pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR
1 | Data: Lipiec 28 2016 10:50:39 |
Temat: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | |
Autor: twistedme | Mam na ulicy sÄ…siada TIRowca. Raz na kilka dni przyje¿d¿a takim ciÄ…gnikiem z przyczepÄ… i stawia nieopodal mojego domu. Generalnie mi nie przeszkadza, ka¿dy ma jakÄ…Å› robotÄ™ i z czegoÅ› musi ¿yć, ale dzisiaj mnie ju¿ trochÄ™ wkur(*&³. 2 |
Data: Lipiec 28 2016 11:31:24 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | U¿ytkownik "twistedme" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Nigdy nie je¼dzi³em "TIRem", wiÄ™c siÄ™ nie znam. Czy tam siÄ™ coÅ› musi nagrzać, nape³nić, napompować, ¿e potrzebna jest taka rozgrzewka? Nie mo¿na odpalić i odjechać jak autem osobowym? Troche musi. Np napompowac zbiornik sprezonego powietrza, do hamulcow, do poduszek zawieszenia itp. Ale podejrzewam, ze to minuta, czy dwie, a w sprawnym cisnienie nie powinno spadac na parkingu. Rozgrzanie silnika wydluza jego prace do remontu, a klima tez musi troche pochodzic, zanim w kabinie zrobi sie przyjemnie - ale to nie w nocy. Czy to raczej z bezmyÅ›lnoÅ›ci? I z nieznajomosci przepisow, wszak nie wolno. J. 3 |
Data: Lipiec 28 2016 11:38:54 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Shrek | On 28.07.2016 11:31, J.F. wrote: Czy to raczej z bezmyÅ›lnoÅ›ci? Wolno czy nie wolno, jak trzeba to nic nie poradzisz. Ja mam np moto z ga¼nikiem i w ch³odne dni po prostu powinieneÅ› go na ssaniu potrzymać z minutÄ™ zanim odjedziesz. Ale poniewa¿ mam normalny wydech i nie robiÄ™ tego w nocy, a ludzie sÄ… raczej przychylnie nastawieni do starych klasycznych motocykli, to problemu raczej nie ma (sÄ…siedzi czasem zagadujÄ… i raczej ciep³o siÄ™ do "zabytka" odnoszÄ…;) Jak siÄ™ chcÄ™ dogadać, to zwykle idzie sobie nadmiernie ¿ycia nie utrudniać nawzajem. Shrek. 4 |
Data: Lipiec 30 2016 18:56:51 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Iguan_007 | On Thursday, July 28, 2016 at 7:38:51 PM UTC+10, Shrek wrote: Wolno czy nie wolno, jak trzeba to nic nie poradzisz. Ja mam np moto z Dlaczego? Ja motocykle z gaznikem i bez traktuje tak samo - zapalam i odjezdzam. W tym z gaznikem za kilkaset metrow wylacze ssanie i tyle. Co za roznica dla silnika czy (spokojnie) jade czy tluke sie sasiadom pod oknem? Pozdrawiam, Iguan -- Tu i tam: https://picasaweb.google.com/iguan007 5 |
Data: Lipiec 31 2016 07:58:54 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Shrek | On 31.07.2016 03:56, Iguan_007 wrote: On Thursday, July 28, 2016 at 7:38:51 PM UTC+10, Shrek wrote: U mnie dzwignia od ssania dzia³a zerojedynkowo. Próbowa³em naprawić - nie idzie. Z tym spokojnie te¿ ró¿nie bywa - wyjazd mam z kiepskÄ… widocznoÅ›ciÄ…, bo ludziku poarkujÄ… gdzie nie wolno, wiÄ™c chcia³bym miec pewnoæ, ze nie zgaÅ›nie jak ju¿ wystawiÄ™ siÄ™ na jezdniÄ™. Shrek. 6 |
Data: Lipiec 28 2016 15:23:41 | Temat: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Przemyslaw P. | 15min to i tak sÄ…siad kulturalny :). 7 |
Data: Lipiec 29 2016 13:01:53 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: MichaÅ‚ Jankowski | W dniu 29.07.2016 00:23, Przemyslaw P. pisze: i spalanie jest te¿ sporo wy¿sze, ni¿ przy temperaturze roboczej A "na stojÄ…co" to nic nie pali? MJ 8 |
Data: Lipiec 29 2016 13:45:20 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Micha³ Jankowski" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup W dniu 29.07.2016 00:23, Przemyslaw P. pisze: i spalanie jest te¿ sporo wy¿sze, ni¿ przy temperaturze roboczejA "na stojÄ…co" to nic nie pali? Mozliwe, ze bardzo malo. Zimny benzyniak z automatycznym ssaniem w gazniku strasznie duzo bral, i tam IMO rozgrzewanie mogloby pomoc. Ale elektronicznych diesli to chyba w znacznie mniejszym stopniu dotyczy. J. 9 |
Data: Lipiec 29 2016 05:56:57 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Przemyslaw P. | Bez obciÄ…¿enia? Sporo mniej. Nawet jakby jecha³ pusty, to do przemieszczania jest kilkanaÅ›cie ton, zimny silnik, olej w mostach i skrzyni - wszystko to daje du¿e opory, co zwiÄ™ksza zauwa¿alnie spalanie. Przez pó³ godziny spali mo¿e 2-3l paliwa, a jadÄ…c od razu na zimnym silniku mo¿e spalić i 10l wiÄ™cej. Ekonomia i wygoda - auto nagrzane lub sch³odzone, przy okazji mo¿e zdÄ…¿y rozmoÅ›cić siÄ™ w kabinie, ustawić navi itp :) 10 |
Data: Lipiec 29 2016 16:37:03 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Pawel "O'Pajak" |
olej w mostach i skrzyni Od stania w miejscu raczej sie nie nagrzeje za bardzo. Do rozgrzewania silnika to sa grzalki. Jesli potrzebuje 15 min zeby "nabic" powietrze, to dow. rejestracyjny powinien wyladowac w wydz. komunikacji. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać ma³Ä… szkodliwoæ spo³ecznÄ…? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mro¿ek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 11 |
Data: Lipiec 29 2016 09:30:32 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Przemyslaw P. | A czy ja napisa³em, ¿e grzeje mosty na postoju? WiÄ™kszoæ kierowców ciÄ™¿arówek tak robi, nie tylko w starych, zdezelowanych autach i ma to swoje uzasadnienie. 12 |
