Grupy dyskusyjne   »   opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znacz enie?

opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znacz enie?



1 Data: Listopad 29 2013 16:40:07
Temat: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znacz enie?
Autor: RD 

Witajcie,

  Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to znaczy - jaka jest rnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?


  Mam do wyboru kilka opon w rozmiarze 195/60/15 - cenowo rnią się - bywa, e znacznie. Na przykad: SAVA ESKIMO S3+ vs. FULDA KRISTALL MONTERO 3 - 40-50z rnicy / szt.
Obie marki pod koncernem GoodYear, obie opony w podobnych klasach wedug etykiet - C/E/67dB, E/C/69dB.
Sava, niby klasa ekonomiczna (ok. 200-230pln), a Fulda, niby średnia (ok. 230-260pln), ale porwnując etykiety opon, a take to, e obie marki naleą do koncernu GoodYear.. inna guma? Kraj produkcji (np. Francja(Fulda) vs. Polska(Sava))? To ma a takie znaczenie?

Bo rnicę w porwnaniu chociaby dwch powyszych opon do Dębicy Frigo 2 - rozumiem. Mimo, e te podlega pod GoodYear, to sam produkt odbiega parametrami od powyszych (E/F/71dB) - chocia w niektrych sklepach wcale nie ceną.

Na logikę - opony w tych klasach - wybrabym najtańszą. Mam jednak jakiś tam sentyment do Fuldy, poniewa od lat sprawdzają się i na nich jedę. Ale jak mam do kupienia oponę Sava Eskimo S+ i oszczędzę 40z/szt., to robi rnicę-pytanie, czy (i czym) uzasadnioną.

Pozdr,
R



2 Data: Listopad 29 2013 17:02:11
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Autor: Ergie 

Uytkownik "RD"  napisa w wiadomości grup

  Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to znaczy - jaka jest rnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?

Pewnie jak to w yciu - poowa ceny to marketing. Drosze marki mają większe wydatki na marketing więc i musza więcej kosztować.

Ale nie jest tak e paci się tylko za logo. W niezalenych testach zwykle drosze marki wypadają lepiej ni tańsze, choć oczywiście zdarzają się wyjątki.

Osobiście wyznaję taką zasadę e wolę kupić auto rok starsze i zaoszczędzone kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, ni kupić auto na styk moich moliwości finansowych i pniej kierować się ceną przy zakupie zimwek.

Na papierze kilka metrw rnicy w drodze hamowania na mokrym to niewiele w praktyce czasem tego metra lub dwch zabraknie. Utrata zniek na ubezpieczenie to większa strata ni dooenie 500z na lepsze opony.

  Mam do wyboru kilka opon w rozmiarze 195/60/15 - cenowo rnią się - bywa, e znacznie. Na przykad: SAVA ESKIMO S3+ vs. FULDA KRISTALL MONTERO 3 - 40-50z rnicy / szt.
Obie marki pod koncernem GoodYear, obie opony w podobnych klasach wedug etykiet - C/E/67dB, E/C/69dB.

Nie patrz na etykiety tylko na testy.

Na logikę - opony w tych klasach - wybrabym najtańszą. Mam jednak jakiś tam sentyment do Fuldy, poniewa od lat sprawdzają się i na nich jedę. Ale jak mam do kupienia oponę Sava Eskimo S+ i oszczędzę 40z/szt., to robi rnicę-pytanie, czy (i czym) uzasadnioną.

Że co? 40z/sztukę robi rnicę? Wystarczy na dwa trzy miesiące zaoyć kapelusz by więcej zaoszczędzić na paliwie.

Pozdrawiam
Ergie

3 Data: Listopad 29 2013 17:38:40
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
Autor: RD 

W dniu 2013-11-29 17:02, Ergie pisze:

Uytkownik "RD"  napisa w wiadomości grup


  Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to
znaczy - jaka jest rnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?

Pewnie jak to w yciu - poowa ceny to marketing. Drosze marki mają
większe wydatki na marketing więc i musza więcej kosztować.

  To standard, ale czy za coś więcej. Bo tego waśnie dotyczy moje pytanie. Jeśli za nic więcej, to atwo zmienić podejście - jeśli nie ma rnicy, to po co przepacać. Zostawię to tym, ktrzy wydają swoje pieniądze bez zastanowienia.

Ale nie jest tak e paci się tylko za logo. W niezalenych testach
zwykle drosze marki wypadają lepiej ni tańsze, choć oczywiście
zdarzają się wyjątki.

Chyba jednak dua przesada z Twojej strony. Paci się te za testy. Na podobnej zasadzie co marketing, dziaają niby niezalene testy. Poza tym, nie da się (zwykle) porwnać dwch opon o tych samach rozmiarach na tych samych testach. Jedna opona i rozmiar mają w teście taki wynik, a inna w innym rozmiarze taki. Zresztą, popatrz chociaby na opisy opon w oponeo - mam na myśli te testy ADAC itp. Co mam porwnywać? Testy w rozmiarze 185/60/R14 - z 2009 roku?
Czy moe 2011 195/65/R15? Czy tez moe Sava 165/70/R14 - w 2012? Czy 2011 196/65/15? I tak dalej ... IMHO nierealne.

  Poza tym, oczywiście chętniej testowane są marki lepsze, to i testw będzie więcej waśnie tych marek.

  Jako "dowd" na kolejny argument przeciwko droszym oponom dodam wynik testu ADAC dla opon zimowych na 2013/2014 na podstawie artykuu:
http://moto.wp.pl/kat,106078,title,ADAC-test-opon-zimowych-2012,wid,15013162,wiadomosc.html

"Wśrd opon ocenionych jako „wystarczające” prym wiodą modele mniej uznanych producentw: Barum Polaris 3, Sava Eskimo S3+ oraz Marschal I’ZEN MW 15. To przedzia cenowy od ok. 180 do 200 z. Na dalszych pozycjach znalazy się: GoodYear UltraGrip 8, Semperit Master-Grip, Vredestein Snowtrac 3, Firestone Winterhawk 2 EVO, Dunlop SP Winterrensponse oraz Hankook Winter icept RS W442. Jak atwo zauwayć, w tej grupie znalazy się zarwno opony renomowanych firm, za ktre trzeba sporo zapacić, jak i produkty tych mniej powaanych producentw. Wyrnić naley jednak opony Goodyeara, ktre najlepiej spośrd caej stawki radzą sobie na mokrej nawierzchni; niestety znacznie gorzej na śniegu. "

  Sava Eskimo S3+ w interesującym mnie rozmiarze - do dostania za 200-230z.
  GoodYear UltraGrip 8 w tym samym rozmiarze - 300-330z

  Jak odnie powysze ceny i modele opon (w tym marki) w stosunku do tegorocznego testu ADAC?

Osobiście wyznaję taką zasadę e wolę kupić auto rok starsze i
zaoszczędzone kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, ni kupić
auto na styk moich moliwości finansowych i pniej kierować się ceną
przy zakupie zimwek.

Akurat dobre i ze opony mona zaoyć i do starego auta, i do nowego, niezalenie od tego, czy kupiono je na styk moliwości, czy nie.
Rozumiem, e biorąc pod uwagę powyszy test ADAC i droszego o 100z od Savy - GoodYear'a - wybrabyś GoodYear'a. Ale czy dobrze byś zrobi? Chyba nie. A kilka akapitw niej/wyej mnie przekonujesz, ebym wierzy testom (...).

Na papierze kilka metrw rnicy w drodze hamowania na mokrym to
niewiele w praktyce czasem tego metra lub dwch zabraknie. Utrata zniek
na ubezpieczenie to większa strata ni dooenie 500z na lepsze opony.

  Wszystko ok, zgadzam się, te tak w yciu staram się postępować. Tylko 500z więcej w przypadku, gdy dwie opony są do siebie podobne, to gupota. Waśnie szukam dowodw na to, e jedna opona jest "o tyle" lepsza od drugiej i warto do niej dopacić. Bo, e dopacić zawsze mona, to ja wiem... pytanie o sens.

