Grupy dyskusyjne   »   opony ca³oroczne.

opony ca³oroczne.



1 Data: Marzec 25 2009 04:20:55
Temat: opony ca³oroczne.
Autor: venetii2 

Czy warto kupic opony ca³oroczne firmy Sawa, jaki jest komfort jazdy?
pozdraVWiam



2 Data: Marzec 25 2009 12:28:55
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: falco 

venetii2 pisze:

Czy warto kupic opony ca³oroczne firmy Sawa, jaki jest komfort jazdy?

Hej,

nie znam opon Sawa, ale z ca³orocznymi, zawsze masz kompromis, butów na ca³y rok te¿ nie ma, wiêc nale¿y o tym pamiêtaæ... ;)
Kiedy¶ nie by³o takiego wyboru z oponami, wiêc ka¿dy je¼dzi³ na ca³orocznych kartoflakach, ale je¶li ¶migasz Garbem na co dzieñ, to ja bym zacisn±³ pasa, od³o¿y³ kasê i kupi³ lato/zima lub tylko lato, bo zim± chyba nie je¼dzisz?



--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

3 Data: Marzec 25 2009 13:06:36
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: fasola 

falco pisze:
> nie znam opon Sawa, ale z ca³orocznymi, zawsze masz kompromis, butów na
> ca³y rok te¿ nie ma, wiêc nale¿y o tym pamiêtaæ... ;)

hmm, kiedys w tych samych glanach lazilem caly rok i bylo ok, argument kiepski ;) na garbusie mam ubieloroczne Vredestainy Classic "letnie", a jazdze caly rok, przy garbusowych predkosciach nie odczulem zadnego dyskomfortu, zimy mamy kiepskie, a 90% jazdy po miescie gdzie zazwyczaj jest odsniezane.
--
Pozdrawiam
Krzysztof Golik - fasola
VW 1303 '73 - wi¶niowy jak ¶liwka

4 Data: Marzec 25 2009 13:17:34
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: falco 

fasola pisze:

hmm, kiedys w tych samych glanach lazilem caly rok i bylo ok, argument kiepski ;)

hehehe z "Punk's not dead" siê nie dyskutuje! ;)

na garbusie mam ubieloroczne Vredestainy Classic "letnie", a jazdze caly rok, przy garbusowych predkosciach nie odczulem zadnego dyskomfortu, zimy mamy kiepskie, a 90% jazdy po miescie gdzie zazwyczaj jest odsniezane.

Ja kiedy¶ te¿ uwa¿a³em, ¿e kupowanie opon zimowych, to woda na m³yn marketingowców do momentu, gdy na spokojnej, ma³ej uliczce drogê zajecha³ mi go¶æ z podporz±dkowanej (jecha³em wtedy innym autem, ale na zimówkach). Gdybym mia³ letnie kapcie nie by³o by szans, abym zareagowa³, tylko pojecha³ prosto jak na ³y¿wach w jego machê. :(

Niestety wydatek jest bardzo du¿y, zw³aszcza, gdy kto¶ chce mieæ 2 kpl. kó³ do czego zreszt± sam siê przekona³em i przekonuje innych (odpadaj± koszty wywa¿ania i wymian, które równie¿ nie s± zdrowe dla opon), jednak na pewnych sprawach nie mo¿na oszczêdzaæ. Niestety rzeczywisto¶æ to weryfikuje, bo nowe opony s± bardzo drogie, wiêc czêsto zostawiamy stare kapcie... :(



--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

5 Data: Marzec 25 2009 13:31:39
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: fasola 

falco pisze:

Ja kiedy¶ te¿ uwa¿a³em, ¿e kupowanie opon zimowych, to woda na m³yn marketingowców do momentu, gdy na spokojnej, ma³ej uliczce drogê zajecha³ mi go¶æ z podporz±dkowanej (jecha³em wtedy innym autem, ale na zimówkach). Gdybym mia³ letnie kapcie nie by³o by szans, abym zareagowa³, tylko pojecha³ prosto jak na ³y¿wach w jego machê. :(

no tak tylko, ze ja na zimowych nowych opanach w firmowym wozie baka wykrecilem przy predkosci szybkiego chodu, zimowki pomagaja na sniegu, na lod nie mam mocnych, nawet Vibram w butach turystycznych sie poddaje, wiec zakladasz kolce, ja tam trwam w przekonaniu, ze w tym wszystkim 80% szumu robia producenci opon i ich sprzedawcy, pozostale 20% to minimalna roznica w skladzie mieszanki gumy i wzoru bieznika. dla tych 20% wole sciagnac noge z gazu i 1000zl zatrzymac w kieszeni. Mowie o garbusie i szybkosciach jakie nim rozwijam, w szybkich zastepczakach to 20% moze czasem uratowac zycie.

--
Pozdrawiam
Krzysztof Golik - fasola
VW 1303 '73 - wi¶niowy jak ¶liwka

6 Data: Marzec 25 2009 05:38:59
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: El Adriano 

Przed zmian± felg je¼dzi³em na ca³orocznych. Hmm latem kiepskie
trzymanie , g³o¶ne szumy , na mokrym beznadziejnie , a zmi± na
¶niegu ? beznadziejnie ( powtarzam siê ) Opony by³y firmy GoodYear

7 Data: Marzec 25 2009 13:59:31
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: fasola 

El Adriano pisze:

Przed zmian± felg je¼dzi³em na ca³orocznych. Hmm latem kiepskie
trzymanie , g³o¶ne szumy , na mokrym beznadziejnie , a zmi± na
¶niegu ? beznadziejnie ( powtarzam siê ) Opony by³y firmy GoodYear

ale mowisz o garbusowym rozmiarze 155 ew. 165? czy o wypas balonach 205 mm na garbusowych felgach? bo to niestety tez ma duze znaczenie.

