pytanie o turbo (TDCi)
1 | Data: Lipiec 08 2008 10:30:39 |
Temat: pytanie o turbo (TDCi) | |
Autor: P.H. | Czy silniki z turbo nie lubią długiej monotonnej jazdy (ford tak pisze w swoich manualach ale nie wiem czy motywuje to skrzynią biegów czy turbiną - fakt że np. po godzinnej jeździe autostradą bez zmiany biegu pierwsze wciśnięcie sprzęgła wymaga zauważalnie większej siły, ale jaki wpływa monotonna jazda ma na turbinę?) ? 2 |
Data: Lipiec 08 2008 10:44:26 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Kuba (aka cita) | P.H. wrote: Czy silniki z turbo nie lubią długiej monotonnej jazdy (ford tak Nawet jesli coś w tym jest .. to długa monotonna jazda w polskich warunkach jest absolutnie nieosiągalna, bo nie chodzi tu o godzine jazdy (bo to żadna monotonia) a o powiedzmy 10 godzin jazdy... Poza tym osobiście uważam, ze to jakaś przestroga na wyrost, coś jak ostrzezenia na amerykańskich produktach typu - na żelazku - nie prasować na ciele człowieka. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 3 |
Data: Lipiec 08 2008 10:59:57 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: qnick | Kuba (aka cita) pisze: Poza tym osobiście uważam, ze to jakaś przestroga na wyrost, coś jak ostrzezenia na amerykańskich produktach typu - na żelazku - nie prasować na ciele człowieka. Mnie też szkolili że turbina nie lubi zbyt długich podróży na jednakowych obrotach zwłaszcza tych wysokich a było to na szkoleniu o silnikach pewnego koncernu (kilku marek) także coś w tym musi być. Powiedzieli, że jak się jedzie takim motorem z turbinką to dobrze jest zmieniać warunki pracy silnika co jakiś czas a mianowicie np. jak gnasz 180 km/h jakiś czas a potem wskazanie jest ograniczenie na jakiś czas do 150 km/h i z powrotem do prędkości podróżnej czyli 180 km/h i tak na zmiane raz tak raz tak, bo jak nie to paru godz. jazdy z jednakową prędkością turbina może ale nie musi powiedzieć do użytkownika papa a wtedy przeważnie laweta tylko już zostaje. Pozdrawiam 4 |
Data: Lipiec 12 2008 12:25:26 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: MarcinJM | qnick pisze: Kuba (aka cita) pisze: A jak to uzasadniano? bo na razie jest to zestaw jakis idiotyzmow. Nie bardzo rozumiem, jaka jest roznica dla turbiny, czy kreci sie non stop 1 godzine, czy 20 godzin. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 5 |
Data: Lipiec 08 2008 11:05:10 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: komar | Kuba (aka cita) pisze: P.H. wrote: TDI też nie lubia autostradowej jazdy i da się to zauwazyć już po godzinie jak się go ostro ciśnie. 6 |
Data: Lipiec 08 2008 11:10:31 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Kuba (aka cita) | komar wrote: TDI też nie lubia autostradowej jazdy i da się to zauwazyć już po no ale nie mówilis,my o cisnięciu tylko o jeździe. Ile to razy jechalem z francji sam lub z kimś na zmiane i praktycznie przejeżdzaliśmy odcinki 1000km bez większych zmian prędkości (oscylowała na poziomie 120-140). Nigdy nic sie nie stało i nie sądze, zeby jakikolwiek koncern mógł sobie pozwolic na to, zeby mogło sie coś w takich warunkach stac. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 7 |
Data: Lipiec 08 2008 11:15:33 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Mikolaj Rydzewski | Kuba (aka cita) wrote: przejeżdzaliśmy odcinki 1000km bez większych zmian prędkości (oscylowała na poziomie 120-140). Przestrgoa tyczy sie raczej tych co to lubia jak im obrotomierz na czerwone wchodzi... 8 |
Data: Lipiec 08 2008 11:19:06 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Kuba (aka cita) | Mikolaj Rydzewski wrote: Kuba (aka cita) wrote: ale to zmienia postać rzeczy i to diametralnie. IMO każdy samochód, nawet wolnossący bedzie sie źle czuł w takich warunkach.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 9 |
Data: Lipiec 08 2008 11:20:14 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Kuba (aka cita) | no i zapomnialem dodać, ze moja teoria z tym,z e te przestrogi są na wyrost dla tych, co to zawsze znajdą sposób,z eby zrobic sobie/komuś/czemuś krzywde (vide - amerykańskie instrukcje obsługi) 10 |
Data: Lipiec 08 2008 11:22:17 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: qnick | Mikolaj Rydzewski pisze:
Dokładnie przy normalnych prędkościach nic sie nie powinno dziać aczkolwiek wiadomo lich nie śpi :) 11 |
Data: Lipiec 08 2008 11:24:52 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Kuba (aka cita) | qnick wrote: Mikolaj Rydzewski pisze: licho to potrafi coś zepsuć w garażu, albo paliwo spóścic. Dwa razy w życiu zdazyło mi sie przez nieuwage dojechać do domu, zaparkować auto na podwórku i rano nie odpalić z braku paliwa (mozliwość spuszczenia paliwa w nocy przez osoby trzecie - pomijając licho - wykluczona) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 12 |
Data: Lipiec 08 2008 11:26:56 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Mikolaj Rydzewski | Kuba (aka cita) wrote: Dwa razy w życiu zdazyło mi sie przez nieuwage dojechać do domu, Tzn gdzie chciales jechac skoro przez nieuwage pod dom trafiles? ;-) zaparkować auto na podwórku i rano nie odpalić z braku paliwa (mozliwość spuszczenia paliwa w nocy przez osoby trzecie - pomijając licho - wykluczona) A auto stalo pochylone? 13 |
Data: Lipiec 08 2008 11:32:27 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Kuba (aka cita) | Mikolaj Rydzewski wrote: Kuba (aka cita) wrote: busted ;)
nie, po prostu tak jest, ze mialem pecha. Nie ma tu co dorabiać filizofii - szczęscie/pech że akurat tam dojechalem i tyle. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 14 |
Data: Lipiec 08 2008 12:40:25 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Smook | Kuba \(aka cita\) pisze: Ile to razy jechalem Bez jaj. Sikaliście przez okna nie wstając z foteli? :) Pozdrawiam -- Smook 15 |
Data: Lipiec 08 2008 15:26:37 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Kuba (aka cita) | Smook wrote: Kuba \(aka cita\) pisze: ja tam nie wiem jak Twoje jaja, ale zapewniam Cie, ze moje są w porządku. Pęcherz też mam ok i wytrzymać 10 godzin w samochodzie nie jest żadnym wyczynem. ps. nie znaczy to, ze zawsze i wszędzie bierzemy podróż na raz, bo czesto po prostu sytuacja tego nie wymaga, poza tym, baardzo rzadki zdarza sie nam jechać czyms, co potrafi tyle przejechąc bez tankowania :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 16 |
Data: Lipiec 08 2008 16:06:01 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: V-Tec | Kuba (aka cita) pisze: Smook wrote: łał, gratuluję hm... wytrzymałości? tylko po co? nawet jak jadę sam w trasę, to i tak co ~3-4h staję rozprostować kości, dać odpocząć oczom, coś zjeść. -- Pozdr, W. 17 |
Data: Lipiec 08 2008 23:21:33 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: hovat |
łał, gratuluję hm... wytrzymałości? tylko po co? po co ? jak sie wraca do domu to czlowiekowi zazwyczaj sie spieszy ja jak jade z londynu do domku w pl to zawsze lece ile fabryka dala i na ile warunki na drodze pozwalaja, jak wracam do angli to juz spokojniutko, zawsze wyjezdzam wczesniej i sie nie spiesze, ostatnio jak pod korek zatankowalem w swiecku to nastepna porcje ropy dopiero w londynie kupilem, zazwyczaj robie jeden 0,5 h postój gdzies w niemczech a nastepnie na autostradzie poznanskiej nastepne 0,5h pozdrawiam 18 |
Data: Lipiec 08 2008 22:12:57 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: hovat |
Bez jaj. Sikaliście przez okna nie wstając z foteli? :) a co masz zapalenie pecherza laguna 2 1,9 dci start dunkierka (francja) 6.00 1 postój kolo berlina do toalety i zatankowac ok.10 minut swiecko (polska) 13.50 jeden kierowca, samochód kombiak zaladowany predkosci w niemczech momentami do 230 km/h 19 |
Data: Lipiec 08 2008 23:28:22 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Boombastic | predkosci w niemczech momentami do 230 km/h To co to była za laguna że leciała 230 km/h? 20 |
Data: Lipiec 08 2008 23:15:14 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: hovat |
To co to była za laguna że leciała 230 km/h? dziwne pytania zadajesz , jak astra 2 kombi 1,4 benzyna poleci 200, to laguna 2 1,9 dci nie poleci 230, gdybym jej nie sprzedal to chetnie bym ci filmik nagral 120 x 1,66 = 199 140 x 1,66 = 232 km/h laguna x 1.66 bo licznik mam w milach 21 |
Data: Lipiec 09 2008 01:44:36 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *hovat* napisał: To co to była za laguna że leciała 230 km/h? Astra II z silnikiem 1.4 nie poleci 200. Krzysiek Kiełczewski 22 |
Data: Lipiec 12 2008 16:00:08 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: J.F. | On Wed, 09 Jul 2008 09:12:34 +0200, Noel wrote: Użytkownik hovat napisał: 140 mil to 224km/h, licznik mogl o te 20km/h zawyzyc i wychodzi nam calkiem rozsdane 205 .. Podobnie astra - 120mph to 192km/h, rzeczywistej np 180 - i to jest calkiem rozsadnie na 90KM .. A np vectry mialy dobra aerodynamike i byly dosc szybkie jak na moc silnika. J. 23 |
Data: Lipiec 08 2008 11:07:16 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: komar | P.H. pisze: Jak poznać że turbina kończy swój żywot? ;-))) to zalezy w jaki sposób i co padnie :) osobiście widziałem jak w Octavii siadła turbina i zaczęła pompować olej do silnika :) ciekawe widowisko, a mina kierowcy to już w ogóle ;) w takim przypadku to już napewno laweta, tylko jeszcze trzeba wczesniej jakoś zatrzymać ten samochód ;) 24 |
Data: Lipiec 08 2008 21:25:48 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: Artur Miller |
P.H. pisze: a to chyba była częsta przypadłość którychś Pugów swego czasu ... @ 25 |
Data: Lipiec 08 2008 16:20:19 | Temat: Re: pytanie o turbo (TDCi) | Autor: axman | Użytkownik "P.H." napisał w wiadomości Czy silniki z turbo nie lubią długiej monotonnej jazdy (ford tak Nie wiem jak Ford, ale CDI mercedesa bardzo lubi monotonna jazde. Tzn pedal w podloge i trzymamy do wyczerpania zbiornika. I tak przez 100 tys mil, a srednia wychodzi 220 :-) Z tym sprzeglem to raczej podejrzewalbym cos z hydraulika lub nieszczelnosc wspomagania - o ile jest hydrauliczne. A nieszczelnosc podcisnieniowego wspomagania ... w benzyniaku mozliwa, w dieslu raczej nie. Ax |