Grupy dyskusyjne   »   prawko - jaka kategoria najpierw ?

prawko - jaka kategoria najpierw ?



1 Data: Pa?dziernik 19 2011 23:24:11
Temat: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Mateusz 

Czeć Wam,

MajÄ…c prawko na kat. B i biorÄ…c pod uwagÄ™ perspektywy znalezienia jakiejĹ› stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać siÄ™ w C, C+E ? może mi siÄ™ wydaje, ale chyba ciÄ™żej bÄ™dzie znaleĽÄ‡ osobie bez doĹ›wiadczenia robotÄ™ z kat. D niż na C. MylÄ™ siÄ™ ? Obecnie pracujÄ™ jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotÄ™ na resztÄ™ życia.

pozdrawiam,
Mateusz



2 Data: Pa?dziernik 20 2011 11:16:43
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: J.F 

Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomoĹ›ci

MajÄ…c prawko na kat. B i biorÄ…c pod uwagÄ™ perspektywy znalezienia jakiejĹ› stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać siÄ™ w C, C+E ? może mi siÄ™ wydaje, ale chyba ciÄ™żej bÄ™dzie znaleĽÄ‡ osobie bez doĹ›wiadczenia robotÄ™ z kat. D niż na C. MylÄ™ siÄ™ ?

Pewnie sie mylisz.
Bedzie zapotrzebowanie na kierowcow autobusow, to beda pytali o PJ i ewentualnie inne wymagane papiery, a najmniej o doswiadczenie.

To chyba predzej w C moze sie ktos pytac, jesli nie chce zebys mu cenny towar zniszczyl, droga ciezarowke czy kary z ITD sciagnal. Ale zawsze trzeba bedzie wozic piasek na budowe czy wegiel.

Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek :-)

Poza tym D i C to chyba sobie nie przeszkadzaja.

J.

3 Data: Pa?dziernik 20 2011 14:05:18
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Mateusz 

W dniu 2011-10-20 11:16, J.F pisze:

Pewnie sie mylisz.
Bedzie zapotrzebowanie na kierowcow autobusow, to beda pytali o PJ i
ewentualnie inne wymagane papiery, a najmniej o doswiadczenie.

CoĹ› w tym jest. Jak zaczÄ…łem jeĽdzić w upsie (zatrudniajÄ…, bo zbliża siÄ™ szczyt paczkowy) to nawet mnie o doĹ›wiadczenie nie pytali a teraz odbieram towar z gliwickiej strefy ekonomicznej za dosyć ciÄ™żkie pieniÄ…dze. Do tego, poszli mi na rÄ™kÄ™, bo nawet własnej działalnoĹ›ci i auta nie muszÄ™ mieć.

Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek :-)

Wręcz bezcenny ;-)
Czyli w sumie to wychodzi na to, że to loteria... jeszcze trochÄ™ pojeżdżÄ™ i pewnie zdobÄ™dÄ™ jakieĹ› kontakty i już bÄ™dzie lepiej.

DziÄ™ki za odpowiedĽ.

4 Data: Pa?dziernik 20 2011 14:17:26
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2011-10-20 14:05, Mateusz pisze:

W dniu 2011-10-20 11:16, J.F pisze:
Pewnie sie mylisz.
Bedzie zapotrzebowanie na kierowcow autobusow, to beda pytali o PJ i
ewentualnie inne wymagane papiery, a najmniej o doswiadczenie.

Co¶ w tym jest. Jak zacz±łem jeĽdzić w upsie (zatrudniaj±, bo zbliża się
szczyt paczkowy) to nawet mnie o do¶wiadczenie nie pytali a teraz
odbieram towar z gliwickiej strefy ekonomicznej za dosyć ciężkie
pieni±dze. Do tego, poszli mi na rękę, bo nawet własnej działalno¶ci i
auta nie muszę mieć.


A jakie do¶wiadczenie masz mieć rozwoż±c paczki?? Masz prawko, nie jeste¶ karany, jako¶ jeĽdzisz to nic więcej nie potrzeba. No może przydaje się troszkę siły.
Sam kiedy¶ jeĽdziłem przez 8 miesięcy w DPD. Terenu swojego nauczyłem się w tydzień (w sensie, że po tygodniu wiedziałem mniej więcej o której godzinie będę w jakim¶ tam miejscu). Towaru miało się czasem na pace za parędziesi±t tysięcy albo i więcej. Woziłem telefony, telewizory czy inny sprzęt AGD/RTV, opony, papiery z banków itp. Ważne było dla DPD aby nie być karanym i podpisać weksel. Kasy przy sobie też miało się sporo, jak dostarczało się paczki za pobraniem.

5 Data: Pa?dziernik 20 2011 14:35:56
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Mateusz 

W dniu 2011-10-20 14:17, Kamil 'Model' pisze:

A jakie do¶wiadczenie masz mieć rozwoż±c paczki?? Masz prawko, nie
jeste¶ karany, jako¶ jeĽdzisz to nic więcej nie potrzeba. No może
przydaje się troszkę siły.
Sam kiedy¶ jeĽdziłem przez 8 miesięcy w DPD. Terenu swojego nauczyłem
się w tydzień (w sensie, że po tygodniu wiedziałem mniej więcej o której
godzinie będę w jakim¶ tam miejscu). Towaru miało się czasem na pace za
parędziesi±t tysięcy albo i więcej. Woziłem telefony, telewizory czy
inny sprzęt AGD/RTV, opony, papiery z banków itp. Ważne było dla DPD aby
nie być karanym i podpisać weksel. Kasy przy sobie też miało się sporo,
jak dostarczało się paczki za pobraniem.

Sk±d ja to znam... weksla nie podpisywałem, z pobraniami trochę strachu było, bo jeĽdziłem w zastępstwie po wiochach przy Gliwicach i na tych wsiach różnie bywa... plusem s± napiwki ;-) a od stopu do stopu masz 20km i czasami trzeba niemiłosiernie zapieprzać. Teraz na jednym stopie mam ok 20 paczek i jest o niebo lepiej.

Udało mi się odłożyć trochę kasy i może mi starczy na kat D i kwalifikację.

6 Data: Pa?dziernik 20 2011 14:49:33
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: J.F 

Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomo¶ci

Udało mi się odłożyć trochę kasy i może mi starczy na kat D i kwalifikację.

Sprawdz w urzedzie pracy - moze maja jakies dofinansowania, jak nie w ramach aktywizacji, to moze dla mlodych firm :-)

J.