--
Pozdrawiam
Krzysztof Golik - fasola
VW 1303 '73 - wi¶niowy jak ¶liwka

8 Data: Marzec 25 2009 06:01:34
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: El Adriano 

Garbusowy rozmiar.  Je¶li co¶ jest do wszystkiego - jest do niczego .

9 Data: Marzec 25 2009 14:25:42
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: BROD@CZ 

Wczoraj w nocy widzia³em ca³Ä… kolejkÄ™ du¿ych i ma³ych samochodów stojÄ…cych
na podje¼dzie pod górÄ™, bo posypa³o Å›niegiem. Kilka samochodów w rowach
przy zakrÄ™tach... Nie mia³em problemów ani na tym podje¼dzie, ani na tych
zakrÄ™tach, a je¿d¿Ä™ ca³Ä… zimÄ™ na letnich.

--
BROD@CZ

10 Data: Marzec 25 2009 14:47:06
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Coaster 

BROD@CZ wrote:

Wczoraj w nocy widzia³em ca³Ä… kolejkÄ™ du¿ych i ma³ych samochodów stojÄ…cych
na podje¼dzie pod górÄ™, bo posypa³o Å›niegiem. Kilka samochodów w rowach
przy zakrÄ™tach... Nie mia³em problemów ani na tym podje¼dzie, ani na tych
zakrÄ™tach, a je¿d¿Ä™ ca³Ä… zimÄ™ na letnich.

Tez nigdy nie mialem problemow z przyczepnoscia w zimie. A nigdy nie uzywalem w Garbie zimowych.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"More experienced cyclists learn to "get light"
for a fraction of a second while going over rough
patches; newbies tend to sit harder on the saddle,
increasing the risk of pinch flats."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

11 Data: Marzec 25 2009 19:55:42
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Adampio 

Coaster pisze:

Tez nigdy nie mialem problemow z przyczepnoscia w zimie. A nigdy nie uzywalem w Garbie zimowych.
Bo Garb tak jak Maluch ma docisniete tylne kola sinikiem co bardzo poprawia trakcje. Nawet na lodzie na oponach od Syreny dalo sie jezdzic w tym samym czasie gdy wspolczesne autka staly w miejscu miel±c kolami

12 Data: Marzec 25 2009 20:13:56
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Coaster 

Adampio wrote:
[...]

Bo Garb tak jak Maluch [...]

Tylko bez takich! ;-)


--
PoZdR

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

13 Data: Marzec 25 2009 20:22:34
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Adampio 

Coaster pisze:

Adampio wrote:
[...]
Bo Garb tak jak Maluch [...]

Tylko bez takich! ;-)

No tak, masz racje. Garb ma bardzo nisko tlumik i w terenie  zawadza kuprem a Maluch nie  ;P
Przynajmniej tak mial moj... Garb ;-)

14 Data: Marzec 25 2009 21:00:10
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Coaster 

Adampio wrote:

Coaster pisze:
Adampio wrote:
[...]
Bo Garb tak jak Maluch [...]

Tylko bez takich! ;-)

No tak, masz racje. Garb ma bardzo nisko tlumik i w terenie  zawadza kuprem a Maluch nie  ;P
Przynajmniej tak mial moj... Garb ;-)

'Siadniete' gumy na drazkach + drazki do podniesienia.

--
PoZdR

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

15 Data: Marzec 25 2009 17:23:42
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: falco 

BROD@CZ pisze:

Nie mia³em problemów ani na tym podje¼dzie, ani na tych
zakrÄ™tach, a je¿d¿Ä™ ca³Ä… zimÄ™ na letnich.

Brod@czu zapomnia³eÅ› dodać, ¿e jesteÅ› bardzo wytrawnym i wieloletnim kierowcÄ…, co w takich sytuacjach nie pozostaje bez znaczenia, ale przypominasz sobie gdy kiedyÅ› (zimÄ…) holowa³eÅ› Stefanka i pomiÄ™dzy gara¿ami Å›lizga³o Ci ty³ek na wszystkie strony...??? ;););)

Gdy innym razem ja holowa³em Stefkiem na zimowych kapciach, nie mia³em ¿adnego problemu z ruszaniem z panowaniem na zakrÄ™tach nie wspominajÄ…c. ;)


--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

16 Data: Marzec 25 2009 19:12:54
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: karol 


U¿ytkownik "BROD@CZ"  napisa³ w wiadomo¶ci

Wczoraj w nocy widzia³em ca³± kolejkê du¿ych i ma³ych samochodów stoj±cych
na podje¼dzie pod górê, bo posypa³o ¶niegiem. Kilka samochodów w rowach
przy zakrêtach... Nie mia³em problemów ani na tym podje¼dzie, ani na tych
zakrêtach, a je¿d¿ê ca³± zimê na letnich.


bo masz silnik z tylu i tylny naped... fizyka panie :)

pozdr
karol

17 Data: Marzec 30 2009 14:45:17
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: .marcin piotrowski......[empestudio] 

U¿ytkownik "BROD@CZ"  napisa³ w wiadomo¶ci

Wczoraj w nocy widzia³em ca³± kolejkê du¿ych i ma³ych samochodów stoj±cych
na podje¼dzie pod górê, bo posypa³o ¶niegiem. Kilka samochodów w rowach
przy zakrêtach... Nie mia³em problemów ani na tym podje¼dzie, ani na tych
zakrêtach, a je¿d¿ê ca³± zimê na letnich.


Tia... Sraty pierdaty. Takie argumenty mnie rozwalaja po prostu.
Wiadomo, ze na podjazdach garb jak i maluch sa niezastapione, bo silnik z
tylu maja.
Ale czy naprawde chodzi tylko o podjazdy na ktorych jedziesz powolutku?

Wg mnie. tysiac razy bardziej wazne jest aby opony trzymaly w czasie
hamowania i na zakretach przy duzej predkosci...

