prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
1 | Data: Luty 22 2011 10:12:43 |
Temat: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Autor: | Czesc, 2 |
Data: Luty 22 2011 10:41:33 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-02-22 10:12, pisze: Czesc, Poniewaz mam auto z voltomierzem, to widze, ze wskazowka wraca na swoje stale polozenie po ok pol h odpalonego silnika. 2.0 benzyna, aku 56Ah, brak problemow z odpalaniem. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 3 |
Data: Luty 22 2011 10:58:53 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: | Witam serdecznie. jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?Kiedyś spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie. W pierwszej sekundzie po uruchomieniu prąd sięgał pond 100A i gwałtownie spadał. Po około sekundzie było już 50A. Po kilku sekundach spadł do kilkanastu Amper i dalej spadał coraz wolniej. Po 15 minutach prąd był już właściwie niemierzalny miernikiem cęgowym. Ogólnie większościowe doładowanie zamyka się w tym przypadku w pierwszej minucie, kilku minutach. Później to już szczątkowe prądy. Jakieś mA. X-Trail 2.0dCi. Akumulator nie pamiętam dokładnie ale niewielki jak na silnik wysokoprężny. Około 70Ah. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Luty 22 2011 02:17:47 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Lisciasty | On 22 Lut, 10:58, wrote: Kiedyś spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z A jakiego rodzaju były to oszacowania i jakie komentarze niedowierzające? wrote: Generalnie BARDZO upraszczając i generalizując, przeciętny akumulator samochodowy ma rezystancję wewnętrzną na poziomie 0,02 Oma, sprawny akumulator nie powinien przy obciążeniu nominalnym mieć napięcia niższego niż 11V. Zakładając, że mamy długo męczony akumulator i ładujemy go w czasie jazdy, gdy regulator napięcia zapoda te 14,5V możemy chwilowo napotkać prąd do 175 A (co by się zgadzało z Twoimi zmierzonymi 100A, przy niezbyt wymęczonym aku). Wraz ze stopniem naładowania rośnie napięcie akumulatora toteż prąd ładowania maleje przez cały czas. Zakładając, że rozrusznik podczas pracy zjada na przykład 500A (to już dość duży diesel chyba), a męczymy go na przykład przez 5s, wyssie około 0,7Ah pojemności akumulatora. Po odpaleniu, przyjmując wyssany z palca średni prąd ładowania na poziomie 10A, po jakiś 5 minutach jazdy masz uzupełnione braki. Podkreślam, że powyższe wywody są mocno uogólniające, ale jakieś pojęcie powinny dawać ;) Pzdr. L. 5 |
Data: Luty 22 2011 12:31:16 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: ąćęłńóśźż | Nie spotkałem takiego alternatora. mozemy chwilowo napotkac prad do 175 A -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 6 |
Data: Luty 22 2011 05:18:48 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Lisciasty | On 22 Lut, 13:31, " ąćęłńóśźż" wrote: Nie spotka em takiego alternatora. Ja też nigdy nie spotkałem żadnego alternatora ;) W mojej skodzinie alternator wydoli do 140A, a to nie jest jakoś szczególnie wypasiony samochód z dużym silnikiem :> Nie chce mi się szukać ale na pewno są samochodowe altki z których można pociągnąć do 200 A. Pzdr. L. 7 |
Data: Luty 22 2011 16:58:30 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: J.F. | On Tue, 22 Feb 2011 05:18:48 -0800 (PST), Lisciasty wrote: On 22 Lut, 13:31, " ąćęłńóśźż" wrote: Moze i sa, aczkolwiek dawniej wstawialo sie dwa jak trzeba bylo wiecej pradu. No ale moze postep i tu wystapil. Zwracam tylko uwage ze tych 140A moze byc dopiero przy wysokich obrotach, a i auto troche pradu potrzebuje. Wiec moze sie okazac ze do dyspozycji jest np tylko 80A. J. 8 |
Data: Luty 22 2011 09:59:18 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Lisciasty | On 22 Lut, 16:58, J.F. wrote: obrotach, a i auto troche pradu potrzebuje. Wiec moze sie okazac ze do A to i tak jest 6,5Ah (czyli 9 ciężkich rozruchów) w ciągu 5 minut jazdy, nie ma się więc co przejmować że trzeba przejechać 70 km po każdym odpaleniu samochodu, jak twierdzą niektórzy :> L. 9 |
