Grupy dyskusyjne   »   renault megane - wtryski

renault megane - wtryski



1 Data: Marzec 01 2011 23:51:19
Temat: renault megane - wtryski
Autor: Mateusz 

Witam szanowne grono znawców ;)

Jest sprawa tego typu: mam firmową zagazowaną renówkę. Ostatnio, przy
odpaleniu auto wchodzi na obroty (3000) i nie chce zejść - jakiś
firmowy mechanior rzucił hasło, że to wtryski mogą padać. Wlałem do
baku STP do silników benzynowych z inst. gazową i objawy o dziwo
ustały. Czy to jakiś dziwny zbieg okoliczności ? Można na takim etapie
przedłużyć żywotność wtrysków wlewając raz na jakiś czas (powiedzmy
tak na 5 tankowań na gazie jedno z stp i z benzyną) STP ? czy jest to
generalnie bez sensu i wtryski i tak zaraz klękną. Auto robi ok 150km
średnio dystansu dziennego.



2 Data: Marzec 02 2011 10:11:57
Temat: Re: renault megane - wtryski
Autor: Krzysztof 

Które megane ?
W mojej Megane I 1.6 8V taki efekt to zawieszenie silnika krokowego - pomogło czyszczenie.

K.

3 Data: Marzec 02 2011 01:16:48
Temat: Re: renault megane - wtryski
Autor: Mateusz 

On 2 Mar, 10:11, "Krzysztof"  wrote:

Kt re megane ?
W mojej Megane I 1.6 8V taki efekt to zawieszenie silnika krokowego -
pomog o czyszczenie.

rocznik 1996. Taka sama wersja jak Twoja. Dzięki za sugestię, jak
następnym razem co się stanie to będę wiedział jak to ugryźć.

4 Data: Marzec 02 2011 16:41:58
Temat: Re: renault megane - wtryski
Autor: The_EaGle 

W dniu 2011-03-02 08:51, Mateusz pisze:

Witam szanowne grono znawców ;)

Jest sprawa tego typu: mam firmową zagazowaną renówkę. Ostatnio, przy
odpaleniu auto wchodzi na obroty (3000) i nie chce zejść - jakiś
firmowy mechanior rzucił hasło, że to wtryski mogą padać. Wlałem do
baku STP do silników benzynowych z inst. gazową i objawy o dziwo
ustały. Czy to jakiś dziwny zbieg okoliczności ?

OK a teraz włącz logikę :)

W samochodach benzynowych w jaki sposób regulowane są obroty silnika ?

ODP: Po przez dostarczanie odpowiedniej dawki powietrza przez przepustnicę.

Co wiec spowodowało że obroty utrzymywały się na poziomie 3000obr?

ODP: Częściowo otwarta przepustnica, lub dziura w kolektorze ;)

Co jest winne takiemu stanowi rzeczy?

ODP: Najbardziej prawdopobny jest silnik krokowy który właśnie otwiera lub zamyka przepustnicę.

Czy wlanie czegoś do paliwa mogło zmienić obroty silnika?

ODP: W żadnym wypadku. Jak oczyściłeś wtryski to chyba więcej a nie mnie paliwa dostawało by się do silnika a wiec obroty powinny być minimalnie jeszcze wyższe a nie niższe. Bogatsza mieszanka.

A na koniec zmień mechanika bo albo udaje ale jest ubezwłasnowolniony ;)


Pozdrawiam
Rafał

5 Data: Marzec 02 2011 19:17:16
Temat: Re: renault megane - wtryski
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "The_EaGle"  napisał w wiadomości


ODP: Najbardziej prawdopobny jest silnik krokowy który właśnie otwiera lub zamyka przepustnicę.


no no ... tak w kwestji formalnej"

Owszem, w niektórych autach silnik krokowy steruje przepustnicą, ale silnik krokowy wolnych obrotów zwykle robi "bypass" obok przepustnicy otwierając lub zamykając kanał powietrza omijający zamkniętą przepustnice.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

6 Data: Marzec 02 2011 11:35:59
Temat: Re: renault megane - wtryski
Autor: Mateusz 

On 2 Mar, 16:41, The_EaGle  wrote:

OK a teraz w cz logik :)
Spróbuję ;)