M.

18 Data: Marzec 30 2009 15:41:33
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Coaster 

..marcin piotrowski......[empestudio] wrote:

U¿ytkownik "BROD@CZ"  napisa³ w wiadomo¶ci
Wczoraj w nocy widzia³em ca³± kolejkê du¿ych i ma³ych samochodów stoj±cych
na podje¼dzie pod górê, bo posypa³o ¶niegiem. Kilka samochodów w rowach
przy zakrêtach... Nie mia³em problemów ani na tym podje¼dzie, ani na tych
zakrêtach, a je¿d¿ê ca³± zimê na letnich.


Tia... Sraty pierdaty. Takie argumenty mnie rozwalaja po prostu.

No ale Ty tak 'sraty-pierdaty' osobiscie czy tylko w teorii?

Wiadomo, ze na podjazdach garb jak i maluch sa niezastapione, bo silnik z tylu maja.
Ale czy naprawde chodzi tylko o podjazdy na ktorych jedziesz powolutku?

Wg mnie. tysiac razy bardziej wazne jest aby opony trzymaly w czasie hamowania i na zakretach przy duzej predkosci...

A jaki masz z tym problem? Teoretyczny czy doswiadczyles konkretnych sytuacji na konkretnych oponach? Opiszesz sytuacje i marke/rozmiar/stan opon?



--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"More experienced cyclists learn to "get light"
for a fraction of a second while going over rough
patches; newbies tend to sit harder on the saddle,
increasing the risk of pinch flats."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

19 Data: Marzec 25 2009 14:52:39
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: fasola 

El Adriano pisze:

Garbusowy rozmiar.  Je¶li co¶ jest do wszystkiego - jest do niczego .

jest na zime specjalne powietrze do kol ;) zwykle na zime ponoc jest do niczego - nie popadajmy w paranoje i nie przesadzajmy.
kolejna sprawa: wiek opon - sprawdziles date swoich ? moze byly stare, wraki mimo glebokiego bieznika niezaleznie od przeznaczenia (lato, zima) sa do niczego

--
Pozdrawiam
Krzysztof Golik - fasola
VW 1303 '73 - wi¶niowy jak ¶liwka

20 Data: Marzec 25 2009 17:20:56
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: falco 

fasola pisze:

sprawdziles date swoich ? moze byly stare, wraki mimo glebokiego bieznika niezaleznie od przeznaczenia (lato, zima) sa do niczego

A widzisz i tu te¿ siê z Tob± nie zgodzê... ;)
Chyba 2 lata temu kupi³em od znajomego GarBusiarza u¿ywane zimówki do Stefanka Michelin 145/80 R15 100 M+S i teraz UWAGA!!! 13 letnie!!!!!!!!!!! Gdybym widzia³ je gdzie¶ w og³oszeniach, nawet bym na nie nie spojrza³, ale poniewa¿ sprzedawa³ Garbusiarz "zaryzykowa³em", bo bardzo je zachwala³.

Guma (o! dziwo!!!) super miêkka, zero sparcienia, na wywa¿arce potrzebne by³y tylko minimalne odwa¿niki i te¿ nie na wszystkie ko³a.
Co do parametrów na drodze, to by³em w szoku, bo trzyma³y jak przyklejone!!! Zarówno na ¶niegu, b³ocie czy suchej nawierzchni, tak¿e w mrozy.

Teraz s± wci±¿ z powodzeniem u¿ywane w kolejnym Garbusku, który mia³ wcze¶niej letnie (markowe!!!) na których nie by³ w stanie podjechaæ do za¶nie¿onego gara¿u (na p³askim).

Zapewne to ewenement, ale to kolejny wyj±tek potwierdzaj±cy regu³ê. ;)



--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

21 Data: Marzec 25 2009 17:35:29
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: falco 

fasola pisze:

no tak tylko, ze ja na zimowych nowych opanach w firmowym wozie baka wykrecilem przy predkosci szybkiego chodu

S± firmy i firmy... ;)
Kiedy¶ u¿ywa³em letnich Kormoran czy Fireston i o ile na suchym da³o siê panowaæ nad autem (nie Garb), o tyle na deszczu mia³em wra¿enie, ¿e unoszê siê nad jezdni± o ostrzejszych manewrach nie wspominaj±c. Tak nie da siê porównywaæ, ale zapewniam Ciê, ¿e w tych samych warunkach, gdy wsi±dziesz do Garba na zimowym kapciu i potem na letnim, to ró¿nicê poczujesz kolosaln±!!!

na lod nie mam mocnych...

ale o tym nikt nie mówi, to s± ju¿ ekstremalne porównania, choæ o je¼dzie na lodzie s³ysza³em niez³± opowie¶æ...

Po krótce...
W Finlandii æwiczyli kierowcy rajdowi z PL, po czym na jednym z odcinków widzieli, ¿e kto¶ siedzi im na ogonie i powoli, ale systematycznie siê do nich zbli¿a...

W koñcu okaza³o siê, ¿e tam gdzie nasi dawali z siebie wszystko, na luzaku lecia³ dostawca mleka (Fin)... ;););)

dla tych 20% wole sciagnac noge z gazu i 1000zl zatrzymac w kieszeni. Mowie o garbusie i szybkosciach jakie nim rozwijam...

Tu naprawdê nie chodzi o prêdko¶æ, mo¿e nie mia³e¶ takich sytuacji na drodze (oby¶ nie mia³, ani nikt z nas!!!), jednak jak poda³em wcze¶niej mój przyk³ad z ma³ej uliczki, gdzie mog³em jechaæ najwy¿ej 50 (notabene, przy takich prêdko¶ciach s± robione testy i widaæ co ma³a "50" robi z blachy...), gdybym nie mia³ dobrych opon zwyczajnie nie da³bym rady omin±æ auta, które wymusi³o pierwszeñstwo.

