Grupy dyskusyjne   »   pytanie do specow lakiernikow...

pytanie do specow lakiernikow...



1 Data: Kwiecien 23 2007 12:51:44
Temat: pytanie do specow lakiernikow...
Autor: bratPit[pr] 

Witajcie,
    nie znam się na takich technologiach więc pytanie o instrukcje DIY do mądrzejszych,
1) czym wypolerować "słoneczka" powstałe na lakierze [metalic] po nieudolnym niby polerowaniu lakieru przez niby lakiernika? gąbka? futro? pasta G6 może G10? jakie obroty? i co na koniec, wosk? pasta? maszynowo/ręcznie? jakie produkty polecacie?
2) jak powyżej tyle ze problem dotyczy odswieżenia lakieru auta w kolorze AGD ;-) w który po 6 latach wgryzł się brud, ma ślady po myjniach automatycznych itp ? chodzi o to by wyglądał jak z fabryki :-) i nie było widać pod światło "słoneczek" wspomnianych powyżej,
dzięki za wszelkie sugestie,
brat



2 Data: Kwiecien 23 2007 17:47:04
Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow...
Autor: ..::||::.. 


Użytkownik "bratPit[pr]"  napisał w wiadomości

Witajcie,
    nie znam się na takich technologiach więc pytanie o instrukcje DIY do
mądrzejszych,
1) czym wypolerować "słoneczka" powstałe na lakierze [metalic] po
nieudolnym
niby polerowaniu lakieru przez niby lakiernika? gąbka? futro? pasta G6
może
G10? jakie obroty? i co na koniec, wosk? pasta? maszynowo/ręcznie? jakie
produkty polecacie?

nie wiem o jakie sloneczka chodzi, ale generalnie poleruje sie zaczynajac od
papieru sciernego na mokro (2000-2500) a pozniej to juz pasta polerska.

2) jak powyżej tyle ze problem dotyczy odswieżenia lakieru auta w kolorze
AGD ;-) w który po 6 latach wgryzł się brud, ma ślady po myjniach
automatycznych itp ? chodzi o to by wyglądał jak z fabryki :-) i nie było
widać pod światło "słoneczek" wspomnianych powyżej,
dzięki za wszelkie sugestie,

nadal nie wiem o jakie sloneczka chodzi :)
jesli ma wygladac jak nowy, to trzeba polakierowac, ew. metoda opisana
powyzej :D

3 Data: Kwiecien 23 2007 19:19:29
Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow...
Autor: bratPit 



nie wiem o jakie sloneczka chodzi, ale generalnie poleruje sie zaczynajac
od
papieru sciernego na mokro (2000-2500) a pozniej to juz pasta polerska.

to powiem tak, samochód ktoś sprowadził z niemiec, handlarz dał go pożal się
Boże lakiernikowi [albo miało być szybko i tanio] do odświeżenia lakieru-
przepolerowania a ten pewnie wziął szlifierkę paste G2 lub G3 i
"przepolerował", samochód wygląda niby ładnie - patrząc pod kątem prostym do
powierzchni lakierowanych nie widać tego, natomiast patrząc pod światło po
"powierzchni lakieru" widać koliste ślady jakie ziarna pasty kręcąc się pod
gąbką polerską pozostawiały na powierzchni bezbarwnego, każdy kto choć
odrobine wie jak patrzeć na lakier zobaczy te ślady po "polerce", samochód
jest mój ale ja to widzę i wkurza mnie to, teraz chodzi o to by to
zniwelować i nie wiem czym?


jesli ma wygladac jak nowy, to trzeba polakierowac, ew. metoda opisana
powyzej :D

eee coś pleciecie baco ;-)
trzeba przepolerować tylko jako lamer lakierniczy nie wiem dokładnie czym,
czy na przykład futrem/gąbką i pastą G6 na mokro, czy może futro i G10?
poradź coś proszę bo wole dobrze się przygotować a nie eksperymentować,
dzięki
brat

4 Data: Kwiecien 23 2007 19:50:11
Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow...
Autor: Maciach 


Użytkownik "bratPit" <krakus28no_s  napisał w wiadomości



nie wiem o jakie sloneczka chodzi, ale generalnie poleruje sie zaczynajac
od
papieru sciernego na mokro (2000-2500) a pozniej to juz pasta polerska.

to powiem tak, samochód ktoś sprowadził z niemiec, handlarz dał go pożal
się Boże lakiernikowi [albo miało być szybko i tanio] do odświeżenia
lakieru- przepolerowania a ten pewnie wziął szlifierkę paste G2 lub G3 i
"przepolerował", samochód wygląda niby ładnie - patrząc pod kątem prostym
do powierzchni lakierowanych nie widać tego, natomiast patrząc pod światło
po "powierzchni lakieru" widać koliste ślady jakie ziarna pasty kręcąc się
pod gąbką polerską pozostawiały na powierzchni bezbarwnego, każdy kto choć
odrobine wie jak patrzeć na lakier zobaczy te ślady po "polerce", samochód
jest mój ale ja to widzę i wkurza mnie to, teraz chodzi o to by to
zniwelować i nie wiem czym?


