Grupy dyskusyjne   »   poprawa bezpieczeństwa

poprawa bezpieczeństwa



1 Data: Lipiec 03 2013 18:49:06
Temat: poprawa bezpieczeństwa
Autor: JS 

Takie dwa obrazki:

1/Puawska w W-wie, przejście dla pieszych, i fotoradar zaraz za przejściem. Mody (16-17 lat) dochodzi do przejścia klepiąc cay czas w smartfon(?) zatrzymuje się przed jezdnią (dalej klepie). No skoro sie zatrzyma to jadę. 50-ką bo fotoradar. Mam jakieś 2m do przejścia, kiedy mody, dalej klepiąc i nawet nie podnisszy gowy, rusza. Obudzi go pisk opon (moich i tego z tyu), no to się rozejrza i bezbronnie rozoy ręce z miną oślątka.

2/Ulica Pileckiego k. Hali Widowiskowo-Sportowej jest przejście dla pieszych, ktrym chodzą dzieci do szkoy. W czasie roku szklonego między 7:30 a 8:00 staje tam patrol SM i reguluje ruchem, tzn. zatrzymuje samochody jak tylko pieszy pojawi się przy krawęniku. O 7:50 ci piesi idą co 10-15 sekund. Same dzieci i dzieci z rodzicami. Gdy nie ma SM ludzie zatrzymują się, rozejrzą zbiorą w grupkę i przechodzą. Jak jest patrol, nikt się nie rozgląda, tylko pakuje się na przejście i czasem nawet stranik ledwo zdąy wybiec z lizakiem. Skutkiem takiego kierowania ruchem te często sychać pisk hamowania, tworzy się korek jak cholera, wszyscy klną, a.... SM uczy modych ludzi w ten sposb jak się przechodzi przez przejście.

Wniosek:
Obecno jakiekolwiek  "systemu" kierowania ruchem (poprawy bezpieczeństwa hi, hi) zwalnia ludzi od myślenia. Co będzie jak się nie zdąy zahamować? No pewnie jakieś kalectwo pieszego i parę latek w pierdlu dla kierowcy. Czy ktoś to potrafi odwrcić?


To tyle. Tak tylko chciaem zwrcić uwagę na misję SM.

pzdr
beesjot



2 Data: Lipiec 03 2013 19:30:13
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-07-03 18:49, JS pisze:

Takie dwa obrazki:

1/Puawska w W-wie, przejście dla pieszych, i fotoradar zaraz za
przejściem. Mody (16-17 lat) dochodzi do przejścia klepiąc cay czas w
smartfon(?) zatrzymuje się przed jezdnią (dalej klepie). No skoro sie
zatrzyma to jadę. 50-ką bo fotoradar. Mam jakieś 2m do przejścia, kiedy
mody, dalej klepiąc i nawet nie podnisszy gowy, rusza. Obudzi go
pisk opon (moich i tego z tyu), no to się rozejrza i bezbronnie
rozoy ręce z miną oślątka.

A tak naprawdę to co chciaeś napisać? Teraz to spokojnie mona
przej (no i zatrzymać się bez pisku), a nie jak wcześniej, kiedy
niektrzy ludzie tamtędy latali (dosownie i w przenośni).

2/Ulica Pileckiego k. Hali Widowiskowo-Sportowej jest przejście dla
pieszych, ktrym chodzą dzieci do szkoy. W czasie roku szklonego między
7:30 a 8:00 staje tam patrol SM i reguluje ruchem, tzn. zatrzymuje
samochody jak tylko pieszy pojawi się przy krawęniku. O 7:50 ci piesi
idą co 10-15 sekund. Same dzieci i dzieci z rodzicami. Gdy nie ma SM
ludzie zatrzymują się, rozejrzą zbiorą w grupkę i przechodzą. Jak jest
patrol, nikt się nie rozgląda, tylko pakuje się na przejście i czasem
nawet stranik ledwo zdąy wybiec z lizakiem. Skutkiem takiego
kierowania ruchem te często sychać pisk hamowania, tworzy się korek
jak cholera, wszyscy klną, a.... SM uczy modych ludzi w ten sposb jak
się przechodzi przez przejście.

