roznice pomiedzy automatem i manualem
1 | Data: Luty 29 2008 00:36:44 |
Temat: roznice pomiedzy automatem i manualem | |
Autor: Artur | witam, 2 |
Data: Luty 29 2008 07:25:43 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "Artur" napisał bardzo prosze o opinie na temat roznic pomiedzy skrzynia automatyczna a TDI 110KM automat miasto 7-8l trasa 5-6l Ale jak zaczniesz tym autem jezdzic to spodziewaj sie raczej ksiazkowego spalania, w miescie to 9,1l :) Automat posiada blokady na 2, 3 i 4 biegu, czyli jadac z ustalona predkoscia zachowuje sie jak manual. Awaryjnosc samej skrzyni jest mi nieznana ponad 200kkm i po jej rozebraniu byla w swietnym stanie. Byla rozbierana przy okazji naprawy sprzegla. Komfort jest nieporownywalnie wyzszy niz podobnego auta z reczna skrzynia. W miescie odpada koniecznosc ciaglego machania "kijem w podlodze", a w trasie wyprzedzanie tez jest przyjemne, reakcja na kickdown jest blyskawiczna. Pozdr 3 |
Data: Luty 29 2008 07:58:10 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Arek M |
Awaryjnosc samej skrzyni jest mi nieznana ponad 200kkm i po jej rozebraniu byla w swietnym stanie. Byla rozbierana przy okazji naprawy sprzegla. To automat ma sprzęgło???? -- PozdrawiAM! volvo S60T5 geartronic 250KM/350Nm 4 |
Data: Luty 29 2008 08:22:14 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "Arek M" napisał Awaryjnosc samej skrzyni jest mi nieznana ponad 200kkm i po jej Oczywiscie ze nie! Wiadome jest, ze silnik porusza skrzynia, a nastepnie kolami sila woli... :D Konwerter, przekladnia hydrokinetyczna, sprzeglo hydrokinetyczne to to samo. A jak jest podlaczony Twoj gartronic do silnika???? Pozdr 5 |
Data: Luty 29 2008 10:41:54 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Arek M |
To automat ma sprzęgło???? Zawsze mi sie wydawalo ze w przypadku automatu odpada mi potencjalne zużycie tarczy sprzegła :) -- PozdrawiAM! volvo S60T5 250KM/350Nm 6 |
Data: Luty 29 2008 11:09:08 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Agent 0700 | Zawsze mi sie wydawalo ze w przypadku automatu odpada mi potencjalne Dobrze Ci się wydawało. Tam jest sprzęgło hydrokinetyczne czy jakoś tak. Nie wymienia się nic. Chyba, że remont skrzyni :-) Pozdrawiam Jacek 7 |
Data: Luty 29 2008 11:36:46 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "Agent 0700" napisał Zawsze mi sie wydawalo ze w przypadku automatu odpada mi potencjalne Zle mu sie wydawalo Tam jest sprzęgło hydrokinetyczne czy jakoś tak. Nie wymienia się nic. No to ja juz jestem po remoncie skrzyni, tylko ze nie byla ona remontowana... Maslo maslane, co? Pisze wiecej bzdur, ciekawie sie to czyta... Pozdr 8 |
Data: Luty 29 2008 13:35:11 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: J.F. | On Fri, 29 Feb 2008 11:36:46 +0100, Przembo wrote: Tam jest sprzęgło hydrokinetyczne czy jakoś tak. Nie wymienia się nic. Bo klasyczny automat ma hydrokinetyczny konwerter, w zasadzie wieczny, i troche hamulcow przy przekladniach planetarnych - te sie zuzywaja. A w swoim tdi mozesz miec jakis ciekawszy wynalazek, czyzby z mechanicznym sprzeglem ? POdejrzewalbym jakiegos tiptronika - ale tu pisza ze jednak hydrokinetyczne http://en.wikipedia.org/wiki/Tiptronic J. 9 |
Data: Luty 29 2008 15:18:39 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "J.F." napisał Bo klasyczny automat ma hydrokinetyczny konwerter, w zasadzie wieczny, U mnie tarczki sa w najlepszym porzadku, tarcza lockup bedaca w okolicy tych wiecznych elementow juz nie byla. A w swoim tdi mozesz miec jakis ciekawszy wynalazek, czyzby z Zasada dzialanie mojego konwertera jest klasyczna, glowne sprzeglo u mnie to plyn i wentylki :) POdejrzewalbym jakiegos tiptronika - ale tu pisza ze jednak W Tiptronicu AFAIK sprzeglo jest tak samo rozwiazane. Pozdr 10 |
Data: Luty 29 2008 18:21:33 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: J.F. | On Fri, 29 Feb 2008 15:18:39 +0100, Przembo wrote: Użytkownik "J.F." napisał Czyli po prostu marketing maci ludziom w glowach ? Zwykly automat z dwiema dzwigienkami ekstra, ale juz super nazwa ? Ale jakis nieklasycznych automatow chyba juz jest troche na rynku ? Pomijam DSG, bo to wzgledna nowosc, ale wsrod starszych ? J. 11 |
Data: Luty 29 2008 19:25:12 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "J.F." napisał W Tiptronicu AFAIK sprzeglo jest tak samo rozwiazane.Czyli po prostu marketing maci ludziom w glowach ? No bo skrzynia tez raczej udana. Ale jakis nieklasycznych automatow chyba juz jest troche na rynku ? Z tej samej stajni to Multitronic, skrzynia CVT przystosowana do mocniejszych aut, ale jak zwykle problem lancucha nie zostal rozwiazany do konca. Poza klasycznymi i CVT zostaja chyba tylko manuale ze sterowaniem przez silowniki i kompa. Pozdr 12 |
Data: Marzec 01 2008 01:35:08 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Hektor | Użytkownik "Przembo" napisał Z tej samej stajni to Multitronic, skrzynia CVT przystosowana do mocniejszych aut Mocnieszych niz co, bo akurat ta skrzynie Audi kompletuje ze slabszymi silnikami ? ZK 13 |
Data: Marzec 01 2008 12:05:14 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "Hektor" napisał Z tej samej stajni to Multitronic, skrzynia CVT przystosowana do A wiesz na czym polega problem w skrzyniach CVT? Dlaczego byly montowane w slabych autach? Pierwotnie to chyba byly chyba okolice max 100Nm, potem Nissan stosowal ten typ skrzyni w Primerce 2.0, ale dalej ograniczeniem byl moment obrotowy. Multitronic AFAIR radzi sobie teoretycznie do 300Nm, o to chodzilo z mocniejszymi, bo starsze rozwiazania po prostu mialy problem z polowa tego momentu. W najmocniejszych Audi stosuje sie klasyczne skrzynie automatyczne, i chyba do tego pijesz :) Pozdr 14 |
Data: Marzec 01 2008 14:44:50 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Hektor | Użytkownik "Przembo" napisał A wiesz na czym polega problem w skrzyniach CVT? Dlaczego byly montowane w slabych autach? Pierwotnie to chyba byly chyba okolice max 100Nm, potem Nissan stosowal ten typ skrzyni w Primerce 2.0, ale dalej ograniczeniem byl moment obrotowy. Nie wiem po co sie rozpisujesz, bo to wszystko sa ogólnodostepne banaly. Kazda skrzynia jest ograniczona przenoszonym momentem wiec CVT nie jest tutaj czyms wyjatkowym. Szczególnie starsze konstrukcje oparte na CVT. Multitronic AFAIR radzi sobie teoretycznie do 300Nm, o to chodzilo z mocniejszymi, bo starsze rozwiazania po prostu mialy problem z polowa tego momentu. Multitorinic jest pierwszym tego typu skrzynia w Audi, wiec nie wiem o jakich starszych rozwiazaniach piszesz. Stwierdzenie, ze "CVT przystosowana do mocniejszych aut" w przypadku Audi jest lekko naciagane, bo akurat w gamie silników zestawiany jest ze slabszymi konstrukcjami. Ale to w sumie szczególy. Pozdrw Zbigniew Kordan 15 |
Data: Marzec 01 2008 15:46:20 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "Hektor" napisał Multitorinic jest pierwszym tego typu skrzynia w Audi, wiec nie wiem o Odpowiadalem JF jesli chodzi o typy skrzyn. Rozciagasz moje slowa na Audi kompletnie bez sensu, zauwaz ze praktycznie kazda inna skrzynia CVT rozpadlaby sie juz przy najslabszym silniku Audi, to jest jakis krok naprzod i o to chodzilo. Oczywiscie dalej mozesz to opacznie rozumiec, trudno. Pozdr 16 |
