Grupy dyskusyjne   »   po wymianie klocków...

po wymianie klocków...



1 Data: Lipiec 03 2007 19:51:29
Temat: po wymianie klocków...
Autor: sanczes 

otóż wymieniłem klocki hamulcowe (hyundai h 100) - nadmienię, że wczesniej w
innych samochodach wymieniałem również - no i po wymianie mocno spadła
efektywność hamowania - czy to normalny objaw? nie zapowietrzyłem no bo nie
ingerowałem w ukłąd hamulcowy - co więc
nie wykluczam, że przy wkładaniu klocków upaćkałem je usmarowanymi łapami
ale czy to przyczyna ?


--


rf600r
cz350 '82
sopot



2 Data: Lipiec 03 2007 20:01:12
Temat: Re: po wymianie klocków...
Autor: Grz3chu 

sanczes napisał(a):

otóż wymieniłem klocki hamulcowe (hyundai h 100) - nadmienię, że wczesniej w innych samochodach wymieniałem również - no i po wymianie mocno spadła efektywność hamowania - czy to normalny objaw? nie zapowietrzyłem no bo nie ingerowałem w ukłąd hamulcowy - co więc
nie wykluczam, że przy wkładaniu klocków upaćkałem je usmarowanymi łapami ale czy to przyczyna ?


Spokojnie one się dotrą...ja miałem podobnie w nissanie, pedał mocno do podłogi a siła hamowania słaba...po jakiś 100 km się dotarło ładnie. Pewnie masz tarcze juz troche wytarte.

3 Data: Lipiec 03 2007 23:38:36
Temat: Re: po wymianie klocków...
Autor: Piter 

kilka razy ze 100-40 km/h i będą jak nowe :P

4 Data: Lipiec 04 2007 01:05:27
Temat: Re: po wymianie klocków...
Autor: Mattrick 


kilka razy ze 100-40 km/h i będą jak nowe :P

"jak nowe" już mu się zdajesie znudziły ;-)



--
Pozdrawiam!
Mattrick
www.MATTRICK.biezanow.net

5 Data: Lipiec 04 2007 09:13:15
Temat: Re: po wymianie klocków...
Autor: Piter 

na  ** p.m.s **  sanczes pisze tak:

po wymianie mocno spadła efektywność hamowania - czy to normalny
objaw?

tak ale powinien szybko ustąpić.


nie zapowietrzyłem no bo nie ingerowałem w ukłąd hamulcowy
- co więc nie wykluczam, że przy wkładaniu klocków upaćkałem je
usmarowanymi łapami ale czy to przyczyna ?

Wątpię, musiałbyć mocno zabrudzić, jak chlebek masełkiem ;)
Rozbierz i zobacz jak się wycierają.

--
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87r

6 Data: Lipiec 04 2007 09:29:51
Temat: Re: po wymianie klocków...
Autor: Jacek 

po wymianie mocno spadła efektywność hamowania - czy to normalny
objaw?

nie jestem autorem tego tekstu ani go nie tłumaczyłem, jest tto cytat


"http://www.apracing.com/car/brakedisc/bedding.htm
Poniższy tekst powinien wyjasnić problem zwichrowanych tarcz i spalonych
klocków zanim zdazą sie dobrze dotrzeć .Tekst zapozyczony z forum furela.

Procedury te opracowano na podstawie zaleceń firm AP Racing i Tar-OX,
renomowanych producentów tarcz i klocków hamulcowych.

Są to zalecenia producentów, poparte wieloletnim doświadczeniem z torów
wyścigowych oraz rajdów samochodowych, zachęcamy do ich zastosowania.


Układanie tarcz i klocków hamulcowych

Aby zakupione tarcz lub klocki hamulcowe służyły Państwu dłużej i zachowały
w pełni swoje właściwości, konieczne jest przejście procedury układania
tarcz i klocków. Dzięki temu unikną Państwo takich problemów jak falowanie i
pękanie tarcz oraz piszczenie (krystalizacja) klocków. Pierwsze etapy
układanie elementów układu hamulcowego zalecamy wykonać na mało ruchliwej,
suchej drodze lub na zamkniętym torze.

Układanie tarcz:
.. przez pierwsze 15 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50 km/h
w seriach po 5. Na tym etapie należy unikać ostrego hamowania z prędkości
powyżej 100 km/h do zera.
.. przez następne 150 km należy zwiększać siłę hamowania, ale nadal unikać
hamowania do zera z dużych prędkości (np. w ruchu miejskim). Prawidłowo
układane tarcze powinny nabierać ciemno-niebieskiej barwy.
.. przez następne 100 km można już używać tarcz normalnie, ale unikając
silnego, długiego hamowania z prędkości powyżej 150 km/h do zera.
.. prawidłowo ułożone tarcze powinny mieć ciemno-stalowy lub niebieskawy
kolor bez widocznych przebarwień.
.. UWAGA! Podczas całego procesu układania i użytkowania tarcz nie należy
trzymać nogi na hamulcu po silnym hamowaniu. Powoduje to przegrzanie
fragmentu tarczy i w rezultacie jej zwichrowanie.
.. przed ostatecznym ułożeniem tarcz nie należy również wjeżdżać mocno
rozgrzanymi tarczami w kałuże.
.. układanie tarcz należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi klockami
hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na nowe).


Układanie klocków:
.. przez pierwsze 20-30 km należy lekko hamować z prędkości 100 km/h do 50
km/h w seriach po 5 za każdy razem zdejmując nogę z hamulca całkowicie.
.. przez kolejne 300 km należy unikać ostrego hamowania z prędkości powyżej
100 km/h i trzymania nogi na hamulcu po hamowaniu.
.. układanie klocków należy przeprowadzać w połączeniu z już ułożonymi
tarczami hamulcowymi (nie należy jednocześnie wymieniać tarcz i klocków na
nowe).

Zanim tarcze i klocki zostaną prawidłowo ułożone nie zaleca się stosowania
techniki hamowania lewą nogą"

--
Jacek T.
Megi K4M '99 RXE (oklejony)

7 Data: Lipiec 04 2007 09:15:57
Temat: Re: po wymianie klocków...
Autor: sanczes 

dzięki - chociaż najbardziej bałem się słowa, że się ułożą - jak mi ktośtak
mówi -wietrzę od razu kłopoty i przeważnie słusznie
pozdrawiam

po wymianie klocków...



Grupy dyskusyjne