renault megane - wtryski
1 | Data: Marzec 01 2011 23:51:19 |
Temat: renault megane - wtryski | |
Autor: Mateusz | Witam szanowne grono znawców ;) 2 |
Data: Marzec 02 2011 10:11:57 | Temat: Re: renault megane - wtryski | Autor: Krzysztof | Które megane ? 3 |
Data: Marzec 02 2011 01:16:48 | Temat: Re: renault megane - wtryski | Autor: Mateusz | On 2 Mar, 10:11, "Krzysztof" wrote: Kt re megane ? rocznik 1996. Taka sama wersja jak Twoja. Dzięki za sugestię, jak następnym razem co się stanie to będę wiedział jak to ugryźć. 4 |
Data: Marzec 02 2011 16:41:58 | Temat: Re: renault megane - wtryski | Autor: The_EaGle | W dniu 2011-03-02 08:51, Mateusz pisze: Witam szanowne grono znawców ;) OK a teraz włącz logikę :) W samochodach benzynowych w jaki sposób regulowane są obroty silnika ? ODP: Po przez dostarczanie odpowiedniej dawki powietrza przez przepustnicę. Co wiec spowodowało że obroty utrzymywały się na poziomie 3000obr? ODP: Częściowo otwarta przepustnica, lub dziura w kolektorze ;) Co jest winne takiemu stanowi rzeczy? ODP: Najbardziej prawdopobny jest silnik krokowy który właśnie otwiera lub zamyka przepustnicę. Czy wlanie czegoś do paliwa mogło zmienić obroty silnika? ODP: W żadnym wypadku. Jak oczyściłeś wtryski to chyba więcej a nie mnie paliwa dostawało by się do silnika a wiec obroty powinny być minimalnie jeszcze wyższe a nie niższe. Bogatsza mieszanka. A na koniec zmień mechanika bo albo udaje ale jest ubezwłasnowolniony ;) Pozdrawiam Rafał 5 |
Data: Marzec 02 2011 19:17:16 | Temat: Re: renault megane - wtryski | Autor: Kuba (aka cita) |
no no ... tak w kwestji formalnej" Owszem, w niektórych autach silnik krokowy steruje przepustnicą, ale silnik krokowy wolnych obrotów zwykle robi "bypass" obok przepustnicy otwierając lub zamykając kanał powietrza omijający zamkniętą przepustnice. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 6 |
Data: Marzec 02 2011 11:35:59 | Temat: Re: renault megane - wtryski | Autor: Mateusz | On 2 Mar, 16:41, The_EaGle wrote: OK a teraz w cz logik :)Spróbuję ;) Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy jak silnik krokowy będzie funkcjonował niepoprawnie to silnik będzie nierówno pracował na wolnych obrotach albo wręcz gasł albo trzymał za wysokie ponieważ krokowiec określa moment otwarcia przepustnicy i w konsekwencji dawkowanie powietrza będzie nieprecyzyjne tak ? OK. To teraz jestem już w totalnie czarnej d***ie ;), bo dotychczas myślałem, że to sonda lambda odpowiada za proporcje mieszanki paliwowo powietrznej - pewnie jest to prawda, ale możesz mi jakoś wytłumaczyć jak jedno ma się do drugiego ? chyba, że to sonda lambda wysyła informacje o składzie do jakiegos tam sterownika, który następnie określa dawkę powietrza - jak bełkoczę to wybacz... A na koniec zmie mechanika bo albo udaje ale jest ubezw asnowolniony ;)Nie mogę ! jak nie będziemy tych naszych gratów naprawiać u tego fachowca to nie będzie można za jego pośrednictwem na lewo podbijać przeglądów. Wiem wiem... ale takie są realia niestety. 7 |
Data: Marzec 03 2011 11:15:57 | Temat: Re: renault megane - wtryski | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | W dniu 2011-03-02 20:35, Mateusz pisze: On 2 Mar, 16:41, wrote: Wygląda to tak: Odpalasz silnik, czujnik obrotów silnika/położenia wału korbowego informuje ECU o rozruchu. Na podstawie wskazań czujnika wałka rozrządu/czujnika położenia wału korbowego następuje wyładowanie w układzie zapłonowym. Równocześnie czujnik MAP i MAF lub przepływomierz informuje ECU o ilości powietrza zasysanego przez silnik. Na tej podstawie ECU steruje dawką paliwa poprzez zwiększanie/zmniejszanie czasu otwarcia wtryskiwacza/wtryskiwaczy. Gdy silnik osiągnie odpowiednio wysokie obroty,a czujnik położenia przepustnicy nie będzie wysterowany (bieg jałowy) do gry włącza się silnik krokowy. Steruje on ilością powietrza dostarczanego do silnika w celu utrzymania stabilnych obrotów na odpowiednim poziomie. Gdy