[tech] Średnica kół w małym quadzie
1 | Data: Grudzien 13 2011 18:22:14 |
Temat: [tech] Średnica kół w małym quadzie | |
Autor: Franc | Jakie średnio bywają średnice (a najlepiej cały obwód :) ) kół w małym 2 |
Data: Grudzien 13 2011 22:55:12 | Temat: Re: [tech] Ĺrednica kół w małym quadzie | Autor: Bydlę | On 2011-12-13 18:22:14 +0000, "Franc " said: Jakie średnio bywają średnice (a najlepiej cały obwód :) ) kół w małym <http://bit.ly/tv3GBa> Pierwszy wynik... -- Bydlę 3 |
Data: Grudzien 14 2011 22:34:31 | Temat: Re: [tech] Średnica kół w małym quadzie | Autor: J.F. | Dnia Tue, 13 Dec 2011 18:22:14 +0000 (UTC), Franc napisał(a): Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł zbudowania Juniorowi szajowozu na 7.5 ? to co one maja - 15 zebow i dwuzwojny slimak ? Radze byc ostrozny - jesli bedzie samohamowna (przy 7.5 niby nie powinna) to po pierwszym zwolnieniu cos sie polamie. Sprawnosc mala, a smarowanie wymagajace. A nie mozesz kompletnego napedu ze skuterka uzyc, wraz z kolem ? J. 4 |
Data: Grudzien 15 2011 08:08:52 | Temat: Re: [tech] Średnica kół w małym quadzie | Autor: Franc | 7.5 ? to co one maja - 15 zębów i dwuzwojny ślimak ?< Nie wiem, kupuję gotowy ze sprzęgiełkiem do wału silnika i wyjściem na oś - taki black-box, za jakieś 350pln/sztuk albo może się taniej coś dostanie. Radze być ostrożny - jeśli będzie samohamowna (przy 7.5 niby nie powinna)topo pierwszym zwolnieniu coś się połamie. Sprawność mała, a smarowanie wymagające.< Takie przekładnie nie są samohamowne na pewno. Wiem, bo uczestniczyłem kiedyś w projekcie samochodu elektrycznego i tak miał rozwiązany napęd: 2x(3KW + przekładnia ślimakowa) zabudowane w wahaczach. Rozwijał 30km/h bo przekładnia była właśnie o przełożeniu 7.5. A nie możesz kompletnego napędu ze skuterka użyć, wraz z kołem ? < Jak bym mógł zrezygnować z łańcucha to byłoby dobrze - wyglądałoby bardziej "samochodowo"/"profi"?. Choć przekładnia łańcuchowa pozwala dowolnie kształtować przełożenie co jest plusem dodatnim. Układ wraz z kołem od skuterka odpada - to ma mieć zawieszenie na wahaczach poprzecznych i wszystkie koła skrętne oraz napędzane. Napęd musi być silnik => przekładnia z hamulcem => pół oś pomiędzy wahaczami => zwrotnica => piasta koła z kołem. PS: Dzięki "Bydle" za link do rysunku. Nie przypuszczałem, że kiedyś to napiszę, ale dzięki, bo w swoich poszukiwaniach na ta stronę nie dotarłem. Pzdrw Franc "Rowery Poziome Rule" -- Połamany IMK P7 - SWB ASS :( Szary Modus z D4F Zielona Xantia 2, kombi, 2.0HDiadze byc ostrozny - jesli bedzie samohamowna (przy 7.5 niby nie powinna) to po pierwszym zwolnieniu cos sie polamie. Sprawnosc mala, a smarowanie -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 5 |
Data: Grudzien 15 2011 09:44:44 | Temat: Re: [tech] Średnica kół w małym quadzie | Autor: J.F | Użytkownik "Franc " napisał w wiadomości grup Radze być ostrożny - jeśli będzie samohamowna (przy 7.5 niby nie powinna)topo pierwszym zwolnieniu coś się połamie. Sprawność mała, a smarowanie wymagające.< Takie przekładnie nie są samohamowne na pewno. Wiem, bo uczestniczyłem kiedyś Akurat silniki elektryczne sa tak rozne, ze ostatnia rzecza ktora bym robil to wyciaganie wnioskow z przelozenia. Byc moze te od skuterkow bardziej standardowe w jednym typie. - to ma mieć zawieszenie na wahaczach poprzecznych i wszystkie Nie chcesz zrezygnowac z polosi i przeniesc wszystkiego do piast ? Bo tak jak piszesz ... az sie prosi zastosowac jakis dyfer od samochodu. wraz z polosiami i piastami. J. 6 |