Data: Luty 22 2011 20:10:15 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: J.F. | On Tue, 22 Feb 2011 09:59:18 -0800 (PST), Lisciasty wrote: On 22 Lut, 16:58, J.F. wrote: Z tym ze jak czytasz to tych kilkadziesiat A blyskawicznie spada. I zostaje kilka .. no ale to tez znak ze akumulator jest naladowany :-) J. 10 |
Data: Luty 22 2011 19:56:01 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: ąćęłńóśźż | A świstak kabel plusowy owija w sreberka. W mojej skodzinie alternator wydoli do 140A -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 11 |
Data: Luty 22 2011 13:10:29 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Lisciasty | On 22 Lut, 20:56, " ąćęłńóśźż" wrote: A wistak kabel plusowy owija w sreberka. A może przestałbyś zgrywać idiotę? http://www.iparts.pl/czesc/alternator,skoda,octavia-1z3-od-2004-02,1-9-tdi-105km,106-5120-17970-100350-0-425-CA1782IR.html L. 12 |
Data: Luty 22 2011 10:58:53 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: | Witam serdecznie. jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?Kiedyś spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie. W pierwszej sekundzie po uruchomieniu prąd sięgał pond 100A i gwałtownie spadał. Po około sekundzie było już 50A. Po kilku sekundach spadł do kilkanastu Amper i dalej spadał coraz wolniej. Po 15 minutach prąd był już właściwie niemierzalny miernikiem cęgowym. Ogólnie większościowe doładowanie zamyka się w tym przypadku w pierwszej minucie, kilku minutach. Później to już szczątkowe prądy. Jakieś mA. X-Trail 2.0dCi. Akumulator nie pamiętam dokładnie ale niewielki jak na silnik wysokoprężny. Około 70Ah. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 13 |
Data: Luty 22 2011 11:04:56 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Lewis | W dniu 2011-02-22 10:12, pisze: Czesc, Policz sobie. Weź pod uwagÄ moc rozrusznika czas w jakim rozrusznik pracuje, inne urzÄ dzenia pobierajÄ ce prÄ d(popma paliwa, Ĺwiece żarowe itd), wyjdzie jakieĹ 2kW przez jakieĹ 5s(nie biorÄ już pod uwagÄ obciÄ żenia po uruchomieniu typu Ĺwiatła, nawiew, dupogrzeje czy co tam jeszcze masz żeby łatwiej było liczyÄ). Sprawnoć ładowania akumulatora wynoszÄ ca jakieĹ 60% i masz wynik. PrÄ d ładowania nie bÄdzie stały, zbiegiem czasu bÄdzie siÄ zmniejszaÄ a do praktycznie całkowitego zaniku po osiÄ gniÄciu zamierzonego poziomy napiÄcia akumulatora w samochodach zazwyczaj 13.8V Dla ułatwienia załóż sobie że akumulator przed rozruchem miał idealnie 13.8V.(w rzeczywistoĹci po nocnym postoju bÄdzie miał 12V albo i mniej jak jest bardzo zimno.) PrÄ d ładowania bÄdzie ĹciĹle zależał od poziomu rozładowania akumulatora oraz mocy alternatora, opory możesz pominÄ Ä żeby było łatwiej. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 14 |
Data: Luty 22 2011 12:32:37 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: ąćęłńóśźż | Nie masz takiego alternatora. wyjdzie jakies 2kW przez jakies 5s -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 15 |
Data: Luty 22 2011 13:43:02 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Lewis | W dniu 2011-02-22 13:32, Ä
ÄÄłĹóĹźż pisze: Nie masz takiego alternatora. A kto mówi o alternatorze? MówiÄ o poborze prÄ du z akumulatora przez pierwsze 5s od przekrÄcenia kluczyka... A poza tym mój alternator ma 1560W na oko. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 16 |
Data: Luty 22 2011 13:41:28 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 22 Feb 2011 13:43:02 +0100, Lewis napisał(a): W dniu 2011-02-22 13:32, ąćęłńóśźż pisze: Proszę, nie karm tego toppostującego ścierwa. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. 17 |
