Grupy dyskusyjne   »   [tech] pÄ™kniÄ™te pierÅ›cienie w nowym samo chodzie

[tech] pęknięte pierścienie w nowym samo chodzie



1 Data: Sierpien 19 2010 16:00:32
Temat: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samo chodzie
Autor: ebi 

Witajcie,

czy pekniecie pierscieni na tlokach w rocznym samochodzie moze byc naprawione tylko przez wymiane tlokow?

Cos mi sie widzi, ze to kwalifikuje sie do wiekszej rzezby, zeby nie powiedziec, ze do wymiany bloku silnika czy tez calosci na nowe.

Serwis probuje zrobic wlasciciela w bambuko czy nie?

Samochod ze stajni VW.

Pozdr. dla Was,
ebi



2 Data: Sierpien 19 2010 16:08:24
Temat: Re: [tech] pêkniête pierœcienie w nowym samochodzie
Autor: J.F. 

On Thu, 19 Aug 2010 16:00:32 +0200,  ebi wrote:

czy pekniecie pierscieni na tlokach w rocznym samochodzie moze byc
naprawione tylko przez wymiane tlokow?
Cos mi sie widzi, ze to kwalifikuje sie do wiekszej rzezby, zeby nie
powiedziec, ze do wymiany bloku silnika czy tez calosci na nowe.
Serwis probuje zrobic wlasciciela w bambuko czy nie?

No coz, dobrze by bylo zeby ktos obejrzal ten silnik przed zlozeniem,
ale pewnie za pozno. Teraz to tylko dbaj o papiery - moze sie w
przyszlosci przydac niefachowo wykonana naprawa.

Na pekniety pierscien zasadniczo nalezy sie wymiana pierscienia, a nie
tloka. Ale jesli przy okazji narobil wiecej szkod, to raczej w bloku.

A teraz mozesz miec problem ze auto bierze pol litra oleju na 1kkm
... i to jest prosze pana w normie.

J.

3 Data: Sierpien 19 2010 16:54:05
Temat: Re: [tech] pêkniête pierœcienie w nowym samochodzie
Autor: ebi 

W dniu 2010-08-19 16:08, J.F. pisze:
>

No coz, dobrze by bylo zeby ktos obejrzal ten silnik przed zlozeniem,
ale pewnie za pozno. Teraz to tylko dbaj o papiery - moze sie w
przyszlosci przydac niefachowo wykonana naprawa.


nie dokonca, samochod stoi z rozebranym silnikiem w serwisie. namawiam wlasciciela na wizyte fachowca z PZMot czy czegos podobnego

Na pekniety pierscien zasadniczo nalezy sie wymiana pierscienia, a nie
tloka. Ale jesli przy okazji narobil wiecej szkod, to raczej w bloku.


Dokladnie tak samo sadze, poczatkowo mowili o wymianie silnika a teraz o wymianie tloka?!

A teraz mozesz miec problem ze auto bierze pol litra oleju na 1kkm
.. i to jest prosze pana w normie.

dokladnie to samo przyszlo mi na mysl...

pozdro,
ebi

4 Data: Sierpien 19 2010 17:30:10
Temat: Re: [tech] pêkniête pierœcienie w nowym samochodzie
Autor: kml 


Uzytkownik "ebi"  napisal w wiadomosci

W dniu 2010-08-19 16:08, J.F. pisze:
>
No coz, dobrze by bylo zeby ktos obejrzal ten silnik przed zlozeniem,
ale pewnie za pozno. Teraz to tylko dbaj o papiery - moze sie w
przyszlosci przydac niefachowo wykonana naprawa.


nie dokonca, samochod stoi z rozebranym silnikiem w serwisie. namawiam wlasciciela na wizyte fachowca z PZMot czy czegos podobnego

Jak nie bedzie chcial to bedziesz mógl sie z niego do oporu wysmiewac. Jezeli on nie chce miec problemów to zdecydwoanie samochód, przed zlozeniem silnika, powinien zobaczyc dobry rzeczoznawca, który da swoja opinie na pismie.


--
pozdrawiam
kml

5 Data: Sierpien 19 2010 16:07:04
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-08-19 16:00, ebi pisze:

Witajcie,

czy pekniecie pierscieni na tlokach w rocznym samochodzie moze byc
naprawione tylko przez wymiane tlokow?

Cos mi sie widzi, ze to kwalifikuje sie do wiekszej rzezby, zeby nie
powiedziec, ze do wymiany bloku silnika czy tez calosci na nowe.

Serwis probuje zrobic wlasciciela w bambuko czy nie?

Samochod ze stajni VW.

Podaj konkrety: co to za auto, jaki silnik, jak u¿ytkowany, jakie ASO, itp.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

6 Data: Sierpien 19 2010 16:55:56
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: ebi 

W dniu 2010-08-19 16:07, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:



Samochod ze stajni VW.

Podaj konkrety: co to za auto, jaki silnik, jak u¿ytkowany, jakie ASO, itp.



scirocco mk3, 1.4, przebieg kilkanascie tysiecy, a wiec minimalny, po miescie. Nazwy ASO na razie nie podam niestety.

pozdro,
ebi

7 Data: Sierpien 19 2010 15:06:17
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: to 

begin ebi

scirocco mk3, 1.4, przebieg kilkanascie tysiecy, a wiec minimalny, po
miescie.

A co siÄ™ sta³o, ¿e pierÅ›cienie pÄ™k³y? Wada fabryczna, przegrzanie?

--
ignorance is bliss

8 Data: Sierpien 19 2010 17:56:19
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Czarek Daniluk 

to pisze:

begin ebi

scirocco mk3, 1.4, przebieg kilkanascie tysiecy, a wiec minimalny, po
miescie.

A co siÄ™ sta³o, ¿e pierÅ›cienie pÄ™k³y? Wada fabryczna, przegrzanie?


Mo¿e nowe usterki w wysilonych 1,4 ??
Na mój gust downsizing to niezbyt dobry trend.

Pozdrawiam !!