7 Data: Pa?dziernik 20 2011 15:09:44
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Mateusz 

W dniu 2011-10-20 14:49, J.F pisze:

Sprawdz w urzedzie pracy - moze maja jakies dofinansowania, jak nie w
ramach aktywizacji, to moze dla mlodych firm :-)

wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczę¶cie, bo to naprawdę ciężkie pieni±dze.

8 Data: Pa?dziernik 20 2011 22:21:19
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor:

Mateusz wrote:

wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdÄ™
ciÄ™żkie pieniÄ…dze.

Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradĽ moĹ›ci panie jeĹ›li łaska jak to
możliwe i do których drzwi  pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostajÄ… tylko
"znajomi królika".SÄ… gdzieĹ› w jakimĹ› programie Ĺ›rodki z UE na tego rodzaju
przedsiÄ™wziÄ™cie?JakaĹ› podpwiedĽ?


Pozdrawiam

9 Data: Pa?dziernik 21 2011 11:19:58
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Mateusz 

W dniu 2011-10-20 22:21,  pisze:

Mateusz wrote:

wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdÄ™
ciÄ™żkie pieniÄ…dze.

Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradĽ moĹ›ci panie jeĹ›li łaska jak to
możliwe i do których drzwi  pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostajÄ… tylko
"znajomi królika".SÄ… gdzieĹ› w jakimĹ› programie Ĺ›rodki z UE na tego rodzaju
przedsiÄ™wziÄ™cie?JakaĹ› podpwiedĽ?


Pozdrawiam
Sam też nie jestem dobry w te klocki, ale miałem na myĹ›li dofinansowanie z europejskiego funduszu społecznego. Wszystko zależy od tego jaki peogram w danym roku jest realizowany. MyĹ›lÄ™, że powinieneĹ› zadzwonić do PUP i napewno udzielÄ… Ci wyczerpujÄ…cych informacji.

10 Data: Pa?dziernik 21 2011 12:09:58
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Mateusz 

trafiłem na stronÄ™ Wojewódzkiego UrzÄ™du Pracy - oni pełniÄ… funkcjÄ™ informacyjnÄ…, jeżeli chodzi o wszelkie formy dofinansowania kursów (nie tylko na PR).

może to komuĹ› pomoże: http://efs.wup-katowice.pl/__data/assets/pdf_file/0003/14628/Opisy_Projektow_1_6_1_1_WUP_2010_v_7.pdf

W sprawie kursów należy siÄ™ kontaktować z beneficjentem (nie z urzÄ™dem)

11 Data: Pa?dziernik 21 2011 22:59:02
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: mister 

W dniu 2011-10-20 22:21,  pisze:

Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradĽ mo¶ci panie je¶li łaska jak to
możliwe i do których drzwi  pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostaj± tylko
"znajomi królika".S± gdzie¶ w jakim¶ programie ¶rodki z UE na tego rodzaju
przedsięwzięcie?Jaka¶ podpwiedĽ?

jak jestes z dolnego slaska to tu:
http://www.ue.kwalifikacjewstepne.pl/
http://www.prawojazdy.wroc.pl/

jak nie jestes, to sie przemelduj ;)

12 Data: Pa?dziernik 23 2011 19:05:47
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: gadacz 

W dniu 2011-10-20 22:21,  pisze:

Mateusz wrote:

wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdÄ™
ciÄ™żkie pieniÄ…dze.

Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradĽ moĹ›ci panie jeĹ›li łaska jak to
możliwe i do których drzwi  pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju
budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostajÄ… tylko
"znajomi królika".SÄ… gdzieĹ› w jakimĹ› programie Ĺ›rodki z UE na tego rodzaju
przedsiÄ™wziÄ™cie?JakaĹ› podpwiedĽ?

wiÄ™kszoć PUPów ma obciÄ™ty budżet, a raczej chyba wszystkie. Aby startować po kasÄ™, to najlepiej na poczÄ…tku roku uderzyć, wtedy jeszcze jest co brać, póĽniej to kicha. A ogólnie z tymi dofinansowaniami to nie jest tak wesoło bo i tak kasÄ™ trzeba mieć. Mam tutaj na myĹ›li porÄ™czycieli.

pozdrawiam
gadacz

13 Data: Pa?dziernik 20 2011 14:39:05
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: J.F 

Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomoĹ›ci grup
W dniu 2011-10-20 11:16, J.F pisze:

Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek :-)
Wręcz bezcenny ;-)

Zalezy, w takim MPK to sie pewnie nie przejmuja, jakies biuro podrozy moze miec wieksze straty.

Czyli w sumie to wychodzi na to, że to loteria... jeszcze trochÄ™ pojeżdżÄ™ i pewnie zdobÄ™dÄ™ jakieĹ› kontakty i już bÄ™dzie lepiej.

Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic.
Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow, towary w blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice.

No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze w wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw. A on ... sie boi :-)


J.

14 Data: Pa?dziernik 20 2011 15:05:01
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Mateusz 

W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze:

Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic.
Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow, towary w
blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice.

Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogÄ™ powiedzieć, że nic mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy majÄ…c C+E automatycznie mam kategoriÄ™ D+E? chyba tak nie ? coĹ› czujÄ™ ze na samym D bym nie skoĹ„czył, bo coraz wiÄ™cej przewoĽników wymaga takiej kategorii.
No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze w
wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma
zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw. A on
... sie boi :-)
WeĽ mi nawet o woju nie mów... jakbym miał B jak poszedłem, to C bym zrobił bezpłatnie zapewne... ale trudno.

Poza tym, czego tu siÄ™ bać ? jakbym siÄ™ bał, to bym siÄ™ nawet z yarisa do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;)

Pozdrawiam,
Mateusz

15 Data: Pa?dziernik 20 2011 18:33:39
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: J.F 

Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomoĹ›ci
W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze:
Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogÄ™ powiedzieć, że nic
mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy majÄ…c C+E automatycznie mam
kategoriÄ™ D+E? chyba tak nie ? coĹ› czujÄ™ ze na samym D bym nie skoĹ„czył,
bo coraz wiÄ™cej przewoĽników wymaga takiej kategorii.

No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze w
wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma
zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw. A on
... sie boi :-)
WeĽ mi nawet o woju nie mów... jakbym miał B jak poszedłem, to C bym
zrobił bezpłatnie zapewne... ale trudno.