jesli ma wygladac jak nowy, to trzeba polakierowac, ew. metoda opisana
powyzej :D

eee coś pleciecie baco ;-)
trzeba przepolerować tylko jako lamer lakierniczy nie wiem dokładnie czym,
czy na przykład futrem/gąbką i pastą G6 na mokro, czy może futro i G10?
poradź coś proszę bo wole dobrze się przygotować a nie eksperymentować,
dzięki
brat


Pasta G2, G3 to gradacyjne okreslenia Farecli - popularnej pasty polerskiej,
ale niestety nie dla amatorów ani poczatkujacych "polerników". Wymaga pracy
na mokro i przy okazji robi w warsztacie sporo bałlaganu. jezeli chcesz sam
poprawiać po polerce to odradzam jej stosowanie. Zresztą jezeli tego nie
robiłeś sam (a tak wnioskuję) to oodradzam jakiekollwiek samodzielne próby,
bo możesz byc zły na efekt. (Domyślam się że lakier ciemny). Prawdoopodobnie
"słoneczka:" to efekt szlifowania samochodu za szybko niewymyta gąbką - taką
w której została zaschnieta pasta. Jeżeli jesteś z Warszawy lub okolic to
zapraszam do mnie, pod moim okiem pokażę Ci jak to samodzielnie zrobić bez
efektów ubocznych. (Kwestie techniczno organizacyjne zapraszam na prv lub GG
2926750).
Jezeli jednak chcesz zrobic to samodzielnie to proponuję dobrą pastę
polerską o gradacji usuwania rys 2000 lub jeszcze delikatniejszą. Ponieważ
tym handluję nie polecę konkretnej ale na przykład bardzo dobre sa wyroby
mojej konkurencji - 3M - niestetey niebotycznie drogie. Zresztą w dobrym
skllepie lakierniczym powinni Ci doradzić (tylko omijaj farecle G3, G2, G
ileśtam).
Wypolerować to nalezy twarda gąbką polerską (zwykle w kolorze białym lub
zółtym) maszynowo. Futrem nie - bo ma właściwosci najbardziej scieralne. Po
takim dokładnym wypolerowaniu należy nałozyć wosk zabezpieczający, lub
jezeli tego bedzie wymagała powłoka przed woskiem wypolerowac jeszcze raz
pastą o jeszcze mniejszej gradacji. Ostatnie dwie czynnosci miekką gąbką
polerską (zwykle czarna). Po nałozeniu dobrego wosku zabezpieczajacego i po
takich operacjach nie powinno być śladów tak zwanych pawich oczek.
Maszyną polerską trzeba pracować najpierw wolno (600 - 700 obrotów) a w
miarę scierania sie pasty coraz szybciej do 1000. Wieksze obroty nie beda
potrzebne.
Słyszałem opowiesci kilku "magików" którzy robili to szlifierka katoową, ale
po pierwsze nie wiem jak mozna tym narzedziem pracować na płaskiej
powierzchni, a poza tym obawiałbym sie efektóow. Takze ewentualna głupotę
odradzam (to było bardziej w kwestii zartu) :-)

pozdrawiam

Maciach

5 Data: Kwiecien 23 2007 20:51:54
Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow...
Autor: bratPit 


Pasta G2, G3 to gradacyjne okreslenia Farecli - popularnej pasty
polerskiej,
ale niestety nie dla amatorów ani poczatkujacych "polerników". Wymaga
pracy na mokro i przy okazji robi w warsztacie sporo bałlaganu.

wiem ;-) raz przydarzyło mi się przepolerować samochód G10 i czarną gąbką na
mokro
. (Domyślam się że lakier ciemny).

opel 374/45L

Prawdoopodobnie
"słoneczka:" to efekt szlifowania samochodu za szybko niewymyta gąbką -
taką w której została zaschnieta pasta.

niewykluczone
Jeżeli jesteś z Warszawy lub okolic to zapraszam do mnie, pod moim okiem
pokażę Ci jak to samodzielnie zrobić bez efektów ubocznych. (Kwestie
techniczno organizacyjne zapraszam na prv lub GG 2926750).

dzieki serdeczne ale jestem z kraka i niestety rzadko bywam w wawie

Jezeli jednak chcesz zrobic to samodzielnie to proponuję dobrą pastę
polerską o gradacji usuwania rys 2000 lub jeszcze delikatniejszą. >>.
Zresztą w dobrym skllepie lakierniczym powinni Ci doradzić

dlatego pytam na grupie bo w sklepie jak się nie jest dobrze wtajemniczonym
to sprzedadzą Ci wszystko,

