Grupy dyskusyjne   »   草速e 鈍iat這

草速e 鈍iat這



1 Data: Styczen 23 2011 11:25:07
Temat: 草速e 鈍iat這
Autor: news-gazeta 

Nie macie wra瞠nia 瞠 鈍iat這 鄴速e w Polsce 鈍ieci si zbyt kr鏒ko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te 鄴速e zdecydowanie dlu瞠j si pali.


Pozdrawiam - Darek.



2 Data: Styczen 23 2011 11:35:59
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Jan 2011 11:25:07 +0100,  news-gazeta wrote:

Nie macie wra瞠nia 瞠 鈍iat這 鄴速e w Polsce 鈍ieci si zbyt kr鏒ko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te 鄴速e zdecydowanie dlu瞠j si pali.

A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)

J.

3 Data: Styczen 23 2011 12:10:19
Temat: Re: 驍馧te 嚙緩iat這
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-01-23 11:35, J.F. pisze:

On Sun, 23 Jan 2011 11:25:07 +0100,  news-gazeta wrote:
Nie macie wra瞠nia 瞠 wiat這 鄴速e w Polsce wieci si zbyt kr鏒ko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te 鄴速e zdecydowanie dlu瞠j si pali.

A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)

Na zachodzie pewnie tak, bo widmo paru setek euro do zap豉ty wisi ca造 czas. U nas przy 50, czciej nad cz這wiekiem wisi presja tych z ty逝, uwa瘸jcych go za kapelusznika.
Tudzie presja zielonej fali w miecie, ustawionej na +/- 130. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc豉w, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ronie popyt na wity spok鎩."

4 Data: Styczen 23 2011 13:33:27
Temat: Re: 驍馧te 嚙緩iat這
Autor: Jotte 

U篡tkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisa w wiadomoci

U nas przy 50, czciej nad cz這wiekiem wisi presja tych z ty逝, uwa瘸jcych go za kapelusznika.
Jaka presja???
Kogo normalnego i prawid這wo jadcego obchodzi, co uwa瘸j jacy g逝pcy?
A niech no tylko kt鏎y cham zawieci lub zatrbi...

Tudzie presja zielonej fali w miecie, ustawionej na +/- 130. ;)
Zielona fala jest w Polsce jak Yeti - podobno niekt鏎zy widzieli, ale nie s wiarygodni.

--
Jotte

7 Data: Styczen 23 2011 13:27:23
Temat: Re: 驍馧te 嚙緩iat這
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Jan 2011 14:14:06 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa(a):

Rzadko gdzie zielona fala jest ustawiona na obowi您uj帷e ograniczenie
pr璠ko軼i.

Jest troch ni瞠j, ale jad帷 w okolicach obowi您uj帷ego limitu, zazwyczaj
te si mo積a za豉pa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to 瞠 jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. W豉郾ie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz徠ku.. lotnictwa. Ekstradycja.

8 Data: Styczen 23 2011 14:57:21
Temat: Re: 驍馧te 嚙緩iat這
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-01-23, Waldek Godel  wrote:

Rzadko gdzie zielona fala jest ustawiona na obowi您uj帷e ograniczenie
pr璠ko軼i.

Jest troch ni瞠j, ale jad帷 w okolicach obowi您uj帷ego limitu, zazwyczaj
te si mo積a za豉pa.

Ja si cz窷ciej spotykam ze 鈍iat豉mi ustawionymi na +20 czy +30.

Pzdr,
Krzysiek Kie販zewski

9 Data: Styczen 23 2011 18:38:34
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Adam Szewczak 


U篡tkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisa w wiadomo軼i

On 2011-01-23, Waldek Godel  wrote:

Rzadko gdzie zielona fala jest ustawiona na obowi您uj帷e ograniczenie
pr璠ko軼i.

Jest troch ni瞠j, ale jad帷 w okolicach obowi您uj帷ego limitu, zazwyczaj
te si mo積a za豉pa.

Ja si cz窷ciej spotykam ze 鈍iat豉mi ustawionymi na +20 czy +30.

Pzdr,
Krzysiek Kie販zewski

    Gdzie ta zielona fala w Wawie jest ? moze na Gorczewskiej ???????

Dokladnie jak sie zna rozklad swiatek w Wawie to sie mozna zalapac na zielona fale jadac np 90 od jednych swiatem do nastepnych, potem 40 do nastepny i znowu 80. W Wawie NIE ma sygnalizacji wymuszajacej prawidlowa jazde. A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

PZDr
Adam

10 Data: Styczen 23 2011 19:07:35
Temat: Re: 驍馧te wiat這
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-01-23, Adam Szewczak  wrote:

Ja si czciej spotykam ze wiat豉mi ustawionymi na +20 czy +30.

Pzdr,
Krzysiek Kie販zewski

    Gdzie ta zielona fala w Wawie jest?

Na przyk豉d na Waszyngtona da si przelecie ca傍 alej na zielony,
tylko trzeba trzyma prdko w okolicach 80-90km/h.

moze na Gorczewskiej ???????

Tam bardziej pasuje okrelenie "czerwona fala" :)

Dokladnie jak sie zna rozklad swiatek w Wawie to sie mozna zalapac na
zielona fale jadac np 90 od jednych swiatem do nastepnych, potem 40 do
nastepny i znowu 80. W Wawie NIE ma sygnalizacji wymuszajacej prawidlowa
jazde. A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Chyba nie da si jej tak ustawi. Albo uwzgldnisz przecitnych
kierowc闚, albo kapelusznik闚 rozpdzajcych si przez trzy skrzy穎wania
do przelotowych 50km/h, albo ca這 zatrzymaj szybcy i wcieki, kt鏎zy
musz dolecie do czerwonego i potem straci czas na ruszanie.

Pzdr,
Krzysiek Kie販zewski

11 Data: Styczen 23 2011 18:09:10
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: to 

begin Adam Szewczak

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

12 Data: Styczen 23 2011 19:19:19
Temat: Re: 驍馧te wiat這
Autor: Adam Szewczak 


U篡tkownik "to"  napisa w wiadomoci

begin Adam Szewczak

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

--

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu zeby tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta predkoscia.

PZDr
Adam

13 Data: Styczen 23 2011 18:50:35
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: to 

begin Adam Szewczak

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu
    zeby
tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta
predkoscia.

Ale po choler? Jak zaczn je寮zi 50-60 zamiast 70-80 to mniej wicej
proporcjonalnie spadnie przepustowo ulic. W豉ciwym rozwizaniem jest
urealnienie limit闚, np. z 50 na 70.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

14 Data: Styczen 23 2011 21:46:19
Temat: Re: 驍馧te wiat這
Autor: Adam Szewczak 


U篡tkownik "to"  napisa w wiadomoci

begin Adam Szewczak

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu
    zeby
tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta
predkoscia.

Ale po choler? Jak zaczn je寮zi 50-60 zamiast 70-80 to mniej wicej
proporcjonalnie spadnie przepustowo ulic. W豉ciwym rozwizaniem jest
urealnienie limit闚, np. z 50 na 70.

--

    Czyli wiekszosc by jezdzila 90, wiekszosc ulic w Wawie sie nie nadaje do takiej predkosci. Trzeba przyjac ze spore grono kierowcow przy tej predkosci juz nie ogarnia co sie dzieje dookola, pozatym jakby nie patrzec sa jeszcze piesi a nie wszystkie przejscia maja swiatla.

Przecie u nas nawet na autostradzie ludzie nie ogarniaja jazdy, wystarczy na poznanskiej zobaczyc ile jest barierek powyginanych.