Poza tym, czego tu siÄ™ bać ? jakbym siÄ™ bał, to bym siÄ™ nawet z yarisa
do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;)

Pozdrawiam,
Mateusz

16 Data: Pa?dziernik 20 2011 18:41:30
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: J.F 

Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze:

Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic.
Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow, towary w
blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice.

Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogÄ™ powiedzieć, że nic mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy majÄ…c C+E automatycznie mam kategoriÄ™ D+E? chyba tak nie ?

Tak, tzn
"kategorii C+E i D – uprawnia do kierowania zespołem pojazdów okreĹ›lonych w kategorii D+E"

Odwrotnie nie !

coĹ› czujÄ™ ze na samym D bym nie skoĹ„czył, bo coraz wiÄ™cej przewoĽników wymaga takiej kategorii.

Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli praktycznie komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa, ktorych nie widzialem od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z przyczepka bagazowa.

No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze w
wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma
zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw. A on
... sie boi :-)

Poza tym, czego tu siÄ™ bać ? jakbym siÄ™ bał, to bym siÄ™ nawet z yarisa do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;)

Pan prawdziwej ciezarowki nie prowadzil od 40 lat, a i wtedy to byl jakis niewielki Star, a tu mu pracodawca mowi ze zatrudniony jako kierowca, kwalifikacje ma, to niech wsiada do zestawu i jezdi 8h dziennie  :-)

J.

17 Data: Pa?dziernik 21 2011 07:33:53
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WOJO 

Tak, tzn
"kategorii C+E i D – uprawnia do kierowania zespołem pojazdów okreĹ›lonych w kategorii D+E"

Odwrotnie nie !

Pozwolisz, że skorygujÄ™.
PosiadajÄ…c kat C+E uzyskujesz automatycznie uprawnienia B+E i D+E.
Podobnie posiadajÄ…c D+E (tylko niektóre OSK w Polsce robiÄ… taki kurs) uzyskujesz automatycznie uprawnienia na C+E i B+E.

Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli praktycznie komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa, ktorych nie widzialem od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z przyczepka bagazowa.

I ponownie wymagana korekta.
Na autobus przegubowy wystarczy kat D.
D+E może siÄ™ przydać przy ciÄ…gniÄ™ciu przyczepy autobusem.
Pozdrawiam !
WOJO

18 Data: Pa?dziernik 21 2011 10:00:02
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: J.F 

Użytkownik "WOJO"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Tak, tzn
"kategorii C+E i D – uprawnia do kierowania zespołem pojazdów okreĹ›lonych w kategorii D+E"

Odwrotnie nie !

Pozwolisz, że skorygujÄ™.
PosiadajÄ…c kat C+E uzyskujesz automatycznie uprawnienia B+E i D+E.
Podobnie posiadajÄ…c D+E (tylko niektóre OSK w Polsce robiÄ… taki kurs) uzyskujesz automatycznie uprawnienia na C+E i B+E.

Powyzszy zapis pochodzi z ustawy, wersja z 2009r wiec moze nieaktualna.

Zapisu w przeciwna strone nie widze ... co nie znaczy ze nie ma.
Ale jesli nie ma, to daje do myslenia :-)

Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli praktycznie komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa, ktorych nie widzialem od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z przyczepka bagazowa.
I ponownie wymagana korekta.
Na autobus przegubowy wystarczy kat D.
D+E może siÄ™ przydać przy ciÄ…gniÄ™ciu przyczepy autobusem.

Tylko jak pisze - strasznie dawno nie widzialem autobusu z przyczepa.
Takiego prawdziwego, bo niewykluczone ze jezdza takie 19-osobowe z laweta :-)
Albo np brygada na budowe z agretatem.



J.

19 Data: Pa?dziernik 20 2011 12:09:30
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WOJO 


MajÄ…c prawko na kat. B i biorÄ…c pod uwagÄ™ perspektywy znalezienia
jakiejĹ› stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać siÄ™ w C, C+E ? może mi siÄ™ wydaje, ale chyba ciÄ™żej bÄ™dzie znaleĽÄ‡ osobie bez doĹ›wiadczenia robotÄ™ z kat. D niż na C. MylÄ™ siÄ™ ? Obecnie pracujÄ™ jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotÄ™ na resztÄ™ życia.
Rób C potem D, potem E :)
I na dokładkÄ™ KW.
Pozdrawiam !
WOJO

20 Data: Pa?dziernik 20 2011 14:16:49
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WildS 

On 2011-10-19, Mateusz  wrote:

MajÄ…c prawko na kat. B i biorÄ…c pod uwagÄ™ perspektywy znalezienia
jakiejĹ› stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać
siÄ™ w C, C+E ? może mi siÄ™ wydaje, ale chyba ciÄ™żej bÄ™dzie znaleĽÄ‡
osobie bez doĹ›wiadczenia robotÄ™ z kat. D niż na C. MylÄ™ siÄ™ ? Obecnie
pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę
na resztÄ™ życia.

Zalezy co chcesz robic. Czy jezdzic autobusem czy zestawem.
Na samo C nie znajdziesz raczej nic ciekawego za ciekawe pieniÄ…dze.
Ciekawe oferty zaczynajÄ… siÄ™ od C+E. Bez doĹ›wiadczenia też da siÄ™
znaleĽÄ‡ pracÄ™, niektóre firmy biorÄ… na przyuczenie.

Bierz tez pod uwagÄ™, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstÄ™pnÄ…
(kilka tys. PLN)

--
WildS

21 Data: Pa?dziernik 20 2011 14:48:06
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Mateusz 

W dniu 2011-10-20 14:16, WildS pisze:

Zalezy co chcesz robic. Czy jezdzic autobusem czy zestawem.
Na samo C nie znajdziesz raczej nic ciekawego za ciekawe pieniÄ…dze.
Ciekawe oferty zaczynajÄ… siÄ™ od C+E. Bez doĹ›wiadczenia też da siÄ™
znaleĽÄ‡ pracÄ™, niektóre firmy biorÄ… na przyuczenie.

Fakt - na C rzadko siÄ™ trafiajÄ… jakieĹ› sensowne oferty. Wszystko ma jakieĹ› plusy i minusy, ale myĹ›lÄ™, że bus bÄ™dzie lepszym wyborem.

