Grupy dyskusyjne   »   pojemność a moc

pojemność a moc



1 Data: Lipiec 04 2013 08:03:13
Temat: pojemność a moc
Autor:

Przyznaje w samochodzie to koło umie zmienić a i to nie zawsze....
Ale do rzeczy jestem na kupnie auta.
Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM
chce wymienić na skode octavie kombii
patrze
i patrze
ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM.

I powiem szczerze że nie wiem co robić.

W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
to nawet ja zauważałem że to mało.
W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.
Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby?

Czyli czy dla rodziny 2+2+ pieluchy rowery i co tam jeszcze żona wymyśli
ma te 122 kucyków sens ?

Jazda większość miasto. + 2 razy w miesiącu trasa : 2x100km
Styl wyrosłem z szaleństw na drodze ale chciałbym w miarę bezpiecznie wyprzedzać traktory i co wolniejsze ciężarówki.
Szukać większego silnika



2 Data: Lipiec 04 2013 17:12:16
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: J.F 

Użytkownik  napisał w wiadomości grup

Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM
chce wymienić na skode octavie kombii
patrze i patrze
ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM.
W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
to nawet ja zauważałem że to mało.
W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.
Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby?

Silnik 1.4 TSI.  T jak turbo.  Co tak w ogolnosci troche deprecjonuje te kucyki, ale moze VW zmniejszyl turbo-dziure.

Na pewno lepsze niz 70 KM

SI ... to juz nie wiem. Dawniej bylo FSI, co znaczylo: nie bedziesz jezdzil na gazie.
Ale jesli i tak nie zamierzales gazowac ...

Styl wyrosłem z szaleństw na drodze ale chciałbym w miarę bezpiecznie wyprzedzać traktory i co wolniejsze ciężarówki.
Szukać większego silnika

Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed wyprzedzaniem :-)

J.

3 Data: Lipiec 04 2013 16:29:50
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: X-Man 

"J.F"  wrote in message

Użytkownik  napisał w wiadomości grup
Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM
chce wymienić na skode octavie kombii
patrze i patrze
ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM.
W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
to nawet ja zauważałem że to mało.
W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.
Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby?
Silnik 1.4 TSI.  T jak turbo.  Co tak w ogolnosci troche deprecjonuje te kucyki, ale moze VW zmniejszyl turbo-dziure.
Na pewno lepsze niz 70 KM
SI ... to juz nie wiem. Dawniej bylo FSI, co znaczylo: nie bedziesz jezdzil na gazie.
Ale jesli i tak nie zamierzales gazowac ...
Styl wyrosłem z szaleństw na drodze ale chciałbym w miarę bezpiecznie wyprzedzać traktory i co wolniejsze ciężarówki.
Szukać większego silnika
Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed wyprzedzaniem :-)

ja bym tego nie brał jakoś nie ufam takim małym bzyczkom... zatrybi się w trymiga jak to mówią

Pzdr
Piotrek

4 Data: Lipiec 04 2013 19:07:42
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: J.F 

Użytkownik "X-Man"  napisał w wiadomości grup "J.F"  wrote in message

Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed wyprzedzaniem :-)
ja bym tego nie brał jakoś nie ufam takim małym bzyczkom... zatrybi się w trymiga jak to mówią

A ja niemieckim firmom ufam.
Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.


J.

5 Data: Lipiec 04 2013 19:26:12
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:

Użytkownik "X-Man"  napisał w wiadomości grup

"J.F"  wrote in message
Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed
wyprzedzaniem :-)
ja bym tego nie brał jakoś nie ufam takim małym bzyczkom... zatrybi
się w trymiga jak to mówią

A ja niemieckim firmom ufam.

A ja nie. Od wielu lat.

Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie
paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.

Co widać ładnie w rankingu awaryjności i całkowitym przekonstruowaniu
tych silników.

6 Data: Lipiec 05 2013 13:51:13
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: ZIWK 

W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:


A ja niemieckim firmom ufam.
Na podstawie?

Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie
paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.
np. 2 tysiące???
A po 150 000 silnik na złom....


--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

7 Data: Lipiec 05 2013 15:06:36
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: anacron 

W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze:

A po 150 000 silnik na złom....

Przesadzasz. Aczkolwiek Twój punkt widzenia wywodzi się zapewne z faktu
jeżdżenia autem po dziadku w Niemczech, który tylko na ryby jeździł i
przez 12 lat nakręcił tylko 150000 km. :D


--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

8 Data: Lipiec 05 2013 23:11:48
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: ZIWK 

W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze:

W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze:
A po 150 000 silnik na złom....

Przesadzasz. Aczkolwiek Twój punkt widzenia wywodzi się zapewne z faktu
jeżdżenia autem po dziadku w Niemczech, który tylko na ryby jeździł i
przez 12 lat nakręcił tylko 150000 km. :D

Wysilone silniki, raczej nie będą miały szans na osiągnięcie wielkich
przebiegów :(

Wyższa moc przy mniejszych rozmiarach oznacza większe obciążenia mechaniczne elementów i ich połączeń. Porównaj np. rozmiary panewek stóp korbowodów ze spokojnego 1.4/70KM i z wysilonego 1.4/120KM - są w miarę podobne :(
Prawie 2x wzrost mocy oznacza, że na daną powierzchnie panewki przypada odpowiednio większy nacisk a więc następuje szybsze jej zużycie.

Tak samo z blokiem silnika czy wałem - przy większej mocy musi być znacznie sztywniejszy - brak takiej sztywności powoduje wcześniejsze padanie uszczelnień, lub niepożądane drgania które trzeba wytłumić kolejnym kołem 2/3/4 masowym.

Do tego dodaj marketoidowy bełkot o dłuuugich przebiegach pomiędzy wymianami oleju 20, 30, 40 kkm. W nieśmiertelnym mercedesie beczce olej należało wymieniać co... 7.5kkm.
Pewnie niedługo pojawią się silniki "lifetime lubricated" ;) tylko z broszurki nie dowiesz się lifetime-ile to jest.