9 Data: Sierpien 19 2010 16:58:43
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: to 

begin Czarek Daniluk

Mo¿e nowe usterki w wysilonych 1,4 ??

W sumie mo¿liwe, bo ciÅ›nienie do³adowania musi tam być spore.

Na mój gust downsizing to niezbyt dobry trend.

Niby tak, ale jak pomyÅ›lÄ™, ¿e auta o mocy mojego palÄ… czasem o po³owÄ™
mniej. Du¿y silnik w korkach pali zwykle tragicznie du¿o, w trasie
ró¿nica siÄ™ zmniejsza.

--
ignorance is bliss

10 Data: Sierpien 19 2010 20:36:59
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-08-19 18:58, to pisze:

begin Czarek Daniluk

Mo¿e nowe usterki w wysilonych 1,4 ??

W sumie mo¿liwe, bo ciÅ›nienie do³adowania musi tam być spore.

Moim zdaniem to prÄ™dzej by wywali³o dziure  w t³oku, wypali³o zawór, ale pierÅ›cienie pÄ™kniÄ™te ??
Mo¿e to Å›wiadczyć na jakiÅ› b³Ä…d przy obróbce bloku, wadÄ™ materia³owÄ… w samym materiale pierÅ›cienia ...


Na mój gust downsizing to niezbyt dobry trend.

Niby tak, ale jak pomyÅ›lÄ™, ¿e auta o mocy mojego palÄ… czasem o po³owÄ™
mniej. Du¿y silnik w korkach pali zwykle tragicznie du¿o, w trasie
ró¿nica siÄ™ zmniejsza.


Ale jaka ró¿nica w pracy. Wola³byÅ› 1,4 160KM R4, czy V6 160KM ??

Pozdrawiam !!

11 Data: Sierpien 19 2010 21:03:35
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Autor: Irokez 

U¿ytkownik "Czarek Daniluk"  napisa³ w wiadomoÅ›ci


Ale jaka ró¿nica w pracy. Wola³byÅ› 1,4 160KM R4, czy V6 160KM ??

Je¼dzi³em Mondeo 2.0 TDCi 130kM (czy ile to ma) R4 i mam 2.4JTD 136kM R5
Moc - podobna
Ale jak zajefajnie to R5 jedzie w porównaniu z R4.  I te spokojne przyspieszanie od 1000obr, gdzie TDCi dostawa³o ostrej padaczki (nie piszÄ™, ¿e idzie turbina od 1000 tylko ¿e spokojnie silnik przyspiesza a nie dostaje konwulsji).

--
Irokez
Ar 156 2.4JTD

12 Data: Sierpien 20 2010 09:37:46
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-08-19 21:03, Irokez pisze:

U¿ytkownik "Czarek Daniluk"  napisa³ w
wiadomości

Ale jaka ró¿nica w pracy. Wola³byÅ› 1,4 160KM R4, czy V6 160KM ??

Je¼dzi³em Mondeo 2.0 TDCi 130kM (czy ile to ma) R4 i mam 2.4JTD 136kM R5
Moc - podobna
Ale jak zajefajnie to R5 jedzie w porównaniu z R4. I te spokojne
przyspieszanie od 1000obr, gdzie TDCi dostawa³o ostrej padaczki (nie
piszÄ™, ¿e idzie turbina od 1000 tylko ¿e spokojnie silnik przyspiesza a
nie dostaje konwulsji).

Mi wystarczy jak raz przejecha³em siÄ™ starym Audi 100 z R5 TDI 140KM :D i wiem co to znaczy praca 5 cylinderków, te¿ mi siÄ™ podoba.
Kupi³bym sobie takie 5 cylinders, tyle ¿e Audi z tymi motorami to w 90% padaczki które majÄ… przechodzone po milionie km i wiÄ™cej, a jak jakaÅ› w sensownym stanie to kosztuje majÄ…tek i znale¼Ä‡ takÄ… to szukanie ig³y w stogu siana.
Chyba ¿e kupiÄ™ sobie substytut w postaci MaryÅ›ki w weekend z 2,4 JTD :)

Pozdrawiam !!

13 Data: Sierpien 20 2010 02:28:11
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: to 

begin Czarek Daniluk

Ale jaka ró¿nica w pracy. Wola³byÅ› 1,4 160KM R4, czy V6 160KM ??

Bo ja wiem? Mia³em V6 170 KM. Mo¿e fajnie brzmi, mo¿e kulturalnie
pracuje, ale jedzie tak sobie, a pali jak ka¿de V6 czyli du¿o. Moim
zdaniem jeÅ›li V6 to ju¿ jakaÅ› bardziej konkretna moc.

--
ignorance is bliss

14 Data: Sierpien 20 2010 09:15:34
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-20 04:28, to pisze:

begin Czarek Daniluk

Ale jaka ró¿nica w pracy. Wola³byÅ› 1,4 160KM R4, czy V6 160KM ??

Bo ja wiem? Mia³em V6 170 KM. Mo¿e fajnie brzmi, mo¿e kulturalnie
pracuje, ale jedzie tak sobie, a pali jak ka¿de V6 czyli du¿o. Moim
zdaniem jeÅ›li V6 to ju¿ jakaÅ› bardziej konkretna moc.


Mia³em V6 193KM, jecha³o ca³kiem ca³kiem, ale pali³o swoje...
Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje coÅ› ko³o 240-250KM, spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mieÅ›cie. OczywiÅ›cie chcÄ…c polatać z gazem w pod³odze to i z 20l/100km. V-ka pali³a 11-12 w trasie i 15-19 do 35 w mieÅ›cie i nie jecha³a w po³owie tak dobrze, ale to kwestia 2ton automatycznej skrzyni i 4x4.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

15 Data: Sierpien 20 2010 12:00:18
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Autor: Jurand 


U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

W dniu 2010-08-20 04:28, to pisze:
begin Czarek Daniluk

Ale jaka ró¿nica w pracy. Wola³byÅ› 1,4 160KM R4, czy V6 160KM ??

