Grupy dyskusyjne   »   pytanie -fiat 126p

pytanie -fiat 126p



1 Data: Listopad 08 2006 08:34:58
Temat: pytanie -fiat 126p
Autor: kawaa ze śląska  

witam mam nastepujacy problem moja kobieta od jakiegos czasu przemieszcza sie
za pomoca fiata 126p :) i problem jest takowy ciezko zapala na zimnym silniku
trzeba bardzo dlugo krecic a filtr wymieniony swiece wymienione ssanie otwiera
sie do konca jaki moze byc problem ?? moze rozregulowany gazior ?? ale znow
jakie sa wytyczne do regulacji ?? pewnie ktos z was jezdzil maluchem wiec
pytam pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Listopad 08 2006 09:41:49
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: falco 


Użytkownik "kawaa ze śląska " napisał

pewnie ktos z was jezdzil maluchem wiec
pytam pozdrawiam

H!
Malczak jest bardzo wraźliwy na wilgoć a co za tym idzie często należy
sprawdzać/wymieniać kable, może to, to...?

P.S. Fajnie było gdy przygoda za kółkiem zaczynała się właśnie od Malczaka,
zresztą kupionego przez rodziców jeszcze na (dosłownie ostatnie) przedpłaty
z salooonu. ;)

--
(Po)zdrówka!falco

2599456 empestudio.com garbiarnia.com
....carpeDiemAreszta...

3 Data: Listopad 08 2006 10:48:44
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: Grzesiowy 

Mój brat na malucha mial taki patent...
przed gaźnikiem zamontował filtr paliwa i zawsze po powrocie do domu sciągał
z niego paliwo gruszką do, przepraszam za wyraz.. lewatywy :), zabierał ze
sobą do domu i rano wstrzykiwał przewodem paliwowym do gaznika ciepłe
paliwo. Maluzer palił od kopa.

Nie ma gwarancji ze pomoże i w Twoim przypadku ale patent sprawdził sie też
w moim garbie.

pozdrawiam
Grzesiowy

4 Data: Listopad 08 2006 12:15:04
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: BROD@CZ 

kawaa ze śląska  wrote:

witam mam nastepujacy problem moja kobieta od jakiegos czasu przemieszcza
sie za pomoca fiata 126p :) i problem jest takowy ciezko zapala na zimnym
silniku trzeba bardzo dlugo krecic a filtr wymieniony swiece wymienione
ssanie otwiera sie do konca jaki moze byc problem ?? moze rozregulowany
gazior ?? ale znow jakie sa wytyczne do regulacji ?? pewnie ktos z was
jezdzil maluchem wiec pytam pozdrawiam


Sprawdz luzy zaworowe. Ssacy 0.2mm wydechowy 0.25mm. Wiekszość problemow z
zaplonem kaszla wynika z podpartych zaworow. Przejezdzilem tym wynalazkiem
pol miliona kiolometrow...

--
BROD@CZ

5 Data: Listopad 08 2006 15:12:58
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: lukasz 


problem jest takowy ciezko zapala na zimnym
silniku trzeba bardzo dlugo krecic a filtr wymieniony swiece wymienione
ssanie otwiera sie do konca jaki moze byc problem ?? moze rozregulowany
gazior ?? ale znow jakie sa wytyczne do regulacji ?? pewnie ktos z was
jezdzil maluchem wiec pytam pozdrawiam

Sprawdz luzy zaworowe. Ssacy 0.2mm wydechowy 0.25mm. Wiekszość problemow z
zaplonem kaszla wynika z podpartych zaworow. Przejezdzilem tym wynalazkiem
pol miliona kiolometrow...

Mam identyczny porblem tyle ze z garbusem. I problem sie poglebil po wyregulowaniu zaplonu i zaworow. Przedtem trzeba bylo krecic ok 20s. Treaz jak odpali to od razu, jesli nie to mozna krecic do rozladowania akumulatora i nic. Co to moze jeszcze byc? garbus na gazie jest.

Łukasz
--

6 Data: Listopad 09 2006 07:50:04
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: Marek 

Mam identyczny porblem tyle ze z garbusem. I problem sie poglebil po
wyregulowaniu zaplonu i zaworow. Przedtem trzeba bylo krecic ok 20s. Treaz
jak odpali to od razu, jesli nie to mozna krecic do rozladowania
akumulatora i nic. Co to moze jeszcze byc? garbus na gazie jest.

Odpalasz go oczywiście na paliwie nie na gazie?
Pozdrowienia
     Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

7 Data: Listopad 09 2006 07:06:53
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: lukasz 


Odpalasz go oczywiście na paliwie nie na gazie?

oczywiscie na gazie. nie mam baku na razie ;). ale przedtem na benzynie bylo jeszcze gozej. odpalal na gazie raz dwa. Lukasz
--

8 Data: Listopad 09 2006 10:27:12
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: Marek 

oczywiscie na gazie. nie mam baku na razie ;). ale przedtem na benzynie
bylo jeszcze gozej. odpalal na gazie raz dwa.

Jeżeli od razu na gazie to w chłodne dni to może być problem. Jak już
jeździsz trochę na gazie,to parownik musi być mocno zesniedziały? Jak masz
ustawiony zapłon? Tak jak na bęzynie czy lekko wyprzedzony?

--
Pozdrowienia
     Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

9 Data: Listopad 09 2006 10:33:42
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: lukasz 


Jeżeli od razu na gazie to w chłodne dni to może być problem. Jak już
jeździsz trochę na gazie,to parownik musi być mocno zesniedziały? Jak masz
ustawiony zapłon? Tak jak na bęzynie czy lekko wyprzedzony?

chyba tak jak firma kazala. wyprzedzic trzeba? to pomoze?
co ciekawe z tym odpalaniem jest tak ze rano odpala, ale po pracy od 3 dni nie chce odpalic mimo ze popoludniu jest cieplej. Kreci i kreci i nic. Moze siwece? kable zaplonowe? Gdy sie go pchnie to juz po kawalku drogi odpala. Łukasz
--

10 Data: Listopad 09 2006 13:32:09
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: Marek 

chyba tak jak firma kazala. wyprzedzic trzeba? to pomoze?
co ciekawe z tym odpalaniem jest tak ze rano odpala, ale po pracy od 3 dni
nie chce odpalic mimo ze popoludniu jest cieplej. Kreci i kreci i nic.
Moze siwece? kable zaplonowe? Gdy sie go pchnie to juz po kawalku drogi
odpala.
Masz racje od tego powinieneś zacząć bo jak jeździł na paliwie to nie
znaczy, że pojedzie na gazie. Poza tym sprawdź filtr LPG (jak masz) i
parownik, czy nie ma tam syfu. Świece i kabelki też warto przejżeć.
Na gazie zapłon powinien być wyprzedzony. W samochodach gaźnikowych jest to
zwykle kompromis, pomiędzy bęzyną a gazem. Na gazie można przyśpieszyć
zapłon dużo więcej (wieksza liczba oktanowa gazu), ale wtedy byłby problem z
spalaniem detonacyjnym na paliwie. Ale Ciebie ten problem nie dotyczy więc
spróbuj wyprzedzić zapłon o 3 lub 4 st. Dla Fiata 125p to było 2 st. A dla
garba nie wiem.

