regulator napięcia?
1 | Data: Styczen 29 2008 20:43:51 |
Temat: regulator napięcia? | |
Autor: Michał | Dzisiaj zauważyłem takie objawy w swoim fiaciku Uno (zasilanie benzyna i gaz) przy przyspieszaniu samochód jakby się zastanawia(trochę wtedy buczy jak autobus miejski z automatem przy ruszaniu z przystanku) i dopiero po jakimś czasie od wciśnięcia gazu zaczyna przyspieszać. Jeśli nie dodaje gazu i jadę ze stałą prędkością to nic takiego się nie dzieje.Takie objawy mam zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie. Co to może być: regulator napięcia czy może coś ze sprzęgłem? 2 |
Data: Styczen 29 2008 21:00:13 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Lewis |
Dzisiaj zauważyłem takie objawy w swoim fiaciku Uno (zasilanie benzyna i gaz) przy przyspieszaniu samochód jakby się zastanawia(trochę wtedy buczy jak autobus miejski z automatem przy ruszaniu z przystanku) i dopiero po jakimś czasie od wciśnięcia gazu zaczyna przyspieszać. Jeśli nie dodaje gazu i jadę ze stałą prędkością to nic takiego się nie dzieje.Takie objawy mam zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie. Co to może być: regulator napięcia czy może coś ze sprzęgłem? skąd pomysł z regulatorem napięcia? :) Sprzęgło? A obroty rosna jak mu depczesz ten gaz czy poprostu sie dławi i nie da rady wkręcić się wyzej? -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż 3 |
Data: Styczen 29 2008 21:05:00 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Michał |
regulator napięcia czy może coś ze sprzęgłem? Tak obroty rosną. Regulator sugerował mi kolega. Michał 4 |
Data: Styczen 29 2008 21:32:53 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Lewis |
Tak obroty rosną. Regulator sugerował mi kolega. To z tego co tu opisałeś to moze świadczyć o zdychającym sprzęgle skoro na gazie i benzynie tak samo się zachowuje. Dla pewności. Wrzucasz 1 chcesz ruszyć dodajesz gazu puszczasz sprzęgło do końca obroty rosną auto anemicznie zaczyna przyspieszać aż po pewnym czasie mu sie to udaje zrobić? Po wrzuceniu 2 biegu i gwałtownym dodaniu gazu dzieje się to samo? Jezeli kolega miał na myśli regulator napięcia to zmień kolege ;) -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż 5 |
Data: Styczen 29 2008 21:41:45 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Michał | Dla pewności. Wrzucasz 1 chcesz ruszyć dodajesz gazu puszczasz sprzęgło do końca obroty rosną auto anemicznie zaczyna przyspieszać aż po pewnym czasie mu sie to udaje zrobić? Na 1 akurat jest to najmniej odczuwalne. Auto raczej rusza tak jak wcześniej. Po wrzuceniu 2 biegu i gwałtownym dodaniu gazu dzieje się to samo? Zaczyna się to właśnie na 2 przy dodaniu gazu i przyspieszaniu.Obroty rosną i coś jakby blokowało przeniesienie ich na koła , ma się wrazenie jakby nagle miały zostać przeniesione ale następuje to stopniowo i nie do końca. Te objawy się nasilają od kilku dni. Dziękuję za radę ze sprzęgłem też tak myślałem jutro jade do mechanika i się wyjaśni. pozdrawiam Michał 6 |
Data: Styczen 29 2008 23:08:02 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Lewis |
Na 1 akurat jest to najmniej odczuwalne. Auto raczej rusza tak jak skoro na 1 rusza raczej normalnie to raczej wyklucza winę sprzęgła... :) -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż 7 |
Data: Styczen 30 2008 09:56:06 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Jan Kowalski |
Nie, w astrze to sprzęgło slizgało się dopiero na trzecim, czwartym biegu jak musiałem przyśpieszyć. A z jedynki było wszystko OK. A pościerane były nawet sprężynki stabilizatora. Sprzęgło było zjechane na maksa, jak to mówią. 8 |
Data: Styczen 29 2008 21:03:40 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: JKK |
gaz) przy przyspieszaniu samochód jakby się zastanawia(trochę wtedy buczyGaźnik ? To może i regulator, ale jakiś podciśnieniowy :-) Pzdr JKK 9 |
Data: Styczen 29 2008 21:15:31 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości Dzisiaj zauważyłem takie objawy w swoim fiaciku Uno (zasilanie benzyna i gaz) przy przyspieszaniu samochód jakby się zastanawia(trochę wtedy buczy jak autobus miejski z automatem przy ruszaniu z przystanku) i dopiero po jakimś czasie od wciśnięcia gazu zaczyna przyspieszać. Jeśli nie dodaje gazu i jadę ze stałą prędkością to nic takiego się nie dzieje.Takie objawy mam zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie. Co to może być: regulator napięcia czy może coś ze sprzęgłem? Cała przyjemność z posiadania instalacji gazowej z regulacją mieszanki "na śrubę" a nie przez "komputer" ... pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 10 |
Data: Styczen 29 2008 22:07:19 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Grejon | PeJot - Krk pisze: Cała przyjemność z posiadania instalacji gazowej z regulacją mieszanki To dobrze że moja instalacja o tym nie wie... -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 11 |
Data: Styczen 29 2008 23:09:54 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości Cała przyjemność z posiadania instalacji gazowej z regulacją mieszanki Ale gniazda zaworowe o tym bdb wiedzą ;) pozdro PeJot 12 |
Data: Styczen 29 2008 23:25:29 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Grejon | PeJot - Krk pisze: Użytkownik "Grejon" napisał w wiadomości Jasne, pierwsza regulacja była robiona przy... 160 kkm? I to raczej profilaktycznie, niż z powodu złej pracy silnika. pozdro -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 13 |
Data: Styczen 29 2008 22:18:21 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Piotrek | Cała przyjemność z posiadania instalacji gazowej z regulacją mieszanki heh panie ekspert:) po pierwsze czytanie ze zrozumieniem sie klania. Michal napisal cytuje: " Takie objawy mam zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie" po drugie co by instalacja gazowa na srube miala z takim objawem:) po trzecie moja instalacja w poprzednim samochodzie o tym nie wiedziala i przejezdzila jakies 100 tys km bez zadnych problemow:) po czwarte minimum znajomosci z zakresu mechaniki przydaje sie jak czlowiek odpisuje na grupie o samochodach bo potem takie rady sa jak kolegi Michala ktory sugerowal regulator napiecia:) podpowiedz podobnej klasy jak twoja o instalacji gazowej na srube:) -- pzdr piotrek 14 |
Data: Styczen 29 2008 23:08:42 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości Cała przyjemność z posiadania instalacji gazowej z regulacją mieszanki Fakt nie doczytałem, sam miałem takie objawy tylko na gazie ... po drugie co by instalacja gazowa na srube miala z takim objawem:) np. niewłaściwa mieszanka i do tego ustawiona na sztywno, komputer korzystając z sondy lambda może jeszcze na bieżąco skorygować mieszankę w danych warunkach. po trzecie moja instalacja w poprzednim samochodzie o tym nie wiedziala i przejezdzila jakies 100 tys km bez zadnych problemow:) Przejeździła ... ale ile % mocy miałeś mniej w porównaniu do fabyki i w jakim stopniu przez zbyt ubogą mieszankę ucierpiała głowica tego już nie wiesz :) Moja "ze śrubą" w Tipo gaźnikowym już tak bezproblemowo nie hulała ... Kolega Michał powinien napisać czy ma gaźnik czy wtrysk to będzie można coś zasugerować (np.sprawdzenie podciśnieniowego przyśpieszania zapłonu albo po prostu pytanko kiedy ostatnio wymieniał świece / przewody zapłonowe ) pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 15 |
Data: Styczen 30 2008 10:20:20 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Jakub Witkowski | PeJot - Krk pisze: Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości Kompensowanie mocno odbiegającego składu mieszanki kompem to pudrowanie syfa. Idealna instalacja IIgen to taka instalacja, w której komuter się nudzi, bowiem instalacja sama z siebie pracuje bardzo dobrze jako inst. Igen, tak, że nie komp musi wprowadzać korekt. Jeśli zaś mieszanka jest niewłaściwa, to komp może skorygować ją, tylko że przede wszystkim w stabilnych warunkach pracy, bo bezwładność sondy lambda jest na tyle duża, a jej charakterystyka skokowa na tyle nieciekawa z punktu widzenia układów regulacji, że w stanach zmiennych będą pojawiały się duże błędy - a przyspieszanie jest właśnie takim stanem zmiennym. Reasumując: sytuacja że przyspiesza źle, ale potem jedzie dobrze jest znacznie bardziej prawdopodobna w źle wyreguowanej instalacji IIg, niż w Ig (bo w I generacji po prostu wciąż jedzie źle, i od razu wiadomo, że regulacja szwankuje) Przejeździła ... ale ile % mocy miałeś mniej w porównaniu do fabyki i w jakim Ależ wiem, bo monitoruję skład przynajmnie raz na miesiąc, na bieżąco, w czasie jazdy (mam podgląd lambdy fabrycznie). I przechodzi badania doskonale. I 12-letni katalizator żyje już ponad 4 lata z tą I gen, i ma się dobrze! Moja "ze śrubą" w Tipo gaźnikowym już tak bezproblemowo nie hulała ... Apropos gaźnika: miałeś elektroniczny, z sondą lambda w obwodzie? Bo jak nie, to co regulowało skład na benzynie, i czym to się różniło od LPG I gen? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 16 |
Data: Styczen 30 2008 12:58:33 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: PeJot - Krak | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w > Fakt nie doczytałem, sam miałem takie objawy tylko na gazie ...syfa. Idealna instalacja IIgen to taka instalacja, w której komuter się nudzi, Idealnie to byłoby mieć sekwencję ... Jeśli zaś mieszanka jest niewłaściwa, to komp może skorygować ją, tylko Imho nie można tak interpretować wpływu bezwładności sondy ... Podczas równej jazdy ustawiona jest pewna uśredniona mieszanka a podczas przyśpieszania sterownik ją wzbogaca, żeby zapobiec jej zubożeniu i fatalnym skutkom dla gniazd zaworowych. Oczywiście nie jest to robione tak skutecznie jak w przypadku 4.generacji ale absolutnie 1.gen nie ma przewagi nad 2.gen bo w 1.gen jak nie masz zbyt bogatej mieszanki podzczas równej jazdy to znowu masz zbyt ubogą podczas przyśpieszania - rybki albo akwarium ... Instalacje 1.gen są popularne wśród posiadaczy E34 i silników R6, a efekt później jest taki: http://www.godula.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm :) doskonale. I 12-letni katalizator żyje już ponad 4 lata z tą I gen, i ma się dobrze! Nie no przecież piszę, że szwankowała i była to I gen. "ze śrubą" bez sondy lambda ;) pozdro PeJot Civic 3D 1.4iS'97 17 |
Data: Styczen 30 2008 17:09:07 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Jakub Witkowski | PeJot - Krak pisze: Imho nie można tak interpretować wpływu bezwładności sondy ... A z czego wynika to niby obowiązkowe zubożenie przy przyspeszaniu? Bo u mnie jest dokładnie na odwrót: podczas normalnej jazdy mam mieszankę bliską optymalnej (ale raczej ubogą, sonda mruga ale większość czasu pokazuje że ubogo), natomiast przy przyspieszaniu skład wyraźnie wzbogaca się. Praktycznie ideał. Bez komputerka! :) Instalacje 1.gen są popularne wśród posiadaczy E34 i silników R6, Może być taki, a może też inny. Skąd wiesz, czy ten ktoś prawidłowo dobrał mikser, ew. średnicę reduktora? Spadek mocy tak drastyczny świadczy o tym, że coś tam na pewno było mocno nie tak tak... Moja "ze śrubą" w Tipo gaźnikowym już tak bezproblemowo nie hulała ...Apropos gaźnika: miałeś elektroniczny, z sondą lambda w obwodzie? Ale nie powinna raczej szwankować *bardziej niż gaźnik*, no nie? Bo jeśli tak, to była po prostu niedobra. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 18 |
Data: Styczen 30 2008 14:49:58 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Piotrek | np. niewłaściwa mieszanka i do tego ustawiona na sztywno, komputer akurat poprzedni moj samochod to 20 letni ford Scorpio ktory sondy ani jednej nie posiadal wiec komp raczej nie mial skad brac info o skladzie mieszanki:) po trzecie moja instalacja w poprzednim samochodzie o tym nie wiedziala i przejezdzila jakies 100 tys km bez zadnych problemow:) wiesz tego to nigdy niewiem, mysle ze troche koni zdechlo ze starosci druga czesc padla zagazowana. ogolnie to byl silnik 2,4 wiec nie cierpialem z powodu braku mocy jakos strasznie. nie byl to super szybki samochod, ale jezdzil calkiem calkiem -- pzdr piotrek 19 |
Data: Styczen 30 2008 16:08:32 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 30 Jan 2008 14:49:58 +0100, "Piotrek" wrote: akurat poprzedni moj samochod to 20 letni ford Scorpio ktory sondy ani Ekhm... 2.4 nie miał? ogolnie to byl silnik 2,4 wiec nie cierpialem z powodu braku mocy jakos :> -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 20 |
Data: Styczen 30 2008 16:18:25 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: Piotrek | Ekhm... 2.4 nie miał? z 87 nie mial:) silnik z przeplywomierzami:) rok pozniej juz sie chyba pojawily z sonda -- pzdr piotrek 21 |
Data: Styczen 29 2008 23:02:12 | Temat: Re: regulator napięcia? | Autor: elmer radi radisson | Michał wrote: dzieje.Takie objawy mam zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie. Co to może być: regulator napięcia czy może coś ze sprzęgłem? Regulator to raczej w przypadku jakbys jechal na pradzie ;) -- Kim jest Basinger? |