Nie patrz na etykiety tylko na testy.

  Czyli jak wyej ju podaem informacje nt. testw - GoodYear Ultragrip 8 przegrywa w stosunku do Sava Eskimo S3+. Mam 100+ pln w kieszeni na sztuce i zadowolenie, tak? :>

Na logikę - opony w tych klasach - wybrabym najtańszą. Mam jednak
jakiś tam sentyment do Fuldy, poniewa od lat sprawdzają się i na nich
jedę. Ale jak mam do kupienia oponę Sava Eskimo S+ i oszczędzę
40z/szt., to robi rnicę-pytanie, czy (i czym) uzasadnioną.

Że co? 40z/sztukę robi rnicę? Wystarczy na dwa trzy miesiące zaoyć
kapelusz by więcej zaoszczędzić na paliwie.

Tak, robi. Nie ma potrzeby, ebym wydawa 160z więcej, ni muszę - "no bo tak".

4 Data: Listopad 29 2013 18:39:55
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Autor: Ergie 

Uytkownik "RD"  napisa w wiadomości grup

Ale nie jest tak e paci się tylko za logo. W niezalenych testach
zwykle drosze marki wypadają lepiej ni tańsze, choć oczywiście
zdarzają się wyjątki.

Chyba jednak dua przesada z Twojej strony. Paci się te za testy.

Na podobnej zasadzie co marketing, dziaają niby niezalene testy. Poza tym, nie da się (zwykle) porwnać dwch opon o tych samach rozmiarach na tych samych testach.
 Jedna opona i rozmiar mają w teście taki wynik, a inna w innym rozmiarze taki. Zresztą, popatrz chociaby na opisy opon w oponeo - mam na myśli te testy ADAC itp. Co mam porwnywać? Testy w rozmiarze 185/60/R14 - z 2009 roku?
Czy moe 2011 195/65/R15? Czy tez moe Sava 165/70/R14 - w 2012? Czy 2011 196/65/15? I tak dalej ... IMHO nierealne.

Nie rozumiem o czym piszesz. Jedynie testy tych samych rozmiarw mają sens i tylko takie spotykam. Wszystkie opony w teście maja ten sam rozmiar i są testowane na tym samym samochodzie.

Problem jest inny e ta sama opona w rnych rozmiarach rnie wypada w testach i to e 16-tka wypada dobrze wcale nie oznacza, e tak samo dobra będzie 18-tka. Ale jakieś oglne wnioski mona na podstawie testw wyciągnąć.

  Poza tym, oczywiście chętniej testowane są marki lepsze, to i testw będzie więcej waśnie tych marek.

To prawda, ale średnia pka te się zaapuje na testy, brakuje tylko testw "chińczykw", ale to chyba nie problem :-)

[ciach]

 Sava Eskimo S3+ w interesującym mnie rozmiarze - do dostania za 200-230z.
 GoodYear UltraGrip 8 w tym samym rozmiarze - 300-330z

No i ju jest pierwszy wniosek - nie kupuj UltraGripa :-)

Ja nie namawiam do kupowania droszych opon ale lepszych.

 Jak odnie powysze ceny i modele opon (w tym marki) w stosunku do tegorocznego testu ADAC?

Poszukaj więcej testw.

Osobiście wyznaję taką zasadę e wolę kupić auto rok starsze i
zaoszczędzone kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, ni kupić
auto na styk moich moliwości finansowych i pniej kierować się ceną
przy zakupie zimwek.

Akurat dobre i ze opony mona zaoyć i do starego auta, i do nowego, niezalenie od tego, czy kupiono je na styk moliwości, czy nie.
Rozumiem, e biorąc pod uwagę powyszy test ADAC i droszego o 100z od Savy - GoodYear'a - wybrabyś GoodYear'a. Ale czy dobrze byś zrobi? Chyba nie. A kilka akapitw niej/wyej mnie przekonujesz, ebym wierzy testom (...).

Nie zrozumiaeś ja nie namawiam do droszych opon tylko do lepszych. Jeśli tańsze są lepsze to biorę tańsze. Chodzi o to by mieć rezerwę kasy by przy wyborze opon nie kierować się ceną.

Na papierze kilka metrw rnicy w drodze hamowania na mokrym to
niewiele w praktyce czasem tego metra lub dwch zabraknie. Utrata zniek
na ubezpieczenie to większa strata ni dooenie 500z na lepsze opony.

 Czyli jak wyej ju podaem informacje nt. testw - GoodYear Ultragrip 8 przegrywa w stosunku do Sava Eskimo S3+. Mam 100+ pln w kieszeni na sztuce i zadowolenie, tak? :>

A moe jest coś co wygrywa i z Eskimo i z Ultragripem?

Że co? 40z/sztukę robi rnicę? Wystarczy na dwa trzy miesiące zaoyć
kapelusz by więcej zaoszczędzić na paliwie.

Tak, robi. Nie ma potrzeby, ebym wydawa 160z więcej, ni muszę - "no bo tak".

Nie pisaem o wydawaniu kasy "no bo tak", a tylko wtedy gdy to zwiększa bezpieczeństwo.

Pozdrawiam
Ergie

5 Data: Listopad 29 2013 19:08:08
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
Autor: RD 

W dniu 2013-11-29 18:39, Ergie pisze:

 Jedna opona i rozmiar mają w teście taki wynik, a inna w innym
rozmiarze taki. Zresztą, popatrz chociaby na opisy opon w oponeo -
mam na myśli te testy ADAC itp. Co mam porwnywać? Testy w rozmiarze
185/60/R14 - z 2009 roku?
Czy moe 2011 195/65/R15? Czy tez moe Sava 165/70/R14 - w 2012? Czy
2011 196/65/15? I tak dalej ... IMHO nierealne.

Nie rozumiem o czym piszesz. Jedynie testy tych samych rozmiarw mają
sens i tylko takie spotykam. Wszystkie opony w teście maja ten sam
rozmiar i są testowane na tym samym samochodzie.

Proszę, podaj mi rdo/testy, ktre spotykasz, bo ja jakoś nie mogę znaleć testu moliwie wielu opon w interesującym mnie rozmiarze 195/60/15. Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to:

     165/70 R14 T (2012)

     175/65 R14 T (2011)

     175/65 R14 T Ganzjahresreifen (2011)

     185/60 R15 T (2013)

     195/65 R15 T (2011)

     205/55 R16 H (2012)

     215/65 R16 T (2012)

     225/45 R17 H (2013)


http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

Jak na tej podstawie mam porwnać rne modele? Nie widzę moliwości.
O tym wyej pisaem. Jak porwnać modele z testu 195/65 R15 T (2011) do tegorocznych 185/60 R15 T (2013) ? Plus brakujące marki/modele.

Problem jest inny e ta sama opona w rnych rozmiarach rnie wypada w
testach i to e 16-tka wypada dobrze wcale nie oznacza, e tak samo
dobra będzie 18-tka. Ale jakieś oglne wnioski mona na podstawie testw
wyciągnąć.

  Waśnie o tym piszę. "Oglne wnioski" to będzie to samo, co "znikoma rnica pomiędzy podobnymi oponami, poniewa nie ma argumentw poza ceną, etykietą, albo znaną marką w teście". Więc wnioski adne.

No i ju jest pierwszy wniosek - nie kupuj UltraGripa :-)

Ja nie namawiam do kupowania droszych opon ale lepszych.

Ale tak:
"Osobiście wyznaję taką zasadę e wolę kupić auto rok starsze i zaoszczędzone kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, ni kupić auto na styk moich moliwości finansowych i pniej kierować się ceną przy zakupie zimwek. "

A czy ja pisaem, e kieruję się ceną? Cay czas pytam o rnicę (nie cenową) między oponami, ktrych zakup mnie interesuje.

Poszukaj więcej testw.

Bleah! :)

Nie zrozumiaeś ja nie namawiam do droszych opon tylko do lepszych.
Jeśli tańsze są lepsze to biorę tańsze. Chodzi o to by mieć rezerwę kasy
by przy wyborze opon nie kierować się ceną.

