Grupy dyskusyjne   »   opony "wielosezonowe" caÅ‚oroczne itp

opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp



1 Data: Grudzien 26 2010 14:57:02
Temat: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: BartekK 

Jako ¿e poprzewraca³o siÄ™ wszystkim ostatnio, jeszcze trochÄ™ i bÄ™dÄ… opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciÄ™¿ej kupić (dobre) opony wielosezonowe.
Po prostu jadÄ…c trasÄ™ od wysokiej pó³nocy a¿ do grecji i z powrotem - bez sensu jest jechać na zimówkach które za chwilÄ™ zniknÄ… (a sens ich stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - ¿adna ró¿nica, kolce tylko pomogÄ…).

Szukam czegoÅ› w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec mogly by byc opony wezsze a wyzsze), co by sie nadawa³o na mokry zimowy asfalt, ale tez by przy +20'C nie znika³o szybciej od Å›niegu. Poleccie coÅ›, bo u lokalnych gumiarzy zimówki podro¿a³y +30%, wielosezonowych nie ma prawie wcale (poza jakÄ…Å› chiÅ„szczyznÄ…), a na ca³kowicie letnich i w dodatku 19" nie pojadÄ™ przecie¿...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173



2 Data: Grudzien 26 2010 15:46:02
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: PaweL 

Niemiecki rynek wyssa³ wszystkie opony z Europy. CiÄ™¿ko coÅ› kupić w dobrej cenie, w ogóle ciÄ™¿ko coÅ› kupic.

Poszukaj wielosezonowych Hankook H730, Kumho KH21


Pawe³

3 Data: Grudzien 26 2010 15:52:28
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor:


U¿ytkownik "BartekK"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

Jako ¿e poprzewraca³o siÄ™ wszystkim ostatnio, jeszcze trochÄ™ i bÄ™dÄ… opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciÄ™¿ej kupić (dobre) opony wielosezonowe.
Po prostu jadÄ…c trasÄ™ od wysokiej pó³nocy a¿ do grecji i z powrotem - bez sensu jest jechać na zimówkach które za chwilÄ™ zniknÄ… (a sens ich stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - ¿adna ró¿nica, kolce tylko pomogÄ…).


Masz racjÄ™, ludziom powywraca³o siÄ™ g³owie od pseudo opini marketoidów
oraz dziennikarzy m³odego pokolenia... Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak i w to, ¿e tupolewa
zestrzelili Rosjanie :)
Mia³em w poprzednim aucie Goodyear VECTOR-5 i to by³y naprawdÄ™ Å›wietne opony,
idealne na warunki polskie gdzie raz ciep³o a czasem coÅ› tam sypnie.. Super wielosezonówki..
Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam mia³ poprzedni w³aÅ›ciel i nie widzÄ™
zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku je¼dzić do gumiarza.

pozdrawiam

4 Data: Grudzien 26 2010 16:34:49
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: AL 

<gkrzych> pisze:


U¿ytkownik "BartekK"  napisa³ w wiadomoÅ›ci
Jako ¿e poprzewraca³o siÄ™ wszystkim ostatnio, jeszcze trochÄ™ i bÄ™dÄ… opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciÄ™¿ej kupić (dobre) opony wielosezonowe.
Po prostu jadÄ…c trasÄ™ od wysokiej pó³nocy a¿ do grecji i z powrotem - bez sensu jest jechać na zimówkach które za chwilÄ™ zniknÄ… (a sens ich stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - ¿adna ró¿nica, kolce tylko pomogÄ…).


Masz racjÄ™, ludziom powywraca³o siÄ™ g³owie od pseudo opini marketoidów
oraz dziennikarzy m³odego pokolenia... Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak i w to, ¿e tupolewa
zestrzelili Rosjanie :)
Mia³em w poprzednim aucie Goodyear VECTOR-5 i to by³y naprawdÄ™ Å›wietne opony,
idealne na warunki polskie gdzie raz ciep³o a czasem coÅ› tam sypnie.. Super wielosezonówki..
Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam mia³ poprzedni w³aÅ›ciel i nie widzÄ™
zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku je¼dzić do gumiarza.

jezeli nie widzisz roznicy miedzy zimowymi a letnimi, to albo te zimowe mozesz juz wyrzucic (zaoszczedzisz na gumiarzu) albo nigdy nie jechales po sniegu.

--
pozdr
Adam (AL)
TG

5 Data: Grudzien 26 2010 17:37:54
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-12-26 16:34, AL pisze:

Mia³em w poprzednim aucie Goodyear VECTOR-5 i to by³y naprawdÄ™ Å›wietne
opony,
idealne na warunki polskie gdzie raz ciep³o a czasem coÅ› tam sypnie..
Super wielosezonówki..
Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam mia³ poprzedni
w³aÅ›ciel i nie widzÄ™
zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku je¼dzić do gumiarza.

jezeli nie widzisz roznicy miedzy zimowymi a letnimi, to albo te zimowe
mozesz juz wyrzucic (zaoszczedzisz na gumiarzu) albo nigdy nie jechales
po sniegu.


Przeczytaj jeszcze raz post, do którego siÄ™ odnosisz. I postaraj siÄ™ go zrozumieć.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój."

