Grupy dyskusyjne   »   odpięcie akumulatora i komputer pokładowy

odpięcie akumulatora i komputer pokładowy



1 Data: Styczen 07 2008 12:15:51
Temat: odpięcie akumulatora i komputer pokładowy
Autor: Robert 

Mam pytanko,
Co spowoduje odpięcie akumulatora na dłuższy czas (chcę go podładować) w
samochodzie VW Bora z komputerem pokładowym? Czy nie stanie się tak, że
później nie będę mógł nim jeździć, zanim ustawie komputer odpowiednim
oprogramowaniem?



2 Data: Styczen 07 2008 12:34:21
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokładowy
Autor: Scyzoryk 



Co spowoduje odpięcie akumulatora na dłuższy czas (chcę go podładować) w
samochodzie VW Bora z komputerem pokładowym? Czy nie stanie się tak, że
później nie będę mógł nim jeździć, zanim ustawie komputer odpowiednim
oprogramowaniem?

zresetuje sie do ustawien fabrycznych i skasuje ewentualne błedy. Raczej nic
zlego mu nie bedzie :)


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

3 Data: Styczen 07 2008 12:34:24
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokładowy
Autor: Marcin P. 


Użytkownik "Robert"  napisał w wiadomości

Mam pytanko,
Co spowoduje odpięcie akumulatora na dłuższy czas (chcę go podładować) w
samochodzie VW Bora z komputerem pokładowym? Czy nie stanie się tak, że
później nie będę mógł nim jeździć, zanim ustawie komputer odpowiednim
oprogramowaniem?


Hm. Po czym tak wnioskujesz?

W uproszczeniu: istnieją dwa typy pamięci:
RAM - ulotna, jej zawartość ulega skasowaniu po odłączeniu zasilania.
ROM - nieulotna, po odłączeniu zasilania jej zawartość nie zanika, ale jej zapisanie jest bardziej kłopotliwe :), a czasem jednorazowe.

Są oczywiście różne odmiany tych pamięci, np: EEPROM, elektronicznie programowany ROM, któy można programować wiele razy.

Jeśli to, co trzeba, żeby jeździć samochodem, niebyłoby zapisane w ROM, to byłoby tak, jak piszesz. Ogólnie rzecz ujmując, na szczęście tak nie jest.

Serdeczne pozdrowienia
--
Marcin
Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB
CR-V 2.0 kat LS, 150 KM, 2003/04
Strony internetowe www.pawelec.info

4 Data: Styczen 07 2008 15:25:27
Temat: Re:
Autor: Mikolaj Rydzewski 

Marcin P. wrote:

Użytkownik "Robert"  napisał w wiadomości
Mam pytanko,
Co spowoduje odpięcie akumulatora na dłuższy czas (chcę go podładować) w samochodzie VW Bora z komputerem pokładowym? Czy nie stanie się tak, że później nie będę mógł nim jeździć, zanim ustawie komputer odpowiednim oprogramowaniem?

Hm. Po czym tak wnioskujesz?

Hm. Ja się nie znam ale... ;-)

Ojciec swego czasu wypiął akumulator ze Stilo właśnie żeby go podładować. Miał potem straszne problemy żeby wszystko zaczęło działać. Nie mówię, że nie odpalił samochodu, ale i tak pojechał do serwisu.

5 Data: Styczen 07 2008 16:58:56
Temat: Re: Re:
Autor: yabba 


Użytkownik "Mikolaj Rydzewski"  napisał w wiadomości

Marcin P. wrote:
Użytkownik "Robert"  napisał w wiadomości
Mam pytanko,
Co spowoduje odpięcie akumulatora na dłuższy czas (chcę go podładować) w samochodzie VW Bora z komputerem pokładowym? Czy nie stanie się tak, że później nie będę mógł nim jeździć, zanim ustawie komputer odpowiednim oprogramowaniem?

Hm. Po czym tak wnioskujesz?

Hm. Ja się nie znam ale... ;-)

Ojciec swego czasu wypiął akumulator ze Stilo właśnie żeby go podładować. Miał potem straszne problemy żeby wszystko zaczęło działać. Nie mówię, że nie odpalił samochodu, ale i tak pojechał do serwisu.

Po odpięciu i wymontowaniu akumulatora w Stilo (w celu dostępu do żarówek w reflektorach), zmianie uległa tylko regulacja podświetlenia zegarów - ustawiła mi sama na maksimum.


W Astrze II rozprogramowało się automatyczne domykanie okien.


yabba

6 Data: Styczen 07 2008 13:36:54
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokładowy
Autor: glizda 


Użytkownik "Robert"  napisał

Mam pytanko,
Co spowoduje odpięcie akumulatora na dłuższy czas (chcę go podładować) w
samochodzie VW Bora z komputerem pokładowym? Czy nie stanie się tak, że
później nie będę mógł nim jeździć, zanim ustawie komputer odpowiednim
oprogramowaniem?

