Grupy dyskusyjne   »   prosze o ocene statystyk z vag-com

prosze o ocene statystyk z vag-com



1 Data: Grudzien 11 2007 09:33:16
Temat: prosze o ocene statystyk z vag-com
Autor: Rafal 

witajcie, czekajac w dlugiej kolejce do kolejnego mechaniora który może
wreszcie znajdzie usterke, postanowilem zrobic samemu testy programem
vagcom, aby wykryc czemu silnik 1.9TDI-AHF wpada w tryb awaryjny notlauf
(00575),

w aucie machanicy robili: czyszczenie turbiny+egr+kolektora, wymiana
gumowych wezykow, N75 nowy, czujnik temp.cieczy nowy, przepywka podmieniona
i dalej nie pomoglo

testy dynamiczne robilem tak ze jade na 3-biegu 1500obr, wlaczam logowanie i
gaz do dechy, przy 3500obr auto slabnie i wylaczam logowanie,

http://www.zasilacze.pl/rc/testy_dynamiczne.pdf
http://www.zasilacze.pl/rc/testy_na_wolnych_obrotach.pdf

jesli ktos ma wiedze i doswiadczenie to bardzo prosze o wskazowki gdzie
szukac usterki,
z gory dziekuje za pomoc



2 Data: Grudzien 11 2007 16:35:30
Temat: Re: prosze o ocene statystyk z vag-com
Autor: Lewis 


witajcie, czekajac w dlugiej kolejce do kolejnego mechaniora który może
wreszcie znajdzie usterke, postanowilem zrobic samemu testy programem vagcom, aby wykryc czemu silnik 1.9TDI-AHF wpada w tryb awaryjny notlauf (00575),

Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej?


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż

3 Data: Grudzien 11 2007 17:44:14
Temat: Re: prosze o ocene statystyk z vag-com
Autor: Jurand 

"Rafal"  wrote in message

witajcie, czekajac w dlugiej kolejce do kolejnego mechaniora który może
wreszcie znajdzie usterke, postanowilem zrobic samemu testy programem
vagcom, aby wykryc czemu silnik 1.9TDI-AHF wpada w tryb awaryjny notlauf
(00575),

w aucie machanicy robili: czyszczenie turbiny+egr+kolektora, wymiana
gumowych wezykow, N75 nowy, czujnik temp.cieczy nowy, przepywka
podmieniona  i dalej nie pomoglo

testy dynamiczne robilem tak ze jade na 3-biegu 1500obr, wlaczam
logowanie i  gaz do dechy, przy 3500obr auto slabnie i wylaczam logowanie,

http://www.zasilacze.pl/rc/testy_dynamiczne.pdf
http://www.zasilacze.pl/rc/testy_na_wolnych_obrotach.pdf

jesli ktos ma wiedze i doswiadczenie to bardzo prosze o wskazowki gdzie
szukac usterki,
z gory dziekuje za pomoc

Nie podoba mi się to, co pokazuje MAF. Szukaj problemów w układzie regulacji
ciśnienia doładowania. Wygląda na to, jakby w ogóle nie regulowało ciśnienia
doładowania, tylko turbina dawała w palnik ile wlezie.

Jurand.

4 Data: Grudzien 11 2007 18:39:28
Temat: Re: prosze o ocene statystyk z vag-com
Autor: Rafal 

Nie podoba mi się to, co pokazuje MAF. Szukaj problemów w układzie
regulacji
ciśnienia doładowania. Wygląda na to, jakby w ogóle nie regulowało
ciśnienia
doładowania, tylko turbina dawała w palnik ile wlezie.

od czego zaczac szukanie usterki ?
bardzo prosze o rady praktyczne co sprawdzac

5 Data: Grudzien 12 2007 05:53:27
Temat: Re: prosze o ocene statystyk z vag-com
Autor: mancer 

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

w aucie machanicy robili: czyszczenie turbiny+egr+kolektora, wymiana
gumowych wezykow, N75 nowy, czujnik temp.cieczy nowy, przepywka
podmieniona  i dalej nie pomoglo

Wyniki z MAF i MAP się raczej zgadzają. Więc przepływomierz
pokazuje dobrze. Za to turbo ładuje jak szalone. A N75 mimo
starań nie jest w stanie zbić ciśnienia. Coś jest spsute w
sterowaniu turbiną. Zazwyczaj są to zapieczone kierownice.
Niby były czyszczone... ale one potrafią działać w miare
dobrze na postoju, a w czasie jazdy przestać :)

Czy do zaworka N75 w ogóle dochodzi podciśnienie? :)
Sprawdź ile turbo pompuje jak odepniesz wężyk od N75.
Możesz też mieć rozwalony mieszek przy turbinie - to on
steruje kierownicami na podstawie podciśnienia
( a podciśnieniem steruje N75 :) .

6 Data: Grudzien 12 2007 08:42:33
Temat: Re: prosze o ocene statystyk z vag-com
Autor: Rafal 

mechanik rozkrecil turbine na szczepy, wymoczyl w jakims plynie, wyczyscil i
zlozyl, w srodku mechanizmy chodzily leciutko, bo widzialem,
byla tam jakas dzwigielnka ktora tez chodzila lekko,
przy turbie jest jeszcze duza sruba regulacyjna, nie bylo na niej farby
fabrycznej, ale nic nie zmienialismy, chyba ze potrzedni specjalisci od
siedmiu bolesci cos przesatawili, nie wiem czy mozna to regulowac i to cos
da, prosze o info,

co do mieszka to mechanik sprawdzal i powiedzial ze jakas blona w nim nie
jest peknieta,
no chyba ze to w jakis sposob nawala ?

jesli wedlug was nie ma sterowania turba to co nim steruje ?
- najpierw N75, nastepnie mieszek, nastepnie kierownice
a czy komputer tez steruje czy nie ?
może są jakieś czujniki których nie wziałem pod uwage a które moga powodowac
awarie ?

jak sprawdzic czy do N75 dochodzi podcisnienie ?
da sie samemu czy tylko jakimis specjalnymi miernikami ?

pozdrawiam

7 Data: Grudzien 12 2007 12:16:34
Temat: Re: prosze o ocene statystyk z vag-com
Autor: mancer 

Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości

mechanik rozkrecil turbine na szczepy, wymoczyl w jakims plynie,
wyczyscil i  zlozyl, w srodku mechanizmy chodzily leciutko, bo widzialem,
byla tam jakas dzwigielnka ktora tez chodzila lekko,
przy turbie jest jeszcze duza sruba regulacyjna, nie bylo na niej farby
fabrycznej, ale nic nie zmienialismy, chyba ze potrzedni specjalisci od
siedmiu bolesci cos przesatawili, nie wiem czy mozna to regulowac i to
cos  da, prosze o info,

Tak - jeśli ta śruba będzie źle ustawiona, to mogą się dziać takie cyrki.
Z tego co mi się WYDAJE (a mogę się mylić, bo zawsze miałem
turbo benzyny - a tam sterowanie jest częściowo odwrotne :) aby turbo
mniej pompowało cięgno z tą śrubą powinno zostać wydłużone.
Choć na razie zostaw ją w spokoju i sprawdź inne rzeczy.

Żeby na 100% sprawdzić czy kierownice działają jak należy, ściągnij
wężyk idący z gruchy turbiny (mieszka) do N75 i wytwórz (może być
ustami :) podciśnienie. Cięgno powinno się chować w gruszce.
Jak puścisz to powinno odbić. Jak ten przewód zostawisz zdjęty,
to turbo powinno prawie całkowicie przestać pompować.
Samochód powinien być mułowaty i też złapie bład - ale za
niskiego ciśnienia doładowania :)
Jak się zepnie gruchę turbiny z vacum-pompą z pominięciem
N75 - to chyba bedą takie jaja jak u Ciebie - ostre przeładowanie.

jesli wedlug was nie ma sterowania turba to co nim steruje ?
- najpierw N75, nastepnie mieszek, nastepnie kierownice
a czy komputer tez steruje czy nie ?


Komputer steruje za pomocą N75. Podciśnienie do N75 idzie
z vacum-pompy.

może są jakieś czujniki których nie wziałem pod uwage a które moga
powodowac  awarie ?

Raczej nie....

jak sprawdzic czy do N75 dochodzi podcisnienie ?
da sie samemu czy tylko jakimis specjalnymi miernikami ?


Miernikiem zwanym manometrem :) Nada się do tego wskaźnik
ciśnienia doładowania. Tańsze na allegro są po ok 100zł i
pokazują jako-tako. Podciśnienie również. Wpinasz taki wskaźnik
trójnikiem w wężyk i widzisz w kabinie podczas jazdy ile jest
ciśnienia/podciśnienia.

Inna możliwość - N75 mimo, że jest wymieniony nie działa jak
trzeba i nie ogranicza podciśnienia (mimo iż w logach komputer
widzi że nim steruje). Sprawdź wtyczkę i kable od N75.
Zobacz jakie podciśnienie jest przed i za N75 w czasie jazdy.
Zobacz jak samochód jedzie z odpiętym N75.

8 Data: Grudzien 12 2007 13:16:55
Temat: Re: prosze o ocene statystyk z vag-com
Autor: Rafal 

na internecie znalazlem schemat turba,
u mnie sa dwa wezyki podpiete na odwrot, zaznaczylem czerwonymi krzyzykami,
jak przepialem to sie nie poprawilo, ale przy gaszemiu silnika trzeslo
autem,
wiec podpialem jak bylo wczesniej
http://www.zasilacze.pl/rc/schemat_turbiny.JPG
wie ktos jak ma byc podpiecie w silniku AHF ?

9 Data: Grudzien 12 2007 08:49:20
Temat: Re: prosze o ocene statystyk z vag-com
Autor: Rafal 

ja przesledzic sterowanie turbina od poczatku ?
moze tak powinienem sie zabrac za to ?
co robic ? co mierzyc i sprawdzac ?

prosze o ocene statystyk z vag-com



Grupy dyskusyjne