--
Pozdrowienia
     Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

11 Data: Listopad 09 2006 13:05:25
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: lukasz 


Masz racje od tego powinieneś zacząć bo jak jeździł na paliwie to nie
znaczy, że pojedzie na gazie. Poza tym sprawdź filtr LPG (jak masz) i
parownik, czy nie ma tam syfu. Świece i kabelki też warto przejżeć.
Na gazie zapłon powinien być wyprzedzony. W samochodach gaźnikowych jest to
zwykle kompromis, pomiędzy bęzyną a gazem. Na gazie można przyśpieszyć
zapłon dużo więcej (wieksza liczba oktanowa gazu), ale wtedy byłby problem z
spalaniem detonacyjnym na paliwie. Ale Ciebie ten problem nie dotyczy więc
spróbuj wyprzedzić zapłon o 3 lub 4 st. Dla Fiata 125p to było 2 st. A dla
garba nie wiem.

tak dla pewnosci: wyprzedzenie to okrecenie aparatu w lewo?


Łukasz

--

12 Data: Listopad 09 2006 14:54:35
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: Marek 



tak dla pewnosci: wyprzedzenie to okrecenie aparatu w lewo?

Tak. Spróbuj i sprawdź resztę.
--
Pozdrowienia
     Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

13 Data: Listopad 09 2006 15:33:30
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: Lukasz 


tak dla pewności: wyprzedzenie to okręcenie aparatu w lewo?

Tak. Spróbuj i sprawdź resztę.

dałem nieco w lewo ale nie pomogło. jedynie pod koniec kręcenia tak nieco w filtr powietrza "pluje"? czy za daleko okręciłem? jaki byłby objaw? Łukasz
--

14 Data: Listopad 10 2006 12:43:50
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: Marek 


dałem nieco w lewo ale nie pomogło. jedynie pod koniec kręcenia tak nieco
w filtr powietrza "pluje"? czy za daleko okręciłem? jaki byłby objaw?

Tak dla ścisłości to ile ten zapłonm wyprzedziłeś? Miało byś 3-4 st. no
kole. Jak za mocno wyprzedzisz to efekt taki będzie z strzelaniem w filtr
powietrza lub w tłumik przy opuźnionym. Ale zanim weźmiesz się za zapłon to
sprawdź świece, kable, zawory już ustawiałeś. Lewego powietrza nigdzie nie
berze? Filtry sprawdziłeś, parownik czysty?

--
Pozdrowienia
     Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

15 Data: Listopad 10 2006 12:29:42
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: lukasz 


Tak dla ścisłości to ile ten zapłonem wyprzedziłeś? Miało byś 3-4 st. no
kole. Jak za mocno wyprzedzisz to efekt taki będzie z strzelaniem w filtr
powietrza lub w tłumik przy opuźnionym. Ale zanim weźmiesz się za zapłon to
sprawdź świece, kable, zawory już ustawiałeś. Lewego powietrza nigdzie nie
berze? Filtry sprawdziłeś, parownik czysty?

dziś mi już nawet z rana nie odpalił :( kręciłem i kręciłem i nic. zaszronił się reduktor i tyle. dziś wieczorem podłączę  bak i będę próbował odpalać na benzynie. Już zamówiłem świece, kopułkę i kable. zobaczymy.

Łukasz
--

16 Data: Listopad 10 2006 14:39:59
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: Marek 

dziś mi już nawet z rana nie odpalił :( kręciłem i kręciłem i nic.
zaszronił się reduktor i tyle. dziś wieczorem podłączę  bak i będę
próbował odpalać na benzynie. Już zamówiłem świece, kopułkę i kable.
zobaczymy.

Tak jak pisałem wcześniej. Odpalanie od razu na gazie i to w takiej temp.
jak teraz to duży problem i przeważnie się kończy zaszronieniem parownika i
wtedy zapomnij o jeździe. Podłącz benzyne i problemy sie skończą.

--
Pozdrowienia
     Marek
VW Type-1 1300 1.6 '69

17 Data: Listopad 10 2006 14:57:03
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: BROD@CZ 

Marek wrote:

dziś mi już nawet z rana nie odpalił :( kręciłem i kręciłem i nic.
zaszronił się reduktor i tyle. dziś wieczorem podłączę  bak i będę
próbował odpalać na benzynie. Już zamówiłem świece, kopułkę i kable.
zobaczymy.