Bierz tez pod uwagÄ™, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstÄ™pnÄ…
(kilka tys. PLN)

wiem o tym... bez tego to mogÄ™ sobie prywatnie jeĽdzić...
Cholernie żałujÄ™, że prawko tak póĽno zrobiłem, bo jakbym miał już D przed 2008r to nie musiałbym dokładać tej kasy. W sumie tez mogło być gorzej, bo mam 26 lat wiÄ™c mogÄ™ mieć kwalifikacjÄ™ przyspieszonÄ… (to zaledwie 140 godzin zamiast 280). Jak coĹ› palnÄ…łem albo coĹ› siÄ™ zmieniło to korekta byłaby wskazana :)

Pozdrawiam,
Mateusz

22 Data: Pa?dziernik 20 2011 21:50:34
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WildS 

On 2011-10-20, Mateusz  wrote:

Zalezy co chcesz robic. Czy jezdzic autobusem czy zestawem.
Na samo C nie znajdziesz raczej nic ciekawego za ciekawe pieniÄ…dze.
Ciekawe oferty zaczynajÄ… siÄ™ od C+E. Bez doĹ›wiadczenia też da siÄ™
znaleĽÄ‡ pracÄ™, niektóre firmy biorÄ… na przyuczenie.
Fakt - na C rzadko siÄ™ trafiajÄ… jakieĹ› sensowne oferty. Wszystko ma
jakieĹ› plusy i minusy, ale myĹ›lÄ™, że bus bÄ™dzie lepszym wyborem.

No, wskazane dokladne przemyslenie bo przynajmniej moim zdaniem nie ma
co robic CE na zapas do jazdy autobusem albo D na zapas do jazdy
"tirem". No chyba, ze chcesz zrobic C, potem D (bo majÄ…c C kurs na D
jest znacznie krótszy - jesli sie nic nie zmienilo to 20h zamiast 60)

Jak juz zrobisz wybrane kategorie i znajdziesz stałÄ… pracÄ™ to
stwierdzisz byc moze, ze niepotrzebnie robiles nieuzywane kategorie ;)


Bierz tez pod uwagÄ™, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstÄ™pnÄ…
(kilka tys. PLN)
wiem o tym... bez tego to mogÄ™ sobie prywatnie jeĽdzić...
Cholernie żałujÄ™, że prawko tak póĽno zrobiłem, bo jakbym miał już D
przed 2008r to nie musiałbym dokładać tej kasy. W sumie tez mogło być
gorzej, bo mam 26 lat więc mogę mieć kwalifikację przyspieszoną (to
zaledwie 140 godzin zamiast 280). Jak coĹ› palnÄ…łem albo coĹ› siÄ™ zmieniło
to korekta byłaby wskazana :)

zgadza sie.
Na twoim miejscu albo od razu szukalbym kasy z UP np. albo zrobił C i
cisnÄ…ł ich o zasponsorowanie E do C albo D albo kwalifikacji.

Jesli idziesz w kierunku C+E to zainteresuj siÄ™ też podstawowym kursem
ADR, wieksze firmy czesto tego wymagajÄ… bo wożÄ… wszystko co sie trafi.

--
WildS

23 Data: Pa?dziernik 21 2011 07:21:11
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WOJO 

No, wskazane dokladne przemyslenie bo przynajmniej moim zdaniem nie ma
co robic CE na zapas do jazdy autobusem albo D na zapas do jazdy
"tirem".
I tu siÄ™ nie zgodzÄ™.
Egzamin teoretyczny będzie trudniej zdać...

 No chyba, ze chcesz zrobic C, potem D (bo majÄ…c C kurs na D
jest znacznie krótszy - jesli sie nic nie zmienilo to 20h zamiast 60)
40 zamiast 60

zgadza sie.
Na twoim miejscu albo od razu szukalbym kasy z UP np. albo zrobił C i
cisnÄ…ł ich o zasponsorowanie E do C albo D albo kwalifikacji.

Taaak. Musisz być bezrobotnym lub mieć co najwyżej Ĺ›rednie wykształcenie lub mieć powyżej 50 lat.
Chciałem robić KW i nie spełniam warunków, wiÄ™c czekam cierpliwie. KiedyĹ› to siÄ™ musi zmienić, bo kierowców wciÄ…ż ubywa... :)
WOJO

24 Data: Pa?dziernik 20 2011 23:17:54
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Excite 

W dniu 2011-10-20 14:16, WildS pisze:

Ciekawe oferty zaczynaj± się od C+E. Bez do¶wiadczenia też da się
znaleĽć pracę, niektóre firmy bior± na przyuczenie.

Te ciekawe pieni±dze przestaj± być ciekawe jak się przeliczy zarobki "tirowca" na godzinę pracy.

25 Data: Pa?dziernik 20 2011 23:44:17
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-10-20, Excite  wrote:

Ciekawe oferty zaczynaj± się od C+E. Bez do¶wiadczenia też da się
znaleĽć pracę, niektóre firmy bior± na przyuczenie.

Te ciekawe pieni±dze przestaj± być ciekawe jak się przeliczy zarobki
"tirowca" na godzinę pracy.

Po porównaniu do ¶redniej krajowej z powrotem zaczynaj± być ciekawe.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

26 Data: Pa?dziernik 21 2011 23:08:15
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: mister 

W dniu 2011-10-19 23:24, Mateusz pisze:

Maj±c prawko na kat. B i bior±c pod uwagę perspektywy znalezienia
jakiej¶ stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać
się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleĽć
osobie bez do¶wiadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie
pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę
na resztę życia.

ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza.

27 Data: Pa?dziernik 22 2011 15:35:38
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WildS 

On 2011-10-21, mister  wrote:

ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w
komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w
twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu
miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar
chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK
wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej
bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w
lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza.

No ja nie jestem przekonany. Może i zakwaterowanie lesze ale i
napracujesz siÄ™ wiÄ™cej za kółkiem niz na tirze.

Na takich miÄ™dzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
(sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).

Do tego dla autobusów o ile pamiÄ™tam mozna jeden tygodniowy odpoczynek
odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia łÄ…cznie z nastÄ™pnym.
(na tirze max po 6).

Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
na tirach bo w pokoju hotelowym.

Przerabiałem przez krótki okres podwójnÄ… obsadÄ™ na tirze i wolÄ™ do tego
nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciÄ…gnie do autobusów. Co do
zwiedzania to weĽcie pod uwagÄ™, że kierowca musi kiedyĹ› też spać wiÄ™c
niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba
odespać, np. w dzień.

W komunikacji miejskiej to chyba z rok by trzeba robić, zeby koszty
zrobienia uprawnieĹ„ siÄ™ zwróciły.

Tak czy tak, uważam, że CE i D to doĹ›c rozłÄ…czne scieżki rozwoju
zawodowego.


