Grupy dyskusyjne   »   opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył

opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył



1 Data: Marzec 19 2008 01:11:31
Temat: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: psi 

Witam

Przypuszczam ze temat opon pojawia się tu dość często i z pewnością nie jest za bardzo lubiany ale po przeczytaniu wielu opinii na opony.com mam już naprawdę mętlik w głowie. Co się na coś zdecyduje to po chwili mam wątpliwości.

Do sedna.
Potrzebne letnie opony do auta ~300koni, dwie tony wagi z napędem na tył. Bardziej zależy mi na osiągach, przyczepności niż niskim hałasie czy komforcie - w razie czego zawieszenie nadrobi. Rozmiar najlepiej 225/55/17 lub kompatybilny na 18' choć wolał bym nie zmieniać felg.

Auto to Lexus LS400

Naprawdę będę wdzięczny za wskazówki najlepiej od osób które posiadają auta zbliżone wagą i mocą do mojego.

Moje typy to:
Dunlop Sport 01 - w moim rozmiarze stosunkowo tanie ~600zł
Toyo Proxes T1-R (choć boję się że mają dobre opinie wyłączenie ze względu na wygląd)
Dunlop SP Sport 9000 (niestety rozmiar 245/45/18 co już może być naprawdę mało komfortowe)
GoodYear Eagle F1

--
pozdrawiam
psi



2 Data: Marzec 18 2008 21:31:02
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: tripod 

psi wrote:

Witam

Przypuszczam ze temat opon pojawia się tu dość często i z pewnością nie jest za bardzo lubiany ale po przeczytaniu wielu opinii na opony.com mam już naprawdę mętlik w głowie. Co się na coś zdecyduje to po chwili mam wątpliwości.

Do sedna.
Potrzebne letnie opony do auta ~300koni, dwie tony wagi z napędem na tył. Bardziej zależy mi na osiągach, przyczepności niż niskim hałasie czy komforcie - w razie czego zawieszenie nadrobi. Rozmiar najlepiej 225/55/17 lub kompatybilny na 18' choć wolał bym nie zmieniać felg.

Auto to Lexus LS400

Naprawdę będę wdzięczny za wskazówki najlepiej od osób które posiadają auta zbliżone wagą i mocą do mojego.

Moje typy to:
Dunlop Sport 01 - w moim rozmiarze stosunkowo tanie ~600zł
Toyo Proxes T1-R (choć boję się że mają dobre opinie wyłączenie ze względu na wygląd)
Dunlop SP Sport 9000 (niestety rozmiar 245/45/18 co już może być naprawdę mało komfortowe)
GoodYear Eagle F1


To zalezy gdzie nim bedziesz jezdzil.
- po miescie, turystyka - autostrady?
- tor wyscigowy?
- przewoz wegla, kartofli?
Kazda z w/w okazji wymaga innego rodzaju/typu opon.

Kazda instrukcja obslugi zawiera typ i rozmiar opon projektowanych do tego pojazdu. Dlaczego wiec nie chcesz kierowac sie wskazowkami i zaleceniami producenta/kostruktora pojazdu?
Czy myslisz ze ci ludzie co zaprojektowali twoje auto, to sa same durnie i nie wiele wiedza coi robia, a TY przy pomocy wspanialej i fachowo ukierunkowanej grupy poprawisz fabryke?

3 Data: Marzec 19 2008 08:38:04
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: psi 

tripod pisze:

To zalezy gdzie nim bedziesz jezdzil.
- po miescie, turystyka - autostrady?
- tor wyscigowy?
- przewoz wegla, kartofli?
Kazda z w/w okazji wymaga innego rodzaju/typu opon.

50% miasto, 50% między miastowe z czego pewnie nawet nie połowa autostrady

Kazda instrukcja obslugi zawiera typ i rozmiar opon projektowanych do tego pojazdu. Dlaczego wiec nie chcesz kierowac sie wskazowkami i zaleceniami producenta/kostruktora pojazdu?

