problem z silnikiem cdn
1 | Data: Wrzesien 08 2006 07:07:09 |
Temat: problem z silnikiem cdn | |
Autor: Marek | Wczoraj po odpaleniu garba po 20 minutach pracy silnika zauważyłem 2 |
Data: Wrzesien 08 2006 08:40:00 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: falco |
3 |
Data: Wrzesien 08 2006 13:33:31 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek | Fakt tylko, że dopiero ostatnio były wilgotne dni i dopiero teraz to mieszanka, to się wychładza właśnie szroniac i "mocząc", jak dzieciak. ;) 4 |
Data: Wrzesien 08 2006 21:08:45 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek | > H! Tylko czym tą rurkę przepchać? Bo jest zadkana w 100%. Próbowałem drutem nie przechodzi. Sprężonym powietrzem 8 atm tego nie ruszyło. Jakieś złote pomysły? -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 5 |
Data: Wrzesien 08 2006 21:53:49 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: falco |
Tylko czym tą rurkę przepchać? Bo jest zadkana w 100%. Czyli jesteś w domu, to dobrze! ;) Co do przepychania, to sam tego nie robiłem, ale znajomy mechanik mówił, że to nie jest zbyt skuteczne i zaleca zawsze zmienić kolektor, zwłaszcza, że koszt nie jest duży a gwarancja sprawności pewna. Powodzenia! -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 6 |
Data: Wrzesien 09 2006 08:26:13 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek | Czyli jesteś w domu, to dobrze! ;)że to nie jest zbyt skuteczne i zaleca zawsze zmienić kolektor, zwłaszcza, że Nie mam innego kolektora więc spróbuje przepchnąć. Mechanicznie a potem chemia (benzyna, rozpuszczalnik nitro, może jakaś chemia gospodarcza). Zostawiłem na noc zalany benzyną może coś rozuści. Przecież to tylko sadza. Poza tym jak zacznie normalnie pracować to myślę o LPG więc znów będę to demontować wtedy może wymienie jak znów się przypcha. -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 7 |
Data: Wrzesien 09 2006 07:47:31 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: DEDHI | VWitam. Śmieszna metoda ale działa... można użyć do przepchania kolektora 8 |
Data: Wrzesien 09 2006 19:44:41 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek |
VWitam. Śmieszna metoda ale działa... można użyć do przepchania kolektora Użyłem linki i wietraki. Ale to była praca na parę godzin. 3 metry linki pocięte, wiertarka przestała działać. Rura drożna ale nie na całym przekroju. Poza tym zrobiłem małą diurkę fi3 :-). Trzeba użyc jakiejś chemi żeby to wytrawić. -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 9 |
Data: Wrzesien 12 2006 10:28:36 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek | VWitam. Śmieszna metoda ale działa... można użyć do przepchania kolektoraDzisiaj w pracy wziełem od hydraulika taką sprężynę. Chciałem powiększyć ten otwór który zrobiłem linką i wiertarką. Nie ma szans by czymś takim przepchać ten kolektor. Ta spreżynka jest do miękich :-) zatowów. Wkręca się i wyciąga. W tej rurze jest nagar. Tego nawet ciśnienie 8 atmosfer nie rusza (jak było zapchane w 100%). Teraz eksperymentuje z kwasem solnym. Ciekawe czy wytrzyma rura. Ale jak narazie jest obiecująco. Pieni się. -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 10 |
Data: Wrzesien 12 2006 10:22:18 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek |
Co do przepychania, to sam tego nie robiłem, ale znajomy mechanik mówił,że to nie jest zbyt skuteczne i zaleca zawsze zmienić kolektor, zwłaszcza, żeNo nie wiem czy mały. Znalazłem za prawie 300 zł :-). -- Marek Potocki Fabryki Mebli "FORTE" S.A. w Ostrowi Mazowieckiej Oddział w Białymstoku ul. Gen. Wł. Andersa 5, 15-124 Białystok tel. 085 /678 33 56, fax. 085/678 33 01 e-mail: 11 |
Data: Wrzesien 12 2006 10:57:06 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: falco |
