Grupy dyskusyjne   »   problem - serwis - 2T

problem - serwis - 2T



1 Data: Kwiecien 22 2011 19:28:02
Temat: problem - serwis - 2T
Autor: Sysek 

Mam problem - niebanalny :)
robiliĹ›my remont silnika młodemu motocykliĹ›cie
(wysypana jedynka, zmiana skrzyni)
silnik minareli - motocykl aprilla tuareg 80 ,taki sam jest w RedRose, AF1.
Wszystko piÄ™knie ładnie przebiegło bezproblemowo i nagle .... właĹ›nie

jest i nie ma iskry. Jak wetkniemy Ĺ›wiecÄ™ w fajkÄ™ i tykniemy do masy .. iskra jest, wystarczy przytkać palcem gniazdo Ĺ›wiecy w głowicy i iskra znika ?????
najpierw był jazda bo.. iskra jest , wkrÄ™camy Ĺ›wiecÄ™ .. nie pali ?
wykrÄ™camy .. no iskra jest. Dopiero z czystego lenistwa wyczailiĹ›my co siÄ™ dzieje, nie chciało nam siÄ™ już wykrÄ™cać n-ty raz Ĺ›wiecy wiÄ™c sprawdziliĹ›my na innej przy wkrÄ™conej tej pierwszej i wyszło , że jak jest zakrÄ™cona Ĺ›wieca to brak iskry. No głupi jestem nie wiem o co chodzi.

--
Sysek



2 Data: Kwiecien 22 2011 19:37:05
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Sysek"  napisał w wiadomo¶ci

Mam problem - niebanalny :)
robili¶my remont silnika młodemu motocykli¶cie
(wysypana jedynka, zmiana skrzyni)
silnik minareli - motocykl aprilla tuareg 80 ,taki sam jest w RedRose,
AF1. Wszystko pięknie ładnie przebiegło bezproblemowo i nagle .... wła¶nie
jest i nie ma iskry. Jak wetkniemy ¶wiecę w fajkę i tykniemy do masy ..
iskra jest, wystarczy przytkać palcem gniazdo ¶wiecy w głowicy i iskra
znika ?????
najpierw był jazda bo.. iskra jest , wkręcamy ¶wiecę .. nie pali ?
wykręcamy .. no iskra jest. Dopiero z czystego lenistwa wyczaili¶my co się
dzieje, nie chciało nam się już wykręcać n-ty raz ¶wiecy więc
sprawdzili¶my na innej przy wkręconej tej pierwszej i wyszło , że jak jest
zakręcona ¶wieca to brak iskry. No głupi jestem nie wiem o co chodzi.

Gdzie¶ przebicie na mase macie. Jak jest moduł zapłonowy to sprawdĽ jak
podł±czony.

--
Grzybol

3 Data: Kwiecien 22 2011 19:43:50
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Autor: Sysek 


Gdzie� przebicie na mase macie. Jak jest modu� zap�onowy to sprawd� jak
pod��czony.


moduł jest taki:
http://moto.allegro.pl/cewka-z-modulem-minarelli-am6-yamaha-aprilia-derbi-i1536772801.html

ale taki dziwny objaw ?
w jaki sposób, co ma wzrost ciĹ›nienia w cylindrze do znikania iskry ?
dosłownie wystarczy zatkać otwór na Ĺ›wiece palcem i iskry nie ma.

--
Sysek

4 Data: Kwiecien 22 2011 19:48:18
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Sysek"  napisał w wiadomo¶ci

Gdzie? przebicie na mase macie. Jak jest modu? zap?onowy to sprawd? jak
pod??czony.
moduł jest taki:
http://moto.allegro.pl/cewka-z-modulem-minarelli-am6-yamaha-aprilia-derbi-
i1536772801.html ale taki dziwny objaw ?
w jaki sposób, co ma wzrost ci¶nienia w cylindrze do znikania iskry ?
dosłownie wystarczy zatkać otwór na ¶wiece palcem i iskry nie ma.

Ja szukałbym na linii magneto(iskrownik)-moduł. Ci¶nienie nie ma nic do
tego. Ale moze jest uszkodzone magneto. Kiedys w hexagonie tak miałem.
Magneto jebło i głupiał. Iskra była, potem nie było i tak naokr±gło:-)

--
Grzybol

5 Data: Kwiecien 22 2011 20:06:10
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Autor: Sysek 


Ja szuka�bym na linii magneto(iskrownik)-modu�. Ci�nienie nie ma nic do
tego. Ale moze jest uszkodzone magneto. Kiedys w hexagonie tak mia�em.
Magneto jeb�o i g�upia�. Iskra by�a, potem nie by�o i tak naokr�g�o:-)


No oczywiĹ›cie , że ciĹ›nienie nie ma ... ale ma
Sprawdziliśmy to kilkanaście razy....
Iskra znika po zatkaniu gniazda fajki w głowicy.
dosłownie ... przytykasz paluchem głowice od góry i zanika iskra
poważnie i bez jaj. Jak nie ma wkrÄ™conej Ĺ›wiecy, iskra jest piÄ™kna ładna w każdej pozycji. wystarczy zatkać gniazdo Ĺ›wiecy (nawet palcem) i znika iskra ?????
no k...a głupi jestem.


--
Sysek

6 Data: Kwiecien 22 2011 20:32:24
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Sysek"  napisał w wiadomo¶ci

Ja szuka?bym na linii magneto(iskrownik)-modu?. Ci?nienie nie ma nic do
tego. Ale moze jest uszkodzone magneto. Kiedys w hexagonie tak mia?em.
Magneto jeb?o i g?upia?. Iskra by?a, potem nie by?o i tak naokr?g?o:-)
No oczywi¶cie , że ci¶nienie nie ma ... ale ma
Sprawdzili¶my to kilkana¶cie razy....
Iskra znika po zatkaniu gniazda fajki w głowicy.
dosłownie ... przytykasz paluchem głowice od góry i zanika iskra
poważnie i bez jaj. Jak nie ma wkręconej ¶wiecy, iskra jest piękna ładna w
każdej pozycji. wystarczy zatkać gniazdo ¶wiecy (nawet palcem) i znika
iskra ?????
no k...a głupi jestem.

Może tu co¶ znajdziesz:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1421248.html

--
Grzybol

7 Data: Kwiecien 22 2011 20:35:38
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Autor: Grzybol 

Użytkownik "Grzybol"  napisał w wiadomo¶ci

Użytkownik "Sysek"  napisał w wiadomo¶ci

Ja szuka?bym na linii magneto(iskrownik)-modu?. Ci?nienie nie ma nic do
tego. Ale moze jest uszkodzone magneto. Kiedys w hexagonie tak mia?em.
Magneto jeb?o i g?upia?. Iskra by?a, potem nie by?o i tak naokr?g?o:-)
No oczywi¶cie , że ci¶nienie nie ma ... ale ma
Sprawdzili¶my to kilkana¶cie razy....
Iskra znika po zatkaniu gniazda fajki w głowicy.
dosłownie ... przytykasz paluchem głowice od góry i zanika iskra
poważnie i bez jaj. Jak nie ma wkręconej ¶wiecy, iskra jest piękna
ładna w  każdej pozycji. wystarczy zatkać gniazdo ¶wiecy (nawet
palcem) i znika  iskra ?????
no k...a głupi jestem.
Może tu co¶ znajdziesz:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1421248.html

I tu było podobnie:
http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/34934-iskra-jest-a-mz251-nie-chula/

--
Grzybol

8 Data: Kwiecien 22 2011 21:27:54
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Autor: J_K_K 

Użytkownik "Sysek"  napisał w wiadomoĹ›ci


Ja szuka�bym na linii magneto(iskrownik)-modu�. Ci�nienie nie ma nic do
poważnie i bez jaj. Jak nie ma wkrÄ™conej Ĺ›wiecy, iskra jest piÄ™kna ładna w każdej pozycji. wystarczy zatkać gniazdo Ĺ›wiecy (nawet palcem) i znika iskra ?????

Może jednak coĹ› z modułem,
a dotykajÄ…c głowicy po prostu jÄ… uziemiacie ?

Spróbuj otwór na Ĺ›wiecÄ™ zatkać jakÄ…Ĺ› szmatkÄ…,
i dotykać metalu gdzieś z boku.

Pzdr

JKK

9 Data: Kwiecien 23 2011 11:13:54
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Autor: Sysek 



Może jednak coĹ› z modułem,
a dotykajÄ…c głowicy po prostu jÄ… uziemiacie ?

Spróbuj otwór na Ĺ›wiecÄ™ zatkać jakÄ…Ĺ› szmatkÄ…,
i dotykać metalu gdzieś z boku.

