pytanie do specow lakiernikow...
1 | Data: Kwiecien 23 2007 12:51:44 |
Temat: pytanie do specow lakiernikow... | |
Autor: bratPit[pr] | Witajcie, 2 |
Data: Kwiecien 23 2007 17:47:04 | Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow... | Autor: ..::||::.. |
Witajcie,nieudolnym niby polerowaniu lakieru przez niby lakiernika? gąbka? futro? pasta G6może G10? jakie obroty? i co na koniec, wosk? pasta? maszynowo/ręcznie? jakie nie wiem o jakie sloneczka chodzi, ale generalnie poleruje sie zaczynajac od papieru sciernego na mokro (2000-2500) a pozniej to juz pasta polerska. 2) jak powyżej tyle ze problem dotyczy odswieżenia lakieru auta w kolorze nadal nie wiem o jakie sloneczka chodzi :) jesli ma wygladac jak nowy, to trzeba polakierowac, ew. metoda opisana powyzej :D 3 |
Data: Kwiecien 23 2007 19:19:29 | Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow... | Autor: bratPit |
to powiem tak, samochód ktoś sprowadził z niemiec, handlarz dał go pożal się Boże lakiernikowi [albo miało być szybko i tanio] do odświeżenia lakieru- przepolerowania a ten pewnie wziął szlifierkę paste G2 lub G3 i "przepolerował", samochód wygląda niby ładnie - patrząc pod kątem prostym do powierzchni lakierowanych nie widać tego, natomiast patrząc pod światło po "powierzchni lakieru" widać koliste ślady jakie ziarna pasty kręcąc się pod gąbką polerską pozostawiały na powierzchni bezbarwnego, każdy kto choć odrobine wie jak patrzeć na lakier zobaczy te ślady po "polerce", samochód jest mój ale ja to widzę i wkurza mnie to, teraz chodzi o to by to zniwelować i nie wiem czym? eee coś pleciecie baco ;-) trzeba przepolerować tylko jako lamer lakierniczy nie wiem dokładnie czym, czy na przykład futrem/gąbką i pastą G6 na mokro, czy może futro i G10? poradź coś proszę bo wole dobrze się przygotować a nie eksperymentować, dzięki brat 4 |
Data: Kwiecien 23 2007 19:50:11 | Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow... | Autor: Maciach |
Pasta G2, G3 to gradacyjne okreslenia Farecli - popularnej pasty polerskiej, ale niestety nie dla amatorów ani poczatkujacych "polerników". Wymaga pracy na mokro i przy okazji robi w warsztacie sporo bałlaganu. jezeli chcesz sam poprawiać po polerce to odradzam jej stosowanie. Zresztą jezeli tego nie robiłeś sam (a tak wnioskuję) to oodradzam jakiekollwiek samodzielne próby, bo możesz byc zły na efekt. (Domyślam się że lakier ciemny). Prawdoopodobnie "słoneczka:" to efekt szlifowania samochodu za szybko niewymyta gąbką - taką w której została zaschnieta pasta. Jeżeli jesteś z Warszawy lub okolic to zapraszam do mnie, pod moim okiem pokażę Ci jak to samodzielnie zrobić bez efektów ubocznych. (Kwestie techniczno organizacyjne zapraszam na prv lub GG 2926750). Jezeli jednak chcesz zrobic to samodzielnie to proponuję dobrą pastę polerską o gradacji usuwania rys 2000 lub jeszcze delikatniejszą. Ponieważ tym handluję nie polecę konkretnej ale na przykład bardzo dobre sa wyroby mojej konkurencji - 3M - niestetey niebotycznie drogie. Zresztą w dobrym skllepie lakierniczym powinni Ci doradzić (tylko omijaj farecle G3, G2, G ileśtam). Wypolerować to nalezy twarda gąbką polerską (zwykle w kolorze białym lub zółtym) maszynowo. Futrem nie - bo ma właściwosci najbardziej scieralne. Po takim dokładnym wypolerowaniu należy nałozyć wosk zabezpieczający, lub jezeli tego bedzie wymagała powłoka przed woskiem wypolerowac jeszcze raz pastą o jeszcze mniejszej gradacji. Ostatnie dwie czynnosci miekką gąbką polerską (zwykle czarna). Po nałozeniu dobrego wosku zabezpieczajacego i po takich operacjach nie powinno być śladów tak zwanych pawich oczek. Maszyną polerską trzeba pracować najpierw wolno (600 - 700 obrotów) a w miarę scierania sie pasty coraz szybciej do 1000. Wieksze obroty nie beda potrzebne. Słyszałem opowiesci kilku "magików" którzy robili to szlifierka katoową, ale po pierwsze nie wiem jak mozna tym narzedziem pracować na płaskiej powierzchni, a poza tym obawiałbym sie efektóow. Takze ewentualna głupotę odradzam (to było bardziej w kwestii zartu) :-) pozdrawiam Maciach 5 |
Data: Kwiecien 23 2007 20:51:54 | Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow... | Autor: bratPit |
Pasta G2, G3 to gradacyjne okreslenia Farecli - popularnej pasty wiem ;-) raz przydarzyło mi się przepolerować samochód G10 i czarną gąbką na mokro . (Domyślam się że lakier ciemny). opel 374/45L Prawdoopodobnie "słoneczka:" to efekt szlifowania samochodu za szybko niewymyta gąbką - niewykluczone Jeżeli jesteś z Warszawy lub okolic to zapraszam do mnie, pod moim okiem dzieki serdeczne ale jestem z kraka i niestety rzadko bywam w wawie Jezeli jednak chcesz zrobic to samodzielnie to proponuję dobrą pastę dlatego pytam na grupie bo w sklepie jak się nie jest dobrze wtajemniczonym to sprzedadzą Ci wszystko, Wypolerować to nalezy twarda gąbką polerską (zwykle w kolorze białym lub super to już coś wiem, będę kombinował, dzięki za wiedzę tajemną ;-) brat 6 |
Data: Kwiecien 23 2007 21:01:55 | Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow... | Autor: Maciach | Jezeli jednak chcesz zrobic to samodzielnie to proponuję dobrą pastę Napisz do mnie na GG albo priv, too podam Ci namiar telefoniczny na człowieka w Galicji, który podpowie ci tak, ze jak spotkacie sie na ullicy to dzien dobry sobie odpowiecie ;-) 7 |
Data: Kwiecien 24 2007 09:23:01 | Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow... | Autor: bratPit[pr] |
nadal nie wiem o jakie sloneczka chodzi :) pewnie w nomenklaturze "pawie oczka" :-) brat 8 |
Data: Kwiecien 23 2007 18:59:59 | Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow... | Autor: golab24 | 1) czym wypolerować "słoneczka" powstałe na lakierze [metalic] po Cytuje mistrza screw z forum Audi A4: "Oto sposoby na uzyskanie "efektu lustra": Wariant Soft (efekt jak w salonie): - umycie samochodu - Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner - usunięcie zarysowań, wżerów, odbarwień itp. - Deep Crystal Paint Cleaner - nałożenie polerki (nadanie "mokrego" połysku) - Deep Crystal Polish - ochrona stworzonego połysku (wosk) - Deep Crystal Carnauba Wax Wariant Medium (efekt lepszy niż w salonie): - umycie samochodu - Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner - usunięcie naleciałości i przyspojeń na powierzchni lakieru - Ouik Clay - usunięcie zarysowań, wżerów, odbarwień itp. - Deep Crystal Paint Cleaner - nałożenie polerki (nadanie "mokrego" połysku) - Deep Crystal Polish - ochrona stworzonego połysku (wosk) - Deep Crystal Carnauba Wax Wariant Hardcore (efekt: salony będą o takim marzyć): - umycie samochodu - NXT Generation Car Wash lub Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner - usunięcie naleciałości i przyspojeń na powierzchni lakieru - Ouik Clay - usunięcie zarysowań, wżerów, odbarwień itp. - Deep Crystal Paint Cleaner lub Body Scrub lub ScratchX - nałożenie polerki (nadanie "mokrego" połysku) - Deep Crystal Polish - ochrona stworzonego połysku (wosk) - NXT Generation Tech Wax lub Gold Class Car Wax Dla utrzymania stworzonego efektu pomiędzy następnymi umyciami 2 produkty: - Quik Detailer lub NXT Generation Speed Detailer - usunięcie lekkich zabrudzeń - Quik Wax lub NXT Generation Spray Wax - uzupełnienie woskowej ochrony " Albo mozna sobie poczytac na: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=1514 MarcinGIF89a 9 |
Data: Kwiecien 26 2007 15:02:28 | Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow... | Autor: ..::||::.. | Cytuje mistrza screw z forum Audi A4: <cut marketingowy belkot> ROTFL 10 |
Data: Pa?dziernik 29 2013 15:58:56 | Temat: Re: pytanie do specow lakiernikow... | Autor: | W dniu czwartek, 26 kwietnia 2007 15:02:28 UTC+2 użytkownik ..::||::.. napisał: > Cytuje mistrza screw z forum Audi A4: |