Witam,
> Może to być linka sprzęgła. Pada od strony silnika
Poczytalem troche na temat lozyska dociskowego, i okazuje sie ze jest ono
dosc
drogie (robocizna w ASO 1000zl + czesci okolo 1000zl). Tak wiec jezeli jest
to
linka to by to uproscilo sprawe. Czy mozesz rozwinac temat? W jaki sposob
moge
sprawdzic czy to linka? Czy wystarczy wjechac na kanal i sam zobacze? czy
jednak konieczne jest powazniejsze rozbierania?
co to znaczy ze pada od strony silnika?
Z linką byłoby fajnie gdyby.. była tam. Twój silnik to inaczej fiatowski JTD m-
jet, taki sam jak u mnie siedzi w cromie, a te silniki mają sprzęgło
hydrauliczne. Nie ma tam więc żadnej linki tylko cylinder i tłok od strony
pedału, oraz tzw "wysprzęglik" przy skrzyni. Te objawy o którym mówisz to ja
bym wskazywał raczej na jakiś banalny problem w stylu konieczność nasmarowania
tego tłoka przy pedale (bo po jakimś czasie zaczyna chodzić na sucho,. jeśli
tego nie nasmaruje się, może uszkodzić tłok)
Wysprzęglik - raczej sam z siebie nie ulega awarii - ale spotyka sięz nim
problemy..po wymianie sprzęgła. Jeśłi jednak sprzęgła jeszcze nie wymieniałeś,
to małe szanse aby był to wysprzęglik (i dobrze ,bo tanie toto nie jest)
Zacznij od najprostszej rzeczy.. napakowania smaru od strony pedału sprzęgła
(tylko SMARU a nie jakiegoś WD40) i pojeździj. Jak nie ustąpi - to dopiero
zacznij się niepokoić
A jeśli by to faktycznie było łożysko (teoretycznie możliwe) to raczej rób całe
sprzęgło a nie samo łozysko.
MOżliwe też (ale IMHO mało prawdopodobne) że opel coś pozmieniał w układach
fiata i u ciebie jest inne sprzęgło... ale skrzynia jest zdaje się ta sama co w
JTD więc nie sądzę.. A to oznacza że ponad 1000zł za samo łożysko to lekkie
przegięcie.. we fiacie kompletne sprżegło do poprzedniej wersji JTD kosztuje
500zł, więc .. zapytaj też i we fiacie ile sprzęgło do JTD m-jet 150KM.. Z
dużym prawdopodobieństwem to jest to samo, a fiat zazwyczaj ma częsci nieco
tańsze
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
6 |
Data: Wrzesien 10 2007 14:34:03 |
Temat: Re: problem ze sprzęgłem (vectra C) |
Autor: omega_fan |
MOżliwe też (ale IMHO mało prawdopodobne) że opel coś pozmieniał w
układach
fiata i u ciebie jest inne sprzęgło... ale skrzynia jest zdaje się ta sama
co w
JTD więc nie sądzę.. A to oznacza że ponad 1000zł za samo łożysko to
lekkie
przegięcie.. we fiacie kompletne sprżegło do poprzedniej wersji JTD
kosztuje
Sprzęgło może nie jest takie samo jak w Fiacie, ale hydrauliczne jest na
99%.
500zł, więc .. zapytaj też i we fiacie ile sprzęgło do JTD m-jet 150KM.. Z
dużym prawdopodobieństwem to jest to samo, a fiat zazwyczaj ma częsci
nieco
tańsze
500 to może tarcza i docisk, bo z wysprzęglikiem to 1500 jest bardziej
prawdopodobne, moim zdaniem.
7 |
Data: Wrzesien 11 2007 09:25:14 | Temat: Re: problem ze sprzęgłem (vectra C) | Autor: Rafal |
Sprzęgło może nie jest takie samo jak w Fiacie, ale hydrauliczne jest na
99%.
Na 99% jest takie samo - skoro ten sam silnik i ta sama skrzynia.. pewnie
jużwięc komplet wkłądali, ale oczywiscie jest jakiscień prawdopodobieństwa że
jednak opel zakombinował
> 500zł, więc .. zapytaj też i we fiacie ile sprzęgło do JTD m-jet 150KM.. Z
> dużym prawdopodobieństwem to jest to samo, a fiat zazwyczaj ma częsci
> nieco
> tańsze
500 to może tarcza i docisk, bo z wysprzęglikiem to 1500 jest bardziej
prawdopodobne, moim zdaniem.
No to była cena za kompletne sprzęgło (bez wysprzęglika) wysprzęglik zdaje
siękolejne 500 albo 700 - nie pamiętam już
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
8 |
Data: Wrzesien 11 2007 09:21:51 | Temat: Re: problem ze sprzęgłem (vectra C) | Autor: Flyte |
Witam raz jeszcze,
podciagne sprawe sprzegla: jezeli przyjdzie co do czego (czyli do wymiany), to
jaka jest najlepsza opcja?
Najprosciej bedzie jezeli pojade do ASO i w tamtejszym sklepie kupie sprzeglo.
Przypuszczam ze sklep w ASO ma spory narzut. Czy wobec tego mozna do ASO
pojechac z nowym zamiennikiem? jakie zamienniki sprzegla polecacie do viki C? z
tego co widze produkuja je Sachs i LUK. Czy ASO moze odmowic zalozenia takiego
elementu?
Pozdrawiam,
Flyte
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
9 |
Data: Wrzesien 11 2007 14:02:43 | Temat: Re: problem ze sprzęgłem (vectra C) | Autor: Rafal |
a) jechać do opla, po VIN ustalić co trzeba wsadzic, dowiedziec się ile toto
kosztuje, zanotować part nr i cenę tego sprżęgła
b) dowiedzieć się o sprzęgło do twego auta na "niezaleznym rynku" - sachs, LUK,
chyba też valeo
c) sprawdzić czy czasami to samo sprzęgło nie jest przypisane do aut fiata (z
dużym prawdopodobieństwem jest)
jeśli C prawdziwe, to
d) sprawdzić we fiacie cenę tego sprzęgła
e) doliczyć robociznę (za sprzęgło niestety sporo)
f) wybrac gdzie najlepszy stosunek ceny do spodziewanej jakości i tam zrobić
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
| | | |