Grupy dyskusyjne   »   opinie na temat silników w Opel Vestra C

opinie na temat silników w Opel Vestra C



1 Data: Kwiecien 05 2008 16:41:45
Temat: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: zorby 

witam, moze ktos ma jakies doswiadczenie na temat silników montowanych w Vectrach C, sporo jest do wyboru, ogolnie zamierzam kupic vectre 2004 lub 2005 tylko za bardzo nie wiem jaki sielnik wybrac, raczej zdecydowałem sie na diesla bo benzyny 1.8-2.0 strasznie pala duzo :(
natopmiast nie wiem który wybrac
1.9 CDTI 100KM
1.9 CDTI 120KM
1.9 CDTI 150KM
2.0 DTI cos koło 100KM
2.2 DTI 125KM

tak wogóle to lepiej DTI czy CDTI

i może ktos wie jakie są typowe bolączki tego typu aut i na co zwrócić uwage podczas kupna

Z góry dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam Rafał



2 Data: Kwiecien 05 2008 17:02:07
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Tomek 


Użytkownik "zorby"  napisał w wiadomości

1.9 CDTI 150KM

DTI to konstrukcja starsza niz CDTI a ta wersja 150 konna najbardziej pasuje to tego samochodu :)
Pozdrawiam

3 Data: Kwiecien 05 2008 17:05:02
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Luky 

zorby pisze:

witam, moze ktos ma jakies doswiadczenie na temat silników montowanych w Vectrach C, sporo jest do wyboru, ogolnie zamierzam kupic vectre 2004 lub 2005 tylko za bardzo nie wiem jaki sielnik wybrac, raczej zdecydowałem sie na diesla bo benzyny 1.8-2.0 strasznie pala duzo :(

Swoją VC kupiłem dokładnie miesiąc temu... czy benzynowe palą dużo - nie wydaje mi się, mój 1.8 GTS pali od 8[lżejsza noga] do 10[dynamicznie], średnio pali mi 9 litrów z wszystkich moich dotychczasowych tankowań a nie jeżdże jak emeryt.

podróżuje trasa/miasto 50/50

natopmiast nie wiem który wybrac
1.9 CDTI 100KM
1.9 CDTI 120KM
1.9 CDTI 150KM
2.0 DTI cos koło 100KM
2.2 DTI 125KM

tak wogóle to lepiej DTI czy CDTI

Też myślałem o dieslu - ale dałem sobie spokój, bo znaleść używanego zadbanego i niezajeżdżonego to jak 6stka w totolotka :) [3 m-ce poszukiwań], ja szukałem oczywiście nowszych generacyjne 1.9CDTI - 120KM jest w sam raz i jest podobno mniej awaryjny niż 150KM... 100KM -to za mało i wogóle trudno spotkać...
ale używany Common Rail to wiadomo - dość duże ryzyko :) także zrób jak uważasz.


i może ktos wie jakie są typowe bolączki tego typu aut i na co zwrócić uwage podczas kupna

Przede wszystkim warto się wybrać do ASO żeby ci przetrzepali tego wybranego, mają stosowny komputer, podłączą sprawdzą błędy, zawieszenie itd., ja coś ok.200złoty za to płaciłem i trwało ponad 1h,  bolączką VC jest właśnie zawieszenie które cierpi nimiłosiernie na naszych pseudo drogach, drugą awarią jest moduł CIM - ale to też nie u wszystkich się zdarza i już magicy sobie z tym radzą poza ASO za normalne pieniądze.

Ogólnie jak kupisz zadbany model to pewnie dłuuugo pojeździsz bo te auta potrafią wytrzymać sporo - spotkałem kilka egzemplarzy benzynowych(sic!) z 2002 z 500kkm na budziku.

Ja ze swojej jestem mega zadowolony jak narazie a te 122KM potrafi fajnie jechać - nawet się nie spodziewałem tego przyznam, komfortowo się tym wyprzedza. też mam z końcówki 2004... modelowy 2005

zapraszam też na forum http://www.forum.vectra-unlimited.pl/ -wszystkiego się tutaj dowiesz.

Pozdrawiam

4 Data: Kwiecien 05 2008 17:28:10
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: zorby 


Użytkownik "Luky"  napisał w wiadomości

zorby pisze:
witam, moze ktos ma jakies doswiadczenie na temat silników montowanych w Vectrach C, sporo jest do wyboru, ogolnie zamierzam kupic vectre 2004 lub 2005 tylko za bardzo nie wiem jaki sielnik wybrac, raczej zdecydowałem sie na diesla bo benzyny 1.8-2.0 strasznie pala duzo :(

Swoją VC kupiłem dokładnie miesiąc temu... czy benzynowe palą dużo - nie wydaje mi się, mój 1.8 GTS pali od 8[lżejsza noga] do 10[dynamicznie], średnio pali mi 9 litrów z wszystkich moich dotychczasowych tankowań a nie jeżdże jak emeryt.

a ile pali w samym miescie (korki itp)



ale używany Common Rail to wiadomo - dość duże ryzyko :) także zrób jak uważasz.