--
WildS

28 Data: Pa?dziernik 22 2011 16:55:48
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: mister 

W dniu 2011-10-22 15:35, WildS pisze:

Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
(sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).

jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus .... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance.

Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek
odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia ł±cznie z następnym.
(na tirze max po 6).

bzdura.

Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
na tirach bo w pokoju hotelowym.

nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj) facetem.

Przerabiałem przez krótki okres podwójn± obsadę na tirze i wolę do tego
nie wracać. M in. dlatego mnie nie ci±gnie do autobusów. Co do
zwiedzania to weĽcie pod uwagę, że kierowca musi kiedy¶ też spać więc
niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedy¶ trzeba
odespać, np. w dzień.

dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/

29 Data: Pa?dziernik 22 2011 20:44:37
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: jack 

Kolego jak nie wiesz to nie pisz głupot.:
"to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia "
Jad±c w podwójnej obsadzie doba pracy ma 30h.:
4,5h jazda 1 kierowca,4,5jazda drugi,4,5 jazda 1,4,5 jazda drugi=18h w szoferce
do tego 2 razy w tyg.jazda 20h[czyli po 10kazdy]
Do tego min.9h odpoczynku czyli łózko.

Jad±c w pojedynczej po 4,5h musze mieć przerwe min.45min dopiero jazda 4,5h max.
2 razy w tyg.mogę jechać 10h w cyklu:
4,5h jazda 45min.pauza 4,5h jazda 45min.pauza 1h jazda.
Problem jest jazda w uni,do tego na tachografie cyfrowym gdzie masz zapisane
wszystkie "grzeszki":przekroczenie predko¶ci,czasu pracy,czasu jazdy itp.
Wyobraz sobie ze przekraczasz np.predko¶ć w Polsce,¶łowacji,czy Rumuni,jedziesz
np.do Niemiec i masz kontrol BAG .
Kontroluj± 28 dni do tyłu,w Polsce dostajesz 500zł a w Niemczech za to samo 500e.
To boli i niemca nie interesuje ze to było w Polsce.
I połowa wypłaty poszła.
pozdro.jack

ps.dziwie sie dupk± co jezdza za 3,5tys.po europie.
Ja olałem prace za 5,5tys. w tym tydz,wolnego.
Szwab nie wejdzie do auta za 2000e,bed±c co dzień w domu.
Na dalekie trasy od.3000e.
Szanujmy sie.






--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

30 Data: Pa?dziernik 22 2011 20:58:33
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: jack 

Plujs.Mateusz jeste¶ młody rób wszystko co sie da.Wydane pieni±dze szybko odrobisz.
Ja zrobiłem C+E w wieku 45lat,praca sama mnie znalazła.Na kursie E miałem 1h
jazdy po miescie[reszta plac].Pierwsza jazda samodzielna to była ci±gła
modlitwa[tez sie bałem].
Pierwszy tygodniowy kurs :Rumunia,wegry,słowaqcja ,czechy- doswiadczenie 100razy
wieksze jak po kursie.
Wrazenia nie zapomniane:poniedziałek -zwiedzasz Budapeszt[h],wtorek-Cuj
Napoke[Ru],Sroda-Hajduszoboszlo[h],Czwartek-Pisek[cz.]
W uni jeszcze lepiej.
Jak stałem w styczniu w Kudowie 3dni z powodu zamieci zwiedziłem cał± Kudowe i
okolicę.
Zarobki powoli id± w góre jak znasz jezyki jeste¶ go¶ć,przebierasz w ofertach z
europy.
powodzenia.
pozdro.jack

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

31 Data: Pa?dziernik 23 2011 21:41:03
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: mister 

W dniu 2011-10-22 20:44, jack pisze:

Kolego jak nie wiesz to nie pisz głupot.:

gdzie wedlug ciebie napisalem glupoty? mowa byla o podwojnej obsadzie, 4,5h, 4,5h odpoczynku. czytaj ze zrozumieniem.

32 Data: Pa?dziernik 22 2011 22:29:52
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WildS 

On 2011-10-22, mister  wrote:

Na takich miÄ™dzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
(sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).
jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus
... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
w lezance.

Tu siÄ™ mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.

Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
śpią wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniajÄ… siÄ™ co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.

Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
na tirach bo w pokoju hotelowym.
nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie
nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj)
facetem.

Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla
ciezarowki. Dla Autobusu minimalnie krócej bo jezdza max o 10km/h szybciej
Czyli jadÄ…c z PL do UK wykorzystujesz 18h prowadzenia praktycznie na
maksa, odpoczywasz i potem wracasz znowu 18h i tak caly tydzien np.

Z kim spędzasz ten czas? z pasazerami, pilotem, drugim driverem z przodu
autobusu, jedynie spisz w pokoju motelowym ewentualnie, byc moze w
jedynce ale nie koniecznie ;)


Przerabiałem przez krótki okres podwójnÄ… obsadÄ™ na tirze i wolÄ™ do tego
nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciÄ…gnie do autobusów. Co do
zwiedzania to weĽcie pod uwagÄ™, że kierowca musi kiedyĹ› też spać wiÄ™c
niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba
odespać, np. w dzień.
dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz
tam odlezec swoje na plazy. :/

Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
żyć nie umierać

--
WildS

33 Data: Pa?dziernik 22 2011 22:41:16
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-10-22, WildS  wrote:

Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
¶pi± wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniaj± się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.

Optymista... Przykład, który widziałem na własne oczy: Kierowcy
startowali z Sulejówka, dojazd do Wawy na dziewi±t± rano. Z Wawy udało
się wyjechać jako¶ koło jedenastej, potem parę nie planownanych postojów
po drodze. Przed granic±: tarczki do ¶mieci i jedziemy dalej do Splitu.
W sumie kierowcy wyszli z domu koło szóstej rano, do hotelu trafili koło
szesnastej następnego dnia...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

34 Data: Pa?dziernik 22 2011 22:54:58
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WildS 

On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski  wrote:

Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
śpią wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniajÄ… siÄ™ co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.
Optymista... Przykład, który widziałem na własne oczy: Kierowcy
startowali z Sulejówka, dojazd do Wawy na dziewiÄ…tÄ… rano. Z Wawy udało
siÄ™ wyjechać jakoĹ› koło jedenastej, potem parÄ™ nie planownanych postojów
po drodze. Przed granicą: tarczki do śmieci i jedziemy dalej do Splitu.
W sumie kierowcy wyszli z domu koło szóstej rano, do hotelu trafili koło
szesnastej następnego dnia...

ja przedstawiłem sytuacje "po legalu".

Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mogą dziać. Kolejny minus
autobusów dla mnie. Bo przecież nie powiesz 40 ludziom, że teraz idziesz
zrobić 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz całe godziny i
opisujesz albo tarczki za okno i jazda.

Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na uniÄ™ do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie sÄ… same
cyfrowe i tacho to Ĺ›wiÄ™toć.

--
WildS

35 Data: Pa?dziernik 22 2011 23:49:12
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-10-22, WildS  wrote:

ja przedstawiłem sytuacje "po legalu".

Wiem. Ja dodałem kwiatka z rzeczywisto¶ci :)

Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mog± dziać. Kolejny minus
autobusów dla mnie. Bo przecież nie powiesz 40 ludziom, że teraz idziesz
zrobić 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz całe godziny i
opisujesz albo tarczki za okno i jazda.

W tym przypadku to bym trzydzie¶ci parę osób wywalił na kopach z
autokaru...

Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie s± same
cyfrowe i tacho to ¶więto¶ć.

Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to ¶wiat byłby piękny... Skoro
jeĽdzicie zgodnie z przepisami to fajnie, że wytrzymujecie konkurencję z
innymi firmami.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

36 Data: Pa?dziernik 23 2011 00:15:50
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WildS 

On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski  wrote:

Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mogą dziać. Kolejny minus
autobusów dla mnie. Bo przecież nie powiesz 40 ludziom, że teraz idziesz
zrobić 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz całe godziny i
opisujesz albo tarczki za okno i jazda.
W tym przypadku to bym trzydzieĹ›ci parÄ™ osób wywalił na kopach z
autokaru...

No taka jazda to juz spore przegiecie.

Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na uniÄ™ do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie sÄ… same
cyfrowe i tacho to Ĺ›wiÄ™toć.
Jakby cyfrowych siÄ™ nie dawał oszukać to Ĺ›wiat byłby piÄ™kny... Skoro
jeĽdzicie zgodnie z przepisami to fajnie, że wytrzymujecie konkurencjÄ™ z
innymi firmami.

W cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak
podepniesz magnes. Na szczęście cos ostatnio czytałem, że nowe przepisy
majÄ… wejć i nowa generacja cyfrowych tachografów.

Skrótowo:
Tacha majÄ… rejestrować przeważajÄ…cÄ… w danej minucie czynnoć.
Czyli np. 29 sekund jazdy i 31 sekund pracy zapisywać jako pracę
(obecnie w korkach minuty przeciekajÄ… przez palce).

MajÄ… tez dodatkowo mieć jakieĹ› bodajże rejestrowanie RPM czy coĹ› - w
każdym razie nie powiÄ…zane bezpoĹ›rednio z impulsatorem i być batem na
magnesiarzy, którzy psujÄ… robotÄ™ niewiele mniej niż ci co wyrzucaja
tarczki za okno.

--
WildS

37 Data: Pa?dziernik 23 2011 00:25:26
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-10-22, WildS  wrote:

W tym przypadku to bym trzydzie¶ci parę osób wywalił na kopach z
autokaru...

No taka jazda to juz spore przegiecie.

Spora czę¶ć opóĽnienia (jak nie 90%) to sprawka klientów, a nie warunków
drogowych. Te imbecyle z którymi jechałem potrzebowali godziny(!) z
hakiem na postój pt. wc i jedziemy dalej.

Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to ¶wiat byłby piękny... Skoro
jeĽdzicie zgodnie z przepisami to fajnie, że wytrzymujecie konkurencję z
innymi firmami.

W cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak
podepniesz magnes. Na szczę¶cie cos ostatnio czytałem, że nowe przepisy
maj± wej¶ć i nowa generacja cyfrowych tachografów.

[ciach]

Firma w której pracuję żyje między innymi z nadzorowania flot. Czego to
ludzie nie wymy¶l±, żeby ukra¶ć parę litrów paliwa czy pojechać trochę
dłużej niż można...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

38 Data: Pa?dziernik 23 2011 00:38:49
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WildS 

On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski  wrote:

W tym przypadku to bym trzydzieĹ›ci parÄ™ osób wywalił na kopach z
autokaru...
No taka jazda to juz spore przegiecie.
Spora czÄ™ć opóĽnienia (jak nie 90%) to sprawka klientów, a nie warunków
drogowych. Te imbecyle z którymi jechałem potrzebowali godziny(!) z
hakiem na postój pt. wc i jedziemy dalej.

Tu jest duża przewaga jazdy tirem. Jak przegniesz dużo w autobusie to
co? szukać noclegu w motelu dla 30-40 osób? Koszty, ich stracony czas
itd.

A towar. Najczęściej nic się kompletnie nie stanie jak zamiast dojechać
po poludniu dojedzie nastepnego dnia z samego rana (no chyba, ze
awizacje, kurierka albo podobne). No i towar śpi razem z tobą, nie trzeba
dodatkowo płacić za jego zakwaterowanie ;)


Jakby cyfrowych siÄ™ nie dawał oszukać to Ĺ›wiat byłby piÄ™kny... Skoro
jeĽdzicie zgodnie z przepisami to fajnie, że wytrzymujecie konkurencjÄ™ z
innymi firmami.
W cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak
podepniesz magnes. Na szczęście cos ostatnio czytałem, że nowe przepisy
Firma w której pracujÄ™ żyje miÄ™dzy innymi z nadzorowania flot. Czego to
ludzie nie wymyĹ›lÄ…, żeby ukrać parÄ™ litrów paliwa czy pojechać trochÄ™
dłużej niż można...

Wiadomo. Tez w trasie widzÄ™ na własne oczy i słyszÄ™ różne rzeczy. Grunt,
że ktoĹ› jednak nad tym pracuje i powoli zmiany idÄ… w dobrym kierunku.

Jak dla mnie to przede wszystkim powinno siÄ™ rozszerzyć funkcjonalnoć
prawa jazdy. Wsadzić mu czipa tak, żeby spełniało funkcjÄ™ również karty
kierowcy. Przestaliby jezdzic niektórzy na nie swoich kartach. No ale
do tego pewnie akurat jeszcze daleko.


--
WildS

39 Data: Pa?dziernik 23 2011 17:42:36
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WOJO 

MajÄ… tez dodatkowo mieć jakieĹ› bodajże rejestrowanie RPM czy coĹ› - w
każdym razie nie powiÄ…zane bezpoĹ›rednio z impulsatorem i być batem na
magnesiarzy, którzy psujÄ… robotÄ™ niewiele mniej niż ci co wyrzucaja
tarczki za okno.