Reasumuj±c...

Nie chodzi tu o przepychanie siê kto z nas wie lepiej, to czy tamto, ale naprawdê s± pewne rozwi±zania, które niesamowicie poprawiaj± osi±gi i nie ma co siê przepychaæ.
Wystarczy jeden (oby niegro¼ny!!!) niespodziewany "test" na drodze, którego nie jeste¶my w stanie przewidzieæ a wtedy lepsza przyczepno¶æ jest niezast±piona.

Howgh!


--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

22 Data: Marzec 25 2009 20:22:54
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: fasola 

falco pisze:

Tu naprawdê nie chodzi o prêdko¶æ, mo¿e nie mia³e¶ takich sytuacji na drodze (oby¶ nie mia³, ani nikt z nas!!!)

mialem, autostrada, kilka cm swiezego mokrego marznacego sniegu i sniegowe koleiny, predkosc ze 60 km/h, zimowe opony michellin symbolu nie pamietam, nie pomoglo :(
http://fasolek.fm.interia.pl

pzdr
fasola

23 Data: Marzec 26 2009 03:51:55
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: venetii2 

On 25 Mar, 12:28, falco  wrote:

venetii2 pisze:

> Czy warto kupic opony ca³oroczne firmy Sawa, jaki jest komfort jazdy?

Hej,

nie znam opon Sawa, ale z ca³orocznymi, zawsze masz kompromis, butów na
ca³y rok te¿ nie ma, wiêc nale¿y o tym pamiêtaæ... ;)
Kiedy¶ nie by³o takiego wyboru z oponami, wiêc ka¿dy je¼dzi³ na
ca³orocznych kartoflakach, ale je¶li ¶migasz Garbem na co dzieñ, to ja
bym zacisn±³ pasa, od³o¿y³ kasê i kupi³ lato/zima lub tylko lato, bo
zim± chyba nie je¼dzisz?

--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a -www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

no w³asnie Garbuskiem smigam ca³y roczek, w tamtym roku jezdzi³em caly
czes na zimówkach Vredestein, zu¿ycia praktycznie na ma a zrobi³em
jakies 25 tys km, szkoda mi tych zimówek i zdecyduje sie na nowe
letnie, chocia¿ koszt du¿y tak jak piszecie
pozdraVWiam
(o\|/o) 1303`74

24 Data: Marzec 29 2009 16:57:16
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: falco 

venetii2 pisze:

zdecyduje sie na nowe letnie, chocia¿ koszt du¿y tak jak piszecie

Jak bêdziesz chcia³, to polecam rewelacyjne Vredestein Sprint Plus 165/80R15 - 219z³/szt przy 4 szt wysy³ka gratis! Jak co¶, to zapr! na pryw.


--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

25 Data: Marzec 30 2009 10:42:36
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: falco 

falco pisze:

Jak bêdziesz chcia³, to polecam rewelacyjne Vredestein Sprint Plus 165/80R15 - 219z³/szt przy 4 szt wysy³ka gratis!

nieaktualne.

P.S. Bêd± nowe, ale ju¿ w innej, du¿o wy¿szej cenie cenie (euro) :(


--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

26 Data: Marzec 25 2009 11:02:06
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Postawka Jakub 

On 25 Mar, 12:20, venetii2  wrote:

Czy warto kupic opony ca³oroczne firmy Sawa, jaki jest komfort jazdy?
pozdraVWiam

po pi±tkowej mojej je¼dzie z Krakowa na podhale, zawsze na opony
ca³oroczne powiem nie!

1. opony uniwersalne obni¿± Twoje mo¿liwo¶ci w lecie, a w zimie
sparali¿uj±.
2. mo¿na mówiæ ¿e w mie¶cie ¶niegu nie spotkamy raczej na drodze- te¿
tak s±dzi³em. o 17 wyje¿d¿a³em po suchym asfalcie, dwie godziny
pó¼niej nawet drogi powiatowe by³y zablokowane

Tak jak przedmówcy napisali- zacisn±æ pasa i za³o¿yæ zimowe gumy.
Ja tak na przysz³y sezon zimowy zrobie i Tobie te¿ tak z serca radze.

pozdrawiam
Q

27 Data: Marzec 25 2009 19:50:58
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Adampio 

venetii2 pisze:

Czy warto kupic opony ca³oroczne firmy Sawa, jaki jest komfort jazdy?
pozdraVWiam

Z calorocznych znam tylko Nawigatory II Dêbicu, do tego 13-tki uzywane w klasycznym tylnonapedowcu ale mam o nich bardzo dobre zdanie.
A co do opon w ogolnosci to opony sa dobre przez piersze trzy gora cztery lata, potem twardnieja. Dlatego jak nie mieszka sie w aucie i/lub nie jezdzi stale po sniegu to caloroczne sa MSZ optymalne.

28 Data: Marzec 30 2009 14:32:13
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: .marcin piotrowski......[empestudio] 

Nie ma czegos takiego jak opony caloroczne.
To tylko chwyt marketingowy zeby je kupic...
M.

29 Data: Marzec 30 2009 14:58:38
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: PETER1200 

..marcin piotrowski......[empestudio] pisze:

Nie ma czegos takiego jak opony caloroczne.
To tylko chwyt marketingowy zeby je kupic...
M.




A w³a¶nie ¿e s± i nawet maj± specjalny bie¿nik - gówniany na lato i taki¿ sam na zimê ;-). Z gumowych rzeczy to tylko "gumka" jest uniwersalna - pasuje na ka¿dy rozmiar ponoæ a nawet na karabin...
Peter

30 Data: Marzec 30 2009 15:42:19
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Coaster 

PETER1200 wrote:

.marcin piotrowski......[empestudio] pisze:
Nie ma czegos takiego jak opony caloroczne.
To tylko chwyt marketingowy zeby je kupic...
M.




