Grupy dyskusyjne   »   polskie ASO - ceny z kosmosu

polskie ASO - ceny z kosmosu



1 Data: Pa?dziernik 24 2008 19:30:54
Temat: polskie ASO - ceny z kosmosu
Autor: gobo 

Hej,
Od jakiegos czasu jezdza A4 z automatyczna skrzynia biegow. Postanowilem wymienic w skrzyni olej, a nie jest to taka prosta sprawa, wiec postanowilem skorzystac z ASO.
We Wroclawiu, w salonie Audi operacja ta kosztuje 1000zl.

Zadzwonilem wiec do Niemiec, do Goerlitz, rowniez do ASO. Cena wymiany z wszystkimi materialami: 180E, czyli okolo 700zl. Maja tam polskiego pracownika. Czas oczekiwania w DE - 1 tydzien, we Wrocku 2 tygodnie.

Jako, ze mieszkam blizej Niemiec niz Wroclawia, to pieniazki zaczne zostawiac tam. Jak sie dzis dowiedzialem, wiekszosc moich znajomych zaczyna serwisowac auta po drugiej stronie Nysy...

Tak wiec mozemy byc dumni, bo w niektorych dziedzinach przescignelismy juz zachodnia Europe - szkoda, ze zwykle w cenach, a nie jakosci.
Pozdrawiam
Piotr



2 Data: Pa?dziernik 24 2008 20:19:21
Temat: Re: polskie ASO - jakosc z kosmosu
Autor: Icek 


wlasnie odbieralem toyote corolle z wroclawskiego nowakowskiego na
bielanach.

Po wymianie drzwi nie zauwazyli feleru polegajacego na tym, ze te drzwi sie
nie zamykaja.

Ogolnie brakuje im fachowca od kontroli jakosci.


Icek

PS WYmiana 2 drzwi, zderzaka +lakierowanie wyszlo 15kpln (z OC sprawcy bo
nie jestem idiota zeby tam jechac za swoja kase)

--
www.StareGry.pl - Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

3 Data: Pa?dziernik 29 2008 14:38:38
Temat: Re: polskie ASO - jakosc z kosmosu
Autor: [Cichy] 

PS WYmiana 2 drzwi, zderzaka +lakierowanie wyszlo 15kpln (z OC sprawcy bo
nie jestem idiota zeby tam jechac za swoja kase)

O zesz ty w morde .......

Robilem Mazde 6 z OC sprawcy.
Wymiana przednich drzwi kierowcy i szyby + lakierowanie wyszlo 3,5kpln
(widzialem fakture) - wszystko w ASO ;)

<SARKAZM_ON>
Toyota to jednak porzadne auto :)
<SATKAZM_OFF>

Pozdrawiam.

4 Data: Grudzien 16 2008 22:55:42
Temat: Re: polskie ASO - jakosc z kosmosu
Autor: Icek 

<SARKAZM_ON>
Toyota to jednak porzadne auto :)
<SATKAZM_OFF>

toyoty nie sa zaplanowane aby je naprawiac. Serwis do bani, obsluga
posprzedazna do bani. Masakra jakas



Icek

5 Data: Pa?dziernik 24 2008 21:44:04
Temat: Re: polskie ASO - ceny z kosmosu
Autor: mak 


Użytkownik "gobo"  napisał w wiadomości

Hej,
Od jakiegos czasu jezdza A4 z automatyczna skrzynia biegow. Postanowilem
wymienic w skrzyni olej, a nie jest to taka prosta sprawa, wiec
postanowilem skorzystac z ASO.
We Wroclawiu, w salonie Audi operacja ta kosztuje 1000zl.

Zadzwonilem wiec do Niemiec, do Goerlitz, rowniez do ASO. Cena wymiany z
wszystkimi materialami: 180E, czyli okolo 700zl. Maja tam polskiego
pracownika. Czas oczekiwania w DE - 1 tydzien, we Wrocku 2 tygodnie.

Jako, ze mieszkam blizej Niemiec niz Wroclawia, to pieniazki zaczne
zostawiac tam. Jak sie dzis dowiedzialem, wiekszosc moich znajomych
zaczyna serwisowac auta po drugiej stronie Nysy...

Tak wiec mozemy byc dumni, bo w niektorych dziedzinach przescignelismy juz
zachodnia Europe - szkoda, ze zwykle w cenach, a nie jakosci.
Pozdrawiam
Piotr



Przegląd Vovlo S60 2,4 D5 na 100kkm
W Polsce wołają 1500zeta
w Niemczech płaciliśmy 220 euro + dostaliśmy nowe volvo C30(?) żeby sobie na
zakupy pojechać w czasie przeglądu...

pozdr
mak

6 Data: Pa?dziernik 24 2008 22:17:43
Temat: Re: polskie ASO - ceny z kosmosu
Autor: J.F. 

On Fri, 24 Oct 2008 19:30:54 +0200,  gobo wrote:

We Wroclawiu, w salonie Audi operacja ta kosztuje 1000zl.
Zadzwonilem wiec do Niemiec, do Goerlitz, rowniez do ASO. Cena wymiany z
wszystkimi materialami: 180E, czyli okolo 700zl. Maja tam polskiego

No bo niemieckie ASO zarabia na trzech zrodlach, a polskie tylko
jednym serwisie :-)

pracownika. Czas oczekiwania w DE - 1 tydzien, we Wrocku 2 tygodnie.

Smiem twierdzic ze i tak o co najmniej 5 dni za dlugo.

Ale tez widac ze polskie ASO nie narzeka na ilosc klientow :-)

Jako, ze mieszkam blizej Niemiec niz Wroclawia, to pieniazki zaczne
zostawiac tam. Jak sie dzis dowiedzialem, wiekszosc moich znajomych
zaczyna serwisowac auta po drugiej stronie Nysy...

Znajomy do Goerlitz z Wrocka jezdzi od ~10 lat. Na poczatku nie bylo
taniej, ale znacznie lepiej za ta sama cene.

 
J.

7 Data: Pa?dziernik 25 2008 14:15:19
Temat: Re: polskie ASO - ceny z kosmosu
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"gobo"

Od jakiegos czasu jezdza A4 z automatyczna skrzynia biegow. Postanowilem wymienic w skrzyni olej, a nie jest to taka prosta sprawa,

A co jest tam nieprostego? Nie zamierzam kupować A4, ale pytam, bo mnie to jednak zaciekawiło.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

8 Data: Pa?dziernik 25 2008 21:42:32
Temat: Re: polskie ASO - ceny z kosmosu
Autor: gobo 

Wazna jest temperatura oleju - sprawdza sie jego poziom przy 36stC.
Po wymianie nowy tez rozgrzewa sie nowy do tej temperatury i ewentualnie dolewa. Producent dopuszcza tolerancje w poziomie oleju przy tej temperaturze na +-1mm. Sam wiesz,ze zwykle normy sa mocno "luzne" (np. zuzycie oleju 1l/100km u Opla itp.) Ogolnie rzadko wymaga sie az takiej precyzji przy serwisowaniu auta.
Wielokrotnie slyszalem o przypadkach uwalenia skrzyni przez zbyt wysoki jego poziom, a nie chce pozniej placic kilka tyseicy za naprawe.
Ogolnie prawie wszystko robie sam, ale tutaj wole lapek nie wsadzac:)
Pozdrawiam!

9 Data: Pa?dziernik 26 2008 02:38:20
Temat: Re: polskie ASO - ceny z kosmosu
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"gobo"

Wazna jest temperatura oleju - sprawdza sie jego poziom przy 36stC.
Po wymianie nowy tez rozgrzewa sie nowy do tej temperatury i ewentualnie dolewa. Producent dopuszcza tolerancje w poziomie oleju przy tej temperaturze na +-1mm. Sam wiesz,ze zwykle normy sa mocno "luzne" (np. zuzycie oleju 1l/100km u Opla itp.) Ogolnie rzadko wymaga sie az takiej precyzji przy serwisowaniu auta.
Wielokrotnie slyszalem o przypadkach uwalenia skrzyni przez zbyt wysoki jego poziom, a nie chce pozniej placic kilka tyseicy za naprawe.
Ogolnie prawie wszystko robie sam, ale tutaj wole lapek nie wsadzac:)

Dzięki. U mnie też trzeba uważać z poziomem i też zbyt duży poziom potrafi
wiele zepsuć -- to teoria. W praktyce moja skrzynia jest chyba nie do zdarcia,
o ile ma w sobie jakiś ;) olej. Choćby i czarny :) jak silnikowy.

-=-

Pamiętam normy w helikopterach hamerykańskich, które zezwalały na ileśtam
minut lotu bez oleju w jednej z przekładni. Ponoć właśnie tylko tyle można
leciec. Olej podobny do tego, który jest w automatycznych skrzyniach biegów
i podobnie działająca przekładnia. Ponoć piloci mieli okazję testowania ;)
w praktyce latania bez tego oleju.

-=-

1 mm na bagietce?

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

10 Data: Pa?dziernik 26 2008 14:20:27
Temat: Re: polskie ASO - ceny z kosmosu
Autor: N1 

gobo pisze:

Wazna jest temperatura oleju - sprawdza sie jego poziom przy 36stC.
Po wymianie nowy tez rozgrzewa sie nowy do tej temperatury i ewentualnie dolewa. Producent dopuszcza tolerancje w poziomie oleju przy tej temperaturze na +-1mm. Sam wiesz,ze zwykle normy sa mocno "luzne" (np. zuzycie oleju 1l/100km u Opla itp.) Ogolnie rzadko wymaga sie az takiej precyzji przy serwisowaniu auta.
Wielokrotnie slyszalem o przypadkach uwalenia skrzyni przez zbyt wysoki jego poziom, a nie chce pozniej placic kilka tyseicy za naprawe.
Ogolnie prawie wszystko robie sam, ale tutaj wole lapek nie wsadzac:)
Pozdrawiam!
Laguna skrzynia DP0., procedura ta sama. A ja robie tak:
Spuszczam stary olej, nalewam nowy bez zakręcania korka przelewowego, odpalam silnik i czekam aż się włączy wiatrak, zakręcam korek i gotowe.
Jak na razie 2 razy tak wymieniałem i jest OK.
Pozdrawiam

11 Data: Pa?dziernik 27 2008 20:43:17
Temat: Re: polskie ASO - ceny z kosmosu
Autor: krzyss 

gobo pisze:

Wazna jest temperatura oleju - sprawdza sie jego poziom przy 36stC.
Po wymianie nowy tez rozgrzewa sie nowy do tej temperatury i ewentualnie dolewa. Producent dopuszcza tolerancje w poziomie oleju przy tej temperaturze na +-1mm. Sam wiesz,ze zwykle normy sa mocno "luzne" (np. zuzycie oleju 1l/100km u Opla itp.) Ogolnie rzadko wymaga sie az takiej precyzji przy serwisowaniu auta.
Wielokrotnie slyszalem o przypadkach uwalenia skrzyni przez zbyt wysoki jego poziom, a nie chce pozniej placic kilka tyseicy za naprawe.
Ogolnie prawie wszystko robie sam, ale tutaj wole lapek nie wsadzac:)
Pozdrawiam!

powiedz mi czy to jest skrzynia tiptronic ?
Bo mam taka u siebie, przebieg 140kkm (pewny) i zastanawiam sie czy wymieniac olej... z jednej strony mam mechanika ktory mi wymieni taki olej w tej skrzyni, ale zastanawiam sie czy on wie ze trzeba rozgrzac itp. Z drugiej strony nie pojade do ASO bo za 1000zl to mi sie nie oplaca... pewnie za pare miesiecy zmienie auto.

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

12 Data: Pa?dziernik 27 2008 23:43:19
Temat: Re: polskie ASO - ceny z kosmosu
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"krzyss"

powiedz mi czy to jest skrzynia tiptronic ?
Bo mam taka u siebie, przebieg 140kkm (pewny) i zastanawiam sie czy wymieniac olej... z jednej strony mam mechanika ktory mi wymieni taki olej w tej skrzyni, ale zastanawiam sie czy on wie ze trzeba rozgrzac itp. Z drugiej strony nie pojade do ASO bo za 1000zl to mi sie nie oplaca... pewnie za pare miesiecy zmienie auto.

Może daj mu książkę. ;) Swego czasu moja (zupełnie inna) ASK szarpała
w trakcie zmieniania biegów, więc udałem się do speca od takich skrzyń.
Okazało się, że spec nie miał pojęcia o tym, jak (i gdzie -- chodzi
o sprzęgięlko przed skrzynią) zmienić ten olej. :) Na dodatek jego
teorie o spalonych tarczkach okazały się niekoniecznie słuszne.
W książce przeczytałem, że za szarpanie odpowiedzialne jest złe
ustawienie cięgien znajdujących się nad skrzynia biegów.

   Cięgna te rozbierał inny mechanik, który zmieniał szklanki.

Olej wspólnie wymieniliśmy (w tym czasie mechanik zamierzał popełnić
całą masę błędów) zaś cięgna ustawiłem już sam zgodnie z instrukcjami,
które znalazłem w książkach. Po prawidłowym ustawieniu cięgien samochodem
już nie szarpało, ale zmiana biegów była wyczuwalna, dlatego nieco zmieniłem
cały układ tak, aby zmiana była płynniejsza i jeżdżę z tym ustawieniem ponad
dziesięć lat.

U mnie sprawdza się poziom oleju przy 80 stopniach Celsjusza. Już przy
100 stopniach wskaźnik pokazuje herezje. ;)

Nie znam Twego mechanika, ale po kilkunastu latach serwisowania
samochodu wiem o tym, że warto mechanikom dać do poczytania to i owo. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

13 Data: Pa?dziernik 28 2008 08:35:41
Temat: Re: polskie ASO - ceny z kosmosu
Autor: krzyss 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Nie znam Twego mechanika, ale po kilkunastu latach serwisowania
samochodu wiem o tym, że warto mechanikom dać do poczytania to i owo. :)

Ja tez go nie znam :D dla mnie jest zupelnie nowy bo sie przeprowadzilem, ale mowia ze jest dobry, a na pytanie czy zmienil by olej, czy mam szukac innego to powiedzial ze bez najmniejszego problemu, tylko ze lepiej zebym kupil filtr i olej bo tutaj moze byc problem i trzeba bedzie zamawiac. Ale prawde mowiac ze skrzynia nic sie nie dzieje zlego a olej chcialem zmienic tylko tak profilaktycznie. Mimo to mam jakies obawy moze lepiej nie ruszac. Do sprzedazy auta pewnie zrobie jakies 20-30kkm tyle to napewno pociagnie :)

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

14 Data: Pa?dziernik 29 2008 00:28:34
Temat: Re: polskie ASO - ceny z kosmosu
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"krzyss"

Ja tez go nie znam :D dla mnie jest zupelnie nowy bo sie przeprowadzilem, ale mowia ze jest dobry, a na pytanie czy zmienil by olej, czy mam szukac innego to powiedzial ze bez najmniejszego problemu, tylko ze lepiej zebym kupil filtr i olej bo tutaj moze byc problem i trzeba bedzie zamawiac. Ale prawde mowiac ze skrzynia nic sie nie dzieje zlego a olej chcialem zmienic tylko tak profilaktycznie. Mimo to mam jakies obawy moze lepiej nie ruszac. Do sprzedazy auta pewnie zrobie jakies 20-30kkm tyle to napewno pociagnie :)

Sklepy czasami mają olej dwukrotnie droższy niż najtańsi oferenci, :)
ale IMO mechanicy potrafią wyczarować oleje i filtry po zaskakująco
niskich cenach, o ile wiedzą, co czarować. :)

Bodajże w Citroenie (w salono-serwisie) chyba godzinę zajęło szukanie
odpowiedzi na pytanie 'jaki olej należy lać do automatycznej skrzyni
biegów?'... Od początku wiadomo było tylko tyle, że to ma być olej
Citroena, nie jakiś ,,uniwersalny'' do ASB...

Producent Twego samochodu wie, co ile km trzeba wymieniać olej.
Czy 160 tysięcy km nie jest zbyt dużym przebiegiem -- nie mam pojęcia.
W niektórych samochodach można rzadziej, w innych częściej. W moim
trzeba wymieniać co 60 tysięcy razem z filtrem i co 30 bez filtru.
Ale za to można mieszać oleje i lać cokolwiek mineralnego do ASB. :)
Ponieważ oleju mieści się tam chyba z 6 litrów -- wymiana nie jest tania. :)
(oczywiście nie mam mowy o 1000 złotych, ale jednak olej kosztuje)

Zły mechanik oczywiście nie przyzna się do tego, że czegoś nie wie. :)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

polskie ASO - ceny z kosmosu



Grupy dyskusyjne