Data: Lipiec 29 2016 11:47:07 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** twistedme pisze tak: Mam na ulicy s±siada TIRowca. Raz na kilka dni przyje¿d¿a takim Zamieñ siê ze mn± ;) Biore TIRa a oddaje ch. na motórze o 4oo rano. https://youtu.be/CegZDTWhaos?t=18s -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 13 |
Data: Sierpien 05 2016 15:46:32 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: | On Fri, 29 Jul 2016 11:47:07 +0200, PiteR wrote: Zamieñ siê ze mn± ;) Biore TIRa a oddaje ch. na motórze o 4oo rano. To ja w zamian dam skuterzystê z chiñskim pierdzikiem, który chyba na dok³adkê dziurawy t³umik. Wyje¼d¿a od 22:00, wraca o 6.00. Raz ju¿ mu zwraca³em uwagê, pomg³o na jaki¶ czas. Teraz chyba skoñczy siê na spuszczeniu powietrza z kó³. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 14 |
Data: Sierpien 05 2016 17:36:47 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: re |
Zamieñ siê ze mn± ;) Biore TIRa a oddaje ch. na motórze o 4oo rano. To ja w zamian dam skuterzystê z chiñskim pierdzikiem, który chyba na dok³adkê dziurawy t³umik. Wyje¼d¿a od 22:00, wraca o 6.00. Raz ju¿ mu zwraca³em uwagê, pomg³o na jaki¶ czas. Teraz chyba skoñczy siê na spuszczeniu powietrza z kó³. -- - Chcesz komu¶ spu¶ciæ powietrze z kó³ ? To Ty zwyk³y wpierdol powiniene¶ dostaæ :-) 15 |
Data: Sierpien 06 2016 11:34:04 | Temat: Re: Spuszczenie powietrza. | Autor: re |
================= Chcesz komu¶ spu¶ciæ powietrze z kó³ ? To Ty zwyk³y wpierdol powiniene¶ dostaæ :-) Spuszczenie powietrza przewaznie rozja¶nia umys³ uci±¿liwemu osobnikowi. -- - No tak, odkrywa, ¿e móg³by komu¶ spu¶ciæ wpierdol. 16 |
Data: Sierpien 06 2016 16:40:09 | Temat: Re: Spuszczenie powietrza. | Autor: Tadek | U¿ytkownik "re" napisa³ w wiadomo¶ci U¿ytkownik "Tadek"================ No tak, odkrywa, ¿e móg³by komu¶ spu¶ciæ wpierdol. Zaczyna zastanawiaæ siê za jakie grzechy go to spotka³o. 17 |
Data: Lipiec 29 2016 18:51:06 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Cavallino | W dniu 28.07.2016 o 10:50, twistedme pisze: Mam na ulicy sÄ…siada TIRowca. Raz na kilka dni przyje¿d¿a takim Niestety tak. Dopóki nie napompujesz ciÅ›nienia, hamulce nie puszczÄ…. Inna sprawa to legalnoæ parkowania z³omu w którym trwa to kilkanaÅ›cie minut w strefie mieszkalnej. 18 |
Data: Lipiec 29 2016 19:17:16 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: twistedme | W dniu 2016-07-29 o 18:51, Cavallino pisze: W dniu 28.07.2016 o 10:50, twistedme pisze:Dzisiaj mieliÅ›my pobudkÄ™ o 6... Szykuje mi siÄ™ powa¿niejsza rozmowa, a kiedyÅ› ju¿ mia³em z nimi scysjÄ™, bo jak nie mieliÅ›my jeszcze bramy to dzieciaki wypuÅ›ci³y psa i narobi³ u nich na podwórku. Mieli wielkie pretensje. Przeprosi³em i powiedzia³em, ¿e posprzÄ…tam, to ¿e ju¿ nie trzeba, powiedzia³em, ¿e te¿ nie majÄ… p³otu, wiÄ™c w sumie mo¿e to jakiÅ› inny pies narobi³, skoro nie widzieli. Raczej sÄ… pewni, ¿e to mój, bo widzieli w pobli¿u... Od tamtej pory mamy raczej ch³odne stosunki. NajÅ›mieszniejsze jest to, ¿e droga szutrowa z dziurami i 2 lata temu zapoczÄ…tkowali akcjÄ™ zbierania podpisów i szli do gminy, ¿eby naprawiali, a teraz sam tym TIRem rozje¿d¿a najbardziej... SÄ…siedzi... 19 |
Data: Lipiec 29 2016 11:34:27 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Zenek Kapelinder | Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do osobowego ogromne kola. Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego. Gum pewno tez nie pali jak rusza. 20 |
Data: Lipiec 29 2016 20:51:42 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: twistedme | W dniu 2016-07-29 o 20:34, Zenek Kapelinder pisze: Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do osobowego ogromne kola. Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego. Gum pewno tez nie pali jak rusza. No niby racja. Ale... Moja ulica jest w "C" i jest ni¿ej w stosunku do g³ównej asfaltowej, mo¿e to przypadek, ale odkÄ…d zaczÄ…³ je¼dzić tym tirem, to asfalt na krawÄ™dzi tej g³ównej ulicy jest mocno pokruszony i porobi³y siÄ™ du¿e dziury na odcinku do 2-3 metrów w dó³ od asfaltu (piach umocniony niby jakimiÅ› kamykami). On nie je¼dzi samym ciÄ…gnikiem, przewa¿nie z takÄ… pe³nowymiarowÄ… przyczepÄ…. Wyprosi³em w gminie, ¿eby po³o¿yli asfalt na odcinku 5 metrów od g³ównej ulicy. MajÄ… na dniach robić te zjazdy. Jak to zepsuje, to mu gmina nie daruje i mo¿e uda mi siÄ™ nie być bezpoÅ›redniÄ… stronÄ… sporu, bo jak wiadomo z sÄ…siadami lepiej nie zadzierać :) 21 |
Data: Lipiec 30 2016 00:52:08 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do Osobowe ma w oponach 2-2.5 at, a taki ciagnik ? Ze 6 chyba ... Gum pewno tez nie pali jak rusza. 500 koni pod pedalem, lekki - moze jednak pali ? :-) J. 22 |
Data: Lipiec 29 2016 17:22:12 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Zenek Kapelinder | A w kolach samolotu pasazerskiego jest z 15 atmosfer i co z tego wynika. Tak samo niz jak to ze napisales ze jest w ciezarowce 6..... . albo te 500 koni i palenie opon. Pewno sie da ale kierowcy ciagnikow siodlowych sa chyba madrzejsi od Ciebie i nie widzialem zeby dla zabawy gumy na gruntowej drodze pod wlasnym domem palili. Ciagle glupio sie usmiechasz. To wrodzone czy nabyte. Sorki ze Cie tak potraktowalem ale od pewnego czasu momentami piszesz jak bys mial wypadek i masz metalowa plytke w glowie. 23 |
