witam,
Szukam schematu montażowego (rysunku) przepustnicy kompletnej Daewoo Nubira II 2000 rok
lub
informacji:
Czy pomiędzy osią przepustnicy a potencjometrem TPS występuje jakiś element pośredniczący?
Tzn.:
Czy Oś przepustnicy wychodzi z korpusu przepustnicy i jej koniec wchodzi bezpośrednio do wgłębienia w TPS ?
Czy oś przepustnicy bezpośrednio styka się z czujnikiem TPS ?
Czy też na osi przepustnicy jest dodatkowy element pośredniczący (jakiś plastik), poprze który oś porusza TPS-em?
Moje pytanie dotyczy tego węzła, ponieważ również przy przyśpieszaniu, w momencie naciśnięcia pedału przyśpieszenia najpierw  wyczuwalna jest "mała dziura" tzn. silnik lekko dławi się, a dopiero przy dalszym wciśnięciu pedału przyśpieszenia zaczyna przyśpieszczać. Mam wrażenie, jakby pomiedzy osią przepustnicy a TPS występował niewielki luz...
Ewentualnie proszę o pomoc, jakie mogą być inne przyczyny występowania tej "małej dziury" czyli sytuacji, gdy ECU nie dostaje informacji, że już nalezy otworzyć wtryskiwacze benzyny i podać paliwo w odpowiedniej ilości. Jaki ew. innny czujnik (oprócz TPS) odpowiada za ten stan układu sterowania?
-- 
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 
Serdecznie pozdrawiam
SMi
Przy udzielaniu odpowiedzi, bardzo proszę o zachowanie ciągłości (poprzedniej) korespondencji !!!
| 2 | 
Data: Luty 27 2008 15:32:04 | 
| Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy | 
| Autor: Tomasz Pyra  | 
MirekWroc pisze: 
 
 Jaki ew. innny czujnik (oprócz TPS) odpowiada za ten stan układu sterowania? 
 
- Przepływomierz 
- czujnik MAP (ciśnienia bezwzględnego) 
- czujnik IAT (temperatury)
 
Ewentualnie silnik dostaje gdzieś lewe powietrze - nie masz czasem dość wysokich obrotów biegu jałowego?
 
--  
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
 http://free.of.pl/h/hellfire/
| 3 | 
Data: Luty 27 2008 16:44:29 |  | Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy |  | Autor: MirekWroc  |  
- Przepływomierz 
- czujnik MAP (ciśnienia bezwzględnego) 
- czujnik IAT (temperatury) 
 
Ewentualnie silnik dostaje gdzieś lewe powietrze - nie masz czasem dość wysokich obrotów biegu jałowego? 
 
 
Obroty prawie zawsze ok. Zauważyłem tylko, że jak dojeżdżam do świateł: na luz-doturlam się - stop i wtedy czasem obroty podskoczą na 1200 i spadną do normalnych wolnych obr.
 
To auto nie ma przepływomierza....
 
A o jaki  czujnik temperatury chodzi: powietrza dolotowego czy wody w ukł. chłodzenia?
 
Pozdr. 
Mirek
 | 4 | 
Data: Luty 27 2008 17:36:27 |  | Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy |  | Autor: Tomasz Pyra  |  
MirekWroc pisze: 
 
 To auto nie ma przepływomierza.... 
 
Jak nie ma przepływomierza to ma MAP i IAT.
 A o jaki  czujnik temperatury chodzi: powietrza dolotowego czy wody w ukł. chłodzenia? 
 
Dolotowego. 
Jego temperatura jest używana do określenia potrzebnej ilości paliwa. Drugim parametrem jest odczyt z czujnika MAP.
 
W przypadku dziwnych odczytów z tych czujników, w momencie kiedy ECU przechodzi w tryb pętli otwartej i ignoruje odczyty z sondy lambda, może nieprawidłowo dawkować paliwo.
 
--  
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
 http://free.of.pl/h/hellfire/
| 5 | 
Data: Luty 28 2008 07:58:52 |  | Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy |  | Autor: MirekWroc  |  
 
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości  
 MirekWroc pisze: 
 
To auto nie ma przepływomierza.... 
 
 
Jak nie ma przepływomierza to ma MAP i IAT. 
 
A o jaki  czujnik temperatury chodzi: powietrza dolotowego czy wody w ukł. chłodzenia? 
 
 
Dolotowego. 
Jego temperatura jest używana do określenia potrzebnej ilości paliwa. Drugim parametrem jest odczyt z czujnika MAP. 
 
W przypadku dziwnych odczytów z tych czujników, w momencie kiedy ECU przechodzi w tryb pętli otwartej i ignoruje odczyty z sondy lambda, może nieprawidłowo dawkować paliwo. 
 
 
WItam,
 
a jak sprawdzić te czujniki?
 
Temp. dolotowej jest praktycznie pod ręką...
 
Z tym, ze szarpanie jest takie same i w lecie i w zimie...
 
Pozdr.
 | 6 | 
Data: Luty 28 2008 08:41:14 |  | Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy |  | Autor: Tomasz Pyra  |  
MirekWroc pisze: 
  
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości  
MirekWroc pisze: 
 
To auto nie ma przepływomierza.... 
 
 
Jak nie ma przepływomierza to ma MAP i IAT. 
 
A o jaki  czujnik temperatury chodzi: powietrza dolotowego czy wody w ukł. chłodzenia? 
 
 
Dolotowego. 
Jego temperatura jest używana do określenia potrzebnej ilości paliwa. Drugim parametrem jest odczyt z czujnika MAP. 
 
W przypadku dziwnych odczytów z tych czujników, w momencie kiedy ECU przechodzi w tryb pętli otwartej i ignoruje odczyty z sondy lambda, może nieprawidłowo dawkować paliwo. 
 
 
 
WItam, 
 
a jak sprawdzić te czujniki? 
 
Temp. dolotowej jest praktycznie pod ręką... 
 
Musisz mieć książkę (Sam naprawiam...) i tam znajdziesz wartości referencyjne i procedurę sprawdzenia dla Twojego modelu. 
Generalnie IAT to po prostu termorezystor i multimetrem możesz sprawdzić jak zmienia się jego rezystancja (albo lepiej spadek napięcia przy uruchomionym samochodzie) jak ogrzewasz go dłońmi.
 
Żeby sprawdzić map trzeba wpiąć multimetr i wykonać kilka testów (wolne obroty, wysokie obroty, hamowanie silnikiem, przyspieszanie) i zobaczyć czy wartości są w normie.
 
Ale tak czy siak potrzebujesz książki (albo popytaj na forum marki) żeby poznać wartości referencyjne.
 
--  
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
 http://free.of.pl/h/hellfire/
 |  |  |  |  |