jakie sa ewentualnie koszta jak cos sie w takim silniku popsuje i co sie tam najczesciej psuje ( pytam bo chce rozwazyc czy warto przy małych moich przebiegach ok 15tys/rok brac diesla ( wyliczyłem ze rocznie "strace" jeżdząc na benzynie ok 2500zł)

5 Data: Kwiecien 05 2008 18:07:53
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Luky 

zorby pisze:

a ile pali w samym miescie (korki itp)

10-11, ale naprawde to musi być ogromny korek i tylko 1 bieg-hamulec, 1 bieg-hamulec. 11 litrów nigdy nie osiągłem bo w takich korkach nie brałem udziału, normalnie mi pali po mięście 10 litrów benzyny
Pisze o śląsku.


jakie sa ewentualnie koszta jak cos sie w takim silniku popsuje i co sie tam najczesciej psuje ( pytam bo chce rozwazyc czy warto przy małych moich przebiegach ok 15tys/rok brac diesla ( wyliczyłem ze rocznie "strace" jeżdząc na benzynie ok 2500zł)

dokładnych cen ci nie podam - poczytam forum które ci podałem, 90% postów z problemami z tym autem dotyczą właśnie diesli, nie wynika to z błędów konstrukcji czy coś w tym stylu, bo to są sprawdzone i dobre diesle (CDTI konstukcja Fiata, a DTI chyba GM) ale właśnie ich niewiadomą przeszłością-dzwonami, złym traktowaniem itd.  Wiadomo że piszą przeważnie ci którzy mają problemy a cała reszta jeździ sobie o tym niewiedząc.
Poważniejsze naprawy: turbina, pompa, wtryskiwacze liczone są w tysiącach złotych :)... i jak źle trafisz te twoje 2.500 rocznie szlak trafia kilkakrotnie - tak jak pisałem totolotek :)...

6 Data: Kwiecien 05 2008 17:54:16
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Tomek 


Użytkownik "zorby"  napisał w wiadomości


jakie sa ewentualnie koszta jak cos sie w takim silniku popsuje i co sie
tam
najczesciej psuje ( pytam bo chce rozwazyc czy warto przy małych moich
przebiegach ok 15tys/rok brac diesla ( wyliczyłem ze rocznie "strace"
jeżdząc na benzynie ok 2500zł)

jezdzac 15 tys. km rocznie wydasz na paliwo:
diesel: 7 litrow srednio x 4,10 x 15 000 km / 100 = 4305 zl
benzyna: 9 litrow srednio x 4,30 x 15 000 km / 100 = 5805 zl

kupujac diesla oszczedzasz jakies 1500 zl rocznie.

Teraz policz, o ile drozszy jest samochod z tym samym wyposazeniem z tego
samego rocznika, ale z silnikiem diesla od benzyny, podziel to przez 1500, i
wyjdzie Ci jak dlugo (ile lat) musisz jezdzic, zeby wyjsc na ZERO.

Decyzja nalezy do Ciebie.

Pozdrawiam

7 Data: Kwiecien 05 2008 18:43:46
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: zorby 


jezdzac 15 tys. km rocznie wydasz na paliwo:
diesel: 7 litrow srednio x 4,10 x 15 000 km / 100 = 4305 zl
benzyna: 9 litrow srednio x 4,30 x 15 000 km / 100 = 5805 zl
tu mysle ze przynajmniej u mnie, w wiekszosci krotkie trasy i miasto spalanie kolo 12 litrów
wiec roznica kolo 2500zł



kupujac diesla oszczedzasz jakies 1500 zl rocznie.

Teraz policz, o ile drozszy jest samochod z tym samym wyposazeniem z tego
samego rocznika, ale z silnikiem diesla od benzyny, podziel to przez 1500, i
wyjdzie Ci jak dlugo (ile lat) musisz jezdzic, zeby wyjsc na ZERO.


no na zero, poztym diesel droższy w utrzymaniu (chyba)

8 Data: Kwiecien 05 2008 11:29:03
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: trudny 

On 5 Kwi, 18:43, "zorby"  wrote:

> jezdzac 15 tys. km rocznie wydasz na paliwo:
> diesel: 7 litrow srednio x 4,10 x 15 000 km / 100 = 4305 zl
> benzyna: 9 litrow srednio x 4,30 x 15 000 km / 100 = 5805 zl

tu mysle ze przynajmniej u mnie, w wiekszosci krotkie trasy i miasto
spalanie kolo 12 litrów
wiec roznica kolo 2500zł

> kupujac diesla oszczedzasz jakies 1500 zl rocznie.

> Teraz policz, o ile drozszy jest samochod z tym samym wyposazeniem z tego
> samego rocznika, ale z silnikiem diesla od benzyny, podziel to przez 1500,
> i
> wyjdzie Ci jak dlugo (ile lat) musisz jezdzic, zeby wyjsc na ZERO.

no na zero, poztym diesel droższy w utrzymaniu (chyba)

Przeglądy diesla są droższe. Diesel jest teraz modny, trendy i jazzy!
kupienie vectry młodej używki z dieslem fiata to cięzkie zadanie.
Jestem za benzyną.