Data: Lipiec 30 2016 11:31:23 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | Dnia Fri, 29 Jul 2016 17:22:12 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder A w kolach samolotu pasazerskiego jest z 15 atmosfer i co z tego Ze nacisk jednostkowy, na ktory sie powolywales, wynosi 15kG/cm^2. I ze stosownie do tego trzeba zaprojektowac pas ... choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej istotnych - nacisk na kolo/os sie bardziej liczy. Tak samo niz jak to ze napisales ze jest w ciezarowce https://www.youtube.com/watch?v=pAlh18riD3A https://www.youtube.com/watch?v=HNHncZKGCkI https://www.youtube.com/watch?v=JjuMxv_YpWo Wszystkim da sie bawic, a jak wiadomo - size matters :-) Tylko jedni dostaja pochwaly, https://www.youtube.com/watch?v=R6bQkQWVoYI https://www.youtube.com/watch?v=NUXvRYpXimE https://www.youtube.com/watch?v=UMHfXmhvZJM a inni nagany: https://www.youtube.com/watch?v=MSkIRRCVnYU https://www.youtube.com/watch?v=y-4c73-yhiM .... jak ich kierownik zobaczy J. P.S. https://www.youtube.com/watch?v=6rsspjpgh7k 24 |
Data: Lipiec 30 2016 13:40:42 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 30 Jul 2016 11:31:23 +0200, J.F. napisa³(a): choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej Chyba zale¿y na co. Dla podbudowy drogi to nacisk, ale dla samej mieszanki asfaltowej ¿eby siê w niej koleiny nie robi³y, to pewnie jednak ci¶nienie. A jak jest to most, to masa ca³o¶ci. 25 |
Data: Lipiec 30 2016 21:38:36 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 30.07.2016 o 13:40, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sat, 30 Jul 2016 11:31:23 +0200, J.F. napisa³(a): Nie zale¿y na co:) Przytoczone wczeÅ›niej ciÅ›nienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy 15kG/cm^2 na WEWNĘTRZNÄ„ STRONĘ OPONY. I tylko tyle, proste? :) Nie ma to ¿adnego zwiÄ…zku z naciskiem na jezdniÄ™ i robienie kolein etc. ani na most. W moim rowerze mam ciÅ›nienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm. I co z tego wynika? NIC:) -- Wiesiaczek (dziÅ› z DC) "Ja pijÄ™ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ… ogórki i gdy ich nie ma" ® 26 |
Data: Lipiec 30 2016 23:03:31 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisa³(a): W dniu 30.07.2016 o 13:40, Tomasz Pyra pisze: No nie a¿ takie proste. Tam gdzie zewnêtrzna strona opony siê ugiê³a, czyli zosta³a ¶ci¶niêta od spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panuj±ce wewnatrz ci¶nienie, tam nacisk równy jest dok³adnie ci¶nieniu panuj±cemu wewn±trz. Inaczej pojazd albo odfruwa, albo w³a¶nie siê zapada pod ziemie. Nie ma to ¿adnego zwi±zku z naciskiem na jezdniê i robienie kolein etc. Ma zwi±zek 1:1. Ko³o na które naciska 200kgf, napompowane ci¶nieniem 2kg/cm^2, rozp³aszczy siê na powierzchni 100cm^2 i na ka¿dy z tych centymetrów bêdzie naciskaæ 2kg/cm^2. Oczywi¶cie w pewnym niewielkim uproszczeniu wynikaj±cym ze sztywno¶ci samej gumy, ale zasada dok³adnie ta. W moim rowerze mam ci¶nienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm. To ¿e quad rozk³ada swój ciê¿ar na znacznie wiêkszej powierzchni. 27 |
Data: Sierpien 07 2016 10:04:43 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisa³(a): He he he :D Czyli jak dopompujÄ™ opony to most mo¿e nie wytrzymać? :D Dobre! -- Wiesiaczek (dziÅ› z podkarpackiej wsi) "Ja pijÄ™ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ… ogórki i gdy ich nie ma" ® 28 |
Data: Sierpien 07 2016 11:53:14 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | Dnia Sun, 7 Aug 2016 10:04:43 +0200, Wiesiaczek napisa³(a): W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze: Nacisk jednostkowy, czyli cisnienie. Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, ale o tym czy na rogrzanym asfalcie odcisk opony bedzie, to juz raczej mocno zwiazane ... J. 29 |
Data: Sierpien 07 2016 17:45:06 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze: Dnia Sun, 7 Aug 2016 10:04:43 +0200, Wiesiaczek napisa³(a): Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk ko³a na jezdniÄ™ a ciÅ›nienie to chyba ciÅ›nienie w oponie? Wtedy jedno z drugim ma bardzo ma³o wspólnego. Howk! Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, Kolega Pyra twierdzi inaczej :) A i co do nagrzanego asfaltu to mo¿e być tylko bardzo s³abiutko zwiÄ…zane. -- Wiesiaczek (dziÅ› z podkarpackiej wsi) "Ja pijÄ™ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ… ogórki i gdy ich nie ma" ® 30 |
Data: Sierpien 08 2016 11:00:52 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Shrek | On 07.08.2016 17:45, Wiesiaczek wrote: He he he :D Pewex robisz i mieszasz ró¿ne systemy walutowe;) Nacisk jednostkowy jest równy ciÅ›nieniu w oponach - ciÅ›nienie to si³a/powierzechniÄ™, czyli dok³adnie nacisk jednostkowy (te¿ si³a na powierzchniÄ™). Z trzeciej zasady dynamiki wynika, ¿e si³a z jakÄ… opona dzia³a na asfalt musi być równa si³Ä… jaka dzia³a z wewnÄ™trznej strony opony, czyli w przeliczeniu na powierzchniÄ™ w³aÅ›nie ciÅ›nieniu. Chyba ¿e samochód zaczyna unosić siÄ™ w powietrzu;) To o czym myÅ›lisz to ca³kowity nacisk, w oderwaniu od powierzchni. Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, I kolega Pyra ma racjÄ™;) A i co do nagrzanego asfaltu to mo¿e być tylko bardzo s³abiutko zwiÄ…zane. 31 |
