żebym wiedział - po prostu muszę dolać litr na 1000km
No zacznij od sprawdzenia, czy wogole ten olej faktycznie gdzies wycieka na
zewnatrz. Sprawdz, czy nie ma oleju w plynie chlodniczym, co by oznaczalo
uszczelke pod glowica i wtedy jak najszybciej to wymienic. Jezeli faktycznie
wali gdzies na zewnatrz, to popatrz mniej wiecej, gdzie to leci. Zobacz, czy
sucho jest dookola pokrywy zaworow, pozniej, dookola uszczelki glowicy.
Jezeli tam jest sucho, a silnik zapluty jest pod spodem i z tylu, to
najprawdopodobniej, masz do wymiany tylny uszczelniacz silnika, co jest dosc
czesta awaria.
Wymiana jest dosc skomplikowana i robota jest praktycznie identyczna, jak
przy wymianie sprzegla. Jesli wiec, sprzeglo masz juz nieciekawe, to
proponuje zrobic to za jednym razem.
Nie lej do silnika zadnych uszczelniaczy, czy zmiekczaczy uszczelek. To sa
preparaty, ostatecznego zastosowania w awaryjnych sytuacjach.
Pawel
5 |
Data: Lipiec 29 2007 10:36:31 |
Temat: Re: pytanie dotyczące silnika |
Autor: maciejwi |
dzięki :-)
wydaje mi się jednak, że z zewnątrz silnik jest suchy - a olej zaczął brać
od remontu po pęknięciu pasku rozrządu - wcześniej nie brał ani ani a teraz
dolewam i dolewam - wszystko działa bez zarzutu silniczek chodzi cacy tylko
ten cholerny olej ale na 90% nie wycieka na zewnątrz - cały problem tylko w
tym, że cozakład naprawczy to inna koncepcja i nikt nie wie co właściwie
zrobić - i nikt nie ręczy, że po naprawie przestanie brać
może coś podpowiesz?
ale naprawdę dzięki za za zainteresowanie
Użytkownik "Hatson" napisał w wiadomości
> żebym wiedział - po prostu muszę dolać litr na 1000km
No zacznij od sprawdzenia, czy wogole ten olej faktycznie gdzies wycieka
na
zewnatrz. Sprawdz, czy nie ma oleju w plynie chlodniczym, co by oznaczalo
uszczelke pod glowica i wtedy jak najszybciej to wymienic. Jezeli
faktycznie
wali gdzies na zewnatrz, to popatrz mniej wiecej, gdzie to leci. Zobacz,
czy
sucho jest dookola pokrywy zaworow, pozniej, dookola uszczelki glowicy.
Jezeli tam jest sucho, a silnik zapluty jest pod spodem i z tylu, to
najprawdopodobniej, masz do wymiany tylny uszczelniacz silnika, co jest
dosc
czesta awaria.
Wymiana jest dosc skomplikowana i robota jest praktycznie identyczna, jak
przy wymianie sprzegla. Jesli wiec, sprzeglo masz juz nieciekawe, to
proponuje zrobic to za jednym razem.
Nie lej do silnika zadnych uszczelniaczy, czy zmiekczaczy uszczelek. To sa
preparaty, ostatecznego zastosowania w awaryjnych sytuacjach.
Pawel
6 |
Data: Lipiec 29 2007 11:35:31 | Temat: Re: pytanie dotyczące silnika | Autor: Hatson |
ten cholerny olej ale na 90% nie wycieka na zewnątrz - cały problem tylko
w
tym, że cozakład naprawczy to inna koncepcja i nikt nie wie co właściwie
zrobić - i nikt nie ręczy, że po naprawie przestanie brać
może coś podpowiesz?
ale naprawdę dzięki za za zainteresowanie
No jak mowisz, ze nie wycieka, to musi go wiec palic. Jakby dostawal sie do
plynu w takich ilosiach, to tez pewnie bys juz zauwazyl.
Proponuje zapytac fachowcow.
Dodaj sobie do czytnika serwer: news.triger.com.pl i tam bedziesz mial 2
grupy o renaultach. Jedna z nich, to "renotech". Napewno czegos sie tam
dowiesz.
Pozdro
Pawel
7 |
Data: Lipiec 29 2007 12:53:06 | Temat: [OT] Re: pytanie dotyczące silnika | Autor: Grejon |
maciejwi pisze:
[ciach]
Mała prośba - odpisuj pod spodem i przycinaj cytaty.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych
| | |