6 Data: Grudzien 26 2010 20:12:39
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: AL 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

W dniu 2010-12-26 16:34, AL pisze:
Mia³em w poprzednim aucie Goodyear VECTOR-5 i to by³y naprawdÄ™ Å›wietne
opony,
idealne na warunki polskie gdzie raz ciep³o a czasem coÅ› tam sypnie..
Super wielosezonówki..
Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam mia³ poprzedni
w³aÅ›ciel i nie widzÄ™
zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku je¼dzić do gumiarza.

jezeli nie widzisz roznicy miedzy zimowymi a letnimi, to albo te zimowe
mozesz juz wyrzucic (zaoszczedzisz na gumiarzu) albo nigdy nie jechales
po sniegu.


Przeczytaj jeszcze raz post, do którego siÄ™ odnosisz. I postaraj siÄ™ go zrozumieć.

<cytat>
"Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam mia³ poprzedni w³aÅ›ciel i nie widzÄ™
zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku je¼dzić do gumiarza. "
</cytat>

Nie widzisz roznicy miedzy wielosezonowymi a zimowymi?
Bo ja widze i jest to duza roznica - odczuwalna zwlaszcza na sniegu

Jesli ktos nie wyjezdza z miasta zima (w naszej szerokosci geogr.) - to wielosezonowe mu moze i stykna, natomiast jesli wyjezdza poza miasto (w domysle tereny gorskie) to wielosezonowe juz 'wymiekaja'.

--
pozdr
Adam (AL)
TG

7 Data: Grudzien 26 2010 20:24:36
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: P.B. 

Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:12:39 +0100, AL napisa³(a):

Jesli ktos nie wyjezdza z miasta zima (w naszej szerokosci geogr.) - to
wielosezonowe mu moze i stykna, natomiast jesli wyjezdza poza miasto (w
domysle tereny gorskie) to wielosezonowe juz 'wymiekaja'.

Mia³e¶ kiedy¶ GY Vector 5, czy tylko czyta³e¶ w A¦? Bo ja mia³em GY V5,
mia³em Dêbice Navigator i wiele kompletów super zimówek. Navigatory
rzeczywi¶cie sza³u nie robi±, ale je¼dziæ siê da. Vectory nie ustêpuj± w
niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± wiêcej ni¿ dobre zimówki i s± warte
tej ceny.


--
Pozdrawiam,

Przemek

8 Data: Grudzien 26 2010 21:13:02
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: RafaÅ‚ "SP" Gil 

W dniu 2010-12-26 20:24, P.B. pisze:

Mia³eÅ› kiedyÅ› GY Vector 5, czy tylko czyta³eÅ› w AÅš? Bo ja mia³em GY V5,
mia³em DÄ™bice Navigator i wiele kompletów super zimówek. Navigatory
rzeczywiÅ›cie sza³u nie robiÄ…, ale je¼dzić siÄ™ da. Vectory nie ustÄ™pujÄ… w
niczym najlepszym zimówkom. KosztujÄ… wiÄ™cej ni¿ dobre zimówki i sÄ… warte
tej ceny.

Ty chcesz zasugerować ¿e cokolwiek z zacytowanych laczków to sza³owe zimówki ?

--
Rafa³ "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

9 Data: Grudzien 26 2010 22:57:12
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: AL 

P.B. pisze:

Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:12:39 +0100, AL napisa³(a):

Jesli ktos nie wyjezdza z miasta zima (w naszej szerokosci geogr.) - to wielosezonowe mu moze i stykna, natomiast jesli wyjezdza poza miasto (w domysle tereny gorskie) to wielosezonowe juz 'wymiekaja'.

Mia³e¶ kiedy¶ GY Vector 5, czy tylko czyta³e¶ w A¦? Bo ja mia³em GY V5,
mia³em Dêbice Navigator i wiele kompletów super zimówek. Navigatory
rzeczywi¶cie sza³u nie robi±, ale je¼dziæ siê da. Vectory nie ustêpuj± w
niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± wiêcej ni¿ dobre zimówki i s± warte
tej ceny.


1. a czym sie charakteryzuja opony zimowe?
(i czego nie maja wielosezonowe)

2. nie czytam A¦

3. nie mialem GY Vector - zazwyczaj mam Micheliny lub Klebery (jako tansza alternatywa).

4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.


--
pozdr
Adam (AL)
TG

10 Data: Grudzien 27 2010 02:33:22
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: BartekK 

W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze:

4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie
wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych
od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.
Ale powiedzmy sobie szczerze - nawet jak siÄ™ przyjmie tylko okres zimowy, gdzie temperatury sÄ… <5'C a nawet ujemne, i zak³adamy zimowe opony - to ile % czasu je¼dzimy _nimi_ po Å›niegu? Tak by w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdne na Å›nieg mia³y jakiÅ› wp³yw, wiÄ™c pomijam oprószony parking, bo 3km/h wyjechać z miejsca parkingowego to mo¿na i na letnich oponach.
Raczej 80% to mokry/suchy asfalt, tyle ¿e temperatura niska, 10% to Å›liski asfalt, a pozosta³e warunki to totalnie zasyfia³e b³oto poÅ›niegowe itp, a wtedy i tak sÄ… korki, wszyscy siÄ™ ledwo toczÄ… i nawet balony AT z 5cm kolcami w terenówce niczego nie zmieniajÄ…, bo i tak wiÄ™kszoæ jazdy to wleczenie siÄ™ albo stanie w korku.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

