Grupy dyskusyjne   »   przewody do chlodnicy oleju

przewody do chlodnicy oleju



1 Data: Marzec 09 2014 21:01:21
Temat: przewody do chlodnicy oleju
Autor: zdzisiu 

witam.
zauwazylem ze poca mi sie przewody od chlodnicy oleju.
wymyslilem zeby dac do zakladu ktory zakuwa weze.
i teraz pytanie czy ich srednica ma znaczenie dla cisnienia oleju?
pytam poniewaz zastanawia mnie czy sa w nich jakies wichajstry tak jak czasami w przewodach od wspomagania.
moje obawy wynikaja z tego ze jesli by sie troche roznila srednica wewnetrzna to moglo by sie podziac cos z cisnieniem oleju w silniku ?

ogolnie ze schematu wyczytalem ze do chlodnicy oleju towar idzie bezposrednio z pompy czyli pod cisnieniem roboczym

a tak wyglada schemat tego silnika: http://images62.fotosik.pl/739/dfc458663ccf0ff1.jpg

zakuwac nowe weze czy szukac uzywek ?



2 Data: Marzec 09 2014 21:50:57
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  zdzisiu pisze tak:

zauwazylem ze poca mi sie przewody od chlodnicy oleju.
wymyslilem zeby dac do zakladu ktory zakuwa weze.
i teraz pytanie czy ich srednica ma znaczenie dla cisnienia oleju?

:)

Ciśnienie jest w barach i nigdy nie zależy od średnicy. Od średnicy
zależy przepływ czyli wydajność m3 albo litry na godzinę.



moje obawy wynikaja z tego ze jesli by sie troche roznila srednica
wewnetrzna to moglo by sie podziac cos z cisnieniem oleju w silniku ?

nie, tylko oleju wejdzie więcej.


--
    Piter

3 Data: Marzec 10 2014 01:44:36
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: zdzisiu 

W dniu 2014-03-09 21:50, PiteR pisze:

na  ** p.m.s **  zdzisiu pisze tak:

zauwazylem ze poca mi sie przewody od chlodnicy oleju.
wymyslilem zeby dac do zakladu ktory zakuwa weze.
i teraz pytanie czy ich srednica ma znaczenie dla cisnienia oleju?

:)

Ciśnienie jest w barach i nigdy nie zależy od średnicy. Od średnicy
zależy przepływ czyli wydajność m3 albo litry na godzinę.

to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w celu zwiekszenia cisnienia.



moje obawy wynikaja z tego ze jesli by sie troche roznila srednica
wewnetrzna to moglo by sie podziac cos z cisnieniem oleju w silniku ?

nie, tylko oleju wejdzie więcej.

czyli zakladajac ze nowy przewod bedzie troche grubszy - cisnienie zostanie takie jak bylo a zwiekszy sie przeplyw w ukladzie, czy moze wszystko pozostanie bez zmian?

4 Data: Marzec 09 2014 17:53:47
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor:

W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 01:44:36 UTC+1 użytkownik zdzisiu napisał:

W dniu 2014-03-09 21:50, PiteR pisze:

> na  ** p.m.s **  zdzisiu pisze tak:

>

>> zauwazylem ze poca mi sie przewody od chlodnicy oleju.

>> wymyslilem zeby dac do zakladu ktory zakuwa weze.

>> i teraz pytanie czy ich srednica ma znaczenie dla cisnienia oleju?

>

> :)

>

> Ciśnienie jest w barach i nigdy nie zależy od średnicy. Od średnicy

> zależy przepływ czyli wydajność m3 albo litry na godzinę.



to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w

celu zwiekszenia cisnienia.





>

>> moje obawy wynikaja z tego ze jesli by sie troche roznila srednica

>> wewnetrzna to moglo by sie podziac cos z cisnieniem oleju w silniku ?

>

> nie, tylko oleju wejdzie więcej.



czyli zakladajac ze nowy przewod bedzie troche grubszy - cisnienie

zostanie takie jak bylo a zwiekszy sie przeplyw w ukladzie, czy moze

wszystko pozostanie bez zmian?

Nie koleguj się z ludźmi co piszą że zwężki są żeby zwiększyć ciśnienie. To debile.

5 Data: Marzec 10 2014 06:24:10
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: MarcinJM 

W dniu 2014-03-10 01:53,  pisze:

Nie koleguj się z ludźmi co piszą że zwężki są żeby zwiększyć ciśnienie. To debile.

Z niepotrafiącymi cytować również.

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

6 Data: Marzec 10 2014 05:08:12
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor:

W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 06:24:10 UTC+1 użytkownik MarcinJM napisał:

W dniu 2014-03-10 01:53,  pisze:

> Nie koleguj się z ludźmi co piszą że zwężki są żeby zwiększyć ciśnienie. To debile.



Z niepotrafiącymi cytować również.



--

Pozdrawiam

MarcinJM        gg: 978510

kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek

przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Nie ma obowiązku czytania jak ktoś pisze z czytnika googla.

7 Data: Marzec 10 2014 12:52:32
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 10 Mar 2014 05:08:12 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:


Nie ma obowiązku czytania jak ktoś pisze z czytnika googla.

nie ma obowiązku bycia chamem



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

8 Data: Marzec 10 2014 16:24:01
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: MarcinJM 

W dniu 2014-03-10 13:08,  pisze:

W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 06:24:10 UTC+1 użytkownik MarcinJM napisał:
Nie ma obowiązku czytania jak ktoś pisze z czytnika googla.

Nie ma obowiazku pisania z czytnika (!) google.
Po raz kolejny udowadniasz, ze puszczanie bąkow w towarzystwie jest ok, pod warunkiem, ze to sa Twoje bąki.

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

9 Data: Marzec 10 2014 19:57:29
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: AZ 

On 2014-03-10, MarcinJM  wrote:

W dniu 2014-03-10 13:08,  pisze:
W dniu poniedziałek, 10 marca 2014 06:24:10 UTC+1 użytkownik MarcinJM napisał:
Nie ma obowiązku czytania jak ktoś pisze z czytnika googla.

Nie ma obowiazku pisania z czytnika (!) google.
Po raz kolejny udowadniasz, ze puszczanie bąkow w towarzystwie jest ok,
pod warunkiem, ze to sa Twoje bąki.

Pierdniecie to by bylo jakby mial popsuty delimeter, on po prostu w pokoju
pelnym ludzi sra na srodku :-)

--
Artur
ZZR 1200

10 Data: Marzec 10 2014 08:41:09
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: Robson 


to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w
celu zwiekszenia cisnienia.

Następuje wzrost prędkości przepływu.

R

11 Data: Marzec 10 2014 09:57:37
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: Jan Koval 


Użytkownik "Robson"  napisał w wiadomości


to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w
celu zwiekszenia cisnienia.

Następuje wzrost prędkości przepływu.

Na zwężce. Za zwężką jest już jak przed.

J.

12 Data: Marzec 10 2014 10:11:01
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: Robson 


Na zwężce. Za zwężką jest już jak przed.

Jesteś pewien? Znasz dyszę de Lavala?

R

13 Data: Marzec 10 2014 11:06:03
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 10 Mar 2014 10:11:01 +0100, Robson napisał(a):

Na zwężce. Za zwężką jest już jak przed.
Jesteś pewien? Znasz dyszę de Lavala?

O ile:
a) czynnik jest scisliwy, lub
b) przekroje przewodow przed i za rozne.

Bo jak to jest olej czy plyn hydrauliczny, to i de Laval nie pomoze.

J.

14 Data: Marzec 10 2014 19:05:15
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: zdzisiu 

W dniu 2014-03-10 11:06, J.F. pisze:

Dnia Mon, 10 Mar 2014 10:11:01 +0100, Robson napisał(a):
Na zwężce. Za zwężką jest już jak przed.
Jesteś pewien? Znasz dyszę de Lavala?

O ile:
a) czynnik jest scisliwy, lub
b) przekroje przewodow przed i za rozne.

Bo jak to jest olej czy plyn hydrauliczny, to i de Laval nie pomoze.

J.



ale tak juz wracajac do tematu
czy roznica w przekrojach nowy/stary waz bedzie miala jakis wplyw na ogolne smarowanie silnika?
zakladam ze nowy waz nie bedzie mial mniejszej srednicy, tylko w najgorszym wypadku wieksza.

15 Data: Marzec 11 2014 11:39:53
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 10 Mar 2014 19:05:15 +0100, zdzisiu napisał(a):

W dniu 2014-03-10 11:06, J.F. pisze:
ale tak juz wracajac do tematu
czy roznica w przekrojach nowy/stary waz bedzie miala jakis wplyw na
ogolne smarowanie silnika?
zakladam ze nowy waz nie bedzie mial mniejszej srednicy, tylko w
najgorszym wypadku wieksza.

A cholera wie - moze nie miec zadnego wplywu, a moze uwzglednili
 ich opor w ukladzie i jest potrzebny dla utrzymania rozplywu.
A moze stanowi zabezpieczenie np przy dziurze w chlodnicy - olej
zniknie wolniej i kierowca zdazy wylaczyc silnik.

Raczej bez znaczenia, ale ....

J.

16 Data: Marzec 10 2014 13:12:23
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: Jan Koval 


Użytkownik "Robson"  napisał w wiadomości


Na zwężce. Za zwężką jest już jak przed.

Jesteś pewien? Znasz dyszę de Lavala?
Boję się, że ciecz się tak ani nie spręży przed ani nie rozpręży za.
Tak jakby inne warunki pracy.

J.

17 Data: Marzec 10 2014 09:56:41
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: Jan Koval 


Użytkownik "zdzisiu"  napisał w wiadomości

to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w
celu zwiekszenia cisnienia.

Czego to ludzie teraz nie piszą.

J.

18 Data: Marzec 10 2014 22:03:32
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: mlodz 

Dnia Mon, 10 Mar 2014 01:44:36 +0100, zdzisiu napisał(a):

Ciśnienie jest w barach i nigdy nie zależy od średnicy. Od średnicy
zależy przepływ czyli wydajność m3 albo litry na godzinę.
to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w
celu zwiekszenia cisnienia.

Chyba właśnie popsuliście wszystkie gaźniki. ;>

Tak się akurat składa, że w zwężce ciśnienie (statyczne) spada.

19 Data: Marzec 11 2014 08:09:45
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: BartekK 

W dniu 2014-03-10 22:03, mlodz pisze:

Dnia Mon, 10 Mar 2014 01:44:36 +0100, zdzisiu napisał(a):

Ciśnienie jest w barach i nigdy nie zależy od średnicy. Od średnicy
zależy przepływ czyli wydajnoć m3 albo litry na godzinę.
to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w
celu zwiekszenia cisnienia.

Chyba właśnie popsuliście wszystkie gaźniki. ;>

Tak się akurat składa, że w zwężce ciśnienie (statyczne) spada.
Ale jak dalej będziesz porównywać przepływ powietrza plus par paliwa do przepływu oleju - to czytającym też będzie (statycznie) ciśnienie spadać...


--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

20 Data: Marzec 11 2014 11:15:57
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: mlodz 

Dnia Tue, 11 Mar 2014 08:09:45 +0100, BartekK napisał(a):

W dniu 2014-03-10 22:03, mlodz pisze:
Dnia Mon, 10 Mar 2014 01:44:36 +0100, zdzisiu napisał(a):
Ciśnienie jest w barach i nigdy nie zależy od średnicy. Od średnicy
zależy przepływ czyli wydajność m3 albo litry na godzinę.
to po co w przewodach do wspomagania sa czasem zwezki? ludzie pisza ze w
celu zwiekszenia cisnienia.
Chyba właśnie popsuliście wszystkie gaźniki. ;>
Tak się akurat składa, że w zwężce ciśnienie (statyczne) spada.
Ale jak dalej będziesz porównywać przepływ powietrza plus par paliwa do
przepływu oleju - to czytającym też będzie (statycznie) ciśnienie spadać...

.... ale tylko nieukom.

21 Data: Marzec 09 2014 21:53:09
Temat: Re: przewody do chlodnicy oleju
Autor: neoniusz 

W dniu 09.03.2014, 21:01, zdzisiu pisze:

zakuwac nowe weze czy szukac uzywek ?

Zakuwaj. W uzywkach bedziesz mial pewnie to samo (i to raczej predzej niz pozniej).

przewody do chlodnicy oleju



Grupy dyskusyjne