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy jak silnik krokowy będzie
funkcjonował niepoprawnie to silnik będzie nierówno pracował na
wolnych obrotach albo wręcz gasł albo trzymał za wysokie ponieważ
krokowiec określa moment otwarcia przepustnicy i w konsekwencji
dawkowanie powietrza będzie nieprecyzyjne tak ?
OK. To teraz jestem już w totalnie czarnej d***ie ;), bo dotychczas
myślałem, że to sonda lambda odpowiada za proporcje mieszanki paliwowo
powietrznej - pewnie jest to prawda, ale możesz mi jakoś wytłumaczyć
jak jedno ma się do drugiego ? chyba, że to sonda lambda wysyła
informacje o składzie do jakiegos tam sterownika, który następnie
określa dawkę powietrza - jak bełkoczę to wybacz...

A na koniec zmie mechanika bo albo udaje ale jest ubezw asnowolniony ;)
Nie mogę ! jak nie będziemy tych naszych gratów naprawiać u tego
fachowca to nie będzie można za jego pośrednictwem na lewo podbijać
przeglądów.

Wiem wiem... ale takie są realia niestety.

7 Data: Marzec 03 2011 11:15:57
Temat: Re: renault megane - wtryski
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

W dniu 2011-03-02 20:35, Mateusz pisze:

On 2 Mar, 16:41,   wrote:
OK a teraz w cz logik :)
Spróbuję ;)

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy jak silnik krokowy będzie
funkcjonował niepoprawnie to silnik będzie nierówno pracował na
wolnych obrotach albo wręcz gasł albo trzymał za wysokie ponieważ
krokowiec określa moment otwarcia przepustnicy i w konsekwencji
dawkowanie powietrza będzie nieprecyzyjne tak ?
OK. To teraz jestem już w totalnie czarnej d***ie ;), bo dotychczas
myślałem, że to sonda lambda odpowiada za proporcje mieszanki paliwowo
powietrznej - pewnie jest to prawda, ale możesz mi jakoś wytłumaczyć
jak jedno ma się do drugiego ? chyba, że to sonda lambda wysyła
informacje o składzie do jakiegos tam sterownika, który następnie
określa dawkę powietrza - jak bełkoczę to wybacz...

Wygląda to tak: Odpalasz silnik, czujnik obrotów silnika/położenia wału korbowego informuje ECU o rozruchu. Na podstawie wskazań czujnika wałka rozrządu/czujnika położenia wału korbowego następuje wyładowanie w układzie zapłonowym. Równocześnie czujnik MAP i MAF lub przepływomierz informuje ECU o ilości powietrza zasysanego przez silnik. Na tej podstawie ECU steruje dawką paliwa poprzez zwiększanie/zmniejszanie czasu otwarcia wtryskiwacza/wtryskiwaczy. Gdy silnik osiągnie odpowiednio wysokie obroty,a czujnik położenia przepustnicy nie będzie wysterowany (bieg jałowy) do gry włącza się silnik krokowy. Steruje on ilością powietrza dostarczanego do silnika w celu utrzymania stabilnych obrotów na odpowiednim poziomie. Gdy czujnik temperatury silnika wskaże odpowiednią temperaturę obroty jałowe się zmniejszają, a stopień wysterowania wtrysku zależy od wskazań Lambdy. Wciąż silnik krokowy (bypass dolotu) reguluje dawkę powietrza, aby ta była odpowiednia do obrotów, a i same obroty na odpowiednim poziomie.

Gdy wciśniesz gaz, a silnik jest zimny, silnik krokowy się zamyka, a czas otwarcie wtrysku jest dobierany za pomocą zaprogramowanych map wtrysku i ilości i temperatury zasysanego powietrza. Gdy silnik się nagrzeje, ECU działa w pętli zamkniętej, zamiast map wtrysku dostosowuje ilość paliwa za pomocą sondy Lambda tak, aby zachować odpowiedni stosunek powietrza do paliwa mierząc zawartość tlenu w spalinach.