Data: Grudzien 15 2011 12:35:33 | Temat: Re: [tech] Średnica kół w małym quadzie | Autor: Franc | Akurat silniki elektryczne sa tak rozne, ze ostatnia rzecza ktora bym robilto wyciaganie wnioskow z przelozenia. Akurat te silniczki elektryczne w samochodzie co kiedyś współprojektowałem dawały ~2800rpm i te sukterkowe co bym założył do szajowozu dla Juniora też by dawały 2800rpm, tylko dużo mniejsza moc (300~500W/sztuk a nie 3.5KW). Przekładnia w samochodzie była handlowa i ja też dałbym handlową tylko dopasowaną do silnika (mniejszy rozmiar) ale najmniejsze przełożenie takich ślimakowych reduktorów jest wg katalogu 7.5 niezależnie czy to mały czy duży (już to sprawdzałem w Kacperku i u innych producentów). Nie chcesz zrezygnowac z polosi i przeniesc wszystkiego do piast ? Nie - silnik + przekładnia 6:1 + obudowa za dużo waży co pogarsza pracę zawieszenia (zwiększa masę nieresorowaną). Dodatkowo zębatka 66T (bo handlowy zębnik na silniku ma 11T) ma średnicę ~270mm (albo coś koło tego) więc zębatka by prawie szurała po ziemi (koła będą miały średnicę 400~450mm) Bo tak jak piszesz ... az sie prosi zastosowac jakis dyfer od samochodu.wraz z polosiami i piastami. Wiem, aż się prosi, ale one są duże, ciężkie i mają przełożenie max ~3 oraz są przystosowane do mocy liczonych w dużych KW. Ja potrzebuję przełożenia ~6 więc musiałbym zastosować jakąś dodatkową redukcję obrotów (drugi stopień) i będę przenosił coś koło 500~750W (jeżeli jeden silnik na oś). Chyba, że wymontować z Kaszlaka i dorobić drugi stopień i nową obudowę. Pzdrw Franc "Rowery Poziome Rule" -- Połamany IMK P7 - SWB ASS :( Szary Modus z D4F Zielona Xantia 2, kombi, 2.0HDi -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 7 |
Data: Grudzien 15 2011 12:51:31 | Temat: Re: Średnica kół w małym quadzie | Autor: Yeti Siedzinski | On Dec 13, 10:22 am, "Franc " wrote: Jakie średnio bywają średnice (a najlepiej cały obwód :) ) kół w małym Nie wiem czy niepotrzebnie nie chcesz tego skomplikowac. Wiele lekkich quadow nie ma napedu na przod i nie ma mechanizmu roznicowego. W terenie radza sobie calkiem niezle...Naped na tylna os, oczywiscie lancuchem i wszystko bedzie smigac... Yeti 8 |
Data: Grudzien 16 2011 07:03:25 | Temat: Re: Średnica kół w małym quadzie | Autor: Franc | Nie wiem czy niepotrzebnie nie chcesz tego skomplikowac. Wiele lekkichquadow nie ma napedu na przod i nie ma mechanizmu roznicowego. W terenie radza sobie calkiem niezle...Naped na tylna os, oczywiscie lancuchem i wszystko bedzie smigac... Bez mechanizmu różnicowego można "normalnie" jeździć po utwardzonej nawierzchni gdzieś do 600~700mm rozstawu kół napedowych (kiedyś czytałem wyniki jakiś badań nad mikrosamochodami i doszli do takich właśnie wniosków) i taki rozstaw mają małe Quady.Ja chciałbym zbudować "samochód" (szajowóz/buggy/rurak) czyli coś szerszego niż Quad - tak pod 900mm szerokości i wtedy powinien już być mechanizm różnicowy (szczególnie, żeby jeździć po utwardzonym). Poza tym chciałbym zbudować pojazd mający obie osie skrętne (w ramach eksperymentu) i dla uproszczenia zrobić obie osie takie same (z wyjątkiem drążków kierowniczych). Czyli robienie napędu na jedną oś w tych założeniach nic mi nie upraszcza a wręcz przeciwnie, bo musiałbym zaprojektować 2 oddzielne zespoły. Pzdrw Franc "Rowery Poziome Rule" -- Połamany IMK P7 - SWB ASS :( Szary Modus z D4F Zielona Xantia 2, kombi, 2.0HDi -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |