Grupy dyskusyjne   »   optymalne obroty

optymalne obroty



1 Data: Kwiecien 20 2010 07:53:39
Temat: optymalne obroty
Autor: mz 

Witam
Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i
dlaczego ?
Do tej pory jeżdziłem na  słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu nagle
nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym wiedzieć
od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.
Pozdrawiam



2 Data: Kwiecien 20 2010 08:12:42
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: SET 


Użytkownik "mz"  napisał w wiadomości

Witam
Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i
dlaczego ?
Do tej pory jeżdziłem na  słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu nagle
nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym
wiedzieć
od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.
Pozdrawiam



Podaj szybciutko czy to benzyna czy dizelek, pojemność, czy zaturbiona i
masę autka bo cię zjedzą zaraz :)

3 Data: Kwiecien 20 2010 08:51:38
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: mz 

Samochód to Zafira turbo disel 2,2l  z 2003 r.

4 Data: Kwiecien 20 2010 09:45:18
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-04-20, mz  wrote:

Samochód to Zafira turbo disel 2,2l  z 2003 r.

A pytasz o rozpędzanie się pod górkę, wleczenie się w korku,
jazdę ze stałą (jaką?) prędkością czy o wyprzedzanie?

Krzysiek Kiełczewski

5 Data: Kwiecien 20 2010 11:20:39
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2010-04-20 08:51,  *mz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Samochód to Zafira turbo disel 2,2l  z 2003 r.

Zwykła jazda, bez przyspieszeń po równym spokojnie około 1500rpm możesz trzymać. Pod górkę 2000 jeśli obroty nie spadają (czytaj jeśli górka nie za stroma :) ).
Jak wyprzedasz z tych 1500 to redukcja.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

6 Data: Kwiecien 20 2010 06:26:02
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Witam
Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz
i dlaczego ?
Do tej pory jeżdziłem na  słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu
nagle nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale
chciałbym wiedzieć od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania
oborotomierza. Pozdrawiam

ponizej czerwonych kresek.
(jakie pytanie, taka odpowiedz...)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
....i to by było na tyle
Jan T. Stanisławski

7 Data: Kwiecien 20 2010 08:52:48
Temat: Re: optymalne obroty
Autor:


Użytkownik "mz"  napisał w wiadomości

od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.

Zależy od auta
W niektórych obszar zalecany jest na zielono, w niektórych nic nie ma, a optimum jest w środku skali

8 Data: Kwiecien 20 2010 09:06:03
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik m napisał:


Użytkownik "mz"  napisał w wiadomości
od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.


Zależy od auta
W niektórych obszar zalecany jest na zielono, w niektórych nic nie ma, a optimum jest w środku skali
W nowych autach jest nawet "sufler" podpowiadajacy (na wyswietlacvzu) kiedy zmienic bieg aby jazda byla optymalna i eco :-)
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

9 Data: Kwiecien 20 2010 09:09:47
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: bratPit[pr] 

od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.

Zależy od auta
W niektórych obszar zalecany jest na zielono, w niektórych nic nie ma, a optimum jest w środku skali

W nowych autach jest nawet "sufler" podpowiadajacy (na wyswietlacvzu) kiedy zmienic bieg aby jazda byla optymalna i eco :-)

phi, ekonomizer już był w Audi 100 1.8 z końca lat 80-tych (żółta lub zielona? strzałka) ;-)

brat

10 Data: Kwiecien 20 2010 09:33:05
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: macko 


Użytkownik "bratPit[pr]"  napisał w wiadomości

phi, ekonomizer już był w Audi 100 1.8 z końca lat 80-tych (żółta lub
zielona? strzałka) ;-)


A w Ładzie Samarce wskaźnik ECON? to były czasy :)

pzdr. macko

11 Data: Kwiecien 20 2010 09:51:15
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: bratPit[pr] 


phi, ekonomizer już był w Audi 100 1.8 z końca lat 80-tych (żółta lub
zielona? strzałka) ;-)


A w Ładzie Samarce wskaźnik ECON? to były czasy :)

no i były jeszcze Wartburgi dwusuwy z "przepływomierzem" paliwa i wskaźnikiem w postaci linijki LED-owej :-)
brat

12 Data: Kwiecien 20 2010 09:06:49
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: bratPit[pr] 

Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i dlaczego ?
Do tej pory jeżdziłem na  słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu nagle nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym wiedzieć od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.

ktoś mądry tłumaczył mi kiedyś, że optimum z punktu widzenia mechaniki to zakres między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej, a że w praktyce tak się nie jeździ to już inna kwestia,
brat

13 Data: Kwiecien 20 2010 10:39:00
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: ArturVF500 


Użytkownik "bratPit[pr]"  napisał w wiadomości

Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i
dlaczego ?
Do tej pory jeżdziłem na  słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu
nagle nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym
wiedzieć od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania
oborotomierza.

ktoś mądry tłumaczył mi kiedyś, że optimum z punktu widzenia mechaniki to
zakres między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej, a że w
praktyce tak się nie jeździ to już inna kwestia,
brat

znaczy sie powinienem jezdzic miedzy 7000 a 8500?;)

pozdrawiam
Artur

14 Data: Kwiecien 20 2010 12:13:04
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: bratPit[pr] 


Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i
dlaczego ?
Do tej pory jeżdziłem na  słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu nagle nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym wiedzieć od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.

ktoś mądry tłumaczył mi kiedyś, że optimum z punktu widzenia mechaniki to zakres między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej, a że w praktyce tak się nie jeździ to już inna kwestia,

znaczy sie powinienem jezdzic miedzy 7000 a 8500?;)

dokładnie tak :-)
ja mam lepiej bo między 2800 a 5250 :-)
brat

15 Data: Kwiecien 20 2010 08:26:44
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: to 

mz wrote:

Do tej pory jeÂżdziÂłem na  sÂłuch - w aucie nie byÂło obrotomierza a tu
nagle nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeÂżdze na sÂłuch (...)

I pozostań przy tej metodzie.

--
cokolwiek

16 Data: Kwiecien 20 2010 10:49:26
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: Brzezi 

wto, 20 kwi 2010 o 07:53 GMT, mz napisał(a):

Witam
Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i
dlaczego ?
Do tej pory jeżdziłem na  słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu nagle
nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym wiedzieć
od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.

Duze statki towarowe, kontenerowce itp, to ich silniki maja obroty
optymalne gdzies na poziomie 150-250rpm...

Duze autokary i samochody ciezarowe("TIRy"),  to moaja obroty optymalne ok
750-1500.

Skuter ktory kiedys mialem to ruszal od 3krpm, wtedy zaciskalo sie sprzeglo
odsrodkowe, podczas normalnej jazdy obroty utrzymywaly sie gdzies na
poziomie 7krpm, a przy mocniejszym przyspieszaniu obroty rosly do 13krpm...

Pomoglem?

Pozdrawiam
Brzezi

17 Data: Kwiecien 20 2010 11:50:24
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: mz 


Użytkownik "Brzezi"  napisał w wiadomości

wto, 20 kwi 2010 o 07:53 GMT, mz napisał(a):

Witam
Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i
dlaczego ?
Do tej pory jeżdziłem na  słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu
nagle
nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym
wiedzieć
od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.

Duze statki towarowe, kontenerowce itp, to ich silniki maja obroty
optymalne gdzies na poziomie 150-250rpm...

Duze autokary i samochody ciezarowe("TIRy"),  to moaja obroty optymalne ok
750-1500.

Skuter ktory kiedys mialem to ruszal od 3krpm, wtedy zaciskalo sie
sprzeglo
odsrodkowe, podczas normalnej jazdy obroty utrzymywaly sie gdzies na
poziomie 7krpm, a przy mocniejszym przyspieszaniu obroty rosly do
13krpm...

Pomoglem?

Nie bo nie czytasz wcześniejszych wątków - gdzie już podałem o jakie auto mi
chodzi. Gdziałeś zabłysnąć ? W moich oczach ci nie wyszło

18 Data: Kwiecien 20 2010 21:37:28
Temat: Re: optymalne obroty
Autor: Romeo_rk 

Duze statki towarowe, kontenerowce itp, to ich silniki maja obroty
optymalne gdzies na poziomie 150-250rpm...

Duze autokary i samochody ciezarowe("TIRy"),  to moaja obroty optymalne ok
750-1500.

Skuter ktory kiedys mialem to ruszal od 3krpm, wtedy zaciskalo sie sprzeglo
odsrodkowe, podczas normalnej jazdy obroty utrzymywaly sie gdzies na
poziomie 7krpm, a przy mocniejszym przyspieszaniu obroty rosly do 13krpm...

Pomoglem?

Nie bo nie czytasz wcześniejszych wątków - gdzie już podałem o jakie auto mi chodzi. Gdziałeś zabłysnąć ? W moich oczach ci nie wyszło

A według mnie była to konkretna i rzeczowa odpowiedź.
rk

optymalne obroty



Grupy dyskusyjne