Grupy dyskusyjne   »   reflektory dalekosiezne

reflektory dalekosiezne



1 Data: Pa?dziernik 20 2007 11:45:50
Temat: reflektory dalekosiezne
Autor: FikiMiki 

Chce sobie w osobowce zainstalowac takie cos.

http://moto.allegro.pl/item258544780_halogeny_dalekosiezne_chrom_zasieg_400_m_f_vat.html

Nie chodzi o bajer a lepsze widzenie na drodze, dluzsza przestrzen oswietlana
Prosze o wasza opinie w tej sprawe.
Czy jest sens cos takiego instalowac?
Czy bedzie to coś lepszego niz swiatla drogowe?



2 Data: Pa?dziernik 20 2007 13:17:09
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: FoxŁódź_nspam 

http://moto.allegro.pl/item258544780_halogeny_dalekosiezne_chrom_zasieg_400_m_f_vat.html
Nie chodzi o bajer a lepsze widzenie na drodze, dluzsza przestrzen
oswietlana

czesć,

daruj sobie takie "coś" jeśli zależy Ci na dobrym oswietleniu to nie może
ono mieć niebieskiej czy w dowolnym innym kolorze szybie. każdy barwnik
dodany do szkla/masy plastycznej zatrzymuje więcej światła niż szkło
bezbarwne. Polecam Ci poszukać czegoś renomowanej firmy. Ja mam zestaw Hella
FF70 i jest rewelacyjny, a przy tym niewielki - zmieścił się w atrapie
chłodnicy. Jeśli nie jeździsz off road to tego typu zestaw Ci w zupełności
wystarczy. Jak chcesz mogę Ci wyslać na priva zdjecia mojego przodu (napisz
do mnie na fox at onet dot pl)

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Honda Accord 2.2 PMS Ltd Edition
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

3 Data: Pa?dziernik 20 2007 18:12:19
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: Jurand 

"FoxŁódź_nspam"  wrote in message

> http://moto.allegro.pl/item258544780_halogeny_dalekosiezne_chrom_zasieg_
> 400_m_f_vat.html Nie chodzi o bajer a lepsze widzenie na drodze,
> dluzsza przestrzen  oswietlana

czesć,

daruj sobie takie "coś" jeśli zależy Ci na dobrym oswietleniu to nie może
ono mieć niebieskiej czy w dowolnym innym kolorze szybie. każdy barwnik
dodany do szkla/masy plastycznej zatrzymuje więcej światła niż szkło
bezbarwne. Polecam Ci poszukać czegoś renomowanej firmy. Ja mam zestaw
Hella  FF70 i jest rewelacyjny, a przy tym niewielki - zmieścił się w
atrapie  chłodnicy. Jeśli nie jeździsz off road to tego typu zestaw Ci w
zupełności  wystarczy. Jak chcesz mogę Ci wyslać na priva zdjecia mojego
przodu (napisz  do mnie na fox at onet dot pl)

Hihi ja kiedyś zrobiłem taki numer - kupiłem najprostsze halogeny Wesem i
włożyłem tam komplet ksenonów. Wszystko kupowane na Allegro wyszło 600 PLN.
Jak toto zapaliłem w nocy w lesie to chłopakom zerwało czapki z głów ;D bo
się okazało, że super hiper mega turbo chrom Hella za c.a. 1000 PLN świeci
2x gorzej.

Jurand.

4 Data: Pa?dziernik 21 2007 19:07:36
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: FoxŁódź_nspam 

Hihi ja kiedyś zrobiłem taki numer - kupiłem najprostsze halogeny Wesem i
włożyłem tam komplet ksenonów. Wszystko kupowane na Allegro wyszło 600
PLN.
Jak toto zapaliłem w nocy w lesie to chłopakom zerwało czapki z głów ;D bo
się okazało, że super hiper mega turbo chrom Hella za c.a. 1000 PLN świeci
2x gorzej.

fakt, na pewno świeci super, ale xenon do świateł długich (bo z nimi pewnie
był sprzężony włącznik) to średni pomysł imho, bo palniki przy krótkich
włączeniach (jak mignięcia) szybko się zużywają :(

pozdr

Fox

5 Data: Pa?dziernik 20 2007 18:27:14
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: venioo 

FoxŁódź_nspam pisze:

daruj sobie takie "coś" jeśli zależy Ci na dobrym oswietleniu to nie może ono mieć niebieskiej czy w dowolnym innym kolorze szybie. każdy barwnik dodany do szkla/masy plastycznej zatrzymuje więcej światła niż szkło bezbarwne. Polecam Ci poszukać czegoś renomowanej firmy. Ja mam zestaw Hella FF70 i jest rewelacyjny, a przy tym niewielki - zmieścił się w atrapie chłodnicy. Jeśli nie jeździsz off road to tego typu zestaw Ci w zupełności wystarczy. Jak chcesz mogę Ci wyslać na priva zdjecia mojego przodu (napisz do mnie na fox at onet dot pl)