Akurat miałem taki samochód - przez 15 lat naturlał 120kkm - nie był to kręcony licznik, a realny przebieg potwierdzały kartki z przeglądów Dektry, jakieś faktury, stan zużycia kierownicy i foteli...
A nie uwierzę w kombinowanie w aucie za ~5.000 zł i to nieprestiżowym.

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

9 Data: Lipiec 06 2013 00:46:31
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 05 Jul 2013 23:11:48 +0200, ZIWK napisał(a):

W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze:
W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze:
A po 150 000 silnik na złom....

Przesadzasz. Aczkolwiek Twój punkt widzenia wywodzi się zapewne z faktu
jeżdżenia autem po dziadku w Niemczech, który tylko na ryby jeździł i
przez 12 lat nakręcił tylko 150000 km. :D

Wysilone silniki, raczej nie będą miały szans na osiągnięcie wielkich
przebiegów :(

Wyższa moc przy mniejszych rozmiarach oznacza większe obciążenia
mechaniczne elementów i ich połączeń. Porównaj np. rozmiary panewek stóp
korbowodów ze spokojnego 1.4/70KM i z wysilonego 1.4/120KM - są w miarę
podobne :(
Prawie 2x wzrost mocy oznacza, że na daną powierzchnie panewki przypada
odpowiednio większy nacisk a więc następuje szybsze jej zużycie.

Niby tak.
Ale popatrz na silniki ze sterych Civiców.
B16 - 1.6 i 160-180KM, K20 2.0 i 200-220KM.
Kręci się to do ponad 8000rpm i jakoś użytkownicy nie narzekają na problemy
z trwałością bardziej niż właściciele 2x mniej wysilonych jednostek.
A tych Civiców też nie kupowali ludzie którzy się z nimi delikatnie
obchodzili.

Dać to więc się da.
I to dało się już kilkanaście lat temu.
Dziś się powinno udawać jeszcze lepiej.

Pytanie jakie są tego koszty - czy to liczone w wyższym zużyciu paliwa, czy
wyższej cenie produkcji.

Do tego dodaj marketoidowy bełkot o dłuuugich przebiegach pomiędzy
wymianami oleju 20, 30, 40 kkm. W nieśmiertelnym mercedesie beczce olej
należało wymieniać co... 7.5kkm.

No tylko pewnie był to olej mineralny i faktycznie 7500km to było dość
sporo.
Dziś są oleje syntetyczne, co do których coraz bardziej wiarygodni ludzie
mówią że po tych 40kkm wylewasz olej który jest dokładnie identenycznej
jakości jak ten w butelce, bo olej syntetyczny zużywa się dużo wolniej niż
rdzewieją blachy w aucie.
Ja tam olej zmieniam regularnie, ale jednak bez przekonania :)

Mineralny jak się zlewa przy wymianie to on jednak jakiś taki inny jest...
Syntetyk organoleptycznie jest jednak taki sam jak to w butelce - poza
kolorem.

Akurat miałem taki samochód - przez 15 lat naturlał 120kkm - nie był to
kręcony licznik, a realny przebieg potwierdzały kartki z przeglądów
Dektry, jakieś faktury, stan zużycia kierownicy i foteli...
A nie uwierzę w kombinowanie w aucie za ~5.000 zł i to nieprestiżowym.

Ogólnie rzecz biorąc kombinuje się we wszystkim - no chyba że kupujesz od
rodziców :)

10 Data: Lipiec 06 2013 13:40:50
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: anacron 

W dniu 06.07.2013 00:46, Tomasz Pyra pisze:

Dać to więc się da.
I to dało się już kilkanaście lat temu.
Dziś się powinno udawać jeszcze lepiej.

Jednego z moich Cee'dów dokręciłem do 271kkm zanim sprzedałem (w tym
roku), a wielu wróżyło, że ten silnik nie dożyje 200kkm. Drugi niestety
dożył tylko 157 zanim blacha się "pogięła". Obydwa z LPG. Btw. ten drugi
jeździ, okazało się, że komuś opłaciło się mu poprostować blachy, ale
nie wiem ile teraz ma przebiegu.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

11 Data: Lipiec 06 2013 15:36:20
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: p47 

W dniu 2013-07-05 15:06, anacron pisze:

W dniu 05.07.2013 13:51, ZIWK pisze:
A po 150 000 silnik na złom....

Przesadzasz. Aczkolwiek Twój punkt widzenia wywodzi się zapewne z faktu
jeżdżenia autem po dziadku w Niemczech, który tylko na ryby jeździł i
przez 12 lat nakręcił tylko 150000 km. :D



Mozna oczywiście uważac, że obawy o trwałość tych nowych wynalazków to "przesada" i że akurat te dobre Helmuty z VW specjalnie te nowe, wysokoobrotowe, oturbinowe, wysilone silniki o małej pojemności po to zaczęli produkować, żeby były trwalsze od starszych generacyjnie i po to tez, aby nabywcy przez wiele lat ani warsztatom i fabryce (części) specjalnie nie dawali zarobić, ani dłuuugo nowego samochodu nie musieli kupować...
Można tez mieć głębokie przeświadczenie, że ziemia jest płaska...
;-))

PS. Tak naprawdę NIKT (no, może oprócz fabrycznych kierowców testowych) nie wie, jak te nowe silniki w długiej eksploatacji będą się zachowywać, jak zniosą tysiące km przebiegu. Może okazać się, że będą one akurat wyjątkiem od obserwowanej wszędzie tendencji uznawania w konstrukcji i technologii priorytetu wymagań księgowych nad przyzwoita inzynierią. Może...;-)
Wiadomo jednakże, że aby wysilony silnik miał trwałość podobna do mniej wysilonego MUSI byc wykonany z droższych materiałów i z większą (więc zazwyczaj droższą) starannością.
Jak chcesz być testerem nowych technologii,- twoje pieniadze, twoja wola.. konstytucja tego nie zabrania;-))

12 Data: Lipiec 05 2013 17:01:45
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: cef 

ZIWK wrote:

W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:

A ja niemieckim firmom ufam.
Na podstawie?

Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak
sie paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.
np. 2 tysiące???
A po 150 000 silnik na złom....

Co jest złego w jechaniu 2000km jednym cięgiem?

13 Data: Lipiec 05 2013 18:14:39
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-07-05 17:01, Użytkownik cef napisał:

A ja niemieckim firmom ufam.
Na podstawie?

Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak
sie paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.
np. 2 tysiące???
A po 150 000 silnik na złom....

Co jest złego w jechaniu 2000km jednym cięgiem?

Konieczność tankowania w czasie jazdy.


Pozdrawiam

14 Data: Lipiec 06 2013 11:20:15
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 05 Jul 2013 13:51:13 +0200, ZIWK napisał(a):

W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:
A ja niemieckim firmom ufam.
Na podstawie?

Na podstawie doswiadczenia. No i obserwacji niemieckiej autostrady.
I postojow taksowek.

Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie
paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.
np. 2 tysiące???
A po 150 000 silnik na złom....

A moze przez 100 tys i dlatego po 150 wcale nie jest zlomem.

J.

15 Data: Lipiec 04 2013 18:34:13
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-07-04 17:12, Użytkownik J.F napisał:

Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM
chce wymienić na skode octavie kombii
patrze i patrze
ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM.
W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
to nawet ja zauważałem że to mało.
W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.
Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby?

Silnik 1.4 TSI.  T jak turbo.  Co tak w ogolnosci troche deprecjonuje te kucyki, ale moze VW zmniejszyl turbo-dziure.

Na pewno lepsze niz 70 KM

Na pewno mocniejsze, prawdopodobnie bardziej awaryjne
i może nie lubić LPG. Ale generalnie to teraz jest taki trend.
Lepiej to niż litrowy silnik o mocy 100 koni jaki oferuje
np. Ford Tourneo Connect.

ps. Jeśli wątkotwórca nastawia się na ciąganie przyczep to
lepiej niech poszuka czegoś z silnikiem starszego typu.

Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego
tylko 100 koni.


Pozdrawiam

16 Data: Lipiec 04 2013 21:21:49
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: anacron 

W dniu 04.07.2013 18:34, RadoslawF pisze:

Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego
tylko 100 koni.

Coraz lepsze materiały, coraz mniejsza masa silnika (tłoków,
korbowodów), coraz efektywniejsze spalanie (turbiny, intercooler etc).
Technologia się posuwa do przodu. Jeździłem kilka lat blisko 110 konną
wolnossącą jednostką. 122KM z 1,4l z turbina to naprawdę żaden wyczyn.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

17 Data: Lipiec 04 2013 22:19:43
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-07-04 21:21, Użytkownik anacron napisał:

Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego
tylko 100 koni.

Coraz lepsze materiały, coraz mniejsza masa silnika (tłoków,
korbowodów), coraz efektywniejsze spalanie (turbiny, intercooler etc).
Technologia się posuwa do przodu. Jeździłem kilka lat blisko 110 konną
wolnossącą jednostką. 122KM z 1,4l z turbina to naprawdę żaden wyczyn.

Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.
A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat
oferują 1390cm3 mającą 122 konie.


Pozdrawiam

18 Data: Lipiec 04 2013 13:29:24
Temat: Re: pojemność a moc
Autor:

A u tego producenta benzyna 1.6 mia�a 102 konie a od trzech lat
oferuj� 1390cm3 maj�c� 122 konie.
Czyli ten silnik już trochę przejechał.

Nie znam się na autach ale wiem jedno.
ZA DARMO NIC NIE MA.
Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:)

19 Data: Lipiec 05 2013 00:33:33
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: anacron 

W dniu 04.07.2013 22:29,  pisze:

A u tego producenta benzyna 1.6 mia�a 102 konie a od trzech lat
oferuj� 1390cm3 maj�c� 122 konie.
Czyli ten silnik już trochę przejechał.

Nie znam się na autach ale wiem jedno.
ZA DARMO NIC NIE MA.
Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:)

Ale tu nie ma nic za darmo. Po prostu coraz efektywniejsze silniki
potrafimy budować.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

20 Data: Lipiec 05 2013 13:55:15
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: ZIWK 

W dniu 2013-07-04 22:29,  pisze:

A u tego producenta benzyna 1.6 mia�a 102 konie a od trzech lat
oferuj� 1390cm3 maj�c� 122 konie.
Czyli ten silnik już trochę przejechał.

Nie znam się na autach ale wiem jedno.
ZA DARMO NIC NIE MA.
Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:)
Pierwszego dnia po skończeniu fabrycznej gwarancji :(
Chyba, że wcześniej "drobny druczek" określi, że urwanie korbowodów spowodowane zostało przez użytkownika faktem dolania płynu do spryskiwaczy poza ASO.

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

21 Data: Lipiec 05 2013 15:04:49
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: anacron 

W dniu 05.07.2013 13:55, ZIWK pisze:

W dniu 2013-07-04 22:29,  pisze:
A u tego producenta benzyna 1.6 mia�a 102 konie a od trzech lat
oferuj� 1390cm3 maj�c� 122 konie.
Czyli ten silnik już trochę przejechał.

Nie znam się na autach ale wiem jedno.
ZA DARMO NIC NIE MA.
Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:)
Pierwszego dnia po skończeniu fabrycznej gwarancji :(

Wcześniej. Już po mniej więcej 20-30kkm okazuje się, że wszystko co się
może naprawdę popsuć nie jest na gwarancji już, nigdy nie było lub
zostało uszkodzone z winy użytkownika.


--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

22 Data: Lipiec 05 2013 19:08:09
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 4 Jul 2013 13:29:24 -0700 (PDT),  napisał(a):

A u tego producenta benzyna 1.6 mia�a 102 konie a od trzech lat
oferuj� 1390cm3 maj�c� 122 konie.
Czyli ten silnik już trochę przejechał.