No nie wiem czy mały. Znalazłem za prawie 300 zł :-). O! Jeżu kolczasty i matko z chrystusowa, toć on może był ze złota...? ;) W Wawie używki (ze sprawdzonego źródła) chodzą od 50-100 plus minus. -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 12 |
Data: Wrzesien 12 2006 09:03:16 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: DEDHI |
O! Jeżu kolczasty i matko z chrystusowa, toć on może był ze złota...? ;) W bydzie rozdają za dobre piwko no cóż Wawa jest trochę droższa :)) Tam ceny są z kosmosu, szczególnie nieruchomości he he Ja mam kolektor zbędny do 1200 ale zapytam kumpli moze ktoś ma na zbyciu do 1300. Pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 13 |
Data: Wrzesien 12 2006 11:44:30 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: falco |
W bydzie rozdają za dobre piwko no cóż Wawa jest trochę droższa :))Wśród znajomków nie tylko takie prezenty się zdarzają. ;) Ja podałem ceny od mechaników, którzy jakby nie patrzeć i tak u nas bywają drożsi, ale coś za coś... Tam ceny są z kosmosu, szczególnie nieruchomości he heJakbyś sprawdził ceny ziemi w Konstancinie, to dopiero spadłbyś z krzesła... ;D P.S. A tak już totalnie OT, to czy w Bydzi jest nadal Kujawiak...? Miałem sentyment do tego szkła, przez kolesia, którego za młodu jeżdżąc z ekipą na Interkamp do Łeby poznałem, ale już go niestety wśród nas nie ma... :/ -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 14 |
Data: Wrzesien 12 2006 12:45:19 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek |
W bydzie rozdają za dobre piwko no cóż Wawa jest trochę droższa :))do 1300. Pozdrawiam.Czekam na informacje. Postawie więcej niż jedno piwko :-). -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 15 |
Data: Wrzesien 12 2006 12:44:09 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek | O! Jeżu kolczasty i matko z chrystusowa, toć on może był ze złota...? ;)Jaka pewność, że ta używka będzie lepsza od mojej. Powietrze puszcza, woda leci. A nadal jest trochę przypchana. Nawet kwas tego nie ruszył :-). Przynajmniej nie do końca. Ale i tak jest lepiej bo przejście jest. -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 16 |
Data: Wrzesien 12 2006 12:49:48 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: falco |
Jaka pewność, że ta używka będzie lepsza od mojej. Przeca napisałem, że polecam jedynie ze sprawdzonego źródła, czyli takiego do którego mam zaufanie, że kupię coś dobrego a nie chłam. ;) Powodzenia tak czy tak! ;) -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 17 |
Data: Wrzesien 12 2006 14:18:40 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek | Jak znajdziesz coś w naszyek kochanej 100licy za powiedzmy 50-75 daj nać. -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 18 |
Data: Wrzesien 12 2006 14:23:06 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek |
Przeca napisałem, że polecam jedynie ze sprawdzonego źródła, czyli takiegoA tak z drugiej strony żebym wiedział, że tyle czasu stracę na przepychanie tej rurki to bym juz dawno kupił jakąs używkę. Ale człowiek uczy się na błedach. Rada dla innych, nie męczyć się tylko kupić coś na sprawnego używanego. Tak jak radził falco :-). -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 19 |
Data: Wrzesien 12 2006 15:27:07 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: falco |
Ale człowiek uczy się na błedach. Rada dla innych, nie męczyć się tylko ;) Gwoli ścisłości, to ja tylko przytoczyłem opinie mechanika z którym notabene się poważnie liczę. ;) Co do namiarów na używkę, poszło na pryw. ;) -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 20 |
Data: Wrzesien 15 2006 07:28:14 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek | Co do namiarów na używkę, poszło na pryw. ;) Dzięki za namiar. DEDHI zaoferował się z pomocą. Poczekam czy coś on załatwi. Na razie złożyłem stary żeby stwierdzić czy to napewno to. Działa tzn rura grzeje. Już się oparzyłem :-). Przy zimnym silniku nadal przcuje nierówno. Nie miałem czasu żeby wypróbować go na drodze. Po nagrzaniu pracuje równiej. Dzisiaj sprawdzę czy szarpie. Podczas regulacji gaźnika okazało się, że po wkręceniu śruby (wkrętu bocznikowego) od regulacji obrotów silnik nie gaśnie :-(. Cholera wszystko poskręcałem dokładnie. Gaźnik nadal zimny mimo działającego podgrzewania. Czy to możliwe, że jest to przez grubą uszczelkę pod gaźnikiem (2mm)? Czy poprostu za krótko pracował? -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 21 |
Data: Wrzesien 15 2006 09:34:50 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: falco |
Podczas regulacji gaźnika okazało się, że po wkręceniu śruby (wkrętubocznikowego) od regulacji obrotów silnik nie gaśnie :-(.Nie bardzo mogę wywnioskować z Twojego listu, czy regulowałeś na zimnym czy naprawdę rozgrzanym (zalecanym do ustawień) silniku? Jeśli na zimnym, czy słabo rozgrzanym, to ssanie wciąż daje takiego kopa, że trudno gada zgasić. ;) Czy to możliwe, że jest to przez grubą uszczelkę pod gaźnikiem (2mm)?Nie wiem, niech wypowiedzą się Ci co wiedzą. ;) P.S. A jesteś pewny, że nigdzie nie bierze lewego powietrza, bo skoro już wszystko i tak dokładnie sprawdziłeś, skoro na tym samym osprzęcie chodził dobrze, to może gdzieś lewiznę, która właśnie na wolnych może go bujać łapie...? Gumy przy kolektorach, gaźnik...? -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 22 |
Data: Wrzesien 15 2006 09:46:43 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek | P.S. A jesteś pewny, że nigdzie nie bierze lewego powietrza, bo skoro jużGumy przy kolektorach jak nowe. Opaski skręcone na max. Gożej z kolankami przy głowicy bo dostep to tam jest przepiękny. Tylko jak sprawdzic czy jest nieszczelny na ssaniu? -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 23 |
Data: Wrzesien 15 2006 15:32:06 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: falco |
Tylko jak sprawdzic czy jest nieszczelny na ssaniu? A czemu chcesz go sprawdzać na ssaniu...? Przecież wtedy silnik dostaje taką mieszankę, że umarłego by podniósł na duchu... ;) Po za tym, trudniej wtedy wyłapać "złe" odglosy. Notabene ja nigdy nie byłem w tym dobry, bo ucho mi chyba stado słoni przydepnęło i to nie raz... ;) Nie znam jednak innego sposobu na wyłapanie lewego powietrza. :( P.S. Rozgrzej go, najlepiej podczas jazdy a potem pobaw się w regulacje, ale na pewno to wiesz. ;) -- (Po)zdrówka!falco 2599456 empestudio.com garbiarnia.com ....carpeDiemAreszta... 24 |
Data: Wrzesien 15 2006 20:00:39 | Temat: Re: problem z silnikiem cdn | Autor: Marek | A czemu chcesz go sprawdzać na ssaniu...?Oczywiście sprawdzam na rozgrzanym silniku. Źle się wyraziłem. Nie sprawdzam go kiedy jest jeszcze włączone ssanie. Chodziło mi jak sprawdzić gdzie ssie. P.S. Rozgrzej go, najlepiej podczas jazdy a potem pobaw się w regulacje,ale na pewno to wiesz. ;) Bawiłem się po rozgrzaniu, po jeździe. Miałem nadzieje, że to może naciągnięta za mocno linka otwiera przepustnicę i dlatego się nie zatrzymuje po wkręceniu wkrętu śruby do oporu. Ale nie jest ok a silnik pracuje na 500 obr/min. Nie gaśnie! :-(Dzisiaj sobie darowałem bo jak sinik gorący to trudno się do niego dotknąć. Jutro z tym powalczę. Myślałem, że może szwagier palacz pomoże, dmuchnie dymem z papierosa, ale tam pod klapą są takie "wiatry", że nic to nie dało. Jutro posłucham. Szkoda że nie mam słuchawek lekarskich. -- Pozdrowienia Marek VW Type-1 1300 1.6 '69 |