9 Data: Kwiecien 05 2008 23:03:16
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Axel 


"zorby"  wrote in message


jezdzac 15 tys. km rocznie wydasz na paliwo:
diesel: 7 litrow srednio x 4,10 x 15 000 km / 100 = 4305 zl
benzyna: 9 litrow srednio x 4,30 x 15 000 km / 100 = 5805 zl
tu mysle ze przynajmniej u mnie, w wiekszosci krotkie trasy i miasto spalanie kolo 12 litrów

12 z drobnym kawalkiem pali mi po miescie benzyna 2.2. A noge mam ciezka ;-))


--

Axel

10 Data: Kwiecien 05 2008 23:08:58
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: J.F. 

On Sat, 5 Apr 2008 23:03:16 +0200,  Axel wrote:

12 z drobnym kawalkiem pali mi po miescie benzyna 2.2. A noge mam ciezka
;-))

Nie masz :-)

J.

11 Data: Kwiecien 06 2008 17:02:27
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Axel 


"J.F."  wrote in message

On Sat, 5 Apr 2008 23:03:16 +0200,  Axel wrote:
12 z drobnym kawalkiem pali mi po miescie benzyna 2.2. A noge mam ciezka
;-))

Nie masz :-)

Mam, ale sie staram nie deptac do podlogi ;-)
Pomaga mi w tym ustawienie chwilowego zuzycia paliwa na kompie...

W ten sposob auto mi pali tyle, ile poprzednio 1.8 (a wczesniej 1.6 ;-)

--

Axel

12 Data: Kwiecien 06 2008 10:34:09
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Axel pisze:


"zorby"  wrote in message

jezdzac 15 tys. km rocznie wydasz na paliwo:
diesel: 7 litrow srednio x 4,10 x 15 000 km / 100 = 4305 zl
benzyna: 9 litrow srednio x 4,30 x 15 000 km / 100 = 5805 zl
tu mysle ze przynajmniej u mnie, w wiekszosci krotkie trasy i miasto spalanie kolo 12 litrów

12 z drobnym kawalkiem pali mi po miescie benzyna 2.2. A noge mam ciezka ;-))

Przesuń sobie kalendarz o cztery dni do przodu. Pierwszy kwietnia już był. :P


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

13 Data: Kwiecien 06 2008 16:00:29
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: zorby 

12 z drobnym kawalkiem pali mi po miescie benzyna 2.2. A noge mam ciezka ;-))

Przesuń sobie kalendarz o cztery dni do przodu. Pierwszy kwietnia już był. :P

czemu? ze za mało napisał?

17 Data: Kwiecien 07 2008 10:41:26
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Axel 

"Marcin "Kenickie" Mydlak"  wrote in message


Temu, że 12-14l po mieście to pali deptany 1.6 16v w seacie leonie.
Jak juz napisalem - Nubira kombi 1.6 palila mi po miescie 12-13. Vectra B
1.8 tez 13. Dlatego przy ostatnim tankowaniu sie zdziwilem - rowno 12
litrow/100 km (praktycznie tylko miasto). Komputer pokazuje mi srednie
spalanie 12.3.
Że zapytam: co to za miasto?

Warszawa. Po naszemu - DC :-)

--
Axel

19 Data: Kwiecien 10 2008 15:14:04
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: komar 

Krzysiek Kielczewski pisze:

Sami popatrzcie co *zorby* napisał:

12 z drobnym kawalkiem pali mi po miescie benzyna 2.2. A noge mam ciezka ;-))
Przesuń sobie kalendarz o cztery dni do przodu. Pierwszy kwietnia już był. :P
czemu? ze za mało napisał?

Temu, że 12-14l po mieście to pali deptany 1.6 16v w seacie leonie.

ale o czym to swiadczy? porównujesz inne silniki i zupełnie inne auta. Spalanie nie jest proporcjonalne do pojemności silnika.

20 Data: Kwiecien 10 2008 17:26:00
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *komar* napisał:

12 z drobnym kawalkiem pali mi po miescie benzyna 2.2. A noge mam ciezka
;-))
Przesuń sobie kalendarz o cztery dni do przodu. Pierwszy kwietnia już był.
:P
czemu? ze za mało napisał?

Temu, że 12-14l po mieście to pali deptany 1.6 16v w seacie leonie.

ale o czym to swiadczy? porównujesz inne silniki i zupełnie inne auta.
Spalanie nie jest proporcjonalne do pojemności silnika.

Cięższy samochód z większym silnikiem nie będzie palił mniej.

Krzysiek Kiełczewski

21 Data: Kwiecien 10 2008 21:55:03
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Axel 


"Krzysiek Kielczewski"  wrote in message

Temu, że 12-14l po mieście to pali deptany 1.6 16v w seacie leonie.

ale o czym to swiadczy? porównujesz inne silniki i zupełnie inne auta.
Spalanie nie jest proporcjonalne do pojemności silnika.

Cięższy samochód z większym silnikiem nie będzie palił mniej.