11 Data: Grudzien 28 2010 08:15:29
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: kml 


U¿ytkownik "BartekK"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze:
4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie
wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych
od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.
Ale powiedzmy sobie szczerze - nawet jak siÄ™ przyjmie tylko okres zimowy, gdzie temperatury sÄ… <5'C a nawet ujemne, i zak³adamy zimowe opony - to ile % czasu je¼dzimy _nimi_ po Å›niegu? Tak by w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdne na Å›nieg mia³y jakiÅ› wp³yw, wiÄ™c pomijam oprószony parking, bo 3km/h wyjechać z miejsca parkingowego to mo¿na i na letnich oponach.
Raczej 80% to mokry/suchy asfalt, tyle ¿e temperatura niska, 10% to Å›liski asfalt, a pozosta³e warunki to totalnie zasyfia³e b³oto poÅ›niegowe itp, a wtedy i tak sÄ… korki, wszyscy siÄ™ ledwo toczÄ… i nawet balony AT z 5cm kolcami w terenówce niczego nie zmieniajÄ…, bo i tak wiÄ™kszoæ jazdy to wleczenie siÄ™ albo stanie w korku.

Zale¿y od miejsca zamieszkania.

--
pozdrawiam
kml

12 Data: Grudzien 30 2010 10:42:38
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2010-12-27 02:33, BartekK pisze:

W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze:
4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie
wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych
od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.
Ale powiedzmy sobie szczerze - nawet jak siÄ™ przyjmie tylko okres zimowy, gdzie temperatury sÄ… <5'C a nawet ujemne, i zak³adamy zimowe opony - to ile % czasu je¼dzimy _nimi_ po Å›niegu? Tak by w³aÅ›ciwoÅ›ci jezdne na Å›nieg mia³y jakiÅ› wp³yw, wiÄ™c pomijam oprószony parking, bo 3km/h wyjechać z miejsca parkingowego to mo¿na i na letnich oponach.
Raczej 80% to mokry/suchy asfalt, tyle ¿e temperatura niska, 10% to Å›liski asfalt, a pozosta³e warunki to totalnie zasyfia³e b³oto poÅ›niegowe itp, a wtedy i tak sÄ… korki, wszyscy siÄ™ ledwo toczÄ… i nawet balony AT z 5cm kolcami w terenówce niczego nie zmieniajÄ…, bo i tak wiÄ™kszoæ jazdy to wleczenie siÄ™ albo stanie w korku.

No ja tam od jakiegoÅ› miesiÄ…ca w 3M widzÄ™ i czujÄ™ asfalt mniej lub bardziej
(g³ównie bardziej) zaÅ›nie¿ony i oblodzony. Zupe³nie suchy, albo czysty-mokry
to rzadkoæ. A je¼dzi siÄ™ ró¿nie, ale na mojej trasie przelotowej miÄ™dzy Sopotem
a GdaÅ„skiem to nawet doæ szybko. Zw³aszcza odkÄ…d kierowcy z letnim prawem jazdy
ostawili swoje pojazdy na parkingi, gdzie przypominajÄ… ju¿ ma³e zaspy.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

13 Data: Grudzien 30 2010 11:35:56
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: J.F. 

On Mon, 27 Dec 2010 02:33:22 +0100,  BartekK wrote:

W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze:
4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie
wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych
od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.
Ale powiedzmy sobie szczerze - nawet jak siê przyjmie tylko okres
zimowy, gdzie temperatury s± <5'C a nawet ujemne, i zak³adamy zimowe
opony - to ile % czasu je¼dzimy _nimi_ po ¶niegu?

Wiesz, wystarczy 5 minut zeby auto rozbic, i tak sie koncza glupie
oszczednosci  :-)

A tu przez ostatnie dwie zimy prawdziwe i snieg lezy dlugo :-)

Tak by w³a¶ciwo¶ci
jezdne na ¶nieg mia³y jaki¶ wp³yw, wiêc pomijam oprószony parking, bo
3km/h wyjechaæ z miejsca parkingowego to mo¿na i na letnich oponach.

No wlasnie ze nie mozna. Wiekszy opad, mrozik i nagle sie okazuje ze w
srodku miasta lancuchy trzeba montowac.

J.

14 Data: Grudzien 27 2010 03:14:24
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: kkk 

On 26 Gru, 20:24, "P.B."  wrote:

rzeczywi¶cie sza³u nie robi±, ale je¼dziæ siê da. Vectory nie ustêpuj± w
niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± wiêcej ni¿ dobre zimówki i s± warte
tej ceny.

Stuknij siê w g³owê...

15 Data: Grudzien 27 2010 15:22:28
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: P.B. 

Dnia Mon, 27 Dec 2010 03:14:24 -0800 (PST), kkk napisa³(a):

rzeczywi¶cie sza³u nie robi±, ale je¼dziæ siê da. Vectory nie ustêpuj± w
niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± wiêcej ni¿ dobre zimówki i s± warte
tej ceny.

Stuknij siê w g³owê...

Bardzo rzeczowy argument. Je¼dzi³e¶ na Vectorach?

