Grupy dyskusyjne   »   regulator napięcia?

regulator napięcia?



1 Data: Styczen 29 2008 20:43:51
Temat: regulator napięcia?
Autor: Michał 

Dzisiaj zauważyłem takie objawy w swoim fiaciku Uno (zasilanie benzyna i gaz) przy przyspieszaniu samochód jakby się zastanawia(trochę wtedy buczy jak autobus miejski z automatem przy ruszaniu z przystanku) i dopiero po jakimś czasie od wciśnięcia gazu zaczyna przyspieszać. Jeśli nie dodaje gazu i jadę ze stałą prędkością to nic takiego się nie dzieje.Takie objawy mam zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie. Co to może być: regulator napięcia czy może coś ze sprzęgłem?


--
pozdrawiam
Michał



2 Data: Styczen 29 2008 21:00:13
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Lewis 



Dzisiaj zauważyłem takie objawy w swoim fiaciku Uno (zasilanie benzyna i gaz) przy przyspieszaniu samochód jakby się zastanawia(trochę wtedy buczy jak autobus miejski z automatem przy ruszaniu z przystanku) i dopiero po jakimś czasie od wciśnięcia gazu zaczyna przyspieszać. Jeśli nie dodaje gazu i jadę ze stałą prędkością to nic takiego się nie dzieje.Takie objawy mam zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie. Co to może być: regulator napięcia czy może coś ze sprzęgłem?

skąd pomysł z regulatorem napięcia? :)

Sprzęgło? A obroty rosna jak mu depczesz ten gaz czy poprostu sie dławi i nie da rady wkręcić się wyzej?

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż

3 Data: Styczen 29 2008 21:05:00
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Michał 




 Co to może być:

regulator napięcia czy może coś ze sprzęgłem?

skąd pomysł z regulatorem napięcia? :)

Sprzęgło? A obroty rosna jak mu depczesz ten gaz czy poprostu sie dławi i nie da rady wkręcić się wyzej?


Tak obroty rosną. Regulator sugerował mi kolega.

Michał

4 Data: Styczen 29 2008 21:32:53
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Lewis 


Tak obroty rosną. Regulator sugerował mi kolega.

To z tego co tu opisałeś to moze świadczyć o zdychającym sprzęgle skoro na gazie i benzynie tak samo się zachowuje.
Dla pewności. Wrzucasz 1 chcesz ruszyć dodajesz gazu puszczasz sprzęgło do końca obroty rosną auto anemicznie zaczyna przyspieszać aż po pewnym czasie mu sie to udaje zrobić? Po wrzuceniu 2 biegu i gwałtownym dodaniu gazu dzieje się to samo?

Jezeli kolega miał na myśli regulator napięcia to zmień kolege ;)

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż

5 Data: Styczen 29 2008 21:41:45
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Michał 

Dla pewności. Wrzucasz 1 chcesz ruszyć dodajesz gazu puszczasz sprzęgło do końca obroty rosną auto anemicznie zaczyna przyspieszać aż po pewnym czasie mu sie to udaje zrobić?

Na 1 akurat jest to najmniej odczuwalne. Auto raczej rusza tak jak wcześniej.

Po wrzuceniu 2 biegu i gwałtownym dodaniu gazu dzieje się to samo?

Zaczyna się to właśnie na 2 przy dodaniu gazu i przyspieszaniu.Obroty rosną i coś jakby blokowało przeniesienie ich na koła , ma się wrazenie jakby nagle miały zostać przeniesione ale następuje to stopniowo i nie do końca. Te objawy się nasilają od kilku dni.
Dziękuję za radę ze sprzęgłem też tak myślałem jutro jade do mechanika i się wyjaśni.

pozdrawiam
Michał

6 Data: Styczen 29 2008 23:08:02
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Lewis 


Na 1 akurat jest to najmniej odczuwalne. Auto raczej rusza tak jak
wcześniej.


skoro na 1 rusza raczej normalnie to raczej wyklucza winę sprzęgła... :)

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 na sprzedaż

7 Data: Styczen 30 2008 09:56:06
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Jan Kowalski 


Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości


Na 1 akurat jest to najmniej odczuwalne. Auto raczej rusza tak jak
wcześniej.


skoro na 1 rusza raczej normalnie to raczej wyklucza winę sprzęgła... :)
Nie, w astrze to sprzęgło slizgało się dopiero na trzecim, czwartym biegu
jak musiałem przyśpieszyć. A z jedynki było wszystko OK. A pościerane były
nawet sprężynki stabilizatora. Sprzęgło było zjechane na maksa, jak to
mówią.

8 Data: Styczen 29 2008 21:03:40
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: JKK 


Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości

gaz) przy przyspieszaniu samochód jakby się zastanawia(trochę wtedy buczy
jakimś czasie od wciśnięcia gazu zaczyna przyspieszać. zarówno przy
jeździe na gazie jak i na benzynie. Co to może być: regulator napięcia czy
może coś ze sprzęgłem?

Gaźnik ?
To może i regulator,
ale jakiś podciśnieniowy :-)

Pzdr

JKK

9 Data: Styczen 29 2008 21:15:31
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości

Dzisiaj zauważyłem takie objawy w swoim fiaciku Uno (zasilanie benzyna i gaz) przy przyspieszaniu samochód jakby się zastanawia(trochę wtedy buczy jak autobus miejski z automatem przy ruszaniu z przystanku) i dopiero po jakimś czasie od wciśnięcia gazu zaczyna przyspieszać. Jeśli nie dodaje gazu i jadę ze stałą prędkością to nic takiego się nie dzieje.Takie objawy mam zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie. Co to może być: regulator napięcia czy może coś ze sprzęgłem?

Cała przyjemność z posiadania instalacji gazowej z regulacją mieszanki
"na śrubę" a nie przez "komputer" ...

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

10 Data: Styczen 29 2008 22:07:19
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Grejon 

PeJot - Krk pisze:

Cała przyjemność z posiadania instalacji gazowej z regulacją mieszanki
"na śrubę" a nie przez "komputer" ...

To dobrze że moja instalacja o tym nie wie...

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

11 Data: Styczen 29 2008 23:09:54
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Grejon"  napisał w wiadomości

Cała przyjemność z posiadania instalacji gazowej z regulacją mieszanki
"na śrubę" a nie przez "komputer" ...

To dobrze że moja instalacja o tym nie wie...

Ale gniazda zaworowe o tym bdb wiedzą ;)

pozdro

PeJot

12 Data: Styczen 29 2008 23:25:29
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Grejon 

PeJot - Krk pisze:

Użytkownik "Grejon"  napisał w wiadomości
Cała przyjemność z posiadania instalacji gazowej z regulacją mieszanki
"na śrubę" a nie przez "komputer" ...

To dobrze że moja instalacja o tym nie wie...

Ale gniazda zaworowe o tym bdb wiedzą ;)

Jasne, pierwsza regulacja była robiona przy... 160 kkm? I to raczej profilaktycznie, niż z powodu złej pracy silnika.

pozdro

PeJot


--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych

13 Data: Styczen 29 2008 22:18:21
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Piotrek 

Cała przyjemność z posiadania instalacji gazowej z regulacją mieszanki
"na śrubę" a nie przez "komputer" ...

heh panie ekspert:)
po pierwsze czytanie ze zrozumieniem sie klania.
Michal napisal cytuje:
" Takie objawy mam zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie"

po drugie co by instalacja gazowa na srube miala z takim objawem:)

po trzecie moja instalacja w poprzednim samochodzie o tym nie wiedziala i
przejezdzila jakies 100 tys km bez zadnych problemow:)

po czwarte minimum znajomosci z zakresu mechaniki przydaje sie jak czlowiek
odpisuje na grupie o samochodach bo potem takie rady sa jak kolegi Michala
ktory sugerowal regulator napiecia:)
podpowiedz podobnej klasy jak twoja o instalacji gazowej na srube:)

--
pzdr
piotrek

14 Data: Styczen 29 2008 23:08:42
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: PeJot - Krk 

Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości

Cała przyjemność z posiadania instalacji gazowej z regulacją mieszanki
"na śrubę" a nie przez "komputer" ...

heh panie ekspert:)
po pierwsze czytanie ze zrozumieniem sie klania.
Michal napisal cytuje:
" Takie objawy mam zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie"

Fakt nie doczytałem, sam miałem takie objawy tylko na gazie ...

po drugie co by instalacja gazowa na srube miala z takim objawem:)

np. niewłaściwa mieszanka i do tego ustawiona na sztywno, komputer
korzystając z sondy lambda może jeszcze na bieżąco skorygować
mieszankę w danych warunkach.

po trzecie moja instalacja w poprzednim samochodzie o tym nie wiedziala i przejezdzila jakies 100 tys km bez zadnych problemow:)

Przejeździła ... ale ile % mocy miałeś mniej w porównaniu do fabyki i w jakim
stopniu przez zbyt ubogą mieszankę ucierpiała głowica tego już nie wiesz :)

Moja "ze śrubą" w Tipo gaźnikowym już tak bezproblemowo nie hulała ...

Kolega Michał powinien napisać czy ma gaźnik czy wtrysk to będzie
można coś zasugerować (np.sprawdzenie podciśnieniowego
przyśpieszania zapłonu albo po prostu pytanko kiedy ostatnio wymieniał
świece / przewody zapłonowe )


pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

15 Data: Styczen 30 2008 10:20:20
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Jakub Witkowski 

PeJot - Krk pisze:

Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomości
Cała przyjemność z posiadania instalacji gazowej z regulacją mieszanki
"na śrubę" a nie przez "komputer" ...

heh panie ekspert:)
po pierwsze czytanie ze zrozumieniem sie klania.
Michal napisal cytuje:
" Takie objawy mam zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie"

Fakt nie doczytałem, sam miałem takie objawy tylko na gazie ...

po drugie co by instalacja gazowa na srube miala z takim objawem:)

np. niewłaściwa mieszanka i do tego ustawiona na sztywno, komputer
korzystając z sondy lambda może jeszcze na bieżąco skorygować
mieszankę w danych warunkach.

Kompensowanie mocno odbiegającego składu mieszanki kompem to pudrowanie syfa.
Idealna instalacja IIgen to taka instalacja, w której komuter się nudzi,
bowiem instalacja sama z siebie pracuje bardzo dobrze jako inst. Igen,
tak, że nie komp musi wprowadzać korekt.

Jeśli zaś mieszanka jest niewłaściwa, to komp może skorygować ją, tylko
że przede wszystkim w stabilnych warunkach pracy, bo bezwładność sondy
lambda jest na tyle duża, a jej charakterystyka skokowa na tyle nieciekawa
z punktu widzenia układów regulacji, że w stanach zmiennych będą pojawiały
się duże błędy - a przyspieszanie jest właśnie takim stanem zmiennym.

Reasumując: sytuacja że przyspiesza źle, ale potem jedzie dobrze
jest znacznie bardziej prawdopodobna w źle wyreguowanej instalacji IIg,
niż w Ig (bo w I generacji po prostu wciąż jedzie źle, i od razu wiadomo,
że regulacja szwankuje)

Przejeździła ... ale ile % mocy miałeś mniej w porównaniu do fabyki i w jakim
stopniu przez zbyt ubogą mieszankę ucierpiała głowica tego już nie wiesz :)

Ależ wiem, bo monitoruję skład przynajmnie raz na miesiąc, na bieżąco,
w czasie jazdy (mam podgląd lambdy fabrycznie). I przechodzi badania doskonale.
I 12-letni katalizator żyje już ponad 4 lata z tą I gen, i ma się dobrze!

Moja "ze śrubą" w Tipo gaźnikowym już tak bezproblemowo nie hulała ...

Apropos gaźnika: miałeś elektroniczny, z sondą lambda w obwodzie?
Bo jak nie, to co regulowało skład na benzynie, i czym to się różniło
od LPG I gen?


--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

16 Data: Styczen 30 2008 12:58:33
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: PeJot - Krak 

Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w
wiadomości news:fnpfgl$13r0> >

> Fakt nie doczytałem, sam miałem takie objawy tylko na gazie ...
>
>> po drugie co by instalacja gazowa na srube miala z takim objawem:)
>
> np. niewłaściwa mieszanka i do tego ustawiona na sztywno, komputer
> korzystając z sondy lambda może jeszcze na bieżąco skorygować
> mieszankę w danych warunkach.

Kompensowanie mocno odbiegającego składu mieszanki kompem to pudrowanie
syfa.
Idealna instalacja IIgen to taka instalacja, w której komuter się nudzi,
bowiem instalacja sama z siebie pracuje bardzo dobrze jako inst. Igen,
tak, że nie komp musi wprowadzać korekt.

Idealnie to byłoby mieć sekwencję ...

Jeśli zaś mieszanka jest niewłaściwa, to komp może skorygować ją, tylko
że przede wszystkim w stabilnych warunkach pracy, bo bezwładność sondy
lambda jest na tyle duża, a jej charakterystyka skokowa na tyle nieciekawa
z punktu widzenia układów regulacji, że w stanach zmiennych będą pojawiały
się duże błędy - a przyspieszanie jest właśnie takim stanem zmiennym.

Reasumując: sytuacja że przyspiesza źle, ale potem jedzie dobrze
jest znacznie bardziej prawdopodobna w źle wyreguowanej instalacji IIg,
niż w Ig (bo w I generacji po prostu wciąż jedzie źle, i od razu wiadomo,
że regulacja szwankuje)

Imho nie można tak interpretować wpływu bezwładności sondy ...
Podczas równej jazdy ustawiona jest pewna uśredniona mieszanka
a podczas przyśpieszania sterownik ją wzbogaca, żeby zapobiec jej
zubożeniu i fatalnym skutkom dla gniazd zaworowych.

Oczywiście nie jest to robione tak skutecznie jak w przypadku 4.generacji
ale absolutnie 1.gen nie ma przewagi nad 2.gen bo w 1.gen jak nie masz
zbyt bogatej mieszanki podzczas równej jazdy to znowu masz zbyt ubogą
podczas przyśpieszania - rybki albo akwarium ...

Instalacje 1.gen są popularne wśród posiadaczy E34 i silników R6,
a efekt później jest taki:
http://www.godula.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm


> Przejeździła ... ale ile % mocy miałeś mniej w porównaniu do fabyki i w
> jakim
> stopniu przez zbyt ubogą mieszankę ucierpiała głowica tego już nie wiesz
:)

Ależ wiem, bo monitoruję skład przynajmnie raz na miesiąc, na bieżąco,
w czasie jazdy (mam podgląd lambdy fabrycznie). I przechodzi badania
doskonale.
I 12-letni katalizator żyje już ponad 4 lata z tą I gen, i ma się dobrze!

> Moja "ze śrubą" w Tipo gaźnikowym już tak bezproblemowo nie hulała ...

Apropos gaźnika: miałeś elektroniczny, z sondą lambda w obwodzie?
Bo jak nie, to co regulowało skład na benzynie, i czym to się różniło
od LPG I gen?

Nie no przecież piszę, że szwankowała i była to I gen. "ze śrubą" bez sondy
lambda ;)

pozdro

PeJot

Civic 3D 1.4iS'97

17 Data: Styczen 30 2008 17:09:07
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Jakub Witkowski 

PeJot - Krak pisze:

Imho nie można tak interpretować wpływu bezwładności sondy ...
Podczas równej jazdy ustawiona jest pewna uśredniona mieszanka
a podczas przyśpieszania sterownik ją wzbogaca, żeby zapobiec jej
zubożeniu i fatalnym skutkom dla gniazd zaworowych.

Oczywiście nie jest to robione tak skutecznie jak w przypadku 4.generacji
ale absolutnie 1.gen nie ma przewagi nad 2.gen bo w 1.gen jak nie masz
zbyt bogatej mieszanki podzczas równej jazdy to znowu masz zbyt ubogą
podczas przyśpieszania - rybki albo akwarium ...

A z czego wynika to niby obowiązkowe zubożenie przy przyspeszaniu?
Bo u mnie jest dokładnie na odwrót: podczas normalnej jazdy
mam mieszankę bliską optymalnej (ale raczej ubogą, sonda mruga ale
większość czasu pokazuje że ubogo), natomiast przy przyspieszaniu
skład wyraźnie wzbogaca się. Praktycznie ideał. Bez komputerka! :)

Instalacje 1.gen są popularne wśród posiadaczy E34 i silników R6,
a efekt później jest taki:
http://www.godula.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm

Może być taki, a może też inny. Skąd wiesz, czy ten ktoś prawidłowo
dobrał mikser, ew. średnicę reduktora? Spadek mocy tak drastyczny
świadczy o tym, że coś tam na pewno było mocno nie tak tak...

Moja "ze śrubą" w Tipo gaźnikowym już tak bezproblemowo nie hulała ...
Apropos gaźnika: miałeś elektroniczny, z sondą lambda w obwodzie?
Bo jak nie, to co regulowało skład na benzynie, i czym to się różniło
od LPG I gen?

Nie no przecież piszę, że szwankowała i była to I gen. "ze śrubą" bez sondy
lambda ;)

Ale nie powinna raczej szwankować *bardziej niż gaźnik*, no nie?
Bo jeśli tak, to była po prostu niedobra.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

18 Data: Styczen 30 2008 14:49:58
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Piotrek 

np. niewłaściwa mieszanka i do tego ustawiona na sztywno, komputer
korzystając z sondy lambda może jeszcze na bieżąco skorygować
mieszankę w danych warunkach.


akurat poprzedni moj samochod to 20 letni ford Scorpio ktory sondy ani jednej nie posiadal wiec komp raczej nie mial skad brac info o skladzie mieszanki:)

po trzecie moja instalacja w poprzednim samochodzie o tym nie wiedziala i przejezdzila jakies 100 tys km bez zadnych problemow:)

Przejeździła ... ale ile % mocy miałeś mniej w porównaniu do fabyki i w jakim
stopniu przez zbyt ubogą mieszankę ucierpiała głowica tego już nie wiesz :)


wiesz tego to nigdy niewiem, mysle ze troche koni zdechlo ze starosci druga czesc padla zagazowana.
ogolnie to byl silnik 2,4 wiec nie cierpialem z powodu braku mocy jakos strasznie.
nie byl to super szybki samochod, ale jezdzil calkiem calkiem

--
pzdr
piotrek

19 Data: Styczen 30 2008 16:08:32
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 30 Jan 2008 14:49:58 +0100, "Piotrek"  wrote:

akurat poprzedni moj samochod to 20 letni ford Scorpio ktory sondy ani
jednej nie posiadal wiec komp raczej nie mial skad brac info o skladzie
mieszanki:)

Ekhm... 2.4 nie miał?

ogolnie to byl silnik 2,4 wiec nie cierpialem z powodu braku mocy jakos
strasznie.
nie byl to super szybki samochod, ale jezdzil calkiem calkiem

:>
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

20 Data: Styczen 30 2008 16:18:25
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: Piotrek 

Ekhm... 2.4 nie miał?


z 87 nie mial:)
silnik z przeplywomierzami:)

rok pozniej juz sie chyba pojawily z sonda

--
pzdr
piotrek

21 Data: Styczen 29 2008 23:02:12
Temat: Re: regulator napięcia?
Autor: elmer radi radisson 

Michał wrote:

dzieje.Takie objawy mam zarówno przy jeździe na gazie jak i na benzynie. Co to może być: regulator napięcia czy może coś ze sprzęgłem?

Regulator to raczej w przypadku jakbys jechal na pradzie ;)



--

Kim jest Basinger?

regulator napięcia?



Grupy dyskusyjne