Grupy dyskusyjne   »   przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..

przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..



1 Data: Wrzesien 24 2012 14:32:13
Temat: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Albercik 

Witam
wracając z wakacji miaem niemią niespodziankę... Szlag trafio obudowę termostatu i pyn poszed się kochać..
Nie zauwayem wzrostu temperatury na wskaniku od razu, do czasu a się nie zapalia czerwona lampka i samochd zaczą na mnie krzyczeć.
Wtedy to na luz i dotoczyem się jakieś 500m bo akcja dziaa się w tunelu na autostradzie..
Para leciaa spod maski, silnik pracowa normalnie.
nie wyączając silnika dolaem szybko 1l pynu ktry miaem na zapas, oraz ze 3l wody mineralnej niegazowanej(innej nie miaem a chyba kada lepsza ni adna) Po wlaniu jak by nie byo zimnej wody do gorącego silnika byo sychać efekty akustyczne + parowanie i gotowanie.. Ale nadal wszystko dziaao tak jak naley.. Wskazwka temperatury opada do normalnego stanu. Sprawdziem olej, chwilę poczekaem jeszcze trcohę wody dolaem i ruszyem dalej..
Dojechaem do pierwszego pitstopu gdzie dotankowaem kolejne 1,5l wody, tym razem kranwy. Tak potoczya się dalsza podr jakieś 500km z przystankami co 15..20km na dolewkę 1,5..2l wody.

W trakcie dolewek nie odpowietrzaem ukadu chodzenia.
Po ostygnięciu nie odpalaem jeszcze samochodu. Prba będzie za kilka godzin bo muszę go przestawić..

Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne, krtkotrwae przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz pniejsze częstokrotne obnienie się poziomu chodziwa poniej minimum(wskazwka cay czas pokazywaa normalną temperaturę) moe mieć jakieś brzemienne skutki dla silnika?

Pozdrawiam



2 Data: Wrzesien 24 2012 14:49:02
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach. .
Autor: Kajetan Malkontowicz 

W dniu 24-09-2012 14:32, Albercik pisze:

Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne,
To rzeczywiście wrenie z fusw.

przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz pniejsze częstokrotne
obnienie się poziomu chodziwa poniej minimum(wskazwka cay czas
pokazywaa normalną temperaturę) moe mieć jakieś brzemienne skutki

Moe i nie musi. Nienajlepszym pomysem byo zalewanie go zimną wodą,
kwestia jak bardzo zimną.
Przypadek nr 1: Peugeot 305 z silnikiem benzynowym 1.6, silnik mimo
normalnego chodzenia przegrzany podczas wykopywania się z ąki. Niby
temperatura tylko na chwilę bya na czerwonym, ale pęk blok silnika,
zaczą potem brać pyn itd. Silnik do remontu

Przypadek nr 2: Ford Scorpio 2.5TD. W korku bez moliwości zjechania
(wiadukty na Jerozolimskich w DC) stwierdziem, e coś zalewa tapicerkę
pod nogami. Rozszczelnia się nagrzewnica, w parę minut pyn poszed w
dywaniki. Temperatura parę razy skoczya na czerwone, podczas
podjedania, ale w momencie gdy silnik pracowa na luzie wskazwka
opadaa i jakoś tak się udao dojechać do miejsca gdzie dao się
zjechać. Obwd z nagrzewnicą odcięty na szybko poprzez zmostkowanie węy
na kawaku dyurnej rurki i wlanie _ciepej_ wody wyebranej na stacji
benzynowej. Konsekwencji nie byo.

Pozostaje Ci odpalić i obserwować, czy nadal będzie ubywao pynu.
--
pozdrowienia Kajetan
http://www.psyniczyje.pl/ - przygarnij, choćby wirtualnie, psa

3 Data: Wrzesien 24 2012 14:53:03
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Iksiński 


Uytkownik "Albercik"  napisa w wiadomości

Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne, krtkotrwae przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz pniejsze częstokrotne obnienie się poziomu chodziwa poniej minimum(wskazwka cay czas pokazywaa normalną temperaturę) moe mieć jakieś brzemienne skutki dla silnika?

Znajomy tak zaatwi gowicę w Toyocie LC. Zala zimną wodą i gowica pęka.

Pozdrawiam
X

4 Data: Wrzesien 24 2012 14:57:37
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Ukaniu 


Uytkownik "Albercik"  napisa w wiadomości

Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne, krtkotrwae przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz pniejsze częstokrotne



Czasem pojawiają się pęknięcia gowicy w okolicach zaworw jak leje się zimną wodę w gorący silnik.
Zaley to od samej konstrukcji ukadu i w ktrym miejscu wchodzi zimna woda do silnika i jak szybko.
Generalnie nic się stać nie powinno. Mnie po podobym zdarzeniu zaczęa sie domagać wymiany  tylko uszczelka pod gowicą. Po utracie wody gowica dostaje szybko temperatury i do mocno się rozszerza ujawniając wszystkie wady w tej okolicy.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

5 Data: Wrzesien 24 2012 15:15:13
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Lewis 

W dniu 2012-09-24 14:32, Albercik pisze:

Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne, krtkotrwae
przegrzanie silnika, zalanie zimn wod oraz pniejsze czstokrotne
obnienie si poziomu chodziwa poniej minimum(wskazwka cay czas
pokazywaa normaln temperatur) moe mie jakie brzemienne skutki dla
silnika?

Pozdrawiam

Rnie bywa, poczynajc o wszystko bdzie ok, a po zapieczone piercienie i rozwalon gowic. Nikt Ci nie wywry tego.

--
Czci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

6 Data: Wrzesien 24 2012 15:29:29
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: tck 


Uytkownik "Albercik"  napisa w wiadomości

Witam
wracając z wakacji miaem niemią niespodziankę... Szlag trafio obudowę termostatu i pyn poszed się kochać..
Nie zauwayem wzrostu temperatury na wskaniku od razu, do czasu a się nie zapalia czerwona lampka i samochd zaczą na mnie krzyczeć.
Wtedy to na luz i dotoczyem się jakieś 500m bo akcja dziaa się w tunelu na autostradzie..
Para leciaa spod maski, silnik pracowa normalnie.
nie wyączając silnika dolaem szybko 1l pynu ktry miaem na zapas, oraz ze 3l wody mineralnej niegazowanej(innej nie miaem a chyba kada lepsza ni adna) Po wlaniu jak by nie byo zimnej wody do gorącego silnika byo sychać efekty akustyczne + parowanie i gotowanie.. Ale nadal wszystko dziaao tak jak naley.. Wskazwka temperatury opada do normalnego stanu. Sprawdziem olej, chwilę poczekaem jeszcze trcohę wody dolaem i ruszyem dalej..
Dojechaem do pierwszego pitstopu gdzie dotankowaem kolejne 1,5l wody, tym razem kranwy. Tak potoczya się dalsza podr jakieś 500km z przystankami co 15..20km na dolewkę 1,5..2l wody.

W trakcie dolewek nie odpowietrzaem ukadu chodzenia.
Po ostygnięciu nie odpalaem jeszcze samochodu. Prba będzie za kilka godzin bo muszę go przestawić..

Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne, krtkotrwae przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz pniejsze częstokrotne obnienie się poziomu chodziwa poniej minimum(wskazwka cay czas pokazywaa normalną temperaturę) moe mieć jakieś brzemienne skutki dla silnika?

Pozdrawiam


skoro ubywa to albo uszczelka pod glowica powiedziala papa- jej wystarczy samo przegrzanie albo glowica/blok od zimnej wody...
woda moze leciec np do oleju (sprawdz czy nie masz 'majonezu' na bagnecie)


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

7 Data: Wrzesien 24 2012 15:35:03
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach. .
Autor: Albercik 

W dniu 24.09.2012 15:29, tck pisze:

 Szlag trafio
obudowę termostatu i pyn poszed się kochać..

Sprawdziem olej,


skoro ubywa to albo uszczelka pod glowica powiedziala papa- jej
wystarczy samo przegrzanie albo glowica/blok od zimnej wody...
woda moze leciec np do oleju (sprawdz czy nie masz 'majonezu' na bagnecie)


Jak wyej...

Olej sprawdzaem jeszcze kilkukrotnie na trasie.. Nie omieszkam sprawdzić dziś jeszcze raz.

Pod koniec podry woda się laa strumieniami z okolic termostatu.

8 Data: Wrzesien 24 2012 15:40:34
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: 4CX250 

Uytkownik "Albercik"  napisa w wiadomości

Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne, krtkotrwae przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz pniejsze częstokrotne obnienie się poziomu chodziwa poniej minimum(wskazwka cay czas pokazywaa normalną temperaturę) moe mieć jakieś brzemienne skutki dla silnika?

Kiedyś z kumplem jechaliśmy do Krakowa i pęk wą gumowy. Po dwch miesiącach uszczelka pod gowicą posza.


Marek

9 Data: Wrzesien 24 2012 15:46:19
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach. .
Autor: Albercik 

W dniu 24.09.2012 14:32, Albercik pisze:

Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne, krtkotrwae
przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz pniejsze częstokrotne
obnienie się poziomu chodziwa poniej minimum(wskazwka cay czas
pokazywaa normalną temperaturę) moe mieć jakieś brzemienne skutki dla
silnika?


Dzięki, widzę e rozrzut ewentualności dosyć spory...
Pytanie zatem nieco inne.. bo i tak ju nic nie zmienię...
ale aby wiedzieć na zaś, co w takiej sytuacji robić?

Czyli:
jedziemy sobie szybko, nagle olśnienie - wody w chodnicy niema. Wskazwka na czerwonym, dym spod maski, zakadam e nie jest za pno na uratowanie silnika.

A - wyączmy silnik jak najszybciej, nawet jeszcze przed zatrzymaniem się
B - nie wyączamy silnika, ale nie katujemy go ofcorse

A.1 czekamy a silnik ostygnie po czym dolewamy wody o temperaturze zblionej do silnika
A.2 nie czekamy a silnik ostygnie tylko dolewamy wody jak najszybciej, jak najcieplejszą
A.3 nie czekamy a silnik ostygnie, dolewamy co popadie a się nadaje

B.1 - uzupeniamy jak najszybciej brak wody czymkolwiek co się nadaje
B.2 - szukamy ciepej wody.. cięko będzie znaleć taką o temp kilkuset st. w rozsądnym czasie:)

C - jeszcze inaczej - jak?

*)niepotrzebne usunąć

Michaa rady w stylu "nie przejmujemy się kontrolką i jedziemy dalej" nie uwzględniam:)

10 Data: Wrzesien 24 2012 15:48:21
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Chris 

Albercik nabazgra(a):

C - jeszcze inaczej - jak?

Bierzemy tel do ręki i wykręcamu numer assistance :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd historię auta i zobacz czy nie byo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd VIN, wyposaenie, przebieg, historię wypadkową.

11 Data: Wrzesien 24 2012 15:53:54
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach. .
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-09-24 15:46, Albercik pisze:

A - wyączmy silnik jak najszybciej, nawet jeszcze przed zatrzymaniem się
A.1 czekamy a silnik ostygnie po czym dolewamy wody o temperaturze zblionej do silnika

Moim zdaniem jak wyej.

Bo jeśli ju jest za gorący i coś tam poszo, to poszo.
Szybsze schadzanie na się raczej zaszkodzi ni pomoe.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

12 Data: Wrzesien 24 2012 16:01:49
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Ergie 

Uytkownik "Albercik"  napisa w wiadomości grup

Czyli:
jedziemy sobie szybko, nagle olśnienie - wody w chodnicy niema. Wskazwka na czerwonym, dym spod maski, zakadam e nie jest za pno na uratowanie silnika.

Miaem kiedyś uszkodzony termostat (nie wącza dmuchawy) i wlekąc się w korku z wączoną klimą zagotowaem wodę. Zorientowaem się dopiero widząc parę lecącą spod maski. Zjechaem na pobocze i natychmiast zgasiem silni i otworzyem klapę, aby sobie spokojnie ostyg. Woda zagotowaa się na tyle mocno, e pęk węyk i sporo jej wycieko.

Odczekaem ok. 15 i wlaem wodę mineralną bo tylko taką miaem w aucie, a na najbliszej stacji kupiem pyn i dolaem do pena. Węyk by na szczęście na tyle szczelny, e tylko co jakiś czas musiaem dolewać pyn. Przejechaem tak jeszcze jakieś 600km dolewając pynu co jakiś czas i z wączonym grzaniem wnętrza (aby jakoś odebrać ciepo, bo dmuchawa chodnicy się nie wączaa, a nie wpadem na to by ją podączyć na stae po akumulator).

Jakiś czas pniej musiaem wymienić uszczelkę pod gowicą.

Pozdrawiam
Ergie

13 Data: Wrzesien 25 2012 00:00:44
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Bastion 


Uytkownik "Albercik"  napisa w wiadomoci

W dniu 24.09.2012 14:32, Albercik pisze:

C - jeszcze inaczej - jak?

C1. Otworzyc okna w kabinie.
C2. Otworzuc nawiew w kabinie.
C3. Otworzyc ogrzewanie ma max.
W ciagu 5-10 minut (przy spokojnej jazdy), temperatura silnika spada o ok.
40- 50 stopni.

Sprawdzone na oplowskim DTI 2.0 z wyciekiem plynu z chlodnicy.
(w zbiorniczku wyrownawczym bylo sucho)

14 Data: Wrzesien 25 2012 08:23:45
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Albercik 

W dniu 25.09.2012 00:00, Bastion pisze:

Uytkownik "Albercik"  napisa w wiadomoci

W dniu 24.09.2012 14:32, Albercik pisze:

C - jeszcze inaczej - jak?

C1. Otworzyc okna w kabinie.
C2. Otworzuc nawiew w kabinie.
C3. Otworzyc ogrzewanie ma max.
W ciagu 5-10 minut (przy spokojnej jazdy), temperatura silnika spada o ok.
40- 50 stopni.

Sprawdzone na oplowskim DTI 2.0 z wyciekiem plynu z chlodnicy.
(w zbiorniczku wyrownawczym bylo sucho)


Zbiorniczek wyrwnawczy jest najwyszym punktem instalacji, wic moe by tak ze w nim jest sucho, ale w obiegu jest wystarczajco pynu do schodzenia silnika. Mnie spotkaa sytuacja e poziom obniy si poniej termostatu(bo tam miaem nieszczelno) po czym reszta wody w skutek przegrzania wyparowaa. Wczenie nawiewu do kabiny nic by nie zmienio poniewa w nagrzewnicy tez nie byo wody.

15 Data: Wrzesien 25 2012 21:00:51
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Bastion 


Uytkownik "Albercik"  napisa w wiadomoci

Zbiorniczek wyrwnawczy jest najwyszym punktem instalacji, wic moe by
tak ze w nim jest sucho, ale w obiegu jest wystarczajco pynu do
schodzenia silnika. Mnie spotkaa sytuacja e poziom obniy si poniej
termostatu(bo tam miaem nieszczelno) po czym reszta wody w skutek
przegrzania wyparowaa. Wczenie nawiewu do kabiny nic by nie zmienio
poniewa w nagrzewnicy tez nie byo wody.

Sorrki za literowki w poprzednim poscie.

U mnie jest taka sytuacja, ze w normalnych warunkach temperatura silnika
(oleju)
utrzymuje sie w okolicy 85 oC i nigdy nie przekracza 90 oC.
Kiedys w czasie jazdy zauwazylem, ze temperatura siega do 95.
Zatrzymalem auto i sprawdzilem plyn chlodniczy- z zbiorniczku bylo sucho.
Nie chcialem dolewac zwyklej kranowy,  nie mialem tez kasy na kupno plynu.

Zrobilem tak jak opisalem wczesniej (nawiew, otwarte okna, ogrzewanie kabiny
ma max).
To byl goracy letni dzien, ze 30 stopini w cieniu. W kabinie zrobilo sie
goraco jak w saunie
ale zadzialalo, temperatura silnika spadla w cziagu 5-10 minut do 60-65 oC.
Tak pokonalem trase ok 12 km.

Trudno mi powiedziec czy w nagrzewnicy byl jeszcze plyn. W domu dolalem 1,5l
borygo.
Mysle, ze ta metoda jest w sytuacjach awaryjnych naprawde skuteczna.
Powinno zadzialac nawet jezeli w nagrzewnicy bedzie tylko powietrze.

16 Data: Wrzesien 25 2012 21:40:01
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Albercik 

W dniu 25.09.2012 21:00, Bastion pisze:

Uytkownik "Albercik"  napisa w wiadomoci

Zbiorniczek wyrwnawczy jest najwyszym punktem instalacji, wic moe by
tak ze w nim jest sucho, ale w obiegu jest wystarczajco pynu do
schodzenia silnika. Mnie spotkaa sytuacja e poziom obniy si poniej
termostatu(bo tam miaem nieszczelno) po czym reszta wody w skutek
przegrzania wyparowaa. Wczenie nawiewu do kabiny nic by nie zmienio
poniewa w nagrzewnicy tez nie byo wody.

Sorrki za literowki w poprzednim poscie.

U mnie jest taka sytuacja, ze w normalnych warunkach temperatura silnika
(oleju)
utrzymuje sie w okolicy 85 oC i nigdy nie przekracza 90 oC.
Kiedys w czasie jazdy zauwazylem, ze temperatura siega do 95.
Zatrzymalem auto i sprawdzilem plyn chlodniczy- z zbiorniczku bylo sucho.
Nie chcialem dolewac zwyklej kranowy,  nie mialem tez kasy na kupno plynu.

Zrobilem tak jak opisalem wczesniej (nawiew, otwarte okna, ogrzewanie kabiny
ma max).
To byl goracy letni dzien, ze 30 stopini w cieniu. W kabinie zrobilo sie
goraco jak w saunie
ale zadzialalo, temperatura silnika spadla w cziagu 5-10 minut do 60-65 oC.
Tak pokonalem trase ok 12 km.

Trudno mi powiedziec czy w nagrzewnicy byl jeszcze plyn. W domu dolalem 1,5l
borygo.
Mysle, ze ta metoda jest w sytuacjach awaryjnych naprawde skuteczna.
Powinno zadzialac nawet jezeli w nagrzewnicy bedzie tylko powietrze.

1,5l to chyba tak na granicy e jeszcze silnik jest chodzony, jak by nie miae cieczy w gowicy to by nagrzewnica nie schodzi silnika, a reszta pynu szybko by wyparowaa. Tak ja miaem, zeszo poniej termostatu a reszta posza w gwizdek

17 Data: Wrzesien 26 2012 13:18:41
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-09-25 21:00, Bastion pisze:

Mysle, ze ta metoda jest w sytuacjach awaryjnych naprawde skuteczna.

Tylko przy maych wyciekach lub przegrzaniu z innego powodu (np. upa, zasyfiona chodnica, termostat)

Powinno zadzialac nawet jezeli w nagrzewnicy bedzie tylko powietrze.

A to jakim cudem???

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

18 Data: Wrzesien 25 2012 22:41:37
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor:

Albercik wrote:

jedziemy sobie szybko, nagle olśnienie - wody w chodnicy niema.
Wskazwka na czerwonym, dym spod maski, zakadam e nie jest za pno na
uratowanie silnika.

A - wyączmy silnik jak najszybciej, nawet jeszcze przed zatrzymaniem
się B - nie wyączamy silnika, ale nie katujemy go ofcorse

Zdecydowanie naley wyączyć od razu, ale nie hamować, tylko wrzucić na
luz, eby powietrze chodzio silnik jak najduej. A poza tym, z moich
doświadczeń wynika, e silnik potrzebuje najmniej chodzenia przy do
duej prędkości (ok. 100, zaley od auta) na najwyszym biegu. Najwięcej
od ukadu chodzenia wymaga podczas ruszania i hamowania przy maych
prędkościach (jazda w korku etc.).

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

19 Data: Wrzesien 26 2012 09:01:23
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: J.F. 

Dnia 25 Sep 2012 22:41:37 GMT, tο napisa(a):

Zdecydowanie naley wyczy od razu, ale nie hamowa, tylko wrzuci na
luz, eby powietrze chodzio silnik jak najduej. A poza tym, z moich
dowiadcze wynika, e silnik potrzebuje najmniej chodzenia przy do
duej prdkoci (ok. 100, zaley od auta) na najwyszym biegu. Najwicej
od ukadu chodzenia wymaga podczas ruszania i hamowania przy maych
prdkociach (jazda w korku etc.).

Najgorsza jest jazda z predkoscia rzedu 40km/h, gdy sie pokrywa z
predkoscia wiatru, i w rezultacie chlodzenia prawie nie ma.

J.

20 Data: Wrzesien 26 2012 07:40:19
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Adam Wysocki 

J.F.  wrote:

Najgorsza jest jazda z predkoscia rzedu 40km/h, gdy sie pokrywa z
predkoscia wiatru, i w rezultacie chlodzenia prawie nie ma.

Od tego wentylator chodnicy...

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

21 Data: Wrzesien 26 2012 07:39:59
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Adam Wysocki 

t?? wrote:

z moich dowiadcze wynika, e silnik potrzebuje najmniej chodzenia przy
do duej prdkoci (ok. 100, zaley od auta) na najwyszym biegu.

A moe nie potrzebuje najmniej chodzenia, tylko najwicej go dostaje?
Wiatr wiejcy przez chodnic przy 100 km/h czyni cuda.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

22 Data: Wrzesien 26 2012 09:37:31
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor:

Adam Wysocki wrote:

A moe nie potrzebuje najmniej chodzenia, tylko najwięcej go dostaje?
Wiatr wiejący przez chodnicę przy 100 km/h czyni cuda.

Uściślę -- najmniej AKTYWNEGO chodzenia. Bo najmniej, tak w ogle, to
pewnie na biegu jaowym. ;)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

23 Data: Wrzesien 24 2012 17:57:27
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Przembo 

Albercik w wiadomości  napisa(a):

wracając z wakacji miaem niemią niespodziankę... Szlag trafio obudowę termostatu i pyn poszed się kochać..
Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne, krtkotrwae przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz pniejsze częstokrotne obnienie się poziomu chodziwa poniej minimum(wskazwka cay czas pokazywaa normalną temperaturę) moe mieć jakieś brzemienne skutki dla silnika?

Kilka osb wspomniao o uszczelce pod gowicą pod tym kątem e moe jeszcze
pa. Aby ocenić jakie będą dalsze skutki trzeba się przyjrzeć obudowie
termostatu i przyczynie jej pęknięcia. Jeśli nie będzie to wada materiaowa
lub uszkodzenie z zewnątrz to myslę, e na 99% przyczyną awarii bya
uszczelka pod gowicą, teraz tyko stan będzie się pogarsza a do
ewidentnych przedmuchw z komory spalania do ukadu chodzenia, kolejne
wzrosty ciśnienia i puści kolejny najsabszy element.

Reasumując na 99% popsuo się ju wszystko, teraz pewnie kwestia tego czy
padnie kolejny najsabszy element jeśli to upg i jej nie wymienisz.

Pozdr

24 Data: Wrzesien 24 2012 20:04:48
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach. .
Autor: Albercik 

W dniu 24.09.2012 17:57, Przembo pisze:

Albercik w wiadomości  napisa(a):
wracając z wakacji miaem niemią niespodziankę... Szlag trafio
obudowę termostatu i pyn poszed się kochać..
Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne,
krtkotrwae przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz pniejsze
częstokrotne obnienie się poziomu chodziwa poniej minimum(wskazwka
cay czas pokazywaa normalną temperaturę) moe mieć jakieś brzemienne
skutki dla silnika?

Kilka osb wspomniao o uszczelce pod gowicą pod tym kątem e moe jeszcze
pa. Aby ocenić jakie będą dalsze skutki trzeba się przyjrzeć obudowie
termostatu i przyczynie jej pęknięcia. Jeśli nie będzie to wada materiaowa
lub uszkodzenie z zewnątrz to myslę, e na 99% przyczyną awarii bya
uszczelka pod gowicą, teraz tyko stan będzie się pogarsza a do
ewidentnych przedmuchw z komory spalania do ukadu chodzenia, kolejne
wzrosty ciśnienia i puści kolejny najsabszy element.

Reasumując na 99% popsuo się ju wszystko, teraz pewnie kwestia tego czy
padnie kolejny najsabszy element jeśli to upg i jej nie wymienisz.

Pozdr

Więc tak.. rozebraem dziada, zanim to zrobiem sprawdziem olej - byo tyle ile przed caą akcją, by czysty, adnego masa itp. Samochd odpali bez problemu, adnych efektw akustycznych nie byo.

Termostat ewidentnie uszkodzony, pęknięty przy uszczelce(termostatu, a nie tej spod gowicy). Wygląda to na osabienie materiau,tworzywo z jakiego jest wykonany widać nie przetrwao prby czasu, jest bardzo kruche i się "uszczy w palcach", na termostacie widoczne rysy w pobliu śrub mocujących.

Zastanawiam się czy czasem przyczyną nie caej tej imprezy nie by mj bąd podczas ostatniej dolewki pynu.. Ju od jakiegoś czasu ubywao mi pynu, tak co dwa.. trzy miesiące dolewaem z p litra. Tak byo te bezpośrednio przed tą trasą, z tym e "z rozpędu" przelaem "trochę" ponad maksymalny poziom. Zapewne podczas rozgrzewania się pynu zabrako miejsca na nadmiar pynu a odpowietrznik sobie z tym nie poradzi, zwiększone ciśnienie wybrao najsabszy punkt w postaci ju zmęczonej yciem obudowy termostatu.

Pozostaje liczyć e silnik na tym nie ucierpia, za jakiś czas po naprawie przejadę się na badanie spalin czy czegoś tam w pynie chodzącym, olej tez będzie pod bacznym nadzorem...

25 Data: Wrzesien 24 2012 20:19:33
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Albercik pisze tak:

Pozostaje liczy e silnik na tym nie ucierpia, za jaki czas po
naprawie przejad si na badanie spalin czy czego tam w pynie
chodzcym, olej tez bdzie pod bacznym nadzorem...

jeszcze twarde we chodnicy i zapowietrzanie si nagrzewnicy
czyli letni nawiew a do zimnego.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

26 Data: Wrzesien 25 2012 00:35:13
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: venioo@interia.pl 

W dniu 2012-09-24 20:04, Albercik pisze:

Zastanawiam si czy czasem przyczyn nie caej tej imprezy nie by mj
bd podczas ostatniej dolewki pynu.. Ju od jakiego czasu ubywao mi
pynu, tak co dwa.. trzy miesice dolewaem z p litra. Tak byo te

Po tych wszystkich opisach - zalatwiles glowice na 99%. Trzeba bylo wymienic uszczelke pod glowica jak zaczely sie ubytki, teraz po takim przegrzaniu na bank glowica o ile gdzies nie pekla, to jest do szlifu bo sie wygiela. Pare stowek szykuj o ile sam to wymienisz. Jesli mechanik, to licz smialo kolo 1kPLN.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

27 Data: Wrzesien 25 2012 08:26:53
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Albercik 

W dniu 25.09.2012 00:35,  pisze:

W dniu 2012-09-24 20:04, Albercik pisze:
Zastanawiam si czy czasem przyczyn nie caej tej imprezy nie by mj
bd podczas ostatniej dolewki pynu.. Ju od jakiego czasu ubywao mi
pynu, tak co dwa.. trzy miesice dolewaem z p litra. Tak byo te

Po tych wszystkich opisach - zalatwiles glowice na 99%. Trzeba bylo
wymienic uszczelke pod glowica jak zaczely sie ubytki, teraz po takim
przegrzaniu na bank glowica o ile gdzies nie pekla, to jest do szlifu bo
sie wygiela. Pare stowek szykuj o ile sam to wymienisz. Jesli mechanik,
to licz smialo kolo 1kPLN.

Si okae, na zapas robi nie bd. Sam sobie j wymieni, bd mie pretekst do zakupu klucza dynamometrycznego:)

A co do wczeniejszych ubytkw pynu... podejrzewam e cieko wanie spod termostatu, tyle e nieszczelno bya maa i trudno zauwaalna. UPG do tej pory jest w jak najlepszym stanie, adnych objaww nie ma.

28 Data: Wrzesien 25 2012 08:51:59
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Ukaniu 


Uytkownik "Albercik"  napisa w wiadomoci

A co do wczeniejszych ubytkw pynu... podejrzewam e cieko wanie spod termostatu, tyle e nieszczelno bya maa i trudno zauwaalna. UPG do tej pory jest w jak najlepszym stanie, adnych objaww nie ma.

Bo to odrazu nie wyjdzie,  jak zim przejedzi bez objaww to nic sie nie stao.

--
Pozdrawiam,
ukasz

29 Data: Wrzesien 25 2012 10:17:51
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-09-25 00:35,  pisze:

W dniu 2012-09-24 20:04, Albercik pisze:
Zastanawiam si czy czasem przyczyn nie caej tej imprezy nie by mj
bd podczas ostatniej dolewki pynu.. Ju od jakiego czasu ubywao mi
pynu, tak co dwa.. trzy miesice dolewaem z p litra. Tak byo te

Po tych wszystkich opisach - zalatwiles glowice na 99%.

Niewykluczone, ale stawiam, e raczej ubywao t obudow termostatu, tylko wczeniej bya szczelina, a potem pko
od nadmiaru pynu. Przecie olej ma czysty, jakby posza gowica to by raczej by majonez.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

30 Data: Wrzesien 25 2012 13:32:14
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Sebastian Kaliszewski 

On 09/25/2012 10:17 AM, Jakub Witkowski wrote:

W dniu 2012-09-25 00:35,  pisze:
W dniu 2012-09-24 20:04, Albercik pisze:
Zastanawiam si czy czasem przyczyn nie caej tej imprezy nie by mj
bd podczas ostatniej dolewki pynu.. Ju od jakiego czasu ubywao mi
pynu, tak co dwa.. trzy miesice dolewaem z p litra. Tak byo te

Po tych wszystkich opisach - zalatwiles glowice na 99%.

Niewykluczone, ale stawiam, e raczej ubywao t obudow termostatu,
tylko wczeniej bya szczelina, a potem pko
od nadmiaru pynu. Przecie olej ma czysty, jakby posza gowica to by
raczej by majonez.


Czasem (zaley od silnika, miejsca uszkodzenia uszczeliki itd) jest odwrotnie -- olej czysty, za to w pynie chodzcym syf.

pzdr
\SK

31 Data: Wrzesien 25 2012 14:08:24
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Axel 

"Sebastian Kaliszewski"  wrote
in message

Niewykluczone, ale stawiam, e raczej ubywao t obudow termostatu,
tylko wczeniej bya szczelina, a potem pko
od nadmiaru pynu. Przecie olej ma czysty, jakby posza gowica to by
raczej by majonez.
Czasem (zaley od silnika, miejsca uszkodzenia uszczeliki itd) jest
odwrotnie -- olej czysty, za to w pynie chodzcym syf.

U mnie olej byl czysty, plyn tez (tyle, ze go ubywalo), za to z rury
wydechowej para walila :-)

--
Axel

32 Data: Wrzesien 25 2012 21:11:57
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: venioo@interia.pl 

W dniu 2012-09-25 14:08, Axel pisze:

"Sebastian Kaliszewski"  wrote
in message
Niewykluczone, ale stawiam, e raczej ubywao t obudow termostatu,
tylko wczeniej bya szczelina, a potem pko
od nadmiaru pynu. Przecie olej ma czysty, jakby posza gowica to by
raczej by majonez.
Czasem (zaley od silnika, miejsca uszkodzenia uszczeliki itd) jest
odwrotnie -- olej czysty, za to w pynie chodzcym syf.

U mnie olej byl czysty, plyn tez (tyle, ze go ubywalo), za to z rury
wydechowej para walila :-)


Zalezy jak sie uszczelka uszkodzi i gdzie przepuszcza, z tego co kojarze to opcje sa cztery:
1. olej i spaliny w plynie chlodzacym,
2. plyn w oleju co daje majonez,
3. plyn do kolektora lub cylindra i paruje wydechem,
4. olej do cylinra i sie spala, w efekcie go ubywa.

Te cztery przypadki znam, wystepuja jakies inne?

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

33 Data: Wrzesien 25 2012 21:36:03
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Albercik 

W dniu 25.09.2012 21:11,  pisze:

4. olej do cylinra i sie spala, w efekcie go ubywa.

a to nie czasem na odwrt? w komorze spalania jest raczej wiksze cinienie wic spaliny przedostaj si do oleju? No chyba e na suwie ssania jest on zasysany?

34 Data: Wrzesien 25 2012 13:37:06
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Adam Adamaszek 

W dniu wtorek, 25 wrzenia 2012 21:36:04 UTC+2 uytkownik Albercik napisa:

> 4. olej do cylinra i sie spala, w efekcie go ubywa.
a to nie czasem na odwrt? w komorze spalania jest raczej wiksze
cinienie wic spaliny przedostaj si do oleju? No chyba e na suwie
ssania jest on zasysany?

Jedno drugiemu nie przeczy.

Cinienie spalin przedostajce si przez piercienie do komory korbowej moe powodowa wydmuchiwanie rozbryzgiwanego oleju przez odm do dolotu, skd do wntrza cylindrw ju niedaleko.

pozdr
AA

35 Data: Wrzesien 25 2012 10:22:36
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach. .
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2012-09-24 20:04, Albercik pisze:

Zastanawiam się czy czasem przyczyną nie caej tej imprezy nie by mj bąd podczas ostatniej dolewki pynu.. Ju od jakiegoś czasu ubywao mi pynu, tak co dwa.. trzy miesiące dolewaem z p litra. Tak byo te bezpośrednio przed tą trasą, z tym e "z rozpędu" przelaem "trochę" ponad maksymalny poziom. Zapewne podczas rozgrzewania się pynu zabrako miejsca na nadmiar pynu a odpowietrznik sobie z tym nie poradzi, zwiększone ciśnienie wybrao najsabszy punkt w postaci ju zmęczonej yciem obudowy termostatu.

Jeśli cudzysw do "trochę" jest z tych mocnych, to diagnoza wygląda na prawdopodobną...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

36 Data: Wrzesien 24 2012 20:15:42
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Albercik pisze tak:

Nie zauwayem wzrostu temperatury na wskaniku od razu, do czasu
a si nie zapalia czerwona lampka i samochd zacz na mnie
krzycze.

Powinna si zapalic lampka od czujnika w zbiorniczku kiedy pyn opadnie
poniej elektrod czyli wody jest jeszcze cakiem sporo w ukadzie i nic
zego si nie stanie.


Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne,
krtkotrwae przegrzanie silnika

Kilka razy golf mi zamarz i ze dwa razy zagotowaem letni wod ;)
Zawsze potem musiaem zmieni uszczelk gowicy. Pewnie i Ciebie to
czeka.

polecam uszczelki Elring ;)


--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

37 Data: Wrzesien 25 2012 07:57:36
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Ukaniu 


Uytkownik "PiteR"  napisa w wiadomoci

na  ** p.m.s **  Albercik pisze tak:

Nie zauwayem wzrostu temperatury na wskaniku od razu, do czasu
a si nie zapalia czerwona lampka i samochd zacz na mnie
krzycze.

Powinna si zapalic lampka od czujnika w zbiorniczku kiedy pyn opadnie
poniej elektrod czyli wody jest jeszcze cakiem sporo w ukadzie i nic
zego si nie stanie.

W jednym samochodzie z 89'mam taki czujnik w innym 15 lat modszym nie mam.

polecam uszczelki Elring ;)

A ja Reinz  ;-) ktra to firma wprowadzia wiele pionierskich wynalazkw np. uszczelki nie wymagajce dokrcania.

--
Pozdrawiam,
ukasz

38 Data: Wrzesien 25 2012 21:47:35
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Ukaniu pisze tak:

W jednym samochodzie z 89'mam taki czujnik w innym 15 lat modszym
nie mam.

te nie miaem w golfie, wymieniem baniaczek i jest :)

A ja Reinz  ;-) ktra to firma wprowadzia wiele pionierskich
wynalazkw np uszczelki nie wymagajce dokrcania.

miaem Reinz (thumb up ;) teraz mam Elring. Fajnie si lepi do bloku
i do palcw ;) Tak jak te gbki samoprzylepne do mebli.

http://piterpro.private.pl/uszcz_oem.jpg
http://piterpro.private.pl/uszcz_elring.jpg

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

39 Data: Wrzesien 25 2012 08:30:21
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Albercik 

W dniu 24.09.2012 20:15, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  Albercik pisze tak:

Nie zauwayem wzrostu temperatury na wskaniku od razu, do czasu
a si nie zapalia czerwona lampka i samochd zacz na mnie
krzycze.

Powinna si zapalic lampka od czujnika w zbiorniczku kiedy pyn opadnie
poniej elektrod czyli wody jest jeszcze cakiem sporo w ukadzie i nic
zego si nie stanie.

No wanie.. Auto z tych naszpikowanych elektronik, a tego czujnika brak.. O przegrzaniu informuje czujnik temperatury cieczy, lecz on dopiero zgosi problem jak ju woda zacznie parowa, a to oznacza e gowica ma ju sucho..



Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne,
krtkotrwae przegrzanie silnika

Kilka razy golf mi zamarz i ze dwa razy zagotowaem letni wod ;)
Zawsze potem musiaem zmieni uszczelk gowicy. Pewnie i Ciebie to
czeka.

polecam uszczelki Elring ;)


Zobaczymy, puki co brak objaww.

40 Data: Wrzesien 25 2012 17:39:07
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor: Marek Dyjor 

Albercik wrote:

Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne,
krtkotrwae przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz pniejsze
częstokrotne obnienie się poziomu chodziwa poniej
minimum(wskazwka cay czas pokazywaa normalną temperaturę) moe
mieć jakieś brzemienne skutki dla silnika?

prawdopodobnie rozwalieś albo glowice albo blok silnika :)


jak sie silnik przegrzeje to sie czeka a ostygnie zanim sie zacznie wlewać zimne pyny.

41 Data: Wrzesien 25 2012 22:36:36
Temat: Re: przegrzanie silnika, czy grone w skutkach..
Autor:

Albercik wrote:

Pytanie z gatunku wrenia z fusw.. Czy takie jednokrotne, krtkotrwae
przegrzanie silnika, zalanie zimną wodą oraz pniejsze częstokrotne
obnienie się poziomu chodziwa poniej minimum(wskazwka cay czas
pokazywaa normalną temperaturę) moe mieć jakieś brzemienne skutki dla
silnika?

Zaley jaki to silnik, jeden będzie mia to gdzieś, inny ju więcej nie
odpali, jeszcze inny będzie wciąga olej jak teściowa makaron.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..



Grupy dyskusyjne