quattro snieg
1 | Data: Styczen 11 2010 19:46:08 |
Temat: quattro snieg | |
Autor: kor | Witam 2 |
Data: Styczen 11 2010 20:02:36 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: daro | Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby jak najlepiej wykorzystac plusy takiego silnika i napedu na kopnym sniegu?? Czy wylaczac ESP?? Z moich obserwacji wynika że "wyłączenie ESP" najczęściej powoduje zatrzymanie samochodu w kopnym śniegu. -- d. 3 |
Data: Styczen 11 2010 11:44:03 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: mw | On 11 Sty, 20:02, "daro" wrote: > Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby jak? Przecież ESP to jest bardzo prosty system który hamuje tylne koła gdy zaistnieją warunki wskazujące że tył ma zamiar przód wyprzedzić.. 4 |
Data: Styczen 11 2010 20:59:31 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: daro |
Z moich obserwacji wynika e "wy czenie ESP" najcz ciej powoduje? Specjalnie napisałem w cudzysłowie dlatego że w Audi przyciskiem ESP wyłącza się ESP oraz w części kontrolę trakcji - stąd można zerwać przyczepność kół przy ruszaniu. -- d. 5 |
Data: Styczen 11 2010 21:07:09 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: BartekK | W dniu 2010-01-11 20:59, daro pisze: I czasem jest to po prostu konieczne. W sobotÄ teraz wyciÄ gałem mojÄ żonÄ z Ĺniegu na parkingu. Omega, automat (co zresztÄ nic nie zmieniało), kontrola trakcji ciÄ gle miga, koła siÄ pomału krÄcÄ w miejscu, tak samo do przodu jak i do tyłu. Wsiadłem, wyłÄ czyłem kontrolÄ ESP, zablokowałem na "2", rura - wykopało dziurÄ aż do asfaltu, wtedy do tyłu trochÄ, jeszcze raz to samo do przodu, i ruszyło bez problemu. Doły miały tak z 5cm głÄbokoĹci. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 6 |
Data: Styczen 11 2010 21:36:48 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: kor |
Wsiadłem, wyłączyłem kontrolę ESP, zablokowałem na "2", rura - wykopało No wlasnie dzisiaj mialem dokladnie taka sama sytuacje, dlatego pytanie. Jak powinno sie jezdzic, rozumiem ze to jest zalezne od sytuacji , ale moze sa jakies glowne zasady pomagajace wyjechac z kopnego sniegu, pierwsza uwaga to wyprostowane kola, a jak jest z moca?? Pozdrawiam 7 |
Data: Styczen 11 2010 21:00:03 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 11.01.2010 kor napisał/a:
Czemu wyprostowane? Jak czujesz że przestaje ciągnąć to lekkie ruchy lewo-prawo, poszukać trakcji, jak złapiesz to ją trzymasz, auto idzie, nic nie zmieniasz. But w podłogę i dokopanie się 'do twardego' jest ok, pod warunkiem że głębokość kopania < prześwit, bo inaczej wisisz na brzuchu. Ogólnie jak czujesz że przestaje ciągnąć i nie idzie, to odpuść, zmień kierunek (przód-tył), rozbujanie auta R-D też jest ok, nawet podskawianie kierowcy i pasażera daje chwilowe odciążenia i docisk - pozwala złapać kilka cm, a to może uratować dupę. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 8 |
Data: Styczen 11 2010 22:22:22 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Tomek Glowka | On 11 Sty, 22:00, Sergiusz Rozanski Dnia 11.01.2010 kor napisał/a:I jeszcze dobrze jest jak pod warstwa sniegu nie ma czegos bardziej sliskiego. Przerabialem wczoraj dwie akcje wyjazdu z kopnego sniegu. Raz jakis gosc w nexii dokopal sie do bialych pasow (parkowal "nieco" za blisko przejscia dla pieszych). A potem ja sam, parkujac, chcialem sobie zrobic koleiny wyjazdowe. Dokopałem sie do wczesniej juz ubitego sniegu. Odpuscilem, cofnalem i teraz na wprost przed lewym przednim kolem mam sliczna lodowa gorke /-: Ogólnie jak czujesz że przestaje ciągnąć i nie idzie, to odpuść, zmień kierunekJak przypadkiem nie da sie zmienic kierunku, to wg mnie lepsze efekty daje cierpliwe "kopanie" na malych obrotach niz "przypalanie" sniegu gazowaniem do oporu. Pokopac, odczekac, pokopac .. moze w koncu "pojdzie". pozdrawiam, tomek 9 |