Ciasna, wąska, droga do szkoy itd. Te 10-15 sekund to sobie z palca
wyssaeś, ale ruch pieszych o tej porze spory - nie tylko w tym
miejscu.

Wniosek:
Obecno jakiekolwiek  "systemu" kierowania ruchem (poprawy
bezpieczeństwa hi, hi) zwalnia ludzi od myślenia. Co będzie jak się nie
zdąy zahamować? No pewnie jakieś kalectwo pieszego i parę latek w
pierdlu dla kierowcy. Czy ktoś to potrafi odwrcić?

Jakie obserwacje takie wnioski - dzięki opisanym rozwiązaniom
wzroso bardzo bezpieczeństwo w tych miejscach, a piesi przestali
się modlić o moliwo przejścia na drugą stronę.

To tyle. Tak tylko chciaem zwrcić uwagę na misję SM.

Jakąś misję pewnie masz...

3 Data: Lipiec 03 2013 21:36:10
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Autor: Pawel O'Pajak 

Powitanko,

Teraz to spokojnie mona
przej (no i zatrzymać się bez pisku), a nie jak wcześniej, kiedy
niektrzy ludzie tamtędy latali (dosownie i w przenośni).

Teraz sytuacja jest taka, ze wszyscy zwalniaja przed radarem, piesi (nieliczni) mysla, ze to po to, by mogli zaczac przechodzic, nastepuje zdziwienie wzajemne i o ile mi wiadomo narazie na tym sie konczy. Jak sie pojawi krzyz, albo jakies fragmenty samochodu na wysepce/poboczu, bedzie to znaczylo, ze cel zostal osiagniety. Gdyby owym celem bylo poprawienie bezpieczenstwa, to bylyby tam swiatla na przycisk, lub w wersji de lux petla indukcyjna na pasie do zawracania, gdzie czaja sie dluuugo samochody nie mogace zawrocic, bo kazdy z naprzeciwka zwaaalnia.
Takie rozwiazanie byloby tez tansze jakies 100 razy, tylko... niedochodowe.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać maą szkodliwo spoeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mroek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

4 Data: Lipiec 03 2013 21:47:57
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-07-03 21:36, Pawel O'Pajak pisze:

Powitanko,

Teraz to spokojnie mona
przej (no i zatrzymać się bez pisku), a nie jak wcześniej, kiedy
niektrzy ludzie tamtędy latali (dosownie i w przenośni).

Teraz sytuacja jest taka, ze wszyscy zwalniaja przed radarem, piesi
(nieliczni) mysla, ze to po to, by mogli zaczac przechodzic, nastepuje
zdziwienie wzajemne i o ile mi wiadomo narazie na tym sie konczy.

Pieszych tam jest cakiem sporo i zawracających rwnie. Dzięki FR
(czy innemu rejestratorowi) jest spokj - ludzie jadą wolno.

Jak
sie pojawi krzyz, albo jakies fragmenty samochodu na wysepce/poboczu,
bedzie to znaczylo, ze cel zostal osiagniety.

Takie rzeczy to tam byy. Nawet tutaj opisywane. Od czasu postawienia
budki jest spokj.

Gdyby owym celem bylo
poprawienie bezpieczenstwa, to bylyby tam swiatla na przycisk, lub w
wersji de lux petla indukcyjna na pasie do zawracania, gdzie czaja sie
dluuugo samochody nie mogace zawrocic, bo kazdy z naprzeciwka zwaaalnia.
Takie rozwiazanie byloby tez tansze jakies 100 razy, tylko... niedochodowe.

Jaki Ty biedny jesteś - wszędzie spisek i prba zarabiania na
kierowcach...

5 Data: Lipiec 04 2013 04:31:49
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Autor: Pawel O'Pajak 

Powitanko,

Jaki Ty biedny jesteś - wszędzie spisek i prba zarabiania na
kierowcach...

