Grupy dyskusyjne   »   odpowietrzanie ukłądu hamulcowego

odpowietrzanie ukłądu hamulcowego



1 Data: Kwiecien 16 2009 06:57:21
Temat: odpowietrzanie ukłądu hamulcowego
Autor: jasio kowalski 

Witam
Wymieniałem ostatnio przewody hamulcowe. Niestety nie mogę odpowietrzyć
całego układu. Do zbiornika wlałem może z pół szklanki płynu hamulcowego.
Zgodnie z wytycznymi dotyczacymi kolejności odpowietrzanych kół pompuję
pedałem hamulca a poziom w zbiorniku ani drgnie. Procedure odpowietrzania
przestrzegam tzn. kolejność kół, odpowietrzniki odkręcane i zakręcane w
odpowiednim momencie itd. Przy odkręceniu odpowietrznika w wężyku nałozonym
na odpowietrznik pojawia się trochę płynu, niestety przy pompowaniu nie
widać, by za często pojawiały się pęcherzyki powietrza i płyn.
Może trzeba ruszyć coś przy korektorze hamowania a może przy pompie?

Pozdrawiam i liczę na podpowiedzi


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Kwiecien 16 2009 11:00:23
Temat: Re: odpowietrzanie ukłądu hamulcowego
Autor: 085 

Użytkownik "jasio kowalski"  napisał w wiadomości

Witam
Wymieniałem ostatnio przewody hamulcowe. Niestety nie mogę odpowietrzyć
całego układu. Do zbiornika wlałem może z pół szklanki płynu hamulcowego.

wiecej nie wchodzi ?

Zgodnie z wytycznymi dotyczacymi kolejności odpowietrzanych kół pompuję
pedałem hamulca a poziom w zbiorniku ani drgnie. Procedure odpowietrzania
przestrzegam tzn. kolejność kół, odpowietrzniki odkręcane i zakręcane w

i co ? pedal hamulca twardnieje i przestaje wchodzic w podloge zanim plyn
dojdzie do odpowietrznikow ? odpal auto, zeby pompa popracowala i
rozprowadzila...

a w ogole - jakie auto ?

p, zul

3 Data: Kwiecien 16 2009 11:08:11
Temat: Re: odpowietrzanie ukłądu hamulcowego
Autor: Kuba (aka cita) 

085 wydusił z siebie te słowy:


a w ogole - jakie auto ?



to dość kluczowe pytanie, bo niektóre samochody na ten przyklad nie mogą bć odpowietrzane na podnosniku, niektore tylko z odpalonym silnikiem itd.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

4 Data: Kwiecien 16 2009 12:19:07
Temat: Re: odpowietrzanie ukłądu hamulcowego
Autor: 085 

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości


a w ogole - jakie auto ?

to dość kluczowe pytanie, bo niektóre samochody na ten przyklad nie mogą
bć odpowietrzane na podnosniku, niektore tylko z odpalonym silnikiem itd.

masz racje, pomyslalem sobie, ze jakies klasyczne auto, jezeli kierownik sam
sie bawi w takie rzeczy zamiast jechac do norauto ;))

p, zul

5 Data: Kwiecien 16 2009 10:26:48
Temat: Re: odpowietrzanie ukłądu hamulcowego
Autor: jasio kowalski 

085  napisał(a):

Użytkownik "jasio kowalski"  napisał w wiadomości

> Witam
> Wymieniałem ostatnio przewody hamulcowe. Niestety nie mogę odpowietrzyć
> całego układu. Do zbiornika wlałem może z pół szklanki płynu hamulcowego.

wiecej nie wchodzi ?

nie wchodzi niestety

> Zgodnie z wytycznymi dotyczacymi kolejności odpowietrzanych kół pompuję
> pedałem hamulca a poziom w zbiorniku ani drgnie. Procedure odpowietrzania
> przestrzegam tzn. kolejność kół, odpowietrzniki odkręcane i zakręcane w

i co ? pedal hamulca twardnieje i przestaje wchodzic w podloge zanim plyn
dojdzie do odpowietrznikow ? odpal auto, zeby pompa popracowala i
rozprowadzila...

a w ogole - jakie auto ?