Data: Styczen 11 2010 22:34:02 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Olleo | Jak przypadkiem nie da sie zmienic kierunku, to wg mnie lepsze efekty W praktyce sie nie spotkalem, ale mechanik kiedys mi powiedzial, ze oski bardzo nie lubia takiego buksowania jednym kolem ze wzgledu na malo wytrzymale lozyska w dyferencjale. -- Olleo 10 |
Data: Styczen 12 2010 01:14:29 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Damian / EXCAR Group |
wyprostowane kola, a jak jest z moca??Moc ci nic nie da. Kola na wprost, i w tyl i w przod i wyjedzie. Gazowanie czesto nie pomaga. W audi niekiedy pomaga wylaczenie ESP. 11 |
Data: Styczen 11 2010 21:58:55 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Olleo | No wlasnie dzisiaj mialem dokladnie taka sama sytuacje, dlatego pytanie. Jak Pierwsza pytanie, to co rozumiesz przez kopny snieg? Siega grubo powyzej progow? Tzn. siegal, zanim w niego wjechales? ;) -- Olleo 12 |
Data: Styczen 12 2010 08:27:21 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: kor |
Pierwsza pytanie, to co rozumiesz przez kopny snieg? Siega gruboSytuacja byla pod kontrola, mieszkam kolo puszczy i pojezdzilem sobie po kopnym sniegu, zeby zobaczyc potestowac. Wjechalem i wyjechalem. Temat zalozylem w celu dyskusji, a nie prosby o poratowanie , bo samochod stoi w lesie i nie moge go wyciagnac :) Snieg byl do progow. Olleo 13 |
Data: Styczen 12 2010 04:17:32 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Olleo | Sytuacja byla pod kontrola, mieszkam kolo puszczy i pojezdzilem sobie po W takiej sytuacji wylaczyc ESP i przec do przodu. Jak wjedziesz za gleboko, to bron Boze sie nie zatrzymuj, bo juz nie ruszysz. -- Olleo 14 |
Data: Styczen 12 2010 13:29:36 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: J.F. | Użytkownik "BartekK" I czasem jest to po prostu konieczne. W sobotÄ teraz wyciÄ gałem mojÄ żonÄ z Ĺniegu na parkingu. Omega, automat (co zresztÄ nic nie zmieniało), kontrola trakcji ciÄ gle miga, koła siÄ pomału krÄcÄ w miejscu, tak samo do przodu jak i do tyłu. A film masz ? To jakis kopny snieg byl ? Bo z mojego doswiadczenia - kopal przez 5 cm ubitego sniegu bedzie dlugo. A jak juz sie dokopie to z 5cm dolka nie wyjedzie. Trzeba by chyba z godzine frezowac rowek na pol metra, zeby dal rade rozpedzic i wyjechac. J. 15 |
Data: Styczen 12 2010 15:25:24 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: BartekK | W dniu 2010-01-12 13:29, J.F. pisze: Użytkownik "BartekK"Filmu oczywiĹcie nie mam. Ĺnieg to był taki biały napadany, ujeżdzony/udeptany z piaskiem syfem - zamarzniÄta bryja (jak to na parkingach pod blokiem bywa), a potem na to spadł deszcz i zamarzł w ładnÄ skorupÄ. Delikatnie krÄcÄ c (z pomocÄ ESP) po prostu powstawała powstawanie Ĺliskiego dołka. RównoczeĹnie pod ciÄzarem auta przód też siÄ w tym zagłÄbiał... PorzÄ dne depniÄcie (na 2, prÄdkoĹciomierz to tak ~100 wskazywał) spowodowało pewnie nadtopienie pierwszej warstwy lodu i wykopanie w Ĺniegu dołu. Może i zimówki dobre dały tu coĹ, ale przód-tył i wykopało siÄ prawie od razu, robiÄ c niezłÄ fontannÄ z syfu. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 16 |
Data: Styczen 11 2010 21:57:19 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Olleo | Specjalnie napisałem w cudzysłowie dlatego że w Audi przyciskiem ESP wyłącza No i? Audi, nie Audi, ale czy jezdziles Quattro (torsen) kiedys? W Subaru nie ma zadnej kontroli trakcji, przy nieduzo mniejszej mocy silnika na sliskim zawsze traci przyczepnosc i jeszcze sie na ulicy nie zakopalem. Inna sprawa poza ;) Ale tutaj zadna kontrola trakcji nie pomoze, a wrecz przeszkodzi. -- Olleo 17 |
Data: Styczen 12 2010 01:37:25 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: jacek2v | On 12 Sty, 06:57, Olleo wrote: > Specjalnie napisałem w cudzysłowie dlatego że w Audi przyciskiem ESP wyłącza W moim subaru (forester) jest kontrola trakcji :) zwie się VDC (podobno pod tym skrótem kryje się więcej jest niż tylko kontrola trakcji:). A co do jazdy Foresterem w kopnym śniegu to przy wyłączony idzie znacznie lepiej - wczoraj sprawdzane :) Podejrzewam, że w Audi Quattro będzie podobnie - oba samochody mają stały napęd na 4 koła. Pzdr. Jacek 18 |