Bedzie. Wystarczy, ze ten mniejszy jest starszej generacji. Drugie - jak masz mocniejszy silnik - nie musisz tak mocno deptac, zeby poruszac sie zwawo po miescie.

--
Axel

22 Data: Kwiecien 10 2008 22:38:00
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Axel* napisał:

Temu, że 12-14l po mieście to pali deptany 1.6 16v w seacie leonie.

ale o czym to swiadczy? porównujesz inne silniki i zupełnie inne auta.
Spalanie nie jest proporcjonalne do pojemności silnika.

Cięższy samochód z większym silnikiem nie będzie palił mniej.

Bedzie. Wystarczy, ze ten mniejszy jest starszej generacji.

Jak mniejszy jest starszej generacji to dodatkowo będzie dużo lżejszy...

Drugie - jak
masz mocniejszy silnik - nie musisz tak mocno deptac, zeby poruszac sie
zwawo po miescie.

Ale właściciel twierdzi, że mocno depcze...

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

23 Data: Kwiecien 12 2008 00:22:16
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Axel 


"Krzysiek Kielczewski"  wrote in message

Temu, że 12-14l po mieście to pali deptany 1.6 16v w seacie leonie.

Cięższy samochód z większym silnikiem nie będzie palił mniej.

Bedzie. Wystarczy, ze ten mniejszy jest starszej generacji.

Jak mniejszy jest starszej generacji to dodatkowo będzie dużo lżejszy...

I co z tego? Wiesz, ile pali Uno 1.4? A jakie lekkie jest...

Drugie - jak
masz mocniejszy silnik - nie musisz tak mocno deptac, zeby poruszac sie
zwawo po miescie.

Ale właściciel twierdzi, że mocno depcze...

Rozumiem, ze wedlug ciebie "mocno", to zawsze do samej podlogi?
(a wlasciciel pisal, ze ma ciezka noge...)

--
Axel

24 Data: Kwiecien 12 2008 00:41:13
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Axel* napisał:

Bedzie. Wystarczy, ze ten mniejszy jest starszej generacji.

Jak mniejszy jest starszej generacji to dodatkowo będzie dużo lżejszy...

I co z tego? Wiesz, ile pali Uno 1.4? A jakie lekkie jest...

Podejrzewam, że odrobinę mniej niż mi Astra 1.4. Na początku po mieście
mi paliła do 9.5l/100km, a jak się nauczyłem nią jeździć to zszedłem do
8-8.5.

Drugie - jak
masz mocniejszy silnik - nie musisz tak mocno deptac, zeby poruszac sie
zwawo po miescie.

Ale właściciel twierdzi, że mocno depcze...

Rozumiem, ze wedlug ciebie "mocno", to zawsze do samej podlogi?
(a wlasciciel pisal, ze ma ciezka noge...)

Według mnie "mocne deptanie" to wyciskanie z samochodu tego co się da
(oczywiście bez przesady). Ale ruszanie z taką prędkością jak cała
reszta to zdecydowanie nie jest deptanie, o mocnym nie wspominając.

Krzysiek Kiełczewski

25 Data: Kwiecien 13 2008 00:19:46
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Axel 


"Krzysiek Kielczewski"  wrote in message

Bedzie. Wystarczy, ze ten mniejszy jest starszej generacji.

Jak mniejszy jest starszej generacji to dodatkowo będzie dużo lżejszy...

I co z tego? Wiesz, ile pali Uno 1.4? A jakie lekkie jest...

Podejrzewam, że odrobinę mniej niż mi Astra 1.4. Na początku po mieście
mi paliła do 9.5l/100km, a jak się nauczyłem nią jeździć to zszedłem do
8-8.5.

Taaaa.... w zimie po miescie - 12-13 l/100 km.


Drugie - jak
masz mocniejszy silnik - nie musisz tak mocno deptac, zeby poruszac sie
zwawo po miescie.

Ale właściciel twierdzi, że mocno depcze...

Rozumiem, ze wedlug ciebie "mocno", to zawsze do samej podlogi?
(a wlasciciel pisal, ze ma ciezka noge...)

Według mnie "mocne deptanie" to wyciskanie z samochodu tego co się da
(oczywiście bez przesady). Ale ruszanie z taką prędkością jak cała
reszta to zdecydowanie nie jest deptanie, o mocnym nie wspominając.

No to co znaczy "bez przesady"? _Zawsze_ ruszam dynamicznie (nawet bardzo ;-), wiekszosc aut zostaje natychmiast daleko z tylu, ale  po zmianie ze 115 KM na 150 po prostu _nie musze_  do tego wygniatac podlogi. Podloge zaliczam tylko w sytuacjach podbramkowych.

--
Axel

26 Data: Kwiecien 13 2008 01:28:22
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Axel* napisał:

Jak mniejszy jest starszej generacji to dodatkowo będzie dużo lżejszy...

I co z tego? Wiesz, ile pali Uno 1.4? A jakie lekkie jest...