Jaki tam spisek, nikt nie probuje ukryc intencji stawiania FR, budzet jest oficjalnym, jawnym dokumentem.
Podalem prostrze, skuteczniejsze, bezpieczniejsze i tansze rozwiazanie, wybrano drogie i nie zapewniajace bezpieczenstwa, ani plynnosci ruchu. Wnioski kazdy moze sam wyciagnac, byleby na wlasny uzytek, a nie dla przypisywania ich innym.


Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać maą szkodliwo spoeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mroek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

6 Data: Lipiec 04 2013 06:14:30
Temat: Re: poprawa bezpieczestwa
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 04.07.2013 04:31, Pawel O'Pajak pisze:

Podalem prostrze, skuteczniejsze, bezpieczniejsze i tansze rozwiazanie,
           ^^^^^^^^

Au, au, au....

--
wiadomie psujcy kodowanie i formatowanie wierszy
s jak srajcy z lenistwa i gupoty na rodku pokoju.
I jeszcze ci durnie tumacz to nowoczesnoci...

7 Data: Lipiec 04 2013 11:00:24
Temat: Re: poprawa bezpieczestwa
Autor: Pawel O'Pajak 

Powitanko,

Podalem prostrze,

Au, au, au....

Oj, tez mnie zabolalo, jak przeczytalem, tak to jest, jak czlowiek na koniec dlugiego dnia pracy sobie dla relaksu do Usenetu usiadzie...
Sorry.
prostsze, prostsze, prostsze....

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma szkodliwo spoeczn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mroek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

8 Data: Lipiec 04 2013 08:01:19
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-07-04 04:31, Pawel O'Pajak pisze:

Powitanko,

Jaki Ty biedny jesteś - wszędzie spisek i prba zarabiania na
kierowcach...

Jaki tam spisek, nikt nie probuje ukryc intencji stawiania FR, budzet
jest oficjalnym, jawnym dokumentem.

Dorabiasz sobie jak zwykle ideologię na potrzebę chwili...
Zawsze się prognozuje wpywy z mandatw i ujmuje je w budecie.

Podalem prostrze, skuteczniejsze, bezpieczniejsze i tansze rozwiazanie,

Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani tańsze 100 razy
- jak to podaeś bez wyliczenia.

wybrano drogie i nie zapewniajace bezpieczenstwa, ani plynnosci ruchu.

ROTFL - pynno ruchu ze światami na przycisk? Fajny pomys.
Ruch jest pynny i bezpieczeństwo jest zapewnione. Ze światami to
by jeszcze trzeba byo dooyć taki rejestrator jak na np. na
Sobieskiego, by wyapywa tych jadących z nadmierną prędkością
i przeskakujących na czerwonym, a tak jest spokj, pynno itd.

Wnioski kazdy moze sam wyciagnac, byleby na wlasny uzytek, a nie dla
przypisywania ich innym.

Przecie sam jesteś autorem wasnych wnioskw, ktre wiele wsplnego
z rzeczywistością nie mają :>

9 Data: Lipiec 04 2013 11:36:05
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Autor: Pawel O'Pajak 


Powitanko,

Dorabiasz sobie jak zwykle ideologię na potrzebę chwili...
Zawsze się prognozuje wpywy z mandatw i ujmuje je w budecie.

Taa, co roku przewiduje Vincent 1,5 Gzl wplywow z mandatow...

Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani tańsze 100 razy
- jak to podaeś bez wyliczenia.

FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl, przesadzilem oczywiscie z ta 100 krotna roznica, niemniej nie powiesz mi chyba, ze uklad, ktory moze zmontowac poczatkujacy elektronik jest drozszy niz FR, ktory niewielu potrafi zaprojektowac, a juz bardzo nieliczni maja mozliwosci techniczne wykonania go. Mowie o realnych cenach, a nie naszych cudach cenowych w stylu maszt do FR za 10kzl (to do tych "golebnikow" starszych)

ROTFL - pynno ruchu ze światami na przycisk? Fajny pomys.