--
Pozdrawiam,

Przemek

16 Data: Grudzien 30 2010 02:33:48
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: kkk 

On 27 Gru, 15:22, "P.B."  wrote:

Dnia Mon, 27 Dec 2010 03:14:24 -0800 (PST), kkk napisa³(a):

>> rzeczywi¶cie sza³u nie robi±, ale je¼dziæ siê da. Vectory nie ustêpuj± w
>> niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± wiêcej ni¿ dobre zimówki i s± warte
>> tej ceny.

> Stuknij siê w g³owê...

Bardzo rzeczowy argument. Je¼dzi³e¶ na Vectorach?

Oczywi¶cie - raczej próbowa³em je¼dziæ. O ile nowego Vectora mo¿na
porównywaæ z zimówkami z klasy ekonomicznej, to takiego na którym
zrobisz 20ty¶ latem ju¿ nie porównasz na ¶niegu choæby z Barum.
Latem to ju¿ ca³kiem inna bajka - no chyba, ¿e zasuwasz cinquecento
czy innym uno itp to faktycznie mo¿esz sobie porównywaæ..... byæ mo¿e
ró¿nicy nie odczujesz.

ps w kieszonce za przek³adki opon Ci te¿ za du¿o nie zostanie chyba ¿e
wychodzisz z za³o¿enia (jak co poniektórzy), ¿e wywa¿anie kó³ to
równie¿ wymys³ marketingu i do póki kierownicy z r±k nie wyrywa to nie
trzeba tego robiæ.... :) gorzej jak wyrywa i nie wiadomo czemu bo
przecie¿ ko³a piêæ lat temu wywa¿ane..... :))

Co roku testuje kilka ró¿nych rodzajów opon na raczej szybkich
wiêkszych autach i uwierz, ¿e Ci co nie widz± ró¿nic miêdzy letnimi/
zimowymi/ca³orocznymi oponami to:
a) bzdurz±  b) nigdy nie mieli "normalnych" opon c) je¿dz± "maluchami"
do 50km/h, a jak sypnie to blokuj± miasto do 15km/h d) s± upo¶ledzeni
- jak taksówkarz który mówi: "panie, ¶wietne auto nic siê nie psuje,
nic nie muszê dok³adaæ", a auto w takim stanie, ¿e na wiêkszej dziurze
amortyzatory wpadn± do ¶rodka, a ko³a powypinaj± siê z wahaczy bo
sworznie "skoñczy³y siê 100ty¶ temu"...mocno stuka to siê radio
pog³o¶ni i po krzyku......

pzdr

17 Data: Grudzien 26 2010 18:43:52
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: Samotnik 

Dnia 26.12.2010 <gkrzych>  napisa³/a:


U¿ytkownik "BartekK"  napisa³ w wiadomo¶ci

Jako ¿e poprzewraca³o siê wszystkim ostatnio, jeszcze trochê i bêd± opony
jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciê¿ej kupiæ (dobre)
opony wielosezonowe.
Po prostu jad±c trasê od wysokiej pó³nocy a¿ do grecji i z powrotem - bez
sensu jest jechaæ na zimówkach które za chwilê znikn± (a sens ich
stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na mokrym
przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - ¿adna ró¿nica, kolce tylko
pomog±).


Masz racjê, ludziom powywraca³o siê g³owie od pseudo opini marketoidów
oraz dziennikarzy m³odego pokolenia... Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak
i w to, ¿e tupolewa
zestrzelili Rosjanie :)

Mo¿e bajk± jest to, ¿e w wiêkszych temperaturach zimowe opony sie tak
zuzywaj±. Próbowa³em zaje¼dziæ upalnym latem zimówki Barum Polaris 2, na
napêdzanej osi, zrobi³em z 10kkm od zmiany tylnych opon na letnie, uby³o
jaki¶ milimetr i w koñcu wyrzuci³em z tego co pamiêtam tylko dlatego, ¿e
jakie¶ rozciêcie z boku siê pojawi³o.
--
Samotnik
Bi¿uteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

18 Data: Grudzien 27 2010 02:26:27
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: BartekK 

W dniu 2010-12-26 19:43, Samotnik pisze:

Mo¿e bajkÄ… jest to, ¿e w wiÄ™kszych temperaturach zimowe opony sie tak
zuzywajÄ…. Próbowa³em zaje¼dzić upalnym latem zimówki Barum Polaris 2, na
napÄ™dzanej osi, zrobi³em z 10kkm od zmiany tylnych opon na letnie, uby³o
jakiÅ› milimetr i w koÅ„cu wyrzuci³em z tego co pamiÄ™tam tylko dlatego, ¿e
jakieÅ› rozciÄ™cie z boku siÄ™ pojawi³o.
Mo¿e te¿ prÄ™dkoæ znikania zale¿y od:
- typu/modelu opony (choć barumy raczej nale¿Ä… do znikajÄ…cych szybko)
- auta (wagi, mocy - u mnie ~1.5T, ~300KM przy FWD, opony 19" 245/35 letnie prze¿ywajÄ… ledwo 2 sezony, i to dziÄ™ki zamianom przód/ty³)
- ustawionej geometrii w danym egzemplarzu auta (i np jazdy z ró¿nymi obciÄ…¿eniami zmieniajÄ…cymi kÄ…ty) - np mocno nierównomiernie zu¿ywane opony w BMW, Omedze, Mercedesach itp które majÄ… ko³a ewidentnie /-- -\ z ty³u, a i z przodu siÄ™ zdarza niema³y skos...
- sposobu je¿d¿enia, d³ugoÅ›ci tras, rodzajów nawierzchni i temperatur...