Widzisz kolego, zanim zadałem pytanie szczegółowo przestudiowałem instrukcję w której jest pięknie opisane jakie szerokości pasują, na ile napompować koło z przodu, na ile z tyłu, opisali nawet przedziały prędkości i zalecana ilość barów w kole do nich... tyle że zapomnieli wpisać producenta opon. Dziwne prawda?

Czy myslisz ze ci ludzie co zaprojektowali twoje auto, to sa same durnie i nie wiele wiedza coi robia, a TY przy pomocy wspanialej i fachowo ukierunkowanej grupy poprawisz fabryke?

A nie przyszło Ci do głowy że od czasu wypuszczenia na rynek moje autko przeżyło już kilka latek a przez ten czas dany producent mógł trzy razy wycofać fabryczny model opony jakich wychodził z moich samochodem?

--
pozdrawiam
psi

4 Data: Marzec 19 2008 09:38:56
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: Agent 0700 

prędkości i zalecana ilość barów w kole do nich... tyle że zapomnieli
wpisać producenta opon. Dziwne prawda?

Wcale nie dziwne, bo jakby wpisali, to byś się pytał czy innego producenta
mogą być.

Załóż opony o wymaganych parametrach i będzie dobrze. No chyba, że się
ścigasz, ale to powinieneś wiedzieć.

Pozdrawiam

Jacek

5 Data: Marzec 19 2008 09:57:41
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 19.03.2008 Agent 0700  napisał/a:


Załóż opony o wymaganych parametrach i będzie dobrze. No chyba, że się
ścigasz, ale to powinieneś wiedzieć.

A jak nie bedzie dobrze to oddasz mu za te opony ? Nie wszystko co
bedzie mialo odpowiedni rozmiar, nosnosc, indeks predkosci  bedzie sie odpowiadalo jego
oczekiwaniom.

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

6 Data: Marzec 19 2008 10:07:46
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: Agent 0700 

A jak nie bedzie dobrze to oddasz mu za te opony ? Nie wszystko co
bedzie mialo odpowiedni rozmiar, nosnosc, indeks predkosci  bedzie sie
odpowiadalo jego
oczekiwaniom.

A skąd ja mam znać jego oczekiwania?

Opony o odpowiednich papametrach nadają się do jego samochodu i tyle.

A jeśli szuka czegoś do jazdy ekstremalnej to chyba  źle trafił.

Pozdrawiam

Jacek

7 Data: Marzec 19 2008 10:17:25
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: psi 

Agent 0700 pisze:

A skąd ja mam znać jego oczekiwania?

Napisałem w pierwszym poście że zależy mi bardziej na osiągach i przyczepności niż komforcie tak więc w miarę jasno wynika z tego czego oczekuję

Opony o odpowiednich papametrach nadają się do jego samochodu i tyle.

Niby tak, ale zasugerowałem się kilkoma opiniami na opony.com, ludzi którzy mają również ciężkie samochody i nie byli do końca zadowoleni; natomiast użytkownicy lżejszych aut wręcz przeciwnie - stąd moje pytanie

A jeśli szuka czegoś do jazdy ekstremalnej to chyba  źle trafił.

zależy kto co ma na myśli mówiąc jazda ekstremalna; na tor kupuje się chyba zupełnie gładkie opony a takie mnie nie interesują

--
pozdrawiam
psi

8 Data: Marzec 19 2008 10:40:46
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 19.03.2008 Agent 0700  napisał/a:

A jak nie bedzie dobrze to oddasz mu za te opony ? Nie wszystko co
bedzie mialo odpowiedni rozmiar, nosnosc, indeks predkosci  bedzie sie
odpowiadalo jego
oczekiwaniom.

A skąd ja mam znać jego oczekiwania?

Zostały opisane ;->

Opony o odpowiednich papametrach nadają się do jego samochodu i tyle.

Aczkolwiek nie musza spelniac wymagan uzytkownika. Ot chocby sztywnosc
scianki bocznej ma ogromny wplyw na zachowanie sie opony. Teraz pokaz
gdzie w katalogu mozna znalezc parametr opisujacy takie wlasciwosci.

A jeśli szuka czegoś do jazdy ekstremalnej to chyba  źle trafił.