Nie wiem co Cie tak rozbawilo, po cholere ma byc czerwone, jak nikt nie przechodzi. Na wszystkich innych skrzyzowaniach na Pulawskiej cala dobe swiatla pracowicie dzialaja bez zadnej sensownej inteligencji. W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac 100km/h, co mozliwe jest tylko w nocy. Jesli wracasz przed switem i bedziesz jechal zgodnie z przepisami, to na kazdym skrzyzowaniu bedziesz mial czas na przemyslenia. Nikt Ci zreszta w tym nie przeszkodzi - zwykle o tej porze jestes jedynym uczestnikiem ruchu;-)

Ruch jest pynny i bezpieczeństwo jest zapewnione. Ze światami to
by jeszcze trzeba byo dooyć taki rejestrator jak na np. na
Sobieskiego, by wyapywa tych jadących z nadmierną prędkością
i przeskakujących na czerwonym, a tak jest spokj, pynno itd.

No pewnie, rejestrator wszedzie, na kazdym skrzyzowaniu, na kazdej prostej i zakrecie, rejestrator w sypialni czy zony nie zdradzasz i w pracy, czy sie nie opierdalasz, w sklepie, czy niezdrowego zarcia nie kupujesz, w kiblu i na czole, zeby bylo wiadomo, ze nie kombinujesz jak rzad obalic.

Przecie sam jesteś autorem wasnych wnioskw, ktre wiele wsplnego
z rzeczywistością nie mają :>

Twierdzisz, ze:
- swiatla na przycisk nie zapewniaja plynnosci ruchu
- zwalnianie przed zolta skrzynka za to plynnosc i bezpieczenstwo ruchu zapewnia, a autor watku mial zwidy.
- FR zapewnia wieksze bezpieczenstwo niz swiatla.
A najsmieszniejsze, ze to mi zarzucasz oderwanie od rzeczywistosci.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać maą szkodliwo spoeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mroek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

10 Data: Lipiec 04 2013 09:37:33
Temat: Re: poprawa bezpieczestwa
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 04 Jul 2013 11:36:05 +0200 osobnik zwany Pawel O'Pajak
napisa:

Powitanko,

Dorabiasz sobie jak zwykle ideologię na potrzebę chwili... Zawsze się
prognozuje wpywy z mandatw i ujmuje je w budecie.

Taa, co roku przewiduje Vincent 1,5 Gzl wplywow z mandatow...

a sprawdzieś?


--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię, to grunt zabija!" T.Pratchett

11 Data: Lipiec 04 2013 11:47:30
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-07-04 11:36, Pawel O'Pajak pisze:

Dorabiasz sobie jak zwykle ideologię na potrzebę chwili...
Zawsze się prognozuje wpywy z mandatw i ujmuje je w budecie.

Taa, co roku przewiduje Vincent 1,5 Gzl wplywow z mandatow...

No i co z tego? W końcu będzie.

Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani tańsze 100 razy
- jak to podaeś bez wyliczenia.

FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl, przesadzilem oczywiscie
z ta 100 krotna roznica,

Aha, instalacja takiej pętli, świata, przebudowa itd. to 600z.
Jasne :>

ROTFL - pynno ruchu ze światami na przycisk? Fajny pomys.

Nie wiem co Cie tak rozbawilo, po cholere ma byc czerwone, jak nikt nie
przechodzi. Na wszystkich innych skrzyzowaniach na Pulawskiej cala dobe

A po co w ogle ma być czerwone?

swiatla pracowicie dzialaja bez zadnej sensownej inteligencji. W
efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac 100km/h,
co mozliwe jest tylko w nocy. Jesli wracasz przed switem i bedziesz
jechal zgodnie z przepisami, to na kazdym skrzyzowaniu bedziesz mial
czas na przemyslenia. Nikt Ci zreszta w tym nie przeszkodzi - zwykle o
tej porze jestes jedynym uczestnikiem ruchu;-)

Ale Ty bajki opowiadasz - zresztą nie pierwszy raz. Sprbuj chocia
raz zgodnie z ograniczeniem się przejechać.

