W dniu 2011-02-08 21:53, ..:maniek:.. pisze:
za duzo oleju nalales :-) do proby olejowej wlewa sie kilka ml ("na oko" max
naparstek) a nie flaszke lotosa :-)
Czterocylindrowy 1.4 ma 350ccm pojemności skokowej cylindra.
Przy kompresji 1:10 oznacza to objętość nad tłokiem w GMP 38ccm.
A jak wlał 50ccm to nic dziwnego że zmierzone ciśnienie "dąży do nieskończoności" :)
Zastanawiam się czy mając manometr wkręcony w gwint nie da się w ten sposób nawet pokrzywić korbowodu - jak rozrusznik silny, to teoretycznie mogłoby się udać.
W każdym razie zakładając że fartem najpierw był suw wydechu i nadmiar oleju został wypchnięty do kolektora wydechowego, to i tak pomiar jest zupełnie bezwartościowy.
Oleju wlewa się minimalną ilość - tak żeby wypełnił przestrzeń między tłokiem a cylindrem powyżej górnego pierścienia. 1ccm wystarczy :)