regulacja. Oba są napędzane jednym paskiem, więc bez różnicy jest czy walnie on w tym czy w tym silniku :-). Nawet gdyby to było na zębatkach, to wiadomo, że i to jest rzecz która się zużywa. Wszystko w silniku się zużywa, więc może lepiej nie kupować? 8 |
Data: Maj 27 2008 13:15:33 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: Agent |
Witam, ktoś się może spotkał ze statystykami/raportami dotyczącymi awaryjności tych silników. W sumie nie wiem, co wybrać, bo ani ekonomia ani 13KM różnicy do mnie nie przemawia (zbyt mała różnica - zwrot za FSI po 6-8 latach), tym bardziej naklejka FSI, więc postanowiłem, że argumentem będzie bezawaryjność silnika :) W końcu w przypadku DOHC może wystąpić rozsynchronizowanie się wałków, jak to wygląda w przypadku MPI? Auto będzie zagazowane. To auto ma byc nowe? I ile masz zamiar nim przejechać? Bo może okazac się że prędzej Ci się znudzi albo bude rdza przeżre zanim się silnik rozleci. Co do bezawaryjności to prędzej nawali coś z elektoniki/elektryki (cewki, czujniki, egr), ew jakieś uszczelniacze niż sam układ tłokowo korbowy. A rozrząd to najczęsciej po zerwaniu paska razem z silnikiem do wymiany. 9 |
Data: Maj 27 2008 13:18:43 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: gosmo | Agent pisze:
Tak, nowe. Ale już się dowiedziałem, że gazu do FSI i tak nie włożę (przynajmniej za rozsądne pieniądze i z dobrym efektem) więc po problemie. 10 |
Data: Maj 27 2008 13:29:02 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: Marcin J. Kowalczyk | gosmo pisze: Tak, nowe. Ale już się dowiedziałem, że gazu do FSI i tak nie włożę (przynajmniej za rozsądne pieniądze i z dobrym efektem) więc po problemie. do nowego to jestes skazany na instalacje u dealera za ktora zaplacisz majatek. W watku diesel vs benzyna Cavanilo pisal, ze Ceed "fabrycznym" z gazem na 2 lata gwarancji na instalajce gazowa a 7 na reszte i moze byc problem z odbijaniem pileczki ze XXXX sie zepsulo bo to "przez LPG" a lpg do danej usterki nic nie ma... 11 |
Data: Maj 27 2008 14:49:45 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: gosmo | Marcin J. Kowalczyk pisze: gosmo pisze: Co do ceny to się nie martwię, swoje u dealera wynegocjowałem, tak aby było taniej niż w normalnej instalatorni. Jeśli chodzi o gwarancję, to nie widzę powodu, aby kazać im w takim razie zrobić ten "zepsuty" gaz i wyspecyfikować dokładnie na fakturze wymienione/naprawione elementy celem późniejszego sprawdzenia w innym punkcie. Albo po prostu nie wykupię gwarancji na 5 lat ;) Mowa cały czas o Octavii II 1.6. 12 |
Data: Maj 28 2008 08:43:27 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: Agent |
Marcin J. Kowalczyk pisze: Też mi się podoba stosunek ceny do tego coś dostaje w przypadku O2 (pewnie w wersji limitowanej Mint). I tez bym wziął z silnikiem 1.6 z gazem. MZ całkiem fajna oferta. 13 |
Data: Maj 28 2008 10:14:03 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: gosmo | Agent pisze:
Zgadza się, wersja Mint. 14 |
Data: Maj 27 2008 13:48:00 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: Jakub Witkowski | gosmo pisze: argumentem będzie bezawaryjność silnika :) W końcu w przypadku DOHC może wystąpić rozsynchronizowanie się wałków, jak to wygląda w przypadku MPI? Auto będzie zagazowane. To jakieś pomieszanie z poplątaniem. Czemu uważasz że silnik MPI nie może być DOHC? Co ma metoda wtrysku do ilości i umiejscowienia wałków rozrządu? BTW "rozsynchronizowanie wałków" :) następuje wskutek strzelenia paska/łańcucha rozrządu, co raczej nie jest standardowym elementem eksploatacji pojazdu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 15 |
Data: Maj 27 2008 03:29:14 | Temat: Re: Awaryjność SOHC (MPI) i DOHC (FSI) | Autor: Maciej Darocha | On 27 Maj, 12:10, gosmo wrote: Auto będzie zagazowane. No to sprawa jasna - FSI się nie gazuje ;) Wtryskiwacze benzyny są wewnątrz komory spalania, więc "na sucho" długo nie wytrzymają (mogą np. zacząć popuszczać benzynę, albo na amen się zapiec). Ze względu na to, do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie montuje się instalacji LPG. -- pozdrawiam Maciej Darocha |