Ruch jest pynny i bezpieczeństwo jest zapewnione. Ze światami to
by jeszcze trzeba byo dooyć taki rejestrator jak na np. na
Sobieskiego, by wyapywa tych jadących z nadmierną prędkością
i przeskakujących na czerwonym, a tak jest spokj, pynno itd.

No pewnie, rejestrator wszedzie, na kazdym skrzyzowaniu, na kazdej
prostej i zakrecie, rejestrator w sypialni czy zony nie zdradzasz i w
pracy, czy sie nie opierdalasz, w sklepie, czy niezdrowego zarcia nie
kupujesz, w kiblu i na czole, zeby bylo wiadomo, ze nie kombinujesz jak
rzad obalic.

Widzę, e się rozkręcasz - szkoda tylko, e zupenie w oderwaniu od
konkretw. Oczywiście, ludzie nie przekraczają prędkości (niektrzy
nawet zdrowo), oczywiście nie przejedają na czerwonym bo szkoda
zwalniać, oczywiście nie byo tam wypadkw z pieszymi, czy te tylko
z powodu nadmiernej prędkości.

Przecie sam jesteś autorem wasnych wnioskw, ktre wiele wsplnego
z rzeczywistością nie mają :>

Twierdzisz, ze:
- swiatla na przycisk nie zapewniaja plynnosci ruchu
- zwalnianie przed zolta skrzynka za to plynnosc i bezpieczenstwo ruchu
zapewnia, a autor watku mial zwidy.
- FR zapewnia wieksze bezpieczenstwo niz swiatla.

W tym konkretnym przypadku wszytko powysze jest prawdą.

A najsmieszniejsze, ze to mi zarzucasz oderwanie od rzeczywistosci.

Owszem.

12 Data: Lipiec 04 2013 12:45:43
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 4 Jul 2013, Pawel O'Pajak wrote:

[...komu, nie ma wrotki...]


Nie jest ono ani prostsze, ani skuteczniejsze, ani tasze 100 razy
- jak to podae bez wyliczenia.

FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl,

  Z zainstalowaniem?

Na wszystkich innych skrzyzowaniach na Pulawskiej cala dobe
swiatla pracowicie dzialaja bez zadnej sensownej inteligencji.

  Kpisz?
  Bo wiele razy si zastanawiaem, co za tuk zaprojektowa
przyciski przy skrzyowaniu z Alej Lotnikw.

W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac 100km/h,

  Wanie udowadniasz, e fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Jeli fala dziaa ze 100km/h, to dziaa rwnie z 50, 33,3 i 25km/h.

Jesli wracasz przed switem i bedziesz jechal zgodnie z przepisami,
to na kazdym skrzyzowaniu bedziesz mial czas na przemyslenia.

  Owszem, co racja to racja.
  Ale co pisae o "100" ;)

Nikt Ci zreszta w tym nie przeszkodzi - zwykle o tej porze jestes jedynym uczestnikiem ruchu;-)

  Zgoda, WTEDY przyciski ewentualnie mogby dziaa.

Przecie sam jeste autorem wasnych wnioskw, ktre wiele wsplnego
z rzeczywistoci nie maj :>

Twierdzisz, ze:
- swiatla na przycisk nie zapewniaja plynnosci ruchu

<tryb z postu obok>
  No wysiada z samochodu trzeba, eby przycisk przycisn.
  To nie moe by pynne.
<\starczy>

- FR zapewnia wieksze bezpieczenstwo niz swiatla.