Data: Styczen 12 2010 04:18:53 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Olleo | W moim subaru (forester) jest kontrola trakcji :) zwie się VDC Albo masz automatyczna skrzynie, albo znacznie nowszy model? -- Olleo 19 |
Data: Styczen 13 2010 02:02:07 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: jacek2v | On 12 Sty, 13:18, Olleo wrote: > W moim subaru (forester) jest kontrola trakcji :) zwie się VDC 6 biegowy manual, diesel, 2008 :) 20 |
Data: Styczen 12 2010 19:28:55 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Kuba (aka cita) | mw wydusił z siebie te słowy: On 11 Sty, 20:02, "daro" wrote: sam jestes prosty system. ESP potrafi hamować pojedyncze koła ze wszytskich czterech, a nie tylko tylne. Poza tym ESP stanowi jednocześnie kontrole trakcji TC wiec pilnuje też momentu obrotowego kół i tracenia przez nie przyczepności. Nie dosć więc, ze pilnuje przyspieszeń bocznych, to i zdłużnych oraz momentów na kołach. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE Prywatna prosba o rozpowszechnienie tego adresu: http://wykręćnumer.pl/ 21 |
Data: Styczen 11 2010 20:45:46 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: to | daro wrote: Z moich obserwacji wynika że "wyłÄ czenie ESP" najczÄĹciej powoduje A z moich że moja 200-konna przednionapÄdówka mimo wszystko znacznie lepiej w takich warunkach przyspiesza po wyłÄ czeniu ESP. -- cokolwiek 22 |
Data: Styczen 12 2010 09:44:22 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: kamil |
Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby jak najlepiej wykorzystac plusy takiego silnika i napedu na kopnym sniegu?? Czy wylaczac ESP?? Ciekawa teoria, mam samochod bez ESP, staly naped na 4 kola i ponad 200KM - ani razu nie zatrzymalem sie w sniegu z tego powodu, nawet na letnich oponach. Mozesz rozwinac? Pozdrawiam Kmial 23 |
Data: Styczen 12 2010 15:17:15 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: daro |
Ciekawa teoria, mam samochod bez ESP, staly naped na 4 kola i ponad 200KM - ani razu nie zatrzymalem sie w sniegu z tego powodu, nawet na letnich oponach. Mozesz rozwinac? W sumie ja to testowałem pod sporą górkę, z "wyłączonym ESP" po prostu auto zbierało sie coraz wolniej, uciekało na boki, musiałem majstrować pedałem gazu ale i tak w pewnym momencie koła już straciły przyczepność i pod górkę nie ruszył. Po lekkim cofnięciu i włączeniu trakcji jako tako sie wyzbierał. Opony zimowe, nowe. -- d. 24 |
Data: Styczen 12 2010 07:36:28 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Olleo | W sumie ja to testowałem pod sporą górkę, z "wyłączonym ESP" po prostu Naped na ile kol? Jak zrealizowany? Do tej pory nie sprecyzowales, a my tu gadamy o stalym napedzie AWD z samoblokujacym sie dyferencjalem (bo za taki chyba mozna torsen uznac). -- Olleo 25 |
Data: Styczen 12 2010 16:49:43 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: kamil |
W sumie ja to testowałem pod sporą górkę, z "wyłączonym ESP" po prostu I pewnie tu pies pogrzebany, niedawno przekopywalem sie przez snieg do polowy felg na letnich oponach pod gorke bez wielkich problemow (oczywiscie delikatnie z gazem, bo tylek ucieka szybko), kolega w civicu musial zawrocic i poszukac innej drogi. Podejrzewam, ze wiekszosc haldexow itp tez by odpadla. Pozdrawiam Kamil 26 |
Data: Styczen 12 2010 10:04:50 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Olleo | I pewnie tu pies pogrzebany, niedawno przekopywalem sie przez snieg do Niekoniecznie. Haldex sprawdza sie przy ruszaniu raczej. Gorzej jest przy dynamicznym pokonywaniu zakretow. -- Olleo 27 |
Data: Styczen 13 2010 10:04:21 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: kamil |