Bo ja wiem? Mia³em V6 170 KM. Mo¿e fajnie brzmi, mo¿e kulturalnie
pracuje, ale jedzie tak sobie, a pali jak ka¿de V6 czyli du¿o. Moim
zdaniem jeÅ›li V6 to ju¿ jakaÅ› bardziej konkretna moc.


Mia³em V6 193KM, jecha³o ca³kiem ca³kiem, ale pali³o swoje...
Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje coÅ› ko³o 240-250KM, spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mieÅ›cie. OczywiÅ›cie chcÄ…c polatać z gazem w pod³odze to i z 20l/100km. V-ka pali³a 11-12 w trasie i 15-19 do 35 w mieÅ›cie i nie jecha³a w po³owie tak dobrze, ale to kwestia 2ton automatycznej skrzyni i 4x4.

Znowu siÄ™ wtrÄ…cÄ™ - jeÅ›li BENZYNOWY silnik 2.0T 205KM pali Ci w trasie 6.5/100 to jest to chyba bardzo delikatnie pokonywana trasa, bez przyspieszania i hamowania, bo szczerze mówiÄ…c znam kilka silników turbo o podobnych mocach i spalanie w trasie oscyluje bli¿ej 8/100. Co wiÄ™cej - to spalanie, które poda³eÅ›, jest praktycznie takie samo jak katalogowo podajÄ… dla DIESLI o tych mocach.

Jurand.

16 Data: Sierpien 20 2010 13:20:05
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-20 12:00, Jurand pisze:


U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

W dniu 2010-08-20 04:28, to pisze:
begin Czarek Daniluk

Ale jaka ró¿nica w pracy. Wola³byÅ› 1,4 160KM R4, czy V6 160KM ??

Bo ja wiem? Mia³em V6 170 KM. Mo¿e fajnie brzmi, mo¿e kulturalnie
pracuje, ale jedzie tak sobie, a pali jak ka¿de V6 czyli du¿o. Moim
zdaniem jeÅ›li V6 to ju¿ jakaÅ› bardziej konkretna moc.


Mia³em V6 193KM, jecha³o ca³kiem ca³kiem, ale pali³o swoje...
Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje coÅ› ko³o 240-250KM,
spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mieście. Oczywiście chcąc polatać
z gazem w pod³odze to i z 20l/100km. V-ka pali³a 11-12 w trasie i
15-19 do 35 w mieÅ›cie i nie jecha³a w po³owie tak dobrze, ale to
kwestia 2ton automatycznej skrzyni i 4x4.

Znowu się wtrącę - jeśli BENZYNOWY silnik 2.0T 205KM pali Ci w trasie
6.5/100 to jest to chyba bardzo delikatnie pokonywana trasa, bez
przyspieszania i hamowania, bo szczerze mówiÄ…c znam kilka silników turbo

Tak tempomat i 110km/h chwilami jakieś wyprzedzanie, przy częstych zmianach prędkości i częstym wyprzedzaniu rośnie do 7,5-8l/100km

o podobnych mocach i spalanie w trasie oscyluje bli¿ej 8/100. Co wiÄ™cej

WiÄ™c nie k³ama³em... ale nie ma sensu zapitlanie i wyprzedzanie na si³Ä™ kogo siÄ™ da, ile zarobisz? 5-8min na 100km? A ile pójdzie w paliwo?


- to spalanie, które poda³eÅ›, jest praktycznie takie samo jak katalogowo
podajÄ… dla DIESLI o tych mocach.

To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzynÄ…? turbo benzynÄ…... ;)


Jurand.


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

17 Data: Sierpien 20 2010 12:22:49
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 20 Aug 2010 13:20:05 +0200, Lewis napisa³(a):

To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzyn±? turbo
benzyn±... ;)

¿e nie trzeba tyle ¶ciemniaæ chwal±c siê spalaniem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

18 Data: Sierpien 20 2010 14:43:32
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-08-20, Lewis  wrote:

o podobnych mocach i spalanie w trasie oscyluje bli¿ej 8/100. Co wiêcej

Wiêc nie k³ama³em... ale nie ma sensu zapitlanie i wyprzedzanie na si³ê
kogo siê da, ile zarobisz? 5-8min na 100km? A ile pójdzie w paliwo?

Piêæ minut to zarobisz jak tylko w dwóch miejscach nie staniesz na
czerwonym. Inna rzecz, ¿e podniesienie ¶redniej prêdko¶ci na polskich
drogach *mocno* podnosi ¶rednie spalanie...

- to spalanie, które poda³e¶, jest praktycznie takie samo jak katalogowo
podaj± dla DIESLI o tych mocach.

To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzyn±? turbo
benzyn±... ;)

Przetestuj oba na tym samym kierowcy :)

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

19 Data: Sierpien 20 2010 15:19:15
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-20 14:43, Krzysiek Kielczewski pisze:

On 2010-08-20,   wrote:

o podobnych mocach i spalanie w trasie oscyluje bli¿ej 8/100. Co wiêcej

Wiêc nie k³ama³em... ale nie ma sensu zapitlanie i wyprzedzanie na si³ê
kogo siê da, ile zarobisz? 5-8min na 100km? A ile pójdzie w paliwo?

Piêæ minut to zarobisz jak tylko w dwóch miejscach nie staniesz na
czerwonym. Inna rzecz, ¿e podniesienie ¶redniej prêdko¶ci na polskich
drogach *mocno* podnosi ¶rednie spalanie...

Czyli siê nie op³aca podnoszenie ¶redniej na tyle ¿eby zaoszczêdziæ 10min na 100km, chyba ¿e, te podniesienie ¶redniej to jedynie przestawienie tempomatu o kilka km/h wiêcej na pustej autostradzie, bez konieczno¶ci ci±g³ego wyprzedzania i hamowania.

- to spalanie, które poda³e¶, jest praktycznie takie samo jak katalogowo
podaj± dla DIESLI o tych mocach.