Nie znam się na autach ale wiem jedno.
ZA DARMO NIC NIE MA.
Pytanie tylko kiedy zacznę płacić ?:)

Płacić przyjdzie pewnie po przejechaniu około 200-300tys km, ale rzadko się
zdarza ktoś kto przejeżdża aż tyle nowo kupionym samochodem, a samochody
kupują klienci salonów, a nie czwarci właściciele, więc trudno się dziwić
że właśnie w tą stronę idzie technika.

Oczywiście można by zamiast małego turbo wstawić w to miejsce jakiegoś
small blocka 5.7l który po pierwszym milionie ilometrów byłby dopiero
dotarty, ale tak jak mówisz - coś za coś, czyli z 18l/100km w mieście :)

23 Data: Lipiec 06 2013 11:26:28
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 04 Jul 2013 22:19:43 +0200, RadoslawF napisał(a):

Dnia 2013-07-04 21:21, Użytkownik anacron napisał:
Coraz lepsze materiały, coraz mniejsza masa silnika (tłoków,
korbowodów), coraz efektywniejsze spalanie (turbiny, intercooler etc).
Technologia się posuwa do przodu. Jeździłem kilka lat blisko 110 konną
wolnossącą jednostką. 122KM z 1,4l z turbina to naprawdę żaden wyczyn.

Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.
A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat
oferują 1390cm3 mającą 122 konie.

Postep. Kiedys z 1.6 wyciskali 75KM.
A z 1.8 150  - co kto lubi :-)

J.

24 Data: Lipiec 06 2013 14:48:04
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:26:28 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Thu, 04 Jul 2013 22:19:43 +0200, RadoslawF napisał(a):
Dnia 2013-07-04 21:21, Użytkownik anacron napisał:
Coraz lepsze materiały, coraz mniejsza masa silnika (tłoków,
korbowodów), coraz efektywniejsze spalanie (turbiny, intercooler etc).
Technologia się posuwa do przodu. Jeździłem kilka lat blisko 110 konną
wolnossącą jednostką. 122KM z 1,4l z turbina to naprawdę żaden wyczyn.

Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.
A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat
oferują 1390cm3 mającą 122 konie.

Postep. Kiedys z 1.6 wyciskali 75KM.
A z 1.8 150  - co kto lubi :-)

A z 1.6 185KM - wolnossąca Honda Civic z 1996r :)

25 Data: Lipiec 06 2013 15:45:15
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 6 Jul 2013 14:48:04 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:26:28 +0200, J.F. napisał(a):
Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.
A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat
oferują 1390cm3 mającą 122 konie.
Postep. Kiedys z 1.6 wyciskali 75KM.
A z 1.8 150  - co kto lubi :-)
A z 1.6 185KM - wolnossąca Honda Civic z 1996r :)

A to chyba jakas wyzylowana rajdowka ?
Bo normalny VTEC mial 160KM jesli dobrze pamietam,
ale klient placil za to przy ustawianiu zaworow :-)

J.

26 Data: Lipiec 06 2013 18:55:13
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 6 Jul 2013 15:45:15 +0200, J.F. napisał(a):

Dnia Sat, 6 Jul 2013 14:48:04 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:26:28 +0200, J.F. napisał(a):
Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.
A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat
oferują 1390cm3 mającą 122 konie.
Postep. Kiedys z 1.6 wyciskali 75KM.
A z 1.8 150  - co kto lubi :-)
A z 1.6 185KM - wolnossąca Honda Civic z 1996r :)

A to chyba jakas wyzylowana rajdowka ?
Bo normalny VTEC mial 160KM jesli dobrze pamietam,

160KM miało B16A2, B16A miało 185KM - były chyba jakieś europejskie wersje
z tym silnikiem, chociaż bardziej popularny był w Japonii.

ale klient placil za to przy ustawianiu zaworow :-)

Lepsze to niż zacierające się hydrauliczne popychacze we Fiacie :)
A sama regulacja luzu w Hondzie jest bardzo prosta i wygodna.

27 Data: Lipiec 06 2013 10:06:03
Temat: Re: pojemność a moc
Autor:

A z 1.6 185KM - wolnossąca Honda Civic z 1996r :)

Do dlaczego na wsiach przed dyskotekami królował/króluje(?) golf TDi?

ps
nie obrażam nikogo sam jestem ze wsi i wiem że marzeniem każdego było takie coś. A jak miałeś VR6 to miałeś takie branie .....:)

28 Data: Lipiec 06 2013 20:35:24
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: anacron 

W dniu 06.07.2013 19:06,  pisze:

Do dlaczego na wsiach przed dyskotekami królował/króluje(?) golf TDi?

TDI? Raczej benzynowy 1,6 z LPG. Potem przyszła moda na pełnoletnie BMW
serii 3, a teraz coraz częściej Audi.
















--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

29 Data: Lipiec 04 2013 19:37:48
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Tomek 


Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości

Użytkownik  napisał w wiadomości grup
Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM
chce wymienić na skode octavie kombii
patrze i patrze
ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM.
W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
to nawet ja zauważałem że to mało.
W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.
Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby?

Silnik 1.4 TSI.  T jak turbo.  Co tak w ogolnosci troche deprecjonuje te kucyki, ale moze VW zmniejszyl turbo-dziure.

Na pewno lepsze niz 70 KM

SI ... to juz nie wiem. Dawniej bylo FSI, co znaczylo: nie bedziesz jezdzil na gazie.
Ale jesli i tak nie zamierzales gazowac ...


fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow
da sie zrobic jest drozsze i pali paliwo

30 Data: Lipiec 04 2013 21:00:51
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: kamil/Endurorider.pl 

Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości

fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow
da sie zrobic jest drozsze i pali paliwo

I dlatego mało kto to gazuje bo zwyczajnie się to nie opłaca. Jeżeli od ostatanie razu nic się nie zmieniło to: praca silnika na obrotach jałowych jest realizowana wyłącznie na benzynie a powyżej 3k rpm dotryskuje benzyne do gazu więc efekt końcowy jest LPG+ileś litrów PB na 100 km. Robi test na gazeo.pl i wyszło im, że to się finansowo nie opłaca.

--
pozdrawiam
kml

31 Data: Lipiec 04 2013 23:47:03
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Adam Adamaszek 

W dniu czwartek, 4 lipca 2013 21:00:51 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider..pl napisał:

I dlatego ma�o kto to gazuje bo zwyczajnie si� to nie op�aca. Je�eli od
ostatanie razu nic si� nie zmieni�o to: praca silnika na obrotach ja�owych jest
realizowana wy��cznie na benzynie a powy�ej 3k rpm dotryskuje benzyne do gazu
wi�c efekt ko�cowy jest LPG+ile� litr�w PB na 100 km. Robi test na gazeo.pl i
wysz�o im, �e to si� finansowo nie op�aca..

E, masz przestarzałe informacje. Vialle LPDi, BRC LDI, ICOM-JTG - co prawda kosztują na razie w granicach 8kPLN, ale auto z taką instalacją w ogóle nie używa benzyny.

pozdr
AA

32 Data: Lipiec 05 2013 18:32:40
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: kamil/Endurorider.pl 

Użytkownik "Adam Adamaszek"  napisał w wiadomości E, masz przestarzałe informacje. Vialle LPDi, BRC LDI, ICOM-JTG - co prawda kosztują na razie w granicach 8kPLN, ale auto z taką instalacją w ogóle nie używa benzyny.
--

Dzięki za info :) Czytałem nie tak dawno temu, ale widać minąłem ważny element. Czekam na odpowiedź STAGa ;)


--
pozdrawiam
kml

33 Data: Lipiec 06 2013 11:32:47
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 4 Jul 2013 19:37:48 +0200, Tomek napisał(a):

Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości
SI ... to juz nie wiem. Dawniej bylo FSI, co znaczylo: nie bedziesz
jezdzil na gazie.

fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow
da sie zrobic jest drozsze i pali paliwo

Jak to w ogole w benzynowym T/FSI wyglada - sa dwa wtryskiwacze, do
dolotu i do cylindra, czy tylko jeden bezposredni ?

Wiec jak to sie gazuje - doklada nowe do kolektora ?

J.

34 Data: Lipiec 04 2013 16:12:58
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: X-Man 

 wrote in message

Przyznaje w samochodzie to koło umie zmienić a i to nie zawsze....
Ale do rzeczy jestem na kupnie auta.
Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM
chce wymienić na skode octavie kombii
patrze
i patrze
ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM.
I powiem szczerze że nie wiem co robić.
W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
to nawet ja zauważałem że to mało.
W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.

122KM powinno od biedy starczyć choć do komfortowego poruszania się ja bym celował w okolice 170KM rozumiem że kupujesz nowe auto ? bo jak nie to bym brał jakieś niezajechane 1.9TDI i robił program u dobrego tunera.

Pzdr
Piotrek

35 Data: Lipiec 04 2013 19:03:58
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: anacron 

W dniu 04.07.2013 17:03,  pisze:

Przyznaje w samochodzie to koło umie zmienić a i to nie zawsze....
Ale do rzeczy jestem na kupnie auta.
Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM
chce wymienić na skode octavie kombii
patrze
i patrze
ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM.

Jeśli mowa o benzynie miałem w Cee'd 1,4 109KM ze zmiennymi fazami
rozrządu i na trasie nie raz i nie dwa ludzie na CB nie mogli uwierzyć,
że to tylko 1,4. Zbierało się to całkiem całkiem, jak nie miało się
niedowładu prawej ręki i prawej nogi.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

36 Data: Lipiec 04 2013 22:45:36
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT),  napisał(a):

W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
to nawet ja zauważałem że to mało.
W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.
Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby?

W sumie koń to koń.
Turbokoń niby to samo, chociaż pojawia się z pewnym opóźnieniem.

Raczej zwróć uwagę na to że przez 13 lat samochody trochę utyły.
Dziś 120KM to już nie jest jakiś szał - ta skoda ma 9.8s do setki.

Czyli czy dla rodziny 2+2+ pieluchy rowery i co tam jeszcze żona wymyśli
ma te 122 kucyków sens ?

9.8s do setki przy masie 1250kg + kierowca.

Jak dopakujesz jeszcze 250kg, no to się zrobi ze 12s do setki.
To już Ty musisz ocenić czy to jeszcze jazda czy już nie.

Na pewno bez porównania lepiej niż 70KM Seatem, jaki by to nie był model :)

37 Data: Lipiec 06 2013 11:34:48
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 4 Jul 2013 22:45:36 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT),  napisał(a):
Raczej zwróć uwagę na to że przez 13 lat samochody trochę utyły.
Dziś 120KM to już nie jest jakiś szał - ta skoda ma 9.8s do setki.

Czyli czy dla rodziny 2+2+ pieluchy rowery i co tam jeszcze żona wymyśli
ma te 122 kucyków sens ?
9.8s do setki przy masie 1250kg + kierowca.
Jak dopakujesz jeszcze 250kg, no to się zrobi ze 12s do setki.
To już Ty musisz ocenić czy to jeszcze jazda czy już nie.
Na pewno bez porównania lepiej niż 70KM Seatem, jaki by to nie był model :)

Szczegolnie ze seat tez dopakowany 250 kg i tez juz nie jest lekki :-)

J.

38 Data: Lipiec 05 2013 18:13:51
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT),  napisał(a):
(...)

Duzy moze wiecej :)

Ja bym szukal troche wiekszego silnika, ktorego nie trzeba krecic na 5 tys.
obrotow, zeby w ogole jechal.

Niech ma te 120-140 koni, ale z 2 litrow albo wiecej. Majac LPG nie
odczujesz bolesnie roznicy w spalaniu, a OC to dzisiaj nie problem, jest
mnostwo tanich ofert.