Podejrzewam, że odrobinę mniej niż mi Astra 1.4. Na początku po mieście
mi paliła do 9.5l/100km, a jak się nauczyłem nią jeździć to zszedłem do
8-8.5.

Taaaa.... w zimie po miescie - 12-13 l/100 km.

Ciekawe... Acz bez porównania stylu jazdy ciężko coś konkretnego
powiedzieć. Nawet pomijając to, że miasto dla każdego znaczy coś innego:
Wystarczy bardziej zakorkowana trasa i ten sam samochód z tym samym
kierowcą może spalić i o 30% więcej...

Według mnie "mocne deptanie" to wyciskanie z samochodu tego co się da
(oczywiście bez przesady). Ale ruszanie z taką prędkością jak cała
reszta to zdecydowanie nie jest deptanie, o mocnym nie wspominając.

No to co znaczy "bez przesady"?

W moim przypadku do trzech tysięcy obrotów na zimnym silniku i do
czterech-pięciu na rozgrzanym. Powyżej rzadko.

_Zawsze_ ruszam dynamicznie (nawet bardzo
;-), wiekszosc aut zostaje natychmiast daleko z tylu, ale  po zmianie ze 115
KM na 150 po prostu _nie musze_  do tego wygniatac podlogi. Podloge zaliczam
tylko w sytuacjach podbramkowych.

To znaczy, że przestałeś mocno deptać :-)

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

27 Data: Kwiecien 13 2008 23:16:01
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Axel 


"Krzysiek Kielczewski"  wrote in message

I co z tego? Wiesz, ile pali Uno 1.4? A jakie lekkie jest...

Podejrzewam, że odrobinę mniej niż mi Astra 1.4. Na początku po mieście
mi paliła do 9.5l/100km, a jak się nauczyłem nią jeździć to zszedłem do
8-8.5.

Taaaa.... w zimie po miescie - 12-13 l/100 km.

Ciekawe... Acz bez porównania stylu jazdy ciężko coś konkretnego
powiedzieć. Nawet pomijając to, że miasto dla każdego znaczy coś innego:
Wystarczy bardziej zakorkowana trasa i ten sam samochód z tym samym
kierowcą może spalić i o 30% więcej...

Korki obecnie sa raczej wieksze, niz 15 lat temu, kiedy jezdzilem takim Uno...



Według mnie "mocne deptanie" to wyciskanie z samochodu tego co się da
(oczywiście bez przesady). Ale ruszanie z taką prędkością jak cała
reszta to zdecydowanie nie jest deptanie, o mocnym nie wspominając.

No to co znaczy "bez przesady"?

W moim przypadku do trzech tysięcy obrotów na zimnym silniku i do
czterech-pięciu na rozgrzanym. Powyżej rzadko.

No to wlasnie tak, jak jezdze teraz. Jak mialem silnik slabszy - krecilem z reguly do 5-6 tys., a i odciecie przy 6.5 tys. tez mi pare razy zadzialalo..


_Zawsze_ ruszam dynamicznie (nawet bardzo
;-), wiekszosc aut zostaje natychmiast daleko z tylu, ale  po zmianie ze 115
KM na 150 po prostu _nie musze_  do tego wygniatac podlogi. Podloge zaliczam
tylko w sytuacjach podbramkowych.

To znaczy, że przestałeś mocno deptać :-)

To raczej wyglada, ze wedlug Twojej klasyfikacji teraz depcze mocno, a wczesniej deptalem bardzo mocno - z przesada ;-P

--
Axel

28 Data: Kwiecien 14 2008 11:43:00
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Sami popatrzcie co *Axel* napisał:

Korki obecnie sa raczej wieksze, niz 15 lat temu, kiedy jezdzilem takim
Uno...

Piętnaście lat temu też była różnica czy jeździłeś do roboty do centrum
jak większość, czy w drugą stronę...

KM na 150 po prostu _nie musze_  do tego wygniatac podlogi. Podloge
zaliczam
tylko w sytuacjach podbramkowych.

To znaczy, że przestałeś mocno deptać :-)

To raczej wyglada, ze wedlug Twojej klasyfikacji teraz depcze mocno, a
wczesniej deptalem bardzo mocno - z przesada ;-P

Oczywiście. Popatrz na dwa skrajne przykłady: maluszek i bmw m5. Żeby w
ogóle jechać bez tamowania ruchu z maluszka musisz wycisnąć wszystko co
się da, prawda? A w takim m5 wystarczy lekko dotknąć gazu, żeby ruszać
o wiele sprawniej niż inni. A chyba nie powiesz, że rozpędzanie się do
100km/h w ciągu kilkunastu sekund to jest mocne deptanie takiego
samochodu...

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

29 Data: Kwiecien 14 2008 13:19:41
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Axel 

"Krzysiek Kielczewski"  wrote in message


Korki obecnie sa raczej wieksze, niz 15 lat temu, kiedy jezdzilem takim
Uno...
Piętnaście lat temu też była różnica czy jeździłeś do roboty do centrum
jak większość, czy w drugą stronę...