Zrozumiaem. Tylko ja pytam o to, jak wybrać "tę lepszą". A Ty mi wyjedasz z testami i e trzeba mieć kasę, eby się nie zastanawiać. A jak te testy mają wpynąć na decyzję, jeśli nie mogę porwnać rnych modeli marek w tym samym rozmiarze w tym samym roku? Nijak. Wniosek (przypisuję go Tobie): Wydawać pieniądze na tę numer 1 nie wane w jakim rozmiarze w teście z tego roku i nie zastanawiać się.

Nie pisaem o wydawaniu kasy "no bo tak", a tylko wtedy gdy to zwiększa
bezpieczeństwo.

Ergie, trochę jednak tak .. ;) A ja od początku pytam o to, czym się rni jedna od drugiej, eby wyciągnąć wnioski, a nie pacić "no bo tak", "bo to zwiększa bezpieczeństwo", czy nawet "bo inna opona danej marki jest w teście ADAC na pozycji pierwszej w 2013 roku".

6 Data: Listopad 29 2013 19:57:47
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-11-29 19:08, RD pisze:

W dniu 2013-11-29 18:39, Ergie pisze:
(...)
Nie rozumiem o czym piszesz. Jedynie testy tych samych rozmiarw mają
sens i tylko takie spotykam. Wszystkie opony w teście maja ten sam
rozmiar i są testowane na tym samym samochodzie.

Proszę, podaj mi rdo/testy, ktre spotykasz, bo ja jakoś nie mogę
znaleć testu moliwie wielu opon w interesującym mnie rozmiarze
195/60/15.

On jest teoretykiem i prędzej ci kaktus na ręce wyrośnie, ni się
doczekasz konkretw.

Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to:

     165/70 R14 T (2012)

     175/65 R14 T (2011)

     175/65 R14 T Ganzjahresreifen (2011)

     185/60 R15 T (2013)

     195/65 R15 T (2011)

     205/55 R16 H (2012)

     215/65 R16 T (2012)

     225/45 R17 H (2013)


http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

Jak na tej podstawie mam porwnać rne modele? Nie widzę moliwości.
O tym wyej pisaem. Jak porwnać modele z testu 195/65 R15 T (2011) do
tegorocznych 185/60 R15 T (2013) ? Plus brakujące marki/modele.

Spoko - ja poproszę o testy 205/50 R16. Rozmiar mniej typowy, droszy itd.

Problem jest inny e ta sama opona w rnych rozmiarach rnie wypada w
testach i to e 16-tka wypada dobrze wcale nie oznacza, e tak samo
dobra będzie 18-tka. Ale jakieś oglne wnioski mona na podstawie testw
wyciągnąć.

  Waśnie o tym piszę. "Oglne wnioski" to będzie to samo, co "znikoma
rnica pomiędzy podobnymi oponami, poniewa nie ma argumentw poza
ceną, etykietą, albo znaną marką w teście". Więc wnioski adne.

W związku z powyszym generalnie mona sobie w buty woyć wyniki z
testw opon "podobnych".

To chyba tyle :)

7 Data: Grudzien 02 2013 13:21:39
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Autor: Ergie 

Uytkownik "RD"  napisa w wiadomości grup

Proszę, podaj mi rdo/testy, ktre spotykasz, bo ja jakoś nie mogę znaleć testu moliwie wielu opon w interesującym mnie rozmiarze 195/60/15. Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to:

Jak nic nie ma to nie pozostaje Ci nic innego ni testy opon podobnych rozmiarw (obarczone będem) albo opinie uytkownikw (obarczone będem i autosugestią).

Problem jest inny e ta sama opona w rnych rozmiarach rnie wypada w
testach i to e 16-tka wypada dobrze wcale nie oznacza, e tak samo
dobra będzie 18-tka. Ale jakieś oglne wnioski mona na podstawie testw
wyciągnąć.

  Waśnie o tym piszę. "Oglne wnioski" to będzie to samo, co "znikoma rnica pomiędzy podobnymi oponami, poniewa nie ma argumentw poza ceną, etykietą, albo znaną marką w teście". Więc wnioski adne.

No nie do końca adne. Po przejrzeniu kilku testw mona zobaczyć pewne tendencje - np pewne opony są częściej w czowce a inne rzadziej.

Poszukaj więcej testw.

Bleah! :)

Przepraszam nie spodziewaem się e w tym rozmiarze to będzie problem. Sam ma dosyć popularny rozmiar 205/55r16 i testw od groma nie psodziewaem sięe w innym rozmiarze moe być z tym kopot.

Zrozumiaem. Tylko ja pytam o to, jak wybrać "tę lepszą". A Ty mi wyjedasz z testami i e trzeba mieć kasę, eby się nie zastanawiać. A jak te testy mają wpynąć na decyzję, jeśli nie mogę porwnać rnych modeli marek w tym samym rozmiarze w tym samym roku? Nijak. Wniosek (przypisuję go Tobie): Wydawać pieniądze na tę numer 1 nie wane w jakim rozmiarze w teście z tego roku i nie zastanawiać się.

Nic takiego nie napisaem - wręcz przeciwnie napisaem e wyniki opon w rnych rozmiarach mają się nijak do siebie.

Nie pisaem o wydawaniu kasy "no bo tak", a tylko wtedy gdy to zwiększa
bezpieczeństwo.

Ergie, trochę jednak tak .. ;) A ja od początku pytam o to, czym się rni jedna od drugiej, eby wyciągnąć wnioski, a nie pacić "no bo tak", "bo to zwiększa bezpieczeństwo", czy nawet "bo inna opona danej marki jest w teście ADAC na pozycji pierwszej w 2013 roku".

Pisaeś o oszczędzaniu i o tym e 40z robi rnicę. Dla mnie to aden argument przy wyborze opony. Marka sabym bo sabym ale jednak argumentem jest, a dobrym argumentem są wyniki.

Gdybym nie mia dostępu do adnych wynikw to jednak wolabym się kierować marką i innymi wynikami ni nie kierować niczym tylko zgadywać.

Pozdrawiam
Ergie

8 Data: Listopad 29 2013 17:16:37
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Autor: Czesław Wiśniak 

Na logikę - opony w tych klasach - wybrabym najtańszą. Mam jednak jakiś tam sentyment do Fuldy, poniewa od lat sprawdzają się i na nich jedę. Ale jak mam do kupienia oponę Sava Eskimo S+ i oszczędzę 40z/szt., to robi rnicę-pytanie, czy (i czym) uzasadnioną.

Uytkuję Dayton DW510, bardzo fajne.

9 Data: Listopad 29 2013 18:28:00
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
Autor: RD 

W dniu 2013-11-29 17:16, Czesaw Wiśniak pisze:

Na logikę - opony w tych klasach - wybrabym najtańszą. Mam jednak
jakiś tam sentyment do Fuldy, poniewa od lat sprawdzają się i na nich
jedę. Ale jak mam do kupienia oponę Sava Eskimo S+ i oszczędzę
40z/szt., to robi rnicę-pytanie, czy (i czym) uzasadnioną.

Uytkuję Dayton DW510, bardzo fajne.

  Tyle tylko, e są inne modele, ktre - jeśli wierzyć etykietom - mają lepsze parametry, a są w tej samej cenie. :) Ale dzięki.

10 Data: Listopad 29 2013 18:53:39
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Autor: Czesław Wiśniak 


jeśli wierzyć etykietom - mają

Przestań.

11 Data: Listopad 29 2013 17:34:02
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Autor: J.F 

Uytkownik "RD"  napisa w wiadomości grup

 Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to znaczy - jaka jest rnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?

Znasz troche niemiecki ? To masz.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_test_185_60_R15.aspx?ComponentId=185944&SourcePageId=31821

Uprzedzam - im wiekszy numerek, tym gorzej

ale ...
-tych co cie interesuja, to tam nie ma, bo to z niemieckiego rynku. Choc jak patrze na te ceny ... moze warto sie za Odre przejechac.
mogly byc w poprzednich latach oceniane inne - ale wtedy nie wiadomo czy  to nadal to samo.