To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzyn±? turbo
benzyn±... ;)

Przetestuj oba na tym samym kierowcy :)

Jako awaryjne auto mam poczciwego golfa 1.9TDi 1Z@115KM, jad±c podobnie, w trasie pali oko³o 4,5-5L/100km ON w mie¶cie oko³o 6,5-7l/100km Z t± ró¿nic± ¿e jest to tylko cywilne toczyd³o, zero jakiegokolwiek polotu, ha³as w kabinie i koniec przyspieszania przy 3800obr... Je¿eli chodzi o koszt 100km to zapewne wychodzi z 40% taniej... ale trzeba by porównaæ tu 3.0Diesla ponad 200KM ¿eby mieæ odniesienie, a do takiego nie mam dostêpu na co dzieñ. Z opowiadañ posiadaczy takich silników s³yszy siê ¿e z 8-10 w trasie i z 12-13 w mie¶cie...


--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

20 Data: Sierpien 20 2010 16:29:08
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-08-20, Lewis  wrote:

Czyli siê nie op³aca podnoszenie ¶redniej na tyle ¿eby zaoszczêdziæ
10min na 100km, chyba ¿e, te podniesienie ¶redniej to jedynie
przestawienie tempomatu o kilka km/h wiêcej na pustej autostradzie, bez
konieczno¶ci ci±g³ego wyprzedzania i hamowania.

Ka¿dy ma w³asny przelicznik czasu na pieni±dze, ka¿da droga ma swoj±
specyfikê. Jak utkniesz za traktorem to siê op³aca wdepn±æ i wyprzedziæ,
nie?

Przetestuj oba na tym samym kierowcy :)

Jako awaryjne auto mam poczciwego golfa 1.9TDi 1Z@115KM, jad±c podobnie,
w trasie pali oko³o 4,5-5L/100km ON w mie¶cie oko³o 6,5-7l/100km Z t±
ró¿nic± ¿e jest to tylko cywilne toczyd³o, zero jakiegokolwiek polotu,
ha³as w kabinie i koniec przyspieszania przy 3800obr... Je¿eli chodzi o
koszt 100km to zapewne wychodzi z 40% taniej... ale trzeba by porównaæ
tu 3.0Diesla ponad 200KM ¿eby mieæ odniesienie, a do takiego nie mam
dostêpu na co dzieñ. Z opowiadañ posiadaczy takich silników s³yszy siê
¿e z 8-10 w trasie i z 12-13 w mie¶cie...

Samochody którymi je¿d¿ê na codzieñ oba pal± od nieca³ych sze¶ciu litrów
do kilkunastu - w zale¿no¶ci od kierowcy i warunków. Tyle, ¿e przy
spokojnej i podobnej je¼dzie diesel trochê mniej pomimo 50% ró¿nicy
masy na jego niekorzy¶æ.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

21 Data: Sierpien 20 2010 17:37:16
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-20 16:29, Krzysiek Kielczewski pisze:

On 2010-08-20,   wrote:

Czyli siê nie op³aca podnoszenie ¶redniej na tyle ¿eby zaoszczêdziæ
10min na 100km, chyba ¿e, te podniesienie ¶redniej to jedynie
przestawienie tempomatu o kilka km/h wiêcej na pustej autostradzie, bez
konieczno¶ci ci±g³ego wyprzedzania i hamowania.

Ka¿dy ma w³asny przelicznik czasu na pieni±dze, ka¿da droga ma swoj±
specyfikê. Jak utkniesz za traktorem to siê op³aca wdepn±æ i wyprzedziæ,
nie?

Widzisz ró¿nicê miêdzy wyprzedzeniem ci±gnika jad±cego 25km/h czy rowerzysty a np 30 osobówek jad±cych 100km/h? bo Ty chcesz jechaæ 110km/h?

--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

22 Data: Sierpien 20 2010 22:21:23
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2010-08-20, Lewis  wrote:

Czyli siê nie op³aca podnoszenie ¶redniej na tyle ¿eby zaoszczêdziæ
10min na 100km, chyba ¿e, te podniesienie ¶redniej to jedynie
przestawienie tempomatu o kilka km/h wiêcej na pustej autostradzie, bez
konieczno¶ci ci±g³ego wyprzedzania i hamowania.

Ka¿dy ma w³asny przelicznik czasu na pieni±dze, ka¿da droga ma swoj±
specyfikê. Jak utkniesz za traktorem to siê op³aca wdepn±æ i wyprzedziæ,
nie?

Widzisz ró¿nicê miêdzy wyprzedzeniem ci±gnika jad±cego 25km/h czy
rowerzysty a np 30 osobówek jad±cych 100km/h? bo Ty chcesz jechaæ 110km/h?

Ja widzê trochê wiêcej kolorów ni¿ czarny i bia³y. Na drodze spotykasz
jeszcze kapeluszników jad±cych 60km/h, ciê¿arówkê jad±c± 90km/h wolno
rozpêdzaj±c± siê po ka¿dych ¶wiat³ach czy idiotê rozpêdzaj±c± siê na
prostych i zwalniaj±cych do 40km/h przed ka¿dym zakrêtem. A ró¿nym
ludziom pasuje ró¿na prêdko¶æ przelotowa i s± za to zap³aciæ ró¿n± cenê
w zu¿ytym paliwie.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

23 Data: Sierpien 20 2010 22:35:59
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-20 22:21, Krzysiek Kielczewski pisze:

ludziom pasuje ró¿na prêdko¶æ przelotowa i s± za to zap³aciæ ró¿n± cenê
w zu¿ytym paliwie.

No i wszystko w tym temacie. Spalanie rzecz wzglêdna.

--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

24 Data: Sierpien 20 2010 19:13:03
Temat: Re: [tech] pêkniête pierœcienie w nowym samochodzie
Autor: J.F. 

On Fri, 20 Aug 2010 15:19:15 +0200,  Lewis wrote:

Piêæ minut to zarobisz jak tylko w dwóch miejscach nie staniesz na
czerwonym. Inna rzecz, ¿e podniesienie ¶redniej prêdko¶ci na polskich
drogach *mocno* podnosi ¶rednie spalanie...

Czyli siê nie op³aca podnoszenie ¶redniej na tyle ¿eby zaoszczêdziæ
10min na 100km,

Kazdemu wedle jego potrzeb :-)
Ot np kolega - jechal bezpiecznie, jechal, jechal, zasnal za kolkiem,
auto rozbil i tyle zaoszczedzil na kapeluszniczej jezdzie :-)

Jak przed nami 600km to moze byc godzina, jak sie nie bedziesz
spieszyl to dodatkowo stracisz 10min i razem wyjdzie 20.

Fakt ze u nas trudno szybciej pojechac, ale po co komu wtedy 200KM :-)

Tak czy inaczej - bardzo oszczednie. Prawie jak diesel.
Albo cos upiekszasz, albo coraz lepsze benzyniaki robia.

P.S. Z gazem naprawde w podlodze to temu silnikowi 20/100 nie
wystarczy :-)

Przetestuj oba na tym samym kierowcy :)

Jako awaryjne auto mam poczciwego golfa 1.9TDi 1Z@115KM, jad±c podobnie,
w trasie pali oko³o 4,5-5L/100km ON w mie¶cie oko³o 6,5-7l/100km Z t±
ró¿nic± ¿e jest to tylko cywilne toczyd³o, zero jakiegokolwiek polotu,
ha³as w kabinie i koniec przyspieszania przy 3800obr...

A przy takim spalaniu to Ty kiedys przekraczasz 3000 w ogole ?

J.

25 Data: Sierpien 20 2010 20:08:08
Temat: Re: [tech] pęknięte pier�cienie w nowym samochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-20 19:13, J.F. pisze:

Kazdemu wedle jego potrzeb :-)
Ot np kolega - jechal bezpiecznie, jechal, jechal, zasnal za kolkiem,
auto rozbil i tyle zaoszczedzil na kapeluszniczej jezdzie :-)

Bywa i tak.

Jak przed nami 600km to moze byc godzina, jak sie nie bedziesz
spieszyl to dodatkowo stracisz 10min i razem wyjdzie 20.

Fakt ze u nas trudno szybciej pojechac, ale po co komu wtedy 200KM :-)

Chocia¿by do wyprzedzania, które czasami siÄ™ trafia nawet je¿dzÄ…c bardzo ekonomicznie, a druga sprawa, dlaczego nie mieć tych 200KM, skoro auto pali tyle co 1.4 75KM, je¿d¿Ä…c spokojnie? A czasami dla zwyk³ej przyjemnoÅ›ci mo¿na sobie mocniej docisnąć, nie muszÄ…c wsiadać do innego auta.

Tak czy inaczej - bardzo oszczednie. Prawie jak diesel.
Albo cos upiekszasz, albo coraz lepsze benzyniaki robia.

P.S. Z gazem naprawde w podlodze to temu silnikowi 20/100 nie
wystarczy :-)

Nie wiem, jeszcze nie próbowa³em tak ¿eby mi Å›rednia (z ca³ego dnia) przekroczy³a 13.

A przy takim spalaniu to Ty kiedys przekraczasz 3000 w ogole ?

Wbrew pozorom prawie przy ka¿dej zmianie 2-3. Doæ d³ugie prze³o¿enie du¿y moment i wcale nie musi palić wtedy du¿o.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

26 Data: Sierpien 22 2010 20:34:29
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie
Autor: Jurand 

U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

Mia³em V6 193KM, jecha³o ca³kiem ca³kiem, ale pali³o swoje...
Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje coÅ› ko³o 240-250KM,
spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mieście. Oczywiście chcąc polatać
z gazem w pod³odze to i z 20l/100km. V-ka pali³a 11-12 w trasie i
15-19 do 35 w mieÅ›cie i nie jecha³a w po³owie tak dobrze, ale to
kwestia 2ton automatycznej skrzyni i 4x4.

Znowu się wtrącę - jeśli BENZYNOWY silnik 2.0T 205KM pali Ci w trasie
6.5/100 to jest to chyba bardzo delikatnie pokonywana trasa, bez
przyspieszania i hamowania, bo szczerze mówiÄ…c znam kilka silników turbo

Tak tempomat i 110km/h chwilami jakieś wyprzedzanie, przy częstych zmianach prędkości i częstym wyprzedzaniu rośnie do 7,5-8l/100km

To muszą być bardzo nieznaczne zmiany prędkości ;)

o podobnych mocach i spalanie w trasie oscyluje bli¿ej 8/100. Co wiÄ™cej

WiÄ™c nie k³ama³em... ale nie ma sensu zapitlanie i wyprzedzanie na si³Ä™ kogo siÄ™ da, ile zarobisz? 5-8min na 100km? A ile pójdzie w paliwo?


A to zale¿y. Jakbym mia³ jechać A4-kÄ… 110 km/h na tempomacie, to bym chyba zwariowa³...

- to spalanie, które poda³eÅ›, jest praktycznie takie samo jak katalogowo
podajÄ… dla DIESLI o tych mocach.

To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzynÄ…? turbo benzynÄ…... ;)

A to taka, ¿e turbodiesel przy takim stylu jazdy ( 110 km/h tempomat ) spali Ci mniej ni¿ 5/100.
Poza tym przewaga turbodiesla wychodzi przede wszystkim w cyklu miejskim.

Jurand.

27 Data: Sierpien 22 2010 23:05:57
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-22 20:34, Jurand pisze:

U¿ytkownik "Lewis"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

To muszą być bardzo nieznaczne zmiany prędkości ;)

Co nie zmienia faktu ¿e spalanie 6,5L/100km w trasie jest jak najbardziej osiÄ…galne.

A to zale¿y. Jakbym mia³ jechać A4-kÄ… 110 km/h na tempomacie, to bym
chyba zwariowa³...