czujnik temperatury silnika wskaże odpowiednią temperaturę obroty jałowe się zmniejszają, a stopień wysterowania wtrysku zależy od wskazań Lambdy. Wciąż silnik krokowy (bypass dolotu) reguluje dawkę powietrza, aby ta była odpowiednia do obrotów, a i same obroty na odpowiednim poziomie. Gdy wciśniesz gaz, a silnik jest zimny, silnik krokowy się zamyka, a czas otwarcie wtrysku jest dobierany za pomocą zaprogramowanych map wtrysku i ilości i temperatury zasysanego powietrza. Gdy silnik się nagrzeje, ECU działa w pętli zamkniętej, zamiast map wtrysku dostosowuje ilość paliwa za pomocą sondy Lambda tak, aby zachować odpowiedni stosunek powietrza do paliwa mierząc zawartość tlenu w spalinach. Tak w harcerskim skrócie. Warunków i innych czujników jest tyle, że żeby je wszystkie opisać musiałbym całą dniówkę na to poświęcić. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 8 |
Data: Marzec 03 2011 02:23:51 | Temat: Re: renault megane - wtryski | Autor: Mateusz | On 3 Mar, 11:15, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" W dniu 2011-03-02 20:35, Mateusz pisze: Dzięki za logiczne wyjaśnienie. Piwo u mnie masz, tylko nie wiem czy pijesz ;) W razie wątpliwości jeszcze zapodam jakieś pytanie. 9 |
Data: Marzec 03 2011 17:57:12 | Temat: Re: renault megane - wtryski | Autor: Irokez | Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości Witam szanowne grono znawców ;) zmień mechaniora. Miałem megi 1.6 8V 90km. Taki efekt powodował silnik krokowy, który się przywieszał. Razm mi wlazło ponad 6tyś obrotów i na krzyrzówkach trzeba było gasić auto. Ale to działało też w drugą stronę. Potrafił się zawiesić zamknięty, więc jak dałem gazu a następnie wrzuciłem luz to obroty spadały... do zera. Czyszczenie u mnie nic nie dało, trzeba było wymienić silniczek cały. Druga sprawa - miałem tez dziurkę w wężyku gumowym od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia - takie czarne kwadratowe przykręcone do grodzi pod szybą z rurką od spodu. Auto raz jechało raz muliło, ale jak się większe zrobiło to po przegazówce się już check silnika zapalał i obroty nie schodziły poniżej 1500. -- Irokez 10 |
Data: Marzec 03 2011 18:34:05 | Temat: Re: renault megane - wtryski | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | W dniu 2011-03-03 17:57, Irokez pisze:
Silnik krokowy, czy serwomotor przepustnicy? Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić przepływu takiej masy powietrza przez kanał/wąż biegu jałowego, ale być może się mylę. Jeśli to rzeczywiście był silnik krokowy, to montowany w korpusie przepustnicy czy na przewodzie obejściowym? Druga sprawa - miałem tez dziurkę w wężyku gumowym od kolektora ssącego Osobiście raczej skłaniam się ku temu problemowi, bardzo często mechanicy nie potrafią rozróżnić usterki układu pomiarowego od układu wykonawczego. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 11 |
Data: Marzec 03 2011 19:33:27 | Temat: Re: renault megane - wtryski | Autor: Irokez | Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" napisał w wiadomości W dniu 2011-03-03 17:57, Irokez pisze: Krokowy od jałowych. W sumie budowa banalna bo cewka motoru z trzpieniem w środku i sprężynką. Można było to wykręcić (2 śruby do kolektora dolotowego od tyłu, za przepustnicą (kanał równoległy)) wyciągnąć ten tłoczek przytykający kanał, poczyścić, ustawić w dowolnej pozycji a i tak po skręceniu komp go sam właściwie ustawiał. Sam się nieziemsko zdziwiłem jak odpaliłem auto a po chwili obroty szły do odcięcia. Druga sprawa - miałem tez dziurkę w wężyku gumowym od kolektora ssącego Jakby padł ten czujnik, to od poldka pasuje ;] Ale jak padnie to check się świeci. Wypięcie to check i obroty spadają prawie do gaśnięcia. Za duża dziura w rurce to wszystko ok ale po przygazówce check. Odpięcie rurki podobnie - po przygazówce check i 1500 obrotów. Mała dziurka to śfirowanie obrotów ale bez check'a. Tak przetestowałem sobie ;) Pozdrawiam -- Irokez |