Data: Sierpien 08 2016 11:02:41 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Wiesiaczek" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze: Nie ma to ¿adnego zwiÄ…zku z naciskiem na jezdniÄ™ i robienie kolein etc.Ma zwiÄ…zek 1:1. Zaraz zaraz... Nacisk jednostkowy to chyba chodzi o nacisk ko³a na jezdniÄ™ a ciÅ›nienie to chyba ciÅ›nienie w oponie? Nacisk jednostkowy, czyli nacisk na jednostke powierzchni. Innymi slowy - cisnienie, wywarte przez opone/pojazd na grunt. Wtedy jedno z drugim ma bardzo ma³o wspólnego. Howk!A jednak bardzo duzo. Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, Kolega Pyra twierdzi inaczej :) Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych obcasow. Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie. Koleiny jednak od tego nie powstaja. A na drodze powinien byc mniej plynacy asfalt, a w zasadzie masa asfaltowa - wiecej w niej kamieni niz asfaltu powinno byc. J. 32 |
Data: Sierpien 08 2016 15:42:01 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: re |
Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, Kolega Pyra twierdzi inaczej :) Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych obcasow. Ale pod takim obcasem moze byc i 30 at, wiec nie dziwne, ze plynie. Koleiny jednak od tego nie powstaja. -- - No jak to nie ? Powierzchnia rozchodzi siÄ™ na wszystkie strony a zag³Ä™bia tylko w linii. 33 |
Data: Sierpien 09 2016 11:38:16 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | Dnia Mon, 8 Aug 2016 15:42:01 +0200, re napisa³(a): U¿ytkownik "J.F." Powierzchnia sie rozchodzi, a podloze nie. Ale moze i racja jakby tam milion kobiet przeszlo, to kto wie jakby to wygladalo. J. 34 |
Data: Sierpien 08 2016 17:12:53 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze: U¿ytkownik "Wiesiaczek" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup CóÅ› ci siÄ™ synku popierdoli³o... Howk! Wróć do tego wÄ…tku z ciÅ›nieniem. Wtedy jedno z drugim ma bardzo ma³o wspólnego. Howk!A jednak bardzo duzo. Gówno, a to ju¿ jest du¿o :D Z naciskiem na most nie ma nic wspolnego, z koleinami chyba niewiele, Popierdoli³y Ci siÄ™ jednostki i tyle. Walnij sobie piwko i przejrzysz na oczy:) P.S. A jakie ciÅ›nienie panuje w "kobiecych obcasach"? :D -- Wiesiaczek (dziÅ› z DC) "Ja pijÄ™ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ… ogórki i gdy ich nie ma" ® 35 |
Data: Sierpien 09 2016 11:35:06 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | Dnia Mon, 8 Aug 2016 17:12:53 +0200, Wiesiaczek napisa³(a): W dniu 08.08.2016 o 11:02, J.F. pisze: Proponuje google, albo poradnik mechanika, czy budowlanca. Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych Policz sobie. J. 36 |
Data: Sierpien 09 2016 11:47:12 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 09.08.2016 o 11:35, J.F. pisze: Dnia Mon, 8 Aug 2016 17:12:53 +0200, Wiesiaczek napisa³(a): Czyli co? Wyszed³eÅ› na idiotÄ™ i nie wiesz jak wybrnąć? :) Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych Czyli co? Wyszed³eÅ› na idiotÄ™ i nie wiesz jak wybrnąć? :) -- Wiesiaczek (dziÅ› z DC) "Ja pijÄ™ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ… ogórki i gdy ich nie ma" ® 37 |
Data: Sierpien 09 2016 16:50:28 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze: Na idiotÄ™ wyszed³ pytajÄ…cy o ciÅ›nienie w obcasach.Powiem tak - widac czasem w asfalcie zaglebienia wielkosci kobiecych No chyba ¿e to ja jeszcze nie spotka³em nadmuchiwanych obcasów. A ty spotka³eÅ› ¿e o nie pytasz ? Pozdrawiam 38 |
Data: Sierpien 09 2016 14:53:06 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze:na asfalcie le¿y sobie dwa szeÅ›ciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg wewnÄ…trz jednego jest gaz pod ciÅ›nieniem 1atm w drugim 100 atm który wywiera wiÄ™kszy nacisk na asfalt? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 39 |
Data: Sierpien 09 2016 21:27:10 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | Dnia Tue, 9 Aug 2016 14:53:06 -0000 (UTC), masti napisa³(a): RadoslawF wrote: Pytanie bylo o nacisk jednostkowy ! Szescian powiadasz .. to bardzo mozliwe, ze sprawa wyglada tak, jak w oponie :-) J. 40 |
Data: Sierpien 09 2016 19:39:44 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: masti | J.F. wrote: Dnia Tue, 9 Aug 2016 14:53:06 -0000 (UTC), masti napisa³(a): to która kostka wywiera wiÄ™kszy nacisk jednostkowy? i przy jakim ciÅ›nieniu w oponie spowodujÄ™ zawalenie mostu? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 41 |
Data: Sierpien 09 2016 22:01:19 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | Dnia Tue, 9 Aug 2016 19:39:44 -0000 (UTC), masti napisa³(a): J.F. wrote: Jestem sklonny sie zalozyc, ze ta, w srodku ktorej jest 100 at. Ale Ty dostarczasz kostke :-) J. 42 |
Data: Sierpien 09 2016 21:03:05 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: masti | J.F. wrote: Dnia Tue, 9 Aug 2016 19:39:44 -0000 (UTC), masti napisa³(a):a jak tam z rowerem? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 43 |
Data: Sierpien 09 2016 22:51:18 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Shrek | On 09.08.2016 16:53, masti wrote: na asfalcie le¿y sobie dwa szeÅ›ciany 1m x 1m x 1m o masie 100kg Sztywna ta kostka? Shrek 44 |
Data: Sierpien 10 2016 00:38:14 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | Dnia Tue, 9 Aug 2016 22:51:18 +0200, Shrek napisa³(a): On 09.08.2016 16:53, masti wrote: Przy takich parametrach ? Na pewno nie :-) J. 45 |
