Grupy dyskusyjne   »   problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi

problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi



1 Data: Maj 21 2014 12:14:09
Temat: problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi
Autor: hisjusz 

Samochód Polo 6n2 1.4 tdi 2000r. Mam problem z włączeniem biegu przy redukcji z 3 na 2. Problem wydaje się słabnąć z długością podróży, to znaczy pierwsze 3 km jest ciężko albo w ogóle się nie da wbić biegu z 3 na 2, po 3 km redukcja wychodzi coraz łatwiej. W skrzyni dwa lata temu zmieniany był synchronizator 3 biegu. Przed zmianą synchronizatora najpierw był problem z wbijaniem 3 biegu a finalnie w ogóle nie dało się go włączać. Pan po wymianie synchronizatora twierdził że kółeczko synchronizacji  będzie działać do końca żywota samochodu(30 000 temu)
Jednym z podejrzanych występowania problemu z redukcją jest olej w skrzyni biegów. Widziałem wycieki więc jadąc do mechanika napisałem na kartce do sprawdzenia okolice skrzyni biegów. Samochód z warsztatu odbierała inna osoba stąd nie wiadomo co zostało zrobione. Wydaje mi się, może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje problem z redukcją.

Jakie pomysły przyczyny ma grupa?



2 Data: Maj 21 2014 13:29:54
Temat: Re: problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi
Autor: Marek 

On 21.05.2014 12:14, hisjusz wrote:

Samochód Polo 6n2 1.4 tdi 2000r. Mam problem z włączeniem biegu przy
redukcji z 3 na 2. Problem wydaje się słabnąć z długością podróży, to
znaczy pierwsze 3 km jest ciężko albo w ogóle się nie da wbić biegu z 3
na 2, po 3 km redukcja wychodzi coraz łatwiej. W skrzyni dwa lata temu
zmieniany był synchronizator 3 biegu. Przed zmianą synchronizatora
najpierw był problem z wbijaniem 3 biegu a finalnie w ogóle nie dało się
go włączać. Pan po wymianie synchronizatora twierdził że kółeczko
synchronizacji  będzie działać do końca żywota samochodu(30 000 temu)
     Jednym z podejrzanych występowania problemu z redukcją jest olej w
skrzyni biegów. Widziałem wycieki więc jadąc do mechanika napisałem na
kartce do sprawdzenia okolice skrzyni biegów. Samochód z warsztatu
odbierała inna osoba stąd nie wiadomo co zostało zrobione. Wydaje mi
się, może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje
problem z redukcją.

Jakie pomysły przyczyny ma grupa?

Malo oleju albo zly olej?

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

3 Data: Maj 21 2014 22:05:13
Temat: Re: problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi
Autor: hisjusz 

W dniu 2014-05-21 13:29, Marek pisze:

On 21.05.2014 12:14, hisjusz wrote:
Samochód Polo 6n2 1.4 tdi 2000r. Mam problem z włączeniem biegu przy
redukcji z 3 na 2. Problem wydaje się słabnąć z długością podróży, to
znaczy pierwsze 3 km jest ciężko albo w ogóle się nie da wbić biegu z 3
na 2, po 3 km redukcja wychodzi coraz łatwiej. W skrzyni dwa lata temu
zmieniany był synchronizator 3 biegu. Przed zmianą synchronizatora
najpierw był problem z wbijaniem 3 biegu a finalnie w ogóle nie dało się
go włączać. Pan po wymianie synchronizatora twierdził że kółeczko
synchronizacji  będzie działać do końca żywota samochodu(30 000 temu)
     Jednym z podejrzanych występowania problemu z redukcją jest olej w
skrzyni biegów. Widziałem wycieki więc jadąc do mechanika napisałem na
kartce do sprawdzenia okolice skrzyni biegów. Samochód z warsztatu
odbierała inna osoba stąd nie wiadomo co zostało zrobione. Wydaje mi
się, może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje
problem z redukcją.

Jakie pomysły przyczyny ma grupa?

Malo oleju albo zly olej?

Czy tak się może przedstawiać awaria synchronizatora?

4 Data: Maj 27 2014 11:11:42
Temat: Re: problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi
Autor: Tomek 


Użytkownik "hisjusz"  napisał w wiadomości

.. Widziałem wycieki więc jadąc do mechanika napisałem na

kartce do sprawdzenia okolice skrzyni biegów. Samochód z warsztatu
odbierała inna osoba stąd nie wiadomo co zostało zrobione. Wydaje mi się,
może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje problem z
redukcją.

Jakie pomysły przyczyny ma grupa?

Ja przed wielu laty nie sprawdziłem poziomu oleju w skrzynce biegów 125p (5
biegów, z silnikiem 1600 od Poloneza).
Oleju prawie że nie było, Po uzupełnieniu oleju (skrzynka "wyła" wcześniej)
biegu 5 nie udało się wrzucić.
I tak zostało, póki podłużnica nie trzasła.
Teraz są inne konstrukcje, ale olej jest istotnym elementem "układaniki" z
biegami.
T.

problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi



Grupy dyskusyjne