Zimówki latem, albo wrÄ™cz przy >10'C dla mnie siÄ™ nie nadajÄ…. Jak to sÄ… prawdziwe zimówki, w dobrym stanie (g³Ä™boki bie¿nik itd)- to tylko piszczy, ugina siÄ™ na swoich klockach, po prostu p³ynie. A jeÅ›li to sÄ… zjechane zimówki... to strach o wystrza³, o przetarcie jakieÅ› itp. Jedne zimówki tak dosta³em w sierpniu razem z autem "prawie ³yse, ale dojedziesz sobie na nich do domu" (300km), nie dojecha³em, wystrzeli³a po przetarciu a¿ do drutu...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

19 Data: Grudzien 27 2010 10:44:57
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: Robert_J 

Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak i w to, ¿e tupolewa
zestrzelili Rosjanie :)

Nie, ja jestem umys³ Å›cis³y i wierzÄ™ w to, co widzÄ™ ;-). A widzÄ™ dzieÅ„ w dzieÅ„ patafianów mÄ™czÄ…cych siÄ™ ¿eby ruszyć na p³askiej drodze na letnich oponkach, z³otówy miotajÄ…ce siÄ™ na prawo i lewo, ale nie do przodu itd.



Na dodatek trzeba 2x do roku je¼dzić do gumiarza.

Å»ebyÅ› przepukliny od tego nie dosta³ ;-)))

20 Data: Grudzien 27 2010 11:01:15
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: BartekK 

W dniu 2010-12-27 10:44, Robert_J pisze:

Nie, ja jestem umys³ Å›cis³y i wierzÄ™ w to, co widzÄ™ ;-). A widzÄ™ dzieÅ„ w
dzieÅ„ patafianów mÄ™czÄ…cych siÄ™ ¿eby ruszyć na p³askiej drodze na letnich
oponkach, z³otówy miotajÄ…ce siÄ™ na prawo i lewo, ale nie do przodu itd.
Aczkolwiek widzÄ™ te¿ tak samo Å›lizgajÄ…cych siÄ™ pacjentów na oponach zimowych ale prawie ³ysych (ale przecie¿ to zimówki z germanii przywiezione przez szwagra 7 lat temu, wiÄ™c muszÄ… być dobre!) oraz ludzi ca³kiem sprawnie je¿d¿Ä…cych na oponach letnich lub wielosezonowych. Sprawa umiejÄ™tnoÅ›ci i znania swoich ograniczeÅ„.

Na dodatek trzeba 2x do roku je¼dzić do gumiarza.
Å»ebyÅ› przepukliny od tego nie dosta³ ;-)))
SiÄ™ Å›miej. A co gdy pacjent posiada czujniki ciÅ›nienia w ko³ach, i ka¿da taka zabawa wymaga³aby wizyty w aso (w celu ponownego synchronizowania czujników, bo siÄ™ czasem zgubiÄ… przy wymianie, lub na drugich felgach drugi komplet czujników jest)?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

21 Data: Grudzien 26 2010 17:26:43
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: to 

begin BartekK

Szukam czegoÅ› w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec
mogly by byc opony wezsze a wyzsze)

Na 8" 225 to raczej sensowne minimum...

--
ignorance is bliss

22 Data: Grudzien 26 2010 20:57:51
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: Jotte 

U¿ytkownik "BartekK"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

Jako ¿e poprzewraca³o siÄ™ wszystkim ostatnio, jeszcze trochÄ™ i bÄ™dÄ… opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciÄ™¿ej kupić (dobre) opony wielosezonowe.
Nie ma dobrych opon ca³orocznych.
Ostatnio kupi³em 2 komplety weekendowych-przedpo³udniowych (naturalnie letnich i zimowych) na dojazdy do koÅ›cio³a i równie¿ 2 komplety weekendowych-poobiednich, spacerowych. WiÄ™kszoæ to doæ bud¿etowe Daytony i Fuldy. Czy sÄ… wielosezonowe jeszcze nie wiem, bo dopiero je naby³em.
Do wszystkich dokupi³em felgi (przek³adanie samych gum to g³upota), wywa¿y³em, wynajÄ…³em gara¿ bo w piwnicy siÄ™ wszystko nie mieÅ›ci³o, dostawi³em ³ó¿ko i farelkÄ™ i tam sypiam, ¿eby nie biegać daleko jak muszÄ™ zmienić ko³a.
Przed godzinÄ… wróci³em ze Å›wiÄ…t na zimowych powrotnych Continentalach i jecha³o siÄ™ bardzo dobrze, lepiej ni¿ na wyjazdowo-docelowych tej samej marki. Nad ranem za³o¿Ä™ stare DÄ™bice na dni powszednie - mo¿e do roboty trzeba bÄ™dzie jechać.