  Bezpieczenstwo liczy liczb wypadkw czy liczb wypadkw miertelnych?

pzdr, Gotfryd

13 Data: Lipiec 04 2013 13:08:30
Temat: Re: poprawa bezpieczestwa
Autor: Liwiusz 

W dniu 2013-07-04 12:45, Gotfryd Smolik news pisze:


  Wanie udowadniasz, e fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Jeli fala dziaa ze 100km/h, to dziaa rwnie z 50, 33,3 i 25km/h.

???

--
Liwiusz

14 Data: Lipiec 04 2013 14:13:32
Temat: Re: poprawa bezpieczestwa
Autor: J.F 

Uytkownik "Liwiusz"  napisa w wiadomoci grup
W dniu 2013-07-04 12:45, Gotfryd Smolik news pisze:

  Wanie udowadniasz, e fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Jeli fala dziaa ze 100km/h, to dziaa rwnie z 50, 33,3 i 25km/h.

???

Tak jest - wcale niekoniecznie, bo to jest bardziej skomplikowane.
A ze tu nie Ameryka, to juz w zasadzie kompletnie nie ma takiej reguly.

J.

15 Data: Lipiec 04 2013 14:36:28
Temat: Re: poprawa bezpieczestwa
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 4 Jul 2013, Liwiusz wrote:

W dniu 2013-07-04 12:45, Gotfryd Smolik news pisze:

  Wanie udowadniasz, e fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Jeli fala dziaa ze 100km/h, to dziaa rwnie z 50, 33,3 i 25km/h.

???

  Zaoylem, e fala jest obukierunkowa.
  Na Puawskiej tak jest, prawda?
  Zaoyem, e przejazd na wprost jest "jednoczesny"
(tu pewne przesunicie w praktyce si spotyka, ze wzgldu
na przesunicie czasowe skrtw w lewo, ale i tak pozostaje
spora "zakadka" na otwarcie jazdy po arterii w obie strony).
  No to kady czas przejazdu odcinka midzy swiatami musi
by wielokrotnoci staej wynikajcej z dugoci fali.
  Nie da si inaczej, bo co najmniej w jedn stron nie
bdzie fali.
  Jeli jaka przecznica "nie pasuje" do fali to nie mona
tam da sygnalizacji blokujcej arteri i tyle.
  I oczywicie nie kada fala "policzona" dla 50 km/h
musi da si przejecha z prdkoci 100km/h, bo do *tego*
musi by speniony dodatkowy wymg: odlegoci musz
byc wielokrotnociami dugoci fali z tym samym wspczynnikiem
ktry wychodzi z prdkoci (jeli 2x szybciej, to musz
by parzystymi wielokrotnociami itede).
  Inaczej mwic, jeli nie w kadym wle fali bdzie
przecznica to nie ma problemu - nie ma to nie ma,
a jak do tego wyjdzie e w co drugim nie ma to
przy okazji mona jecha "x2".


  Jeli wic poprzednik powiada, e:
- jest fala
- da si przejecha "falowo" ze 100km/h
....to oczywicie da si przejecha "falowo" z kad podwie-
lokrotnoci tej setki. Widocznie na Puawskiej (lub odcinku
o ktrym mowa) ten dodatkowy wymg pozwalajcy na "jazd
ze 100" jest speniony - tyle, e przy okazji dowodzi,
e z 50 te si da.
  e ju tylko dla porzdku wspomn, e "50" to niekoniecznie
jest "licznikowe 50", bo bd licznika samochodowego
z przyczyn zarwno technicznych (duy wpyw cinienia
w oponach) jak i prawnych (asymetryczna tolerancja) jest
spory.

pzdr, Gotfryd

16 Data: Lipiec 04 2013 16:10:16
Temat: Re: poprawa bezpieczestwa
Autor: Pawel O'Pajak 

Powitanko,

FR kosztuje ok. 100 kzl, petla indukcyjna 600zl,

  Z zainstalowaniem?