Data: Sierpien 10 2016 07:08:47 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Shrek | On 10.08.2016 00:38, J.F. wrote: Dnia Tue, 9 Aug 2016 22:51:18 +0200, Shrek napisa³(a): To nie róbmy pewexu i nie mieszajmy tego z oponami:P Shrek 46 |
Data: Sierpien 09 2016 20:41:30 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 09.08.2016 o 16:50, RadoslawF pisze: W dniu 2016-08-09 o 11:47, Wiesiaczek pisze: Jest was tu podobnych debili wiÄ™cej? Dawno tu nie zaglÄ…da³em i widzÄ™, ¿e chyba wiÄ™kszoæ tutejszych dyskutantów ma IQ na poziomie numeru obuwia. -- Wiesiaczek (dziÅ› z DC) "Ja pijÄ™ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ… ogórki i gdy ich nie ma" ® 47 |
Data: Sierpien 10 2016 13:08:49 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze: Ty zdaje siÄ™ masz mniejszy ni¿ numer obuwia.Na idiotÄ™ wyszed³ pytajÄ…cy o ciÅ›nienie w obcasach.Popierdoli³y Ci siÄ™ jednostki i tyle. To sÄ… gdzieÅ› te nadmuchiwane obcasy czy twoje IQ jest faktycznie mniejsze od twojego numeru buta ? Pozdrawiam- 48 |
Data: Sierpien 10 2016 19:01:30 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze: W dniu 2016-08-09 o 20:41, Wiesiaczek pisze: Wiesz... id¼ gdzieÅ› na stronÄ™ i siÄ™ odlej, bo Ci sadzi na ³epetynÄ™. -- Wiesiaczek (dziÅ› z DC) "Ja pijÄ™ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ… ogórki i gdy ich nie ma" ® 49 |
Data: Sierpien 11 2016 17:43:00 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-08-10 o 19:01, Wiesiaczek pisze: W dniu 10.08.2016 o 13:08, RadoslawF pisze:Od czytania twoich bredni faktycznie mo¿e rozsadzić. To mo¿e na wszelki wypadek ich nie publikuj, a jak ju¿ musisz pisać to pisz w pamiÄ™tniku i pod poduszkÄ™. Pozdrawiam 50 |
Data: Sierpien 11 2016 17:38:43 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: masti | RadoslawF wrote: W dniu 2016-08-10 o 19:01, Wiesiaczek pisze:mówisz, ¿e jak zmiejszÄ™ ciÅ›nienie w oponach to bÄ™dÄ™ móg³ wiÄ™cej za³adować? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 51 |
Data: Sierpien 11 2016 20:06:42 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Shrek | On 11.08.2016 19:38, masti wrote: mówisz, ¿e jak zmiejszÄ™ ciÅ›nienie w oponach to bÄ™dÄ™ móg³ wiÄ™cej Masti - przestaÅ„ mylisz, albo udajesz, ¿e mylisz nacisk na powierzchniÄ™ od nacisku ca³kowitego. Nacisk ca³kowity zale¿y od masy (a w zasadzie ciÄ™¿aru, ale ograniczmy siÄ™ do naszej planety), nacisk na powierzchniÄ™ od ciÅ›nienia. Wystarczy sobie porównać jednostki i widać co jest co. Shrek 52 |
Data: Sierpien 11 2016 19:23:41 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: masti | Shrek wrote: On 11.08.2016 19:38, masti wrote:to nie ja mylÄ™. przeczytaj wÄ™tek -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 53 |
Data: Sierpien 11 2016 21:50:46 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Shrek | On 11.08.2016 21:23, masti wrote: Shrek wrote: A gdzie konkretnie, bo d³ugi jest? Shrek 54 |
Data: Sierpien 11 2016 19:59:21 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: masti | Shrek wrote: On 11.08.2016 21:23, masti wrote:a choćby tu: Tam gdzie zewnÄ™trzna strona opony siÄ™ ugiÄ™³a, czyli zosta³a Å›ciÅ›niÄ™ta odNieprawda. Prawda - "je¿eli cia³o A dzia³a na cia³o B z si³Ä… F, to cia³o B dzia³a -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 55 |
Data: Sierpien 11 2016 23:34:17 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Shrek | On 11.08.2016 21:59, masti wrote: a choćby tu: I gdzie tu masz nieprawdÄ™? Shrek 56 |
Data: Sierpien 12 2016 01:22:07 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 11 Aug 2016 23:34:17 +0200, Shrek napisa³(a): On 11.08.2016 21:59, masti wrote: To siê nie uda :) Kogo w szkole nie nauczyli i nie chce zrozumieæ, ten nie zrozumie. Najdziwniejsze, ¿e jeszcze nikt nie przybieg³ tu z rzeczywistymi wynikami badañ styku opony z jezdni±, gdzie istotnie to takie dok³adnie 1:1 nie jest (co jednak w ¿aden sposób nie neguje zasadno¶ci pewnych uproszczeñ dla ilustracji zasady), bo: a) naciêcia bie¿nika (i to niejednorodne na szeroko¶ci opony) b) grubo¶æ i sztywno¶æ czo³a opony która powoduje nierównomierny nacisk jednostkowy wywierany na nawierzchnie przez powieczhnie styku. c) sztywno¶æ boków opony Ju¿ nie mówi±c o ró¿nych dynamicznych zjawiskach zwi±zanych z ruchem obrotowym ko³a. 57 |
Data: Sierpien 12 2016 16:31:26 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | Dnia Fri, 12 Aug 2016 01:22:07 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a): Najdziwniejsze, ¿e jeszcze nikt nie przybieg³ tu z rzeczywistymi wynikami Za duzo roboty. Wiesiaczek niech zmierzy :-) Chyba, ze uproszczona metoda, to moze sie skusze :-) J. 58 |
Data: Sierpien 12 2016 07:35:06 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: masti | Shrek wrote: On 11.08.2016 21:59, masti wrote:to przeczytaj od poczÄ…tku. Bo wyjÄ™liÅ›cie sobie kawa³ek i udajecie, ¿e wiecie. To jak tam z tym rowerem? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 59 |