Niebieski kolor to chyba lepsze na warunki zimowe jest. Bo z tego co zaobserwowalem w szwecji to bardzo wiele samochodow ma wlasnie halogeny z niebieskim szklem.

--
venioo

6 Data: Pa?dziernik 21 2007 22:32:57
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 20 Oct 2007 13:17:09 +0200, FoxŁódź_nspam
 wrote:

daruj sobie takie "coś" jeśli zależy Ci na dobrym oswietleniu to nie może
ono mieć niebieskiej czy w dowolnym innym kolorze szybie. każdy barwnik
dodany do szkla/masy plastycznej zatrzymuje więcej światła niż szkło
bezbarwne. Polecam Ci poszukać czegoś renomowanej firmy. Ja mam zestaw Hella
FF70 i jest rewelacyjny, a przy tym niewielki - zmieścił się w atrapie

 FF70 sięgnie 400 metrów? Rozumiem, gdybyś polecał serię
 Rallye, ale FF50/75 (teraz takie robią) nie ma jest w ogóle
 konkurencją dla Wesemowego 2HO.

 Tak przy okazji, 2HO jest dostępne z białymi szkłami.

 Diagramy ISOLUX:

 Hella -- http://www.rallylights.com/hella/ISOLUX_Diagrams_Driving.asp
 Wesem 2HO -- http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/k_kat_2ho_p_3.0.pdf

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

7 Data: Pa?dziernik 23 2007 13:17:46
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: FoxŁódź_nspam 

bezbarwne. Polecam Ci poszukać czegoś renomowanej firmy. Ja mam zestaw
Hella
FF70 i jest rewelacyjny, a przy tym niewielki - zmieścił się w atrapie

FF70 sięgnie 400 metrów?

zależy od warunków, na śniegu widać ponad 1km!!! (sprawdzone i policzone)
ciemny asfalt suchy widać na znacznie mniej, ale już linie na drodze, czy
słupki hektametrowe baaardzo daleko, nawet na 500-600. "Sięganie" zależy co
przez to rozumiemy, jeśli chodzi o dostrzeżenie przeszkody, to jeśli nie
będzie czarna jak asfalt to spokojnie z 400m się ją zobaczy. Żarówki
wymienione na HiVision Plus

Rozumiem, gdybyś polecał serię
Rallye, ale FF50/75 (teraz takie robią) nie ma jest w ogóle
konkurencją dla Wesemowego 2HO.

polecam FF bo imho mają doskonałą skuteczność (wystarczającą do jazdy po
drogach) i stosunkowo łatwo je zamotnotwać w sam osobowym

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Honda Accord 2.2 PMS Ltd Edition
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

8 Data: Pa?dziernik 23 2007 14:08:43
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 23 Oct 2007 13:17:46 +0200, FoxŁódź_nspam
 wrote:

zależy od warunków, na śniegu widać ponad 1km!!! (sprawdzone i policzone)
ciemny asfalt suchy widać na znacznie mniej, ale już linie na drodze, czy
słupki hektametrowe baaardzo daleko, nawet na 500-600. "Sięganie" zależy co
przez to rozumiemy, jeśli chodzi o dostrzeżenie przeszkody, to jeśli nie
będzie czarna jak asfalt to spokojnie z 400m się ją zobaczy. Żarówki
wymienione na HiVision Plus

 Nie gdybajmy o wpływie księżyca na potencję Fraglesów. Są normy,
 są standardowe metody badawcze, są diagramy ISOLUX (sznurki
 podałem poprzednio). FF nie jest żadną konkurencją dla 2HO,
 zasięg ma porównywalny z 3HO.
 
polecam FF bo imho mają doskonałą skuteczność (wystarczającą do jazdy po
drogach) i stosunkowo łatwo je zamotnotwać w sam osobowym

 Jedynym plusem FF-ów może być ich estetyka: kształt i rozmiary.
 Ale fizyki nie oszukasz, chcesz świecić daleko, lampa musi być
 duża (Hella Rallye 4000 ma ponad 22cm średnicy, świeci wściekle
 daleko i kosztuje naprawdę chore pieniądze, nawet ze standardową
 żarówką). Podstawową wadą Helli jest cena: za cenę kompletu FF75
 kupisz prawie dwa komplett 2HO i chyba trzy 3HO.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

9 Data: Pa?dziernik 23 2007 14:28:15
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 23 Oct 2007 13:17:46 +0200, FoxŁódź_nspam
 wrote:

zależy od warunków, na śniegu widać ponad 1km!!! (sprawdzone i policzone)
ciemny asfalt suchy widać na znacznie mniej, ale już linie na drodze, czy
słupki hektametrowe baaardzo daleko, nawet na 500-600. "Sięganie" zależy co
przez to rozumiemy, jeśli chodzi o dostrzeżenie przeszkody, to jeśli nie
będzie czarna jak asfalt to spokojnie z 400m się ją zobaczy. Żarówki
wymienione na HiVision Plus

 Nie gdybajmy o wpływie księżyca na potencję Fraglesów. Są normy,
 są standardowe metody badawcze, są diagramy ISOLUX (sznurki
 podałem poprzednio). FF nie jest żadną konkurencją dla 2HO,
 zasięg ma porównywalny z 3HO.
 
polecam FF bo imho mają doskonałą skuteczność (wystarczającą do jazdy po
drogach) i stosunkowo łatwo je zamotnotwać w sam osobowym

 Jedynym plusem FF-ów może być ich estetyka: kształt i rozmiary.
 Ale fizyki nie oszukasz, chcesz świecić daleko, lampa musi być
 duża (Hella Rallye 4000 ma ponad 22cm średnicy, świeci wściekle
 daleko i kosztuje naprawdę chore pieniądze, nawet ze standardową
 żarówką). Podstawową wadą Helli jest cena: za cenę kompletu FF75
 kupisz prawie dwa komplety 2HO i chyba trzy 3HO.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

10 Data: Pa?dziernik 23 2007 16:57:20
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: FoxŁódź_nspam 

Nie gdybajmy o wpływie księżyca na potencję Fraglesów. Są normy,
są standardowe metody badawcze, są diagramy ISOLUX (sznurki
podałem poprzednio). FF nie jest żadną konkurencją dla 2HO,
zasięg ma porównywalny z 3HO.

Robert, ja tego nie kwestionuję :) nie znałem wcześniej wyników pomiarów,
które przytoczyłeś, więc podałem to co wiem z autopsji :) Po prostu uważam
że na drogę są to reflektory więcej niż wystarczające :) a czy to jest czy
nie jest konkurencja dla 2HO to widać Ty się lepiej orientujesz.

polecam FF bo imho mają doskonałą skuteczność (wystarczającą do jazdy po
drogach) i stosunkowo łatwo je zamotnotwać w sam osobowym

Jedynym plusem FF-ów może być ich estetyka: kształt i rozmiary.
Ale fizyki nie oszukasz, chcesz świecić daleko, lampa musi być
duża (Hella Rallye 4000 ma ponad 22cm średnicy, świeci wściekle
daleko i kosztuje naprawdę chore pieniądze, nawet ze standardową
żarówką). Podstawową wadą Helli jest cena: za cenę kompletu FF75
kupisz prawie dwa komplety 2HO i chyba trzy 3HO.

ja tego też nie kwestiotunuję :) tylko ze widzialem jak wyglądają po kilku
latach, bo Wessem były produkowane przez Zelmot gdzie pracowałem w latach
200-2002 :) a Hellę mam zamontowaną (dwa zestawy - dalekosiężny i p.mgłowy
Micro DE) od 2001 roku :) Zakłądając ze są 2x droższe to się już zwróciły
;)))

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Honda Accord 2.2 PMS Ltd Edition
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

11 Data: Pa?dziernik 23 2007 17:16:56
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 23 Oct 2007 16:57:20 +0200, FoxŁódź_nspam
 wrote:

Robert, ja tego nie kwestionuję :) nie znałem wcześniej wyników pomiarów,
które przytoczyłeś, więc podałem to co wiem z autopsji :) Po prostu uważam
że na drogę są to reflektory więcej niż wystarczające :) a czy to jest czy
nie jest konkurencja dla 2HO to widać Ty się lepiej orientujesz.

 Po prostu mam wielką chrapkę na dużą elektrownię z przodu, tylko
 zawsze coś. Zawsze coś...

ja tego też nie kwestiotunuję :) tylko ze widzialem jak wyglądają po kilku
latach, bo Wessem były produkowane przez Zelmot gdzie pracowałem w latach
200-2002 :)

 A jak wyglądają? Bo Zelmot robi głównie lampy w obudowach
 metalowych i te lubiły sobie zardzewieć, a Wesem robi lampy
 plastikowe. Natomiast często widuję Wesemy na ciężarówkach i nie
 wyglądają źle.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

12 Data: Pa?dziernik 24 2007 11:27:11
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: FoxŁódź_nspam 

Robert, ja tego nie kwestionuję :) nie znałem wcześniej wyników pomiarów,
które przytoczyłeś, więc podałem to co wiem z autopsji :) Po prostu
uważam
że na drogę są to reflektory więcej niż wystarczające :) a czy to jest
czy
nie jest konkurencja dla 2HO to widać Ty się lepiej orientujesz.

Po prostu mam wielką chrapkę na dużą elektrownię z przodu, tylko
zawsze coś. Zawsze coś...

:) doskonale Cię rozumiem :)
ja mam jeszcze chrapkę na porządne światło z tylu z czerwonym szkłem, dla
tych którzy nie wiedza co to znaczy widoczność ograniczona do 50m ktora
dopiero pozwala włączyć tylne światło p.mgłowe, i tylko na czas trwania tak
ograniczonej widoczności :[ jazda za kimś takim w nocy, a w szczególności w
deszczu to koszmar...

A jak wyglądają? Bo Zelmot robi głównie lampy w obudowach
metalowych i te lubiły sobie zardzewieć, a Wesem robi lampy
plastikowe. Natomiast często widuję Wesemy na ciężarówkach i nie
wyglądają źle.

zelmot sam robił faktycznie tylko w stalowych kloszach, ale przez zelmot
przechodziły reklamacje zagraniczne...

pozdr

Fox

13 Data: Pa?dziernik 20 2007 18:48:17
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: Henryk L 


Użytkownik "FikiMiki"  napisał w wiadomości

http://moto.allegro.pl/item258544780_halogeny_dalekosiezne_chrom_zasieg_400_m_f_vat.html

Cena jest przesadzona. Ta sama optyka
http://moto.allegro.pl/item256829991_halogeny_okragle_typ_2ho_firmy_wesem_.html

A dobrze ktos radzi - kup FF Helli - nie powinny być gorsze a przynajmniej
nie są takie duze.
Wesemy świecą bardzo dobrze i są to produkty które mogę polecic

14 Data: Pa?dziernik 21 2007 22:38:51
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 20 Oct 2007 18:48:17 +0200, Henryk L  wrote:


Użytkownik "FikiMiki"  napisał w wiadomości
http://moto.allegro.pl/item258544780_halogeny_dalekosiezne_chrom_zasieg_400_m_f_vat.html

Cena jest przesadzona.

 Chromowane są droższe.

A dobrze ktos radzi - kup FF Helli - nie powinny być gorsze a przynajmniej
nie są takie duze.

 Te, które nie są gorsze, też są duże. FF-y nie są lepsze,
 diagramy ISOLUX w innym poście.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

15 Data: Pa?dziernik 20 2007 19:01:14
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: zbysiu 

FikiMiki pisze:

Chce sobie w osobowce zainstalowac takie cos.

http://moto.allegro.pl/item258544780_halogeny_dalekosiezne_chrom_zasieg_400_m_f_vat.html


Nie chodzi o bajer a lepsze widzenie na drodze, dluzsza przestrzen
oswietlana
Prosze o wasza opinie w tej sprawe.
Czy jest sens cos takiego instalowac?
Czy bedzie to coś lepszego niz swiatla drogowe?

Będzie lepsze, ale tylko w komplecie z tym:
http://allegro.pl/item256690047_welurowy_dres_mlodziezowy_rozne_kolory_xxl.html

16 Data: Pa?dziernik 20 2007 22:54:03
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: J.F. 

On Sat, 20 Oct 2007 11:45:50 +0200,  FikiMiki wrote:

Chce sobie w osobowce zainstalowac takie cos.
http://moto.allegro.pl/item258544780_halogeny_dalekosiezne_chrom_zasieg_400_m_f_vat.html

Nie chodzi o bajer a lepsze widzenie na drodze, dluzsza przestrzen
oswietlana
Prosze o wasza opinie w tej sprawe.

A pamietasz jak czesto udawalo ci sie jezdzic na dlugich ostatnio ?

Niestety - zbedny bajer.

J.

17 Data: Pa?dziernik 21 2007 18:38:15
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: Wmak 

J.F.  napisał(a):

>Nie chodzi o bajer a lepsze widzenie na drodze, dluzsza przestrzen
>oswietlana
>Prosze o wasza opinie w tej sprawe.

A pamietasz jak czesto udawalo ci sie jezdzic na dlugich ostatnio ?

Niestety - zbedny bajer.

J.

Masz rację - jeśli nie do jazdy terenowej w nocnych rajdach to bajer zbędny.
Na polskiej szosie długie da się włączyć może czasem o drugiej w nocy.
Jeśli świecą z normalnymi długimi dodatkowe dalekosiężne, to po przełączeniu
na mijania robi się ciemno jak w d. u... (bo mnie o rasizm posądzą).
Potrafię zrozumieć Szwedów, instalujących dalekosiężne (czasem tylko jeden
centralny) bo tam łosie po nocach pętają się po autostradach a ruch w nocy
jest tak znikomy, że pół kraju na długich można przejechać, bez
potrzeby "zmiany".
Jeżdżąc samochodami znajomych z Getegorga miałem dodatkowo wrażenie, że na
przeglądach strasznie krótko ustawiją tam światła mijania.
Po podniesieniu na max do góry świeciły na 10-15 metrów, więc zamiast
krótkich spokojnie można było używać dlugich (świeciły poniżej horyzontu) a
w razie potrzeby poświecenia dalej przydałyby się dodatkowe, wycelowane
poziomo.
U nas zawsze starałem się jak najlepiej ustawić, czasem ulepszyć światła
mijania - fabryczne długie mają wystarczający zasięg.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

18 Data: Pa?dziernik 21 2007 22:44:31
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 21 Oct 2007 18:38:15 +0000 (UTC),  Wmak
 wrote:

Masz rację - jeśli nie do jazdy terenowej w nocnych rajdach to bajer zbędny.
Na polskiej szosie długie da się włączyć może czasem o drugiej w nocy.

 Na drogach trzycyfrowych daje się i to dłużej niż na pięć
 sekund.

Jeśli świecą z normalnymi długimi dodatkowe dalekosiężne, to po przełączeniu
na mijania robi się ciemno jak w d. u... (bo mnie o rasizm posądzą).
Potrafię zrozumieć Szwedów,

 A ja potrafię zrozumieć kogoś, kto chce mieć długie z
 prawdziwego zdarzenia. Większość nowoczesnych aut, które nie
 mają osobnych lamp dalekosiężnych, ma niezłe mijania, ale słabe
 długie (coś za coś).

U nas zawsze starałem się jak najlepiej ustawić, czasem ulepszyć światła
mijania - fabryczne długie mają wystarczający zasięg.

 Tak, tak. To już Kredens miał lepsze długie niż przeciętne
 współczesne auto, które nie ma osobnych lamp dalekosiężnych.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

19 Data: Pa?dziernik 23 2007 13:12:25
Temat: Re: reflektory dalekosiezne
Autor: FoxŁódź_nspam 

Masz rację - jeśli nie do jazdy terenowej w nocnych rajdach to bajer
zbędny.
Na polskiej szosie długie da się włączyć może czasem o drugiej w nocy.

to zależy gdzie i jak czesto sie jeździ (ja w trasę staram sie ruszyć zawsze
ok 2 - 3 am) Poza tym, istotne jakimi drogami się jeździ, 7 z warszawy to
faktycznie dużo się na nich nie pojedzie (choć i tak sie przydają o takich
godzinach) ale już trasa na mazury bocznymi drogami - bez dobrych świateł
drogowych bardzo duża różnica!

Jeśli świecą z normalnymi długimi dodatkowe dalekosiężne, to po
przełączeniu
na mijania robi się ciemno jak w d. u... (bo mnie o rasizm posądzą).

fakt, przez jakąś chwile widać slabiej, ale to też kwestia wyćwiczenia gdzie
sie patrzy, poaz tym w czasie jazdy dobrze jest sobie co jakiś czas
doświetlić drogę...

U nas zawsze starałem się jak najlepiej ustawić, czasem ulepszyć światła
mijania - fabryczne długie mają wystarczający zasięg.

w swoim accordzie (wersja USA) długich prawie nie widzę, dlatego używam
dalekosiężnych

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Honda Accord 2.2 PMS Ltd Edition
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

reflektory dalekosiezne



Grupy dyskusyjne