Tak jak pisałem wcześniej. Odpalanie od razu na gazie i to w takiej temp.
jak teraz to duży problem i przeważnie się kończy zaszronieniem parownika
i wtedy zapomnij o jeździe. Podłącz benzyne i problemy sie skończą.


Nie zaobserwowalem narazie problemow z odpalaniem garba na gazie, a robie to
codziennie... Odpalalem na gazie nawet przy -6stC i nie bylo problemow...
--
BROD@CZ

18 Data: Listopad 10 2006 19:47:36
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: Marek 

Nie zaobserwowalem narazie problemow z odpalaniem garba na gazie, a robie to
codziennie... Odpalalem na gazie nawet przy -6stC i nie bylo problemow...
--
BROD@CZ
Dlatego pisałem, żeby na początek sprawdził co jest z układem zapłonowym i
parownikiem. Ale problemy z odpalaniem w niskich temperaturach na gazie zależą
też od sposobu ogrzewania parownika. Jeżeli to spaliny to -6stC się da. Ale
raczej bym nie polecał. Wymontowałem ostanio instalację LPG z poloneza (jedno
punktowy wtrysk). Przełączanie z benzyny na gaz po przekroczeniu 2000obr/min.
Czyli praktycznie bez nagrzania cieczy. Wygląda starsznie. Cały ześniedziały.
Wygląda na 10 lat, a mam 3 lata. Ale nadal działa bez zarzutów :-).
   

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

19 Data: Listopad 11 2006 18:31:52
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: Lukasz 


Tak jak pisałem wcześniej. Odpalanie od razu na gazie i to w takiej temp.
jak teraz to duży problem i przeważnie się kończy zaszronieniem parownika i
wtedy zapomnij o jeździe. Podłącz benzyne i problemy sie skończą.

niestety problemy sie zaczely. a bylo  tak:
mimo deszczu i wiatru podpialem bak. wymienialem tez siwece na nowe - co dziwne stare byly luzne. mozna bylo je niemal bez oporow odkrecic. z trudem odpalilem na gazie i pojechalem zatankowac benzyny. w drodze powrotnej przepalilem go na benzynie - strasznie z poczatku szarpal, ale pozniej bylo juz w miare ok. dla testow go zgazilem i po chwili probowalem odpalic na benzynie. i nic. przelaczylem na gaz i po dlugim kreceniu jakos zalapal. przejechalem sie jeszcze z 2km na benzynie i znowu zgasilem. probowalem zapalic i na benzynie i na gazie i nic. rozruszni zaczal wydawac dziwne dzwieki i zamilkl. obawiam sie ze juz na wieki. wykrece rozrusznik i dam do elektromechanika. moze go jeszcze odratuje.

Lukasz
--

20 Data: Listopad 13 2006 09:27:28
Temat: Re: pytanie -fiat 126p
Autor: Marek 

dziwne stare byly luzne. mozna bylo je niemal bez oporow odkrecic. z
trudem odpalilem na gazie i pojechalem zatankowac benzyny. w drodze
powrotnej przepalilem go na benzynie - strasznie z poczatku szarpal, ale

Osobiście radzę, poprosić o pomoc jakiegoś znajomego mechanika garbisiarza,
który pomoże Ci wyregulowac silnik.
Widzę, że masz sporo przy nim do zrobienia więc na początek zrób żeby na
paliwie dobrze palił. Gaz ma większe wymagania.Oczywiście zakładam, że znasz
zasady odpalania garbusowego silnika w zimę. Z zapłonem wróć na stare
ustawienia, bo skoro źle pali na paliwie do za mocno wyprzedziłeś. Miało być
3-4st na kole nie na aparacie zapłonowym. Automatyczne ssanie też masz już
przestawione na zimę? Jak wyglądały świece po wykręceniu?

pytanie -fiat 126p



Grupy dyskusyjne