opony niskoprofilowe
1 | Data: Grudzien 29 2006 19:51:05 |
Temat: opony niskoprofilowe | |
Autor: Merlin | Witajcie, 2 |
Data: Grudzien 29 2006 20:12:36 | Temat: Re: opony niskoprofilowe | Autor: Boombastic |
Witajcie, Nic ci nie da, a pojawią sie przekłamania licznika. Komfort jazdy poprawi zmniejszenie średnicy felgi. 3 |
Data: Grudzien 29 2006 20:13:38 | Temat: Re: opony niskoprofilowe | Autor: Ondo | Mam autko na fabrycznych oponach 195/45 R16, niestety na nansze drogi to jezeli zmienisz w taki sposob jak napisales czyli z rozm 195/45 na 195/50 licznik bedzie blednie wskazywal predkosc a co za tym idzie dystans poniewaz zmienia sie obwod kola... druga wartosc w rozmiarze kola to procent szerokosci ... czyli 45% ze 195mm = 87,75mm zas 50% ze 195mm = 97,5mm ... a centymetr to juz troche jest - na ktorejs ze stron z oponami (chyba opony.com albo opony.com.pl) jest taki kalkulator ktory od razu pokazuje jaka jest zmiana w predkosci...oraz mozliwosc znalezienia wlasciwych rozmiarow opon do konkretnego modelu (rozwiazuje problem przedstawiony ponizej bo pewnie jest to wziete z danych technicznych samochodow) kolejna sprawa jest fakt ze Twoje auto moze nie byc homologowane fabrycznie (nie wiem jak sie to fachowo nazywa) z innymi wielkosciami kol...czesto kazde auto ma ich kilka (Twoje pewnie ma 195/45r16 185/60r15 jezeli dobierales opony u fachowca czy w ASO) mysle ze przy centymetrze roznicy w profilu powinna byc znacznie odczuwalna roznica komfortu ale opony moga juz byc bocznie mniej sztywne=plywac w zakrecie itd -- pozdrawiam, Wojciech "Ondo" Rensz Email: o n d o @ n a r t y . p l WWW: w w w . o n d o . z . p l GG# 993925 "Jeśli swoją pasję zamienisz w zawód, to nie przepracujesz ani jednego dnia w życiu" 4 |
Data: Grudzien 29 2006 21:14:53 | Temat: Re: opony niskoprofilowe | Autor: Merlin |
druga wartosc w rozmiarze kola to procent szerokosci ... czyli 45% ze Pomysł wziął sie stąd, że przy oponie 195/45 jest może z 2-3 cm gumy która pracuje/ugina się , reszta to bieżnik lub inne wzmocnienia. Przy profilu 50 może jest o 1cm pracującaj gumy więcej, więc teoretycznie komfort może wzrosnąc, w końcu to różnica 30% . I tutaj jest moje pytanie - czy to bedzie czuć ? kolejna sprawa jest fakt ze Twoje auto moze nie byc homologowane Tak nam prawde to mam gdzies homologacje i to że bede jechał 3,5% szybciej niz wskazuje i tak zaniżający prędkość licznik - efektem może być dokładne wskazanie licznika :) . Teraz mam założone 185/60 R15 co jest dokladnie odpowiednikiem 195/50 R16 i jest ok, a dobierałem sam. mysle ze przy centymetrze roznicy w profilu powinna byc znacznie Z tym pływaniem to bym sie nie martwił. Trzeba sie przejechac na oponach 195/45 R16 żeby wiedziec o co chodzi. To sa po prostu kołki z tym zawieszeniem. Czuc nawet łączenia asfaltu których wcześniej nawet ni wiedziałem że są. Trzęsie nawet na Trasie Siekierkowskiej !!! -- pozdrawiam Merlin C2 VTS 5 |
Data: Grudzien 30 2006 19:59:55 | Temat: Re: opony niskoprofilowe | Autor: PeJot - Krk | [...] mysle ze przy centymetrze roznicy w profilu powinna byc znacznie odczuwalna roznica komfortu ale opony moga juz byc bocznie mniej sztywne=plywac w zakrecie itd Dobrze, że ktoś to napisał, ku przestrodze "młodym gniewnym" żeby wiedzieli w co się pakują przy niskim profilu :) Niżej niż 185/60 R14 ew. 195/55 R15, też nie mam zamiaru zakładać ... pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 6 |
Data: Grudzien 29 2006 20:26:56 | Temat: Re: opony niskoprofilowe | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Merlin" napisał w wiadomości Mam autko na fabrycznych oponach 195/45 R16, niestety na nansze drogi to się nie nadaje. Czy zmiana na 195/50 R16 da jakiś odczuwalny skutek ? Teraz mam Niesądzę ... prędzej 195/55 ale R15 założone zimowe 185/60 R15 i pomimo twardego zawieszenia komfort jazdy jest akceptowalny.. Pomarzyć zawsze można :) pozdro PeJot 7 |