Miasto to taki ustroj gdzie trzeba szanowac i kierowcow i pieszych i rowery czy tam motocykle.

PZDr
Adam

15 Data: Styczen 23 2011 22:32:10
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Adam P豉szczyca 

Dnia 23 Jan 2011 18:50:35 GMT, to napisa(a):

Ale po choler? Jak zaczn je寮zi 50-60 zamiast 70-80 to mniej wi璚ej
proporcjonalnie spadnie przepustowo嗆 ulic.

I tu sie mylisz. Przepustowo軼 wzro郾ie. Wzro郾ie te 鈔edni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Styczen 23 2011 21:46:12
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: to 

begin Adam P豉szczyca

Ale po choler? Jak zaczn je寮zi 50-60 zamiast 70-80 to mniej wicej
proporcjonalnie spadnie przepustowo ulic.

I tu sie mylisz. Przepustowoc wzronie. Wzronie te redni czas
dojazdu do celu z drugiej strony.

Dobrze si czujesz? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

17 Data: Styczen 23 2011 23:46:50
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Adam P豉szczyca 

Dnia 23 Jan 2011 21:46:12 GMT, to napisa(a):

I tu sie mylisz. Przepustowo軼 wzro郾ie. Wzro郾ie te 鈔edni czas
dojazdu do celu z drugiej strony.

Dobrze si czujesz? ;)

Doskonale. Przepustowo嗆 to ilo嗆 aut na minut. Ta osi庵a maksimum przy
ok. 30km/h. Rzecz w tym, 瞠 odst瘼y mi璠zy autami rosn przy wi瘯szych
pr璠ko軼iach.
Natomiast jednocze郾ie ro郾ie czas przejazdu danego odcinka.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

18 Data: Styczen 23 2011 22:50:29
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: to 

begin Adam P豉szczyca

Doskonale. Przepustowo to ilo aut na minut. Ta osiga maksimum przy
ok. 30km/h. Rzecz w tym, 瞠 odstpy midzy autami rosn przy wikszych
prdkociach.
Natomiast jednoczenie ronie czas przejazdu danego odcinka.

Chyba w teorii szwedzkich naukowc闚. Nie widzia貫m, 瞠by kto utrzymywa
inny odstp przy 50 km/h ni przy 70 km/h.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

19 Data: Styczen 23 2011 23:58:38
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Adam P豉szczyca 

Dnia 23 Jan 2011 22:50:29 GMT, to napisa(a):

Natomiast jednocze郾ie ro郾ie czas przejazdu danego odcinka.

Chyba w teorii szwedzkich naukowc闚. Nie widzia貫m, 瞠by kto utrzymywa
inny odst瘼 przy 50 km/h ni przy 70 km/h.

C騜, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

20 Data: Styczen 24 2011 00:33:05
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Jan 2011 23:58:38 +0100,  Adam P豉szczyca wrote:

Dnia 23 Jan 2011 22:50:29 GMT, to napisa(a):
Natomiast jednocze郾ie ro郾ie czas przejazdu danego odcinka.
Chyba w teorii szwedzkich naukowc闚. Nie widzia貫m, 瞠by kto utrzymywa
inny odst瘼 przy 50 km/h ni przy 70 km/h.

C騜, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

J.

21 Data: Styczen 27 2011 17:50:43
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Adam P豉szczyca 

Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:33:05 +0100, J.F. napisa(a):

C騜, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

No i? Im szybciej jad, tym wi瘯szy odst瘼.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

22 Data: Styczen 27 2011 18:13:46
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: J.F. 

On Thu, 27 Jan 2011 17:50:43 +0100,  Adam P豉szczyca wrote:

Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:33:05 +0100, J.F. napisa(a):
C騜, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.
A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

No i? Im szybciej jad, tym wi瘯szy odst瘼.

w miejskim korku przy 70-80 jego dlugosc jest zgodna z teoria :-)

J.

23 Data: Styczen 29 2011 21:31:36
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Adam P豉szczyca"

C騜, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

No i? Im szybciej jad, tym wi瘯szy odst瘼.

Od czego ? Od stoj帷ego samochodu ? Jedziesz za poprzedzaj帷ym samochodem na odleg這嗆 czasu reakcji bez zwi您ku z pr璠ko軼i zupe軟ie plus jaki ma造 margines wynikaj帷y z mniejszej dynamiki wysokich bieg闚 plus oczywi軼ie to, 瞠 nie musisz jecha blisko bo nikt Ci ju nie goni, tak jak ruszaj帷 ze 鈍iate wi璚 po prostu wolisz spokojniej jecha, kwestia wi瘯szej przepustowo軼i przy pr璠ko軼i 100 ni 30. Przemy郵 to na spokojnie.

24 Data: Styczen 24 2011 01:09:45
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Adam P豉szczyca"

Natomiast jednocze郾ie ro郾ie czas przejazdu danego odcinka.

Chyba w teorii szwedzkich naukowc闚. Nie widzia貫m, 瞠by kto utrzymywa
inny odst瘼 przy 50 km/h ni przy 70 km/h.

C騜, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

Ch這pie ... teza, 瞠 samochody szybciej poruszaj帷e si w rzeczywisto軼i poruszaj si wolniej jest nie do obronienia. Wp造w pr璠ko軼i na odleg這軼i mi璠zy samochodami oczywi軼ie jest, ale nie ma on tak ograniczaj帷ego charakteru, by samochody nie mog造 jecha szybciej jak mog. Jest po prostu pewna graniczna przepustowo嗆 kt鏎ej nie przekroczysz cho熲y usun掖 ograniczenia. Dla danej drogi, w okre郵onych warunkach i w zale積o軼i od umiej皻no軼i i ponoszonego ryzyka. Raz 10km/h, innym razem twoje 30 a jeszcze innym 100. Kwestia w豉郾ie tych czynnik闚.

25 Data: Styczen 27 2011 17:55:19
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Adam P豉szczyca 

Dnia Mon, 24 Jan 2011 01:09:45 +0100, niusy.pl napisa(a):

C騜, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

Ch這pie ... teza, 瞠 samochody szybciej poruszaj帷e si w rzeczywisto軼i
poruszaj si wolniej jest nie do obronienia.

A gdzie ja tak tez stawiam?

Tw鎩 problem to niezauwa瞠nie, 瞠 pr璠ko嗆 pojazdu, a przepustowo嗆 to nie
to samo.
Przepustowo嗆 to ilo嗆 aut na minut.
Jad auta 100km/h, odst瘼 mi璠zy nimi 50m. To znaczy, 瞠 auto przeje盥瘸 co
1,8 sekundy. Masz przepustowo嗆  33 1/3 auta na minut.

Jad auta 30km/h. Odst瘼 mi璠zy autami 10m. To znaczy, 瞠 auto przeje盥瘸
co 1,2 sekundy. Przepustowo嗆 50 aut na minut.

I co, g逝pio ci?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

26 Data: Styczen 29 2011 21:46:34
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Adam P豉szczyca"  napisa w wiadomo軼i

Dnia Mon, 24 Jan 2011 01:09:45 +0100, niusy.pl napisa(a):

C騜, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

Ch這pie ... teza, 瞠 samochody szybciej poruszaj帷e si w rzeczywisto軼i
poruszaj si wolniej jest nie do obronienia.

A gdzie ja tak tez stawiam?

Tw鎩 problem to niezauwa瞠nie, 瞠 pr璠ko嗆 pojazdu, a przepustowo嗆 to nie
to samo.
Przepustowo嗆 to ilo嗆 aut na minut.
Jad auta 100km/h, odst瘼 mi璠zy nimi 50m. To znaczy, 瞠 auto przeje盥瘸 co
1,8 sekundy. Masz przepustowo嗆  33 1/3 auta na minut.