Te¿ tak myÅ›la³em zanim zaczÄ…³em je¼dzić na Litwie, tam szybko CiÄ™ oduczÄ… przekraczania prÄ™dkoÅ›ci... I wbrew z³udzeniom jedzie siÄ™ bardzo przyjemnie, sprawnie i szybko dociera do celu, bo Å›redniÄ… mamy wysokÄ…, Nie stoimy na debilnych Å›wiat³ach na przejÅ›ciach dla pieszych i nie hamujemy przed rondem na obwodówce miasta...

A to taka, ¿e turbodiesel przy takim stylu jazdy ( 110 km/h tempomat )
spali Ci mniej ni¿ 5/100.
Poza tym przewaga turbodiesla wychodzi przede wszystkim w cyklu miejskim.

Szkoda tylko ¿e diesel ma wÄ…ski zakres u¿ytecznej pracy...


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html
Pozdrawiam
Lewis

28 Data: Sierpien 20 2010 15:16:02
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: PaPi 

Mia³em V6 193KM, jecha³o ca³kiem ca³kiem, ale pali³o swoje...
Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje coÅ› ko³o 240-250KM,
spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mieście.

Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi normami producent ?

29 Data: Sierpien 20 2010 15:24:27
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-20 15:16, PaPi pisze:

Mia³em V6 193KM, jecha³o ca³kiem ca³kiem, ale pali³o swoje...
Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje coÅ› ko³o 240-250KM,
spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mieście.

Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi
normami producent ?

Nie pali, tyle ile pokazuje komputer pok³adowy czyli plus minus 5% je¿eli chodzi o pomiar na dystrybutorze. Spalanie na trasie mierzone na odcinku Kowno-Suwa³ki spalanie w cyklu miejskim w Bia³ymstoku.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

30 Data: Sierpien 20 2010 15:29:56
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: PaPi 

Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi
normami producent ?

Nie pali, tyle ile pokazuje komputer pok³adowy czyli plus minus 5%
je¿eli chodzi o pomiar na dystrybutorze. Spalanie na trasie mierzone na
odcinku Kowno-Suwa³ki spalanie w cyklu miejskim w Bia³ymstoku.

Yhy. A jakie to auto ?

31 Data: Sierpien 20 2010 17:47:37
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-20 15:29, PaPi pisze:

Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi
normami producent ?

Nie pali, tyle ile pokazuje komputer pok³adowy czyli plus minus 5%
je¿eli chodzi o pomiar na dystrybutorze. Spalanie na trasie mierzone na
odcinku Kowno-Suwa³ki spalanie w cyklu miejskim w Bia³ymstoku.

Yhy. A jakie to auto ?

Saab 9-3, wg danych tech ma spalać 6,9 w trasie. WiÄ™c jak idealne warunki mo¿e spalać 6.5? (ekspresówka, tempomat 110km/h i jak najmniej hamowaÅ„ czy nag³ych dziwnych przyspieszeÅ„).
Owszem spalanie skrajne ale do osiÄ…gniÄ™cia. Je¿d¿Ä…c jak wariat spali i z 10...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

32 Data: Sierpien 20 2010 20:43:21
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-08-20 17:47, Lewis pisze:

W dniu 2010-08-20 15:29, PaPi pisze:
Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi
normami producent ?

Nie pali, tyle ile pokazuje komputer pok³adowy czyli plus minus 5%
je¿eli chodzi o pomiar na dystrybutorze. Spalanie na trasie mierzone na
odcinku Kowno-Suwa³ki spalanie w cyklu miejskim w Bia³ymstoku.

Yhy. A jakie to auto ?

Saab 9-3, wg danych tech ma spalać 6,9 w trasie. Więc jak idealne

Przy 90km/h ?? ;P

Pozdrawiam !!

33 Data: Sierpien 20 2010 21:04:51
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-20 20:43, Czarek Daniluk pisze:

W dniu 2010-08-20 17:47, Lewis pisze:
W dniu 2010-08-20 15:29, PaPi pisze:
Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi
normami producent ?

Nie pali, tyle ile pokazuje komputer pok³adowy czyli plus minus 5%
je¿eli chodzi o pomiar na dystrybutorze. Spalanie na trasie mierzone na
odcinku Kowno-Suwa³ki spalanie w cyklu miejskim w Bia³ymstoku.

Yhy. A jakie to auto ?

Saab 9-3, wg danych tech ma spalać 6,9 w trasie. Więc jak idealne

Przy 90km/h ?? ;P

przy 110km/h :P



--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

34 Data: Sierpien 21 2010 15:01:05
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: PaPi 

Saab 9-3, wg danych tech ma spalać 6,9 w trasie. Więc jak idealne
warunki mo¿e spalać 6.5? (ekspresówka, tempomat 110km/h i jak najmniej
hamowaÅ„ czy nag³ych dziwnych przyspieszeÅ„).
Owszem spalanie skrajne ale do osiÄ…gniÄ™cia. Je¿d¿Ä…c jak wariat spali i z
10...

http://www.saab.pl/docs/pl/93_sportsedan_parametry_techniczne.asp

W miescie spalanie wg producenta 11.1. Wg. Ciebie pali od 9 do 11 litrow :-)

Samochody, ktorymi jezdzilem palily w miescie :
Lanos 1.6 - ok 10-11 l/100km; Corolla 1.4 VVTi - ok 9.5-10 l/100km, Octavia 2.0TDI RS - ok. 8-8.5 l/100km.

W trasie benzyn nie pamietam ale Octavia spala okolo 6.5 l/100km.

Tyle tylko, ze to diesel i ma 170KM ... no ale Ty benzyna 200KM palisz mniej.
Gratuluje dobrego bajeru :-)

35 Data: Sierpien 21 2010 21:32:29
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-21 15:01, PaPi pisze:

Saab 9-3, wg danych tech ma spalać 6,9 w trasie. Więc jak idealne
warunki mo¿e spalać 6.5? (ekspresówka, tempomat 110km/h i jak najmniej
hamowaÅ„ czy nag³ych dziwnych przyspieszeÅ„).
Owszem spalanie skrajne ale do osiÄ…gniÄ™cia. Je¿d¿Ä…c jak wariat spali i z
10...

http://www.saab.pl/docs/pl/93_sportsedan_parametry_techniczne.asp

W miescie spalanie wg producenta 11.1. Wg. Ciebie pali od 9 do 11 litrow
:-)

Samochody, ktorymi jezdzilem palily w miescie :
Lanos 1.6 - ok 10-11 l/100km; Corolla 1.4 VVTi - ok 9.5-10 l/100km,
Octavia 2.0TDI RS - ok. 8-8.5 l/100km.