--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

39 Data: Lipiec 05 2013 22:01:03
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-07-05 18:13, Użytkownik Maciek napisał:

Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT),  napisał(a):
(...)

Duzy moze wiecej :)

Ja bym szukal troche wiekszego silnika, ktorego nie trzeba krecic na 5 tys.
obrotow, zeby w ogole jechal.

Szukać to można. Znajdź taki nowy oferowany przez dilera w
cenie do 100 tysięcy. Bo w cenie tej skody to na pewno nie znajdziesz.


Pozdrawiam

40 Data: Lipiec 05 2013 22:12:50
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Maciek 

Dnia Fri, 05 Jul 2013 22:01:03 +0200, RadoslawF napisał(a):
 

Szukać to można. Znajdź taki nowy oferowany przez dilera w
cenie do 100 tysięcy. Bo w cenie tej skody to na pewno nie znajdziesz.

Nic watkodawca nie pisal, ze to ma byc nowe auto. Zakadalem, ze po prostu
mlodsze niz 13-letni Seat.

W nowych to faktycznie kiszka... chyba zeby ciagnac cos zza oceanu.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

41 Data: Lipiec 06 2013 09:34:48
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-07-05 22:12, Użytkownik Maciek napisał:

Szukać to można. Znajdź taki nowy oferowany przez dilera w
cenie do 100 tysięcy. Bo w cenie tej skody to na pewno nie znajdziesz.

Nic watkodawca nie pisal, ze to ma byc nowe auto. Zakadalem, ze po prostu
mlodsze niz 13-letni Seat.

Fakt nie pisał że nowe, zasugerowałem się, ale opisywany silnik
sprzedają od trzech lat.

W nowych to faktycznie kiszka... chyba zeby ciagnac cos zza oceanu.

Cło skutecznie odstrasza.


Pozdrawiam

42 Data: Lipiec 05 2013 22:37:09
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 5 Jul 2013 18:13:51 +0200, Maciek napisał(a):

Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT),  napisał(a):
(...)

Duzy moze wiecej :)

Ja bym szukal troche wiekszego silnika, ktorego nie trzeba krecic na 5 tys.
obrotow, zeby w ogole jechal.

Tylko zauważ że to jest jednostka z turbiną sterowaną elektronicznie.
Turbina nadmucha z dołu i nawet jak kierowca ma obrotofobie, to całkiem
dobrze może się zbierać z niskich obrotów.
A większa pojemność to będzie jednostka wolnossąca i całkiem duże szanse na
to, że poniżej 3krpm będzie gorzej niż w tym 1.4 turbo.

43 Data: Lipiec 05 2013 23:34:59
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Maciek 

Dnia Fri, 5 Jul 2013 22:37:09 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
 

Tylko zauważ że to jest jednostka z turbiną sterowaną elektronicznie.
Turbina nadmucha z dołu i nawet jak kierowca ma obrotofobie, to całkiem
dobrze może się zbierać z niskich obrotów.
A większa pojemność to będzie jednostka wolnossąca i całkiem duże szanse na
to, że poniżej 3krpm będzie gorzej niż w tym 1.4 turbo.

Wiele gorzej nie musi byc. Poza tym - wiem, ale ja dziekuje za takie
wynalazki. Pojemnosc jak w kosiarce, pincet koni, zywotnosc jeszcze do
konca nieznana, ale pewnie niezbyt duza.
Wole wiecej placic za benzyne, bo to jest wydatek przewidywalny.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

44 Data: Lipiec 06 2013 00:19:55
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 5 Jul 2013 23:34:59 +0200, Maciek napisał(a):

Dnia Fri, 5 Jul 2013 22:37:09 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
 
Tylko zauważ że to jest jednostka z turbiną sterowaną elektronicznie.
Turbina nadmucha z dołu i nawet jak kierowca ma obrotofobie, to całkiem
dobrze może się zbierać z niskich obrotów.
A większa pojemność to będzie jednostka wolnossąca i całkiem duże szanse na
to, że poniżej 3krpm będzie gorzej niż w tym 1.4 turbo.

Wiele gorzej nie musi byc. Poza tym - wiem, ale ja dziekuje za takie
wynalazki. Pojemnosc jak w kosiarce, pincet koni, zywotnosc jeszcze do
konca nieznana, ale pewnie niezbyt duza.
Wole wiecej placic za benzyne, bo to jest wydatek przewidywalny.

W zasadzie takie zmiany wymusił trochę rynek (a stymulowała unia).
Samochody z lat 90-tych były bardzo trwałe, a silniki najtrwalszą częścią
auta.

Klient salonu płacąc niemałe pieniądze jednak chce bardziej czegoś dla
siebie, a nie zadowolenia i bezawaryjności dla trzeciego i czwartego
właściciela z kolei.

Do tego UE dołożyła swoje - dziś za zużycie paliwa pierwszy raz się płaci
jeszcze w salonie ze względu na opłaty za emisję CO2. Stąd i parcie na
oszczędność paliwa, nawet kosztem trwałości.

45 Data: Lipiec 06 2013 01:48:03
Temat: Re: pojemnoć a moc
Autor: bartekltg 

W dniu 2013-07-06 00:19, Tomasz Pyra pisze:

W zasadzie takie zmiany wymusił trochę rynek (a stymulowała unia).
Samochody z lat 90-tych były bardzo trwałe, a silniki najtrwalszą częścią
auta.

Klient salonu płacąc niemałe pieniądze jednak chce bardziej czegoś dla
siebie, a nie zadowolenia i bezawaryjności dla trzeciego i czwartego
właściciela z kolei.

