[pres/video] polskie przejazdy kolejowe...
1 | Data: Listopad 27 2008 10:50:03 |
Temat: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | |
Autor: Gabriel'Varius' | .... i zachownie kierowcow, choc to debile bez wyobrazni a nie kierowcy :-( Kierowca TIRa przebil wszystkich swoja glupota 2 |
Data: Listopad 27 2008 11:30:57 | Temat: Re: polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik napisał: On 27 Lis, 10:50, Gabriel'Varius' wrote:Jasne jak stoisz na czerwonym a z przeciwka nikt nie jedzie to tez powinienes przejechac na tym czerwonym, bo po co czekac na zielone i tracic czas :-) echhhhhh ludzie pozdrawiam -- -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 3 |
Data: Listopad 27 2008 13:08:35 | Temat: Re: polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Lukasz |
Użytkownik napisał: To jest przejazd automatyczny, dlatego ma półrogatki. Zamyka się kiedy pociąg najedzie na czujnik. Często się zdarza że przed przejazdem jest przystanek, wtedy osobowy się zatrzymuje, co powoduje że jest zamknięty te 5-6 minut. Inne pociągi pojawiają się po ok. 3 minutach od zamknięcia. A po to są te 3 minuty, żeby w razie awarii można było w jakiś sposób zjechać z przejazdu. 4 |
Data: Listopad 27 2008 13:11:24 | Temat: Re: polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Lukasz | http://pl.youtube.com/watch?v=tijB2hoPT_8 5 |
Data: Listopad 27 2008 12:52:29 | Temat: Re: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Michal_K | Gabriel'Varius' pisze: ... i zachownie kierowcow, choc to debile bez wyobrazni a nie kierowcy :-( Kierowca TIRa przebil wszystkich swoja glupotaJakby komuś w PKP kiedyś zdarzyło się pomyśleć i zamiast organizować bandyckie strajki wziął przykład z innych krajów (np USA) kiedy należy zamykać szlaban, i powinno to być kilkanaście- dziesiąt sekund przed pociągiem a nie np jak w Polsce BITE 5 minut to nikomu by nawet nie przyszło do głowy "kosić" przejazdu. -- Michał 6 |
Data: Listopad 27 2008 13:37:58 | Temat: Re: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Lukasz | Jakby komuś w PKP kiedyś zdarzyło się pomyśleć i zamiast organizować..przyszło do głowy "kosić" przejazdu. No przykład z USA http://pl.youtube.com/watch?v=nlKdCXOmzH8 7 |
Data: Listopad 27 2008 13:47:57 | Temat: Re: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Lukasz |
>Jakby komuś w PKP kiedyś zdarzyło się pomyśleć i zamiast organizowaćA tak pozatym przejazd kolejowy to nie skrzyżowanie, gdzie światło się zmieni na czerwone a samochód hamuje 50-100m. Jak byś była maszynistą, jadącym pociągiem co waży kilkadziesiąt ton z prędkością 100 km/h byś inaczej mówił. Bo nie wiesz czy przypadkiem coś się nie popsuło, że zapory są otwarte. A pociąg taki hamuje ponad 1000m. Tym bardziej że każdy chce zdążyć przejechać, czy to pod szlabanem, czy na "późnym żółtym" światłem. Na liniach gdzie prędkość jest ponad 120km/h, maszynista ma specjalne semafory (Tarcze ostrzegawcze przejazdowe), które go informują czy przejazd jest zamknięty. Ustawione są ok.1500m przed przejazdem, właśnie po to, żeby mógł wyhamować. 8 |
Data: Listopad 27 2008 14:32:11 | Temat: Re: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Michal_K | Lukasz pisze: Użytkownik "Lukasz" napisał w wiadomościPrzykład zobaczę za chwilę- podejrzewam, że przykład wypadku. Jak rozumiem- nasze "zbawienne" 5 minut powoduje, że w Polsce, w odróżnieniu od USA, wypadków na strzeżonych przejazdach brak? Poza tym u nas ciągle istnieje ktoś taki jak dróżnik- jego funkcja mogłaby być bardziej przydatna i przy okazji ambitna- zamykamy szlabany bardzo późno, zaraz przed pociągiem, a jeśli cokolwiek na przejeździe jest nie tak(np zepsuty samochód), dajemy te 1500m wcześniej sygnał pociągowi do zatrzymania. A tak pozatym przejazd kolejowy to nie skrzyżowanie, gdzie światło się zmieni na czerwone a samochód hamuje 50-100m. Jak byś była maszynistą, jadącym pociągiem co waży kilkadziesiąt ton z prędkością 100 km/h byś inaczej mówił. Bo nie wiesz czy przypadkiem coś się nie popsuło, że zapory są otwarte. A pociąg taki hamuje ponad 1000mPopatrz później. Sam podajesz świetne argumenty ZA zmniejszeniem czasu oczekiwania. Tym bardziej że każdy chce zdążyć przejechać, czy to pod szlabanem, czy na "późnym żółtym" światłem.Tyle, że szlaban się