--
Jotte

23 Data: Grudzien 26 2010 21:10:27
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: P.B. 

Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:57:51 +0100, Jotte napisa³(a):

Przed godzin± wróci³em ze ¶wi±t na zimowych powrotnych Continentalach i
jecha³o siê bardzo dobrze, lepiej ni¿ na wyjazdowo-docelowych tej samej
marki. Nad ranem za³o¿ê stare Dêbice na dni powszednie - mo¿e do roboty
trzeba bêdzie jechaæ.

A w dzieñ i w nocy je¼dzisz na tych samych? Niedobrze! Czyta³em, ¿e w UE
planowane jest wprowadzenie obowi±zku zmiany opon na nocne najpó¼niej
godzinê po zachodzie s³oñca i z powrotem na dzienne do godziny po
wschodzie. My¶lê o emigracji na Islandiê: mo¿e oblecê jako¶ kombinacj±
letnie-dzienne wymieniane co pó³ roku na zimowe-nocne. Co o tym my¶licie? 

--
Pozdrawiam,

Przemek

24 Data: Grudzien 27 2010 01:21:12
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: Tatanka 

On 26 Gru, 21:10, "P.B."  wrote:

Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:57:51 +0100, Jotte napisa (a):

> Przed godzin wr ci em ze wi t na zimowych powrotnych Continentalach i
> jecha o si bardzo dobrze, lepiej ni na wyjazdowo-docelowych tej samej
> marki. Nad ranem za o stare D bice na dni powszednie - mo e do roboty
> trzeba b dzie jecha .

A w dzie i w nocy je dzisz na tych samych? Niedobrze! Czyta em, e w UE
planowane jest wprowadzenie obowi zku zmiany opon na nocne najp niej
godzin po zachodzie s o ca i z powrotem na dzienne do godziny po
wschodzie. My l o emigracji na Islandi : mo e oblec jako kombinacj
letnie-dzienne wymieniane co p roku na zimowe-nocne. Co o tym my licie?  

--
Pozdrawiam,

Przemek

Islandia le¿y na po³udnie od ko³a podbiegunowego, w ogromnej
wiêkszo¶ci jesli nie w ca³o¶ci. ZONK.

25 Data: Grudzien 28 2010 11:37:30
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor: J.F. 

On Sun, 26 Dec 2010 14:57:02 +0100,  BartekK wrote:

Po prostu jad±c trasê od wysokiej pó³nocy a¿ do grecji i z powrotem -

W samolot wsiadz :-)

Albo zmien opony po drodze :-)

bez sensu jest jechaæ na zimówkach które za chwilê znikn± (a sens ich
stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na

Nie znikna tak od razu. A Balkany tez gory :-)

mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - ¿adna ró¿nica,
kolce tylko pomog±).

mokry przy -4 ma szanse zamienic sie w lodowy ..

Szukam czego¶ w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec

Debice navigator sa dobre, ale nie wiem jak z rozmiarem, GY Vector,
moze Nokian WR.

J.

26 Data: Grudzien 28 2010 15:46:47
Temat: Re: opony
Autor: e^x/dx 

Mia³em to samo i kupi³em GY 4Seasons.
Trochê drogo wysz³o, ale raczej ju¿ nigdy
nie kupiê opon sezonowych. Rewelacja.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Grudzien 28 2010 17:01:48
Temat: Re: opony
Autor: J.F. 

On Tue, 28 Dec 2010 15:46:47 +0000 (UTC),   e^x/dx wrote:

Mia³em to samo i kupi³em GY 4Seasons.
Trochê drogo wysz³o, ale raczej ju¿ nigdy
nie kupiê opon sezonowych. Rewelacja.

Maja jedna wade - "troche drogo" pewnie oznacza ze na wymiany by
starczylo :-)

I jedna zalete - jak cie przylapie pierwszy snieg, to jestes
przygotowany.

J.

28 Data: Grudzien 28 2010 16:11:47
Temat: Re: opony
Autor: e^x/dx 

I jedna zalete - jak cie przylapie pierwszy snieg, to jestes
przygotowany.

J.


¦nieg to piku¶, jak siê na lodzie zachowuj± to dopiero
jest ciekawe. Jak oni to potrafili zrobiæ to znaczy,
¿e siê jednak da a brednie o konieczno¶ci sezonowej
wymiany opon to typowa marketingowa "¶ciema". Aha, zrobili
jeszcze lepsze GY Eagle F1 czy jako¶ tak, ale dostêpne
raczej w USA.

Pozdrawiam,
e^x/dx 


--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

29 Data: Grudzien 30 2010 01:25:51
Temat: Re: opony
Autor: J.F. 

On Tue, 28 Dec 2010 16:11:47 +0000 (UTC),   e^x/dx wrote:

I jedna zalete - jak cie przylapie pierwszy snieg, to jestes
przygotowany.

¦nieg to piku¶, jak siê na lodzie zachowuj± to dopiero
jest ciekawe. Jak oni to potrafili zrobiæ to znaczy,
¿e siê jednak da a brednie o konieczno¶ci sezonowej
wymiany opon to typowa marketingowa "¶ciema".

Nie jest sciema, jesli masz prawdziwie letnie.

Znow mi sie przekonanie utrwalilo - debice navigator, teraz juz
polowicznie zuzyte - na sniegu sobie radza niezle, ale na lodzie, czy
na jakims innym gatunki sniegu - slabo. A dzis wlasnie taki byl we
wrocku .. no i ruszalem jak ostatnia lama, a inni lepiej ..

J.

30 Data: Grudzien 29 2010 19:40:02
Temat: Re: opony "wielosezonowe" ca³oroczne itp
Autor:

Nowe zimówki = nowe wielosezonowki.

Ale po kilku latach, wielosezonowki, katowane od wiosny do jesieni, strac± wiele
ze swoich wlasciwosci. Zimowki zas dadza rade.

Pozdrawiam,
Tom

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

31 Data: Grudzien 30 2010 09:18:36
Temat: Re: opony
Autor: e^x/dx 

Jakie opony porównywa³e¶? Z mojego do¶wiadczenia dla np. GY
jest zupe³nie odwrotnie. I nie zgodzê siê, ¿e zimówki=wielosezonowe.
Prosty przyk³ad: zahamuj w lecie przy du¿ej prêdko¶ci na zimówkach
i na uniwersalnych na suchym asfalcie/betonie - zdziwisz siê bardzo.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

32 Data: Grudzien 30 2010 19:03:11
Temat: Re: opony
Autor:

Jakie opony porównywa³e¶? Z mojego do¶wiadczenia dla np. GY
jest zupe³nie odwrotnie. I nie zgodzê siê, ¿e zimówki=wielosezonowe.
Prosty przyk³ad: zahamuj w lecie przy du¿ej prêdko¶ci na zimówkach
i na uniwersalnych na suchym asfalcie/betonie - zdziwisz siê bardzo.


Zakladamy, ze zimowki uzywamy tylko zima (od listopada do marca) zas
wielosezonowki ca³y rok. Zakladamy tez, ze zimowki i wielosezonowki s± co
najmniej dobre  w momencie kupna i sa w tym poczatkowym momencie porownywalne na
sniegu/blocie posniegowym (upraszczam i nie biore pod uwage mokrej nawerzchni).

Jak wyjdzie porownanie tych opon po 2 sezonach i pozniej?

Ja bym wolal  wtedy zimowki, uzywane tylko zim±, niz wielosezonowki, ktore juz
jezdzily pelne 2 sezony.

Chyba, ze robia wielosezonowki, ktore beda po 2 latach lepsze od dobrych zimowek
(np. UG 7+), przy zalozeniu, ze te dobre zimowki pracuja tylko zima, a
wielosezonowki jezdza caly rok. A weryfikowac je ma snieg i bloto posniegowe.

Wtedy je biorê.

Pozdrawiam,
Tom

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

33 Data: Grudzien 31 2010 08:22:10
Temat: Re: opony
Autor: e^x/dx 

Wynika st±d, ¿e nie masz do¶wiadczenia z oponami wielosezonowymi
a twój wk³ad do dyskusji jest  teoretyzowaniem i gdybaniem
z niewiadomych powodów. Po co w ogóle wysilasz siê w w±tku, który
ciebie nie dotyczy? Chcesz siê dowiedzieæ jak jest naprawdê to kup
w ramach eksperymentu ró¿ne typy opon i sam przetestuj. Wtedy
twoje wywody bêd± mia³y jaki¶ sens. Ja tak zrobi³em i na podstawie
swoich doswiadczeñ mam wyrobion± opiniê. Zachowanie testowa³em
na ró¿nych oponach, ale od kilku lat u¿ywam g³ównie GY w prywatnych
autach i Vredestein oraz Pirelli w s³u¿bowych. Ostatnie auto dosta³em
z GY Excellence i UG7 i po zamianie na 4Seasons nie zauwa¿y³em ró¿nicy
w hamowaniu na suchym a na lodzie (zmarzniêta "skorupa" lodowo-sniegowa)
4S zachowuj± siê moim zdaniem lepiej. ¯ona od paru lat u¿ywa na zmianê
GY HG i GY UG. Po ok. trzech latach straci³y swoje w³a¶ciwo¶ci pomimo
minimalnego zu¿ycia - sta³y siê twarde i "¶liskie". Nie zachowuj± siê
tak dobrze jak nowe a wyra¼nie gorzej siê na nich je¼dzi i hamuje.
Podobnie zachowuj± siê Pirelli, Maloya, Dêbice i inne. Ciekawe, Vredestein'y
chyba tego efektu nie mia³y, ale mogê siê myliæ (u¿ywa³em ich tylko
w CH a tam s± specyficzne warunki do je¿d¿enia). Kiedy¶ tak¿e nie
dociera³o do mnie, ¿e s± dobre opony ca³oroczne. Swajcarscy koledzy
skutecznie mi to udowodnili. Oczywi¶cie zgadzam siê, ¿e w przypadkach
specyficznych (auta sportowe, wyczynowe, okre¶lone warunki drogowe:
serpentyny, strome podjazdy, brak od¶nie¿ania, teren) opony sezonowe
bêd± mia³y przewagê i jest wtedy sens ich stosowania. Zalezy to tak¿e
w du¿ej mierze od auta i kierowcy. Czasami kompromisowe rozwiaz±zania
okazuj± siê najlepsze. Aha, pyta³em siê innych u¿ytkowników GY 4S
czy zauwa¿yli zmianê w³a¶ciwo¶ci po kilku latach u¿ywania (ale nie
"zu¿ywania" :-). Twierdz±, ¿e nic siê nie dzieje.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