Data: Marzec 01 2008 16:41:29 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Hektor | Użytkownik "Przembo" napisał Rozciagasz moje slowa na Audi kompletnie bez sensu, zauwaz ze praktycznie kazda inna skrzynia CVT rozpadlaby sie juz przy najslabszym silniku Audi, to jest jakis krok naprzod i o to chodzilo. Eeee, no nie przesadzajmy. Multitronic to jeden z lepszych CVT, ale oprócz Audi takie skrzynie robi m.in. Nissan czy Subaru. I nie sadze, by te skrzynie mialy problem z przeniesieniem 200 Nm momentu. Nissan np. laczy je z 3.5 litrową V6, ale nie znam momentu tego silnika. ZK 17 |
Data: Luty 29 2008 11:42:34 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "Arek M" napisał Zawsze mi sie wydawalo ze w przypadku automatu odpada mi potencjalne Jest cos takiego jak lockup, w moim przypadku samo sprzeglo bylo ok, ale to malutkie sprzegielko sie zuzylo. Lockup stanowi czesc sprzegla, jak on padnie to konieczna jest regeneraca lub wymiana calosci sprzegla. Z awaria skrzyni nie ma to nic wspolnego. A jesli myslales, ze sprzeglo w automacie to 3 "wentylatory" to po prostu byles w bledzie :) Pozdr 18 |
Data: Luty 29 2008 13:37:53 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: J.F. | On Fri, 29 Feb 2008 11:42:34 +0100, Przembo wrote: Jest cos takiego jak lockup, w moim przypadku samo sprzeglo bylo ok, ale to Ale z tym sprzeglem rozlaczonym powinien nadal jezdzic ? J. 19 |
Data: Luty 29 2008 15:14:28 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Uzytkownik "J.F." napisal Ale z tym sprzeglem rozlaczonym powinien nadal jezdzic ? I jezdzil. To tak jak z przegubem, mozna przejechac na terkoczacym ponad 100kkm, a w innym razie po kilku kilometrach przy odrobinie nieuwagi jest problem. Przy delikatnej jezdzie przy zmianie biegu bylo czuc jakby sie wjezdzalo przednimi kolami na "kocie lby", ponadto falowanie obrotow w pewnych sytuacjach przy stalej predkosci oznaczalo zalaczanie i odlaczanie sie lockupu. To byly w sumie drobne niedogodnosci z ktorymi moznaby jezdzic dalej, co nie oznaczalo ze nie nalezala sie autku "drobna" naprawa :D, choc patrzac z perspektywy portfela to chyba bardziej na miejscu bylby inny emotikon... Pozdr 20 |
Data: Marzec 01 2008 11:07:20 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: czak norris | Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości Jest cos takiego jak lockup, w moim przypadku samo sprzeglo bylo ok, ale to malutkie sprzegielko sie zuzylo. Lockup stanowi czesc sprzegla, jak on padnie to konieczna jest regeneraca lub wymiana calosci sprzegla. Oczywiście, że przymusowe rozebranie skrzyni i wymiana jej elementów to nie jest awaria, pod warunkiem, że to jest "Pasek w TDI". W przypadku każdego innego samochodu, usłyszelibyśmy, że skrzynia to syf, ehh :-)) -- pozdrawiam, z półobrotu ;-) 21 |
Data: Marzec 01 2008 12:00:11 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "czak norris" napisał Jest cos takiego jak lockup, w moim przypadku samo sprzeglo bylo ok, ale Jaka wymiana jej elementow?? Piles? Pisalem ze nic nie bylo w niej robione! Rozebranie skrzyni nie bylo przymusowe, po prostu za jednym zamachem kompleksowe sprawdzenie jej stanu. A jedyne elementy w niej wymienione to uszczelka miski, olej i filtr. Faktycznie nieslychana naprawa, ale w kazdym aucie co jakis przebieg sie zdarza. A jesli uwazasz ze sprzeglo to czesc skrzyni, no coz, glupota popisywac sie zawsze mozesz :) Pozdr 22 |
Data: Luty 29 2008 09:39:35 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: MarcinJM | Arek M pisze:
Teraz swiat ci sie zawali: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm 23 |
