o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;)
1 | Data: Czerwiec 04 2009 10:17:29 |
Temat: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | |
Autor: MarcinJM | Witam 2 |
Data: Czerwiec 04 2009 10:23:12 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: Alex81 | In article says... Z nudow zaczalem wczoraj zabawy z wydechem w sc.Nic zaskakującego - w silnikach N/A w miejscu katalizatora musi być jakaś komora rozprężna. Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnegoKorzyści daje wymiana na porządnie policzone elementy ;) Byłem naprawdę zdziwiony jak zmienił się prosty jak cep (i, powiedzmy, cokolwiek żałośnie słabawy) silnik Poloneza po montażu kolektora rurowego 4-2-1 i tłumika (fabrycznego, ze starszych wersji) w miejsce katalizatora. Opcją była jeszcze wymiana ostatniego tłumika na przelotowy ale poprawa osiągów byłaby w okolicy błędu statystycznego za to głośność wzrosłaby znacznie. -- Pzdr Alex 3 |
Data: Czerwiec 04 2009 10:32:09 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: J.F. | Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości Na poczatak poszedl kat. Po wycieciu i wspawaniu rury: kicha, Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnego Jeszcze jakbys podlaczyl notebooka i powiedzial co na to komputer ... bo do dzialania sondy lamba potrzebne jest chyba odpowiednie cisnienie .. J. 4 |
Data: Czerwiec 04 2009 09:42:21 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: kamil |
Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości Pytanie czy domorosli tjnunerzy golfow jeden osiem gie te sto pietnascie koniuf podlaczaja cokolwiek do komputera, czy licza wg stawki "brak kata +20KM, naklejka REMUS + 10KM"? Pozdrawiam Kamil 5 |
Data: Czerwiec 04 2009 10:56:54 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: Robert_J | Pytanie czy domorosli tjnunerzy golfow jeden osiem gie te sto pietnascie koniuf podlaczaja cokolwiek do komputera, czy licza wg stawki "brak kata +20KM, naklejka REMUS + 10KM"? Spojler z płyty wiórowej 18mm + 18 KM ;-) 6 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:09:29 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: krzysiek82 | Robert_J pisze: Pytanie czy domorosli tjnunerzy golfow jeden osiem gie te sto pietnascie koniuf podlaczaja cokolwiek do komputera, czy licza wg stawki "brak kata +20KM, naklejka REMUS + 10KM"? w tym sc masz dwie czy jedną sondę lambda? Jeśli dwie to faktycznie kat musi zostać bo nie uzyskasz nić poza większym spalaniem i innymi kłopotami. -- krzysiek82 7 |
Data: Czerwiec 04 2009 13:57:29 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Thu, 04 Jun 2009 11:09:29 +0200, krzysiek82 napisał(a): Spojler z płyty wiórowej 18mm + 18 KM ;-) No właśnie, sonda może się odpiąć ;-) -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 8 |
Data: Czerwiec 04 2009 11:04:39 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: zkruk [Lodz] | MarcinJM wrote: Witam bo to trzeba trochę poczytać o rezonansach i policzyć długość odbić... i kiedy one trafiają - w sensie otwartego zaworu... samo wycinanie niewiele daje - choć w niektórych samochodach - samowycięcie może dać sporo... ale to kwestia akurat przypadku.... -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 9 |
Data: Czerwiec 04 2009 12:19:32 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: MarcinJM | zkruk [Lodz] pisze: bo to trzeba trochę poczytać o rezonansach i policzyć długość odbić... Ale ja to wszystko wiem :) Chcialem sprawdzic na wlasnej skorze watpliwe opowiesci o "silnik dostal niesamowitego kopa". Dlatego nie spodziewalem sie innych efektow niz opisane wczesniej, natomiast nikt nigdy mi nie zarzuci, ze opowiadam teorie. Nie, bede opowiadal praktyke :) -- Pozdrawiam MarcinJM 10 |
Data: Czerwiec 05 2009 10:21:42 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: Mario | MarcinJM pisze: zkruk [Lodz] pisze: Ja kiedys wyrzucilem kat, zmienilem tylny tlumik na mniej restrykcyjny (Flowmaster), rura, zamiast 2.5" na 3" oraz inne kolektory. Efekt byl, taki że dużo lepiej jeździło w górnym zakresie obrotów. Co prawda ze to nie jedyne modyfikacje jakie byly zrobione (wieksza przepustnica, wydajniejsza pompa paliwa, filtr KN - nie-stożek). pozdrawiam mario 11 |
Data: Czerwiec 04 2009 12:36:31 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: Agent 0700 | Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnego wydechu Jak chcesz jeździć to pewnie nie przynosi, ale jak chcesz rwać lachony spod dyskoteki to widać od razu, żeś człek niedoświadczony :-) Pozdrawiam Jacek 12 |
Data: Czerwiec 04 2009 14:25:47 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: Srututu | Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnego wydechu nie przynosi zadnych korzysci. Nie ma czegos takiego, ze sie "lepiej zbiera", to, ze warczy to nie znaczy ze jedzie :) Miał ja golfa II 1.3 z kat. Kat poleciał golf lepiej jeździł. Owszem, był dość mocno zatkany ale mimo wszystko po usunięciu orginalnego osiągnąłem jakąś korzyść. Kłamczuch! ;) 13 |
Data: Czerwiec 04 2009 14:28:30 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: MarcinJM | Srututu pisze: Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnego wydechu nie przynosi zadnych korzysci. Nie ma czegos takiego, ze sie "lepiej zbiera", to, ze warczy to nie znaczy ze jedzie :) No jak byl zatkany... Ja mowie o cieciu sprawnego :) -- Pozdrawiam MarcinJM 14 |
Data: Czerwiec 04 2009 10:26:26 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: | W Astrze 1.6 /75KM/ rocznik 95, po wycięciu i wyrzuceniu zatkanego juz 15 |
Data: Czerwiec 05 2009 01:08:23 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: Marcin J. Kowalczyk | pisze: W Astrze 1.6 /75KM/ rocznik 95, po wycięciu i wyrzuceniu zatkanego juz kluczowe slowo *zatkanego* 16 |
Data: Czerwiec 05 2009 10:40:54 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: | Witam serdecznie. Wszystkie pomiary przyspieszenia mierzone kilkukrotnie na tym samymPojeździłeś trochę żeby komputer zebrał wystarczającą ilość danych czy tak ad-hoc? Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 17 |
Data: Czerwiec 06 2009 14:34:04 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: Kocureq | MarcinJM pisze: Wnioski sa jedne: zwykle wycinanie roznych elementow oryginalnego wydechu nie przynosi zadnych korzysci. Nie ma czegos takiego, ze sie "lepiej zbiera", to, ze warczy to nie znaczy ze jedzie :) Znajomy w Fordzie Probe 2,5 wyciÄ ł katalizator, aż było czuÄ, że auto jest zrywniejsze, dźwiÄk siÄ też poprawił... Hamownia pokazała prawdÄ - różnica jest delikatna, ale w dół :) http://www.fordprobe.pl/upload/files/hamowanie..jpg -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ ] |_|_|)___) 18 |
Data: Czerwiec 06 2009 17:15:53 | Temat: Re: o wycinaniu katow i modyfikacji tlumikow - cala prawda ;) | Autor: MarcinJM | Kocureq pisze: MarcinJM pisze: Nie przesadzaj, miedzy 7 a 8 tys jest znaczaca poprawa ;) -- Pozdrawiam MarcinJM |