Tak w harcerskim skrócie. Warunków i innych czujników jest tyle, że żeby je wszystkie opisać musiałbym całą dniówkę na to poświęcić.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

8 Data: Marzec 03 2011 02:23:51
Temat: Re: renault megane - wtryski
Autor: Mateusz 

On 3 Mar, 11:15, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
 wrote:

W dniu 2011-03-02 20:35, Mateusz pisze:

> On 2 Mar, 16:41,   wrote:
>> OK a teraz w cz logik :)
> Spr buj ;)

> Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy jak silnik krokowy b dzie
> funkcjonowa niepoprawnie to silnik b dzie nier wno pracowa na
> wolnych obrotach albo wr cz gas albo trzyma za wysokie poniewa
> krokowiec okre la moment otwarcia przepustnicy i w konsekwencji
> dawkowanie powietrza b dzie nieprecyzyjne tak ?
> OK. To teraz jestem ju w totalnie czarnej d***ie ;), bo dotychczas
> my la em, e to sonda lambda odpowiada za proporcje mieszanki paliwowo
> powietrznej - pewnie jest to prawda, ale mo esz mi jako wyt umaczy
> jak jedno ma si do drugiego ? chyba, e to sonda lambda wysy a
> informacje o sk adzie do jakiegos tam sterownika, kt ry nast pnie
> okre la dawk powietrza - jak be kocz to wybacz...

Wygl da to tak: Odpalasz silnik, czujnik obrot w silnika/po o enia wa u
korbowego informuje ECU o rozruchu. Na podstawie wskaza czujnika wa ka
rozrz du/czujnika po o enia wa u korbowego nast puje wy adowanie w
uk adzie zap onowym. R wnocze nie czujnik MAP i MAF lub przep ywomierz
informuje ECU o ilo ci powietrza zasysanego przez silnik. Na tej
podstawie ECU steruje dawk paliwa poprzez zwi kszanie/zmniejszanie
czasu otwarcia wtryskiwacza/wtryskiwaczy. Gdy silnik osi gnie
odpowiednio wysokie obroty,a czujnik po o enia przepustnicy nie b dzie
wysterowany (bieg ja owy) do gry w cza si silnik krokowy. Steruje on
ilo ci powietrza dostarczanego do silnika w celu utrzymania stabilnych
obrot w na odpowiednim poziomie. Gdy czujnik temperatury silnika wska e
odpowiedni temperatur obroty ja owe si zmniejszaj , a stopie
wysterowania wtrysku zale y od wskaza Lambdy. Wci silnik krokowy
(bypass dolotu) reguluje dawk powietrza, aby ta by a odpowiednia do
obrot w, a i same obroty na odpowiednim poziomie.

Gdy wci niesz gaz, a silnik jest zimny, silnik krokowy si zamyka, a
czas otwarcie wtrysku jest dobierany za pomoc zaprogramowanych map
wtrysku i ilo ci i temperatury zasysanego powietrza. Gdy silnik si
nagrzeje, ECU dzia a w p tli zamkni tej, zamiast map wtrysku dostosowuje
ilo paliwa za pomoc sondy Lambda tak, aby zachowa odpowiedni
stosunek powietrza do paliwa mierz c zawarto tlenu w spalinach.

Tak w harcerskim skr cie. Warunk w i innych czujnik w jest tyle, e eby
je wszystkie opisa musia bym ca dni wk na to po wi ci .

Dzięki za logiczne wyjaśnienie. Piwo u mnie masz, tylko nie wiem czy
pijesz ;)
W razie wątpliwości jeszcze zapodam jakieś pytanie.

9 Data: Marzec 03 2011 17:57:12
Temat: Re: renault megane - wtryski
Autor: Irokez 

Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomości Witam szanowne grono znawców ;)

Jest sprawa tego typu: mam firmową zagazowaną renówkę. Ostatnio, przy
odpaleniu auto wchodzi na obroty (3000) i nie chce zejść - jakiś
firmowy mechanior rzucił hasło, że to wtryski mogą padać.



zmień mechaniora.

Miałem megi 1.6 8V 90km.
Taki efekt powodował silnik krokowy, który się przywieszał. Razm mi wlazło ponad 6tyś obrotów i na krzyrzówkach trzeba było gasić auto.
Ale to działało też w drugą stronę. Potrafił się zawiesić zamknięty, więc jak dałem gazu a następnie wrzuciłem luz to obroty spadały... do zera.
Czyszczenie u mnie nic nie dało, trzeba było wymienić silniczek cały.