Jezdzilem w ta sama strone co teraz. Do centrum, czyli w przeciwna strone,
niz wiekszosc ;-P

KM na 150 po prostu _nie musze_  do tego wygniatac podlogi. Podloge
zaliczam
tylko w sytuacjach podbramkowych.
To znaczy, że przestałeś mocno deptać :-)
To raczej wyglada, ze wedlug Twojej klasyfikacji teraz depcze mocno, a
wczesniej deptalem bardzo mocno - z przesada ;-P
Oczywiście. Popatrz na dwa skrajne przykłady: maluszek i bmw m5. Żeby w
ogóle jechać bez tamowania ruchu z maluszka musisz wycisnąć wszystko co
się da, prawda?

Ale nie mowimy o "nietamowaniu ruchu" w maluchu, tylko o jezdzie
dynamicznej.
Takie Uno z silnikiem 1.4 ma 12.5s do setki.

Z mojej strony EOT.

--
Axel

30 Data: Kwiecien 06 2008 08:22:26
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Bartosz Mierzwiak 

On Sat, 5 Apr 2008 18:43:46 +0200, zorby  wrote(a):


jezdzac 15 tys. km rocznie wydasz na paliwo:
diesel: 7 litrow srednio x 4,10 x 15 000 km / 100 = 4305 zl
benzyna: 9 litrow srednio x 4,30 x 15 000 km / 100 = 5805 zl
tu mysle ze przynajmniej u mnie, w wiekszosci krotkie trasy i miasto
spalanie kolo 12 litrów
wiec roznica kolo 2500zł

Diesle bardzo nie lubią krótkich miejskich odcinków, będzie wiecznie
niedogrzany... lepiej do tego celu kupić jakiś niewielki ekonomiczny
silnik benzynowy.

kupujac diesla oszczedzasz jakies 1500 zl rocznie.
Teraz policz, o ile drozszy jest samochod z tym samym wyposazeniem z tego
samego rocznika, ale z silnikiem diesla od benzyny, podziel to przez 1500,
i
wyjdzie Ci jak dlugo (ile lat) musisz jezdzic, zeby wyjsc na ZERO.
no na zero, poztym diesel droższy w utrzymaniu (chyba)

Bez wątpienia. Co może przy tak małych przebiegach sprawić że wyższa cena
zakupu w zasadzie nigdy się nie zwróci...

B.

31 Data: Kwiecien 06 2008 00:02:12
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: lux 

Teraz policz, o ile drozszy jest samochod z tym samym wyposazeniem z tego
samego rocznika, ale z silnikiem diesla od benzyny, podziel to przez 1500,
i
wyjdzie Ci jak dlugo (ile lat) musisz jezdzic, zeby wyjsc na ZERO.
========
plus trzeba ze 2000 zł doliczyć na ewnetualny padnięty wtryskiwacz lub
turbinę :)

--
lux
foto: www.lux4.prv.pl

32 Data: Kwiecien 06 2008 12:52:48
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: waldi 


Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości


Użytkownik "zorby"  napisał w wiadomości


> jakie sa ewentualnie koszta jak cos sie w takim silniku popsuje i co sie
tam
> najczesciej psuje ( pytam bo chce rozwazyc czy warto przy małych moich
> przebiegach ok 15tys/rok brac diesla ( wyliczyłem ze rocznie "strace"
> jeżdząc na benzynie ok 2500zł)

jezdzac 15 tys. km rocznie wydasz na paliwo:
diesel: 7 litrow srednio x 4,10 x 15 000 km / 100 = 4305 zl
benzyna: 9 litrow srednio x 4,30 x 15 000 km / 100 = 5805 zl


patrzac na ostatnie notowania to ON jest rowny cenie benzyny lub drozszy

kupujac diesla oszczedzasz jakies 1500 zl rocznie

ale dokladasz na serwisie

33 Data: Kwiecien 06 2008 20:50:31
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Agent 


Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości


Użytkownik "zorby"  napisał w wiadomości


jakie sa ewentualnie koszta jak cos sie w takim silniku popsuje i co sie
tam
najczesciej psuje ( pytam bo chce rozwazyc czy warto przy małych moich
przebiegach ok 15tys/rok brac diesla ( wyliczyłem ze rocznie "strace"
jeżdząc na benzynie ok 2500zł)

jezdzac 15 tys. km rocznie wydasz na paliwo:
diesel: 7 litrow srednio x 4,10 x 15 000 km / 100 = 4305 zl
benzyna: 9 litrow srednio x 4,30 x 15 000 km / 100 = 5805 zl

kupujac diesla oszczedzasz jakies 1500 zl rocznie.

Teraz policz, o ile drozszy jest samochod z tym samym wyposazeniem z tego
samego rocznika, ale z silnikiem diesla od benzyny, podziel to przez 1500, i
wyjdzie Ci jak dlugo (ile lat) musisz jezdzic, zeby wyjsc na ZERO.

Zapomniałeś o tym (jak większość zresztą), że sprzeda też drożej jak benzynę.

