cegla wrote:
Wlasnie zalozylem hamulce tarczowe i jest problem.
Po odpowietrzeniu i po zalozeniu klockow tarcza sie kreci.Po
nacisnieciu na pedal prawie sie nie da oborcic tarczy.
Przejechalem sie pare razy bo myslalem ze sie musi wszytko ulozyc i
tarcze musialem chlodzic woda.
Cylinderki w zaciskach sie ruszaja bez problemu.probowalem sciagniete
z tarczy i sie wysuwaja.
I najwazniejsze zostawilem stare przewody hamulcowe bo pasowaly (czy
przewody do tarcz maja jakis zaworek zwrotny czy cos takiego?).
Tarcze troche zardzewiale bo dluga lezaly.
Mam takie wrazenie jakby cisnienie zostawlao w przewodach ale nie do
konca bo tacze z wysilkiem da sie oborcic.
A pompe masz pod bebny czy pod tarcze?
--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice
for the high-mileage rider who doesn't mind the fact
that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
6 |
Data: Lipiec 12 2009 02:59:04 |
Temat: Re: problem z hamulcami tarczowymi pomocy |
Autor: kendy |
A pompe masz pod bebny czy pod tarcze?
hu? :)
a to ma znaczenie? :)
k.
7 |
Data: Lipiec 12 2009 03:36:27 | Temat: Re: problem z hamulcami tarczowymi pomocy | Autor: cegla |
Pompa normalna.Bo mialem bebny przedtem.
Ale slyszalem gdzies niby ze niektore pompy maja zawor zwrotny i sa
lepsze na tarcze.
Ale problem udalo mi sie chyba rozwiazac.Przyczyna byla w zapieczonych
nieco tloczkach.Rorzuszalem je i jest lepiej.Tarcze sie toche grzeja
ale to raczej dlatego bo sa zardzewiale a klocki nie ulozone (mam
nadzieje hehee)
On 12 Lip, 10:59, kendy wrote:
> A pompe masz pod bebny czy pod tarcze?
hu? :)
a to ma znaczenie? :)
k.
8 |
Data: Lipiec 12 2009 20:50:02 | Temat: Re: problem z hamulcami tarczowymi pomocy | Autor: BRODACZ |
cegla wrote:
Pompa normalna.Bo mialem bebny przedtem.
Ale slyszalem gdzies niby ze niektore pompy maja zawor zwrotny i sa
lepsze na tarcze.
Ja rozumiem, że można się nie znać na mechanice, ale zawór zwrotny w
układzie hamulcowym? Czy to ma działać jak w nowoczesnych samochodach, w
których po wymianie oleju trzeba zresetować komputer - po naci¶nięciu
hamulca trzeba wołać serwis, żeby odblokował hamulce?
--
BROD@CZ
9 |
Data: Lipiec 12 2009 21:31:04 | Temat: Re: problem z hamulcami tarczowymi pomocy | Autor: MarcinJM |
BRODACZ pisze:
cegla wrote:
Pompa normalna.Bo mialem bebny przedtem.
Ale slyszalem gdzies niby ze niektore pompy maja zawor zwrotny i sa
lepsze na tarcze.
Ja rozumiem, że można się nie znać na mechanice, ale zawór zwrotny w
układzie hamulcowym? Czy to ma działać jak w nowoczesnych samochodach, w
których po wymianie oleju trzeba zresetować komputer - po naci¶nięciu
hamulca trzeba wołać serwis, żeby odblokował hamulce?
Jak sie dobrze zastanowic to w kazdej pompie dwusekcjnej sa dwa takie zawory...
:)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
10 |
Data: Lipiec 12 2009 21:46:31 | Temat: Re: problem z hamulcami tarczowymi pomocy | Autor: BRODACZ |
Jak sie dobrze zastanowic to w kazdej pompie dwusekcjnej sa dwa takie
zawory...
:)
Każdy tłok jest czym¶ w rodzaju zaworu zwrotnego, ale to chyba nie o to
chodzi...
--
BROD@CZ
11 |
Data: Lipiec 12 2009 21:55:05 | Temat: Re: problem z hamulcami tarczowymi pomocy | Autor: MarcinJM |
BRODACZ pisze:
Jak sie dobrze zastanowic to w kazdej pompie dwusekcjnej sa dwa takie
zawory...
:)
Każdy tłok jest czym¶ w rodzaju zaworu zwrotnego, ale to chyba nie o to
chodzi...
No nie nie.
W pompie sa tloki specyficzne:
Sa kierunkowe, przy wcisnietym pedale (bo wtedy gumki sa poza otworem swobodnie laczacym zbiorniczek plynu) i podaniu odpowiedniego cisnienia do zbiorniczka plyn poplynie. W przeciwna strone nie ma mozliwosci. Wynika to z kszaltu gumki.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
12 |
Data: Lipiec 13 2009 09:31:37 | Temat: Re: problem z hamulcami tarczowymi pomocy | Autor: falco |
cegla pisze:
Wlasnie zalozylem hamulce tarczowe i jest problem.
Po odpowietrzeniu i po zalozeniu klockow tarcza sie kreci.Po
nacisnieciu na pedal prawie sie nie da oborcic tarczy.
Siema,
sÄ… 2 możliwoĹ›ci - słabe p. elastyczne o czym już wiesz oraz zasyfione tłoczki o czym chyba też już wiesz... ;)
JeĹ›li założyłeĹ›, stary, używany układ bez rozłożenia (sÄ…dzÄ™ po tym co mówisz o zardzewiałych tarczach), to "gratulujÄ™"... :(
Tu chodzi o Twoje bezpieczeĹ„stwo, nic nie ma siÄ™ "rozchodzić", tylko jeĹ›li po rozłożeniu, wyczyszczeniu, przetarciu tarcz wszystko działa na sucho, to zakładamy, jeĹ›li nie, to nie zakładamy i reanimujemy do skutku.
--
Pozdr! falco fKG - serwis części reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com
Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175
| | | | | | |