Grupy dyskusyjne   »   pytanie dotyczące silnika

pytanie dotyczące silnika



1 Data: Lipiec 28 2007 14:56:58
Temat: pytanie dotyczące silnika
Autor: maciejwi 

Cześć.
Możecie mi pomóc. Ucieka mi olej z silnika (renault megane kombi 140tys
przebiegu od momentu naprawy po zerwaniu paska rozrządu 1,6benzyna) i w
warsztacie zaproponowali nalanie do oleju środka zmiękczającego uszczelki w
silniku, żeby w ten sposób zmniejszyć uciekanie oleju. Co myślicie szanowni
znawcy tematu samochodowego? Moja wiedza o budowie i działaniu silnika nie
jest najwyższych lotów ....
Z góry dziękuję



2 Data: Lipiec 28 2007 15:06:55
Temat: Re: pytanie dotyczące silnika
Autor: Hatson 


Cześć.
Możecie mi pomóc. Ucieka mi olej z silnika (renault megane kombi 140tys
przebiegu od momentu naprawy po zerwaniu paska rozrządu 1,6benzyna) i w
warsztacie zaproponowali nalanie do oleju środka zmiękczającego uszczelki
w
silniku, żeby w ten sposób zmniejszyć uciekanie oleju. Co myślicie
szanowni
znawcy tematu samochodowego? Moja wiedza o budowie i działaniu silnika nie
jest najwyższych lotów ....
Z góry dziękuję

Zajebisty warsztat bo inaczej tego nie moge nazwac. Zamiast szukac przyczyny
wycieku i go usunac, to proponuja lac jakies swinstwa do silnika. Zmien
warsztat !   Skad leci ten olej ??

Pawel

3 Data: Lipiec 29 2007 08:34:50
Temat: Re: pytanie dotyczące silnika
Autor: maciejwi 

żebym wiedział - po prostu muszę dolać litr na 1000km
Użytkownik "Hatson"  napisał w wiadomości


> Cześć.
> Możecie mi pomóc. Ucieka mi olej z silnika (renault megane kombi 140tys
> przebiegu od momentu naprawy po zerwaniu paska rozrządu 1,6benzyna) i w
> warsztacie zaproponowali nalanie do oleju środka zmiękczającego
uszczelki
> w
> silniku, żeby w ten sposób zmniejszyć uciekanie oleju. Co myślicie
> szanowni
> znawcy tematu samochodowego? Moja wiedza o budowie i działaniu silnika
nie
> jest najwyższych lotów ....
> Z góry dziękuję
>
Zajebisty warsztat bo inaczej tego nie moge nazwac. Zamiast szukac
przyczyny
wycieku i go usunac, to proponuja lac jakies swinstwa do silnika. Zmien
warsztat !   Skad leci ten olej ??

Pawel



4 Data: Lipiec 29 2007 10:30:24
Temat: Re: pytanie dotyczące silnika
Autor: Hatson 


żebym wiedział - po prostu muszę dolać litr na 1000km

No zacznij od sprawdzenia, czy wogole ten olej faktycznie gdzies wycieka na
zewnatrz. Sprawdz, czy nie ma oleju w plynie chlodniczym, co by oznaczalo
uszczelke pod glowica i wtedy jak najszybciej to wymienic. Jezeli faktycznie
wali gdzies na zewnatrz, to popatrz mniej wiecej, gdzie to leci. Zobacz, czy
sucho jest dookola pokrywy zaworow, pozniej, dookola uszczelki glowicy.
Jezeli tam jest sucho, a silnik zapluty jest pod spodem i z tylu, to
najprawdopodobniej, masz do wymiany tylny uszczelniacz silnika, co jest dosc
czesta awaria.
Wymiana jest dosc skomplikowana i robota jest praktycznie identyczna, jak
przy wymianie sprzegla. Jesli wiec, sprzeglo masz juz nieciekawe, to
proponuje zrobic to za jednym razem.
Nie lej do silnika zadnych uszczelniaczy, czy zmiekczaczy uszczelek. To sa
preparaty, ostatecznego zastosowania w awaryjnych sytuacjach.

Pawel

5 Data: Lipiec 29 2007 10:36:31
Temat: Re: pytanie dotyczące silnika
Autor: maciejwi 

dzięki :-)
wydaje mi się jednak, że z zewnątrz silnik jest suchy - a olej zaczął brać
od remontu po pęknięciu pasku rozrządu - wcześniej nie brał ani ani a teraz
dolewam i dolewam - wszystko działa bez zarzutu silniczek chodzi cacy tylko
ten cholerny olej ale na 90% nie wycieka na zewnątrz - cały problem tylko w
tym, że cozakład naprawczy to inna koncepcja i nikt nie wie co właściwie
zrobić - i nikt nie ręczy, że po naprawie przestanie brać
może coś podpowiesz?
ale naprawdę dzięki za za zainteresowanie
Użytkownik "Hatson"  napisał w wiadomości


> żebym wiedział - po prostu muszę dolać litr na 1000km

No zacznij od sprawdzenia, czy wogole ten olej faktycznie gdzies wycieka
na
zewnatrz. Sprawdz, czy nie ma oleju w plynie chlodniczym, co by oznaczalo
uszczelke pod glowica i wtedy jak najszybciej to wymienic. Jezeli
faktycznie
wali gdzies na zewnatrz, to popatrz mniej wiecej, gdzie to leci. Zobacz,
czy
sucho jest dookola pokrywy zaworow, pozniej, dookola uszczelki glowicy.
Jezeli tam jest sucho, a silnik zapluty jest pod spodem i z tylu, to
najprawdopodobniej, masz do wymiany tylny uszczelniacz silnika, co jest
dosc
czesta awaria.
Wymiana jest dosc skomplikowana i robota jest praktycznie identyczna, jak
przy wymianie sprzegla. Jesli wiec, sprzeglo masz juz nieciekawe, to
proponuje zrobic to za jednym razem.
Nie lej do silnika zadnych uszczelniaczy, czy zmiekczaczy uszczelek. To sa
preparaty, ostatecznego zastosowania w awaryjnych sytuacjach.

Pawel



6 Data: Lipiec 29 2007 11:35:31
Temat: Re: pytanie dotyczące silnika
Autor: Hatson 


ten cholerny olej ale na 90% nie wycieka na zewnątrz - cały problem tylko
w
tym, że cozakład naprawczy to inna koncepcja i nikt nie wie co właściwie
zrobić - i nikt nie ręczy, że po naprawie przestanie brać
może coś podpowiesz?
ale naprawdę dzięki za za zainteresowanie

No jak mowisz, ze nie wycieka, to musi go wiec palic. Jakby dostawal sie do
plynu w takich ilosiach, to tez pewnie bys juz zauwazyl.
Proponuje zapytac fachowcow.
Dodaj sobie do czytnika serwer:  news.triger.com.pl  i tam bedziesz mial   2
grupy o renaultach. Jedna z nich, to "renotech". Napewno czegos sie tam
dowiesz.

Pozdro
Pawel

7 Data: Lipiec 29 2007 12:53:06
Temat: [OT] Re: pytanie dotyczące silnika
Autor: Grejon 

maciejwi pisze:

[ciach]

Mała prośba - odpisuj pod spodem i przycinaj cytaty.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

pytanie dotyczące silnika



Grupy dyskusyjne