Data: Luty 22 2011 19:42:15 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: ToMasz | pisze: Czesc,mnie kiedyĹ straszyli ze to jest od 30 do 60 minut pracy silnika. empirycznie sprawdziłem ze trasa (xsara HDi, zima): rano: rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop popołudniu rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop wieczorem: rozruch - 2km-stop Przez 2 tygodnie - nie zabija akumulatora, choÄ boje sie ze jechałem mocno po bandzie. nawet zastanawiałem sie czy jakiejs baterii słonecznej nie kupiÄ. jeszcze jedno. akumulator "da" tyle prÄ du ile weźmiesz. ograniczeniem bÄdzie trwałe uszkodzenie tego co popularnie nazywa sie płyty ołowiowe. Może sie to skoĹczyÄ nawet rozerwaniem akumulatora ( sam tak zabiłem fiamma). natomiast alternator może "daÄ" tyle prÄ du, ile jest w stanie "mocy" uzyskaÄ od silnika. wiec na luzie, to za bardzo nie "powalczy". StÄ d mamy piszczÄ ce paski. na każdy obrót jest jakaĹ moc do przekazania - i zrywa pasek z kół. jak obroty podskoczÄ , to mamy mniej mocy na jeden obrót. nigdy (w sprawnym aucie) nie zachodzi sytuacja ze akumulator nie jest ładowany. nidgy, bo nawet 126p zaĹwieci kontrolkÄ braku ładowania. Można powiedzieÄ ze prÄ d rzÄdu 1%Q ( czyli .65A dla akumulatora65Ah) to takie "zgrubne" optimum zeby był w dobrej kondycji. OczywiĹcie to dla akumulatorów rozruchowych, nie takich z nokii :) ToMasz 18 |
Data: Luty 22 2011 22:52:00 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomoĹci pisze: Ja w podobnym trybie eksploatowałem auto przez kilka lat (około szeĹciu). W kazdy weekend przejżdżłÄ em jednak od 200 do 800 km, wiÄc miał okazjÄ sie doładowaÄ. Padł po ponad szeĹciu latach, wiÄc nie miało to specjalnie złego wpływu na jeog kondycjÄ. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg 19 |
Data: Luty 22 2011 20:27:17 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 22 Feb 2011 10:12:43 +0100, napisał(a): jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem? W zależności od stopnia rozładowania, niekiedy nawet kilkanaście amperów. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 20 |
Data: Luty 22 2011 20:57:40 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: kogutek | Adam Płaszczyca napisał(a): Dnia Tue, 22 Feb 2011 10:12:43 +0100, napisał(a):Niekiedy czyli tylko w sytuacji kiedy wlaściciel dla sportu odpala rano samochód z korby albo na pych. Po odpaleniu rozrusznikiem zawsze na początku jest tyle ile może dać alternator. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 21 |
Data: Marzec 03 2011 21:55:02 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Tue, 22 Feb 2011 20:57:40 +0000 (UTC), kogutek napisał(a): W zależności od stopnia rozładowania, niekiedy nawet kilkanaście amperów.Niekiedy czyli tylko w sytuacji kiedy wlaściciel dla sportu odpala rano G.. prawda. Tyle, ile chce wziąć akumulator. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 22 |
Data: Marzec 04 2011 09:48:50 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Andrzej Ława | W dniu 03.03.2011 21:55, Adam Płaszczyca pisze: Dnia Tue, 22 Feb 2011 20:57:40 +0000 (UTC), kogutek napisał(a): Śmiem twierdzić, że będzie to będzie raczej wartość minimalna obu chęci/możliwości ;) 23 |
Data: Marzec 07 2011 19:32:14 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 04 Mar 2011 09:48:50 +0100, Andrzej Ława napisał(a): G.. prawda. Tyle, ile chce wziąć akumulator.Śmiem twierdzić, że będzie to będzie raczej wartość minimalna obu Sprawny akumulator nie zeżre tyle, ile alternator mógłby dać ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 24 |
Data: Marzec 16 2011 23:54:49 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 07.03.2011 19:32, Adam Płaszczyca pisze: Dnia Fri, 04 Mar 2011 09:48:50 +0100, Andrzej Ława napisał(a): Uważasz, że określenie "wartość minimalna obu" jest niejasne? 25 |
Data: Marzec 17 2011 01:03:00 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: kogutek | Adam Płaszczyca napisał(a): Dnia Fri, 04 Mar 2011 09:48:50 +0100, Andrzej Ława napisał(a):z prawa Ohma wynika cos innego. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 26 |
Data: Marzec 17 2011 23:32:57 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Thu, 17 Mar 2011 01:03:00 +0000 (UTC), kogutek napisał(a): Sprawny akumulator nie zeżre tyle, ile alternator mógłby dać ;)z prawa Ohma wynika cos innego. Owszem, wynika z niego własnie to, co napisałem. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 27 |
Data: Marzec 17 2011 23:27:14 | Temat: Re: prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | Autor: kogutek | Adam Płaszczyca napisał(a): Dnia Thu, 17 Mar 2011 01:03:00 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):Nieprawda. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |