problem z rozrusznikiem - NIE akumulator
1 | Data: Listopad 17 2008 11:25:39 |
Temat: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | |
Autor: Witold Romaniak | Witam, 2 |
Data: Listopad 17 2008 13:23:34 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: ARW | Witold Romaniak pisze: po miesiącu stania próbowałem odpalić NTV650 z 97 r.(...) Ewidentnie coś stawia za duży opór, kable (grube, porządne) zapłonowe aż się grzały jak parę razy próbowałem zakręcić.. A kontrolki przygasają? Sprawdź czy wszystkie połączenia od akumulatora do rozrusznika są pewne. Mi to wygląda na jakiś marny styk, co daje duże grzanie (stąd ciepłe przewody) i lipną moc rozrusznika. Kiedyś spotkałem się z podobną sytuacją w polonezie - wszystko wyszło na jaw wieczorem, gdy podczas próby uruchomienia coś zaczęło świecić przy rozruszniku. Jakieś pomysły na odpalenie moto? Jeszcze z pychu można ;-) -- Arek 3 |
Data: Listopad 17 2008 13:58:18 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: McGregor | Użytkownik "ARW" napisał w wiadomości A kontrolki przygasają? Sprawdź czy wszystkie połączenia od akumulatorado rozrusznika są pewne. Mi to wygląda na jakiś marny styk, co daje duże grzanie (stąd ciepłe przewody) i lipną moc rozrusznika. Pisał, że podłączał na sztywno do puchy. Więc czytaj brachu:-) -- McGregor 4 |
Data: Listopad 17 2008 14:24:00 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: Andrzej Luczak | McGregor pisze: Jak znam życie odłączył aku motocykla, a końcówki przewodów połączył z kablami rozruchowymi od aku samochodowego. Marny styk może być nie tylko na klemach akumulatora. Więc czytaj brachu:-)A kontrolki przygasają? Sprawdź czy wszystkie połączenia od akumulatorado rozrusznika są pewne. Mi to wygląda na jakiś marny styk, co daje duże grzanie (stąd ciepłe przewody) i lipną moc rozrusznika. -- AL GSX1100G & LC4 5 |
Data: Listopad 19 2008 13:53:41 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: Witold Romaniak | > Pisał, że podłączał na sztywno do puchy. Więc czytaj brachu:-) Dokladnie tak. WR -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 6 |
Data: Listopad 17 2008 14:55:53 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: []v[]artec | ARW pisze: A kontrolki przygasają? Sprawdź czy wszystkie połączenia od akumulatora do rozrusznika są pewne. Mi to wygląda na jakiś marny styk, co daje duże grzanie (stąd ciepłe przewody) i lipną moc rozrusznika. Kontrolki mi też przygasały - marnym stykiem był w moim przypadku nadpalony bezpiecznik. -- Martec - Jelenia Góra ..:: GSF 600S '00 7 |
Data: Listopad 17 2008 15:54:17 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: ARW | []v[]artec pisze: ARW pisze: Mi chodzi o marny styk w obwodzie silnoprądowym, gdzie nie ma bezpiecznika. Bezpieczniki mogą mieć wpływ na docisk styków przekaźników, ale jeśli silnik jakoś tam kręci(czyli obwód silnoprądowy zamknął się), to raczej nie szukałbym w nich przyczyny. Oczywiście wydłubanie, sprawdzenie i włożenie ich z powrotem nie zaszkodzi. Jeśli kontrolki nie przygasają wyraźnie, a rozrusznik ledwo kręci, lub w ogóle nie kręci, to przyczyny upatruję przy zacisku rozrusznika. Jeśli przygasają to może być zacisk masy na ramie do przeglądu, a w najgorszym przypadku uwalony jest rozrusznik. -- Arek 8 |
Data: Listopad 19 2008 13:55:23 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: Witold Romaniak | Mi chodzi o marny styk w obwodzie silnoprądowym, gdzie nie ma Dzieki za te wskazowki, popatrze dokladniej. WR -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 9 |
Data: Listopad 19 2008 13:52:44 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: Witold Romaniak | A kontrolki przygasają? Sprawdź czy wszystkie połączenia od akumulatora Kontrolki przygasaja... Nawet w samochodzie :) Akumulator moto calkiem odlaczylem dla pewnosci. Sprawdze polaczenia do rozrusznika, jak mi sie uda, ja sie na tym malo znam i namierzenie rozrusznika moze u mnie potrwac :) Najgorzej, ze nie mam nawet jak tego moto przetransportowac do magika, ktory by mi go uzdrowil. Ja sie na tym wszystkim malo znam... WR -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 10 |
Data: Listopad 17 2008 13:53:25 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: Bishop | Witka I teraz uważam, że problem z aku możemy wykluczyć, więc co się stało i jakmam odpalić motur? Ewidentnie coś stawia za duży opór, kable (grube,porządne) zapłonowe aż się grzały jak parę razy próbowałem zakręcić.. ....moga sie rowniez z nienacka skonczyc szczotki...mialem tak ostatnio u siebie... Pozdro Bishop Dr BIG Red Wawa-Wola 11 |
Data: Listopad 17 2008 15:01:12 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: grzech | ...moga sie rowniez z nienacka skonczyc szczotki... Rzekłbym z zajebistego nienacka - moto z 97r :))) Grzech 12 |
