opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
1 | Data: Marzec 19 2008 01:11:31 |
Temat: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | |
Autor: psi | Witam 2 |
Data: Marzec 18 2008 21:31:02 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: tripod | psi wrote: Witam To zalezy gdzie nim bedziesz jezdzil. - po miescie, turystyka - autostrady? - tor wyscigowy? - przewoz wegla, kartofli? Kazda z w/w okazji wymaga innego rodzaju/typu opon. Kazda instrukcja obslugi zawiera typ i rozmiar opon projektowanych do tego pojazdu. Dlaczego wiec nie chcesz kierowac sie wskazowkami i zaleceniami producenta/kostruktora pojazdu? Czy myslisz ze ci ludzie co zaprojektowali twoje auto, to sa same durnie i nie wiele wiedza coi robia, a TY przy pomocy wspanialej i fachowo ukierunkowanej grupy poprawisz fabryke? 3 |
Data: Marzec 19 2008 08:38:04 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: psi | tripod pisze: To zalezy gdzie nim bedziesz jezdzil. 50% miasto, 50% między miastowe z czego pewnie nawet nie połowa autostrady Kazda instrukcja obslugi zawiera typ i rozmiar opon projektowanych do tego pojazdu. Dlaczego wiec nie chcesz kierowac sie wskazowkami i zaleceniami producenta/kostruktora pojazdu? Widzisz kolego, zanim zadałem pytanie szczegółowo przestudiowałem instrukcję w której jest pięknie opisane jakie szerokości pasują, na ile napompować koło z przodu, na ile z tyłu, opisali nawet przedziały prędkości i zalecana ilość barów w kole do nich... tyle że zapomnieli wpisać producenta opon. Dziwne prawda? Czy myslisz ze ci ludzie co zaprojektowali twoje auto, to sa same durnie i nie wiele wiedza coi robia, a TY przy pomocy wspanialej i fachowo ukierunkowanej grupy poprawisz fabryke? A nie przyszło Ci do głowy że od czasu wypuszczenia na rynek moje autko przeżyło już kilka latek a przez ten czas dany producent mógł trzy razy wycofać fabryczny model opony jakich wychodził z moich samochodem? -- pozdrawiam psi 4 |
Data: Marzec 19 2008 09:38:56 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: Agent 0700 | prędkości i zalecana ilość barów w kole do nich... tyle że zapomnieli Wcale nie dziwne, bo jakby wpisali, to byś się pytał czy innego producenta mogą być. Załóż opony o wymaganych parametrach i będzie dobrze. No chyba, że się ścigasz, ale to powinieneś wiedzieć. Pozdrawiam Jacek 5 |
Data: Marzec 19 2008 09:57:41 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 19.03.2008 Agent 0700 napisał/a:
A jak nie bedzie dobrze to oddasz mu za te opony ? Nie wszystko co bedzie mialo odpowiedni rozmiar, nosnosc, indeks predkosci bedzie sie odpowiadalo jego oczekiwaniom. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 6 |
Data: Marzec 19 2008 10:07:46 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: Agent 0700 | A jak nie bedzie dobrze to oddasz mu za te opony ? Nie wszystko co A skąd ja mam znać jego oczekiwania? Opony o odpowiednich papametrach nadają się do jego samochodu i tyle. A jeśli szuka czegoś do jazdy ekstremalnej to chyba źle trafił. Pozdrawiam Jacek 7 |
Data: Marzec 19 2008 10:17:25 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: psi | Agent 0700 pisze: A skąd ja mam znać jego oczekiwania? Napisałem w pierwszym poście że zależy mi bardziej na osiągach i przyczepności niż komforcie tak więc w miarę jasno wynika z tego czego oczekuję Opony o odpowiednich papametrach nadają się do jego samochodu i tyle. Niby tak, ale zasugerowałem się kilkoma opiniami na opony.com, ludzi którzy mają również ciężkie samochody i nie byli do końca zadowoleni; natomiast użytkownicy lżejszych aut wręcz przeciwnie - stąd moje pytanie A jeśli szuka czegoś do jazdy ekstremalnej to chyba źle trafił. zależy kto co ma na myśli mówiąc jazda ekstremalna; na tor kupuje się chyba zupełnie gładkie opony a takie mnie nie interesują -- pozdrawiam psi 8 |
Data: Marzec 19 2008 10:40:46 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 19.03.2008 Agent 0700 napisał/a: A jak nie bedzie dobrze to oddasz mu za te opony ? Nie wszystko co Zostały opisane ;-> Opony o odpowiednich papametrach nadają się do jego samochodu i tyle. Aczkolwiek nie musza spelniac wymagan uzytkownika. Ot chocby sztywnosc scianki bocznej ma ogromny wplyw na zachowanie sie opony. Teraz pokaz gdzie w katalogu mozna znalezc parametr opisujacy takie wlasciwosci. A jeśli szuka czegoś do jazdy ekstremalnej to chyba źle trafił. A to dlaczego ? ;> -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 9 |