Zaraz, jestem młody i naiwny, ale w przypadku kontroli ITD masz pokazać tarczki...
Rysujesz sobie nowy komplet kredkÄ… ?:)
Pozdrawiam !
WOJO

40 Data: Pa?dziernik 24 2011 03:17:43
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WildS 

On 2011-10-23, WOJO  wrote:

MajÄ… tez dodatkowo mieć jakieĹ› bodajże rejestrowanie RPM czy coĹ› - w
każdym razie nie powiÄ…zane bezpoĹ›rednio z impulsatorem i być batem na
magnesiarzy, którzy psujÄ… robotÄ™ niewiele mniej niż ci co wyrzucaja
tarczki za okno.

Zaraz, jestem młody i naiwny, ale w przypadku kontroli ITD masz pokazać
tarczki...
Rysujesz sobie nowy komplet kredkÄ… ?:)
Pozdrawiam !
WOJO

bierzesz urlopowke od szefa np. Albo wypisujesz tarczke najpierw na
kogos innego z firmy a potem na siebie kolejna już. Mnóstwo sposobów na
oszustwo bo tachograf analogowy nie ma mozliwosci weryfikacji ani zapisu
do pozniejszej kontroli, czyja tarczka jest w środku a cyfrowy i owszem.

BTW:
W przypadku niespodziewanej kontroli kara za brak tarczki moze byc
nizsza za zarejestrowane wykroczenia ;) Stad jedzenie albo wyrzucanie ;)


--
WildS

41 Data: Pa?dziernik 23 2011 11:07:40
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 22 Oct 2011 22:54:58 +0200 (CEST), WildS napisał(a):

Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie s± same
cyfrowe i tacho to ¶więto¶ć.

No ale wiesz - kazdy kij ma dwa konce.
Gdyby tak kazdy chcial pracowac w firmie co ma tacho cyfrowe, to pewnie by
tam nie bylo wolnych miejsc, albo by mniej placili :-)

J.

42 Data: Pa?dziernik 23 2011 11:20:15
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 22 Oct 2011 22:29:52 +0200 (CEST), WildS napisał(a):

jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus
... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
w lezance.

Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.

Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii
autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km ..
Spania po drodze nie ma, bo to za drogo.

dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz
tam odlezec swoje na plazy. :/

Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
żyć nie umierać

Jakos watpie zeby firma za to placila. Raczej w miedzyczasie kaze nastepna
grupe przewiezc :-)
To juz chyba lepiej jakies pielgrzymki wozic, ktore autokaru potrzebuja na
codzien.

J.

43 Data: Pa?dziernik 23 2011 12:09:43
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-10-23, J.F.  wrote:

dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz
tam odlezec swoje na plazy. :/

Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
żyć nie umierać

Jakos watpie zeby firma za to placila. Raczej w miedzyczasie kaze nastepna
grupe przewiezc :-)

Ciężko, wyjazdy typu ¶roda->¶roda chyba nie ciesz± się zbyt duż±
popularno¶ci±, pojechać i wrócić bez odpoczynku się nie da, paliwo na
pusty przelot kosztuje więcej niż kilka dni hotelu dla dwóch kierowców.

Krzysiek Kiełczewski

44 Data: Pa?dziernik 23 2011 12:27:40
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WildS 

On 2011-10-23, J.F.  wrote:

jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus
... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia
w lezance.
Tu siÄ™ mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.
Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii
autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km ..
Spania po drodze nie ma, bo to za drogo.

To że siÄ™ da to nie znaczy, ze siÄ™ da legalnie.

Czasem jeżdżÄ… tak i na tirach w podwojnej. Dwóch jedzie, karta wsadzona
jedna, drugi udaje pasażera i "krÄ™ci pauzÄ™", spi siÄ™ po pare godzin na
fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasnąć, kilometry lecą,
auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu.

Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'kręci pauzę' gdy dwaj pierwsi jadą
a potem jedzie gdy oni krÄ™cÄ… pauzÄ™. Z własnego doĹ›wiadczenia. Spanie w
aucie nawet na leżance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL
to lepiej sie chyba pasem przypiąć jak do jakiejs podróży kosmicznej.

Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy
załogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mogÄ… jechać 18 (2x w tyg 20).
Tak, że trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_
takÄ… załogÄ™ nadal obowiÄ…zuje czas pracy załogi 2 osobowej.


--
WildS

45 Data: Pa?dziernik 23 2011 21:41:59
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: jack 

On 2011-10-23, J.F.  wrote:

>>> jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus

>>> ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia

>>> w lezance.

>> Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie

>> próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie

>> tak łatwo wylornetkować.

> Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii

> autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km ..

> Spania po drodze nie ma, bo to za drogo.



To że się da to nie znaczy, ze się da legalnie.



Czasem jeżdż± tak i na tirach w podwojnej. Dwóch jedzie, karta wsadzona

jedna, drugi udaje pasażera i "kręci pauzę", spi się po pare godzin na

fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasn±ć, kilometry lec±,

auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu.



Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'kręci pauzę' gdy dwaj pierwsi jad±

a potem jedzie gdy oni kręc± pauzę. Z własnego do¶wiadczenia. Spanie w

aucie nawet na leżance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL

to lepiej sie chyba pasem przypi±ć jak do jakiejs podróży kosmicznej.



Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy

załogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mog± jechać 18 (2x w tyg 20).

Tak, że trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_

tak± załogę nadal obowi±zuje czas pracy załogi 2 osobowej.





--

WildS


Po pierwsze na magnesie jak masz automata to najwyzej co¶ koło 40km/h
pojedziesz.
Po drugie natura nie znosi prózni wiec firmy które montuj± tachografy montuj±
również "spiocha" a kierowca dostaje malutkiego pilota[dlatego juz nie pracuje w
tej firmie].Rok temu kosztowało to co¶ 3,5tys.
No i najprymitywniejszy i nałatwiej wykrywalny magnes[BAG rozsypuje na
impulsator opiłki które ładnie wskazuj± miejsce przyłozenia i mozesz sobie
tłumaczyć ze nie wiesz co i kto.
Narzekaj± tylko ci który pokaż± włascicielowi ze można a w razie wypadku płacz±.
Nie warto ryzykować nie tylko na duze kary[do 35000zł]ale wrazie wypadku masz
wikt i opierunek na dobre kilka lat a do tego stargane sumienie.
Ty zyskasz te 100-200zł ryzykuj±c życiem swoim i innych by szef zyskał
wielokrotnie wiecej nic nie ryzykuj±ć.
Ale cóż głupota towarzyszy człowiekowi od urodzenia.
Dlatego nie wsi±de za kierownice 45tonówki za mniej niz 10000zł.[trochę mniej od
darmozjadów z rzadu]
pozdro.jack



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

46 Data: Pa?dziernik 24 2011 03:29:14
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WildS 

On 2011-10-23, jack  wrote:

Po pierwsze na magnesie jak masz automata to najwyzej coĹ› koło 40km/h
pojedziesz.

bylem pasazerem w actrosie full automat na magnesie. Szedl normalnie 90
i nawet bledow na komputerze nie wywalal.