W trasie benzyn nie pamietam ale Octavia spala okolo 6.5 l/100km.

Tyle tylko, ze to diesel i ma 170KM ... no ale Ty benzyna 200KM palisz
mniej.
Gratuluje dobrego bajeru :-)

Zak³adam kamerÄ™ na trasÄ™ i udokumentujÄ™.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

36 Data: Sierpien 21 2010 21:47:29
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-08-21 21:32, Lewis pisze:

W dniu 2010-08-21 15:01, PaPi pisze:
Saab 9-3, wg danych tech ma spalaæ 6,9 w trasie. Wiêc jak idealne
warunki mo¿e spalaæ 6.5? (ekspresówka, tempomat 110km/h i jak najmniej
hamowañ czy nag³ych dziwnych przyspieszeñ).
Owszem spalanie skrajne ale do osi±gniêcia. Je¿d¿±c jak wariat spali i z
10...

http://www.saab.pl/docs/pl/93_sportsedan_parametry_techniczne.asp

W miescie spalanie wg producenta 11.1. Wg. Ciebie pali od 9 do 11 litrow
:-)

Samochody, ktorymi jezdzilem palily w miescie :
Lanos 1.6 - ok 10-11 l/100km; Corolla 1.4 VVTi - ok 9.5-10 l/100km,
Octavia 2.0TDI RS - ok. 8-8.5 l/100km.

W trasie benzyn nie pamietam ale Octavia spala okolo 6.5 l/100km.

Tyle tylko, ze to diesel i ma 170KM ... no ale Ty benzyna 200KM palisz
mniej.
Gratuluje dobrego bajeru :-)

Zak³adam kamerê na trasê i udokumentujê.


Kamera to nie wszystko. We¼ jakiego¶ grupowicza z okolicy. Wiesz, takie tam komisyjne tankowanie, itp. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

37 Data: Sierpien 21 2010 21:52:45
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-21 21:47, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

W dniu 2010-08-21 21:32, Lewis pisze:
W dniu 2010-08-21 15:01, PaPi pisze:
Saab 9-3, wg danych tech ma spalaæ 6,9 w trasie. Wiêc jak idealne
warunki mo¿e spalaæ 6.5? (ekspresówka, tempomat 110km/h i jak najmniej
hamowañ czy nag³ych dziwnych przyspieszeñ).
Owszem spalanie skrajne ale do osi±gniêcia. Je¿d¿±c jak wariat spali
i z
10...

http://www.saab.pl/docs/pl/93_sportsedan_parametry_techniczne.asp

W miescie spalanie wg producenta 11.1. Wg. Ciebie pali od 9 do 11 litrow
:-)

Samochody, ktorymi jezdzilem palily w miescie :
Lanos 1.6 - ok 10-11 l/100km; Corolla 1.4 VVTi - ok 9.5-10 l/100km,
Octavia 2.0TDI RS - ok. 8-8.5 l/100km.

W trasie benzyn nie pamietam ale Octavia spala okolo 6.5 l/100km.

Tyle tylko, ze to diesel i ma 170KM ... no ale Ty benzyna 200KM palisz
mniej.
Gratuluje dobrego bajeru :-)

Zak³adam kamerê na trasê i udokumentujê.


Kamera to nie wszystko. We¼ jakiego¶ grupowicza z okolicy. Wiesz, takie
tam komisyjne tankowanie, itp. ;)


Jak op³aci te tankowanie to dlaczego nie ;P

--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

38 Data: Sierpien 21 2010 22:59:39
Temat: Re: [tech] pêkniête pierœcienie w nowym samochodzie
Autor: J.F. 

On Sat, 21 Aug 2010 21:52:45 +0200,  Lewis wrote:

W dniu 2010-08-21 21:47, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Zak³adam kamerê na trasê i udokumentujê.

Kamera to nie wszystko. We¼ jakiego¶ grupowicza z okolicy. Wiesz, takie
tam komisyjne tankowanie, itp. ;)

Jak op³aci te tankowanie to dlaczego nie ;P

Proponuje: komisja zaplaci za test rownowaznosc tych 6.5l benzyny.
Nadwyzke pokryjesz Ty :-)

Wlasciwie komisja powinna swoimi samochodami za toba pojechac i je pzy
okazji tez przetestowac :-)


J.

39 Data: Sierpien 21 2010 23:01:23
Temat: Re: [tech] pęknięte pier�cienie w nowym samochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-21 22:59, J.F. pisze:

On Sat, 21 Aug 2010 21:52:45 +0200,  Lewis wrote:
W dniu 2010-08-21 21:47, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Zak³adam kamerÄ™ na trasÄ™ i udokumentujÄ™.

Kamera to nie wszystko. We¼ jakiegoÅ› grupowicza z okolicy. Wiesz, takie
tam komisyjne tankowanie, itp. ;)

Jak op³aci te tankowanie to dlaczego nie ;P

Proponuje: komisja zaplaci za test rownowaznosc tych 6.5l benzyny.
Nadwyzke pokryjesz Ty :-)

Dobra ;P


Wlasciwie komisja powinna swoimi samochodami za toba pojechac i je pzy
okazji tez przetestowac :-)

  To kiedy? ;P

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

40 Data: Sierpien 20 2010 22:48:49
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: Yans van Horn 

On 2010-08-20 09:15, Lewis wrote:
> Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje co¶ ko³o 240-250KM,
> spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mie¶cie

Przyznaj siê zatem co to za samochód (Czyzby Saab 9-3 ?)  Te warto¶ci podajesz dla Stage-1 który posiadasz ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

41 Data: Sierpien 20 2010 22:54:02
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: Lewis 

W dniu 2010-08-20 22:48, Yans van Horn pisze:

On 2010-08-20 09:15, Lewis wrote:
 > Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje co¶ ko³o 240-250KM,
 > spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mie¶cie

Przyznaj siê zatem co to za samochód (Czyzby Saab 9-3 ?) Te warto¶ci
podajesz dla Stage-1 który posiadasz ?