Data: Luty 29 2008 10:33:35 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Artur | Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości TDI 110KM automat czy z manualem da sie osiagnac taki wynik (9-11l) bo cos mi sie wydaje, ze trudno by bylo... skad wiec wynika ta rozbieznosc w spalaniu? -- Pozdrawiam /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/ 24 |
Data: Luty 29 2008 11:48:15 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "Artur" napisał TDI 110KM automat Norma przewiduje 9,1 l ON (dziewiec i jedna dziesiata!). Norma dla manuala to 2l mniej czyli dokladnie 7,1 l ON na 100km w miescie. Dzis po Gdansku mialem spalanie kolo 6,7 na dystansie kilkunastu km. Pozdr PS. Automat mimo ze to planterka jest wart zainteresowania, ale radze Ci troche pojedzic takim autem, sam od razu sie przekonasz :) 25 |
Data: Luty 29 2008 17:37:37 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Artur | Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości Norma przewiduje 9,1 l ON (dziewiec i jedna dziesiata!). no wlasnie, skad ta roznica? -- Pozdrawiam /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/ 26 |
Data: Luty 29 2008 18:36:20 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "Artur" napisał Norma przewiduje 9,1 l ON (dziewiec i jedna dziesiata!). Przy automatycznej skrzyni biegow podczas ruszania nie masz calkowicie sprzegnietego napedu, stad biora sie spore straty idace na podgrzenie plynu w skrzyni. W przypadku manuala masz prawie 100% sprawnosci. Jednak jak juz auto ruszy to zalaczaja sie blokady sprzegajace naped jak w manualu i to pozwala uzyskac spalanie porownywalne z manualem, o ile jedzie sie w miare plynnie i dynamicznie rusza. Co ciekawe jak testowalem spalanie przy jezdzie wybitnie kapeluszniczej spalanie bylo wysokie, pewnie tez ma to zwiazek z ciaglym poslizgiem na sprzegle i niezapinaniem sie lockupu. Pozdr 27 |
Data: Luty 29 2008 22:15:45 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Artur | Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości Przy automatycznej skrzyni biegow podczas ruszania nie masz calkowicie sprzegnietego napedu, stad biora sie spore straty idace na podgrzenie ok, dzieki za wyjasnienie... a jak wyglada sprawa z dosc szybka jazda na najwyzszym biegu, czy stosunek predkosci obrotowej silnika do predkosci auta jest zblizony do manuala? -- Pozdrawiam /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/ 28 |
Data: Luty 29 2008 23:04:36 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "Artur" napisał ok, dzieki za wyjasnienie... Prosze bardzo :) a jak wyglada sprawa z dosc szybka jazda na najwyzszym biegu, czy stosunek Szczerze to nie zwracam na to uwagi, kiedys moze i podawalem zaleznosc obrotow i predkosci, ale nie pamietam juz tych wartosci. Jak w kazdym dieslu obroty sa stosunkowo niskie, na ostatnim biegu slychac jedynie szum powietrza - cichy pomruk silnika, juz bez charakterystyczngo klekotu w koncu tez niknie. Za to do 50kph klekot jest slyszalny. Co konkretnego porowania z manualem juz nie pomoge. Pozdr 29 |
Data: Luty 29 2008 22:33:39 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Pete |
a jak wyglada sprawa z dosc szybka jazda na najwyzszym biegu, czy stosunek predkosci obrotowej silnika do predkosci auta jest zblizony do manuala? Przeważnie przy skrzyni automatycznej obroty na ostatnim biegu są trochę niższe. Pete 30 |
Data: Marzec 01 2008 12:06:25 | Temat: Re: roznice pomiedzy automatem i manualem | Autor: Przembo | Użytkownik "Artur" napisał a jak wyglada sprawa z dosc szybka jazda na najwyzszym biegu, czy stosunek 100kph to okolice 2krpm, odrobinke powyzej. Pozdr |