Pzdr

JKK

Już sprawdzone, otwór był zatykany wszystkim ... no prawie wszystkim :)
i było dotykane wszÄ™dzie ... no prawie wszÄ™dzie :)

no czarna magia... zatykasz gniazdo fajki (wzrasta ciśnienie) gaśnie iskra.

dzisiaj załatwiliĹ›my cewkÄ™ , szukamy dalej przyczyny

--
Sysek

10 Data: Kwiecien 23 2011 11:47:48
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Autor: PanAdol 


Użytkownik "Sysek"  napisał w wiadomo¶ci


dzisiaj załatwili¶my cewkę , szukamy dalej przyczyny

glosno mysle i to pewnie troche malo realna - zaawansowana teoria ;) :
- byc moze przy duzych luzach łożysk wału magneto ociero o cewke/impulsator.
przy wiekszej kompresji magneto bedzie bardziej "latac" bo tlok bedzie
"dociskal" wał.
Pzdr
PanAdol
--

11 Data: Kwiecien 23 2011 18:31:03
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Autor: Sysek 

W

glosno mysle i to pewnie troche malo realna - zaawansowana teoria ;) :
- byc moze przy duzych luzach �o�ysk wa�u magneto ociero o cewke/impulsator.
przy wiekszej kompresji magneto bedzie bardziej "latac" bo tlok bedzie
"dociskal" waďż˝.
Pzdr
PanAdol

Też znalazłem tÄ… teoriÄ™ , a właĹ›ciwie podrzucił jÄ… Grzybol.
Mało realne, poza tym łożyska na wale sÄ… glanc nie Ĺ›migane.
DziĹ› już jesteĹ›my po piwie i nie dojedziemy do warsztatu :)
Ale mamy drugÄ… cewkÄ™ zapłonowÄ…, i jak znajdzie siÄ™ chwila to sprawdzimy.

--
Sysek

12 Data: Kwiecien 23 2011 21:53:34
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-04-23 18:31, Sysek pisze:

Ale mamy drugÄ… cewkÄ™ zapłonowÄ…, i jak znajdzie siÄ™ chwila to sprawdzimy.

Sprawdz czy dotykajac silnika obok nie uziemiasz obwodu wysokiego napiecia.

Tak se mysle ze czlowiek na takei napiecie jak tam wystepuje to jest calkiem wystarczajacym przewodnikiem.

KJ

13 Data: Kwiecien 24 2011 00:36:11
Temat: Re: problem - serwis - 2T
Autor: Jackare 

Użytkownik "Sysek"  napisał w wiadomoĹ›ci


Ja szuka�bym na linii magneto(iskrownik)-modu�. Ci�nienie nie ma nic do
tego. Ale moze jest uszkodzone magneto. Kiedys w hexagonie tak mia�em.
Magneto jeb�o i g�upia�. Iskra by�a, potem nie by�o i tak naokr�g�o:-)


No oczywiĹ›cie , że ciĹ›nienie nie ma ... ale ma
Sprawdziliśmy to kilkanaście razy....
Iskra znika po zatkaniu gniazda fajki w głowicy.
dosłownie ... przytykasz paluchem głowice od góry i zanika iskra
poważnie i bez jaj. Jak nie ma wkrÄ™conej Ĺ›wiecy, iskra jest piÄ™kna ładna w każdej pozycji. wystarczy zatkać gniazdo Ĺ›wiecy (nawet palcem) i znika iskra ?????
no k...a głupi jestem.


--
Sysek

Opór mechaniczny jaki daje ciĹ›nienie powoduje że któryĹ› z elementów układu zapłonowego nie działa, np jest luz na łożystkach wału i magneto "przyciera" cewkÄ™ impulsatora. Bez oporu luz siÄ™ nie ujawnia i jest ok. Zobacz też czy któryĹ› z elementów mocujÄ…cych nie jest luĽny. Przy ciĹ›nieniu cały układ wału krobowego pracuje w sposób niezrównoważony - szarpany. Taki "szarpiÄ…cy" moment siły może powodować że luĽne mocowania lub np jakieĹ› pÄ™kniÄ™cia materiału powodujÄ… że coĹ› bÄ™dzie działać nieprawidłowo.
--
Jackare

problem - serwis - 2T



Grupy dyskusyjne