Ale to się za chwilę odbije na nich - cena auta będzie szybciej spadać,
skoro żywotnoć będzie mniejsza. Drugi właściciel już nie sprzeda,
to i mniejszą cenę będize gotów zapłacić, zanim postanowi dołożyć
i kupić w salonie.



pzdr
bartekltg

46 Data: Lipiec 06 2013 08:58:12
Temat: Re: pojemnoć a moc
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 06 Jul 2013 01:48:03 +0200, bartekltg napisał(a):
 

Ale to się za chwilę odbije na nich - cena auta będzie szybciej spadać,
skoro żywotność będzie mniejsza. Drugi właściciel już nie sprzeda,
to i mniejszą cenę będize gotów zapłacić, zanim postanowi dołożyć
i kupić w salonie.

Nie bedzie tak.

Dopoki posiadanie samochodu bedzie koniecznoscia (a bardzo czesto jest), a
ceny w salonach beda tak wysokie jak sa (nie pojawia sie auta dla
Kowalskiego po 20 tys. zl), to ceny na rynku uzywanych aut beda sie IMHO
trzymac.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

47 Data: Lipiec 06 2013 09:41:17
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-07-06 08:58, Użytkownik Maciek napisał:

Ale to się za chwilę odbije na nich - cena auta będzie szybciej spadać,
skoro żywotność będzie mniejsza. Drugi właściciel już nie sprzeda,
to i mniejszą cenę będize gotów zapłacić, zanim postanowi dołożyć
i kupić w salonie.

Nie bedzie tak.

Dopoki posiadanie samochodu bedzie koniecznoscia (a bardzo czesto jest), a
ceny w salonach beda tak wysokie jak sa (nie pojawia sie auta dla
Kowalskiego po 20 tys. zl), to ceny na rynku uzywanych aut beda sie IMHO
trzymac.

Nie będą, nie wszyscy dzisiaj kupują małe wysokoobrotowe silniczki.
Część aut używanych będzie z innymi silnikami. I teraz jak potwierdzi
się wysoka awaryjność takich silników to cena trzylatka spadnie
z 15 do 10 tysięcy a i tak większość będzie wolała kupić inny
model nawet sześcioletni byle z mniejszej grupy ryzyka.
I nagle dosyć radykalnie zmieni się opłacalność kupna przez
pierwszego nabywce.


Pozdrawiam

48 Data: Lipiec 06 2013 10:02:56
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 06 Jul 2013 09:41:17 +0200, RadoslawF napisał(a):

Nie będą, nie wszyscy dzisiaj kupują małe wysokoobrotowe silniczki.
Część aut używanych będzie z innymi silnikami. I teraz jak potwierdzi
się wysoka awaryjność takich silników to cena trzylatka spadnie
z 15 do 10 tysięcy a i tak większość będzie wolała kupić inny
model nawet sześcioletni byle z mniejszej grupy ryzyka.

Optymistycznie zakladasz, ze beda na rybku dostepne samochody z takimi
silnikami, tzn. duzymi i mozliwie malo wysilonymi, bez turba-srurba.

Produkuje sie tego coraz mniej, a branza moto zadba, zeby tak zostalo, bo
przeciez to dla nich czysty zysk.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

49 Data: Lipiec 06 2013 11:18:47
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: RadoslawF 

Dnia 2013-07-06 10:02, Użytkownik Maciek napisał:

Nie będą, nie wszyscy dzisiaj kupują małe wysokoobrotowe silniczki.
Część aut używanych będzie z innymi silnikami. I teraz jak potwierdzi
się wysoka awaryjność takich silników to cena trzylatka spadnie
z 15 do 10 tysięcy a i tak większość będzie wolała kupić inny
model nawet sześcioletni byle z mniejszej grupy ryzyka.

Optymistycznie zakladasz, ze beda na rybku dostepne samochody z takimi
silnikami, tzn. duzymi i mozliwie malo wysilonymi, bez turba-srurba.

Produkuje sie tego coraz mniej, a branza moto zadba, zeby tak zostalo, bo
przeciez to dla nich czysty zysk.

Może i optymistycznie ale mimo wszystko liczę na to że producenci
w dalszym ciągu będą dbać o różne grupy klientów. Jak na razie
masowe wciskanie wysilonych silniczków o małej pojemności
dotyczy głównie modeli najtańszych.


Pozdrawiam

50 Data: Lipiec 06 2013 12:38:00
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2013-07-06 11:18, RadoslawF pisze:

Dnia 2013-07-06 10:02, Użytkownik Maciek napisał:

Nie będą, nie wszyscy dzisiaj kupują małe wysokoobrotowe silniczki.
Część aut używanych będzie z innymi silnikami. I teraz jak potwierdzi
się wysoka awaryjność takich silników to cena trzylatka spadnie
z 15 do 10 tysięcy a i tak większość będzie wolała kupić inny
model nawet sześcioletni byle z mniejszej grupy ryzyka.

Optymistycznie zakladasz, ze beda na rybku dostepne samochody z takimi
silnikami, tzn. duzymi i mozliwie malo wysilonymi, bez turba-srurba.

Produkuje sie tego coraz mniej, a branza moto zadba, zeby tak zostalo, bo
przeciez to dla nich czysty zysk.

Może i optymistycznie ale mimo wszystko liczę na to że producenci
w dalszym ciągu będą dbać o różne grupy klientów. Jak na razie
masowe wciskanie wysilonych silniczków o małej pojemności
dotyczy głównie modeli najtańszych.

Mondeo z 1.0 ecoboost, Octavia z 1.2tsi czy Peugeot 508 z 1.6thp to raczej najtańsze auta nie są. Praktycznie ostatnim bastionem dużych pojemności, są marki premium i samochody sportowe.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

51 Data: Lipiec 06 2013 12:56:37
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 06 Jul 2013 12:38:00 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Praktycznie ostatnim bastionem dużych
pojemności, są marki premium i samochody sportowe.

Na podstawie Allegro:

Nowe, rocznik 2012 i 2013, silnik benzynowy od 2.0 w gore, cena do 80 tys.

Chevrolety Captiva i Malibu 2,4 oraz Laguna 2.0.
Przy 90 tys. dochodzi jeszcze jakas Nissan Kaszka, Mazda, jakas Kia i Grand
Vitara.