zamyka i jak już się zamknie, to nie widzę odważnych, narażających lakier na dachu :) Śmiem twierdzić, że urealnienie czasu oczekiwania na przejeździe wydatnie by zmniejszyło takie zapędy. Ustawienie tablic w rodzaju "szlaban zamyka się na 45s przed przejazdem pociągu" też mogłoby coś dać. Ale jak to zazwyczaj u nas- lepiej dać 5 albo 10 minut zapasu, a co tam, na wszelki wypadek. Czas innych nie jest cenny przecież (co PKP udowadnia na każdym kroku, np ostatnie strajki). Na liniach gdzie prędkość jest ponad 120km/h, maszynista ma specjalne semafory (Tarcze ostrzegawcze przejazdowe), które go informują czy przejazd jest zamknięty. Ustawione są ok.1500m przed przejazdem, właśnie po to, żeby mógł wyhamować.O widzisz. Ustawmy zapory tak, żeby zamknęły się tuż przed momentem przejazdu pociągu koło semafora. Po co wcześniej? A ile sekund przed przejazdem to będzie to łatwo policzyć. 120km/h to 33m/s. W przypadku 1500m daje to zamknięcie szlabanu 45s przed pociągiem. Niech nawet będzie minuta. Na ul. Kamiennej w Krakowie, przykładowo, czekam zazwyczaj- z zegarkiem w ręku- 4-5 minut. Dałoby się odczuć róznicę. -- Michał 9 |
Data: Listopad 27 2008 17:03:18 | Temat: Re: polskie przejazdy kolejowe... | Autor: krzymek | jesli cos zepsuje sie "tuz" przed pociagiem, to pociag juz nie zdazy Pdstawowe pytanie: Dlaczego pociąg przed przejazdem ma mieć 100km/h, niech będzie miał ograniczenie do 40km albo wolniej i szlabany nie będa potrzebne. -- -- -==[ krzymek ]==-- - 10 |
Data: Listopad 27 2008 17:23:36 | Temat: Re: polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Jakub Zarembski | Pdstawowe pytanie: Dlaczego pociąg przed przejazdem ma mieć 100km/h, niech Podstawowe pytanie. Dlaczego samochód musi przejeżdżać przez przejazd? Niech jedzie do najbliższego wiaduktu albo i dalej i szlabany nie będą potrzebne. NMSP KZ 11 |
Data: Listopad 27 2008 17:33:55 | Temat: Re: polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2008-11-27, krzymek wrote: jesli cos zepsuje sie "tuz" przed pociagiem, to pociag juz nie zdazy Bo kolej służy do szybkiego przemieszczania sie. Rónie dobrze możesz napisać, że na takiej katowickiej można przy każdym skrzyżowaniu postawić ograniczenie do 20km/h i fotoradar. Krzysiek Kiełczewski 12 |
Data: Listopad 27 2008 23:55:24 | Temat: Re: polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Michal_K | krzymek pisze: E gdzie tam, święte krowy by Ci nie pozwoliły na taki ruch, zaraz by się "strajki zaczęły". Niech będzie jak jest, ale urealnienie czasu oczekiwania bardzo bardzo by się przydało. W przypadku wolniej jeżdżących składów- a zwykle po mieście chyba jadą wolniej- odpowiednio później zamykajmy szlabany a nie paranoiczne 5 minut (które np niejakiego Kuliga nie uchroniły od śmierci :( )jesli cos zepsuje sie "tuz" przed pociagiem, to pociag juz nie zdazy -- Michał 13 |
Data: Listopad 28 2008 14:45:04 | Temat: Re: polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 27 Nov 2008 17:03:18 +0100, "krzymek" Pdstawowe pytanie: Dlaczego pociąg przed przejazdem ma mieć 100km/h, niech Może to samochód będzie miał 4km/h? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 14 |
Data: Listopad 27 2008 21:47:28 | Temat: Re: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 27 Nov 2008, Michal_K wrote: Tyle, że szlaban się zamyka i jak już się zamknie, to nie widzę odważnych, narażających lakier na dachu :) Ale to tylko przy pełnych zaporach. A pełne zapory niosą inne zagrożenie - zamknięcie pojazdu *na* przejeździe jeśli akurat za tym przejazdem droga była czymś przyblokowana, zaś kierowca wykazał się "zwykłą zmyślnością" wjeżdżając na przejazd mimo że nie widzi czy za nim na wolne. W przy półzaporach lakierowi nic się nie dzieje :> BTW: to nie jest atak na tezę że przydałoby się określenie maksymalnego czasu oczekiwania (a po przekroczeniu mandat dla PKP :)) pzdr, Gotfryd 15 |
Data: Listopad 27 2008 22:48:35 | Temat: Re: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Lukasz |
16 |
Data: Listopad 27 2008 23:58:06 | Temat: Re: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Michal_K | Gotfryd Smolik news pisze: On Thu, 27 Nov 2008, Michal_K wrote:Wiesz- totalnych idiotów nei brakuje i na nich jedynym sposobem byłby mocne betonowe słupy wysuwane spod ziemi, jak ktoś chce koniecznie zablokować przejazd to to robi i czy czekamy 5 minut czy 40 sekund- niewielka różnica. Stąd tez mój pomysł, żeby jakże pożyteczny zawód dróżnika stał się jeszcze bardziej przydatny społeczeństwu i w razie tego typu problemu dróżnik naciska czerwony przycisk a maszynista dostaje sygnał do zatrzymania się. -- Michał 17 |
Data: Listopad 28 2008 08:47:12 | Temat: Re: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Lukasz |
Wiesz- totalnych idiotów nei brakuje i na nich jedynym sposobem byłby Ja proponuje w google wpisać przepisy kolejowe, i sobie poczytać. Chcesz żeby przejazd był zamykany 40 sek, przed pociągiem, w razie awarii jakiś guzik, a pociąg nagle stanie w miejscu. Moim zdaniem niech nie będzie przejazdów strzeżonych, każdy niech się zatrzyma, jak nie będzie pociągu sobie pojedzie. Póki nie będzie wypadku.. a to taki samo skrzyżowanie jak inne, tylko z drogą kolejową. Mnie też wkurza czekanie.. gdzie niegdzie da się to trochę zmienić. Ale dróżnik nie będzie ryzykował, że mu idiota wjedzie pod pociąg, a on za to pojdzie siedzieć. 18 |
Data: Listopad 28 2008 11:44:12 | Temat: Re: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Michal_K | Lukasz pisze: Ja proponuje w google wpisać przepisy kolejowe, i sobie poczytać.Przytaczałeś. To czemu TAK to nie działa. Tam są podane nawet mniejsze odległości od przejazdu niż te, wg których wyszło mi 45s i chyba dla wiekszych prędkości. Chcesz żeby przejazd był zamykany 40 sek, przed pociągiem, w razie awarii jakiś guzik, a pociąg nagle stanie w miejscu.Nie, ogólnie, REALNIE przed pociągiem a nie 5 minut. Jak KTOŚ wjedzie- JEGO problem i gajowego Maruchy. Sprawa bardziej ogólna- w niepoprawnych, socjalistycznych systemach prawnych jak np nasz domyślnie uważa się, że jednostka nie ponosi odpowiedzialności za siebie... :( Moim zdaniem niech nie będzie przejazdów strzeżonych, każdy niech się zatrzyma, jak nie będzie pociągu sobie pojedzie. Póki nie będzie wypadku.. a to taki samo skrzyżowanie jak inne, tylko z drogą kolejową.Jest jednak spora różnica, bo na niestrzeżonych i tak trzeba sie zatrzymać do zera (a przy otwartych rampach nie trzeba) i jest stre większy. A pociąg musi zwalniać. Mnie też wkurza czekanie.. gdzie niegdzie da się to trochę zmienić. Ale dróżnik nie będzie ryzykował, że mu idiota wjedzie pod pociąg, a on za to pojdzie siedzieć.Wiem, że jego zawód jest na tyle stresujący, że obserwacja przejazdu przez minutę z palcem na guziku bez przerwy może przerosnąć jego możliwości. Winny jednak i tak w takiej sytuacji będzie kierowca i to też powinno precyzować prawo. -- Michał 19 |
Data: Listopad 28 2008 14:45:54 | Temat: Re: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 27 Nov 2008 21:47:28 +0100, Gotfryd Smolik news A pełne zapory niosą inne zagrożenie - zamknięcie pojazdu *na* Zerowe zagrożenie. Taką zaporę po prostu taranujesz i tyle. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.pl/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 20 |
Data: Listopad 27 2008 13:53:31 | Temat: Re: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Hants |
http://www.tvn24.pl/0,1574889,0,1,glupota-kierowcow-na-przejazdach,wiadomosc.html No i prawidlowo - jak widac, jeszcze po minucie i 10 sekundach od zamnkniecia szlabanu - - ani widu ani slychu pociagu. Po cholere zamykac szlabany tak szybko? W UK - migniecie zoltego swiatla oznacza 30 sekund do zamkniecia szlabanu, a potem minimum dwie minutki do pociagu, ktory jest wioche dalej - jaki sens wkurwiac kierowcow? 21 |
Data: Listopad 27 2008 22:35:02 | Temat: Re: [pres/video] polskie przejazdy kolejowe... | Autor: Tomasz Pyra | Gabriel'Varius' pisze: ... i zachownie kierowcow, choc to debile bez wyobrazni a nie kierowcy :-( Kierowca TIRa przebil wszystkich swoja glupota No takie same złamanie przepisu jak jazda 60km/h w terenie zabudowanym. Jeżeli jest widoczność i widać że nie ma pociągu, to w sumie dlaczego nie pojechać? Kiedyś stałem 15 minut pod takim przejazdem (ominięty przez dziesiątki samochodów), a potem od okolicznych mieszkańców dowiedziałem się że normalnie to tu jeżdżą osobowe po 100km/h i wtedy się czeka jakieś 5 minut, a raz dziennie jedzie towarowy do fabryki, rozwija 25km/h, a sensory zamykające szlaban naciska w tym samym miejscu. |