Grupy dyskusyjne   »   przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy

przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy



1 Data: Luty 27 2008 11:50:35
Temat: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy
Autor: MirekWroc 

witam,

Szukam schematu montażowego (rysunku) przepustnicy kompletnej Daewoo Nubira II 2000 rok


lub

informacji:

Czy pomiędzy osią przepustnicy a potencjometrem TPS występuje jakiś element pośredniczący?

Tzn.:
Czy Oś przepustnicy wychodzi z korpusu przepustnicy i jej koniec wchodzi bezpośrednio do wgłębienia w TPS ?

Czy oś przepustnicy bezpośrednio styka się z czujnikiem TPS ?

Czy też na osi przepustnicy jest dodatkowy element pośredniczący (jakiś plastik), poprze który oś porusza TPS-em?


Moje pytanie dotyczy tego węzła, ponieważ również przy przyśpieszaniu, w momencie naciśnięcia pedału przyśpieszenia najpierw  wyczuwalna jest "mała dziura" tzn. silnik lekko dławi się, a dopiero przy dalszym wciśnięciu pedału przyśpieszenia zaczyna przyśpieszczać. Mam wrażenie, jakby pomiedzy osią przepustnicy a TPS występował niewielki luz...

Ewentualnie proszę o pomoc, jakie mogą być inne przyczyny występowania tej "małej dziury" czyli sytuacji, gdy ECU nie dostaje informacji, że już nalezy otworzyć wtryskiwacze benzyny i podać paliwo w odpowiedniej ilości. Jaki ew. innny czujnik (oprócz TPS) odpowiada za ten stan układu sterowania?

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Serdecznie pozdrawiam
SMi

Przy udzielaniu odpowiedzi, bardzo proszę o zachowanie ciągłości (poprzedniej) korespondencji !!!



2 Data: Luty 27 2008 15:32:04
Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy
Autor: Tomasz Pyra 

MirekWroc pisze:

Jaki ew. innny czujnik (oprócz TPS) odpowiada za ten stan układu sterowania?

- Przepływomierz
- czujnik MAP (ciśnienia bezwzględnego)
- czujnik IAT (temperatury)

Ewentualnie silnik dostaje gdzieś lewe powietrze - nie masz czasem dość wysokich obrotów biegu jałowego?

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

3 Data: Luty 27 2008 16:44:29
Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy
Autor: MirekWroc 

- Przepływomierz
- czujnik MAP (ciśnienia bezwzględnego)
- czujnik IAT (temperatury)

Ewentualnie silnik dostaje gdzieś lewe powietrze - nie masz czasem dość wysokich obrotów biegu jałowego?


Obroty prawie zawsze ok. Zauważyłem tylko, że jak dojeżdżam do świateł: na luz-doturlam się - stop i wtedy czasem obroty podskoczą na 1200 i spadną do normalnych wolnych obr.

To auto nie ma przepływomierza....

A o jaki  czujnik temperatury chodzi: powietrza dolotowego czy wody w ukł. chłodzenia?

Pozdr.
Mirek

4 Data: Luty 27 2008 17:36:27
Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy
Autor: Tomasz Pyra 

MirekWroc pisze:

To auto nie ma przepływomierza....

Jak nie ma przepływomierza to ma MAP i IAT.

A o jaki  czujnik temperatury chodzi: powietrza dolotowego czy wody w ukł. chłodzenia?

Dolotowego.
Jego temperatura jest używana do określenia potrzebnej ilości paliwa. Drugim parametrem jest odczyt z czujnika MAP.

W przypadku dziwnych odczytów z tych czujników, w momencie kiedy ECU przechodzi w tryb pętli otwartej i ignoruje odczyty z sondy lambda, może nieprawidłowo dawkować paliwo.



--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

5 Data: Luty 28 2008 07:58:52
Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy
Autor: MirekWroc 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

MirekWroc pisze:

To auto nie ma przepływomierza....

Jak nie ma przepływomierza to ma MAP i IAT.

A o jaki  czujnik temperatury chodzi: powietrza dolotowego czy wody w ukł. chłodzenia?

Dolotowego.
Jego temperatura jest używana do określenia potrzebnej ilości paliwa. Drugim parametrem jest odczyt z czujnika MAP.

W przypadku dziwnych odczytów z tych czujników, w momencie kiedy ECU przechodzi w tryb pętli otwartej i ignoruje odczyty z sondy lambda, może nieprawidłowo dawkować paliwo.


WItam,

a jak sprawdzić te czujniki?

Temp. dolotowej jest praktycznie pod ręką...

Z tym, ze szarpanie jest takie same i w lecie i w zimie...

Pozdr.

6 Data: Luty 28 2008 08:41:14
Temat: Re: przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy
Autor: Tomasz Pyra 

MirekWroc pisze:


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości
MirekWroc pisze:

To auto nie ma przepływomierza....

Jak nie ma przepływomierza to ma MAP i IAT.

A o jaki  czujnik temperatury chodzi: powietrza dolotowego czy wody w ukł. chłodzenia?

Dolotowego.
Jego temperatura jest używana do określenia potrzebnej ilości paliwa. Drugim parametrem jest odczyt z czujnika MAP.

W przypadku dziwnych odczytów z tych czujników, w momencie kiedy ECU przechodzi w tryb pętli otwartej i ignoruje odczyty z sondy lambda, może nieprawidłowo dawkować paliwo.


WItam,

a jak sprawdzić te czujniki?

Temp. dolotowej jest praktycznie pod ręką...

Musisz mieć książkę (Sam naprawiam...) i tam znajdziesz wartości referencyjne i procedurę sprawdzenia dla Twojego modelu.
Generalnie IAT to po prostu termorezystor i multimetrem możesz sprawdzić jak zmienia się jego rezystancja (albo lepiej spadek napięcia przy uruchomionym samochodzie) jak ogrzewasz go dłońmi.

Żeby sprawdzić map trzeba wpiąć multimetr i wykonać kilka testów (wolne obroty, wysokie obroty, hamowanie silnikiem, przyspieszanie) i zobaczyć czy wartości są w normie.

Ale tak czy siak potrzebujesz książki (albo popytaj na forum marki) żeby poznać wartości referencyjne.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/

przepustnica Opel/Daewoo- schemat montażowy



Grupy dyskusyjne