I pewnie tu pies pogrzebany, niedawno przekopywalem sie przez snieg do Wlasnie nad tym zawsze sie zastanawialem, na pewno jest wesolo, kiedy tylek raz stwierdzi ze pojedzie, innym razem ze nie. Ze stalym napedem na sliskim jest za to inny problem - trzeba uwazac przy zdejmowaniu nogi z gazu w zakretach, bo hamowanie silnikiem tylnej osi potrafi zarzucic. Lepiej pocwiczyc jazde bokiem kilka godzin na pustym placu, niz zdziwic sie na drodze.. Pozdrawiam Kamil 28 |
Data: Styczen 13 2010 05:11:42 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Olleo | Ze stalym napedem na sliskim jest za to inny problem - trzeba uwazac przy W Foresterze raczej tego problemu w zakretach nie ma - gorzej z hamowaniem. Bardzo sie w zakrecie robi wtedy nadsterowny, wiec trzeba z hamulcem uwazac, ale i mozna sie pobawic ;) -- Olleo 29 |
Data: Styczen 13 2010 05:24:01 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: jacek2v | On 13 Sty, 14:11, Olleo wrote: W Foresterze raczej tego problemu w zakretach nie ma - gorzej z Potwierdzam. To dziwne bo wygląda to jakby tył mocniej hamował. Ale też jest czasami przydatne i fajne bo można zacieśnić zakręt. Ma się wtedy wybór: lądujemy na zewnętrznej, czy wewnętrznej lub piruet :) Jacek 30 |
Data: Styczen 13 2010 06:30:32 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Olleo | Potwierdzam. To dziwne bo wygląda to jakby tył mocniej hamował. Ale Raczej odciaza tyl :) Kola sie przeciez nie blokuja, wiec nie ma mowy o zerwaniu przyczepnosci z tego tytulu. -- Olleo 31 |
Data: Styczen 13 2010 23:34:37 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: jacek2v | On 13 Sty, 15:30, Olleo wrote: > Potwierdzam. To dziwne bo wygląda to jakby tył mocniej hamował. Ale Może i tak - zapewne zależy to od siły hamowania. Na śliskim (lód) miałem uczucie, że koła nie idą po swoim torze tylko bokiem - ale to może tylko wrażenia :) Jacek 32 |
Data: Styczen 13 2010 05:20:01 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: jacek2v | On 13 Sty, 11:04, "kamil" wrote: "Olleo" wrote in message Mam całkiem inne odczucie. Poprzednio miałem miałem FWD i rzucało na lodzie jak chciało - przy odejmowaniu gazu. Teraz mam AWD (50:50) i jest znacznie lepiej przy hamowaniu silnikiem. Samochód jedzie jak po sznurku, na prostej, a na zakrętach nie zarzuca nim tak mocno jak FWD. Może to kwestia rozłożenia momentu? Jacek 33 |
Data: Styczen 12 2010 22:18:21 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: daro |
W sumie ja to testowałem pod sporą górkę, z "wyłączonym ESP" po prostu Rozmawiamy cały czas o quattro. -- d. 34 |
Data: Styczen 12 2010 22:54:52 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Olleo | Rozmawiamy cały czas o quattro. No naped porzadny, moze kierowca do dupy? ;) -- Olleo 35 |
Data: Styczen 13 2010 09:11:22 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: daro | Olleo pisze: Rozmawiamy cały czas o quattro. Hehehe no może, dopiero pierwsza zima z quattro ;) -- d. 36 |
Data: Styczen 11 2010 20:45:58 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: to | kor wrote: Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby jak Sprawdź? -- cokolwiek 37 |
Data: Styczen 11 2010 21:55:19 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: kor |
Sprawdź? Sprawdzilem, ale chcialem sie podyskutowac na temat waszych spostrzezen. Jak widac Ty takze masz inne spostrzezenia dotyczace przyspieszania. 38 |
Data: Styczen 11 2010 21:55:20 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Hektor | Użytkownik "kor" napisał Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby jak najlepiej wykorzystac plusy takiego silnika i napedu na kopnym sniegu?? Czy wylaczac ESP?? Chyba szukasz dziury w całym. Jeśli masz w miarę sensowne zimowe opony i nie zawiśniesz na śniegu, to tutaj nie ma żadnej filozofii - wjedziesz i wyjedziesz, z dużą radością. Jeśli nie masz zbytniej praktyki w takich zabawach, to nie majstruj nic przy ESP. Niech sobie będzie włączone. Jeśli chcesz porzucać tyłem i pojeździć poślizgami to wyłącz, bo inaczej nic z tego nie będzie. Zbigniew Kordan 39 |
Data: Styczen 11 2010 22:13:03 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Tomasz Pyra | kor pisze: Witam Tak ;) http://www.youtube.com/watch?v=korbBm3iWeo Czy wylaczac ESP?? Poćwicz, popróbuj i odpowiedź sama się wymyśli. Generalnie jeżeli chcesz poszaleć gdzieś po śniegu, pojeździć bokami itp. to ESP musisz wyłączyć bo nie pozwoli Ci tak wyłożyć samochodu. Natomiast do jazdy po ulicach bym nie wyłączał. 40 |
Data: Styczen 12 2010 08:18:28 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: gosmo | Użytkownik "kor" napisał w wiadomości Witam Aby wykorzystać, trzeba włączyć ESP ;) 41 |
Data: Styczen 12 2010 09:41:40 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Arek M |
Samochod audi quattro ponad 200KM i mam pytanie. Jak jezdzic zeby jak najlepiej wykorzystac plusy takiego silnika i napedu na kopnym sniegu?? Czy wylaczac ESP?? Wyłącz ESP i jedz tak, jakby bylo sucho. U mnie działa... Zrywaniem przyczepnosci sie nie przejmuj - auto i tak wyjedzie. O ile pamietam quattro to podobny naped co w subaru. Mi sie jeszcze zakopac nie udało, a kombinuje niemało (omijanie zakopanych aut w sniegu centralnie przez najwieksze zaspy, wyciąganie innych, parkowanie w pustych z powodu ilosci sniegu miejscach). -- PozdrawiAM! WRX/240KM 42 |
Data: Styczen 12 2010 13:51:09 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Lewis | Użytkownik "kor" napisał w wiadomości Witam Na swoim przykładzie, circa 200KM i torsen żadnych ESP czy tam ASR, śniegu 30cm i bez większych problemów da się wszędzie dojechać, jedynie ten pier*** ABS przeszkadza w normalnej jeździe. A tak BTW ma ktoś może schemat od takiego cudownego wyłącznika ABS jaki był montowany w starych modelach audi 80B3/B4 90? Wyjęcie bezpiecznika czy odpięcie czujnika od jednego z kół powoduje przejście skrzyni biegów (automatycznej) w tryb serwisowy, po zablokowaniu kół. Da się wogóle w jakiś sposób wyłączyć ABS tak zeby nie powodował problemów z ASB? Znajomy miał kiedyś starą B4 ze skrzynią ZF i miał właśnie taki cudaczny wyłącznik... -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW dB Race: 145,5 dB ;) 43 |
Data: Styczen 12 2010 23:12:48 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Hektor | Użytkownik "Lewis" napisał Da się wogóle w jakiś sposób wyłączyć ABS tak zeby nie powodował problemów z ASB? Wyjąć wtyczkę ze sterownika. Drobny minus, to komputer może gębę drzeć i wyświetlać komunikaty na display'u. Zbigniew Kordan 44 |
Data: Styczen 12 2010 23:37:27 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Lewis | Użytkownik "Hektor" napisał w wiadomości Użytkownik "Lewis" napisał To akurat najmniejszy problem ze wyświetli bład ABS, byle skrzynia nie zwariowała, która mierzy prędkość auta za pomocą czujników ABS. Dzięki zobacze co ASB na taki myk powie. -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW dB Race: 145,5 dB ;) 45 |
Data: Styczen 12 2010 23:51:08 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: BartekK | W dniu 2010-01-12 13:51, Lewis pisze: Da siÄ wogóle w jakiĹ sposób wyłÄ czyÄ ABS tak zeby nie powodowałA wypiÄ Ä mu pompÄ? BÄdzie "chciał zadziałaÄ" ale nie bÄdzie miał ciĹnienia i nic nie zrobi. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 46 |
Data: Styczen 13 2010 16:47:12 | Temat: Re: quattro snieg | Autor: Lewis | Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomoĹci W dniu 2010-01-12 13:51, Lewis pisze: CoĹ w tym jest... o nawet jakiĹ schemat udało mi siÄ wynaleźÄ: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5a18221be72e477b tylko zakupiÄ oryginalny wyłacznik i przekaźnik, tylko nie wiem od jakiego to modelu audi i czy pogodzi siÄ ze skrzyniÄ ale z tego co widaÄ odcina pompe... wiÄc powinno byÄ git. -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW dB Race: 145,5 dB ;) |