A to dlaczego ? ;>

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

9 Data: Marzec 23 2008 08:46:21
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: tripod 

psi wrote:

tripod pisze:

To zalezy gdzie nim bedziesz jezdzil.
- po miescie, turystyka - autostrady?
- tor wyscigowy?
- przewoz wegla, kartofli?
Kazda z w/w okazji wymaga innego rodzaju/typu opon.


50% miasto, 50% między miastowe z czego pewnie nawet nie połowa autostrady

Kazda instrukcja obslugi zawiera typ i rozmiar opon projektowanych do tego pojazdu. Dlaczego wiec nie chcesz kierowac sie wskazowkami i zaleceniami producenta/kostruktora pojazdu?


Widzisz kolego, zanim zadałem pytanie szczegółowo przestudiowałem instrukcję w której jest pięknie opisane jakie szerokości pasują, na ile napompować koło z przodu, na ile z tyłu, opisali nawet przedziały prędkości i zalecana ilość barów w kole do nich... tyle że zapomnieli wpisać producenta opon. Dziwne prawda?


Zadne instrukcje obslugi (nie tylko samochodow) nie wskazuja producenta czesci zamiennych jezeli nie sa to czesci produkowane przez siebie (OEM), tymbardziej opony (!)
Kupujac nowe auto nawet gwarancja na opony nie jest pokrywana przez producenta aura jako calosc. Opony sa z tej gwarancji wylaczone i w miejsce tego jest dolaczona oddzielna gwarancja od producenta opon aktualnie zamontowanych do twego pojazdu./.
Opony to wlasciwie elementy zuzywajace sie  podobnie jak oleje, paliwo, inne plyny, a takze roznego rodzaju paski np: klinowe (jezeli takie wystepuja). Podawanie w instrukcji producenta tych "czesci" powiekszyloby w znaczny sposob jej objetosc i w ten sposob instrukcja stalaby sie miekscem reklamowym dla niektorych producentow co byloby nie zgodne z przyjetymi zasadami marketingu.
Oczekiwanie takiej informacji w instrukcji jest absolutnie pozbawione sensu, albo co najmniuej dziwne.

Czy myslisz ze ci ludzie co zaprojektowali twoje auto, to sa same durnie i nie wiele wiedza coi robia, a TY przy pomocy wspanialej i fachowo ukierunkowanej grupy poprawisz fabryke?


A nie przyszło Ci do głowy że od czasu wypuszczenia na rynek moje autko przeżyło już kilka latek a przez ten czas dany producent mógł trzy razy wycofać fabryczny model opony jakich wychodził z moich samochodem?

Moze to auto dla ciebie znaczy bardzo duzo, ale jezeli ono ma na sobie "juz kilka latek", i przejechalo "juz kilka ladnych kkm" i nie planujesz jazdy RAJDOWEJ to do takiego pojazdu spokojnie mozesz zalozyc kazda opone zgodnie z wymiarem a producenta i "klase" opony podyktuje twoj wlasny portfel.

10 Data: Marzec 26 2008 14:45:36
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: Poldekk 

tripod wrote:

Zadne instrukcje obslugi (nie tylko samochodow) nie wskazuja producenta czesci zamiennych jezeli nie sa to czesci produkowane przez siebie (OEM), tymbardziej opony (!)

A instrukcja do mojego motorku podaje.

11 Data: Marzec 18 2008 22:14:42
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: Pete 


"psi"  wrote

Przypuszczam ze temat opon pojawia się tu dość często i z pewnością nie jest za bardzo lubiany ale po przeczytaniu wielu opinii na opony.com mam już naprawdę mętlik w głowie. Co się na coś zdecyduje to po chwili mam wątpliwości.

Do sedna.
Potrzebne letnie opony do auta ~300koni, dwie tony wagi z napędem na tył. Bardziej zależy mi na osiągach, przyczepności niż niskim hałasie czy komforcie - w razie czego zawieszenie nadrobi. Rozmiar najlepiej 225/55/17

W tym rozmiarze to:

GY F1 GSD3
Bridgestone RE050A
Toyo T1-R

Pozdr.
Pete

12 Data: Marzec 19 2008 08:44:39
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: Maciej Loret 

Witam.

