problem - serwis - 2T
1 | Data: Kwiecien 22 2011 19:28:02 |
Temat: problem - serwis - 2T | |
Autor: Sysek | Mam problem - niebanalny :) 2 |
Data: Kwiecien 22 2011 19:37:05 | Temat: Re: problem - serwis - 2T | Autor: Grzybol | Użytkownik "Sysek" napisał w wiadomo¶ci Mam problem - niebanalny :) Gdzie¶ przebicie na mase macie. Jak jest moduł zapłonowy to sprawdĽ jak podł±czony. -- Grzybol 3 |
Data: Kwiecien 22 2011 19:43:50 | Temat: Re: problem - serwis - 2T | Autor: Sysek |
Gdzieďż˝ przebicie na mase macie. Jak jest moduďż˝ zapďż˝onowy to sprawdďż˝ jak moduł jest taki: http://moto.allegro.pl/cewka-z-modulem-minarelli-am6-yamaha-aprilia-derbi-i1536772801.html ale taki dziwny objaw ? w jaki sposób, co ma wzrost ciĹ›nienia w cylindrze do znikania iskry ? dosłownie wystarczy zatkać otwór na Ĺ›wiece palcem i iskry nie ma. -- Sysek 4 |
Data: Kwiecien 22 2011 19:48:18 | Temat: Re: problem - serwis - 2T | Autor: Grzybol | Użytkownik "Sysek" napisał w wiadomo¶ci Gdzie? przebicie na mase macie. Jak jest modu? zap?onowy to sprawd? jakmoduł jest taki: Ja szukałbym na linii magneto(iskrownik)-moduł. Ci¶nienie nie ma nic do tego. Ale moze jest uszkodzone magneto. Kiedys w hexagonie tak miałem. Magneto jebło i głupiał. Iskra była, potem nie było i tak naokr±gło:-) -- Grzybol 5 |
Data: Kwiecien 22 2011 20:06:10 | Temat: Re: problem - serwis - 2T | Autor: Sysek |
Ja szukaďż˝bym na linii magneto(iskrownik)-moduďż˝. Ciďż˝nienie nie ma nic do No oczywiĹ›cie , że ciĹ›nienie nie ma ... ale ma SprawdziliĹ›my to kilkanaĹ›cie razy.... Iskra znika po zatkaniu gniazda fajki w głowicy. dosłownie ... przytykasz paluchem głowice od góry i zanika iskra poważnie i bez jaj. Jak nie ma wkrÄ™conej Ĺ›wiecy, iskra jest piÄ™kna ładna w każdej pozycji. wystarczy zatkać gniazdo Ĺ›wiecy (nawet palcem) i znika iskra ????? no k...a głupi jestem. -- Sysek 6 |
Data: Kwiecien 22 2011 20:32:24 | Temat: Re: problem - serwis - 2T | Autor: Grzybol | Użytkownik "Sysek" napisał w wiadomo¶ci Ja szuka?bym na linii magneto(iskrownik)-modu?. Ci?nienie nie ma nic doNo oczywi¶cie , że ci¶nienie nie ma ... ale ma Może tu co¶ znajdziesz: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1421248.html -- Grzybol 7 |
Data: Kwiecien 22 2011 20:35:38 | Temat: Re: problem - serwis - 2T | Autor: Grzybol | Użytkownik "Grzybol" napisał w wiadomo¶ci Użytkownik "Sysek" napisał w wiadomo¶ci I tu było podobnie: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/34934-iskra-jest-a-mz251-nie-chula/ -- Grzybol 8 |
Data: Kwiecien 22 2011 21:27:54 | Temat: Re: problem - serwis - 2T | Autor: J_K_K | Użytkownik "Sysek" napisał w wiadomoĹ›ci
Może jednak coĹ› z modułem, a dotykajÄ…c głowicy po prostu jÄ… uziemiacie ? Spróbuj otwór na Ĺ›wiecÄ™ zatkać jakÄ…Ĺ› szmatkÄ…, i dotykać metalu gdzieĹ› z boku. Pzdr JKK 9 |
Data: Kwiecien 23 2011 11:13:54 | Temat: Re: problem - serwis - 2T | Autor: Sysek |
Już sprawdzone, otwór był zatykany wszystkim ... no prawie wszystkim :) i było dotykane wszÄ™dzie ... no prawie wszÄ™dzie :) no czarna magia... zatykasz gniazdo fajki (wzrasta ciĹ›nienie) gaĹ›nie iskra. dzisiaj załatwiliĹ›my cewkÄ™ , szukamy dalej przyczyny -- Sysek 10 |
Data: Kwiecien 23 2011 11:47:48 | Temat: Re: problem - serwis - 2T | Autor: PanAdol |
glosno mysle i to pewnie troche malo realna - zaawansowana teoria ;) : - byc moze przy duzych luzach łożysk wału magneto ociero o cewke/impulsator. przy wiekszej kompresji magneto bedzie bardziej "latac" bo tlok bedzie "dociskal" wał. Pzdr PanAdol -- 11 |
Data: Kwiecien 23 2011 18:31:03 | Temat: Re: problem - serwis - 2T | Autor: Sysek | W glosno mysle i to pewnie troche malo realna - zaawansowana teoria ;) : Też znalazłem tÄ… teoriÄ™ , a właĹ›ciwie podrzucił jÄ… Grzybol. Mało realne, poza tym łożyska na wale sÄ… glanc nie Ĺ›migane. DziĹ› już jesteĹ›my po piwie i nie dojedziemy do warsztatu :) Ale mamy drugÄ… cewkÄ™ zapłonowÄ…, i jak znajdzie siÄ™ chwila to sprawdzimy. -- Sysek 12 |
Data: Kwiecien 23 2011 21:53:34 | Temat: Re: problem - serwis - 2T | Autor: KJ SiĹ‚a Słów | W dniu 2011-04-23 18:31, Sysek pisze: Ale mamy drugÄ… cewkÄ™ zapłonowÄ…, i jak znajdzie siÄ™ chwila to sprawdzimy. Sprawdz czy dotykajac silnika obok nie uziemiasz obwodu wysokiego napiecia. Tak se mysle ze czlowiek na takei napiecie jak tam wystepuje to jest calkiem wystarczajacym przewodnikiem. KJ 13 |
Data: Kwiecien 24 2011 00:36:11 | Temat: Re: problem - serwis - 2T | Autor: Jackare | Użytkownik "Sysek" napisał w wiadomoĹ›ci
Opór mechaniczny jaki daje ciĹ›nienie powoduje że któryĹ› z elementów układu zapłonowego nie działa, np jest luz na łożystkach wału i magneto "przyciera" cewkÄ™ impulsatora. Bez oporu luz siÄ™ nie ujawnia i jest ok. Zobacz też czy któryĹ› z elementów mocujÄ…cych nie jest luĽny. Przy ciĹ›nieniu cały układ wału krobowego pracuje w sposób niezrównoważony - szarpany. Taki "szarpiÄ…cy" moment siły może powodować że luĽne mocowania lub np jakieĹ› pÄ™kniÄ™cia materiału powodujÄ… że coĹ› bÄ™dzie działać nieprawidłowo. -- Jackare |