Data: Sierpien 12 2016 09:39:04 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Shrek | On 12.08.2016 09:35, masti wrote: to przeczytaj od poczÄ…tku. Bo wyjÄ™liÅ›cie sobie kawa³ek i udajecie, ¿eTam gdzie zewnÄ™trzna strona opony siÄ™ ugiÄ™³a, czyli zosta³a Å›ciÅ›niÄ™ta odNieprawda. No przeczyta³em twojego posta od poczÄ…tku. Gdzie tam nieprawda? To jak tam z tym rowerem? Nijak. Nijak ma siÄ™ to do tematu. Za ewantualne zawalenie siÄ™ mostu odpowiada³by nacisk ca³kowity (równy ciÄ™¿arowi) a nie na jednostkÄ™ powierzchni równy ciÅ›nieniu w oponach. Czego nie rozumiesz konkretnie? Shrek 60 |
Data: Sierpien 12 2016 08:45:17 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: masti | Shrek wrote: On 12.08.2016 09:35, masti wrote: twoierdzisz, ¿e opona jest sztywna i nacisk z pod³o¿a przenosi na górÄ™ opony? To jak tam z tym rowerem? ja rozumiem. ty udajesz, ¿e nie. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 61 |
Data: Sierpien 12 2016 11:59:20 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Shrek | On 12.08.2016 10:45, masti wrote: Shrek wrote: WrÄ™cz przeciwnie - twierdzÄ™, ¿e jest elastyczna (w uproszczeniu doskonale eleastyczna i opona jako taka nie przenosi ¿adnych obciÄ…¿eÅ„), a skoro tak, to coiÅ› ten nacisk musi przenosić - tadam ciÅ›nienie. A wiÄ™c nacisk w punkcie styku opony jest równy cisnieniu w oponie. I teraz to co wa¿ne - punkt styku to tak naprawde nie punkt a obszar i ma swojÄ… powierzchniÄ™. I w³aÅ›nie nacisk na powierzchniÄ™ jest równy ciÅ›nieniu - majÄ… nawet te same jednostki. Shrek 62 |
Data: Sierpien 10 2016 00:24:15 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 7 Aug 2016 17:45:06 +0200, Wiesiaczek napisa³(a): W dniu 07.08.2016 o 11:53, J.F. pisze: Przed dalsz± dyskusj± zapoznaj siê proszê z pojêciami takimi jak ci¶nienie, si³a, masa itp. Bo tak widzê ¿e dla Ciebie to czarna magia i pojêcia zamienne. Za moich czasów to by³ podrêcznik do fizyki oko³o 5-6 klasy szko³y podstawowej - ³adnie bêdzie opisane. Pewnie mo¿na te¿ w Wikipedii, ale tam ju¿ nie bedzie tak prosto jak w podrêczniku. Nim nie bêdziesz zna³ znaczenia tych s³ów to sobie naprawdê nie podyskutujesz. 63 |
Data: Sierpien 09 2016 20:11:10 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Zenek Kapelinder | Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac. 64 |
Data: Sierpien 10 2016 23:18:00 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisa³(a): Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac. Jako¶ nie jestem przekonany :) 65 |
Data: Sierpien 10 2016 22:25:31 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: masti | Tomasz Pyra wrote: Dnia Tue, 9 Aug 2016 20:11:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisa³(a): dopompuj sobie ko³a tak ze dwa razy wiÄ™cej i pojed¼ na wagÄ™. powiedz o ile wzrós³ nacisk -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 66 |
Data: Sierpien 11 2016 00:59:35 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisa³(a): Tomasz Pyra wrote: Mylisz siê bardzo - waga mierzy si³ê która na ni± dzia³a pojazd, a ta zalezna jest wy³±cznie od masy pojazdu. Dopompowuj±c ko³a zmienia siê natomiast nacisk jednostkowy, czyli si³a z któr± opona dzia³a na dan± powierzchniê. Dwa razy wy¿sze ci¶nienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku opony z pod³o¿em (zak³adaj±c ¿e jest twarde), czyli dwa razy wy¿szy nacisk jednostkowy. Mam nadzieje ¿e teraz jest to ju¿ dla Ciebie jasne :) 67 |
Data: Sierpien 11 2016 06:35:57 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 11.08.2016 o 00:59, Tomasz Pyra pisze: Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisa³(a): Zapomnia³eÅ›, ¿e pisa³eÅ› o moÅ›cie, na który ma wp³yw ciÅ›nienie w oponach? :) Tu masz odpowiedni fragment: ">>> Nie ma to ¿adnego zwiÄ…zku z naciskiem na jezdniÄ™ i robienie kolein etc. >> ani na most. > > Ma zwiÄ…zek 1:1. He he he :D Czyli jak dopompujÄ™ opony to most mo¿e nie wytrzymać? :D Dobre!" Pomijam tu powy¿sze bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zale¿nych od ciÅ›nienia w oponie. -- Wiesiaczek (dziÅ› z DC) "Ja pijÄ™ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ… ogórki i gdy ich nie ma" ® 68 |
Data: Sierpien 11 2016 10:12:12 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 11 Aug 2016 06:35:57 +0200, Wiesiaczek napisa³(a): He he he :D Nale¿y czytaæ dalej, ze zrozumieniem... Ja wiem ¿e niepedagogicznie w kolejnym zdaniu (które tu wyci±³e¶) pojawi³y sie niezrozumia³e "zaklêcia" z podrêcznika do fizyki z 6-tej klasy podstawówki i przesta³e¶ czytac, ale tam by³o wyja¶nione wszystko czego nie rozumiesz. Pomijam tu powy¿sze bzdury o "powierzchniach styku" liniowo zale¿nych od O tym akurat mówi elementarna fizyka, wynika wprost z prawa Pascala, ale tam ju¿ jest wiele trudnych s³ów... Pierwsze to "p³yn" :) 69 |
Data: Sierpien 11 2016 17:35:45 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 11.08.2016 o 10:12, Tomasz Pyra pisze: Dnia Thu, 11 Aug 2016 06:35:57 +0200, Wiesiaczek napisa³(a): Id¼ ju¿ id¼, i przestaÅ„ pierdolić g³upoty, bo niczego ciekawego nie masz do powiedzenia a i ja mam lepsze rzeczy do roboty ni¿ czytanie twoich wypocin. Erudyta siÄ™ kurwa trafi³ :) -- Wiesiaczek (dziÅ› z DC) "Ja pijÄ™ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ… ogórki i gdy ich nie ma" ® 70 |
Data: Sierpien 11 2016 14:25:17 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: masti | Tomasz Pyra wrote: Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:25:31 -0000 (UTC), masti napisa³(a): przed chwilÄ… twierdzi³eÅ›, ¿e zale¿y od ciÅ›nienia w oponach. To jak? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 71 |