Jad auta 30km/h. Odst瘼 mi璠zy autami 10m. To znaczy, 瞠 auto przeje盥瘸
co 1,2 sekundy. Przepustowo嗆 50 aut na minut.

I co, g逝pio ci?

To jest kompletnie nieadekwatne do problemu. Jest oczywiste, 瞠 samochody poruszaj帷e si szybciej nie musz jecha jeden za drugim bo po prostu nie ma ich tyle. Gdyby jednak mia tyle samochod闚 by jecha造 g窷ciej to dok豉dnie tak stanie si co w oczywisty spos鏏 poskutkuje wi瘯sz a nie mniejsz przepustowo軼i. Bo jak Ci pisa貫m, te odleg這軼i mi璠zy samochodami zasadniczo nie wynikaj z pr璠ko軼i tylko np z wy窺zego biegu i wp造w pr璠ko軼i nie jest taki, jak napisa貫.

27 Data: Styczen 31 2011 23:49:27
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Adam P豉szczyca 

Dnia Sat, 29 Jan 2011 21:46:34 +0100, niusy.pl napisa(a):

mniejsz przepustowo軼i. Bo jak Ci pisa貫m, te odleg這軼i mi璠zy
samochodami zasadniczo nie wynikaj z pr璠ko軼i tylko np z wy窺zego biegu i
wp造w pr璠ko軼i nie jest taki, jak napisa貫.

No w Twojej rzeczywisto軼i, to pewno nie...


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

28 Data: Luty 01 2011 08:07:00
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Adam P豉szczyca"

mniejsz przepustowo軼i. Bo jak Ci pisa貫m, te odleg這軼i mi璠zy
samochodami zasadniczo nie wynikaj z pr璠ko軼i tylko np z wy窺zego biegu i
wp造w pr璠ko軼i nie jest taki, jak napisa貫.

No w Twojej rzeczywisto軼i, to pewno nie...

Id sobie zobaczy na ulic a nie pieprz g逝poty

29 Data: Luty 01 2011 20:09:08
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Adam P豉szczyca 

Dnia Tue, 1 Feb 2011 08:07:00 +0100, niusy.pl napisa(a):

No w Twojej rzeczywisto軼i, to pewno nie...

Id sobie zobaczy na ulic a nie pieprz g逝poty

By貫m widzia貫m, jednak nie 篡j w Twoim Matriksie.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

30 Data: Styczen 24 2011 00:11:10
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: to 

begin Adam P豉szczyca

C騜, id do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.

Ty chyba 篡jesz w jakiej innej rzeczywistoci albo przynajmniej w innym
kraju, to po pierwsze. Po drugie rozmawiamy o korkach, a one bior si ze
swego rodzaju spitrzenia ruchu. Przyk豉dowo, jeli przy ograniczeniu do
70 km/h korek robi si w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
do 50 km/h zrobi si odpowiednio wczeniej, bo cz os鏏, kt鏎e
wyjecha造 przed godzin 7 nie zd篡 jeszcze dotrze do celu, do kt鏎ego
by ju dotar豉 jadc 70 km/h.

Odstp ma znaczenie (pomijajc oczywist oczywisto, 瞠 Polsce wikszo
ma go gdzie i zachowa taki sam przy 50 jak przy 70 km/h) WYCZNIE w
jednej, specyficznej sytuacji, w kt鏎ej wszyscy jechaliby z dan
prdkoci wykorzystujc ca貫 dostpne miejsce. Taka sytuacja wystpuje
niezwykle rzadko. Zazwyczaj albo miejsca jest wicej albo z kolei zaczyna
by ju go za ma這 i prdko ogranicza nat瞠nie ruchu samo w sobie
(wiat豉, maruderzy kt鏎ych nie da si wyprzedzi itp.), wic
ograniczenie znakami jest bez znaczenia.

Og鏊nie rzecz biorc teorie na temat wikszej przepustowoci dr鏬
wynikajcej z ni窺zej prdkoci w praktyce s jedn wielk bzdur.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

31 Data: Styczen 27 2011 17:56:28
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Adam P豉szczyca 

Dnia 24 Jan 2011 00:11:10 GMT, to napisa(a):

swego rodzaju spi皻rzenia ruchu. Przyk豉dowo, je郵i przy ograniczeniu do
70 km/h korek robi si w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
do 50 km/h zrobi si odpowiednio wcze郾iej, bo cz窷 os鏏, kt鏎e
wyjecha造 przed godzin 7 nie zd捫y jeszcze dotrze do celu, do kt鏎ego
by ju dotar豉 jad帷 70 km/h.

KOrek, czy spowolnienie? Jesli spowolnienie, to o ile nie przekroczysz
30km/h, to nic sie nei stanie i spi皻rzenia nie b璠zie.

Og鏊nie rzecz bior帷 teorie na temat wi瘯szej przepustowo軼i dr鏬
wynikaj帷ej z ni窺zej pr璠ko軼i w praktyce s jedn wielk bzdur.

C騜, moje obserwacje s inne.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

32 Data: Styczen 27 2011 18:12:24
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: J.F. 

On Thu, 27 Jan 2011 17:56:28 +0100,  Adam P豉szczyca wrote:

Dnia 24 Jan 2011 00:11:10 GMT, to napisa(a):
swego rodzaju spi皻rzenia ruchu. Przyk豉dowo, je郵i przy ograniczeniu do
70 km/h korek robi si w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
do 50 km/h zrobi si odpowiednio wcze郾iej, bo cz窷 os鏏, kt鏎e
wyjecha造 przed godzin 7 nie zd捫y jeszcze dotrze do celu, do kt鏎ego
by ju dotar豉 jad帷 70 km/h.

KOrek, czy spowolnienie? Jesli spowolnienie, to o ile nie przekroczysz
30km/h, to nic sie nei stanie i spi皻rzenia nie b璠zie.

Rzecz do sprawdzenia. wystawic gdzies na gierkowce pod warszawa
ograniczenia so 80-50-30, dwa dobrze widoczne radiowozy i poczekac z
coz tego bedzie.

Niemieckie doswiadczenie podpowiada mi ze zdarza sie spietrzenie/korek
ktory jedzi 80, a potem mozna przyspieszyc i spietrzenie sie rozwiewa
i nie bardzo wiadomo dlaczego .. ale wniosek z tego jakis niezbyt
ciekawy - tam gdzie mniejsza predkosc tam spietrzenie

J.

33 Data: Luty 01 2011 13:51:24
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello to,

Monday, January 24, 2011, 1:11:10 AM, you wrote:

[...]

Og鏊nie rzecz bior帷 teorie na temat wi瘯szej przepustowo軼i dr鏬
wynikaj帷ej z ni窺zej pr璠ko軼i w praktyce s jedn wielk bzdur.

Przede wszystkim wi瘯szo嗆 tych "oblicze" zak豉da zerow d逝go嗆
samochod闚 i/lub co najmniej liniow (jak nie kwadratow) zale積o嗆
odst瘼闚 od pr璠ko軼i a tak瞠 pe軟 p造nno嗆 ruchu i zerowe czasy
reakcji kierowc闚. Te za這瞠nia s b喚dne i otrzymuje si wyniki
zgodne z zasad GIGO.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

34 Data: Styczen 24 2011 00:57:18
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Adam P豉szczyca"

I tu sie mylisz. Przepustowo軼 wzro郾ie. Wzro郾ie te 鈔edni czas
dojazdu do celu z drugiej strony.

Dobrze si czujesz? ;)

Doskonale. Przepustowo嗆 to ilo嗆 aut na minut. Ta osi庵a maksimum przy
ok. 30km/h. Rzecz w tym, 瞠 odst瘼y mi璠zy autami rosn przy wi瘯szych
pr璠ko軼iach.
Natomiast jednocze郾ie ro郾ie czas przejazdu danego odcinka.

Pierdo造 do kwadratu

35 Data: Styczen 24 2011 00:56:45
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Adam P豉szczyca"

Ale po choler? Jak zaczn je寮zi 50-60 zamiast 70-80 to mniej wi璚ej
proporcjonalnie spadnie przepustowo嗆 ulic.

I tu sie mylisz. Przepustowo軼 wzro郾ie. Wzro郾ie te 鈔edni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowo嗆 drogi proporocjonalna jest do pr璠ko軼i i ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia pr璠ko軼i nie wyniknie nigdy zwi瘯szenie przepustowo軼i bo mimo zmniejszenia odleg這軼i pr璠ko嗆 poruszania si jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

36 Data: Styczen 24 2011 02:55:04
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Jan 2011 00:56:45 +0100,  niusy.pl wrote:

U篡tkownik "Adam P豉szczyca"
Ale po choler? Jak zaczn je寮zi 50-60 zamiast 70-80 to mniej wi璚ej
proporcjonalnie spadnie przepustowo嗆 ulic.

I tu sie mylisz. Przepustowo軼 wzro郾ie. Wzro郾ie te 鈔edni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowo嗆 drogi proporocjonalna jest do pr璠ko軼i i
ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia pr璠ko軼i nie wyniknie
nigdy zwi瘯szenie przepustowo軼i bo mimo zmniejszenia odleg這軼i pr璠ko嗆
poruszania si jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

Proste to na razie jest stwierdzenie ze nie rozumiesz pewnych pojec
:-)

J.

37 Data: Styczen 27 2011 17:56:55
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Adam P豉szczyca 

Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:56:45 +0100, niusy.pl napisa(a):

I tu sie mylisz. Przepustowo軼 wzro郾ie. Wzro郾ie te 鈔edni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowo嗆 drogi proporocjonalna jest do pr璠ko軼i i
ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia pr璠ko軼i nie wyniknie
nigdy zwi瘯szenie przepustowo軼i bo mimo zmniejszenia odleg這軼i pr璠ko嗆
poruszania si jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

Nie, to jest proste dla prostak闚.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

38 Data: Styczen 29 2011 21:49:02
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Adam P豉szczyca"

I tu sie mylisz. Przepustowo軼 wzro郾ie. Wzro郾ie te 鈔edni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowo嗆 drogi proporocjonalna jest do pr璠ko軼i i
ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia pr璠ko軼i nie wyniknie
nigdy zwi瘯szenie przepustowo軼i bo mimo zmniejszenia odleg這軼i pr璠ko嗆
poruszania si jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

Nie, to jest proste dla prostak闚.

Go軼iu, jeste 瞠nuj帷y. Ju czyta貫m twoje wypowiedzi do kogo innego, gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisa貫 do niego "cieciu".

39 Data: Styczen 31 2011 23:49:57
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Adam P豉szczyca 

Dnia Sat, 29 Jan 2011 21:49:02 +0100, niusy.pl napisa(a):

Nie, to jest proste dla prostak闚.

Go軼iu, jeste 瞠nuj帷y. Ju czyta貫m twoje wypowiedzi do kogo innego,
gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisa貫 do niego "cieciu".

To teraz jeszcze podaj linka do tego.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

40 Data: Luty 01 2011 08:09:02
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Adam P豉szczyca"

Nie, to jest proste dla prostak闚.

Go軼iu, jeste 瞠nuj帷y. Ju czyta貫m twoje wypowiedzi do kogo innego,
gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisa貫 do niego "cieciu".

To teraz jeszcze podaj linka do tego.

Jeszcze czego

41 Data: Luty 01 2011 20:09:52
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Adam P豉szczyca 

Dnia Tue, 1 Feb 2011 08:09:02 +0100, niusy.pl napisa(a):

Go軼iu, jeste 瞠nuj帷y. Ju czyta貫m twoje wypowiedzi do kogo innego,
gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisa貫 do niego "cieciu".
To teraz jeszcze podaj linka do tego.
Jeszcze czego

No w sumie ju nie, w豉sni epotwierdzi貫, 瞠 鹵esz jak Macierewicz.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

42 Data: Luty 03 2011 20:29:30
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Adam P豉szczyca"

I tu sie mylisz. Przepustowo軼 wzro郾ie. Wzro郾ie te 鈔edni czas dojazdu
do celu z drugiej strony.

Nonsens. Efektywna przepustowo嗆 drogi proporocjonalna jest do pr璠ko軼i i
ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia pr璠ko軼i nie wyniknie
nigdy zwi瘯szenie przepustowo軼i bo mimo zmniejszenia odleg這軼i pr璠ko嗆
poruszania si jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

Nie, to jest proste dla prostak闚.

Go軼iu, jeste 瞠nuj帷y. Ju czyta貫m twoje wypowiedzi do kogo innego,
gdzie niz gruszki ni z pietruszki napisa貫 do niego "cieciu".

43 Data: Luty 02 2011 23:27:49
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sun, 23 Jan 2011, to wrote:

begin Adam Szewczak

    Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu
    zeby
tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta
predkoscia.

Ale po choler? Jak zaczn je寮zi 50-60 zamiast 70-80

  Errata: zamiast 70..80 kawa貫k i potem 0 przez pewien czas.
  Bo taka jest praktyka, jak ju kto napisa :D

to mniej wi璚ej
proporcjonalnie spadnie przepustowo嗆 ulic.

  By mo瞠 tu i 闚dzie praktyka przeje盥瘸nia na czerwonym
jest nagminna, ale jeszcze nie powszechna. A to oznacza
瞠 pojazd jednak od czasu do czasu stoi, wi璚 tego
wniosku prosto wywie嗆 si nie da :)

pzdr, Gotfryd

44 Data: Styczen 23 2011 22:07:53
Temat: Re: 驍馧te wiat這
Autor: Cavallino 

U篡tkownik "Adam Szewczak"  napisa w wiadomoci


U篡tkownik "to"  napisa w wiadomoci
begin Adam Szewczak

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

--

   Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu zeby tak jezdzic

Za to powiniene widzie problem, 瞠by tu wypisywa podobne pierdo造.
Wypad na jakie forum dla melepet闚.

45 Data: Styczen 23 2011 22:27:22
Temat: Re: 驍馧te wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Adam Szewczak"

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

   Jezdzenia przepisowo, czyli powiedzmy te 50/60. Nie widze problemu zeby tak jezdzic i miec mozliwosc przejechania kilku skrzyzowan z ta predkoscia.

Po co na prostej drodze wiat豉 ???

46 Data: Styczen 23 2011 22:35:44
Temat: Re: 驍馧te wiat這
Autor: Jotte 

U篡tkownik "niusy.pl"  napisa w wiadomoci

Po co na prostej drodze wiat豉 ???
Dla pieszych, ch這pcze, dla pieszych - w tym bachor闚 do i ze szko造 idcych, dla w傍czajcych si z bocznych dr鏬 itp.

--
Jotte

47 Data: Styczen 24 2011 01:11:22
Temat: Re: 驍馧te wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Jotte"

Po co na prostej drodze wiat豉 ???
Dla pieszych, ch這pcze, dla pieszych - w tym bachor闚 do i ze szko造 idcych, dla w傍czajcych si z bocznych dr鏬 itp.

Ch這pcze ... do tego nie potrzeba zielonej fali

48 Data: Styczen 24 2011 01:16:33
Temat: Re: 驍馧te wiat這
Autor: Jotte 

U篡tkownik "niusy.pl"  napisa w wiadomoci

Po co na prostej drodze wiat豉 ???
Dla pieszych, ch這pcze, dla pieszych - w tym bachor闚 do i ze szko造 idcych, dla w傍czajcych si z bocznych dr鏬 itp.
Ch這pcze ... do tego nie potrzeba zielonej fali

Synku - pisz i czytaj ze zrozumieniem, nie be趾ocz. Cho na tyle, na ile dasz rad.

--
Jotte

49 Data: Styczen 24 2011 08:24:51
Temat: Re: 驍馧te wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Jotte"

Po co na prostej drodze wiat豉 ???
Dla pieszych, ch這pcze, dla pieszych - w tym bachor闚 do i ze szko造 idcych, dla w傍czajcych si z bocznych dr鏬 itp.
Ch這pcze ... do tego nie potrzeba zielonej fali

Synku - pisz i czytaj ze zrozumieniem, nie be趾ocz. Cho na tyle, na ile dasz rad.

Musia豚ym zwariowa by przejmowa si twoimi wybrykami niusowymi.

50 Data: Styczen 23 2011 20:24:29
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-01-23 19:09, to pisze:

begin Adam Szewczak

A taka sygnalizacja bardzo szybko by nauczyla.

Tylko czego i po co?

Jak nie rozumiesz, to znaczy, 瞠 to Ciebie dotyczy.
;)


--
                      Wojciech Smagowicz

51 Data: Styczen 31 2011 09:07:04
Temat: Re: 草速e wiat這
Autor: Shrek 

W dniu 2011-01-23 18:38, Adam Szewczak pisze:

Gdzie ta zielona fala w Wawie jest ? moze na Gorczewskiej ???????

Na Kasprowicza w kierunku centrum - co dziwne przy przepisowej pr璠ko軼i te dzia豉;) Jak jedziesz 70 z pierwich 鈍iate, to przed ka盥ymi si zatrzymujesz na kilka sekund;)

Shrek

52 Data: Styczen 23 2011 14:29:59
Temat: Re: 草速e ?wiat這
Autor: Jotte 

U篡tkownik "Waldek Godel"  napisa w wiadomo軼i

Oczywi軼ie, 瞠 istnieje zielona fala, np. dosy powszechnie w Warszawie.
Jedyne zielone fale w Polsce spotka mo積a na p造tkich zbiornikach wodnych, kt鏎e latem w ciep這cie zarastaj glonami a potem powieje silniejszy wiatr.

Jednak (...) nie da si jej u篡wa.
Czyli jej nie ma.

--
Jotte

53 Data: Styczen 23 2011 13:46:30
Temat: Re: 草速e ?wiat這
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Jan 2011 14:29:59 +0100, Jotte napisa(a):

Jedyne zielone fale w Polsce spotka mo積a na p造tkich zbiornikach wodnych,
kt鏎e latem w ciep這cie zarastaj glonami a potem powieje silniejszy wiatr.

Od kogo si takich bonmot闚 nauczy貫? Od Koniotrzepolino?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to 瞠 jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. W豉郾ie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz徠ku.. lotnictwa. Ekstradycja.

54 Data: Styczen 23 2011 14:49:22
Temat: Re: 草速e ?wiat這
Autor: Jotte 

U篡tkownik "Waldek Godel"  napisa w wiadomo軼i

Jedyne zielone fale w Polsce spotka mo積a na p造tkich zbiornikach wodnych,
kt鏎e latem w ciep這cie zarastaj glonami a potem powieje silniejszy wiatr.
Od kogo si takich bonmot闚 nauczy貫?
Samorodny talent, naturszczyk.
Przymawiasz si o prywatne lekcje? ;)

--
Jotte

55 Data: Styczen 23 2011 22:29:00
Temat: Re: 草速e ?wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Jotte"

Oczywi軼ie, 瞠 istnieje zielona fala, np. dosy powszechnie w Warszawie.
Jedyne zielone fale w Polsce spotka mo積a na p造tkich zbiornikach wodnych, kt鏎e latem w ciep這cie zarastaj glonami a potem powieje silniejszy wiatr.

Zielone fale by造 np w Chorzowie jakie ... 15..20 lat temu. Polega這 to na tym, 瞠 na 鈍ietlnej tablicy sta這 ile nale篡 jecha by trafi na zielone. Zlikwidowano raczej nie bez przyczyny.

56 Data: Styczen 24 2011 00:40:01
Temat: Re: 草速e ?wiat這
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Jan 2011 22:29:00 +0100,  niusy.pl wrote:

Zielone fale by造 np w Chorzowie jakie ... 15..20 lat temu. Polega這 to na

Chyba nawet wczesniej zainstalowano.

tym, 瞠 na 鈍ietlnej tablicy sta這 ile nale篡 jecha by trafi na zielone.
Zlikwidowano raczej nie bez przyczyny.

Zepsul sie sterownik, za drogo bylo wymienic, za drogo naprawic ? :-)

J.

57 Data: Styczen 24 2011 08:18:27
Temat: Re: 草速e ?wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "J.F."

Zielone fale by造 np w Chorzowie jakie ... 15..20 lat temu. Polega這 to na

Chyba nawet wczesniej zainstalowano.

No mo瞠 i 30


tym, 瞠 na 鈍ietlnej tablicy sta這 ile nale篡 jecha by trafi na zielone.
Zlikwidowano raczej nie bez przyczyny.

Zepsul sie sterownik, za drogo bylo wymienic, za drogo naprawic ? :-)

W徠pi. Podejrzewam, 瞠 nie dzia豉這 np zamiast tablic ruch regulowa造 na tej drodze dziury na 鈔odku skrzy穎wania z torowiskiem tramwajowym.

58 Data: Styczen 24 2011 13:51:14
Temat: Re: 草速e ?wiat這
Autor: Bydl 

niusy.pl wrote:
>
> Zielone fale by造 np w Chorzowie jakie ... 15..20 lat temu.

Pod koniec zesz貫go roku (Bytom ==> Chorz闚) wci捫 to dzia豉這 i to dobrze.

--
Bydl

59 Data: Styczen 23 2011 19:46:04
Temat: [OT] Re: 驍馧te 嚙緩iat這
Autor: ererer 

W dniu 2011-01-23 13:50, Waldek Godel pisze:

Oczywicie, 瞠 istnieje zielona fala, np. dosy powszechnie w Warszawie.
Jednak ze wzgldu na powszechny problem gumowego kindyba豉 wyskakujcego z
siedzenia kierowcy przy je寮zie z prdkoci zgodn z aktualnym
ograniczeniem nie da si jej u篡wa.[...]

Wielokrotne powtarzanie tego samego 瘸rtu nie sprawia, 瞠 staje si on bardziej zabawny.

--
ererer

60 Data: Styczen 23 2011 18:56:48
Temat: Re: [OT] Re: 驍馧te 嚙緩iat這
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 23 Jan 2011 19:46:04 +0100, ererer napisa(a):

Wielokrotne powtarzanie tego samego 瘸rtu nie sprawia, 瞠 staje si on
bardziej zabawny.

畝rt? Tobie si wydaje,瞠 to jest 瘸rt? Wsp馧czuj...
Mo瞠 dzi瘯i takim, kt鏎ym si wydaje, 瞠 to 瘸rt, rzeczywisto嗆 na drogach
jest taka smutna..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co ekstra. Chodzi o to 瞠 jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz odda samolot. W豉郾ie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz徠ku.. lotnictwa. Ekstradycja.

61 Data: Styczen 23 2011 14:54:00
Temat: Re: 驍馧te 嚙緩iat這
Autor: Rafa "SP" Gil 

W dniu 2011-01-23 13:33, Jotte pisze:

Tudzie presja zielonej fali w miecie, ustawionej na +/- 130. ;)
Zielona fala jest w Polsce jak Yeti - podobno niekt鏎zy
widzieli, ale nie s wiarygodni.

Ja j widzia貫m. We Wroc豉wiu jadc od Karkonoskiej, przez Armii Krajowej do Traugutta. Liczc od BP na Karkonoskiej, od 3 wiate po BP zielona fala jest ustawiona na 130 km/h ... Jadc z tak prdkoci (zwolnisz tylko na estakadzie do 60) doje盥瘸sz na zielonej fali do samego centrum, tj do Spo貫cznego :)

Testowane wielokro :)

--
Rafa "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuter闚 i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Czci do skuter闚   Kaski z homologacj   Czci do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

62 Data: Styczen 23 2011 14:54:57
Temat: Re: 驍馧te 嚙緩iat這
Autor: Jotte 

U篡tkownik ""Rafa \"SP\" Gil""  napisa w wiadomoci

Zielona fala jest w Polsce jak Yeti - podobno niekt鏎zy
widzieli, ale nie s wiarygodni.
Ja j widzia貫m.
A ja o takich napisa貫m... :-))

--
Jotte

63 Data: Styczen 23 2011 16:18:02
Temat: Re: 驍馧te ???wiat這
Autor: Samotnik 

Dnia 23.01.2011 Marcin "Kenickie" Mydlak  napisa/a:

Nie macie wra瞠nia 瞠 鈍iat這 鄴速e w Polsce 鈍ieci si zbyt kr鏒ko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te 鄴速e zdecydowanie dlu瞠j si pali.

A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)

Na zachodzie pewnie tak, bo widmo paru setek euro do zap豉ty wisi ca造
czas. U nas przy 50, cz窷ciej nad cz這wiekiem wisi presja tych z ty逝,
uwa瘸j帷ych go za kapelusznika.
Tudzie presja zielonej fali w mie軼ie, ustawionej na +/- 130. ;)

Miasto Pszczyna, jedna z g堯wnych arterii kraju - DK1, przechodz帷a przez
鈔odek tej pi瘯nej (?) miejscowo軼i. Circa pi耩 鈍iate, nawet p騧nym wieczorem
synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :) Zawsze
mnie szlag trafia. Trzeba jecha 50, bo nie umiem jecha tak szybko, 瞠by
zd捫y na poprzednie zielone. Ju pr鏏owa貫m z peda貫m w pod這dze - 150KM
to za ma這, trzeba by mocniejsze auto i spooooro przekroczy ograniczenie :)
--
Samotnik
Bi簑teria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

64 Data: Styczen 23 2011 18:01:54
Temat: Re: 驍馧te ???wiat這
Autor: 'Tom N' 

Samotnik w

Dnia 23.01.2011 Marcin "Kenickie" Mydlak  napisa/a:
Nie macie wra瞠nia 瞠 鈍iat這 鄴速e w Polsce 鈍ieci si zbyt kr鏒ko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te 鄴速e zdecydowanie dlu瞠j si pali.
A w obu przypadkach jechales przepisowe 50 ? :-)
Na zachodzie pewnie tak, bo widmo paru setek euro do zap豉ty wisi ca造
czas. U nas przy 50, cz窷ciej nad cz這wiekiem wisi presja tych z ty逝,
uwa瘸j帷ych go za kapelusznika.
Tudzie presja zielonej fali w mie軼ie, ustawionej na +/- 130. ;)

Miasto Pszczyna, jedna z g堯wnych arterii kraju - DK1, przechodz帷a przez
鈔odek tej pi瘯nej (?) miejscowo軼i.

DK1 poprowadzona jest wschodnia stron

Circa pi耩 鈍iate, nawet p騧nym wieczorem
synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :)


Nieprawda. Ograniczenia s od 50 do 80

Zawsze mnie szlag trafia. Trzeba jecha 50, bo nie umiem jecha tak szybko, 瞠by
zd捫y na poprzednie zielone.

Dziwne, 瞠 mnie wczoraj w po逝dnie tylko jedne 鈍iat豉 z豉pa造 -- te na
wje寮zie od Tych闚, pozosta造 kawa貫k przejecha貫m 鈔ednio 70 km/h. Dowcip
polega na tym, 瞠 po ruszeniu z pierwszych 鈍iate i rozp璠zeniu si do 70
za mn by這 200 metr闚 pustki.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

65 Data: Styczen 23 2011 21:20:34
Temat: Re: 驍馧te ???wiat這
Autor: Samotnik 

Dnia 23.01.2011 'Tom N'  napisa/a:

Circa pi耩 鈍iate, nawet p騧nym wieczorem
synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :)


Nieprawda. Ograniczenia s od 50 do 80

90% trasy jest 80 km/h.

Zawsze mnie szlag trafia. Trzeba jecha 50, bo nie umiem jecha tak szybko, 瞠by
zd捫y na poprzednie zielone.

Dziwne, 瞠 mnie wczoraj w po逝dnie tylko jedne 鈍iat豉 z豉pa造 -- te na
wje寮zie od Tych闚, pozosta造 kawa貫k przejecha貫m 鈔ednio 70 km/h. Dowcip
polega na tym, 瞠 po ruszeniu z pierwszych 鈍iate i rozp璠zeniu si do 70
za mn by這 200 metr闚 pustki.

Je盥輳 tam codziennie. Je郵i nie ma ruchu, to nie umiem jecha ani tak
wolno, ani tak szybko, 瞠by po ruszeniu z jednych 鈍iate za豉pa si na
zielone na kolejnych.
--
Samotnik
Bi簑teria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

66 Data: Styczen 23 2011 22:29:14
Temat: Re: 草速e ???wiat這
Autor: Cavallino 

U篡tkownik "Samotnik"  napisa w wiadomo軼i news:

Dziwne, 瞠 mnie wczoraj w po逝dnie tylko jedne 鈍iat豉 z豉pa造 -- te na
wje寮zie od Tych闚, pozosta造 kawa貫k przejecha貫m 鈔ednio 70 km/h. Dowcip
polega na tym, 瞠 po ruszeniu z pierwszych 鈍iate i rozp璠zeniu si do 70
za mn by這 200 metr闚 pustki.

Je盥輳 tam codziennie. Je郵i nie ma ruchu, to nie umiem jecha ani tak
wolno, ani tak szybko, 瞠by po ruszeniu z jednych 鈍iate za豉pa si na
zielone na kolejnych.

I to jest problem.
Gdyby kierowcy wiedzieli na ile jest ustawiona zielona fala (zak豉daj帷 瞠 w og鏊e jest - w Poznaniu to raczej przypadkowe czasy) to by si do niej dostosowywali.
Mo瞠 jakie wy鈍ietlacze by si przyda造?

Ale to chyba jaka tajna informacja, a na ka盥ej ulicy jest inaczej.
W efekcie - najlepiej dzia豉j stare 鈍iat豉, w kt鏎ych nie mo積a grzeba co kilka sekund komputerowo, przynajmniej tylko na takich miejscach w Polsce udaje mi si skorzysta z tego dobrodziejstwa.
I to niezale積ie od tego czy jad pierwszy, czy za innymi.

Jako w Berlinie nie mam takowych problem闚 - ca貫 miasto idzie przejecha (poza szczytem) jad帷 tak jak tubylcy, czyli ok 60.

67 Data: Styczen 24 2011 00:38:56
Temat: Re: 草速e ???wiat這
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Jan 2011 22:29:14 +0100,  Cavallino wrote:

I to jest problem.
Gdyby kierowcy wiedzieli na ile jest ustawiona zielona fala (zak豉daj帷 瞠 w
og鏊e jest - w Poznaniu to raczej przypadkowe czasy) to by si do niej
dostosowywali.
Mo瞠 jakie wy鈍ietlacze by si przyda造?

Nie sa potrzebne. Gdyby ZF byla ustawiona rozsadnie to kierowcy
blyskawicznie by sie do niej dostosowali.
Patrz ul Karkonoska we wrocku.

Oczywiscie pomaga dobra widocznosc na nastepne skrzyzowanie.

Ale to chyba jaka tajna informacja, a na ka盥ej ulicy jest inaczej.

I jeszcze o roznej porze inaczej, i "dynamiczne", "inteligentne",
"priorytet KM" ....

Jako w Berlinie nie mam takowych problem闚 - ca貫 miasto idzie przejecha
(poza szczytem) jad帷 tak jak tubylcy, czyli ok 60.

Z tym ze to wymaga odpowiednio zbudowanego miasta.
Najlepiej w amerykanskim stylu z kwadratowa siatka ulic.

J.

68 Data: Styczen 24 2011 08:40:34
Temat: Re: 草速e ???wiat這
Autor: Cavallino 

U篡tkownik "J.F."  napisa w wiadomo軼i news:

Jako w Berlinie nie mam takowych problem闚 - ca貫 miasto idzie przejecha
(poza szczytem) jad帷 tak jak tubylcy, czyli ok 60.

Z tym ze to wymaga odpowiednio zbudowanego miasta.
Najlepiej w amerykanskim stylu z kwadratowa siatka ulic.

W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na ringach - pier軼ieniach dooko豉 centrum.
My郵isz, 瞠 na ringach masz zielon fal?

69 Data: Styczen 24 2011 10:07:50
Temat: Re: 草速e ???wiat這
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Jan 2011 08:40:34 +0100,  Cavallino wrote:

U篡tkownik "J.F."  napisa w wiadomo軼i news:
Jako w Berlinie nie mam takowych problem闚 - ca貫 miasto idzie przejecha
(poza szczytem) jad帷 tak jak tubylcy, czyli ok 60.

Z tym ze to wymaga odpowiednio zbudowanego miasta.
Najlepiej w amerykanskim stylu z kwadratowa siatka ulic.

W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na ringach -
pier軼ieniach dooko豉 centrum.
My郵isz, 瞠 na ringach masz zielon fal?

Bo to jest wlasnie pewnie przyklad jak nie projektowac przestrzeni
miasta. Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
zrobic zielonej fali .

J.

70 Data: Styczen 24 2011 10:26:21
Temat: Re: 草速e ???wiat這
Autor: Cavallino 

U篡tkownik "J.F."  napisa w wiadomo軼i news:

W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na ringach -
pier軼ieniach dooko豉 centrum.
My郵isz, 瞠 na ringach masz zielon fal?

Bo to jest wlasnie pewnie przyklad jak nie projektowac przestrzeni
miasta.

Wiesz, jak Mieszko I i jego nast瘼cy, a potem Prusacy projektowali przestrze tego miasta, to ono mia這 spe軟ia zupe軟ie inne funkcje ni p造nny ruch samochodowy.
Cho熲y dlatego, 瞠 samochod闚 wtedy jeszcze nie by這. ;-)

Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
zrobic zielonej fali .

Oczywi軼ie 瞠 si uda.
Na ringach chocia, z poprzecznych musz czeka.

Ale nawet tego si nie robi.
W zamian jest krety雟ka sygnalizacja i organizacaja ruchu zmuszaj帷a do zatrzymania ka盥y jad帷y pojazd, a ju szczeg鏊nie na ringach, kt鏎e zrobili ulicami podporz康kowanymi, nawet jak ju krety雟k sygnalizacj wy陰cz (w nocy).

71 Data: Styczen 24 2011 10:47:24
Temat: Re: 草速e ???wiat這
Autor: J.F. 

On Mon, 24 Jan 2011 10:26:21 +0100,  Cavallino wrote:

U篡tkownik "J.F."  napisa w wiadomo軼i news:
W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na
ringach - pier軼ieniach dooko豉 centrum.

Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
zrobic zielonej fali .

Oczywi軼ie 瞠 si uda.
Na ringach chocia, z poprzecznych musz czeka.

Zeby sie udalo to skrzyzowania na drodze musza byc w okreslonej
odleglosci. A ringi jak to ringi - kazdy innej srednicy, obwodu i
odleglosci rozne. Moze sie udac - ale trzeba miasto zburzyc i
zaprojektowac od poczatku.

Ale nawet tego si nie robi.
W zamian jest krety雟ka sygnalizacja i organizacaja ruchu zmuszaj帷a do
zatrzymania ka盥y jad帷y pojazd, a ju szczeg鏊nie na ringach, kt鏎e zrobili
ulicami podporz康kowanymi, nawet jak ju krety雟k sygnalizacj wy陰cz (w
nocy).

Pozostaje mi sie cieszyc ze nie mamy we wrocku najgorszego zarzadu
drog w Polsce :-)

J.

72 Data: Styczen 23 2011 22:33:00
Temat: Re: 草速e ???wiat這
Autor: niusy.pl 


U篡tkownik "Samotnik"


Miasto Pszczyna, jedna z g堯wnych arterii kraju - DK1, przechodz帷a przez
鈔odek tej pi瘯nej (?) miejscowo軼i. Circa pi耩 鈍iate, nawet p騧nym wieczorem
synchronizacja zrobiona na ~50km/h, mimo ograniczenia do 80 km/h. :) Zawsze
mnie szlag trafia. Trzeba jecha 50, bo nie umiem jecha tak szybko, 瞠by
zd捫y na poprzednie zielone. Ju pr鏏owa貫m z peda貫m w pod這dze - 150KM
to za ma這, trzeba by mocniejsze auto i spooooro przekroczy ograniczenie :)

A tam jest jaka zielona fala ? Chyba raczej czerwona, znaczy 鈍iat豉 celowo spowalniaj ruch niewykluczone, 瞠 kieruj帷 si odbywaj帷ym si ruchem czyli jak nic nie jedzie 鈍ieci si zielone p鏦i kto nie nadjedzie to musi zwolni. Tak to przynajmniej gdzieniegdzie bywa這. No i faktycznie s minimalne cykle, bo przecie nie zmieniaj si natychmiast, 瞠 jak si w tych cyklach zmie軼isz przekraczaj帷 znacznie pr璠ko嗆 to jakby mia zielon.

73 Data: Styczen 23 2011 11:06:31
Temat: Re: 草速e 鈍iat這
Autor: to 

begin news-gazeta

Nie macie wra瞠nia 瞠 wiat這 鄴速e w Polsce wieci si zbyt kr鏒ko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.

Tak niestety jest i p鏦i to si nie zmieni to nie ma co si dziwi, 瞠
ludzie przelatuj "na pomaraczowym" (a nawet na "ciemnopomaraczowym").

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

74 Data: Styczen 23 2011 03:19:12
Temat: Re: 草速e 鈍iat這
Autor: PJ 

3s v = 50 km/h,
4s v = 60 km/h
5s v = 70 km/h

jak jest mniej dzwon do lokalnego zarz康cy i zapytaj si na jakiej
podstawie bo czasami zdarzaj si wyj徠ki, je郵i nie potrafi si
wyt逝maczy nale篡 umiej皻nie nag這郾i jego "TFUrczosc" w ko鎍u nie
ma si czym wstydzi :-)))

P.

75 Data: Styczen 23 2011 12:51:05
Temat: Re: 草速e 鈍iat這
Autor: Adam 'Adak' K瘼i雟ki 

On 2011-01-23 12:19, PJ wrote:

3s v = 50 km/h,
4s v = 60 km/h
5s v = 70 km/h

jak jest mniej dzwon do lokalnego zarz康cy i zapytaj si na jakiej
podstawie bo czasami zdarzaj si wyj徠ki, je郵i nie potrafi si
wyt逝maczy nale篡 umiej皻nie nag這郾i jego "TFUrczosc" w ko鎍u nie
ma si czym wstydzi :-)))

P.

M鏬豚y poda jak捷 pdostaw prawn, jakie rozporz康zenie, regulacj?
Codziennie je盥z Wa貫m Goc豉wskim w Warszawie i ni cholery te 鈍iat豉 si tyle nie 鈍iec (ograniczenie do 70km/h).
Warto by co z tym zrobi, ale trzeba by mie podk豉dk.

--
Adam 'Adak' K瘼i雟ki        GG: 1004327
"Nie ma dobrych wybor闚, mo瞠 by tylko mniejsze z這"

76 Data: Styczen 23 2011 04:17:50
Temat: Re: 草速e 鈍iat這
Autor: PJ 

//M鏬豚y poda jak捷 pdostaw prawn, jakie rozporz康zenie,
regulacj?

jasne :-) 37 Punkt 17 XI. VwV zur StVO

P.

77 Data: Styczen 23 2011 16:46:50
Temat: Re: 草速e 鈍iat這
Autor: Rafa Grzelak 

On Sun, 23 Jan 2011 04:17:50 -0800 (PST), PJ wrote:

//M鏬豚y poda jak捷 pdostaw prawn, jakie rozporz康zenie,
regulacj?

jasne :-) 37 Punkt 17 XI. VwV zur StVO

P.

smieszne, kurna :D

--
Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

78 Data: Styczen 23 2011 08:33:55
Temat: Re: 草速e 鈍iat這
Autor: PJ 

ani troch, po prostu w ruchu drogowym jak i w innych dziedzinach
篡cia zazwyczaj wszystko ju by這, kto ju przerabia ten temat wiec
IMHO bez sensu jest ponownie wymy郵a proch wystarczy tylko podpatrzy
jak zrobili to inni ... zreszt te warto軼i mo積a sprawdzi samemu
przy u篡ciu jakiego kalkulatora drogi zatrzymania z netu i ju wiemy
ze je郵i przy ograniczeniu 70 km/h 鄴速e 鈍ieci si 1s to co jest nie
halo ...

PS w Niemczech wyg逝py rz康owych urz璠as闚 kontroluje ADAC a w Polsce
kto ? PZMOT ? niestety bud瞠t闚ka zawsze jest pe軟a gamoni wiec
kontrola jest wysoce wskazana :-))

P.

79 Data: Styczen 23 2011 18:12:37
Temat: Re: 草速e 鈍iat這
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-01-23 17:33, PJ pisze:

PS w Niemczech wyg逝py rz康owych urz璠as闚 kontroluje ADAC a w Polsce
kto ? PZMOT ? niestety bud瞠t闚ka zawsze jest pe軟a gamoni wiec
kontrola jest wysoce wskazana :-))

We W這szech samorz康y kalkulowa造 czasy 鄴速ego fizycznie niemo磧iwe niemo磧iwe... z popi璚iem pod kamer rejestruj帷 przejazd na czerwonym.


--
                      Wojciech Smagowicz

80 Data: Styczen 23 2011 13:24:19
Temat: Re: 草速e 鈍iat這
Autor: lublex 

U篡tkownik "news-gazeta"  napisa w wiadomo軼i

Nie macie wra瞠nia 瞠 鈍iat這 鄴速e w Polsce 鈍ieci si zbyt kr鏒ko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.

W豉郾ie, stanowczo za kr鏒ko. Osiem do dwunastu na jednopasm闚ce to minimum.

pozdr
lublex

81 Data: Styczen 23 2011 13:49:20
Temat: Re: 草速e 鈍iat這
Autor: ToMasz 

news-gazeta pisze:

Nie macie wra瞠nia 瞠 鈍iat這 鄴速e w Polsce 鈍ieci si zbyt kr鏒ko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te 鄴速e zdecydowanie dlu瞠j si pali.

nie
jad sobie ostatnio partnerem 1.1 wiec kopyto ma jak maluch. patrze
鄴速e. rzeczywi軼ie musia貫m zahamowa. kolumbryna jest troch,
hamowanie by這 takie 鈔ednie, silnikiem bym nieda rady. w koncowym
momencie hamowania, przelatuje obok mnie lewym pasem jakie auto, za nim
, prawie na zderzaku drugie. FAjnie - my郵e sobie patrz帷 przez lewe
okno, ale z zamy郵enia wyrywa mnie pisk opon ( zima pu軼i豉 wiec
rajdowcy na tor wr鏂ili). patrze w lusterko a za mn ambulans! nie
uprzywilejowany, ale kierowca b康 co b康z - zawodowy. Dla niego 鄴速e
to sygna do dodania gazu, ewentualnie - oni jad - ja te jade.
pusci貫m hamulec, dokula貫m sie 3 metry(wjecha貫m lekko na pasy) i
dobrze ze tak zrobi貫m bo facet zatrzyma sie mniej ni metr za mn.
przechodnie tylko kiwali g這wami....

kultura jazdy kuleje, nie 鈍iat豉.

ToMasz

82 Data: Styczen 23 2011 16:24:55
Temat: Re: 草速e 鈍iat這
Autor: Adam P豉szczyca 

Dnia Sun, 23 Jan 2011 11:25:07 +0100, news-gazeta napisa(a):

Nie macie wra瞠nia 瞠 鈍iat這 鄴速e w Polsce 鈍ieci si zbyt kr鏒ko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te 鄴速e zdecydowanie dlu瞠j si pali.

Albo tez w europie jedziesz przez 鈍iat豉mi zgodnie z ograniczeniem.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P豉szczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    K瘰zyca Le郾a 51/9, 66-305 Keszyca Le郾a
 _______/ /_     Wywo造wanie slajd闚 http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

83 Data: Styczen 23 2011 16:14:26
Temat: Re: 驍馧te wiat這
Autor: Samotnik 

Dnia 23.01.2011 news-gazeta  napisa/a:

Nie macie wra瞠nia 瞠 鈍iat這 鄴速e w Polsce 鈍ieci si zbyt kr鏒ko?
Czasami trzeba albo awaryjnie hamowa przed czerwonym albo niestety
wpada si na czerwonym ju.
W europie zachodniej te 鄴速e zdecydowanie dlu瞠j si pali.

Najwi瘯szy problem to ja widz w tym, 瞠 kiedy na jednym kierunku zapalaj
si 鄴速e po zielonych, to na prostopad造m po sekundzie op騧nienia zapala
si 鄴速e po czerwonym. Sprawny kierowca czekaj帷y z wrzuconym biegiem na
czerwonym i jest dzwon. Nie trzeba do tego nawet takiego, kt鏎y chce
jeszcze przejecha na 鄴速ym na si喚.

Ja wiem, 瞠 to robi si w celu usprawnienia ruchu i skr鏂enia martwego
okresu, kiedy wsz璠zie pal si 鄴速e i w sumie skrzy穎wanie jest
niewykorzystane. No ale jaki taki martwy okres musi by, w sensownym
wymiarze.
--
Samotnik
Bi簑teria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

草速e 鈍iat這



Grupy dyskusyjne