-wyniki w roznych latach troche rozbiezne, moze rozmiar istotnie wplywa ?
-cholera wie jak oni te numerki nadaja, moze nie ma wiekszej roznicy miedzy 2 a 4.

P.S. Zle ten Kormoran wyszedl. Ale to na mokrym, bo na sniegu bardzo dobrze trzyma.

Sava, niby klasa ekonomiczna (ok. 200-230pln), a Fulda, niby średnia (ok. 230-260pln), ale porwnując etykiety opon, a take to, e obie marki naleą do koncernu GoodYear.. inna guma? Kraj produkcji (np. Francja(Fulda) vs. Polska(Sava))? To ma a takie znaczenie?

Kto wie, moze i ma, inna fabryka, inne maszyny, inna guma.
Tylko potem sie mozna zdziwic ze Dębica wcale nie w Polsce robiona :-)

Bo rnicę w porwnaniu chociaby dwch powyszych opon do Dębicy Frigo 2 - rozumiem. Mimo, e te podlega pod GoodYear, to sam produkt odbiega parametrami od powyszych (E/F/71dB) - chocia w niektrych sklepach wcale nie ceną.

Na te etykiete to przynajmniej jest jakas norma pomiaru, to moze rzetelne.

Na logikę - opony w tych klasach - wybrabym najtańszą.

No nie, na logike - zaoszczedzisz 200zl na oponach, a rozbijesz auto za 20 tys ...

Niestety - nie zagwarantuje ze drozsza bedzie lepsza :-)
I mimo testow ADAC nadal nic nie wiadomo :-)

J.

12 Data: Listopad 29 2013 18:07:47
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
Autor: RD 

W dniu 2013-11-29 17:34, J.F pisze:

Uytkownik "RD"  napisa w wiadomości grup
 Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to
znaczy - jaka jest rnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?

Znasz troche niemiecki ? To masz.
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_test_185_60_R15.aspx?ComponentId=185944&SourcePageId=31821


Uprzedzam - im wiekszy numerek, tym gorzej

ale ...
-tych co cie interesuja, to tam nie ma, bo to z niemieckiego rynku. Choc
jak patrze na te ceny ... moze warto sie za Odre przejechac.
mogly byc w poprzednich latach oceniane inne - ale wtedy nie wiadomo
czy  to nadal to samo.

-wyniki w roznych latach troche rozbiezne, moze rozmiar istotnie wplywa ?
-cholera wie jak oni te numerki nadaja, moze nie ma wiekszej roznicy
miedzy 2 a 4.

Acha. I w sumie nic nie wiadomo. ;)

P.S. Zle ten Kormoran wyszedl. Ale to na mokrym, bo na sniegu bardzo
dobrze trzyma.

GoodYear Ultragrip 8 te gorzej od Savy z Polski. Co dają te testy?

Kto wie, moze i ma, inna fabryka, inne maszyny, inna guma.
Tylko potem sie mozna zdziwic ze Dębica wcale nie w Polsce robiona :-)

Za to Sava tak (he he) ...

Na te etykiete to przynajmniej jest jakas norma pomiaru, to moze rzetelne.

O to,to,to! Wedug innego kolegi (Ergie) z tego wątku - mam patrzeć na testy. Niby niezalene. A porwnać rozmiary opon i modele to graniczy z cudem. Jak tu nie odnie wraenia, e jednak są to testy przedpacone?

Etykieta przynajmniej wskazuje podstawy, chocia brakuje jeszcze tutaj do porwnania jakości mieszanki/gumy i jakości produkcji - wprost z rozporządzenia, jak teraniejsze etykiety.

No nie, na logike - zaoszczedzisz 200zl na oponach, a rozbijesz auto za
20 tys ...

Rozumiem, e na tych droszych nie rozbiję. :)

Niestety - nie zagwarantuje ze drozsza bedzie lepsza :-)
I mimo testow ADAC nadal nic nie wiadomo :-)

  Dokadnie tak. Myślę, e jeśli ktoś bierze pod uwagę te swj budet, to warto podej do tego rozsądnie i wybrać dobry produkt za rozsądną cenę. Uniemoliwiają to niestety same opisy produktw - w zasadzie poza etykietą nie ma czego porwnywać. Podobnie testy nie dają wiele moliwości, chyba, e ma się na tyle szczęścia, e uytkuje się opony w konkretnym rozmiarze z testu, a testowane opony są w podobnym zakresie cenowym. Pozostaje chyba tylko ślepo wybierać opony na "mniej-więcej" w swojej kategorii cenowej.

13 Data: Listopad 29 2013 20:26:00
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
Autor: J.F 

Uytkownik "RD"  napisa
W dniu 2013-11-29 17:34, J.F pisze:

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_test_185_60_R15.aspx?ComponentId=185944&SourcePageId=31821
-cholera wie jak oni te numerki nadaja, moze nie ma wiekszej roznicy
miedzy 2 a 4.
Acha. I w sumie nic nie wiadomo. ;)

Ano nic. Ale przeciez nie liczysz ze ktos tu ma laboratorium badawcze opon i przetestowal tysiace egzemplarzy :-)

P.S. Zle ten Kormoran wyszedl. Ale to na mokrym, bo na sniegu bardzo
dobrze trzyma.
GoodYear Ultragrip 8 te gorzej od Savy z Polski. Co dają te testy?

A moze tak jest ?

Na te etykiete to przynajmniej jest jakas norma pomiaru, to moze rzetelne.
O to,to,to!

Ale pomiarow na sniegu i lodzie tam nie ma.

Wedug innego kolegi (Ergie) z tego wątku - mam patrzeć na testy. Niby niezalene.

ADAC chyba ma najwieksza niezaleznosc, no i cos tam mierzy, a nie tylko subiektywne odczucia.

A porwnać rozmiary opon i modele to graniczy z cudem. Jak tu nie odnie wraenia, e jednak są to testy przedpacone?

No, wszystkiego przeciez nie przetestuja.
Wybrali popularne modele z niemieckiego rynku i popularne rozmiary.

No nie, na logike - zaoszczedzisz 200zl na oponach, a rozbijesz auto za
20 tys ...
Rozumiem, e na tych droszych nie rozbiję. :)

Ale jak sie rozbijesz na tanszych, to bedziesz sobie dlugo w brode plul :-P

Tak czy inaczej - wlasciwe kryterium jest "dobra" a nie "tania".
Tylko ktore to sa te dobre :-)

I mimo testow ADAC nadal nic nie wiadomo :-)
 Dokadnie tak. Myślę, e jeśli ktoś bierze pod uwagę te swj budet, to warto podej do tego rozsądnie i wybrać dobry produkt za rozsądną cenę. Uniemoliwiają to niestety same opisy produktw - w zasadzie poza etykietą nie ma czego porwnywać. Podobnie testy nie dają wiele moliwości, chyba, e ma się na tyle szczęścia, e uytkuje się opony w konkretnym rozmiarze z testu, a testowane opony są w podobnym zakresie cenowym. Pozostaje chyba tylko ślepo wybierać opony na "mniej-więcej" w swojej kategorii cenowej.

Hm, jak na slepo ... to moze jednak zaufac ADAC i zaufac producentom, ze rozmiary az tak bardzo sie nie roznia ?

J.

14 Data: Listopad 29 2013 20:49:48
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
Autor: RD 

W dniu 2013-11-29 20:26, J.F pisze:

Ano nic. Ale przeciez nie liczysz ze ktos tu ma laboratorium badawcze
opon i przetestowal tysiace egzemplarzy :-)

  A no przyznam, e liczyem, e moe jest ktoś, kto siedzi w tej brany bardziej, bliej tych produkcji i potrafi coś powiedzieć na ten temat. :)


GoodYear Ultragrip 8 te gorzej od Savy z Polski. Co dają te testy?

A moze tak jest ?

To prbuję ustalić. ;)

Na te etykiete to przynajmniej jest jakas norma pomiaru, to moze
rzetelne.
O to,to,to!