Nie te warto¶ci s± dla stock, i jazdy równomiernej, przy wiêkszym wci¶niêciu, i naprzemiennym hamowaniu i krêceniu do odciêcia, swoje bierze...

Nie mam jeszcze wgranego softu i przerobionego dolotu.


--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html
Pozdrawiam
Lewis

42 Data: Sierpien 19 2010 21:12:30
Temat: Re: [tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Autor: Stefan Szczygielski 

W dniu 19.08.2010 18:58, to pisze:

Niby tak, ale jak pomyÅ›lÄ™, ¿e auta o mocy mojego palÄ… czasem o po³owÄ™
mniej. Du¿y silnik w korkach pali zwykle tragicznie du¿o, w trasie
ró¿nica siÄ™ zmniejsza.

I to pewnie niejako siÄ™ komponuje z ogólnym trendem - moda na te wysilone maleÅ„stwa roÅ›nie, bo stoimy w korkach coraz wiÄ™cej :/

S.

43 Data: Sierpien 19 2010 21:44:03
Temat: Re: [tech] pêkniête pierœcienie w nowym samochodzie
Autor: J.F. 

On Thu, 19 Aug 2010 21:12:30 +0200,  Stefan Szczygielski wrote:

W dniu 19.08.2010 18:58, to pisze:
Niby tak, ale jak pomy¶lê, ¿e auta o mocy mojego pal± czasem o po³owê
mniej. Du¿y silnik w korkach pali zwykle tragicznie du¿o, w trasie
ró¿nica siê zmniejsza.

I to pewnie niejako siê komponuje z ogólnym trendem - moda na te
wysilone maleñstwa ro¶nie, bo stoimy w korkach coraz wiêcej :/

Nie tylko - wymogi "ekologiczne" i zmniejszanie emisji CO2.

No i trzeba jakos oszczedzac, a klient duza moc lubi.

J.

44 Data: Sierpien 19 2010 18:54:20
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-08-19 17:56, Czarek Daniluk pisze:

to pisze:
begin ebi

scirocco mk3, 1.4, przebieg kilkanascie tysiecy, a wiec minimalny, po
miescie.

A co siê sta³o, ¿e pier¶cienie pêk³y? Wada fabryczna, przegrzanie?


Mo¿e nowe usterki w wysilonych 1,4 ??
Na mój gust downsizing to niezbyt dobry trend.


Ca³y ekofaszyzm motoryzacyjny to niezbyt dobry trend. Nied³ugo wyjdzie na to, ¿e silnik bêdzie czê¶ci± zamienn±, w ca³o¶ci wymienian± co 30kkm lub dwa lata, razem z p³ynami ustrojowymi.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

45 Data: Sierpien 20 2010 00:10:14
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: Tomasz Pyra 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Mo¿e nowe usterki w wysilonych 1,4 ??
Na mój gust downsizing to niezbyt dobry trend.


Ca³y ekofaszyzm motoryzacyjny to niezbyt dobry trend. Nied³ugo wyjdzie na to, ¿e silnik bêdzie czê¶ci± zamienn±, w ca³o¶ci wymienian± co 30kkm lub dwa lata, razem z p³ynami ustrojowymi.

Ja tam bym prorokowa³ ¿e wróc± stare czasy robienia kapitalek, nadwymiarowych t³oków itp. itd.

Dzi¶ silniki s± i tak najtrwalsz± czê¶ci± samochodu i tu jak co¶ padnie to zazwyczaj taniej kupiæ silnik z rozbitka ni¿ remontowaæ stary.

46 Data: Sierpien 21 2010 14:09:17
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: kogutek 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

>> Mo¿e nowe usterki w wysilonych 1,4 ??
>> Na mój gust downsizing to niezbyt dobry trend.
>>
>
> Ca³y ekofaszyzm motoryzacyjny to niezbyt dobry trend. Nied³ugo wyjdzie
> na to, ¿e silnik bêdzie czê¶ci± zamienn±, w ca³o¶ci wymienian± co 30kkm
> lub dwa lata, razem z p³ynami ustrojowymi.

Ja tam bym prorokowa³ ¿e wróc± stare czasy robienia kapitalek,
nadwymiarowych t³oków itp. itd.

Dzi¶ silniki s± i tak najtrwalsz± czê¶ci± samochodu i tu jak co¶ padnie
to zazwyczaj taniej kupiæ silnik z rozbitka ni¿ remontowaæ stary.
Silnik nie jest najtrwalsz± czê¶ci± samochodu. Normalnie eksploatowany ma tak±
sam± trwa³o¶æ jak inne podzespo³y. Trwa³o¶æ zale¿y tylko od ceny nowego
samochodu. Im dro¿szy samochód tym trwalszy silnik i skrzynia biegów. Tanie
popularne samochody s± liczone na przebiegi w granicach 150-200 ty¶ km. W
samochodzie pod koniec zaplanowanego przez konstruktorów przebiegu ma byæ
popsute i zu¿yte wszystko.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

47 Data: Sierpien 21 2010 16:41:43
Temat: Re: [tech] pêkniête pier¶cienie w nowym samochodzie
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-08-21 14:09, kogutek pisze:

Trwa³o¶æ zale¿y tylko od ceny nowego
samochodu. Im dro¿szy samochód tym trwalszy silnik i skrzynia biegów.


Teraz tylko niech to przeczyta np. megrims i odniesie do swojego C63.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

[tech] pęknięte pierścienie w nowym samo chodzie



Grupy dyskusyjne