Ruszyć ruszy, ale licznik przebiegu się wyzeruje.
;-)

7 Data: Styczen 07 2008 16:15:52
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokładowy
Autor: go! 

glizda wrote:

Ruszyć ruszy, ale licznik przebiegu się wyzeruje.

Nie gadajcie ze komputery samochodowe nie maja zadnego swojego podtrzymania pamieci? W zwyklym kompie wystarczy jedna mala bateryjka litowa! Ona oczywiscie tez wieczna nie jest ale na ladnych pare lat powinna wystarczyc. A co z elektronicznym otwieraniem drzwi? Na karte np. ?


--
go!

8 Data: Styczen 07 2008 17:29:17
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokładowy
Autor: J.F. 

On Mon, 07 Jan 2008 16:15:52 +0000,  go! wrote:

glizda wrote:
Ruszyć ruszy, ale licznik przebiegu się wyzeruje.

Nie gadajcie ze komputery samochodowe nie maja zadnego swojego
podtrzymania pamieci? W zwyklym kompie wystarczy jedna mala bateryjka
litowa! Ona oczywiscie tez wieczna nie jest ale na ladnych pare lat
powinna wystarczyc. A co z elektronicznym otwieraniem drzwi? Na karte np. ?

No widzisz, a radio samochodowe po odlaczeniu akumulatora sie
rozprogramowuje.

Sa pamieci pseudo-stale, sa bateryjki, trzeba je zastosowac, bateryjki
sie wyczerpuja .. pelna dowolnosc.

Zasadniczo rzeczy istotne typu kody immobilizerow powinny byc
przechowywane stale, ze zmiennym kodem pilota moze byc roznie - tu
jest sens umozliwienia zaprogramowania przez kluczyk.

Natomiast silnik zasadniczo powinien dzialac na nastawach domyslnych
komputera. Potem czegos sam nauczy i doreguluje, a to ze zapomni
po odlaczeniu aku to zaleta - na wypadek jak sie zle nauczy.

To ze w ciagu najblizszej jazdy bedzie sie doregulowywal nie powinno
byc wielkim problemem.
No chyba ze jakis stary wtrysk w polonezie - tam rzekomo bylo
potrzebne specjalne uczenie.

J.

9 Data: Styczen 07 2008 14:11:50
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokładowy
Autor:

Użytkownik "Robert"  napisał w wiadomości

Mam pytanko,
Co spowoduje odpięcie akumulatora na dłuższy czas (chcę go podładować) w
samochodzie VW Bora z komputerem pokładowym? Czy nie stanie się tak, że
później nie będę mógł nim jeździć, zanim ustawie komputer odpowiednim
oprogramowaniem?

Booting System...

Insert System Disk and press any key...
A:\

;)

M.

10 Data: Styczen 07 2008 10:57:28
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokł adowy
Autor: tripod 

Robert wrote:

Mam pytanko,
Co spowoduje odpięcie akumulatora na dłuższy czas (chcę go podładować) w samochodzie VW Bora z komputerem pokładowym? Czy nie stanie się tak, że później nie będę mógł nim jeździć, zanim ustawie komputer odpowiednim oprogramowaniem?

To zalezy co ty uznajesz za 'komputer pokladowy'.
Jezeli jest to cos, co kazdy nowszy samochod ma fabrycne wbudowane do kontroli silnika, skrzyni biegow (jezeli ASB), oraz pozostalych akcesoriow w aucie to tu nic, absolutnie NIC sie nie stanie, pod warunkiem zachowania kolejnosci odlacznia klem akumulatora.
Odlaczasz najpierw MINUS prowadzacy do glownej masy.
Oczywiscie po servisie kolejnosc podlaczania bedzie odwrotna.
Podczas dluzszego odlaczenia moze sie wyzerowac z pamieci lista poprzednich, nie aktualnych  bledow (zwykle przetrzymywana w pamieci przez ok 50 startow silnika) ale pojawi ci sie nowy ('byl odlaczony akumulator'), co nie wiele moze znaczyc. I tak tego nie bedziesz widzial, a jedynie diagnistyka moze to odczytac, co w przyszlosci samo sie wyzeruje.
Jezeli masz zainstalolwany alarm oraz  radio z programowanym 'access code'  wtedy musisz postepowac scisle w/g instrukcji fabrycznej i posiadac odpowiedni kod do radia (przestanie ono bowiem funkcjonowac i bedzie wymagalo wprowadzenia odpowiedniego, unikalnego kodu).
♦
Jezeli na "pokladzie" znajduje sie inne dodatkowe urzadzenie zwane takze komputerem wtedy siegnij po instrukcje jego obslugi.

