http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b9/POL_PKP_sygnały_układ_komór.svg/300px-POL_PKP_sygnały_układ_komór.svg.png
moga mrygac i swiecic cagle nie wadomo czy jechać czy stać.
Wiadomo, wiadomo... Ciufciowe światełka pokazują nie tylko czy jechać, ale też jak jechać - to znaczy z jaką prędkością.
A tak naprawdę, to czerwone (czasem niebieskie) - stój, inne - jedź. Semafor pokazuje nie tylko z jaką prędkością ma pociąg jechać, ale też co pokazuje następny semafor. Pociąg to nie samochód - nie zatrzyma się na kilkunastu metrach.
U nas i tak jest niewiele sygnałów - szwajcarskie i francuskie - to dopiero choinki.
O polskich sygnałach można poczytać np. tu:
http://sygnalizacja-e1.republika.pl/
Grzexs
3 |
Data: Pa?dziernik 26 2007 11:06:30 |
Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek |
Autor: dfsfs |
O polskich sygnałach można poczytać np. tu:
http://sygnalizacja-e1.republika.pl/
Grzexs
ciekawe
Sygnał S 3 "Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160
km/h -
w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne - a przy następnym semaforze
z prędkością nie przekraczającą 100 km/h"
przy tym w Polsce znak Sygnał S 2 "Jazda z największą dozwoloną prędkością"
to chyba jakies sci-fi
4 |
Data: Pa?dziernik 26 2007 14:29:46 | Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek | Autor: Raf :-) |
Dnia Fri, 26 Oct 2007 11:06:30 +0200, dfsfs napisał(a) w
:
O polskich sygnałach można poczytać np. tu:
http://sygnalizacja-e1.republika.pl/
Grzexs
ciekawe
Sygnał S 3 "Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160
km/h -
w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne - a przy następnym semaforze
z prędkością nie przekraczającą 100 km/h"
przy tym w Polsce znak Sygnał S 2 "Jazda z największą dozwoloną prędkością"
to chyba jakies sci-fi
Na CMK pociągi jadą do 160 km/h.
Jak inaczej dojechałyby z Krakowa do Warszawy (295 km) w 2:40h, przy
czym pierwsze pół godziny od wyjazdu z Krakowa wlecze się to niczym
żółw?
Pozdrawiam,
Raf :-)
--
www.myprofile.w.pl
5 |
Data: Pa?dziernik 26 2007 14:43:24 | Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek | Autor: dfsfs |
Na CMK pociągi jadą do 160 km/h.
Jak inaczej dojechałyby z Krakowa do Warszawy (295 km) w 2:40h, przy
czym pierwsze pół godziny od wyjazdu z Krakowa wlecze się to niczym
żółw?
ale przy 160km/h nadal ten sygnal "nie wiecej jak 160" w polskich realiach
to jest sci-fi ;-)
Pozdrawiam,
Raf :-)
ja rowniez pozdrawiam :-)
df
6 |
Data: Pa?dziernik 27 2007 16:38:34 | Temat: Re: po co cufci tyle swiatełek | Autor: PawelW |
Raf :-) pisze:
Sygnał S 3 "Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160
km/h -
w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne - a przy następnym semaforze
z prędkością nie przekraczającą 100 km/h"
Na CMK pociągi jadą do 160 km/h.
Nie tylko na CMK, takich linii jest coraz więcej. Na CMK jest o ile mi wiadomo nawet odcinek z dozwoloną prędkością 200 km/h (mimo że obecnie żaden pojazd szynowy w PL takiej nie osiąga, ale to już temat na inną grupę)
--
Pozdrawiam
Paweł
| | | |