Grupy dyskusyjne   »   obroty a predkosc a koszt

obroty a predkosc a koszt



1 Data: Czerwiec 10 2007 16:55:56
Temat: obroty a predkosc a koszt
Autor: tall_30 

Nissan Quest 3,5 V6 2004
Honda Accord 2,0 (albo cos okolo) V4 1998
oba automaty!!!!!


Ale dlaczego V6 mial zawsze mnejsze obroty niz V4 przy tej samej
predkosci.
Oczywiscie po JEJ ustablizowaniu.
Trudno mi okreslic roznice ale mysle ze miedzy 500 a 700 napewno.

A teraz drugie pytanie stad wynikajace.
Dlaczego V6 pali wiecej niz V4? zrobilem dwa razy ta sama trase 1400
mil w przeciagu tygodnia
V4 jakies 130$
V6 grubo ponad 200$ (nie ja placilem wiec nie wiem dokladnie)

Jesli mniej obrotow to rzadziej wplywa paliwo do cylindra a wiec mniej
sie go spala CZY TAK?
Wiem ze jest wiecej cylindrow,ale liczba obrotów powinny to jakos
kompensowac

ps
fakt ze quest jest wiekszy troche od accorda (opory powietrza masa itd)



2 Data: Czerwiec 10 2007 21:15:55
Temat: Re: obroty a predkosc a koszt
Autor: Pete 


"tall_30" wrote

Nissan Quest 3,5 V6 2004
Honda Accord 2,0 (albo cos okolo) V4 1998

V4?  A cóż to takiego?  :)


Ale dlaczego V6 mial zawsze mnejsze obroty niz V4 przy tej samej
predkosci.

Bo większy silnik ma wystarczająco dużo momentu już przy niższych prędkościach obrotowych, więc nie potrzeba go tak piłować jak mniejszej jednostki.


A teraz drugie pytanie stad wynikajace.
Dlaczego V6 pali wiecej niz V4? zrobilem dwa razy ta sama trase 1400

Bo jest w innym aucie, cięższym, o innych oporach powietrza, toczenia, itd.  Bez sensu są takie porównania.  Próbujesz porównać autobus z sedanem, ale zauważasz różnicę jedynie w silnikach.


Jesli mniej obrotow to rzadziej wplywa paliwo do cylindra a wiec mniej
sie go spala CZY TAK?

Nie.  Może i rzadziej (mniej impulsów), ale może za to dużo więcej z każdym impulsem.


Wiem ze jest wiecej cylindrow,ale liczba obrotów powinny to jakos
kompensowac

Apples and oranges.


fakt ze quest jest wiekszy troche od accorda (opory powietrza masa itd)

No właśnie.

Pete

3 Data: Czerwiec 11 2007 07:20:53
Temat: Re: obroty a predkosc a koszt
Autor: Grejon 

Pete pisze:


"tall_30" wrote
Nissan Quest 3,5 V6 2004
Honda Accord 2,0 (albo cos okolo) V4 1998

V4?  A cóż to takiego?  :)

Silnik z Harleya? ;)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)

4 Data: Czerwiec 11 2007 07:43:22
Temat: Re: obroty a predkosc a koszt
Autor: Alex81 

In article   says...

> V4?  A cóż to takiego?  :)

Silnik z Harleya? ;)

Raczej z Zaporożca ;)

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI - patriotyczny mały czołg
Na RWD Polacy przelecieli Atlantyk! :D
http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl

5 Data: Czerwiec 11 2007 10:57:08
Temat: Re: obroty a predkosc a koszt
Autor: kuba (aka cita) 

Pete wrote:

Ale dlaczego V6 mial zawsze mnejsze obroty niz V4 przy tej samej
predkosci.

Bo większy silnik ma wystarczająco dużo momentu już przy niższych
prędkościach obrotowych, więc nie potrzeba go tak piłować jak
mniejszej jednostki.

raczej dodatkowe dwa cylindry robią dodatkową robote w czasie jednego obrotu wałem.



--
pozdrawiam  Kuba (aka cita)
www.cita.z.pl   gg:tu był numer GG
Mam kotka i nie zawaham sie go użyć !

6 Data: Czerwiec 11 2007 09:15:05
Temat: Re: obroty a predkosc a koszt
Autor: Tomasz Pyra 

tall_30 pisze:

Nissan Quest 3,5 V6 2004
Honda Accord 2,0 (albo cos okolo) V4 1998
oba automaty!!!!!

Honda jest pewnie R4 ;)

Ale dlaczego V6 mial zawsze mnejsze obroty niz V4 przy tej samej
predkosci.
Oczywiscie po JEJ ustablizowaniu.
Trudno mi okreslic roznice ale mysle ze miedzy 500 a 700 napewno.

Silnik sześciocylindrowy będzie pracował równo przy około 1.5 raza niższych obrotach niż czterocylindrowy (w pewnym uproszczeniu), a to za sprawą że silnik sześciocylindrowy ma 3 suwy pracy, a silnik czterocylindrowy 2 suwy pracy na każdy obrót wału.

A teraz drugie pytanie stad wynikajace.
Dlaczego V6 pali wiecej niz V4? zrobilem dwa razy ta sama trase 1400
mil w przeciagu tygodnia
V4 jakies 130$
V6 grubo ponad 200$ (nie ja placilem wiec nie wiem dokladnie)

Zapewne silnik sześciocylindrowy był mocniejszy, jeżeli jechałeś z podobną prędkością to był on stosunkowo słabiej obciążony niż czterocylindrowy, a w związku z tym mniej sprawny.
Przy podobnym wydatku energetycznym sześciocylindrowy zużył więcej paliwa.
ps
fakt ze quest jest wiekszy troche od accorda (opory powietrza masa itd)

No i cięższy chyba też.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

7 Data: Czerwiec 11 2007 10:05:26
Temat: Re: obroty a predkosc a koszt
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 10 Jun 2007 16:55:56 -0700, tall_30  wrote:

Nissan Quest 3,5 V6 2004
Honda Accord 2,0 (albo cos okolo) V4 1998
oba automaty!!!!!

Ale dlaczego V6 mial zawsze mnejsze obroty niz V4 przy tej samej
predkosci.
Oczywiscie po JEJ ustablizowaniu.
Trudno mi okreslic roznice ale mysle ze miedzy 500 a 700 napewno.

A dlaczego nie? Widac V6 rozwija potrzebna moc na niższych
prędkościach obrotowych.

A teraz drugie pytanie stad wynikajace.
Dlaczego V6 pali wiecej niz V4? zrobilem dwa razy ta sama trase 1400
mil w przeciagu tygodnia
V4 jakies 130$
V6 grubo ponad 200$ (nie ja placilem wiec nie wiem dokladnie)

A dlaczego na fizyce w szkole spałeś?

Jesli mniej obrotow to rzadziej wplywa paliwo do cylindra a wiec mniej
sie go spala CZY TAK?

Nie.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

obroty a predkosc a koszt



Grupy dyskusyjne