A w³a¶nie ¿e s± i nawet maj± specjalny bie¿nik - gówniany na lato i taki¿ sam na zimê ;-). Z gumowych rzeczy to tylko "gumka" jest uniwersalna - pasuje na ka¿dy rozmiar ponoæ a nawet na karabin...
Peter

Zlej baletnicy... :-P

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"More experienced cyclists learn to "get light"
for a fraction of a second while going over rough
patches; newbies tend to sit harder on the saddle,
increasing the risk of pinch flats."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

31 Data: Marzec 30 2009 15:38:31
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Coaster 

..marcin piotrowski......[empestudio] wrote:

Nie ma czegos takiego jak opony caloroczne.
To tylko chwyt marketingowy zeby je kupic...

Hmm,  czasach w ktorych zaczalem jezdzic Garbusem na calorocznych, nie dosc, ze marketing wlasciwie nie istnial to jeszcze nie mozna bylo dostac 15-ek w rozmiarze 155 czy 165 o profily 80%. Dawniej opony 'caloroczne' byly rzeczywiscie caloroczne.

W Garbie mialem miedzy innymi:

Vredesteiny - 155/80/15, mocno spekane boki, wlozone detki do bezdetkowych i wklejone laty w oponach - 'zastane' opony w moim Garbie - przejechalem na nich dwa sezony, w tym, bardzo sniezna i mrozna zime;

Ezukadi 155/80/15 - wynalazki chyba z Meksyku, barki opony z pieknymi klockami jak w terenowych, zjechalem prawie do zera;

Uniroyale 195/65/15 'niegarbowe' ale ze dwa sezony posluzyly 'na tyle' az przeistoczyly sie w 'slicki' (nacinane - 'dojechalem' do stalowego kordu, niknely w oczach);

Micheliny 195/65/15 - chodzily 'na przodzie'- choc to 'niegarbowy' rozmiar i mialy jakies 5-6 mm bieznika jak je kupilem, to przez prawie 80 000 km wlasciwie nic sie nie zuzyly, wspaniale gumy - niestety trafilem na hacel, a ze nie posiadalem zapasu musialem wrocic do domu kilkanascie km na flaku...

Micheliny 155/80/15 - kupilem 2 szt. za grosze na przod ale i tak dostalem zwrot kasy - zwiazane byly w pare i wullkaniazator jak je bral na zachodzie nie rozwiazal - z zewnatrz wygladaly bdb a po rozwiazaniu okazalo sie, ze sa popekane na bokach - darowanym w bieznik sie nie zaglada - przejechalem bezawaryjnie ze cztery sezony;

Vredesteiny 155/80/15 piekne opony :-) bieznik identyczny jak tu:
http://ssl.delti.com/tyre-pictures/Vredestein/sprintclassic.jpg
Dla mnie jak najbardziej caloroczne opony - mialem na przedzie kilka lat pare niestety przecialem wewnetrzny bok - najechalem na wstajaca z ziemi czesc 'zamka' bramy. Druga sztuke z pary woze teraz jako zapas :-)

Goodyear 215/75/15 chyba od amerykanskiego krazownika z bialym paskiem z boku - bylem w sytuacji z bez wyjscia - konczyly mi sie kapcie z tylu i znalazlem w koncu je u jednego wulkanizatora - twierdzil, ze moga chodzic z tylu - i chodzily. Choc byly M+S to bieznik 3 mm nie zapewnial super przyczepnosci ale swoje przejechaly. Garbik wygladal jak jakis drag z lekko podniesionym tylem ;-)

Jak juz mozna bylo dostac 165/80/15 o ktorych zawsze marzylem (pierwszy raz chyba gdzies w 1999 lub 2000 roku), kupilem caloroczne:
Continental ContiContact CT 22 dobrze sie trzymaly caly rok choc Vredesteiny chyba lepiej.

Podsumowujac - jak sa dedykowane zimowe mozna je uzywac. Wspolczesne letnie sa pewnie robione z innej mieszanki niz te dawne caloroczne.
Ale nie nalezy robic histerii - ja nigdy przez prawie juz dwadziescia lat nie uzywalem w Garbie zimowek bo w ogole nad tym sie nie zastanawialem - nie moglem dorwac nawet calorocznych. A jezdzilem zawsze okragly rok. Nie mialem problemow ani na zakretach ani z hamowaniem ani w sniegu ani w terenie.


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"More experienced cyclists learn to "get light"
for a fraction of a second while going over rough
patches; newbies tend to sit harder on the saddle,
increasing the risk of pinch flats."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

32 Data: Marzec 30 2009 16:19:58
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: falco 

Coaster pisze:

A jezdzilem zawsze okragly rok. Nie mialem problemow ani na zakretach ani z hamowaniem ani w sniegu ani w terenie.

hehehe, ale tu nikt nie mówi o tym jak ka¿dy z nas je¼dzi (czyt. umiejêtno¶ci), ale o ró¿nicy w oponach, które mo¿esz przecie¿ w banalnie prosty sposób sprawdziæ a dajê tysiaka w ciemno, ¿e przegrasz zak³ad. ;)

Ten sam odcinek, te same manewry, ten sam Garb, raz na zimie raz na lecie i... choæ mo¿e i pokonasz ca³y odcinek, to przy niespodziewanych manewrach le¿ysz i kwiczysz. ;););)


--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

33 Data: Marzec 30 2009 16:32:20
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: fasola 

falco pisze:

Ten sam odcinek, te same manewry, ten sam Garb, raz na zimie raz na lecie i... choæ mo¿e i pokonasz ca³y odcinek, to przy niespodziewanych manewrach le¿ysz i kwiczysz. ;););)

tylko musi byc mocno z gorki, zeby rozkulac te najpopularniejsze 34-40-44 KM (gdzie czesc lezy i kwiczy od lat), zeby test sie powiodl ;)