35 Data: Kwiecien 06 2008 00:01:27
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: lux 

czy benzynowe palą dużo - nie

wydaje mi się, mój 1.8 GTS pali od 8[lżejsza noga] do 10[dynamicznie],
średnio pali mi 9 litrów z wszystkich moich dotychczasowych tankowań a nie
jeżdże jak emeryt.
=====
dodam, że przy 200 km/h załadowany pali wg kompa 21  :)

--
lux
foto: www.lux4.prv.pl

36 Data: Kwiecien 05 2008 23:01:57
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Axel 


"zorby"  wrote in message

witam, moze ktos ma jakies doswiadczenie na temat silników montowanych w Vectrach C, sporo jest do wyboru, ogolnie zamierzam kupic vectre 2004 lub 2005 tylko za bardzo nie wiem jaki sielnik wybrac, raczej zdecydowałem sie na diesla bo benzyny 1.8-2.0 strasznie pala duzo :(
natopmiast nie wiem który wybrac
1.9 CDTI 100KM
1.9 CDTI 120KM
1.9 CDTI 150KM
2.0 DTI cos koło 100KM
2.2 DTI 125KM

Zaprzyjazniony mechanik z diesli radzil mi 1.9 120 KM.
Stanelo na benzynie ;-)

--

Axel

37 Data: Kwiecien 06 2008 00:23:58
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: Bastion 


Użytkownik "zorby"  napisał w wiadomości

witam, moze ktos ma jakies doswiadczenie na temat silników montowanych w
Vectrach C, sporo jest do wyboru, ogolnie zamierzam kupic vectre 2004 lub
2005 tylko za bardzo nie wiem jaki sielnik wybrac, raczej zdecydowałem sie
na diesla bo benzyny 1.8-2.0 strasznie pala duzo :(
natopmiast nie wiem który wybrac
1.9 CDTI 100KM
1.9 CDTI 120KM
1.9 CDTI 150KM
2.0 DTI cos koło 100KM
2.2 DTI 125KM

tak wogóle to lepiej DTI czy CDTI

i może ktos wie jakie są typowe bolączki tego typu aut i na co zwrócić uwage
podczas kupna


Najwieksza koszmarem uzytkownikow turbo diesli jest pompa wtryskowa,
zacytuje opinie z jakiegos forum opla- dotyczaca silnika DTI:

"Najsłabszym punktem opla jest pompa wtryskowa.Bosch dał ciała i nie przyznaje sie do wad konstrukcyjnych.
Na pocieszenie dodam że pompe VP44 (VP44 byla montowana w 2.0 DTI i chyba tez w 2.2 DTI / dodal Bastion)
wsadzano tez do BMW, Audi, Fordów...chcecie dokładny wykaz????
Silnik Model KW/KM Okres montazu

Audi
AFB A4 2,5 TDI 110/150 08.1997 - 06.2000
........A6 2,5 TDI 110/150 04.1997 - 05.2000
........A8 2.5 TDI 110/150 06.1997 - 04,2000
AKN A4 2.5 TDI 110/150 11,1997 - 05,2000
........A6 2.5 TDI 110/150 11,1998 - 06,1999
........A8 2.5 TDI 110/150 07,1998 - 10,2000
AYM A4 2.5 TDI 114/155 04,2001 -
........A6 2,5 TDI 114/155 06,2001 - 06,2002
BFC A4 2.5 TDI 120/163 07,2002 -
........A6 2.5 TDI 120/163 07,2002 - 05,2003
BCZ A6 2.5 TDI 120/163 11,2002 -

BMW
20 4 D1 318d 1.9 (E46) 85/115 09,2001 - 03,2003
..............320d 2.0 (E46) 100/136 04,1998 - 09,2001
..............520d 2.0 (E46) 100/136 04,2000 - 07,2003

Ford Mondeo II
D6BA 2,0 TDi/Di 85/115 10,2000 - 08,2002

OPEL
X20DTL AstraG 2.0 Di 60/82 03,1998 - 08,2000
..............VectraB 2.0 Di 60/82 09,1996 - 08,2000
..............Zafira 2,0 Di 60/82 03,1999 - 08,2000
X20DTH VectraB 2.0 DTI 74/100 09,1997 - 08.2000
..............OmegaB 2.0 DTI 74/100 09,1997 - 08,2000
Y20DTL AstraG 2.0 DI 60/82 09,2000 - 08,2004
Y20DTH AstraG 2.0 DTI 74/100 09,2000 - 08,2004
..............VectraB 2.0 DTI 74/100 09,2000 - 09,2002
..............VectraC 2.0 DTI 74/100 04,2002 - 08,2004
..............Zafira 2.0DTI 74/100 04,1999 - 08,2004
..............Signum 2.0 DTI 74/100 05,2003 -
X22DTH FronteraB 2,2 DTI 85/115 09,1998 - 10,2002
.............Sintra 2.2 DTurbo 85/115 09,1997 - 09,1999
Y22DTH OmegaB 2,2 DTI 88/120 06,2000 - 2003
.............FronteraB 2,2 DTI 88/120 09,2002 -
Y22DTR VectraB 2,2 DTI 92/125 09,2000 - 09,2002
..............VectraC 2,2 DTI 92/125 04,2000 - 2004
..............Signum 2.2 DTI 92/125 05,2003 -
"
Spotkalem sie z opinia ze przy pompie VP44, po 200 tys km, trzeba sie liczyc
z regeneracja. Trudno powiedziec ile w tym prawdy?
Niemniej warto byc czujnym.