Golf II

p, zul




--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Kwiecien 16 2009 23:21:24
Temat: Re: odpowietrzanie ukłądu hamulcowego
Autor: Tomasz Pyra 

jasio kowalski pisze:

Witam
Wymieniałem ostatnio przewody hamulcowe. Niestety nie mogę odpowietrzyć całego układu. Do zbiornika wlałem może z pół szklanki płynu hamulcowego.
Zgodnie z wytycznymi dotyczacymi kolejności odpowietrzanych kół pompuję pedałem hamulca a poziom w zbiorniku ani drgnie. Procedure odpowietrzania przestrzegam tzn. kolejność kół, odpowietrzniki odkręcane i zakręcane w odpowiednim momencie itd. Przy odkręceniu odpowietrznika w wężyku nałozonym na odpowietrznik pojawia się trochę płynu, niestety przy pompowaniu nie widać, by za często pojawiały się pęcherzyki powietrza i płyn.
Może trzeba ruszyć coś przy korektorze hamowania a może przy pompie?

Może pompa jest sucha i nie chce się zalać płynem.
Ja bym poczekał 24h i zobaczył czy sytuacja się nie poprawi (płyn zaleje grawitacyjne pompę), jeżeli nie to chyba jakoś trzeba będzie na siłę napchać płynu w pompę (wymyślam żeby np. odłączyć przewody i tam nalać płynu, ale może doświadczeni ludzie mają lepsze pomysły).

7 Data: Kwiecien 17 2009 00:58:29
Temat: Re: odpowietrzanie ukłądu hamulcowego
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Thu, 16 Apr 2009 23:21:24 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Może pompa jest sucha i nie chce się zalać płynem.
Ja bym poczekał 24h i zobaczył czy sytuacja się nie poprawi (płyn zaleje
grawitacyjne pompę), jeżeli nie to chyba jakoś trzeba będzie na siłę
napchać płynu w pompę (wymyślam żeby np. odłączyć przewody i tam nalać
płynu, ale może doświadczeni ludzie mają lepsze pomysły).

Mają. Nazywa się to odpowietrzanie ciśnieniowe.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

8 Data: Kwiecien 17 2009 00:42:14
Temat: Re: odpowietrzanie ukłądu hamulcowego
Autor: kogutek 

Witam
Wymieniałem ostatnio przewody hamulcowe. Niestety nie mogę odpowietrzyć
całego układu. Do zbiornika wlałem może z pół szklanki płynu hamulcowego.
Zgodnie z wytycznymi dotyczacymi kolejności odpowietrzanych kół pompuję
pedałem hamulca a poziom w zbiorniku ani drgnie. Procedure odpowietrzania
przestrzegam tzn. kolejność kół, odpowietrzniki odkręcane i zakręcane w
odpowiednim momencie itd. Przy odkręceniu odpowietrznika w wężyku nałozonym
na odpowietrznik pojawia się trochę płynu, niestety przy pompowaniu nie
widać, by za często pojawiały się pęcherzyki powietrza i płyn.
Może trzeba ruszyć coś przy korektorze hamowania a może przy pompie?

Pozdrawiam i liczę na podpowiedzi


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Potrzebne dwie osoby. Jedna do naciskania pedału a druga do kół. Wlewasz płynu
żeby z czubkiem było. Do pełna znaczy się. Ten co przy kole wykręca
odpowietrznik i przyciska palec do dziurki w zacisku albo cylinderku. Wtedy ten
od pompowania bardzo powoli wciska pedał. Jak wciśnie do końca to ten przy kole
odejmuje palec i zaraz go znowu przyciska. Wtedy pompiarz może zdjąć nogę z
pedału. Generalnie ten przy kole robi za zawór jednokierunkowy. Po kilku takich
wciśnięciach już nie musi puszczać palca bo ciśnienie samo mu go odepchnie.
Wtedy przykręca odpowietrznik i idzie do następnego kola. Jak wszystkie są w ten
sposób odpowietrzone to następny etap jest z rurką i odkręcaniem odpowietrznika.
Pompiarz ma pompować wolno a nie  w tempie stosunkującego się królika. Wciskanie
pedału w celu pobicia rekordu wciśnięć na sekundę jak układ jest pusty powoduje
pienienie się płynu. Oczywiście cały czas trzeba kontrolować ilość płynu w
zbiorniczku. Jest jeszcze jedna metoda na wstępne odpowietrzenie w warunkach
amatorskich. Poluzować odpowietrzniki i założyć na nie rurki. Rurki do butelek i
grawitacyjnie niech przeleci. Czasami długo to trwa.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

odpowietrzanie ukłądu hamulcowego



Grupy dyskusyjne