piorbo napisał(a):
przewód ci¶nieniowy w ukł. kierowniczym /między pomp± a przekładni±/
przetarł się i wyciekł płyn /fiat palio/.
Może kto¶ przerabiał temat i jest w stanie odpowiedzieć na pytania:
1. jak się go zdejmuje - na przewodzie nie widać żadnych opasek
Oczy¶ć obie strony szczotk± drucian±, pewnie masz tyle syfu że nie widać czym się kończy :)
2. nowy przewód sporo kosztuje (i na zamówienie) , czy można go zast±pić
przewodem ci¶nieniowym i skręcić opaskami ( ci¶nienie do 0,85 MPa)
Absolutnie żadnymi opaskami, człowieku !
On musi mieć jakie¶ końcówki hydrauliczne - albo oczko i ¶ruba, albo "docisk" na przewodzie.
Ale można zast±pić, musisz znale¶ć zakład który robi przewody ci¶nieniowe. Demontujesz stary przewód, jedziesz do zakładu, facet Ci robi przewód z tego "wzoru". Może być problem jak końcówki nietypowe (np. powyginane w jaki¶ wzorek :) ).
Generalnie sprawa wygl±da tak:
Ja: Panie, a ten przewód to wytrzyma 82 bar? (tyle jest napisane na pompie)
Facet: Panie, ja z tego do ciężarówek robie, to 360 wytrzymuje.
3. czy można mieszać różne płyny kierownicze - zielone, żólte ew. czerwone
dzięki za ew. rady.
Ale jest jaki¶ powód żeby eksperymentować? Poza tym jakie żółte, jakie czerwone?
I tak ¶ci±gniesz przewód, resztki płynu wylej, zbiorniczek opróżnij, odżałuj te parena¶cie złotych i kup taki płyn jaki zaleca producent, ew. zamiennik.
Nie wiem co ma być w Fiacie Palio, ale w Fiacie 132 był Dextron II, którego zamiennik można kupić na każdej stacji orlenu za 14 złotych chyba.
--
Cyneq
| 3 |
Data: Listopad 24 2006 17:56:26 |
| Temat: Re: przewód ci¶nieniowy w ukł. kierowniczym |
| Autor: Hinek |
Użytkownik "piorbo" napisał
2. nowy przewód sporo kosztuje (i na zamówienie) , czy można go zast±pić
przewodem ci¶nieniowym i skręcić opaskami ( ci¶nienie do 0,85 MPa)
Nie mozna zastapic. Poszukaj warsztatu zajmujacego sie hydraulika
silowa. Tam powinni przewod dorobic.
Pozdr
--
Hinek
|