11 Data: Styczen 07 2008 22:24:51
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokładowy
Autor: Marcin 


Jezeli jest to cos, co kazdy nowszy samochod ma fabrycne wbudowane do
kontroli silnika, skrzyni biegow (jezeli ASB), oraz pozostalych akcesoriow
w aucie to tu nic, absolutnie NIC sie nie stanie, pod warunkiem zachowania
kolejnosci odlacznia klem akumulatora.
Odlaczasz najpierw MINUS prowadzacy do glownej masy.

dlaczego? jakie to ma znaczenie?

Marcin

12 Data: Styczen 07 2008 22:51:09
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokładowy
Autor:

Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości


Jezeli jest to cos, co kazdy nowszy samochod ma fabrycne wbudowane do
kontroli silnika, skrzyni biegow (jezeli ASB), oraz pozostalych
akcesoriow w aucie to tu nic, absolutnie NIC sie nie stanie, pod
warunkiem zachowania kolejnosci odlacznia klem akumulatora.
Odlaczasz najpierw MINUS prowadzacy do glownej masy.

dlaczego? jakie to ma znaczenie?

Przy odkręcaniu masy możesz spokojnie dotknąć kluczem karoserii.
Potem przy plusie nie masz już masy i też nie będzie fajerwerków.

Tylko takie.

M.

13 Data: Styczen 08 2008 10:10:31
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokładowy
Autor: Agent 0700 


Przy odkręcaniu masy możesz spokojnie dotknąć kluczem karoserii.
Potem przy plusie nie masz już masy i też nie będzie fajerwerków.

Tylko takie.

A jak masz fajerwerki w aucie z kompem, to słyszałem, że niedobrze wpływa na
kompa.

Pozdrawiam

Jacek

14 Data: Styczen 09 2008 00:39:28
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokładowy
Autor:

Użytkownik "Agent 0700"  napisał w wiadomości


Przy odkręcaniu masy możesz spokojnie dotknąć kluczem karoserii.
Potem przy plusie nie masz już masy i też nie będzie fajerwerków.

Tylko takie.

A jak masz fajerwerki w aucie z kompem, to słyszałem, że niedobrze wpływa
na kompa.

W sumie to nie musi, chyba, że w obwodzie plusa, szeregowo jest włączona
jakaś indukcyjność, ale nie przychodzi mi do głowy, co miałoby ją stanowić
:). Bo bez niej (indukcyjności), to są tylko skoki napięcia 0-13V. A to
zaszkodzić nie powinno.
Tu raczej martwiłbym się stanem klucza 10-ki, której zawsze brakuje :). No i
bateria może zaświecić w razie przyspawania :).


--
Pozdrawiam
Maks

15 Data: Styczen 09 2008 00:52:06
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokład owy
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello M,

Wednesday, January 9, 2008, 12:39:28 AM, you wrote:

Przy odkręcaniu masy możesz spokojnie dotknąć kluczem karoserii.
Potem przy plusie nie masz już masy i też nie będzie fajerwerków.
Tylko takie.
A jak masz fajerwerki w aucie z kompem, to słyszałem, że niedobrze wpływa
na kompa.
W sumie to nie musi, chyba, że w obwodzie plusa, szeregowo jest włączona
jakaś indukcyjność, ale nie przychodzi mi do głowy, co miałoby ją stanowić
:). Bo bez niej (indukcyjności), to są tylko skoki napięcia 0-13V. A to
zaszkodzić nie powinno.

Przy zwarciu plusa do blach w gre wchodzi indukcyjność przewodu
łączącego akumulator z masą. To jest kilkadziesiąt centymetrów
zazwyczaj - wystarczająco, żeby przy pradach zwarciowych akumulatora
ołowiowego wygenerować solidny impuls. Nieśmiało przypomnę: W = I^2*L

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

16 Data: Styczen 09 2008 09:55:00
Temat: Re: odpięcie akumulatora i komputer pokładowy
Autor:

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości


Przy zwarciu plusa do blach w gre wchodzi indukcyjność przewodu
łączącego akumulator z masą. To jest kilkadziesiąt centymetrów
zazwyczaj - wystarczająco, żeby przy pradach zwarciowych akumulatora
ołowiowego wygenerować solidny impuls. Nieśmiało przypomnę: W = I^2*L

No racja..., tym bardziej, że to linka. Specjalnie zaplatana, ale jednak
linka.
Duży prąd pomaga działać nawet pH (pikoHenrom).

Się zgadzam.

M.

odpięcie akumulatora i komputer pokładowy



Grupy dyskusyjne