Po drugie natura nie znosi prózni wiec firmy które montujÄ… tachografy montujÄ…
również "spiocha" a kierowca dostaje malutkiego pilota[dlatego juz nie pracuje w
tej firmie].Rok temu kosztowało to coĹ› 3,5tys.
No i najprymitywniejszy i nałatwiej wykrywalny magnes[BAG rozsypuje na
impulsator opiłki które ładnie wskazujÄ… miejsce przyłozenia i mozesz sobie
tłumaczyć ze nie wiesz co i kto.
NarzekajÄ… tylko ci który pokażÄ… włascicielowi ze można a w razie wypadku płaczÄ….
Nie warto ryzykować nie tylko na duze kary[do 35000zł]ale wrazie wypadku masz
wikt i opierunek na dobre kilka lat a do tego stargane sumienie.
Ty zyskasz te 100-200zł ryzykujÄ…c życiem swoim i innych by szef zyskał
wielokrotnie wiecej nic nie ryzykująć.
Ale cóż głupota towarzyszy człowiekowi od urodzenia.
Dlatego nie wsiÄ…de za kierownice 45tonówki za mniej niz 10000zł.[trochÄ™ mniej od
darmozjadów z rzadu]
pozdro.jack

40/44 tonowki ;)

w Polsce za takie pieniadze trudno bedzie cos znalezc, chyba, ze moze na
jakichs wypasionych gabarytach jesli tam jeszcze jest dobra kasa.

Ja tam jezdze po legalu. Rozpieprzenie skrzyni biegow kosztuje cos ze 30
kPLN w moim aucie a kara za magnes na zachodzie do 15k€.

Co do opiłkow to slyszalem sprzeczne opinie. W koncu impulsator sam tez
jakies pole magnetyczne generuje.



--
WildS

47 Data: Pa?dziernik 23 2011 21:46:26
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: mister 

W dniu 2011-10-22 22:29, WildS pisze:

Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.=

prosze zrodlo w postaci art. z PORD albo UoTD ktory zabrania spac w lezance podczas jazdy. nie ma ? nic dziwnego. nie poprawiaj mnie jezeli nie masz pojecia o tym co piszesz.

Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
¶pi± wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniaj± się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.

nikt mi nie musi nic pisac, ja doskonale o tym wiem, ale do czego to odnosisz?

Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla
ciezarowki. Dla Autobusu minimalnie krócej bo jezdza max o 10km/h szybciej
Czyli jad±c z PL do UK wykorzystujesz 18h prowadzenia praktycznie na
maksa, odpoczywasz i potem wracasz znowu 18h i tak caly tydzien np.
Z kim spędzasz ten czas? z pasazerami, pilotem, drugim driverem z przodu
autobusu, jedynie spisz w pokoju motelowym ewentualnie, byc moze w
jedynce ale nie koniecznie ;)

czlowieku, czy ja pisze o przewozach regularnych czy o turystyce? widziales kiedys wycieczke ktora pojechala autobusem do UK po to, aby od razu z niej wrocic?

Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
żyć nie umierać

nie spotkalem sie z innym, niz dniowka, sposobem rozliczania pracy kierowcy w turstyce

48 Data: Pa?dziernik 24 2011 03:54:12
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WildS 

On 2011-10-23, mister  wrote:

Tu siÄ™ mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.=
prosze zrodlo w postaci art. z PORD albo UoTD ktory zabrania spac w
lezance podczas jazdy. nie ma ? nic dziwnego. nie poprawiaj mnie jezeli
nie masz pojecia o tym co piszesz.

hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory
cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk
Pord z p.m.s.

W rozporzÄ…dzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, że aby
odebrać odpoczynek, auto musi znajdowac się na postoju. W czasie jazdy
to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi
prowadzi.

Rozp 561/2006 RII,Art8,p8.
"Jeżeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i
skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazÄ… można wykorzystywać w
pojeĽdzie, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego
kierowcy i pojazd znajduje siÄ™ na postoju."


--
WildS

49 Data: Pa?dziernik 24 2011 21:01:29
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: mister 

W dniu 2011-10-24 03:54, WildS pisze:

hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory
cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk
Pord z p.m.s.

przestan sie blaznic.

W rozporz±dzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, że aby
odebrać odpoczynek, auto musi znajdowac się na postoju. W czasie jazdy
to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi
prowadzi.

jestes idiota, nie znasz przepisow, nie rozrozniasz odpoczynku dziennego od przerwy i jeszcze masz czelnosc dyskutowac.

50 Data: Pa?dziernik 24 2011 22:15:38
Temat: Re: prawko - jaka kategoria najpierw ?
Autor: WildS 

On 2011-10-24, mister  wrote:

W dniu 2011-10-24 03:54, WildS pisze:
hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory
cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk
Pord z p.m.s.

przestan sie blaznic.

W rozporzÄ…dzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, że aby
odebrać odpoczynek, auto musi znajdowac się na postoju. W czasie jazdy
to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi
prowadzi.

jestes idiota, nie znasz przepisow, nie rozrozniasz odpoczynku dziennego
od przerwy i jeszcze masz czelnosc dyskutowac.


No jasne, no ale w koncu jestem tylko tirowcem, jak mozna ode mnie
czegos wymagac, np. dobrego wychowania, nie to co bywalcy niusów tacy
jak ty.

Pewnie nawet nie przeczytales ani kawalka z przepisów, które
przytoczyłem a pozujesz na teoretyka przepisów.

Wytknalbym ci dalej gdzie sie myliles ale nie bede z chamem dyskutował.
Mozemy wrócic do dyskusji jak sie nauczysz lepszych manier. Tak, zeby
tirowca nie odrzucalo na mysl o wymianie zdan z toba.

to nara.

--
WildS

prawko - jaka kategoria najpierw ?



Grupy dyskusyjne