Ale pomiarow na sniegu i lodzie tam nie ma.

A w testach nie ma innych opon, ktre na naszym rynku są. :)

ADAC chyba ma najwieksza niezaleznosc, no i cos tam mierzy, a nie tylko
subiektywne odczucia.

"chyba" ;) tak jak nasz GUM mierzy Iskry ;)

A porwnać rozmiary opon i modele to graniczy z cudem. Jak tu nie
odnie wraenia, e jednak są to testy przedpacone?

No, wszystkiego przeciez nie przetestuja.
Wybrali popularne modele z niemieckiego rynku i popularne rozmiary.

Więc pytanie, JAK mam porwnać oponę do innej w naszych warunkach, na naszym rynku i w rozmiarze, ktry akceptuje moje auto?:> Pytanie retoryczne.


Ale jak sie rozbijesz na tanszych, to bedziesz sobie dlugo w brode plul :-P

To fakt! ;))) I nie, e padao, e ślisko byo, a ja zamiast 5km/h jechaem 10km/h, tylko waśnie to - e aowaem na oponę nr 1 z testu ADAC 2013. Brzmi dziwnie, ale tak pewnie zakorzeni się w podświadomości.

Tak czy inaczej - wlasciwe kryterium jest "dobra" a nie "tania".
Tylko ktore to sa te dobre :-)

Czyli problem nie-do-roz-wią-za-nia.

Hm, jak na slepo ... to moze jednak zaufac ADAC i zaufac producentom, ze
rozmiary az tak bardzo sie nie roznia ?

Kiedy w samych testach rnią się wyniki od rozmiarw. :>

15 Data: Listopad 29 2013 23:26:11
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 29 Nov 2013 20:49:48 +0100, RD napisa(a):

W dniu 2013-11-29 20:26, J.F pisze:
ADAC chyba ma najwieksza niezaleznosc, no i cos tam mierzy, a nie tylko
subiektywne odczucia.
"chyba" ;) tak jak nasz GUM mierzy Iskry ;)

No wiesz, ADAC to nie jest gazeta, zyjaca z reklam.
Klub, miliony czlonkow, ktorzy placa po 50-100 euro, maja miliardowy
majatek, zyja z uslug swiadczonych czlonkom ... to moze i opony
testuja uczciwie.

J.

16 Data: Listopad 30 2013 00:00:45
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor:

W dniu pitek, 29 listopada 2013 23:26:11 UTC+1 uytkownik J.F. napisa:

No wiesz, ADAC to nie jest gazeta, zyjaca z reklam.

S take testy na stronie automobilklubu austriackiego:
http://www.oeamtc.at/?id=2500%2C%2C1004845%2C
i szwajcarskiego:
http://www.tcs.ch/de/test-sicherheit/testberichte/reifen/winterreifen.php
Od 2-3 lat wyniki s identyczne, ale wyniki wczeniejszych testw wykazuj niewielkie rozbienoci (porwnywaem ADAC i OEAMTC).
Wydaje mi si, e teraz robi te testy wsplnie (albo publikuj dane ADAC), a kiedy moe przeprowadzali je niezalenie.
Dla mnie ADAC jest godny zaufania. Kieruj si testami przy zakupie opon i jak na razie nie rozczarowaem si ;)

17 Data: Listopad 30 2013 00:04:36
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor:

W dniu pitek, 29 listopada 2013 17:34:02 UTC+1 uytkownik J.F napisa:

Choc jak patrze na te ceny ... moze warto sie za Odre przejechac.

Niedawno kupowaem nowe opony (letnie i zimowe). Porwnywaem ceny w Polsce, Niemczech, Austrii i w Czechach. Powiciem na to sporo czasu. Interesujce mnie modele opon najtaniej znalazem jednak w Polsce :D cho musz przyzna, e ceny wszdzie byy porwnywalne. Midzy najtaszymi ofertami duych rnic nie byo.

18 Data: Listopad 30 2013 12:07:16
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 30 Nov 2013 00:04:36,
napisa(a):

W dniu pitek, 29 listopada 2013 17:34:02 UTC+1 uytkownik J.F napisa:
Choc jak patrze na te ceny ... moze warto sie za Odre przejechac.

Niedawno kupowaem nowe opony (letnie i zimowe). Porwnywaem ceny w
Polsce, Niemczech, Austrii i w Czechach. Powiciem na to sporo
czasu. Interesujce mnie modele opon najtaniej znalazem jednak w
Polsce :D cho musz przyzna, e ceny wszdzie byy porwnywalne.
Midzy najtaszymi ofertami duych rnic nie byo.

Ale jak widze cene 62-101 za najlepsze .... 62 euro to nie jest drogo.
Tylko gdzie kupic Continental ContiWinterContact TS850 185/60 R15 T
za 62 euro ?

.... ha, ceneo podpowiada trzy miejsca gdzie sa 195/65 R15 91T
po 228 zl ... czeskie. Brac ?

a 185/60 R15 drozsze
http://www.oponymax.pl/
 267 bez kraju
http://www.oponyszybkoitanio.pl/prodszcz.php?id=41580
 234 czeskie

http://www.autokarman.pl/karta/23447/opona-contiwintcont-ts850-185-60r15-zima-osobowe/
http://www.autokarman.pl/karta/23446/opona-contiwintcont-ts850-185-60r15-zima-osobowe/
 247 i 250 zl ...

to ktore sa te najlepsze ? :-)


J.

19 Data: Listopad 30 2013 04:03:38
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor:

W dniu sobota, 30 listopada 2013 12:07:16 UTC+1 uytkownik J.F. napisa:

W przypadku poszukiwanych przeze mnie modeli najlepsza cena bya w Polsce ;)
Opony wyprodukowane jednak za granic: letnie w Niemczech, zimowe w Rumunii.
Podczas szukania skpiec i nokaut wyszukiway tasze oferty ni ceneo.
TS850 polecam, sam kupiem ten model do swojego auta ;) 205/55R16XL
Jedyna ich wada jak dotd stwierdziem: troch "gwid" gdy jedzie si po mokrej drodze (szczeglnie, gdy jest nieco wicej wody, np.w koleinach). W zimowych warunkach jeszcze nie sprawdzaem. Te 2cm niegu, ktre sparalioway miasto kilka dni temu to miech na sali. Czekam na prawdziwy opad niegu ;)

20 Data: Listopad 30 2013 13:04:46
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: RD 

W dniu 2013-11-30 12:07, J.F. pisze:

http://www.autokarman.pl/karta/23447/opona-contiwintcont-ts850-185-60r15-zima-osobowe/
http://www.autokarman.pl/karta/23446/opona-contiwintcont-ts850-185-60r15-zima-osobowe/
  247 i 250 zl ...

to ktore sa te najlepsze ? :-)

No nie artuj ;) Mylaem, e ju si czego nauczylimy. :>

P.S. Zamwiem jednak Fuld, ani to ekonomiczna Sava, ani najdroszy Continental. auj troch, e nie mam rozmiaru 195/65/15 albo wanie 185/60/15.

  Warunkw podczas testu i tak na drodze nie odtworzymy, warunki bd rne, wic wywnioskowaem, e rnice w idealnym tecie na poziomie czci centymetrw, czy nawet metra w hamowaniu, nie bd do powtrzenia na drodze mimo wszystko. Nie znajc natomiast rnic w skadzie gumy, czy innych podobnych parametrw/argumentw za/przeciw temu konkretnemu modelowi - wybraem rodek. Opony na ktrych i tak jed od duszego czasu i sprawdzaj si, ale jednak nie oszczdzaem na taszym odpowiedniku. Na drosze nie znalazem uzasadnienia (poza testami, na temat ktrych mam mieszane odczucia). Czy suszny wybr? Nie jestem pewien, ale poniewa brakuje argumentw, mona go za taki chyba uzna?

21 Data: Listopad 29 2013 19:47:22
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znacz enie?
Autor: Maciek 

Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:40:07 +0100, RD napisa(a):

vs. Polska(Sava))?

Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

22 Data: Listopad 29 2013 20:18:54
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: J.F 

Uytkownik "Maciek"  napisa w wiadomoci
Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:40:07 +0100, RD napisa(a):

vs. Polska(Sava))?
Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Dbice Furio made in England widzialem.

J.

23 Data: Listopad 29 2013 20:42:35
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: RD 

W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:

Uytkownik "Maciek"  napisa w wiadomoci
Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:40:07 +0100, RD napisa(a):
vs. Polska(Sava))?
Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

Moe marka tak. Tak jak Zelmer polski, ale rrrobiony w rrrrpc.

Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Dbice Furio made in England widzialem.

Egzakli.
  Sava made in Poland:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3-- 195-60-r15-88-t#33515167

24 Data: Listopad 29 2013 20:48:50
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: J.F 

Uytkownik "RD"  napisa w wiadomoci
W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:

Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Egzakli.
 Sava made in Poland:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3-- 195-60-r15-88-t#33515167

ale takiej stronie nie calkiem bym wierzyl - wystarczy ze sie ktos pomylil.
Jakby tak zdjecie bylo lepsze i bok bylo widac...

J.

25 Data: Listopad 30 2013 13:16:03
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Artur Malg 

W dniu 2013-11-29 20:48, J.F pisze:

Uytkownik "RD"  napisa w wiadomoci
W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:
Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Egzakli.
 Sava made in Poland:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3-- 195-60-r15-88-t#33515167

ale takiej stronie nie calkiem bym wierzyl - wystarczy ze sie ktos pomylil.
Jakby tak zdjecie bylo lepsze i bok bylo widac...

A wystarczy Ci odpowied, e z linii produkcyjnych Dbicy schodz opony
marek: Dbica, Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava?

:P

26 Data: Grudzien 09 2013 16:51:24
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Marek 

On 29.11.2013 20:48, J.F wrote:

Uytkownik "RD"  napisa w wiadomoci
W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:
Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Egzakli.
 Sava made in Poland:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3-- 195-60-r15-88-t#33515167

ale takiej stronie nie calkiem bym wierzyl - wystarczy ze sie ktos pomylil.
Jakby tak zdjecie bylo lepsze i bok bylo widac...

J.

Mialem SAVY i sa robione w PL.

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

27 Data: Listopad 29 2013 20:58:19
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Maciek 

Dnia Fri, 29 Nov 2013 20:42:35 +0100, RD napisa(a):

Egzakli.
  Sava made in Poland:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3-- 195-60-r15-88-t#33515167

Moze czesc produkcji ostatnio przeniesli, ale zasadniczo jest to opona
slowenska. Fiat nie jest polski, chociaz go skladaja w PL.

"Kao prvo , Sava se ne proizvodi samo u Poljskoj ili Sloveniji pa ti to
treba biti sinonim za los kvalitet , ona se proizvodi i u Nemackoj (Eskimo
HP) , u Juznoj Africi , Francuskoj , Tajlandu , Americi , Spaniji"

I z tegorocznego katalogu Savy:

Velika koliina pneumatika se jo uvek proizvodi u
fabrici Goodyear Dunlop Sava Tires u Sloveniji koja
spada meu najbolje pogone za proizvodnju pneumatika
u Evropi.

Przetlumaczyc?

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

28 Data: Listopad 29 2013 21:49:39
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Artur Malg 

W dniu 2013-11-29 20:58, Maciek pisze:

Dnia Fri, 29 Nov 2013 20:42:35 +0100, RD napisa(a):

Egzakli.
   Sava made in Poland:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3-- 195-60-r15-88-t#33515167

Moze czesc produkcji ostatnio przeniesli, ale zasadniczo jest to opona
slowenska. Fiat nie jest polski, chociaz go skladaja w PL.

No i co z tego, e soweska? Toyota jest japoska podobno...

Przetlumaczyc?

Nie na takiej potrzeby - istnieje spora szansa, e zrobiby to
niezupenie zgodnie z materiaem rdowym.

29 Data: Listopad 29 2013 22:19:48
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Maciek 

Dnia Fri, 29 Nov 2013 21:49:39 +0100, Artur Malg napisa(a):

Nie na takiej potrzeby - istnieje spora szansa, e zrobiby to
niezupenie zgodnie z materiaem rdowym.

A na jakiej podstawie tak sadzisz, he?

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

30 Data: Listopad 30 2013 13:16:16
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Artur Malg 

W dniu 2013-11-29 22:19, Maciek pisze:

Dnia Fri, 29 Nov 2013 21:49:39 +0100, Artur Malg napisa(a):

Nie na takiej potrzeby - istnieje spora szansa, e zrobiby to
niezupenie zgodnie z materiaem rdowym.

A na jakiej podstawie tak sadzisz, he?

Po tym co podrzucie i braku ustosunkowania si do japoskiej
Toyoty. Z Sav jest zdaje si jeszcze zabawniej ni z Debic
- Goodyear jest wycznym wacicielem Savy (cakowite przejcie
miao miejsce chyba w 2004 roku) i Sava staa tylko mark Goodyear-a,
tak wic soweska to ona jest tylko na tyle, na ile akurat partia opon
zostaa wyprodukowana w Sowenii. W Dbicy Goodyear ma ~60% udziaw
i mimo faktu, e z linii schodz opony marki Dbica, Goodyear, Dunlop,
Fulda i Sava, to nadal pozostaje firma polsk, cho opony z logiem
Dbica s wytwarzane rwnie w fabrykach w innych krajach.

31 Data: Listopad 30 2013 13:51:02
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:16:16 +0100, Artur Malg napisa(a):

Po tym co podrzucie i braku ustosunkowania si do japoskiej
Toyoty.

Na temat Toyoty nic nie wiem, natomiast wiem, ze w slowenskich zakladach
utrzymano produkcje tych samych marek opon Sava, ktore byly tam robione
przed wykupieniem przed Goodyeara. Nie ma zadnych podstaw zeby sadzic, ze
przy okazji zmiany wlasciciela cokolwiek w tych oponach zmieniono - bieznik
maja identyczny, a czy modyfikowano mieszanke, nie wiemy, ale pewnie nie,
skoro poprzednia dzialala i opony dobrze sie sprzedawaly. Wiec dla mnie to
nadal sa opony slowenskie. Przeciez nie dyskutujemy tu o tym, dokad
trafiaja podatki od sprzedazy.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

32 Data: Listopad 30 2013 14:40:20
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Artur Malg 

W dniu 2013-11-30 13:51, Maciek pisze:

Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:16:16 +0100, Artur Malg napisa(a):

Po tym co podrzucie i braku ustosunkowania si do japoskiej
Toyoty.

Na temat Toyoty nic nie wiem,

Szkoda :)

natomiast wiem, ze w slowenskich zakladach
utrzymano produkcje tych samych marek opon Sava, ktore byly tam robione
przed wykupieniem przed Goodyeara.

Opony marki Sava s produkowane w rnych krajach - w szczeglnoci
niekoniecznie w Sowenii.

Nie ma zadnych podstaw zeby sadzic, ze
przy okazji zmiany wlasciciela cokolwiek w tych oponach zmieniono - bieznik
maja identyczny, a czy modyfikowano mieszanke, nie wiemy, ale pewnie nie,
skoro poprzednia dzialala i opony dobrze sie sprzedawaly. Wiec dla mnie to
nadal sa opony slowenskie.

LOL - argumentacja jest w sumie do zabawna, skoro Sava od lat 60
tuka wielu opon na licencji Semperita, a od poowy lat 90 grasuje
tam Goodyear, ktry by wikszociowym udziaowcem i pniej
wacicielem. Ba, teraz to nawet marka nie jest soweska.

Przeciez nie dyskutujemy tu o tym, dokad trafiaja podatki od sprzedazy.

Nie, skor opony Sava tuk np. w Dbicy :)

33 Data: Listopad 30 2013 15:33:54
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 30 Nov 2013 14:40:20 +0100, Artur Malg napisa(a):

LOL - argumentacja jest w sumie do zabawna, skoro Sava od lat 60
tuka wielu opon na licencji Semperita, a od poowy lat 90 grasuje
tam Goodyear, ktry by wikszociowym udziaowcem i pniej
wacicielem. Ba, teraz to nawet marka nie jest soweska.