Druga sprawa - miałem tez dziurkę w wężyku gumowym od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia - takie czarne kwadratowe przykręcone do grodzi pod szybą z rurką od spodu.
Auto raz jechało raz muliło, ale jak się większe zrobiło to po przegazówce się już check silnika zapalał i obroty nie schodziły poniżej 1500.

--
Irokez

10 Data: Marzec 03 2011 18:34:05
Temat: Re: renault megane - wtryski
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

W dniu 2011-03-03 17:57, Irokez pisze:


Miałem megi 1.6 8V 90km.
Taki efekt powodował silnik krokowy, który się przywieszał. Razm mi
wlazło ponad 6tyś obrotów i na krzyrzówkach trzeba było gasić auto.
Ale to działało też w drugą stronę. Potrafił się zawiesić zamknięty,
więc jak dałem gazu a następnie wrzuciłem luz to obroty spadały... do zera.
Czyszczenie u mnie nic nie dało, trzeba było wymienić silniczek cały.

Silnik krokowy, czy serwomotor przepustnicy?
Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić przepływu takiej masy powietrza przez kanał/wąż biegu jałowego, ale być może się mylę. Jeśli to rzeczywiście był silnik krokowy, to montowany w korpusie przepustnicy czy na przewodzie obejściowym?

Druga sprawa - miałem tez dziurkę w wężyku gumowym od kolektora ssącego
do czujnika podciśnienia - takie czarne kwadratowe przykręcone do grodzi
pod szybą z rurką od spodu.

Osobiście raczej skłaniam się ku temu problemowi, bardzo często mechanicy nie potrafią rozróżnić usterki układu pomiarowego od układu wykonawczego.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

11 Data: Marzec 03 2011 19:33:27
Temat: Re: renault megane - wtryski
Autor: Irokez 

Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek""  napisał w wiadomości

W dniu 2011-03-03 17:57, Irokez pisze:

Miałem megi 1.6 8V 90km.
Taki efekt powodował silnik krokowy, który się przywieszał. Razm mi
wlazło ponad 6tyś obrotów i na krzyrzówkach trzeba było gasić auto.
Ale to działało też w drugą stronę. Potrafił się zawiesić zamknięty,
więc jak dałem gazu a następnie wrzuciłem luz to obroty spadały... do zera.
Czyszczenie u mnie nic nie dało, trzeba było wymienić silniczek cały.

Silnik krokowy, czy serwomotor przepustnicy?
Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić przepływu takiej masy powietrza przez kanał/wąż biegu jałowego, ale być może się mylę. Jeśli to rzeczywiście był silnik krokowy, to montowany w korpusie przepustnicy czy na przewodzie obejściowym?

Krokowy od jałowych. W sumie budowa banalna bo cewka motoru z trzpieniem w środku i sprężynką. Można było to wykręcić (2 śruby do kolektora dolotowego od tyłu, za przepustnicą (kanał równoległy)) wyciągnąć ten tłoczek przytykający kanał, poczyścić, ustawić w dowolnej pozycji a i tak po skręceniu komp go sam właściwie ustawiał.
Sam się nieziemsko zdziwiłem jak odpaliłem auto a po chwili obroty szły do odcięcia.

Druga sprawa - miałem tez dziurkę w wężyku gumowym od kolektora ssącego
do czujnika podciśnienia - takie czarne kwadratowe przykręcone do grodzi
pod szybą z rurką od spodu.

Osobiście raczej skłaniam się ku temu problemowi, bardzo często mechanicy nie potrafią rozróżnić usterki układu pomiarowego od układu wykonawczego.


Jakby padł ten czujnik, to od poldka pasuje ;]
Ale jak padnie to check się świeci. Wypięcie to check i obroty spadają prawie do gaśnięcia. Za duża dziura w rurce to wszystko ok ale po przygazówce check. Odpięcie rurki podobnie - po przygazówce check i 1500 obrotów. Mała dziurka to śfirowanie obrotów ale bez check'a.  Tak przetestowałem sobie ;)

Pozdrawiam

--
Irokez

renault megane - wtryski



Grupy dyskusyjne