--
Pozdrawiam
Krzysztof Golik - fasola
VW 1303 '73 - wi¶niowy jak ¶liwka

34 Data: Marzec 30 2009 17:00:54
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: falco 

fasola pisze:

tylko musi byc mocno z gorki, zeby rozkulac te najpopularniejsze 34-40-44 KM (gdzie czesc lezy i kwiczy od lat), zeby test sie powiodl ;)

na letnich w zimê, nawet nie musisz siê staraæ, bo zjedziesz si³± woli... ;););)

Ka¿dy pozostaje przy swoim, tyle w temacie. ;)



--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

35 Data: Marzec 30 2009 16:35:48
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Coaster 

falco wrote:

Coaster pisze:
A jezdzilem zawsze okragly rok. Nie mialem problemow ani na zakretach ani z hamowaniem ani w sniegu ani w terenie.

hehehe, ale tu nikt nie mówi o tym jak ka¿dy z nas je¼dzi (czyt. umiejêtno¶ci), ale o ró¿nicy w oponach, które mo¿esz przecie¿ w banalnie prosty sposób sprawdziæ a dajê tysiaka w ciemno, ¿e przegrasz zak³ad. ;)

Wlasnie chodzi mi glownie o opony ;-)
Choc nie odzielisz w tescie doswiadczenia/umiejetnosci kierujacego od opon :-)
Musialby to byc ten zawsze ten sam kierowca, to samo auto tylko rozne opony.


Ten sam odcinek, te same manewry, ten sam Garb, raz na zimie raz na lecie i... choæ mo¿e i pokonasz ca³y odcinek, to przy niespodziewanych manewrach le¿ysz i kwiczysz. ;););)

Nie przekonales mnie :-) Popierwsze skad te niespodziewane manewry?
Ja w zimie zawsze sie spodziewam czegos 'niespodziewanego' ;-)
A jak juz pisalem w _Garbie_ nigdy nie jezdzilem na zimowkach a mialem wiele sytuacji podbramkowych z ktorych wyszedlem obronna reka. Nawet na lysawych oponach... IMHO, jak sie nie ma luzow w zawieszeniu, przekladni kierowniczej, zbieznosc jest ok i hamulce biora precyzyjnie i w ogole 'sprzet' jest w miare zadbany i nie skundlony to opona ma znaczenie ale nie jest ono 'kluczowe'. Pisze to na podstawie 'organoleptycznej' nie teoretycznej.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"More experienced cyclists learn to "get light"
for a fraction of a second while going over rough
patches; newbies tend to sit harder on the saddle,
increasing the risk of pinch flats."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

36 Data: Marzec 30 2009 16:59:16
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: falco 

Coaster pisze:

Nie przekonales mnie :-)

a Ty mnie i tak pozostanie. ;)

Popierwsze skad te niespodziewane manewry?
Ja w zimie zawsze sie spodziewam czegos 'niespodziewanego' ;-)

wiesz... nie jestem jasnowidzem i nigdy nie wiem co mnie spotka na drodze, ale nigdy nie chojrakujê, zak³adaj±c, ¿e "poniewa¿ jadê bezpiecznie i jestem super kierowc±, to nic mi siê z³ego nie stanie"... ;)

> Pisze to na podstawie 'organoleptycznej' nie teoretycznej.

Ja te¿, bo inaczej dyskusja nie mia³aby sensu a wygl±da³a jak wiêkszo¶æ w sieci... ;)

Reasumuj±c...
ja mia³em "niespodziewane" sytuacje i doskonale zdajê sobie sprawê, ¿e (pomijaj±c umiejêtno¶ci nabywane w praktyce) gdyby nie dobrane opony, to mog³o by byæ zupe³nie inaczej. Ciebie jak widaæ (na szczê¶cie) ominê³y takie zdarzenia i niech tak pozostanie, ale z Twoj± opini±, ¿e zimówka to jedynie "ch³yt ma³ketnigowy" absolutnie siê nie zgadzam. ;)


--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

37 Data: Marzec 30 2009 20:04:17
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Coaster 

falco wrote:

Coaster pisze:

Nie przekonales mnie :-)

a Ty mnie i tak pozostanie. ;)

0:0? ;-)


Popierwsze skad te niespodziewane manewry?
Ja w zimie zawsze sie spodziewam czegos 'niespodziewanego' ;-)

wiesz... nie jestem jasnowidzem i nigdy nie wiem co mnie spotka na drodze, ale nigdy nie chojrakujÄ™, zak³adajÄ…c, ¿e "poniewa¿ jadÄ™ bezpiecznie i jestem super kierowcÄ…, to nic mi siÄ™ z³ego nie stanie"... ;)

Nie wiem, w jakim kontekscie to napisales, bo chyba zgadzasz sie z moim zdaniem  w temacie bezpieczenstwa? W 'calej rozciaglosci' stosuje zasade ograniczonego zaufania do czego/kogokolwiek na drodze. Jak jade, zakladam zawsze, ze cos sie moze wydarzyc czy w zimie czy w lecie a nie, ze nic sie na pewno nie wydarzy i jezeli cos sie zdarzy, to nie jest to dla mnie totalnym zaskoczeniem. Gdy (pod)swiadomosc, ze moglo. No i oczywiscie nie jest to cos w rodzaju sztucznego powtarzania sobie 'pamietaj, pamietaj' tylko jest raczej blizsze 'pozazmyslowemu' korzystaniu z lusterka wstecznego.
Przeciez nie ppisze, ze wiem _co_ sie moze wydarzyc ale, ze _cos_ sie wydarzyc moze i w pewnym sensie 'czekam' uprzedzam wydarzenie. Mijasz stojacy autokar na szosie - patrzysz 'pomiedzy kolami' czy nie wyskakuje pieszy, jedziesz na mokrej jezdni - patrzysz na odbicie swiatel pozycji/stopu samochodu, zeby wiedziec wczesniej czy hamuja, jak masz 'poszerzony horyzony' patrzysz na kilkanascie aut do przodu - co ona tam kombinuja... 'Podejrzane' auto 'wysyla' pewne sygnaly - a to zakreci minimalnie 'kuprem' a to leciutko sie zatoczy przed absurdalnym manewrem. tak wiec nie wiem do kogo piszesz o chojrakujacym 'super kierowcy'? ;-)


 > Pisze to na podstawie 'organoleptycznej' nie teoretycznej.