Data: Marzec 23 2008 08:46:21 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: tripod | psi wrote: tripod pisze: Zadne instrukcje obslugi (nie tylko samochodow) nie wskazuja producenta czesci zamiennych jezeli nie sa to czesci produkowane przez siebie (OEM), tymbardziej opony (!) Kupujac nowe auto nawet gwarancja na opony nie jest pokrywana przez producenta aura jako calosc. Opony sa z tej gwarancji wylaczone i w miejsce tego jest dolaczona oddzielna gwarancja od producenta opon aktualnie zamontowanych do twego pojazdu./. Opony to wlasciwie elementy zuzywajace sie podobnie jak oleje, paliwo, inne plyny, a takze roznego rodzaju paski np: klinowe (jezeli takie wystepuja). Podawanie w instrukcji producenta tych "czesci" powiekszyloby w znaczny sposob jej objetosc i w ten sposob instrukcja stalaby sie miekscem reklamowym dla niektorych producentow co byloby nie zgodne z przyjetymi zasadami marketingu. Oczekiwanie takiej informacji w instrukcji jest absolutnie pozbawione sensu, albo co najmniuej dziwne. Moze to auto dla ciebie znaczy bardzo duzo, ale jezeli ono ma na sobie "juz kilka latek", i przejechalo "juz kilka ladnych kkm" i nie planujesz jazdy RAJDOWEJ to do takiego pojazdu spokojnie mozesz zalozyc kazda opone zgodnie z wymiarem a producenta i "klase" opony podyktuje twoj wlasny portfel.Czy myslisz ze ci ludzie co zaprojektowali twoje auto, to sa same durnie i nie wiele wiedza coi robia, a TY przy pomocy wspanialej i fachowo ukierunkowanej grupy poprawisz fabryke? 10 |
Data: Marzec 26 2008 14:45:36 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: Poldekk | tripod wrote: Zadne instrukcje obslugi (nie tylko samochodow) nie wskazuja producenta czesci zamiennych jezeli nie sa to czesci produkowane przez siebie (OEM), tymbardziej opony (!) A instrukcja do mojego motorku podaje. 11 |
Data: Marzec 18 2008 22:14:42 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: Pete |
Przypuszczam ze temat opon pojawia się tu dość często i z pewnością nie jest za bardzo lubiany ale po przeczytaniu wielu opinii na opony.com mam już naprawdę mętlik w głowie. Co się na coś zdecyduje to po chwili mam wątpliwości. W tym rozmiarze to: GY F1 GSD3 Bridgestone RE050A Toyo T1-R Pozdr. Pete 12 |
Data: Marzec 19 2008 08:44:39 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: Maciej Loret | Witam. Dunlop Sport 01 - w moim rozmiarze stosunkowo tanie ~600zł Te Dunlopy czy GY są po 500PLNów... -- Pozdrawiam, Maciej Loret www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i Mazdy PMS+ PJ S+ p- M- W+ P+:++ X+ L++ B+(++) M- - Z++ T-(- -) W- CB 13 |
Data: Marzec 19 2008 09:17:49 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: Tadeusz |
Moje typy to: Jeżeli zależy ci na osiągać to wyrzuć Dunlop Sport 01 do pozostałych 3 dodaj jeszcze: YOKOHAMA C DRIVE AC 01 CONTINENTAL SportContact 2 i kup te z tych 5 które będą najtańsze albo najbardziej ci się spodobają :) -- pozdrawiam Tadeusz 14 |
Data: Marzec 19 2008 11:36:33 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: Alti |
czy komforcie - w razie czego zawieszenie nadrobi. Rozmiar najlepiej Może nie ten sam rozmiar ale też duże i niskei możesz sobie porównać na stronach ADAC: http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/225_45_R17WY_2006/tab.asp?ComponentID=139640&SourcePageID=139680 Wojtek 15 |
Data: Marzec 19 2008 12:29:41 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: fel | psi pisze: Toyo Proxes T1-R (choć boję się że mają dobre opinie wyłączenie ze względu na wygląd) Nieuzasadnione obawy. ;] Naprawde b.dobra opona, rowniez na mokre. Tez na poczatku sceptycznie do niej podchodzilem, ale jak narazie na inne nie chce patrzec. Wada: trwalosc, kosztem przyczepnosci. pzdr 16 |
Data: Marzec 19 2008 12:32:00 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: fel | fel pisze: Wada: trwalosc, kosztem przyczepnosci. zle sie wyrazilem ;] Jest dosyc miekka, wiec nie liczylbym na dlugie przebiegi. 17 |
Data: Marzec 26 2008 09:26:02 | Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył | Autor: Mariusz_MANIEK | psi wrote: Auto to Lexus LS400Czesc, ja kupiłem Yokohamę decibel 225x60x16 W i po jednym sezonie uważam, że to dobre opony. Nadal abs włącza się dopiero przy extremalnym hamowaniu, auto nie ma uślizgów na mokrym, nie popiskuje przy szybkich startach. Korzystam z tego co daje 4.0 pod maską ;-) Z wymienionej przez Ciebie serii odrzuciłbym Dunlopy - źle sprawują się na mokrym asfalcie - tracą przyczepność. F1 podobno są potwornie głośne, ale to opinia wyczytana. Poprzednimi oponami były Michelin PilotPrimacy i nadal uważam je za jedne z lepszych opon. Toyo nie kupiłem ponieważ nie wypuszczają potrzebnego mi rozmiaru. p.s. zapraszam na priv w sprawie LS400.. -- Pozdrawiam, Mariusz LS-400 Spalanie i utrzymanie LS400 tutaj: http://www.spritmonitor.de/en/detail/184848.html GG 2220373 |