Rozumujac w ten sposob dojdziemy do wniosku, ze w ogole ne ma produktow
oyginalnych. W koncu kazdy producent opon korzystal z patentow pana
Goodyeara....

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

34 Data: Listopad 30 2013 16:14:24
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Artur Malg 

W dniu 2013-11-30 15:33, Maciek pisze:

Dnia Sat, 30 Nov 2013 14:40:20 +0100, Artur Malg napisa(a):

LOL - argumentacja jest w sumie do zabawna, skoro Sava od lat 60
tuka wielu opon na licencji Semperita, a od poowy lat 90 grasuje
tam Goodyear, ktry by wikszociowym udziaowcem i pniej
wacicielem. Ba, teraz to nawet marka nie jest soweska.

Rozumujac w ten sposob dojdziemy do wniosku, ze w ogole ne ma produktow
oyginalnych.

Nie, to najwyej twoja cieka "rozumowania".

W koncu kazdy producent opon korzystal z patentow pana
Goodyeara....

Nie ciemniaj i nie kombinuj - wiele firm 'robio' na licencjach itd.
i nie ma w tym nic zego. To co Ty nazwae "bienikiem Sava-y' moe
wcale nie by ich pomysu/autorstwa itd., a nawet jeli, to jest
obecnie wasnoci Goodyear, tak jak caa Sava, ktra nie jest
ju soweska w adnej czci. Dla przykadu - polska D-124 produkowana
do 2005 w Dbicy to licencja Uniroyal. No, ale ta opona bya polska :)

Napisae:
"Savy sa slowenskie, i zawsze byly."

Powysze nie jest prawd - Savy byy soweskie i od dawna ju nie s.
Zreszt zbytnio 'patriotyczne' bzdety do niczego dobrego nie prowadz
- poszukaj sobie np. informacji o firmie TIGAR.

35 Data: Listopad 30 2013 16:57:18
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 30 Nov 2013 16:14:24 +0100, Artur Malg napisa(a):

Nie ciemniaj i nie kombinuj - wiele firm 'robio' na licencjach itd.
i nie ma w tym nic zego. To co Ty nazwae "bienikiem Sava-y' moe
wcale nie by ich pomysu/autorstwa itd.,

Ja kombinuje? Ja po prostu twierdze, ze trzeba wyznaczyc jakas cezure,
inaczej dojdziemy do wniosku, ze pojecie produktu oryginalnego jest puste.
Ja dla swoich potrzeb nazywam bieznikiem Savy ten wzor, ktory ta firma
stosowala za czasow wlasnosci slowenskiej. Nie zamierzam cofac sie ze
sledztwem do prehistorii, bo po co? Dojde do sp. pana Goodyeara i dowiem
sie, ze sciemniam.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba

36 Data: Listopad 30 2013 17:17:02
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Artur Malg 

W dniu 2013-11-30 16:57, Maciek pisze:

Dnia Sat, 30 Nov 2013 16:14:24 +0100, Artur Malg napisa(a):

Nie ciemniaj i nie kombinuj - wiele firm 'robio' na licencjach itd.
i nie ma w tym nic zego. To co Ty nazwae "bienikiem Sava-y' moe
wcale nie by ich pomysu/autorstwa itd.,

Ja kombinuje?

Tak:
"Savy sa slowenskie, i zawsze byly."

Ja po prostu twierdze, ze trzeba wyznaczyc jakas cezure,
inaczej dojdziemy do wniosku, ze pojecie produktu oryginalnego jest puste.

Hmmm, prbujesz ciemnia i kombinowa coraz bardziej.
Pki co, to Ty jeste autorem stwierdzenia, e "pojecie produktu
oryginalnego jest puste."

Ja dla swoich potrzeb nazywam bieznikiem Savy ten wzor, ktory ta firma
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
stosowala za czasow wlasnosci slowenskiej.

Dla swoich potrzeb :)

Nie zamierzam cofac sie ze
sledztwem do prehistorii,

Jakiej prehistorii? Te ostanie ~20 lat?

bo po co? Dojde do sp. pana Goodyeara i dowiem
sie, ze sciemniam.

Sabo si bronisz.

37 Data: Listopad 30 2013 13:55:36
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:16:16 +0100, Artur Malg napisa(a):

Po tym co podrzucie i braku ustosunkowania si do japoskiej
Toyoty. Z Sav jest zdaje si jeszcze zabawniej ni z Debic
- Goodyear jest wycznym wacicielem Savy (cakowite przejcie
miao miejsce chyba w 2004 roku) i Sava staa tylko mark Goodyear-a,
tak wic soweska to ona jest tylko na tyle, na ile akurat partia opon
zostaa wyprodukowana w Sowenii. W Dbicy Goodyear ma ~60% udziaw

juz 76%.

i mimo faktu, e z linii schodz opony marki Dbica, Goodyear, Dunlop,
Fulda i Sava, to nadal pozostaje firma polsk, cho opony z logiem

60% ... troche duzo zeby to nazwac "firma polska".

Sava formalnie tez pewnie jest slowenska spolka.

Dbica s wytwarzane rwnie w fabrykach w innych krajach.

No wlasnie - cos mi sie widzi ze zarzad europejskiego GY robi co chce,
a zarzad polskiej firmy dba o interesy glownego akcjonariusza :-)
W przyzwoity sposob, ale jednak glownego.

J.

38 Data: Listopad 30 2013 14:31:19
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Artur Malg 

W dniu 2013-11-30 13:55, J.F. pisze:

Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:16:16 +0100, Artur Malg napisa(a):
Po tym co podrzucie i braku ustosunkowania si do japoskiej
Toyoty. Z Sav jest zdaje si jeszcze zabawniej ni z Debic
- Goodyear jest wycznym wacicielem Savy (cakowite przejcie
miao miejsce chyba w 2004 roku) i Sava staa tylko mark Goodyear-a,
tak wic soweska to ona jest tylko na tyle, na ile akurat partia opon
zostaa wyprodukowana w Sowenii. W Dbicy Goodyear ma ~60% udziaw

juz 76%.

Pewnie to wzie z ich strony, gdzie napisano:
"TC Dbica S.A. jest obecna na Giedzie Papierw Wartociowych w
Warszawie od 1994 roku. Gwnym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej
Dbica S.A. jest Goodyear S.A. z siedzib w Luksemburgu, ktry posiada
(cznie, bezporednio i porednio) 10.546.155 akcji stanowicych ok.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
76,406% kapitau zakadowego Spki. Bardzo dzikujemy naszym
inwestorom za zaufanie. "

i mimo faktu, e z linii schodz opony marki Dbica, Goodyear, Dunlop,
Fulda i Sava, to nadal pozostaje firma polsk, cho opony z logiem

60% ... troche duzo zeby to nazwac "firma polska".

60% to nie 100%

Sava formalnie tez pewnie jest slowenska spolka.

Kontakt Sava - Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o.

Kontakt Dbica - Firma Oponiarska Dbica S.A.

Dbica s wytwarzane rwnie w fabrykach w innych krajach.

No wlasnie - cos mi sie widzi ze zarzad europejskiego GY robi co chce,

Ciekawe - co to znaczy robi co chce?

a zarzad polskiej firmy dba o interesy glownego akcjonariusza :-)
W przyzwoity sposob, ale jednak glownego.

W interesie firmy jak i gwnego akcjonariusza (a nie waciciela, jak
w Sava) jest sprzeda i zyski. Jakie marki bd schodziy z linii to
w zasadzie kwestie czysto ekonomiczne.

39 Data: Listopad 30 2013 22:17:51
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 30 Nov 2013 14:31:19 +0100, Artur Malg napisa(a):

W dniu 2013-11-30 13:55, J.F. pisze:
Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:16:16 +0100, Artur Malg napisa(a):
W Dbicy Goodyear ma ~60% udziaw
juz 76%.

