http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b9/POL_PKP_sygnały_układ_komór.svg/300px-POL_PKP_sygnały_układ_komór.svg.png
moga mrygac i swiecic cagle nie wadomo czy jechać czy stać.
Wiadomo, wiadomo... Ciufciowe światełka pokazują nie tylko czy jechać, ale też jak jechać - to znaczy z jaką prędkością.
A tak naprawdę, to czerwone (czasem niebieskie) - stój, inne - jedź. Semafor pokazuje nie tylko z jaką prędkością ma pociąg jechać, ale też co pokazuje następny semafor. Pociąg to nie samochód - nie zatrzyma się na kilkunastu metrach.
U nas i tak jest niewiele sygnałów - szwajcarskie i francuskie - to dopiero choinki.
O polskich sygnałach można poczytać np. tu: 
http://sygnalizacja-e1.republika.pl/
Grzexs
| 3 | 
Data: Pa?dziernik 26 2007 11:06:30 | 
| Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek | 
| Autor: dfsfs  | 
O polskich sygnałach można poczytać np. tu: 
http://sygnalizacja-e1.republika.pl/ 
 
Grzexs 
 
ciekawe
 
Sygnał  S 3 "Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160 
km/h - 
w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne - a przy następnym semaforze 
z prędkością nie przekraczającą 100 km/h"
 
przy tym w Polsce znak  Sygnał S 2 "Jazda z największą dozwoloną prędkością" 
to chyba jakies sci-fi
 | 4 | 
Data: Pa?dziernik 26 2007 14:29:46 |  | Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek |  | Autor: Raf :-)  |  
Dnia Fri, 26 Oct 2007 11:06:30 +0200, dfsfs napisał(a) w 
 : 
 
 O polskich sygnałach można poczytać np. tu: 
http://sygnalizacja-e1.republika.pl/ 
 
Grzexs 
 
 
ciekawe 
 
Sygnał  S 3 "Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160 
km/h - 
w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne - a przy następnym semaforze 
z prędkością nie przekraczającą 100 km/h" 
 
przy tym w Polsce znak  Sygnał S 2 "Jazda z największą dozwoloną prędkością" 
to chyba jakies sci-fi 
 
Na CMK pociągi jadą do 160 km/h.
 
Jak inaczej dojechałyby z Krakowa do Warszawy (295 km) w 2:40h, przy 
czym pierwsze pół godziny od wyjazdu z Krakowa wlecze się to niczym 
żółw?
 
Pozdrawiam, 
 
Raf :-)
 
--  
 www.myprofile.w.pl
| 5 | 
Data: Pa?dziernik 26 2007 14:43:24 |  | Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek |  | Autor: dfsfs  |  
Na CMK pociągi jadą do 160 km/h. 
 
Jak inaczej dojechałyby z Krakowa do Warszawy (295 km) w 2:40h, przy 
czym pierwsze pół godziny od wyjazdu z Krakowa wlecze się to niczym 
żółw? 
 
ale przy 160km/h nadal ten sygnal "nie wiecej jak 160" w polskich realiach 
to jest sci-fi ;-)
 Pozdrawiam, 
 
Raf :-) 
 
ja rowniez pozdrawiam :-) 
df
 | 6 | 
Data: Pa?dziernik 27 2007 16:38:34 |  | Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek |  | Autor: PawelW  |  
Raf :-) pisze: 
 Sygnał  S 3 "Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160 
km/h - 
w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne - a przy następnym semaforze 
z prędkością nie przekraczającą 100 km/h" 
 
 
Na CMK pociągi jadą do 160 km/h. 
 
 
Nie tylko na CMK, takich linii jest coraz więcej. Na CMK jest o ile mi wiadomo nawet odcinek z dozwoloną prędkością 200 km/h (mimo że obecnie żaden pojazd szynowy w PL takiej nie osiąga, ale to już temat na inną grupę)
 
--  
Pozdrawiam 
Paweł
  |  |  |  |