Grupy dyskusyjne   »   poloner caro/atu - specyfika predkosciomierza

poloner caro/atu - specyfika predkosciomierza



1 Data: Styczen 11 2007 15:47:32
Temat: poloner caro/atu - specyfika predkosciomierza
Autor: Tomasz Antkowiak (z pracy) 

witam!

planuje wykorzystac uklad predkosciomierza poloneraz caro/atu (okragle zegary, predkosc do 200km/h)
niestety z racji tego ze nie mialem nigdy kontaktu blizszego z polonezem nie wiem nic na jego temat

interesuje mnie jakie obroty linki odpowiedaja jakiemu wychyleniu wskazowki...
czyli innymi slowy, gdze jest zapieta linka: skrzynia (a jesli tak to gdzie konkretnie) czy kolo (a jesli tak to jakie polonez ma kola i standartowe ogumienie...

chyba ze potrafi mi ktos okreslic jakie obroty musi miec linka aby wskazowka pokazala 100km/h

ewentualnie mozecie mnie skierowac gdzies gdzie takie dane znajde...

dzieki serdeczne!

--
Tomasz Antkowiak
antek VW1500'66 Brown Sugar www.brownsugar.friko.pl
pl.misc.samochody.garbusy
GG:7772401



2 Data: Styczen 11 2007 16:16:45
Temat: Re: poloner caro/atu - specyfika predkosciomierza
Autor: Cyneq 

Tomasz Antkowiak (z pracy) napisał(a):

witam!

planuje wykorzystac uklad predkosciomierza poloneraz caro/atu (okragle zegary, predkosc do 200km/h)
niestety z racji tego ze nie mialem nigdy kontaktu blizszego z polonezem nie wiem nic na jego temat

interesuje mnie jakie obroty linki odpowiedaja jakiemu wychyleniu wskazowki...
czyli innymi slowy, gdze jest zapieta linka: skrzynia (a jesli tak to gdzie konkretnie)

Skrzynia, a konkretnie ślimak. Ślimak jest to urządzenie zazębione na stałe z wałkiem (zabij, zapomniałem nazwy) wychodzącym ze skrzyni na wał napędowy.
Prędkościomierz jest zawsze ten sam.
Zmienny jest ślimak, w zależności od przełożenia przekładni głównej (która znajduje się "z drugiej strony" wału napędowego, w pochwie mostu).
Tylko że teraz powinieneś mieć nieco więcej danych niż te które Ci podam. Bo w sumie "od tyłu" łatwo policzyć przełożenie.
Ogumienie standardowe 185/70/13. Przekładnia główna przełożenia (tylko wersje osobowe):
- 3.7 dla silnika 1.9,
- 3.9 dla silnika 1.6,
- 4.1 dla silnika 1.5,
- 4.3 dla silnika 1.4

I tu zaczynają się schody.
Przełożenie ślimaka - nie wiem, ale zależne od mostu, więc stąd wniosek że iloczyn przełożenie przekładni głównej razy przełożenie ślimaka jest stały.

Spróbuje poszukać gdzieś tego przełożenia ślimaka, wtedy masz w zasadzie pozamiatane.
Przeliczasz 100 kmh (z rozmiaru kół) na obroty "za przekładnią" a całość mnożysz/dzielisz przez to stałe przełożenie (przekładnia * slimak) i masz to o co pytasz.
Druga metoda, ale się nie śmiejcie. Podłączasz wiertarkę o określonej liczbie obrotów do prędkościomierza i włączasz :)

--
Cyneq

3 Data: Styczen 11 2007 17:10:25
Temat: Re: poloner caro/atu - specyfika predkosciomierza
Autor: Jackare 

Jest jeszcze współczynnik K lub W (nie pamiętam) określający ile obrotów
linki przypada na przekręcenie drogomierza o (chyba) 1 km a może 100 km (nie
pamietam).
Można więc przyłożyć stałe obroty i zmierzyć czas przyrostu wskazań
drogomierza. Na tej podstawie mozna wyskalować licznik.
Wartość tego współczynninka z reguły podana jest na prędkościomierzu.
--
Jackare

4 Data: Styczen 11 2007 21:30:42
Temat: Re: poloner caro/atu - specyfika predkosciomierza
Autor: Bartek Sieradzki 

Cyneq napisał(a):

Tomasz Antkowiak (z pracy) napisał(a):
witam!


I tu zaczynają się schody.
Przełożenie ślimaka - nie wiem, ale zależne od mostu, więc stąd wniosek że iloczyn przełożenie przekładni głównej razy przełożenie ślimaka jest stały.


z mojego doswiadczenia... w caro+ nikt nie umial powiedzic, jaki jest slimak :-) podobno byly rozne wiec moze byc problem z identyfikacja ktory pasuje do ktorgo licznika :(


--
Bartek Sieradzki

5 Data: Styczen 11 2007 21:38:29
Temat: Re: poloner caro/atu - specyfika predkosciomierza
Autor: Andrzej Seneczko 

Cyneq napisał(a):

Skrzynia, a konkretnie ślimak. Ślimak jest to urządzenie zazębione na stałe z wałkiem (zabij, zapomniałem nazwy) wychodzącym ze skrzyni na wał

ja sie podczepie pod ten watek
Cyneq nie wiesz przypadkiem czy na kazdy slimak da sie zalozyc czujnik predkosci wystepujacy w poldkach plusach ??
a konkretnie chodzi mi o slimak przy skrzyni w poldoroverze

--
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI
Puławy

6 Data: Styczen 12 2007 08:38:29
Temat: Re: poloner caro/atu - specyfika predkosciomierza
Autor: jerry 

Andrzej Seneczko wrote:

Cyneq napisał(a):

Skrzynia, a konkretnie ślimak. Ślimak jest to urządzenie zazębione na
stałe z wałkiem (zabij, zapomniałem nazwy) wychodzącym ze skrzyni na
wał

ja sie podczepie pod ten watek
Cyneq nie wiesz przypadkiem czy na kazdy slimak da sie zalozyc czujnik
predkosci wystepujacy w poldkach plusach ??
a konkretnie chodzi mi o slimak przy skrzyni w poldoroverze

hej nie wiem jak w poldorowerze ale do skrzyni z poldka na abimexie z
czujnikikiem prędkości na 100% pasuje linka od dużego fiata 86' wiec powinno
się dac ;)

a co do slimaków - podobno były takie z brązową kropką i bez - w zaleznosci
od mostu - ale to mogło być jeszcze dawniej niż plusy sie pojawiły

Jerry

7 Data: Styczen 12 2007 13:22:22
Temat: Re: poloner caro/atu - specyfika predkosciomierza
Autor: kan 

Cyneq wrote:

I tu zaczynają się schody.
Przełożenie ślimaka - nie wiem, ale zależne od mostu, więc stąd wniosek że iloczyn przełożenie przekładni głównej razy przełożenie ślimaka jest stały.

Są dwa przełożenia ślimaka 5:12 i 7:15.
--
Pozdrawiam,
kan

poloner caro/atu - specyfika predkosciomierza



Grupy dyskusyjne