Pewnie to wzie z ich strony, gdzie napisano:
"TC Dbica S.A. jest obecna na Giedzie Papierw Wartociowych w
Warszawie od 1994 roku. Gwnym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej
Dbica S.A. jest Goodyear S.A. z siedzib w Luksemburgu, ktry posiada
(cznie, bezporednio i porednio) 10.546.155 akcji stanowicych ok.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
76,406% kapitau zakadowego Spki.

Nawet jesli posrednio, to jakas roznica ?
10% posiada Goodyear Holding Poland Sp. z o.o.

i mimo faktu, e z linii schodz opony marki Dbica, Goodyear, Dunlop,
Fulda i Sava, to nadal pozostaje firma polsk, cho opony z logiem
60% ... troche duzo zeby to nazwac "firma polska".
60% to nie 100%

A 40% wystarczy aby firma byla "polska" ? 25%, 1% ?

Jak na moj gust to choc 50%
 
Sava formalnie tez pewnie jest slowenska spolka.
Kontakt Sava - Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o.
wow, jeszcze jedna spolka :-)
Kontakt Dbica - Firma Oponiarska Dbica S.A.

Ale to zle patrzysz.
Firma Druba za proizvodnjo pnevmatik d.o.o., zwana dalej Sava
Tires, czy
 Goodyear Dunlop Sava Tires, druba za proizvodnjo pnevmatik, d.o.o.
kofjeloka c. 6
4000 Kranj, Slovenija

A z drugiej strony
Contact Dbica S.A.  [...]

Dbica s wytwarzane rwnie w fabrykach w innych krajach.
No wlasnie - cos mi sie widzi ze zarzad europejskiego GY robi co chce,
Ciekawe - co to znaczy robi co chce?

Ze jak stwierdza ze fabryka w Anglii ma wolne moce, a w Niemczech jest
duzo zamowien na tanie opony ... to nikt sie o zdanie w Debicy nie
pyta :-)

a zarzad polskiej firmy dba o interesy glownego akcjonariusza :-)
W przyzwoity sposob, ale jednak glownego.
W interesie firmy jak i gwnego akcjonariusza (a nie waciciela, jak
w Sava) jest sprzeda i zyski. Jakie marki bd schodziy z linii to
w zasadzie kwestie czysto ekonomiczne.

Niby masz racje, ale dalekosieznym interesie akcjonariuszy powinno tez
byc aby marka Debica rosla w sile, firma sie rozwijala, rosla wartosc
akcji i dywidenda. Tymczasem w interesie glownego akcjonariusza jest
tanio przejac reszte udzialow :-)

J.

40 Data: Listopad 30 2013 13:18:22
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Artur Malg 

W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:

Uytkownik "Maciek"  napisa w wiadomoci
Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:40:07 +0100, RD napisa(a):
vs. Polska(Sava))?
Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Dbice Furio made in England widzialem.

A to co dziwnego? A made in Slovenia? :)

41 Data: Listopad 30 2013 13:39:22
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:18:22 +0100, Artur Malg napisa(a):

W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:
vs. Polska(Sava))?
Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Dbice Furio made in England widzialem.

A to co dziwnego?

Troche dziwne. No i z ogonkiem mnie lekko zaintrygowalo :-)

A made in Slovenia? :)

Jesli sa ... to moga byc i Sava made in Poland.

J.

42 Data: Listopad 30 2013 13:43:46
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Artur Malg 

W dniu 2013-11-30 13:39, J.F. pisze:

Dnia Sat, 30 Nov 2013 13:18:22 +0100, Artur Malg napisa(a):
W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:
vs. Polska(Sava))?
Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

Dbice Furio made in England widzialem.

A to co dziwnego?

Troche dziwne. No i z ogonkiem mnie lekko zaintrygowalo :-)

A made in Slovenia? :)

Jesli sa ...

Kiedy o tym pisaem...

to moga byc i Sava made in Poland.

S i o ty pisaem nawet dzisiaj:)

43 Data: Listopad 30 2013 14:17:36
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
Autor: Irokez 

W dniu 2013-11-29 16:40, RD pisze:

Witajcie,

 Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to znaczy - jaka jest rnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?


 Mam do wyboru kilka opon w rozmiarze 195/60/15 - cenowo rnią się - bywa, e znacznie. Na przykad: SAVA ESKIMO S3+ vs. FULDA KRISTALL MONTERO 3 - 40-50z rnicy / szt.

Brabym znowu Savę i nie kombinowa ju więcej.
Miaem Sava Eskimo S3 (bez plus) w Alfie 156, jest te teraz w Lagunie 2 oraz w Focusie. Tam gdzie większo wymiękaa, tam Sava ciągnęa auto (mieszkam w grzystym terenie i jedę w miejsca mocno zaniedbane przez pugi). Zachciao mi się po zmianie auta wybrać w/g testw adac czy jakoś tak i kupiem Uniroyal MS+.
Czekam a się skończą i wracam do Savy, bo Laguna z lepiej w tym samym miejscu jedzie ni Avensis. Waą obie podobnie.
Zresztą Laguną jedzi kobitka i czasami chopy się dziwią, "jak pani tu wjechaa?" ;)

Moesz te pomyśleć o Michelin Alpine. Te fajne.

Pozdrofka

--
Irokez

44 Data: Listopad 30 2013 19:26:37
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
Autor: Marcin N 

W dniu 2013-11-29 16:40, RD pisze:

Witajcie,

  Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to
znaczy - jaka jest rnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?

Kormorany winter świetnie się spisują w polskie śnienej zimie.
Jakieś japońskie prawie dwa razy drosze - są gorsze w naszych warunkach.
Być moe lepiej się spisują na bocie pośniegowym, jednak na śniegu - mogą Kormoranom buty czyścić.

Jak więc widzisz - cena to nie wszystko. Moje doświadczenie pokazuje, e lepiej kupić tanie polskie.


--
MN

45 Data: Grudzien 01 2013 15:11:52
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę zn aczenie?
Autor: Trybun 

W dniu 2013-11-29 16:40, RD pisze:

Witajcie,

 Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to znaczy - jaka jest rnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?


 Mam do wyboru kilka opon w rozmiarze 195/60/15 - cenowo rnią się - bywa, e znacznie. Na przykad: SAVA ESKIMO S3+ vs. FULDA KRISTALL MONTERO 3 - 40-50z rnicy / szt.
Obie marki pod koncernem GoodYear, obie opony w podobnych klasach wedug etykiet - C/E/67dB, E/C/69dB.
Sava, niby klasa ekonomiczna (ok. 200-230pln), a Fulda, niby średnia (ok. 230-260pln), ale porwnując etykiety opon, a take to, e obie marki naleą do koncernu GoodYear.. inna guma? Kraj produkcji (np. Francja(Fulda) vs. Polska(Sava))? To ma a takie znaczenie?

Bo rnicę w porwnaniu chociaby dwch powyszych opon do Dębicy Frigo 2 - rozumiem. Mimo, e te podlega pod GoodYear, to sam produkt odbiega parametrami od powyszych (E/F/71dB) - chocia w niektrych sklepach wcale nie ceną.

Na logikę - opony w tych klasach - wybrabym najtańszą. Mam jednak jakiś tam sentyment do Fuldy, poniewa od lat sprawdzają się i na nich jedę. Ale jak mam do kupienia oponę Sava Eskimo S+ i oszczędzę 40z/szt., to robi rnicę-pytanie, czy (i czym) uzasadnioną.

Pozdr,
R

Klasa tzw. ekonomiczna to taka ktrą kupiem wczoraj  - uywane - 4 zimowki z felgmi i przeoeniem wynioso mnie to razem 200z.

46 Data: Grudzien 09 2013 15:18:43
Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawd znaczenie?
Autor: Marek 

Uzytkuje kilka aut z roznymi gumami:
Fulda Montero 3 - po roku opona pekla z boku.
Michelin Alipn - od lat zadnych problemow
Debica Frigo i Frigo2 w malych autach spisuje sie znakomicie.
Sava bardzo szybko sie scierala.

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znacz enie?



Grupy dyskusyjne