To jest inna opona i u nas tak jeździć nie wolno - ale raczej nikt się nie
dopatrzy różnicy w oznaczeniach.
Jest problem realny (właśnie dlatego nasze przepisy nakazują identyczne
opony na osi) - opona o wyższej nośności ma inną konstrukcję, np dodatkową
warstwę kordu i z tego powodu jest sztywniejsza.
Auto z różnymi oponami na przedniej osi może mocno ściągać, hamulce też
mogą "brać" nierówno.
Zdarzyło mi się w kilku autach, że nawet przy identycznych 4 oponach, tylko
różnie zużytych, nie dało się tak pozakładać opon, by auto jechało prosto.
Geometria zawieszenia kilkakrotnie sprawdzana, koła przekładane i auto
zawsze ściągało.
Po założeniu nowego kompletu jak ręką odjął - jeżdziły prościutko.
Jeśli nie chcesz wielokrotnie kombinować to od razu zakładaj tę inną na tył
a obie z tyłu na przód.
Co do czujników ciśnienia - to chyba daje się przeprogramować, by prawidłowo
pokazywał wskaźnik.
wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
3 |
Data: Lipiec 29 2009 10:13:26 |
Temat: Re: opony - różny indeks nośności na jednej osi |
Autor: kamil |
" Wmak" wrote in message
To jest inna opona i u nas tak jeździć nie wolno - ale raczej nikt się nie
dopatrzy różnicy w oznaczeniach.
Jest problem realny (właśnie dlatego nasze przepisy nakazują identyczne
opony na osi) - opona o wyższej nośności ma inną konstrukcję, np dodatkową
warstwę kordu i z tego powodu jest sztywniejsza.
Auto z różnymi oponami na przedniej osi może mocno ściągać, hamulce też
mogą "brać" nierówno.
Bzdury troche pleciesz, sa kraje w ktorych mozna miec nawet i 4 rozne opony,
jest to calkowicie legalne, a samochodem mozna normalnie jezdzic. Jezdzilem.
Pozdrawiam
Kamil
4 |
Data: Lipiec 29 2009 09:26:37 | Temat: Re: opony - różny indeks nośności na jednej osi | Autor: Wmak |
kamil napisał(a):
Bzdury troche pleciesz, sa kraje w ktorych mozna miec nawet i 4 rozne
opony,
jest to calkowicie legalne, a samochodem mozna normalnie jezdzic.
Jezdzilem.
Pozdrawiam
Kamil
To nie bzdury, tylko własne i innych doświadczenia a że w GB można na
różnych oponach jeździć to ich sprawa.
W reszcie Europy zabronione, właśnie ze względów bezpieczeństwa.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
5 |
Data: Lipiec 29 2009 11:38:59 | Temat: Re: opony - różny indeks nośności na jednej osi | Autor: kamil |
" Wmak" wrote in message
To nie bzdury, tylko własne i innych doświadczenia a że w GB można na
różnych oponach jeździć to ich sprawa.
W reszcie Europy zabronione, właśnie ze względów bezpieczeństwa.
Wmak
I zapewne dlatego GB przoduje w bezpieczenstwie na europejskich drogach (na
rowni ze Szwecja). Magia panie. :-)
Pozdrawiam
Kamil
6 |
Data: Lipiec 29 2009 15:11:54 | Temat: Re: opony - różny indeks nośności na jednej osi | Autor: wmak |
kamil napisał(a):
I zapewne dlatego GB przoduje w bezpieczenstwie na europejskich drogach
(na
rowni ze Szwecja). Magia panie. :-)
Mała wyspa - zanim się rozpędzisz to jesteś na drugim brzegu....
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
7 |
Data: Lipiec 29 2009 16:28:18 | Temat: Re: opony - różny indeks nośności na jednej osi | Autor: kamil |
" wmak" wrote in message
kamil napisał(a):
I zapewne dlatego GB przoduje w bezpieczenstwie na europejskich drogach
(na
rowni ze Szwecja). Magia panie. :-)
Mała wyspa - zanim się rozpędzisz to jesteś na drugim brzegu....
A tam ni z tego, niz owego urwisko i tylko identyczne opony na osi moga
uratowac od nurkowania w przepasc.
Pozdrawiam
Kamil
| | | | |