Poza tym NIC.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

52 Data: Lipiec 06 2013 11:46:55
Temat: Re: pojemnoć a moc
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 06 Jul 2013 01:48:03 +0200, bartekltg napisał(a):

W dniu 2013-07-06 00:19, Tomasz Pyra pisze:

W zasadzie takie zmiany wymusił trochę rynek (a stymulowała unia).
Samochody z lat 90-tych były bardzo trwałe, a silniki najtrwalszą częścią
auta.

Klient salonu płacąc niemałe pieniądze jednak chce bardziej czegoś dla
siebie, a nie zadowolenia i bezawaryjności dla trzeciego i czwartego
właściciela z kolei.

Ale to się za chwilę odbije na nich - cena auta będzie szybciej spadać,

Ale ponieważ samochody z wiekiem tanieją, no to ten spadek ceny raczej
nigdy nie dogoni tego co trzeba by było dołożyć przy zakupie.

To o czym mówisz miałoby miejsce gdyby działała taka zasada że nowe
samochody to loteria, więc byłyby tanie. A po okresie kiedy samochód
zasłynie z trwałości i niezawodności, na rynku wtórnym płaconoby za nie
więcej niż w salonie za nowe :-)

53 Data: Lipiec 08 2013 07:54:01
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Jan Koval 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

To o czym mówisz miałoby miejsce gdyby działała taka zasada że nowe
samochody to loteria, więc byłyby tanie. A po okresie kiedy samochód
zasłynie z trwałości i niezawodności, na rynku wtórnym płaconoby za nie
więcej niż w salonie za nowe :-)

Generalizowanie, na podstawie próby z populacji, że coś jest trwałe i niezawodne to też loteria.

54 Data: Lipiec 08 2013 11:41:04
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Maciek 

Dnia Mon, 8 Jul 2013 07:54:01 +0200, Jan Koval napisał(a):

Generalizowanie, na podstawie próby z populacji, że coś jest trwałe i niezawodne to też loteria.

Pewnosc daja wyniki na probie 100-procentowej :)
Przy mniejszych to po prostu przyblizenie, ale dlaczego zaraz loteria?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

55 Data: Lipiec 09 2013 10:00:36
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Mon, 8 Jul 2013, Maciek wrote:

Dnia Mon, 8 Jul 2013 07:54:01 +0200, Jan Koval napisał(a):

Generalizowanie, na podstawie próby z populacji, że coś jest trwałe i niezawodne to też loteria.

Pewnosc daja wyniki na probie 100-procentowej :)

  Ototo :)

Przy mniejszych to po prostu przyblizenie, ale dlaczego zaraz loteria?

  W sumie wynik daje taki jak loteria - przy losowaniu w totka też masz
prawie pewność że nie trafisz nic wartościowego.
  Ale przy odrobinie pecha wychodzi Ci skrzywiony wynik.
  :)

pzdr, Gotfryd

56 Data: Lipiec 06 2013 08:55:57
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 6 Jul 2013 00:19:55 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Klient salonu płacąc niemałe pieniądze jednak chce bardziej czegoś dla
siebie, a nie zadowolenia i bezawaryjności dla trzeciego i czwartego
właściciela z kolei.

Bo pojawil sie trend do wymieniania wszystkiego na nowe nie jak stare sie
zepsuje, tylko jak wyjdzie z mody, jak w telezakupach pokaza lepsze albo
jak sasied sobie kupi. Trend skrzetnie podsycany przez marketingowcow chyba
kazdej branzy.

Mozna zadac sobie pytanie, czy ta moda kiedykolwiek wygasnie. Ja sie w nia
nigdy nie wpisalem, nie tylko jesli chodzi o samochody.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

57 Data: Lipiec 06 2013 14:02:00
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: scobowski 

W dniu 2013-07-06 08:55, Maciek pisze:

Dnia Sat, 6 Jul 2013 00:19:55 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Klient salonu płacąc niemałe pieniądze jednak chce bardziej czegoś dla
siebie, a nie zadowolenia i bezawaryjności dla trzeciego i czwartego
właściciela z kolei.

Bo pojawil sie trend do wymieniania wszystkiego na nowe nie jak stare sie
zepsuje, tylko jak wyjdzie z mody, jak w telezakupach pokaza lepsze albo
jak sasied sobie kupi. Trend skrzetnie podsycany przez marketingowcow chyba
kazdej branzy.

Mozna zadac sobie pytanie, czy ta moda kiedykolwiek wygasnie. Ja sie w nia
nigdy nie wpisalem, nie tylko jesli chodzi o samochody.


Nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię :)

58 Data: Lipiec 06 2013 14:30:55
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: anacron 

W dniu 06.07.2013 14:02, scobowski pisze:

Nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię :)

A mnie nie stać na szukanie przez pół roku porządnego auta. Kupuję nowy,
ale tylko dlatego, że kilkukrotne podeście do znalezienia uczciwego 2-3
latka zaowocowały jedynie zbiorem frustracji.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

59 Data: Lipiec 06 2013 14:45:18
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 06 Jul 2013 14:30:55 +0200, anacron napisał(a):

W dniu 06.07.2013 14:02, scobowski pisze:
Nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię :)

A mnie nie stać na szukanie przez pół roku porządnego auta. Kupuję nowy,
ale tylko dlatego, że kilkukrotne podeście do znalezienia uczciwego 2-3
latka zaowocowały jedynie zbiorem frustracji.

Myślę że dać to by się dało ale jakby się okazało że cena równie uczciwa
jak samochód to okolice 80% ceny nowego, no to się znowu robi bez sensu.

60 Data: Lipiec 06 2013 14:56:36
Temat: Re: pojemność a moc
Autor: Maciek 

Dnia Sat, 06 Jul 2013 14:02:00 +0200, scobowski napisał(a):
 

Nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię :)

Wiedzialem, ze ktos to powie :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

pojemność a moc



Grupy dyskusyjne