Ja te¿, bo inaczej dyskusja nie mia³aby sensu a wyglÄ…da³a jak wiÄ™kszoæ w sieci... ;)

siec jest bezgraniczna - mozna w niej znalezc i wszystko i nic...
Zalezy kto i jak szuka ;-)


ReasumujÄ…c...
ja mia³em "niespodziewane" sytuacje i doskonale zdajÄ™ sobie sprawÄ™, ¿e (pomijajÄ…c umiejÄ™tnoÅ›ci nabywane w praktyce) gdyby nie dobrane opony, to mog³o by być zupe³nie inaczej.

Ale skad mozesz wiedziec, jak by bylo gdybys mial inne opony? Zakladasz teoretycznie, ze bylo by gorzej? Bo z ZTCP wynika, ze wszystko dobrze sie skonczylo, to skad mozesz wiedziec _naprawde_ jakby sie skonczylo na innych kapciach? :-)

Ciebie jak widać (na szczęście) ominÄ™³y takie zdarzenia

Co mnie ominelo to ominelo a co nie to nie (i opony nie mialy w tych sytuacjach zadnego znaczenia). :-(

i niech tak pozostanie,

I wzajemnie. Szerokiej drogi! :-)

ale z TwojÄ… opiniÄ…, ¿e zimówka to jedynie "ch³yt ma³ketnigowy" absolutnie siÄ™ nie zgadzam. ;)

A to nie moja opinia tylko kolegi Marcina, i nie o zimowkach a o calorocznych. Ja w _innych_ autach jak najbardziej mialem do czynienia z zimowkami i 'dostrzegam roznice'. Natomiast w Garbie obywalem sie zawsze bez nich. Gdzies kiedys czytalem, ze ewolucja opon poszla w odwrotnym kierunku niz olejow silnikowych - te pierwsze dawniej byly bardziej uniwersalne a potem sie 'wyspecjalizowaly' a te drugie bedac dawniej bardziej wyspecjalizowane, obecnie staly sie bardziej uniwersalne ;-)

IMHO sklad mieszanki wspolczesnych letnich na pewno jest 'gorszy' niz tych dawniejszych calorocznych w tym sensie, ze nikt nie zaklada jazdy na nich zima. No i dlaczego nie bylo setek wypadkow wtedy, kiedy nie bylo opon zimowych? ;-)

--
PoZdR

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

38 Data: Marzec 31 2009 20:44:15
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: falco 

Coaster pisze:

0:0? ;-)
jejku... nie ciÄ…gnijmy ju¿ tego tematu, bo nie chodzi tu o "rywalizacjÄ™", ale o fakty, które ka¿dy z nas odbiera inaczej, oby z po¿ytkiem na przysz³oæ... ;)

Nie wiem, w jakim kontekscie to napisales, bo chyba zgadzasz sie z moim zdaniem  w temacie bezpieczenstwa? W 'calej rozciaglosci' stosuje zasade ograniczonego zaufania do czego/kogokolwiek na drodze.

nic osobistego, jedynie w odniesieniu do rzeczywistości, czyli...
Nigdy do koÅ„ca nie jesteÅ›my w stanie przewidzieć tego co nas spotka na garbatym szlaku. Co z tego, ¿e równie¿ uwa¿am siÄ™ za dobrego kierowcÄ™, który jednak równie¿ pope³nia b³Ä™dy, czasem (na szczęście rzadko) karygodne o "niedzielnych" nie wspominajÄ…c, wiÄ™c to wyjaÅ›nia "chojrakowanie", czyli uwa¿anie, ¿e wszystko jesteÅ› w stanie przewidzieć - nic bardziej mylnego!
Aby daleko nie szukać...
Kilka dni temu by³ jeszcze Å›nieg, "lecia³em" ok. 70-kÄ… pó¼nym wieczorem Pu³awskÄ… (g³ówna ulica w Wawie nowy odcinek, 3-4 pasy), nagle zmieni³o siÄ™ Å›wiat³o i musia³em gwa³townie hamować. Na letnich kapciach przelecia³bym jak na ³y¿wach a na zimówkach nawet nie wpad³em w poÅ›lizg. SkÄ…d to wiem na 100%? Bo mia³em podobne sytuacje na letnich kapciach (zimÄ…), zresztÄ…, nawet wyjazd spod mojego gara¿u mo¿e s³u¿yć za przyk³ad).
Nie bÄ™dÄ™ tego wiÄ™cej rozwija³, bo nie widzÄ™ ju¿ sensu. Ja wiem swoje, Ty swoje, i tak pozostanie, ale g³oszenie w sieci opinii, ¿e "zimówka-zimÄ… nic nie daje", w ogóle do mnie nie trafia.

Ale skad mozesz wiedziec, jak by bylo gdybys mial inne opony?

powtarzam - z autopsji!

No i dlaczego nie bylo setek wypadkow wtedy, kiedy nie bylo opon zimowych? ;-)

podawanie przyk³adów z minionej epoki jest zupe³nie nietrafione, bo aby być wiarygodnym musia³byÅ› zachować wszystkie pozosyta³e statystyki (choćby iloæ aut na drogach oraz "jakoæ"), chyba nie zapomnia³eÅ›, ¿e "wtedy" by³y to zazwyczaj Fiaty, Syreny, Trabanty, itp...