Wypolerować to nalezy twarda gąbką polerską (zwykle w kolorze białym lub
zółtym) maszynowo. Futrem nie - bo ma właściwosci najbardziej scieralne.
Po takim dokładnym wypolerowaniu należy nałozyć wosk zabezpieczający...

super to już coś wiem, będę kombinował, dzięki za wiedzę tajemną ;-)
brat

6 Data: Kwiecien 23 2007 21:01:55
Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow...
Autor: Maciach 

Jezeli jednak chcesz zrobic to samodzielnie to proponuję dobrą pastę
polerską o gradacji usuwania rys 2000 lub jeszcze delikatniejszą. >>.
Zresztą w dobrym skllepie lakierniczym powinni Ci doradzić

dlatego pytam na grupie bo w sklepie jak się nie jest dobrze
wtajemniczonym to sprzedadzą Ci wszystko,


Napisz do mnie na GG albo priv, too podam Ci namiar telefoniczny na
człowieka w Galicji, który podpowie ci tak, ze jak spotkacie sie na ullicy
to dzien dobry sobie odpowiecie ;-)

7 Data: Kwiecien 24 2007 09:23:01
Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow...
Autor: bratPit[pr] 


nadal nie wiem o jakie sloneczka chodzi :)


pewnie w nomenklaturze "pawie oczka" :-)
brat

8 Data: Kwiecien 23 2007 18:59:59
Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow...
Autor: golab24 

1) czym wypolerować "słoneczka" powstałe na lakierze [metalic] po
nieudolnym
niby polerowaniu lakieru przez niby lakiernika? gąbka? futro? pasta G6
może
G10? jakie obroty? i co na koniec, wosk? pasta? maszynowo/ręcznie? jakie
produkty polecacie?
2) jak powyżej tyle ze problem dotyczy odswieżenia lakieru auta w kolorze
AGD ;-) w który po 6 latach wgryzł się brud, ma ślady po myjniach
automatycznych itp ? chodzi o to by wyglądał jak z fabryki :-) i nie było
widać pod światło "słoneczek" wspomnianych powyżej,
dzięki za wszelkie sugestie,


Cytuje mistrza screw z forum Audi A4:

"Oto sposoby na uzyskanie "efektu lustra":

Wariant Soft (efekt jak w salonie):
- umycie samochodu - Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner
- usunięcie zarysowań, wżerów, odbarwień itp. - Deep Crystal Paint Cleaner
- nałożenie polerki (nadanie "mokrego" połysku) - Deep Crystal Polish
- ochrona stworzonego połysku (wosk) - Deep Crystal Carnauba Wax

Wariant Medium (efekt lepszy niż w salonie):
- umycie samochodu - Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner
- usunięcie naleciałości i przyspojeń na powierzchni lakieru - Ouik Clay
- usunięcie zarysowań, wżerów, odbarwień itp. - Deep Crystal Paint Cleaner
- nałożenie polerki (nadanie "mokrego" połysku) - Deep Crystal Polish
- ochrona stworzonego połysku (wosk) - Deep Crystal Carnauba Wax

Wariant Hardcore  (efekt: salony będą o takim marzyć):
- umycie samochodu - NXT Generation Car Wash lub Gold Class Car Wash Shampoo
& Conditioner
- usunięcie naleciałości i przyspojeń na powierzchni lakieru - Ouik Clay
- usunięcie zarysowań, wżerów, odbarwień itp. - Deep Crystal Paint Cleaner
lub Body Scrub lub ScratchX
- nałożenie polerki (nadanie "mokrego" połysku) - Deep Crystal Polish
- ochrona stworzonego połysku (wosk) - NXT Generation Tech Wax lub Gold
Class Car Wax

Dla utrzymania stworzonego efektu pomiędzy następnymi umyciami 2 produkty:
- Quik Detailer lub NXT Generation Speed Detailer - usunięcie lekkich
zabrudzeń
- Quik Wax lub NXT Generation Spray Wax - uzupełnienie woskowej ochrony "

Albo mozna sobie poczytac na:
http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=1514

MarcinGIF89a

9 Data: Kwiecien 26 2007 15:02:28
Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow...
Autor: ..::||::.. 

Cytuje mistrza screw z forum Audi A4:

<cut marketingowy belkot>

ROTFL

10 Data: Pa?dziernik 29 2013 15:58:56
Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow...
Autor:

W dniu czwartek, 26 kwietnia 2007 15:02:28 UTC+2 użytkownik ..::||::.. napisał:

> Cytuje mistrza screw z forum Audi A4:

<cut marketingowy belkot>

ROTFL

pytanie do specow lakiernikow...



Grupy dyskusyjne