W dniu 2011-08-06 16:23, Bucz pisze:
czy w pandzie 4x4 mamy tylko 2 mechanizmy roznicowe (przod i tyl) i jak
np. po lewej stronie pojazdu utrace calkowicie przyczepnosc to i tak nie
wyjade z "blota" czy sa tam jakies "wspomagacze" ktore zapewnia krecenie
sie kol po prawej stronie?
skoro ma napęd na 2 osie, to ma 2 mechanizmy różnicowe, nie ma "wspomagaczy", difoltowo napęd przenoszony jest na przednią oś, tylna wchodzi do akcji jesli nastąpi różnica prędkości tylych kól w stosunku do przednich - sprzęgło typu "wusko" w tylnym moście
3 |
Data: Sierpien 06 2011 22:21:42 |
Temat: Re: panda 4x4 - jak dziala naped na kola? |
Autor: Bucz |
N1 pisze:
W dniu 2011-08-06 16:23, Bucz pisze:
czy w pandzie 4x4 mamy tylko 2 mechanizmy roznicowe (przod i tyl) i jak
np. po lewej stronie pojazdu utrace calkowicie przyczepnosc to i tak nie
wyjade z "blota" czy sa tam jakies "wspomagacze" ktore zapewnia krecenie
sie kol po prawej stronie?
skoro ma napęd na 2 osie, to ma 2 mechanizmy różnicowe, nie ma "wspomagaczy", difoltowo napęd przenoszony jest na przednią oś, tylna wchodzi do akcji jesli nastąpi różnica prędkości tylych kól w stosunku do przednich - sprzęgło typu "wusko" w tylnym moście
czyli jedna strona auta bedzie miala 100% poslizgu to auto bedzie stalo w miejscu ?
--
Bucz
"Walk softly and carry a big gun"
4 |
Data: Sierpien 07 2011 12:22:59 | Temat: Re: panda 4x4 - jak dziala naped na kola? | Autor: J.F. |
Dnia Sat, 06 Aug 2011 22:21:42 +0200, Bucz napisał(a):
skoro ma napęd na 2 osie, to ma 2 mechanizmy różnicowe, nie ma
"wspomagaczy", difoltowo napęd przenoszony jest na przednią oś, tylna
wchodzi do akcji jesli nastąpi różnica prędkości tylych kól w stosunku
do przednich - sprzęgło typu "wusko" w tylnym moście
czyli jedna strona auta bedzie miala 100% poslizgu to auto bedzie stalo
w miejscu ?
Trzeba by sprawdzic - bo jak mamy w tyle jedno "wisko" to czemu nie dwa..
J.
| |