Dunlop Sport 01 - w moim rozmiarze stosunkowo tanie ~600zł
Toyo Proxes T1-R (choć boję się że mają dobre opinie wyłączenie ze względu na wygląd)
Dunlop SP Sport 9000 (niestety rozmiar 245/45/18 co już może być naprawdę mało komfortowe)
GoodYear Eagle F1

Te Dunlopy czy GY są po 500PLNów...

--
Pozdrawiam, Maciej Loret
www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i Mazdy
PMS+ PJ S+ p- M- W+ P+:++ X+ L++ B+(++) M- - Z++ T-(- -) W- CB

13 Data: Marzec 19 2008 09:17:49
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "psi"  napisał w wiadomości


Bardziej zależy mi na osiągach, przyczepności niż niskim hałasie

Moje typy to:
Dunlop Sport 01 - w moim rozmiarze stosunkowo tanie ~600zł
Toyo Proxes T1-R (choć boję się że mają dobre opinie wyłączenie ze względu
na wygląd)
Dunlop SP Sport 9000 (niestety rozmiar 245/45/18 co już może być naprawdę
mało komfortowe)
GoodYear Eagle F1

Jeżeli zależy ci na osiągać to wyrzuć Dunlop Sport 01
do pozostałych 3 dodaj jeszcze:
YOKOHAMA C DRIVE AC 01
CONTINENTAL SportContact 2

i kup te z tych 5 które będą najtańsze albo najbardziej ci się spodobają :)


--
pozdrawiam
Tadeusz

14 Data: Marzec 19 2008 11:36:33
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: Alti 


Użytkownik "psi"  napisał w wiadomości

czy komforcie - w razie czego zawieszenie nadrobi. Rozmiar najlepiej
225/55/17 lub kompatybilny na 18' choć wolał bym nie zmieniać felg.

Może nie ten sam rozmiar ale też duże i niskei możesz sobie porównać na
stronach ADAC:
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/225_45_R17WY_2006/tab.asp?ComponentID=139640&SourcePageID=139680
Wojtek

15 Data: Marzec 19 2008 12:29:41
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: fel 

psi pisze:

Toyo Proxes T1-R (choć boję się że mają dobre opinie wyłączenie ze względu na wygląd)

Nieuzasadnione obawy. ;]
Naprawde b.dobra opona, rowniez na mokre.
Tez na poczatku sceptycznie do niej podchodzilem, ale jak narazie na inne nie chce patrzec.
Wada: trwalosc, kosztem przyczepnosci.

pzdr

16 Data: Marzec 19 2008 12:32:00
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: fel 

fel pisze:

Wada: trwalosc, kosztem przyczepnosci.

zle sie wyrazilem ;]
Jest dosyc miekka, wiec nie liczylbym na dlugie przebiegi.

17 Data: Marzec 26 2008 09:26:02
Temat: Re: opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył
Autor: Mariusz_MANIEK 

psi wrote:

Auto to Lexus LS400
Czesc,
ja kupiłem Yokohamę decibel 225x60x16 W i po jednym sezonie uważam, że to dobre opony. Nadal abs włącza się dopiero przy extremalnym hamowaniu, auto nie ma uślizgów na mokrym, nie popiskuje przy szybkich startach. Korzystam z tego co daje 4.0 pod maską ;-)
Z wymienionej przez Ciebie serii odrzuciłbym Dunlopy - źle sprawują się na mokrym asfalcie - tracą przyczepność.  F1 podobno są potwornie głośne, ale to opinia wyczytana.

Poprzednimi oponami były Michelin PilotPrimacy i nadal uważam je za jedne z lepszych opon. Toyo nie kupiłem ponieważ nie wypuszczają potrzebnego mi rozmiaru.

p.s. zapraszam na priv w sprawie LS400..
--
Pozdrawiam,
Mariusz
LS-400
Spalanie i utrzymanie LS400 tutaj:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/184848.html
GG 2220373

opony do ciężkiego, mocnego auta z napędem na tył



Grupy dyskusyjne