Data: Sierpien 11 2016 08:17:09 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: WS | On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote: przed chwilÄ… twierdzi³eÅ›, ¿e zale¿y od ciÅ›nienia w oponach. e... bo to sa dwie rozne wielkosci: masa, ciezar... a nacisk, cisnienie wezmy konkretny przyklad: kolo napompowane 2 bar (~ 2kG/cm2) obciazone 1T waga pokaze 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt 2 bar, czyli powierzchnia styku tego kola 1000/2=500cm2, np 20cm szerokosci opony, czyli styk na dlugosci 500/20=25cm (taka dosc mocno ugieta) teraz pompujemy do 4 bar waga dalej poraze dalej 1000kg, cisnienie wywierane na asfalt (wzrosnie 2x) 4 bar, zmieni sie pow. styku na 1000/4=250cm2, czyli styk na dlugosci 250/20=12.5cm im wieksze cisnienie tym mniejsza pow styku (zreszta to chyba widac, ze im twardze kolo to mniej sie deformuje), a tym samym asfalt ma wieksza szanse na ugiecie, zniszczenie ... WS 72 |
Data: Sierpien 11 2016 17:37:58 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: masti | WS wrote: On Thursday, August 11, 2016 at 4:25:18 PM UTC+2, masti wrote: to przypomnÄ™ wÄ…tek Nie ma to ¿adnego zwiÄ…zku z naciskiem na jezdniÄ™ i robienie kolein etc. I powtórze pytanie. przy jakim ciÅ›nieniu w oponach roweru zawalÄ™ most? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett 73 |
Data: Sierpien 11 2016 17:51:10 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-08-11 o 00:59, Tomasz Pyra pisze: Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na okreÅ›lona powierzchniÄ™.Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac. A jak dopompuje ko³o w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem nie zmniejszy siÄ™ automagicznie a¿ dwa razy. Mo¿e siÄ™ zwiÄ™kszyć jeÅ›li spuszczÄ™ powietrze poni¿ej zaleceÅ„ producenta pojazdu. Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia siÄ™ powierzchnia styku opony z pod³o¿em to wyÅ›cigowe dragstery, ale tam opona zmienia kszta³t z powodu si³y odÅ›rodkowej a nie zmiany ciÅ›nienia. Pozdrawiam 74 |
Data: Sierpien 11 2016 18:34:38 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: re |
Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na okreÅ›lona powierzchniÄ™.Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac. -- - Nacisk jednostkowy to nacisk na wybranÄ… jednostkÄ™ powierzchni. O ile ca³y nacisk w ogóle nie zale¿y od ciÅ›nienia w oponie o tyle jednostkowy zale¿y bo zmienia siÄ™ powierzchnia. A jak dopompuje ko³o w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem nie zmniejszy siÄ™ automagicznie a¿ dwa razy. -- - Zale¿y ile dopompujesz i czy powsta³e ciÅ›nienie wytrzyma opona. Mo¿e siÄ™ zwiÄ™kszyć jeÅ›li spuszczÄ™ powietrze poni¿ej zaleceÅ„ producenta pojazdu. -- - Nie, zmniejsza siÄ™ zawsze bo jest kwestiÄ… udzia³u jaki ma masa samochodu do nacisku wywo³anego ciÅ›nieniem w oponie. Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia siÄ™ powierzchnia styku opony z pod³o¿em to wyÅ›cigowe dragstery, ale tam opona zmienia kszta³t z powodu si³y odÅ›rodkowej a nie zmiany ciÅ›nienia. -- - Aha 75 |
Data: Sierpien 07 2016 17:47:56 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Wiesiaczek | W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisa³(a):.... Nieprawda. -- Wiesiaczek (dziÅ› z podkarpackiej wsi) "Ja pijÄ™ tylko przy dwóch okazjach: Gdy sÄ… ogórki i gdy ich nie ma" ® 76 |
Data: Sierpien 08 2016 10:50:18 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Wiesiaczek" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup W dniu 30.07.2016 o 23:03, Tomasz Pyra pisze: ....Przytoczone wczeÅ›niej ciÅ›nienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy Nieprawda. Nieprawda, ze dokladnie, prawda, ze mniej wiecej. No chyba, ze masz jakies opony z serii p-zero - wtedy bardziej niz wiecej ... J. 77 |
Data: Sierpien 08 2016 11:03:00 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Shrek | On 07.08.2016 17:47, Wiesiaczek wrote: Tam gdzie zewnÄ™trzna strona opony siÄ™ ugiÄ™³a, czyli zosta³a Å›ciÅ›niÄ™ta od... Prawda - "je¿eli cia³o A dzia³a na cia³o B z si³Ä… F, to cia³o B dzia³a na cia³o A z tÄ… samÄ… si³Ä… F" czy jakoÅ› tak. Tak przynajmniej twierdzi³ Newton i jak na razie siÄ™ sprawdza;) Shrek 78 |
Data: Lipiec 31 2016 22:12:37 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: J.F. | Dnia Sat, 30 Jul 2016 21:38:36 +0200, Wiesiaczek napisa³(a): Przytoczone wcze¶niej ci¶nienie 15 atm. daje nacisk jednostkowy Opona dosc wiotka, wiec i droge cisnienie dziala podobne. W moim rowerze mam ci¶nienie 4 atm. a w moim quadzie jest 0,3 atm. Czy takie nic ... roznica powinna byc i z zewnatrz mierzalna. J. 79 |
Data: Lipiec 30 2016 06:16:47 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Zenek Kapelinder | To jednak metalowa plytka. Dobrze wiedziec na przyszlosc. 80 |
Data: Lipiec 30 2016 06:23:58 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: Cavallino | W dniu 30.07.2016 o 00:52, J.F. pisze: Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder Pierdzielenie bez ³adu i sk³adu - jak to u drobia zazwyczaj. Zobacz jakie ma w stosunku do Pierdzielenie bez ³adu i sk³adu - jak to u drobia zazwyczaj. Jakie¶ dane na ten temat?