Data: Listopad 17 2008 14:47:30 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: []v[]artec | Witold Romaniak pisze: Witam, Dokładnie takie same objawy kiedy miałem wewnętrzne zwarcie w jednej z cel akumulatora. Postawiłem moto po 150 km jazdy na parkingu a po kilku godzinach na słońcu już go nie odpaliłem. Moto nie startowało nawet po kablach z samochodu. Było tylko cyknięcie i nic. U mnie okazało się, że po zwarciu w celi nadpalił się główny bezpiecznik , ale jeszcze co nieco puszczał prądu - stąd paliły się normalnie kontrolki na konsoli, ale moto z kabli z samochodu nie dało się odpalić. Po następnych kilku próbach odpalenia bezpiecznik całkiem się przepalił i wtedy już było zero reakcji po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Wtedy dopiero wpadłem, że to mógłby być główny bezpiecznik - wcześniej objawy na to nie wskazywały. I teraz uważam, że problem z aku możemy wykluczyć, więc co się stało i jak mam odpalić motur? Ewidentnie coś stawia za duży opór, kable (grube, porządne) zapłonowe aż się grzały jak parę razy próbowałem zakręcić.. To nie jest raczej wina kabli. Sprawdź główny bezpiecznik w motocyklu (20-30A). Sprawdź swój akumulator woltomierzem - 10,5 V będzie wskazywało na wywalenie jednej z cel. Pozdrawiam -- Martec - Jelenia Góra ..:: GSF 600S '00 13 |
Data: Listopad 17 2008 16:31:02 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: Mystik | Cześć No to podstawiłem samochód, odpaliłem w nim silnik, wziąłem kable zapłonowe, Zapłonowe?? odłączyłem aku motocykla podłączyłem motur bezpośrednio pod aku samochodu. Aku Nie rób tego więcej. Naładowany akumulator ma uruchomić silnik motocykla. Podłączanie kabli zasilających instalację do uruchomionego silnika samochodu może tylko przyprawić Cię o zawał serca przy rachunku za elektronikę. I mimo tego rozrusznik moto kręci może raz czy dwa a potem tylko 1. Robisz dokładnie przegląd instalacji zasilania rozrusznika: kabel czerwony (+) idący bezpośrednio do przekaźnika, kabel czarny (-) idący na masę silnika (ten styk dokładnie przeglądnij), czerwony przewód z przekaźnika do rozrusznika. 2. Jezeli wszystko jest OK, to sprawdzasz rezystancję przejścia zamkniętego przekaźnika. 3. Demontujesz rozrusznik i podłączasz bezpośrednio do akumulatora. I już wszystko wiesz. IMHO albo masz kiepski styk masy w motocyklu albo padł przekaźnik lub rozrusznik. Jakieś pomysły na odpalenie moto? Na pych :). pozdr. Mystik 14 |
Data: Listopad 19 2008 14:00:50 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: Witold Romaniak | > No to podstawiłem samochód, odpaliłem w nim silnik, wziąłem kable No.. rozruchowe. 1. Robisz dokładnie przegląd instalacji zasilania rozrusznika: kabel Dzieki, sprobuje moze zacisk od minusowego kabla idacy od samochodu wpiac bezposrednio gdzies do silnika, to mi wyeliminuje polaczenie masy. Co do punktu 2, to jak sie sprawdza taka rezystancje? I jaka wartosc jest w normie, a jaka stanowczo za duza? pozdr WR -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 15 |
Data: Listopad 20 2008 08:53:29 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: Mystik | Cześć
Bardzo dobry pomysł. Zresztą zdecydowanie zalecany. To powinno ewentualnie odpowiedzieć na pytanie o stan styku masowego, Co do punktu 2, to jak sie sprawdza taka rezystancje? I jaka wartosc jest w Wartość zasadniczo powinna się kręcić w okolicach kilkudziesięciu miliomów. Przekaźnik ma 4 styki. Jedną parę do cewki załączającej, a drugą parę silnoprądową. Niestety w motocyklach dość często plusy par są połączone. Dlatego może Tobie być trudniej to sprawdzić. Generalnie załączasz napięcie na styki cewki przekaźnika i mierzysz rezystancję styków silnoprądowych omomierzem (bez napięciowo). Nie zapomnij tylko skalibrować przewodów pomiarowych omomierza (tzn. zewrzyj je ze sobą i sprawdź co pokazuje miernik. Tę wartość sobie potem odejmij od pomiaru). pozdr. Mystik 16 |
Data: Listopad 17 2008 23:08:39 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: Hinek | Użytkownik "Witold Romaniak" Jak juz tu napisano, akumulator moze miec zwarta jedna cele. To moze powodowac duzy pobor pradu przy podlaczaniu akumulatora samochodowego. Aby to sprawdzic - przy probie rozruchu kablami odlacz zupelnie aku w moto. Jesli bedzie krecic normalnie - jestes w domu... Nie pomyl biegunowosci i nie odlaczaj aku przy pracujacym silniku! Pozdr -- Hinek Deauville i inne.. 17 |
Data: Listopad 18 2008 09:00:24 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: mmaurycy | Hinek pisze: Użytkownik "Witold Romaniak" Przecież napisał że odłączył akumulator moto. Więc pozostają styki, przekaźnik lub rozrusznik. Ja bym stawiał na rozrusznik lub styki, skoro się grzeje. -- pozdrawiam mmaurycy SYM HUSKY 125 w puzlach już nie całkiem :) http://mmaurycy.googlepages.com/symhusky125 18 |
Data: Listopad 19 2008 13:57:08 | Temat: Re: problem z rozrusznikiem - NIE akumulator | Autor: Witold Romaniak | Użytkownik "Witold Romaniak" Tak juz robilem. Bez znaczacej roznicy miedzy polaczonym rownolegle aku moto i bez aku moto.. WR -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl |