witam,
Szukam schematu montażowego (rysunku) przepustnicy kompletnej Daewoo Nubira II 2000 rok
lub
informacji:
Czy pomiędzy osią przepustnicy a potencjometrem TPS występuje jakiś element pośredniczący?
Tzn.:
Czy Oś przepustnicy wychodzi z korpusu przepustnicy i jej koniec wchodzi bezpośrednio do wgłębienia w TPS ?
Czy oś przepustnicy bezpośrednio styka się z czujnikiem TPS ?
Czy też na osi przepustnicy jest dodatkowy element pośredniczący (jakiś plastik), poprze który oś porusza TPS-em?
Moje pytanie dotyczy tego węzła, ponieważ również przy przyśpieszaniu, w momencie naciśnięcia pedału przyśpieszenia najpierw wyczuwalna jest "mała dziura" tzn. silnik lekko dławi się, a dopiero przy dalszym wciśnięciu pedału przyśpieszenia zaczyna przyśpieszczać. Mam wrażenie, jakby pomiedzy osią przepustnicy a TPS występował niewielki luz...
Ewentualnie proszę o pomoc, jakie mogą być inne przyczyny występowania tej "małej dziury" czyli sytuacji, gdy ECU nie dostaje informacji, że już nalezy otworzyć wtryskiwacze benzyny i podać paliwo w odpowiedniej ilości. Jaki ew. innny czujnik (oprócz TPS) odpowiada za ten stan układu sterowania?
--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Serdecznie pozdrawiam
SMi
Przy udzielaniu odpowiedzi, bardzo proszę o zachowanie ciągłości (poprzedniej) korespondencji !!!
2 |
Data: Luty 27 2008 15:32:04 |
Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy |
Autor: Tomasz Pyra |
MirekWroc pisze:
Jaki ew. innny czujnik (oprócz TPS) odpowiada za ten stan układu sterowania?
- Przepływomierz
- czujnik MAP (ciśnienia bezwzględnego)
- czujnik IAT (temperatury)
Ewentualnie silnik dostaje gdzieś lewe powietrze - nie masz czasem dość wysokich obrotów biegu jałowego?
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/
3 |
Data: Luty 27 2008 16:44:29 | Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy | Autor: MirekWroc |
- Przepływomierz
- czujnik MAP (ciśnienia bezwzględnego)
- czujnik IAT (temperatury)
Ewentualnie silnik dostaje gdzieś lewe powietrze - nie masz czasem dość wysokich obrotów biegu jałowego?
Obroty prawie zawsze ok. Zauważyłem tylko, że jak dojeżdżam do świateł: na luz-doturlam się - stop i wtedy czasem obroty podskoczą na 1200 i spadną do normalnych wolnych obr.
To auto nie ma przepływomierza....
A o jaki czujnik temperatury chodzi: powietrza dolotowego czy wody w ukł. chłodzenia?
Pozdr.
Mirek
4 |
Data: Luty 27 2008 17:36:27 | Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy | Autor: Tomasz Pyra |
MirekWroc pisze:
To auto nie ma przepływomierza....
Jak nie ma przepływomierza to ma MAP i IAT.
A o jaki czujnik temperatury chodzi: powietrza dolotowego czy wody w ukł. chłodzenia?
Dolotowego.
Jego temperatura jest używana do określenia potrzebnej ilości paliwa. Drugim parametrem jest odczyt z czujnika MAP.
W przypadku dziwnych odczytów z tych czujników, w momencie kiedy ECU przechodzi w tryb pętli otwartej i ignoruje odczyty z sondy lambda, może nieprawidłowo dawkować paliwo.
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/
5 |
Data: Luty 28 2008 07:58:52 | Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy | Autor: MirekWroc |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
MirekWroc pisze:
To auto nie ma przepływomierza....
Jak nie ma przepływomierza to ma MAP i IAT.
A o jaki czujnik temperatury chodzi: powietrza dolotowego czy wody w ukł. chłodzenia?
Dolotowego.
Jego temperatura jest używana do określenia potrzebnej ilości paliwa. Drugim parametrem jest odczyt z czujnika MAP.
W przypadku dziwnych odczytów z tych czujników, w momencie kiedy ECU przechodzi w tryb pętli otwartej i ignoruje odczyty z sondy lambda, może nieprawidłowo dawkować paliwo.
WItam,
a jak sprawdzić te czujniki?
Temp. dolotowej jest praktycznie pod ręką...
Z tym, ze szarpanie jest takie same i w lecie i w zimie...
Pozdr.
6 |
Data: Luty 28 2008 08:41:14 | Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy | Autor: Tomasz Pyra |
MirekWroc pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
MirekWroc pisze:
To auto nie ma przepływomierza....
Jak nie ma przepływomierza to ma MAP i IAT.
A o jaki czujnik temperatury chodzi: powietrza dolotowego czy wody w ukł. chłodzenia?
Dolotowego.
Jego temperatura jest używana do określenia potrzebnej ilości paliwa. Drugim parametrem jest odczyt z czujnika MAP.
W przypadku dziwnych odczytów z tych czujników, w momencie kiedy ECU przechodzi w tryb pętli otwartej i ignoruje odczyty z sondy lambda, może nieprawidłowo dawkować paliwo.
WItam,
a jak sprawdzić te czujniki?
Temp. dolotowej jest praktycznie pod ręką...
Musisz mieć książkę (Sam naprawiam...) i tam znajdziesz wartości referencyjne i procedurę sprawdzenia dla Twojego modelu.
Generalnie IAT to po prostu termorezystor i multimetrem możesz sprawdzić jak zmienia się jego rezystancja (albo lepiej spadek napięcia przy uruchomionym samochodzie) jak ogrzewasz go dłońmi.
Żeby sprawdzić map trzeba wpiąć multimetr i wykonać kilka testów (wolne obroty, wysokie obroty, hamowanie silnikiem, przyspieszanie) i zobaczyć czy wartości są w normie.
Ale tak czy siak potrzebujesz książki (albo popytaj na forum marki) żeby poznać wartości referencyjne.
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/
| | | | |