Jak instalowalem, to placili mi 12zl/h, zajelo mi to ok. 3 h, z tym, ze ja musialem to wykonac w betonie. Mimo wody lanej duzym strumieniem zaslona dymna, czy raczej pylowa przy cieciu betonu jest nieziemska;-) Anyway, nie sadze, zeby w asfalcie bylo to znaczaco trudniejsze, sama petla, to przewod (moze byc wielozylowy - linka), 2 zwoje 1x2m. 600zl kosztuje detektor, sa tansze, ale bywaja zawodne, ten za 600 dziala prawidlowo 100/100 w kazdych warunkach dlugie lata.

  Bo wiele razy si zastanawiaem, co za tuk zaprojektowa
przyciski przy skrzyowaniu z Alej Lotnikw.

Ale ja nie o Galasie, to osobna sprawa i moje zdanie na jego temat jest powszechnie znane;-) To, ze on potrafi zepsuc nawet stalowa kulke tez jest powszechnie znane. Mowimy o tym jak MOZNA rozwiazac rozne zagadnienia komunikacyjne.

W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac
100km/h,

  Wanie udowadniasz, e fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Jeli fala dziaa ze 100km/h, to dziaa rwnie z 50, 33,3 i 25km/h.

Analogia z fala stojaca jest bardzo dobra, pod warunkiem spelnienia kryteriow, o ktorych sam pisales. Fakty sa takie, ze jak prowadzi moja Zona, ktora "brzydzi sie" 5 biegiem, wyprzedzaja ja kapelusze i taksowkarze i trzyma te nieszczesne 50, to stoimy niemal na kazdych swiatlach. Jesli ja wracam pozno w nocy, to jade bez problemu. Jesli warunki na to nie pozwalaja i jade 50, to stoje prawie na kazdych swiatlach.

  Bezpieczenstwo liczy liczb wypadkw czy liczb wypadkw miertelnych?

Kazdy wypadek moze byc smiertelny, jesli w danym miejscu systematycznie zdarzaj sie stluczki, to w koncu i czarny worek za parawanem "Policja" sie pojawi - kwestia nie czy, tylko kiedy:-(

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma szkodliwo spoeczn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mroek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

17 Data: Lipiec 04 2013 17:35:57
Temat: Re: poprawa bezpieczestwa
Autor: Artur Malg 

W dniu 2013-07-04 16:10, Pawel O'Pajak pisze:
(...)

W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac
100km/h,

  Wanie udowadniasz, e fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Jeli fala dziaa ze 100km/h, to dziaa rwnie z 50, 33,3 i 25km/h.

Analogia z fala stojaca jest bardzo dobra, pod warunkiem spelnienia
kryteriow, o ktorych sam pisales. Fakty sa takie, ze jak prowadzi moja
Zona, ktora "brzydzi sie" 5 biegiem, wyprzedzaja ja kapelusze i
taksowkarze i trzyma te nieszczesne 50, to stoimy niemal na kazdych
swiatlach. Jesli ja wracam pozno w nocy, to jade bez problemu. Jesli
warunki na to nie pozwalaja i jade 50, to stoje prawie na kazdych
swiatlach.

Fakty s takie, e jadc te ~50 zgodnie z ograniczeniem rzadko kiedy
staje si na wiatach - zrb sobie eksperyment. Ruszajc z Geodetw
w zasadzie zatrzymuj si dopiero przy Poleczki. Czasem trafi mnie
te przy S2 czy w Pyrach. A jak warunki nie pozwalaj szybciej jecha
to problem tkwi w przepustowoci Puawskiej, a nie zielonej fali
- tego nie unikniesz.

18 Data: Lipiec 04 2013 21:25:43
Temat: Re: poprawa bezpieczestwa
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 4 Jul 2013, Pawel O'Pajak wrote:

  Bo wiele razy si zastanawiaem, co za tuk zaprojektowa
przyciski przy skrzyowaniu z Alej Lotnikw.

Ale ja nie o Galasie, to osobna sprawa

   Dobra dobra :)
   Jak si odnosiem do bardzo konkretnej tezy o "kadym
skrzyowaniu na Puawskiej" poza wspominanym.
   Wcale tak nie jest, a skrzyowanie j.w. to wzorcowy
przykad z zupen ju bezsensownoci przyciskw,
tym bardziej, e tam NIE MA moliwoci "pominicia
fazy" ze wzgldu na poprzeczny ruch pojazdw.