38 Data: Kwiecien 06 2008 12:57:18
Temat: Re: opinie na temat silników w Opel Vestra C
Autor: waldi 


Użytkownik "Bastion"  napisał w wiadomości


Użytkownik "zorby"  napisał w wiadomości

> witam, moze ktos ma jakies doswiadczenie na temat silników montowanych w
> Vectrach C, sporo jest do wyboru, ogolnie zamierzam kupic vectre 2004
lub
> 2005 tylko za bardzo nie wiem jaki sielnik wybrac, raczej zdecydowałem
sie
> na diesla bo benzyny 1.8-2.0 strasznie pala duzo :(
> natopmiast nie wiem który wybrac
> 1.9 CDTI 100KM
> 1.9 CDTI 120KM
> 1.9 CDTI 150KM
> 2.0 DTI cos koło 100KM
> 2.2 DTI 125KM
>
> tak wogóle to lepiej DTI czy CDTI
>
> i może ktos wie jakie są typowe bolączki tego typu aut i na co zwrócić
uwage
> podczas kupna


Najwieksza koszmarem uzytkownikow turbo diesli jest pompa wtryskowa,
zacytuje opinie z jakiegos forum opla- dotyczaca silnika DTI:

"Najsłabszym punktem opla jest pompa wtryskowa.Bosch dał ciała i nie
przyznaje sie do wad konstrukcyjnych.
Na pocieszenie dodam że pompe VP44 (VP44 byla montowana w 2.0 DTI i chyba
tez w 2.2 DTI / dodal Bastion)
wsadzano tez do BMW, Audi, Fordów...chcecie dokładny wykaz????

Czyli jest to ta sama pompa z Audi 2.5 Tdi ktora wysypuje sie po 200 tys km
a naprawa kosztuje cos ok 3 tysie

niejeden warsztat sie dorobil regenerujac te pompy


Silnik Model KW/KM Okres montazu

Audi
AFB A4 2,5 TDI 110/150 08.1997 - 06.2000
.......A6 2,5 TDI 110/150 04.1997 - 05.2000
.......A8 2.5 TDI 110/150 06.1997 - 04,2000
AKN A4 2.5 TDI 110/150 11,1997 - 05,2000
.......A6 2.5 TDI 110/150 11,1998 - 06,1999
.......A8 2.5 TDI 110/150 07,1998 - 10,2000
AYM A4 2.5 TDI 114/155 04,2001 -
.......A6 2,5 TDI 114/155 06,2001 - 06,2002
BFC A4 2.5 TDI 120/163 07,2002 -
.......A6 2.5 TDI 120/163 07,2002 - 05,2003
BCZ A6 2.5 TDI 120/163 11,2002 -

BMW
20 4 D1 318d 1.9 (E46) 85/115 09,2001 - 03,2003
.............320d 2.0 (E46) 100/136 04,1998 - 09,2001
.............520d 2.0 (E46) 100/136 04,2000 - 07,2003

Ford Mondeo II
D6BA 2,0 TDi/Di 85/115 10,2000 - 08,2002

OPEL
X20DTL AstraG 2.0 Di 60/82 03,1998 - 08,2000
.............VectraB 2.0 Di 60/82 09,1996 - 08,2000
.............Zafira 2,0 Di 60/82 03,1999 - 08,2000
X20DTH VectraB 2.0 DTI 74/100 09,1997 - 08.2000
.............OmegaB 2.0 DTI 74/100 09,1997 - 08,2000
Y20DTL AstraG 2.0 DI 60/82 09,2000 - 08,2004
Y20DTH AstraG 2.0 DTI 74/100 09,2000 - 08,2004
.............VectraB 2.0 DTI 74/100 09,2000 - 09,2002
.............VectraC 2.0 DTI 74/100 04,2002 - 08,2004
.............Zafira 2.0DTI 74/100 04,1999 - 08,2004
.............Signum 2.0 DTI 74/100 05,2003 -
X22DTH FronteraB 2,2 DTI 85/115 09,1998 - 10,2002
............Sintra 2.2 DTurbo 85/115 09,1997 - 09,1999
Y22DTH OmegaB 2,2 DTI 88/120 06,2000 - 2003
............FronteraB 2,2 DTI 88/120 09,2002 -
Y22DTR VectraB 2,2 DTI 92/125 09,2000 - 09,2002
.............VectraC 2,2 DTI 92/125 04,2000 - 2004
.............Signum 2.2 DTI 92/125 05,2003 -
"
Spotkalem sie z opinia ze przy pompie VP44, po 200 tys km, trzeba sie
liczyc
z regeneracja. Trudno powiedziec ile w tym prawdy?
Niemniej warto byc czujnym.










opinie na temat silników w Opel Vestra C



Grupy dyskusyjne