A ju¿ na pewno wyrywa pod³o¿e metrami przy ka¿dym skrêcie, zw³aszcza z przyczep±/naczep±. 81 |
Data: Lipiec 30 2016 11:15:15 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisa³(a): Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego. Mo¿e niezgodnie z intuicj±, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli ci¶nienie wywierane na nawierzchnie) zale¿y tylko od ci¶nienia w oponach, a niezale¿ny jest od masy. Dlatego ci±gnik siod³owy który ma w oponach kilka razy wy¿sze ci¶nienie, te¿ dzia³a na nawierzchnie kilka razy wy¿szym ci¶nieniem. 82 |
Data: Lipiec 30 2016 11:53:45 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: cef | W dniu 2016-07-30 o 11:15, Tomasz Pyra pisze: Mo¿e niezgodnie z intuicjÄ…, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli Ciekawe uproszczenie :-) A ciÅ›nienie w oponach jest te¿ niezale¿ne od masy? 83 |
Data: Lipiec 31 2016 19:16:40 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello cef, Mo¿e niezgodnie z intuicjÄ…, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyliCiekawe uproszczenie :-) Czysta fizyka. To siÄ™ nazywa prawo Pascala. KiedyÅ› uczyli w podstawówkach, teraz wolÄ… uczyć religii. A ciÅ›nienie w oponach jest te¿ niezale¿ne od masy? Jest zale¿ne ale w mniejszym stopniu ni¿ byÅ› przypuszcza³. ObciÄ…¿ajÄ…c oponÄ™ mocnej powodujesz jej wiÄ™ksze ugiÄ™cie - powierzchnia styku zwiÄ™ksza siÄ™ znacznie szybciej ni¿ maleje objÄ™toæ powietrza. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 84 |
Data: Lipiec 31 2016 00:01:38 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: __Maciek | Sat, 30 Jul 2016 11:15:15 +0200 Tomasz Pyra Mo¿e niezgodnie z intuicj±, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli Jako¶ nie wierzê. Przejed¼ sobie po stopie samym ko³em od samochodu, a potem tym samym ko³em, ale z do³±czonym samochodem... :-) 85 |
Data: Lipiec 31 2016 10:17:50 | Temat: Re: pytanie o ci±gnik siod³owy TIR | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 31 Jul 2016 00:01:38 +0200, __Maciek napisa³(a): Sat, 30 Jul 2016 11:15:15 +0200 Tomasz Pyra Ci¶nienie to jedno, a nacisk to drugie. Opona z samochodem i bez samochodu, tak samo bêdzie na Twoj± stopê dzia³aæ ci¶nieniem 2kg/cm^2, tylko ta z samochodem na powierzchni 100cm^2, a ta bez samochodu na powierzchni 5cm^2. Natomiast si³a nacisku (a to w takim wypadku czujesz) bêdzie badzo ró¿na bo jedna bêdize dzia³aæ si³± 200kgf, a druga 10kgf. Ci¶nienie "boli" dopiero jak jest bardzo du¿e, dlatego jak Ci kto¶ nadepnie na nogê elastyczn± podeszw± to nie bêdzie tak ¼le jak by to by³ obcas od szpilek. Tu nacisk bêdzie ten sam, ale obcasem roz³o¿ony na znacznie mniejszej powierzchni (czyli ci¶nienie bêdzie wy¿sze). 86 |
Data: Lipiec 30 2016 14:04:22 | Temat: Re: pytanie o ciÄ…gnik siod³owy TIR | Autor: giecik | W dniu 2016-07-28 o 10:50, twistedme pisze: Mam na ulicy sÄ…siada TIRowca. Raz na kilka dni przyje¿d¿a takim Nie wiem jaki to ciÄ…gnik ale jeÅ›li w miarÄ™ Å›wierzy to raczej ubytek ciÅ›nienia nie bÄ™dzie tak du¿y ¿eby go pompować 15 minut. Ja obstawiam, ¿e jest to przyzwyczajenie kierowcy. Najpierw odpala silnik a potem dopiero idzie sprawdzić Å›wiat³a, opony, rozmieÅ›cić siÄ™ w kabinie i dopiero rusza ( tak ¿eby silnik pochodzi³ bez obciÄ…zenia i troszkÄ™ olej siÄ™ rozgrza³ po silniku). Pogadaj z sÄ…siadem bo mo¿e nie zdaje sobie poprostu sprawy, ¿e tak nim ha³asuje. JeÅ›li bÄ™dzie wiedzia³, ¿e takim zachowaniem wkurwia sÄ…siadów to poprostu wsiÄ…dzie i powolutku pojedzie bez zbÄ™dnego warczenia :) |