Choć zazwyczaj zgadzam siÄ™ z Twoimi opiniami, to w tym temacie jestem w ca³kowitej "opozycji". ;)
I tym optymistycznym akcentem koÅ„czÄ™ mój udzia³ w temacie.

Howgh!


--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

39 Data: Marzec 31 2009 20:58:12
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: falco 

acha i ¿eby nie być go³os³ownym w przeciwieÅ„stwie do niektórych... ;) podtrzymujÄ™ swój zak³ad w ciemno (o tysiaka!!!), ¿e na letnich w zimÄ™ "le¿ysz i kwiczysz"... ;)

OferujÄ™ nawet Stefanka do testu z 2 kompletami (prawie nowych, bo 1 sezonowych) kó³ na takich samych (oryginalnych) felgach w garbusowym rozmiarze.
Zima i lato - Vredestein odpowiednio 155 i 165 jak Pan Bucek przykaza³... ;)

W ciemno idÄ™ o zak³ad, ¿e na tym samym odcinku dostaniesz ³omot! ;););)


--
(Po)zdrówka! falco fKG - serwis reklama PL ca³a - www.mfalco.empestudio.com

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175

40 Data: Marzec 30 2009 19:33:20
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: PETER1200 

Coaster pisze:


W Garbie mialem miedzy innymi:

mocno spekane boki, wlozone detki do bezdetkowych i wklejone laty w oponach Ezukadi zjechalem prawie do zera;

Uniroyale nacinane - 'dojechalem' do stalowego kordu, niknely w oczach);

Micheliny musialem wrocic do domu kilkanascie km na flaku...

Micheliny popekane na bokach - przejechalem bezawaryjnie ze cztery sezony;

Vredesteiny mialem na przedzie kilka lat niestety przecialem wewnetrzny bok Goodyear 215/75/15 chyba od amerykanskiego krazownika z bialym paskiem z boku


Podsumowujac - jak sa dedykowane zimowe mozna je uzywac.

To scenariusz Mc Gyvera?? Brakuje tylko gum do trakcji konnej...
Gratulujê braku wyobra¼ni "dobra baletnico" :-P

41 Data: Marzec 30 2009 22:21:34
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: Coaster 

PETER1200 wrote:

Coaster pisze:

W Garbie mialem miedzy innymi:

mocno spekane boki, wlozone detki do bezdetkowych i wklejone laty w oponach
Ezukadi zjechalem prawie do zera;

Uniroyale nacinane - 'dojechalem' do stalowego kordu, niknely w oczach);

Micheliny musialem wrocic do domu kilkanascie km na flaku...

Micheliny popekane na bokach - przejechalem bezawaryjnie ze cztery sezony;

Vredesteiny mialem na przedzie kilka lat niestety przecialem wewnetrzny bok
Goodyear 215/75/15 chyba od amerykanskiego krazownika z bialym paskiem z boku


Podsumowujac - jak sa dedykowane zimowe mozna je uzywac.

To scenariusz Mc Gyvera?? Brakuje tylko gum do trakcji konnej...
GratulujÄ™ braku wyobra¼ni "dobra baletnico" :-P

Nie wiem do czego pijesz ale widac zes w latach 90-tych jeszcze siusial w majtki a nie jezdzil grabusem do ktorego musiales kupic opony, olej i wache.
Cos mi sie widzi, ze teraz tez siaksz, ale z innego powodu.
A podejscie masz wybitnie 'kaszlakowe'. I ogladasz pewnie za duzo telewizji.

A o moja wyobraznie sie nie martw - zapewniam Cie, ze mam wieksza od Ciebie
:-P

PS. Nie ma to jak wyciac pare cytatow z kontekstu i 'zablysnac yntelygencjom' nie?

--
PoZdR

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

42 Data: Marzec 31 2009 21:05:13
Temat: Re: opony ca³oroczne.
Autor: PETER1200 


Nie wiem do czego pijesz ale widac zes w latach 90-tych jeszcze siusial w majtki a nie jezdzil grabusem do ktorego musiales kupic opony, olej i wache.
Chyba Ci siÄ™ adresy pomyli³y ale nie zamierzam siÄ™ z TobÄ… licytować.
Pierwszego garba mia³em ju¿ w koÅ„cu lat 80-tych. I nigdy nie doje¼dzi³em ¿adnych gum do drutów bo uwa¿am ¿e to przejaw skrajnej g³upoty i braku odpowiedzialnoÅ›ci. Dotyczy nie tylko garbów ale i innych pojazdów.

Cos mi sie widzi, ze teraz tez siaksz, ale z innego powodu.
emocjonalnie te¿ najwyra¼niej nie dojrza³eÅ› choć nieudolnie starasz siÄ™ zaakcentować swój wiek i doÅ›wiadczenie ...

A podejscie masz wybitnie 'kaszlakowe'. I ogladasz pewnie za duzo telewizji.
Nie wiem na czym opierasz swoje sÄ…dy - psycholog z Ciebie mizerniutki.

A o moja wyobraznie sie nie martw - zapewniam Cie, ze mam wieksza od Ciebie
:-P
Å»a³osny argument typu "nie bo nie".

PS. Nie ma to jak wyciac pare cytatow z kontekstu i 'zablysnac yntelygencjom' nie?
Nie sÄ… wyciÄ™te - wyrzuci³em tylko nudziarskie wyjaÅ›nienia, w ¿aden sposób nie uzasadniajÄ…ce g³upoty, którÄ… barwnie opisujesz.
"Yntelygencja"? Åšwietnie brzmia³o u M³ynarskiego w piosence. W Twoim wykonaniu doæ miernie...

opony ca³oroczne.



Grupy dyskusyjne