34 Data: Grudzien 31 2010 09:35:45
Temat: Re: opony
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello e^x/dx,

Friday, December 31, 2010, 9:22:10 AM, you wrote:

Wynika st±d, ¿e nie masz do¶wiadczenia z oponami wielosezonowymi

Tak czytam i nie mogê siê nadziwiæ. Jacy durni s± ci wszyscy w tej
Formule 1... Cztery rodzaje opon na max dwie godziny i jakie¶ 300km
jazdy. Twarde, miêkkie, na ma³y deszczy i na du¿y deszcz i jeszcze
wy¶cig potrafi± zatrzymaæ, jak deszcz za du¿y. Te durnie nie znaj± siê
na oponach! Za³o¿yliby wielosezonowe i z g³owy! Nie trzeba wymieniaæ
co chwile, trwa³e to, w ka¿dych warunkach pojedzie i wreszcie bêdzie
mo¿na urz±dziæ wyscigi zim± na torze Poznañ! I wszystko na jednym
komplecie opon na rok! Jaka oszczêdno¶æ!

Musisz koniecznie zg³osiæ to do FIA - oni ca³y czas szukaj± metody
obni¿enia kosztów. A tu taka prosta metoda.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

35 Data: Grudzien 31 2010 09:35:35
Temat: Re: opony
Autor: e^x/dx 

Zróbmy tak:

Jêzyk polski:
Zadanie ucznia na zakoñczenie szko³y podstawowej.
Zakres: czytanie ze zrozumieniem i interpretacja tekstu.

Przeczytaj dwa razy tekst poprzenich postów  ze zrozumieniem i odpowiedz na
nastêpuj±ce pytania:

1. Co jest przedmiotem dyskusji w w±tku? Zacytuj autora pierwszego postu
i wska¿, jak± informacjê chcia³ uzyskaæ.

2. Jakiego rodzaju opon i zakresu ich stosowania dotyczy w±tek (samochody
osobowe popularne, superauta, samochody sportowe rajdowe, samochody sportowe
torowe, samochody terenowe off-road, pojazdy ksiê¿ycowe i marsjañskie)?

3. Czy w wypowiedziach wspomniano o Formule 1 i w jakim celu? Czy uwagi
o oponach stosowanych w F1 wnosz± dodatkowe informacje do w±tku dyskusji?
Czy twoim zdaniem opony u¿ywane w F1 mo¿na stosowaæ w autach osobowych
u¿ywanych w codziennym ¿yciu?

4. Czy opony u¿ywane w autach rajdowych torowych s± dobierane do warunków
pogodowych wystêpuj±cych w czasie wy¶cigów i dlaczego? Czy w samochodach
popularnych stosujemy takie same zasady doboru opon jak w sporcie
samochodowym? Odpowied¼ uzasadnij.

5. Napisz przyk³dowy list do producentów opon dla F1 w którym zapytasz o
nastêpuj±ce zagadnienia:
- dlaczego w oponach F1 stosuje siê inne rodzaje mieszanek gumowych i ró¿ne
konstrukcje opon na ró¿ne warunki pogodowe, ró¿ne nawierzchnie torów
i ró¿n± topologiê torów z uwzglednieniem ilo¶ci i k±tów zakrêtów na
na danym torze oraz d³ugo¶ci tzw. odcinów prostych.
- dlaczego w F1 i sportach motorowych podgrzewa siê opony podczas postoju
i dlaczego nie robi siê tego w autach popularnych codziennego u¿ytku?
(Jako pracê na dodatkowe punkty liczone x2 napisz przyk³adowy list, w którym
uzasadniasz i domagasz siê wprowadzenia ogrzewania postojowego opon w
samochodach popularnych i wyliczasz wszystkie zalety tego rozwi±zania pod
k±tem bezpieczeñstwa biernego i czynnego w ruchu drogowym).
   
6. Napisz na podstawie swojego do¶wiadczenia porównanie w³asno¶ci jezdnych
dla opon sezonowych letnich i zimowych oraz wielosezonowych dowolnego
producenta na jednym z twoich aut. Je¿eli nie masz takiego porównania
odpowiedz jaki cel mia³ twój g³os w dyskusji (chcia³em zaistnieæ, udowodniæ
swoj± niew±tpliw± wiedzê i do¶wiadczenie, wykazaæ oczytanie i znajomo¶æ
problemów wspó³czesnej motoryzacji).

7. Dlaczego autor e^x/dx powinien napisaæ do FIA i co twoim zdaniem powinien
zawieraæ ten list (odpowied¼ uzasadnij na podstawie cytatów z jego
poprzednich wypowiedzi z uwzglednieniem w±tku dotycz±cego warunków
specyficznych)? 

Rozwi±zanie zadania mo¿esz umie¶ciæ w obecnym w±tku.


Pozdrawiam,
e^x/dx

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

36 Data: Grudzien 31 2010 11:13:58
Temat: Re: opony
Autor: Inead 


" e^x/dx"  wrote in message

Zróbmy tak:


Daj spokój, Romu¶ to tutaj taka grupowa oferma - nie ma co siê na niego spinaæ. Jak juz co¶ powie to to zupe³nie sensu nie trzyma, ale czasem chocia¿ posmiaæ siê mo¿na.

opony "wielosezonowe" całoroczne itp



Grupy dyskusyjne