Data: Grudzien 29 2006 20:32:06 | Temat: Re: opony niskoprofilowe | Autor: AL | Użytkownik PeJot - Krk napisał: Użytkownik "Merlin" napisał w wiadomościto bedzie mial 98% zgodnosci z licznika (tzn szybciej pojedzie niz bedzie wskazywal licznik) ale zmiana wys felkgi IMO jest to jedyna sensowna zmiana w tym ukladzie bo machlowanie przelicznikami np typu: 175/50 R16 da dokladnie taki sam efekt a nawet gorszy - bo rzeczywista wysokosc opony zostanie ta sama a zmniejszy sie szerokosc opony (mam akurat taki profil opony i zero problemu - ale u mnie to byl profil fabryczny) Druga sprawa - ze jak ktos kupil VTS'a - to szkoda go okaleczac mniej sztywnymi oponami (w sensie wysokosci profilu). Trzeba bylo kupic VTR lub normalna cywilna wersje C2'ki >założone zimowe 185/60 R15 i pomimo twardego zawieszenia komfort jazdy jest akceptowalny.. tez tak sadze, ale... -- pozdr Adam (AL) TG 8 |
Data: Grudzien 29 2006 21:19:49 | Temat: Re: opony niskoprofilowe | Autor: Merlin |
Użytkownik PeJot - Krk napisał: Wole okaleczyć VTSa wyższym profilem, niż uderzeniem w drzewo kiedy wypadnę poza drogę wyrzucony przez koleinę lub garb. A co do VTRa to nie pasował mi 75 konny silnik więc nie było wyboru. Polecam koledze przejechać sie dokładnie na takich gumach. To pomoże zrozumiec problem. -- pozdrawiam Merlin C2 VTS 9 |
Data: Grudzien 30 2006 19:17:49 | Temat: Re: opony niskoprofilowe | Autor: Piotr | "Merlin" wrote in message
Ja mam 205/45R17" i rozumiem, o czym mówisz. Pierwszym zakupem będą węższe i wyższe opony. Czuć każdą dziurę, rowek, koleinę, łączenie i naprawdę rzuca autem na koleinach - to nie są gumy na nasze drogi niestety. Mam podobny dylemat - co z nimi zrobić - bo to są Micheliny w dobrym stanie. Czy udało się komuś z Was odsprzedać używane opony gumiarzowi? Pozdrawiam - Piotr 10 |
Data: Grudzien 30 2006 21:00:52 | Temat: Re: opony niskoprofilowe | Autor: Michał |
Ja mam 235/45/17" oraz 255/45/17" uważam że da się na nich jeździć po drogach; ale trzeba uważać gdy są koleiny, osobiście boje się dać poprowadzić auta osobie która nigdy nie jeździła na niskim profilu. Boje się także dać auto komuś kto wjeźdza w dziury i nie patrzy... kiedyś miałem zabawną sytuacje; teren zabudowany, droga z góry, "kocie łby" ale takie dziurawe, pofałdowane... wyprzedziły mnie dwie kobiety jadące Seicento i Matizem :) To się nazywa sport :) Za to na dobrej nawierzchni, czy na A4 auto jedzie samo, bezpieczeństwo pierwszoklasowe. Wydaje mi się że zależy w jakim rejonie polski ktoś mieszka, jeśli musi dużo jeździć po śląskich miastach to lepiej wyższy profil; ale jeśli rzadko wjeżdza tam gdzie są duże koleiny i dużo torów tramwajowych to takie opony są ok. Czy Waszym zdaniem zimówki 235/45/17" to przesada? Czy ktoś jeździ na takich oponach? Czy zimówka o takim rozmiarze wogule spełni swoją funkcje? Pozdrawiam 11 |
Data: Grudzien 31 2006 09:17:34 | Temat: Re: opony niskoprofilowe | Autor: Merlin |
> Zauważ że Twoje opony są wyższe od moich ( w centymetrach ) U mnie jest od rantu felgi jest z 8cm gumy z czego około 5-6cm to są wzmocnienia i bieżnik które to nie przyczyniają się do wybierania drobnych nierówności. -- pozdrawiam Merlin C2 VTS 12 |
Data: Grudzien 31 2006 16:55:13 | Temat: Re: opony niskoprofilowe | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Merlin" napisał w wiadomości Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości Znajomy po sprzedaży Accorda śmiga teraz nowym Legend'em i niezłe były zawody z zakupem do niego jedynych homologowanych opon 235/50R17. Sprowadzone z Angili Pirelki hałasują jak cholera ale problemów z podjazdem pod ośnieżoną górką to on ostatnio nie miał, nawet nie czuł poślizgu ... Ale to auto ma 4x4 ... pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 |