"krzysiek82" wrote in message
Kacper pisze:
to tylko o dynamice silnika , zmianach opon ,
utrzymywania poziomu oleju i ciśnienia w oponach.
to dołóż do tego:
- nie obciążaj silnika nadmiernie gdy jest zimny. (dotyczy to każdego
silnika ale w turbo jest to szczególnie ważne)
- nie wyłączaj silnika od razu po szybszej jeździe. (odczekaj chociaż
minutę dwie żeby schłodzić turbinę. Natychmiastowe wyłączenie silnika
powoduje, że turbina traci smarowanie.
A konkretnie, to turbina potrafi zrobic sie naprawde goraca i wylaczajac od
razu silnik odcinasz obieg oleju. To co zostaje w turbinie przypala sie i
zapieka.
Pozdrawiam
Kamil
9 |
Data: Listopad 04 2009 13:20:40 |
Temat: Re: olej w rurze intercoolera |
Autor: michal |
"kamil" wrote in message
A konkretnie, to turbina potrafi zrobic sie naprawde goraca i wylaczajac od razu silnik odcinasz obieg oleju. To co zostaje w turbinie przypala sie i zapieka.
Krotko i na temat.
u mnie (2.0 TDI VW) kaza dodatkowo po pierwszym uruchomieniu danego dnia (gdy silnik jest _calkiem_ zimny) pozwolic mu pracowac na jalowych przez 30sek do minuty przed ruszeniem, i zakazuja dynamicznego ruszania tuz po uruchomieniu.
Czy tu chodzi o sprezarke i cisnienie oleju w tejze?
Michal
--
Grandis 2.0 DiD
11 |
Data: Listopad 04 2009 12:29:27 | Temat: Re: olej w rurze intercoolera | Autor: Kacper |
| |