Mowimy o tym jak MOZNA rozwiazac rozne zagadnienia
komunikacyjne.

   Ale ja skrytykowaem bardzo konkretn tez, a nie
"zagadnienie"!

W efekcie, zeby przejechac na zielonej fali, trzeba rowno trzymac
100km/h,

  Wanie udowadniasz, e fala jest ustawiona "pod przepis" 50km/h :)
  Jeli fala dziaa ze 100km/h, to dziaa rwnie z 50, 33,3 i 25km/h.

Analogia z fala stojaca jest bardzo dobra, pod warunkiem spelnienia
kryteriow, o ktorych sam pisales. Fakty sa takie, ze jak prowadzi moja
Zona,
ktora "brzydzi sie" 5 biegiem, wyprzedzaja ja kapelusze i taksowkarze i
trzyma te nieszczesne 50, to stoimy niemal na kazdych swiatlach. Jesli
ja
wracam pozno w nocy, to jade bez problemu. Jesli warunki na to nie
pozwalaja
i jade 50, to stoje prawie na kazdych swiatlach.

   Zwyczajnie niemoliwe.
   Albo w zapodanych warunkach nie jedziesz 100 albo nie jedziesz 50.

  Bezpieczenstwo liczy liczb wypadkw czy liczb wypadkw
miertelnych?

Kazdy wypadek moze byc smiertelny, jesli w danym miejscu systematycznie
zdarzaj sie stluczki, to w koncu i czarny worek za parawanem "Policja"
sie
pojawi - kwestia nie czy, tylko kiedy:-(

   To prawda, dlatego nie pytaem wystpowanie, a o LICZB.
   5 wypadkw z ofiarami wobec 70 stuczek plus dwie ofiary
mimo wszystko daje rnic "na korzy ofiar".

pzdr, Gotfryd

19 Data: Lipiec 04 2013 12:32:36
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Wed, 3 Jul 2013, Pawel O'Pajak wrote:

znaczylo, ze cel zostal osiagniety. Gdyby owym celem bylo poprawienie bezpieczenstwa, to bylyby tam swiatla na przycisk,

  Chce Ci si wysiada, eby przycisn przycisk?
(no co, nie czepia si! :P)

pzdr, Gotfryd

20 Data: Lipiec 03 2013 22:28:06
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Autor: JS 


To tyle. Tak tylko chciaem zwrcić uwagę na misję SM.

Jakąś misję pewnie masz...


Skoro nie zrozumiaeś o co chodzi, to opatologicznie:
chodzi mi o to, e SM powinna pokazywać dobre wzorce zachowania przy przejściu przez jezdnię (tym samym edukować tych modych), a nie utwierdzać w przekonaniu, e pieszy to święta krowa. Bo to z tego się biorą takie sytuacje jak w pkt.1.

21 Data: Lipiec 04 2013 07:58:33
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2013-07-03 22:28, JS pisze:


To tyle. Tak tylko chciaem zwrcić uwagę na misję SM.

Jakąś misję pewnie masz...


Skoro nie zrozumiaeś o co chodzi, to opatologicznie:

Łopatologicznie nie będę tumaczy, e tkwisz w będzie.

22 Data: Lipiec 04 2013 09:44:56
Temat: Re: poprawa bezpieczeństwa
Autor: Jacek 

W dniu 2013-07-03 18:49, JS pisze:

To tyle. Tak tylko chciaem zwrcić uwagę na misję SM.
Ja się odniosę tylko do ostatniego stwierdzenia.
Misja SM o ile jakaś jest napisana to tylko tusz na papierze.
Prawda jest taka, e chodzi tylko i wyącznie o kasę i statystyki.
Jacek

poprawa bezpieczeństwa



Grupy dyskusyjne